רעיון לשדרוג הקווים לירושלים – חיבורם ללולאה

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
רעיון לשדרוג הקווים לירושלים – חיבורם ללולאה
הקו המהיר לירושלים והמסילה הקיימת ניתנים לשידרוג משמעותי אם מנהרת בנייני האומה תוארך כך שתחבר לתוואי המסילה הישנה במושבה הגרמנית, ומשם לתחנה הפעילה במלחה. לולאה מסילתית בירושלים תהיה בעלת קיבולת גדולה יותר מתחנת קצה, ותוכל גם להעביר רכבות דרך ירושלים. תחנות לאורך הקו המוצע: המשביר - מרכז העיר ירושלים, קינג ג'ורג' ומדרחוב בן יהודה המלך דוד – אזור המלונות העיקרי בעיר, תאפשר לתיירים להגיע ישירות מנתב"ג למלון בקעה – תחנה באזור המושבה הגרמנית, בקעה, וקטמון תלפיות – תחנה באזור הקניונים של רחוב האומן, הקטמונים ובית צפאפה אתר עם מפות התוואי המוצע, מפת קווים "עתידיים" הממחישה את הפוטנציאל לקווים דרך העיר, והתחנות המוצעות: http://sites.google.com/site/jerusalemrailloop הקו עצמו יורכב מ4 קילומטר של מנהרה ראשית, 2 קילומטר של תעלה מקורה בשיטת "קאט אנד קאבר" בתוואי המסילה הישנה, כשגג התעלה ישמש את שביל הרכבת הקיים כיום וימנע מטרדי רעש בשכונות הצמודות, קילומטר וחצי של מסילה רגילה, וקילומטר מקורה או קילומטר של מנהרה בבית צפאפה. בסך הכל 8 או 9 קילומטרים של מסילה שמסוגלים לשנות מבחינה מהותית את אפשרות התפעול של הקווים לירושלים, לאפשר פיזור נוסעים מתחנות רבות ברחבי העיר במקום ליצור תלות בתחנה מרוחקת כזו או אחרת, ובמקרה של תקלה באחת המסילות – לתת אלטרנטיבה. מדובר בפרוייקט קטן יחסית לפרוייקט הקו המהיר.
כבר קיים תכנון דומה מאוד להצעתך.
אך אינני רואה אותו קורם עור וגידים בשני העשורים הקרובים, לצערי.
 
כבר קיים תכנון דומה מאוד להצעתך.
אך אינני רואה אותו קורם עור וגידים בשני העשורים הקרובים, לצערי.
לא בקרוב - זה ברור
אבל נשאלת השאלה: האם בכלל? האם נעשות היום בשטח פעולות שלא יאפשרו בעתיד את קידום המשך הקו המהיר אל תוך העיר?
 

Ccyclist

Well-known member
כבר קיים תכנון דומה מאוד להצעתך.
אך אינני רואה אותו קורם עור וגידים בשני העשורים הקרובים, לצערי.
אינני מודע ללולאה אחרת, אבל הG הלכו למרכז
למיטב ידיעתי חלופות הG השונות הסתיימו בתחנה בגן העצמאות, מה שאומר שיש תכנון למנהרה מהמושבה הגרמנית לקינג ג'ורג'. העניין עם המנהרה הוא כזה: מכונות הכרייה של הקו המהיר כבר חוצבות 20 קילומטר של מנהרות. החיבור בין התוואי הישן לבנייני האומה הוא בסך הכל 4 קילומטר (20%) ממה שכבר בונים, וניתן לעשות זאת עם מכונת הכרייה של מנהרת הכניסה לעיר (בעצם - יהיה זול יותר להמשיך איתה מיידית מאשר להשלים את תחנת בנייני האומה ולנסות להשלים את המלאכה בשלב מאוחר יותר). שימוש בתוואי הישן מבטל את ההפרעה לכבישים (למעט בצמתים) והרעיון של תעלה מקורה אמנם יקר אבל וודאי זול יותר ממכונת מנהור, ועדיף על מסילה על פני הקרקע באזורים יוקרתיים של ירושלים שתושביהם אולי יסכימו לשנה-שנתיים של הפרעה אבל לא לרכבות קרקע מרעישות או להפרעות לתנועה. בסך הכל מדובר ב9 קילומטרים, פרומיל מהקו המהיר, ולכן - אם הרעיון יופץ לאנשים הנכונים - יש לזה סיכוי להגיע לשלב תכנוני בעשור הזה.
 

david80

Member
אינני מודע ללולאה אחרת, אבל הG הלכו למרכז
למיטב ידיעתי חלופות הG השונות הסתיימו בתחנה בגן העצמאות, מה שאומר שיש תכנון למנהרה מהמושבה הגרמנית לקינג ג'ורג'. העניין עם המנהרה הוא כזה: מכונות הכרייה של הקו המהיר כבר חוצבות 20 קילומטר של מנהרות. החיבור בין התוואי הישן לבנייני האומה הוא בסך הכל 4 קילומטר (20%) ממה שכבר בונים, וניתן לעשות זאת עם מכונת הכרייה של מנהרת הכניסה לעיר (בעצם - יהיה זול יותר להמשיך איתה מיידית מאשר להשלים את תחנת בנייני האומה ולנסות להשלים את המלאכה בשלב מאוחר יותר). שימוש בתוואי הישן מבטל את ההפרעה לכבישים (למעט בצמתים) והרעיון של תעלה מקורה אמנם יקר אבל וודאי זול יותר ממכונת מנהור, ועדיף על מסילה על פני הקרקע באזורים יוקרתיים של ירושלים שתושביהם אולי יסכימו לשנה-שנתיים של הפרעה אבל לא לרכבות קרקע מרעישות או להפרעות לתנועה. בסך הכל מדובר ב9 קילומטרים, פרומיל מהקו המהיר, ולכן - אם הרעיון יופץ לאנשים הנכונים - יש לזה סיכוי להגיע לשלב תכנוני בעשור הזה.
אסור לעצור את הכרייה בבנייני האומה
גם העיר הגדולה בישראל צריכה מספר תחנות רכבת כמו שיש לאחיותיה ת"א וחיפה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה