אגד והחרדים בירושלים

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
אגד והחרדים בירושלים
יוסי סעידוב בבלוג חדש מנסה ללמוד מהחרדים איך להצליח במאבק לטובת התח"צ.
 

846

Active member
האם אפשר לשפר את התחבורה הציבורית?
ומה אנחנו אומרים תמיד?
הלואי והציבור החילוני יתאחד ויפעל בכזה גיבוש בכל הנושאים במדינה, לא רק בנושאי תחבורה. הרי בסופו של דבר הציבור החילוני אדיש ואינו מתאחד ויוצא להפגנות ע"מ להזיז עיניינים במדינה הזאת, אבל תלונות יש המון!
 

אורי404

New member
ומה אנחנו אומרים תמיד?
הלואי והציבור החילוני יתאחד ויפעל בכזה גיבוש בכל הנושאים במדינה, לא רק בנושאי תחבורה. הרי בסופו של דבר הציבור החילוני אדיש ואינו מתאחד ויוצא להפגנות ע"מ להזיז עיניינים במדינה הזאת, אבל תלונות יש המון!
בהחלט. כולל הדברים, שכתבת בהודעה למטה
יותר.
 

amit1270

New member
ומה אנחנו אומרים תמיד?
הלואי והציבור החילוני יתאחד ויפעל בכזה גיבוש בכל הנושאים במדינה, לא רק בנושאי תחבורה. הרי בסופו של דבר הציבור החילוני אדיש ואינו מתאחד ויוצא להפגנות ע"מ להזיז עיניינים במדינה הזאת, אבל תלונות יש המון!
במקום להאשים את החילונים תשפרו את השירות
הארגון או חוסר הארגון במגזר הלא-חרדי לא צריך להיות פקטור בשיפור השירות. דווקא כותב המאמר הוא חילוני שמנסה לשנות ולארגן את הציבור להתלונן בצורה מרוכזת ולא רק לקטר או לכתוב תלונות פרטיות (שלא תמיד זוכות להתייחסות, וזה בלשון המעטה).
 

846

Active member
במקום להאשים את החילונים תשפרו את השירות
הארגון או חוסר הארגון במגזר הלא-חרדי לא צריך להיות פקטור בשיפור השירות. דווקא כותב המאמר הוא חילוני שמנסה לשנות ולארגן את הציבור להתלונן בצורה מרוכזת ולא רק לקטר או לכתוב תלונות פרטיות (שלא תמיד זוכות להתייחסות, וזה בלשון המעטה).
אירגונו של הכותב זה צעד ראשון
בבנית אירגון "צרכני תח"צ" שיכול להיות חלק ממערכת התיכנון הארצית בנושאי תח"צ. אבל כמה אנשים מוכנים לקחת את הנושא הזה על עצמם?
 

amit1270

New member
אירגונו של הכותב זה צעד ראשון
בבנית אירגון "צרכני תח"צ" שיכול להיות חלק ממערכת התיכנון הארצית בנושאי תח"צ. אבל כמה אנשים מוכנים לקחת את הנושא הזה על עצמם?
אתה יודע איך זה, אנשים צריכים גם לעבוד....
 

846

Active member
ובגלל זה אין לה כסף למכונית... וחוזר חלילה
"תופעת" העסקנים "מעאכרים" היא לא רק
בנושא התח"צ, יש מעאכר לכל נושא: מזון, ספרות, טלפונים סלולרים, בתים ודירות וכל דבר אחר הנוגע לחיי הקהילה.
 

yaron419

New member
ומה אנחנו אומרים תמיד?
הלואי והציבור החילוני יתאחד ויפעל בכזה גיבוש בכל הנושאים במדינה, לא רק בנושאי תחבורה. הרי בסופו של דבר הציבור החילוני אדיש ואינו מתאחד ויוצא להפגנות ע"מ להזיז עיניינים במדינה הזאת, אבל תלונות יש המון!
אולי בגלל שאין כל כך הרבה ציבור חילוני
לאחרונה אני שם לב שגם אלו שנחשבים חילונים עושים מספר לא מבוטל של "מצוות" (עאלק). האנשים שבאמת נגד כפייה דתית ובעד חופש הם מיעוט בארץ, ועם הזמן אנשים פה בארץ יהפכו ליותר ויותר דתיים. מה לעשות, ככה זה שאתה שומע על דברים כאלו
 

mister K

New member
אולי בגלל שאין כל כך הרבה ציבור חילוני
לאחרונה אני שם לב שגם אלו שנחשבים חילונים עושים מספר לא מבוטל של "מצוות" (עאלק). האנשים שבאמת נגד כפייה דתית ובעד חופש הם מיעוט בארץ, ועם הזמן אנשים פה בארץ יהפכו ליותר ויותר דתיים. מה לעשות, ככה זה שאתה שומע על דברים כאלו
בולשיט...
זה שאנשים אדישים ופראיירים, לא אומר שהם יהפכו לדתיים. זה רק אומר שימשיכו לנצל אותם. תאמין לי שרוב תושבי המדינה כיום הם נגד כפייה דתית ובעד חופש. הבעיה היא שאנחנו אדישים מדי ולא מיישמים את זה בבחירות. אנשים מושפעים בכל פעם מחדש מהפחדותיהם של פוליטיקאים כאלו ואחרים בנושאי ביטחון ולא שמים לב שהמדינה בורחת לנו בין הרגליים. אחר כך נזכרים...
 

orenhz

Member
האם אפשר לשפר את התחבורה הציבורית?
אין מה להשוות, החרדים נוסעים יותר בתח"צ
הקווים החרדיים משתלמים כלכלית יותר מכל שאר הקווים. לא סתם יותר ויותר חברות תח"צ נכנסות לעבוד עם החרדים. רק בתוך בני ברק כבר פועלות חברות שונות: אגד אגד תעבורה דן קווים ויאוליה נתיב אקספרס מטרופולין סופרבוס כל הקווים שמופעלים לחרדים מלאים בד"כ בנוסעים ומתואמים בדיוק מירבי מול העסקנים החרדים.
 

846

Active member
אין מה להשוות, החרדים נוסעים יותר בתח"צ
הקווים החרדיים משתלמים כלכלית יותר מכל שאר הקווים. לא סתם יותר ויותר חברות תח"צ נכנסות לעבוד עם החרדים. רק בתוך בני ברק כבר פועלות חברות שונות: אגד אגד תעבורה דן קווים ויאוליה נתיב אקספרס מטרופולין סופרבוס כל הקווים שמופעלים לחרדים מלאים בד"כ בנוסעים ומתואמים בדיוק מירבי מול העסקנים החרדים.
אז שיהיו "עסקני חילוניים" נציגי שכונות
ורובעים ושיתאמו את נושא התח"צ מול החברות השונות. אבל.... האם אתה היית נוסע באוטובוס (ציבורי) לחתונה של בן הדוד שלך בעיר אחרת? בד"כ העסקנים מתאמים נסיעות נוספות סביב ארועים שונים שבעיקבותם יש מין הסתם ביקושים גדולים יותר בשעות מסויימות. אזרח חילוני יגיע בד"כ בריכבו הפרטי לאולום ארועים ולא יעלה על דעתו להגיע באוטובוס ציבורי (ולא הסעה מאורגנת).
 

846

Active member
אז שיהיו "עסקני חילוניים" נציגי שכונות
ורובעים ושיתאמו את נושא התח"צ מול החברות השונות. אבל.... האם אתה היית נוסע באוטובוס (ציבורי) לחתונה של בן הדוד שלך בעיר אחרת? בד"כ העסקנים מתאמים נסיעות נוספות סביב ארועים שונים שבעיקבותם יש מין הסתם ביקושים גדולים יותר בשעות מסויימות. אזרח חילוני יגיע בד"כ בריכבו הפרטי לאולום ארועים ולא יעלה על דעתו להגיע באוטובוס ציבורי (ולא הסעה מאורגנת).
*אולם
 

amit1270

New member
אז שיהיו "עסקני חילוניים" נציגי שכונות
ורובעים ושיתאמו את נושא התח"צ מול החברות השונות. אבל.... האם אתה היית נוסע באוטובוס (ציבורי) לחתונה של בן הדוד שלך בעיר אחרת? בד"כ העסקנים מתאמים נסיעות נוספות סביב ארועים שונים שבעיקבותם יש מין הסתם ביקושים גדולים יותר בשעות מסויימות. אזרח חילוני יגיע בד"כ בריכבו הפרטי לאולום ארועים ולא יעלה על דעתו להגיע באוטובוס ציבורי (ולא הסעה מאורגנת).
יש גם אירועים "חילוניים"
כמו הופעות או משחקי כדורגל למשל. יש גם צרכים מיוחדים אחרים כמו נסיעות של חיילים (שלא תמיד זוכות לתגבור הנדרש, כנראה בשל התשלום הגלובלי). חילונים (ולא-חרדים בכלל) באמת לא נוסעים לחתונות באוטובוס בד"כ, אבל הם יכולים להשתמש הרבה יותר בתח"צ בנסיעות לעבודה או לבילוי אם רק היה כאן תח"צ קצת יותר ידידותי לנוסע.
 

846

Active member
יש גם אירועים "חילוניים"
כמו הופעות או משחקי כדורגל למשל. יש גם צרכים מיוחדים אחרים כמו נסיעות של חיילים (שלא תמיד זוכות לתגבור הנדרש, כנראה בשל התשלום הגלובלי). חילונים (ולא-חרדים בכלל) באמת לא נוסעים לחתונות באוטובוס בד"כ, אבל הם יכולים להשתמש הרבה יותר בתח"צ בנסיעות לעבודה או לבילוי אם רק היה כאן תח"צ קצת יותר ידידותי לנוסע.
ישנם ארועים רבים שזוכים לתיגבור
תח"צ: הופעות, מישחקים וכד', אולי זה תלוי במפיקים, עיריות או מישהו אחר, אבל לא מדובר בארועים פרטיים. אבל זה לא כל העיניין, כשאני אומר "ארוע" במיגזר החרדי, מדובר בחתונה / בר מיצווה שמתוכננים מראש, בעל השימחה מודיע לעסקן המקורב אליו שבתאריך מסויים יגיעו המוני אורחים מאשדוד למשל לבני ברק ויחזרו אחרי 4 שעות, זה מצודו דואג שאגד (למשל) יתגבר את השרות בשעות המתאימות. ומדובר על מאות ולפעמים אלפי אנשים. תרחיש כזה לא מתרחש (ולא יכול להתרחש לדעתי במיגזר החילוני) אלה אם באמת מישהו באמת יפנה לחברת התח"צ ויודיע על ארוע פרטי גדול ויבקש תיגבור. קשה לי להאמין שמישהו יבקש / ינחה את האורחים שלו להגיע בתח"צ. במיקרים רבים בעלי השימחה שוכרים אוטובוס פרטי לארוע אבל זה כבר משהו אחר לגמרי.
 
ישנם ארועים רבים שזוכים לתיגבור
תח"צ: הופעות, מישחקים וכד', אולי זה תלוי במפיקים, עיריות או מישהו אחר, אבל לא מדובר בארועים פרטיים. אבל זה לא כל העיניין, כשאני אומר "ארוע" במיגזר החרדי, מדובר בחתונה / בר מיצווה שמתוכננים מראש, בעל השימחה מודיע לעסקן המקורב אליו שבתאריך מסויים יגיעו המוני אורחים מאשדוד למשל לבני ברק ויחזרו אחרי 4 שעות, זה מצודו דואג שאגד (למשל) יתגבר את השרות בשעות המתאימות. ומדובר על מאות ולפעמים אלפי אנשים. תרחיש כזה לא מתרחש (ולא יכול להתרחש לדעתי במיגזר החילוני) אלה אם באמת מישהו באמת יפנה לחברת התח"צ ויודיע על ארוע פרטי גדול ויבקש תיגבור. קשה לי להאמין שמישהו יבקש / ינחה את האורחים שלו להגיע בתח"צ. במיקרים רבים בעלי השימחה שוכרים אוטובוס פרטי לארוע אבל זה כבר משהו אחר לגמרי.
ובאמת נראה לך שאגד או כל חברה אחרת
יסכימו לתגבר את השירות בגלל שאיזה מפיק של ארוע מודיע להם מראש על אירוע המוני במגזר החילוני ומבקש את התגבור?????
 

846

Active member
ובאמת נראה לך שאגד או כל חברה אחרת
יסכימו לתגבר את השירות בגלל שאיזה מפיק של ארוע מודיע להם מראש על אירוע המוני במגזר החילוני ומבקש את התגבור?????
האם קו 99 לא פועל כשיש מופע
בפארק הירקון? או קווי 60 באיזור אצטדיון ר"ג או רכבת ישראל במיקרים אחרים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה