"פיצוי" על איחור רכבת

מצב
הנושא נעול.

חגית 53

New member
"פיצוי" על איחור רכבת
לפי נהלי הרכבת, הנוסעים זכאים לפיצוי של כרטיס חינם על איחור של מעל לחצי שעה בהגעת הרכבת ליעדה אתמול נתקעה הרכבת שעליתי עליה ובמשך יותר משעה וחצי עמדה על הפסים, עד שנגררה בחזרה לתחנה שבה עליתי. בשל האיחור, לא היה טעם להמשיך בנסיעה. כשהגעתי, מאוחר יותר, לתחנת תל-אביב אוניברסיטה, טען מנהל התחנה כי מכיוון שלא הגעתי באיחור, לא מגיע לי פיצוי. הייתכן?
 

moosa1

New member
"פיצוי" על איחור רכבת
לפי נהלי הרכבת, הנוסעים זכאים לפיצוי של כרטיס חינם על איחור של מעל לחצי שעה בהגעת הרכבת ליעדה אתמול נתקעה הרכבת שעליתי עליה ובמשך יותר משעה וחצי עמדה על הפסים, עד שנגררה בחזרה לתחנה שבה עליתי. בשל האיחור, לא היה טעם להמשיך בנסיעה. כשהגעתי, מאוחר יותר, לתחנת תל-אביב אוניברסיטה, טען מנהל התחנה כי מכיוון שלא הגעתי באיחור, לא מגיע לי פיצוי. הייתכן?
ומה לגבי תביעה על נזקים שנגרמו מהאיחור?
ביום ראשון האחרון 07/02/2010 התייצבתי בתחנת הרכבת במודיעין בשעה 13:30 כדי לנסוע לש"ת בן-גוריון. רציתי לנסוע ברכבת שיוצאת בשעה 13:43 על מנת להספיק להגיע בזמן לצ'ק-אין לטיסה שלי. בשעה 13:50, הרכבת עדיין עומדת בתחנה במודיעין-מרכז ואז הודיע הכרוז שהוא מבקש מכל הנוסעים לרדת מהרכבת בחזרה אל הרציף כיון שהרכבת תצא ריקה לכיוון דרום. לאחר שכל הנוסעים ירדו מן הרכבת הכרוז ביקש מכולם לעבור לרציף מס' 4 משם תצא הרכבת בשעה 14:04 לכיוון נתב"ג ותחנות ת"א. לאחר שעברנו כולנו אל רציף מס' 4 הודיע הכרוז שגם הרכבת של שעה 14:04 מבוטלת והרכבת הבאה לכיוון נתב"ג ות"א תצא רק בשעה 14:43. בשלב זה אני נאלצתי לוותר על רצוני להגיע לש"ת ברכבת מכיון שעליי לבצע צ'ק-אין לטיסה בשעה 14:30 לכל המאוחר. לכן יצאתי מתחנת הרכבת, עליתי על מונית ושילמתי 110 ש"ח על מנת להגיע לשדה התעופה. החובבנות והרשלנות של רכבת-ישראל גרמו לי לשלם 110 ש"ח ולהגיע ברגע האחרון עם עצבים מרוטים לשדה התעופה לאחר ביטול לא מובן ולא מתוכנן של שתי רכבות. מי יפצה אותי? למי עליי לפנות?
 
ומה לגבי תביעה על נזקים שנגרמו מהאיחור?
ביום ראשון האחרון 07/02/2010 התייצבתי בתחנת הרכבת במודיעין בשעה 13:30 כדי לנסוע לש"ת בן-גוריון. רציתי לנסוע ברכבת שיוצאת בשעה 13:43 על מנת להספיק להגיע בזמן לצ'ק-אין לטיסה שלי. בשעה 13:50, הרכבת עדיין עומדת בתחנה במודיעין-מרכז ואז הודיע הכרוז שהוא מבקש מכל הנוסעים לרדת מהרכבת בחזרה אל הרציף כיון שהרכבת תצא ריקה לכיוון דרום. לאחר שכל הנוסעים ירדו מן הרכבת הכרוז ביקש מכולם לעבור לרציף מס' 4 משם תצא הרכבת בשעה 14:04 לכיוון נתב"ג ותחנות ת"א. לאחר שעברנו כולנו אל רציף מס' 4 הודיע הכרוז שגם הרכבת של שעה 14:04 מבוטלת והרכבת הבאה לכיוון נתב"ג ות"א תצא רק בשעה 14:43. בשלב זה אני נאלצתי לוותר על רצוני להגיע לש"ת ברכבת מכיון שעליי לבצע צ'ק-אין לטיסה בשעה 14:30 לכל המאוחר. לכן יצאתי מתחנת הרכבת, עליתי על מונית ושילמתי 110 ש"ח על מנת להגיע לשדה התעופה. החובבנות והרשלנות של רכבת-ישראל גרמו לי לשלם 110 ש"ח ולהגיע ברגע האחרון עם עצבים מרוטים לשדה התעופה לאחר ביטול לא מובן ולא מתוכנן של שתי רכבות. מי יפצה אותי? למי עליי לפנות?
זו הבעיה - כשהגורם הפוגע מחלק את הפיצוי
היה בזמנו פסק דין נגד הרכבת - אולי מישהו יכול להעלות אותו נוסע התרעם על כך שהפיצוי הוא כרטיס חינם, מאחר ואינו משתמש ברכבת באופן סדיר. הוא זכה ובית המשפט הרים גבה בתמיהה על כך שהגוף המזיק (הרכבת) הוא זה שמחליט מה גובה הפיצוי ועל טיבו. בכל מקרה, אי אפשר להאמין להם. כשיש תקלה, הם מספרים סיפורים על "קטר שיוצא מחיפה לכיווננו" - אלא שהתוצאה מעידה על נסיעה במהירות שני קמ"ש, במקרה הטוב.. והבעיה העיקרית - אין עם מי לדבר. מקסימום פקס לשירות לקוחות, שלא עונה
 

25306yosef

New member
ומה לגבי תביעה על נזקים שנגרמו מהאיחור?
ביום ראשון האחרון 07/02/2010 התייצבתי בתחנת הרכבת במודיעין בשעה 13:30 כדי לנסוע לש"ת בן-גוריון. רציתי לנסוע ברכבת שיוצאת בשעה 13:43 על מנת להספיק להגיע בזמן לצ'ק-אין לטיסה שלי. בשעה 13:50, הרכבת עדיין עומדת בתחנה במודיעין-מרכז ואז הודיע הכרוז שהוא מבקש מכל הנוסעים לרדת מהרכבת בחזרה אל הרציף כיון שהרכבת תצא ריקה לכיוון דרום. לאחר שכל הנוסעים ירדו מן הרכבת הכרוז ביקש מכולם לעבור לרציף מס' 4 משם תצא הרכבת בשעה 14:04 לכיוון נתב"ג ותחנות ת"א. לאחר שעברנו כולנו אל רציף מס' 4 הודיע הכרוז שגם הרכבת של שעה 14:04 מבוטלת והרכבת הבאה לכיוון נתב"ג ות"א תצא רק בשעה 14:43. בשלב זה אני נאלצתי לוותר על רצוני להגיע לש"ת ברכבת מכיון שעליי לבצע צ'ק-אין לטיסה בשעה 14:30 לכל המאוחר. לכן יצאתי מתחנת הרכבת, עליתי על מונית ושילמתי 110 ש"ח על מנת להגיע לשדה התעופה. החובבנות והרשלנות של רכבת-ישראל גרמו לי לשלם 110 ש"ח ולהגיע ברגע האחרון עם עצבים מרוטים לשדה התעופה לאחר ביטול לא מובן ולא מתוכנן של שתי רכבות. מי יפצה אותי? למי עליי לפנות?
בדיוק, בגלל החובבנות והרשלנות של רכבת ישראל..
כל מי שמחליט לנסוע ברכבת צריך לקחת מקדם ביטחון של שלוש שעות לפחות, למקרה של ביטול/איחור/שיבוש/שיבושים/השבתה/השבתת פתע וכו... בתנועת הרכבות. למי שלוקח מקדם ביטחון של שלוש שעות, יש את היכולת להחליף את אמצעי התח"צ במקרה של ביטולים ושיבושים שונים ומשונים בתפעול הרכבות. מי שטוען שאין לו זמן ו/או ממהר, שלעולם לא יסתמך על השירות החובבני והרשלני שניתן על ידי מנהלי ועובדי רכבת ישראל והרגולטור (משרד התחבורה/משרד מבקר המדינה). עדיף להגיע שלוש שעות לפני (במקרה הטוב ביותר) מאשר להגיע באיחור (במקרה הגרוע ביותר).
 

Image of me

New member
"פיצוי" על איחור רכבת
לפי נהלי הרכבת, הנוסעים זכאים לפיצוי של כרטיס חינם על איחור של מעל לחצי שעה בהגעת הרכבת ליעדה אתמול נתקעה הרכבת שעליתי עליה ובמשך יותר משעה וחצי עמדה על הפסים, עד שנגררה בחזרה לתחנה שבה עליתי. בשל האיחור, לא היה טעם להמשיך בנסיעה. כשהגעתי, מאוחר יותר, לתחנת תל-אביב אוניברסיטה, טען מנהל התחנה כי מכיוון שלא הגעתי באיחור, לא מגיע לי פיצוי. הייתכן?
אבל כן הגעת באיחור, אמרת שעמדת שעה וחצי...
 

חגית 53

New member
אבל כן הגעת באיחור, אמרת שעמדת שעה וחצי...
מה שאתה מבין, הרכבת לא...
הרכבת, שיצאה בשעה 6:36 מעתלית, הוחזרה לתחנה בשעה 8:16, אחרי שעה וחצי של עמידה על הפסים. הנוסעים הופנו לרכבת חלופית שהמתינה אלא שלא הייתה לי סיבה להמשיך, כי אחרתי לפגישה שלי, לכן עליתי על רכבת מאוחרת יותר. אלא שמנהל התחנה בת"א טוען שזה לא מצדיק פיצוי מה, רק תביעה משפטית הם מבינים?
 

Tutti86

New member
מה שאתה מבין, הרכבת לא...
הרכבת, שיצאה בשעה 6:36 מעתלית, הוחזרה לתחנה בשעה 8:16, אחרי שעה וחצי של עמידה על הפסים. הנוסעים הופנו לרכבת חלופית שהמתינה אלא שלא הייתה לי סיבה להמשיך, כי אחרתי לפגישה שלי, לכן עליתי על רכבת מאוחרת יותר. אלא שמנהל התחנה בת"א טוען שזה לא מצדיק פיצוי מה, רק תביעה משפטית הם מבינים?
על איזה רכבת עלית?
כלומר האם הרכבת שעלית עליה לאחר מכן איחרה גם? או שעלית על הרכבת החלופית?... במידה ולא, היית צריכה להסביר למנהל תחנה שהיית ברכבת X קודם והיא זו שאיחרה.. בכל מקרה את רשאית לקבל פיצוי של 2 כרטיסי נסיעה מקסימום גם אם הרכבת איחרה מעל לשעה.. שבועיים מיום הנסיעה באחת מתחנות הרכבת. דרך נוספת היא לפנות למחלקת פניות הציבור של הרכבת בכתב עם ציון הפרטים הרלוונטיים וצירוף כרטיס הנסיעה שלך. הם ישלחו לך את הכרטיסים בדואר..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה