רעיון לשדרוג הקווים לירושלים – חיבורם ללולאה

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
רעיון לשדרוג הקווים לירושלים – חיבורם ללולאה
הקו המהיר לירושלים והמסילה הקיימת ניתנים לשידרוג משמעותי אם מנהרת בנייני האומה תוארך כך שתחבר לתוואי המסילה הישנה במושבה הגרמנית, ומשם לתחנה הפעילה במלחה. לולאה מסילתית בירושלים תהיה בעלת קיבולת גדולה יותר מתחנת קצה, ותוכל גם להעביר רכבות דרך ירושלים. תחנות לאורך הקו המוצע: המשביר - מרכז העיר ירושלים, קינג ג'ורג' ומדרחוב בן יהודה המלך דוד – אזור המלונות העיקרי בעיר, תאפשר לתיירים להגיע ישירות מנתב"ג למלון בקעה – תחנה באזור המושבה הגרמנית, בקעה, וקטמון תלפיות – תחנה באזור הקניונים של רחוב האומן, הקטמונים ובית צפאפה אתר עם מפות התוואי המוצע, מפת קווים "עתידיים" הממחישה את הפוטנציאל לקווים דרך העיר, והתחנות המוצעות: http://sites.google.com/site/jerusalemrailloop הקו עצמו יורכב מ4 קילומטר של מנהרה ראשית, 2 קילומטר של תעלה מקורה בשיטת "קאט אנד קאבר" בתוואי המסילה הישנה, כשגג התעלה ישמש את שביל הרכבת הקיים כיום וימנע מטרדי רעש בשכונות הצמודות, קילומטר וחצי של מסילה רגילה, וקילומטר מקורה או קילומטר של מנהרה בבית צפאפה. בסך הכל 8 או 9 קילומטרים של מסילה שמסוגלים לשנות מבחינה מהותית את אפשרות התפעול של הקווים לירושלים, לאפשר פיזור נוסעים מתחנות רבות ברחבי העיר במקום ליצור תלות בתחנה מרוחקת כזו או אחרת, ובמקרה של תקלה באחת המסילות – לתת אלטרנטיבה. מדובר בפרוייקט קטן יחסית לפרוייקט הקו המהיר.
 
רעיון לשדרוג הקווים לירושלים – חיבורם ללולאה
הקו המהיר לירושלים והמסילה הקיימת ניתנים לשידרוג משמעותי אם מנהרת בנייני האומה תוארך כך שתחבר לתוואי המסילה הישנה במושבה הגרמנית, ומשם לתחנה הפעילה במלחה. לולאה מסילתית בירושלים תהיה בעלת קיבולת גדולה יותר מתחנת קצה, ותוכל גם להעביר רכבות דרך ירושלים. תחנות לאורך הקו המוצע: המשביר - מרכז העיר ירושלים, קינג ג'ורג' ומדרחוב בן יהודה המלך דוד – אזור המלונות העיקרי בעיר, תאפשר לתיירים להגיע ישירות מנתב"ג למלון בקעה – תחנה באזור המושבה הגרמנית, בקעה, וקטמון תלפיות – תחנה באזור הקניונים של רחוב האומן, הקטמונים ובית צפאפה אתר עם מפות התוואי המוצע, מפת קווים "עתידיים" הממחישה את הפוטנציאל לקווים דרך העיר, והתחנות המוצעות: http://sites.google.com/site/jerusalemrailloop הקו עצמו יורכב מ4 קילומטר של מנהרה ראשית, 2 קילומטר של תעלה מקורה בשיטת "קאט אנד קאבר" בתוואי המסילה הישנה, כשגג התעלה ישמש את שביל הרכבת הקיים כיום וימנע מטרדי רעש בשכונות הצמודות, קילומטר וחצי של מסילה רגילה, וקילומטר מקורה או קילומטר של מנהרה בבית צפאפה. בסך הכל 8 או 9 קילומטרים של מסילה שמסוגלים לשנות מבחינה מהותית את אפשרות התפעול של הקווים לירושלים, לאפשר פיזור נוסעים מתחנות רבות ברחבי העיר במקום ליצור תלות בתחנה מרוחקת כזו או אחרת, ובמקרה של תקלה באחת המסילות – לתת אלטרנטיבה. מדובר בפרוייקט קטן יחסית לפרוייקט הקו המהיר.
הרעיון הזה ודומיו כבר הועלו כאן רבות.
החיבור הכי חשוב בעיניי: מלחה לבניני האומה דרך בגין.
 

Ccyclist

Well-known member
הרעיון הזה ודומיו כבר הועלו כאן רבות.
החיבור הכי חשוב בעיניי: מלחה לבניני האומה דרך בגין.
אי אפשר לחבר את הקווים דרך בגין הפניה חדה מדי
אולי אפשר לבצע את זה עם קו שני (כשבנו את בגין טענו בפני תושבי השכונות הסמוכות שהכביש ומחלפיו בנויים כך שיוכלו להוסיף שם רכבת קלה בעתיד), אבל אי אפשר לחבר את הקווים האלו דרך בגין מהסיבה הפשוטה שציר בגין נמצא ב90 מעלות לתחנות והצמתים יהיו באזורים עמוסים למדי (מנהרת בגין ומנהרת הכניסה לעיר, קניון מלחה ואצטדיון טדי) והחיבור לתחנות יצטרך להיות ממערב כך שיווצר קו ירושלמי פנימי שרכבותיו לא יכולות להמשיך אל מחוץ לעיר. לבגין מגיע שתהיה רכבת קלה שתשתמש בתוואי שלו כפי שהבטיחו לכל אורך בנייתו בשנות ה90. רכבת כבדה ללא קשר ישיר לשאר המדינה תהיה בזבוז.
 
אי אפשר לחבר את הקווים דרך בגין הפניה חדה מדי
אולי אפשר לבצע את זה עם קו שני (כשבנו את בגין טענו בפני תושבי השכונות הסמוכות שהכביש ומחלפיו בנויים כך שיוכלו להוסיף שם רכבת קלה בעתיד), אבל אי אפשר לחבר את הקווים האלו דרך בגין מהסיבה הפשוטה שציר בגין נמצא ב90 מעלות לתחנות והצמתים יהיו באזורים עמוסים למדי (מנהרת בגין ומנהרת הכניסה לעיר, קניון מלחה ואצטדיון טדי) והחיבור לתחנות יצטרך להיות ממערב כך שיווצר קו ירושלמי פנימי שרכבותיו לא יכולות להמשיך אל מחוץ לעיר. לבגין מגיע שתהיה רכבת קלה שתשתמש בתוואי שלו כפי שהבטיחו לכל אורך בנייתו בשנות ה90. רכבת כבדה ללא קשר ישיר לשאר המדינה תהיה בזבוז.
יש לי חדשות בשבילך:
הקו הזה מזמן קיים בתכנית מפורטת. על הכל חשבו, כולל מנהרת בית החולים והמילוט של שרי הממשלה שנמצאת בדיוק מתחת למנהרה הצפונית. התכנית הזו קיימת כבר מספר שנים על הנייר והפנייה עליה אתה מדבר היא במנהרה מתעגלת ימינה. גם תכנונה קיים זה מכבר ואם תתאמץ מספיק, אולי תוכל לקבלה ממחלקת התכנון ברכבת. משום מה הם לא ממש אוהבים לחלוק את מרכולתם ואינני מבין מדוע??. ודרך-אגב לענין אחר אך דומה: דניאל ועקנין, ראש העיר הקודם של בית-שמש סיפר לבועז לוי ולי בפגישה אישית שלנו עימו - כיצד נסע על התוואי המוכן והמשורטט בין בית-שמש למודיעין - תוואי שתכנונו המפורט הסתיים לפני שנים...
 

Ccyclist

Well-known member
יש לי חדשות בשבילך:
הקו הזה מזמן קיים בתכנית מפורטת. על הכל חשבו, כולל מנהרת בית החולים והמילוט של שרי הממשלה שנמצאת בדיוק מתחת למנהרה הצפונית. התכנית הזו קיימת כבר מספר שנים על הנייר והפנייה עליה אתה מדבר היא במנהרה מתעגלת ימינה. גם תכנונה קיים זה מכבר ואם תתאמץ מספיק, אולי תוכל לקבלה ממחלקת התכנון ברכבת. משום מה הם לא ממש אוהבים לחלוק את מרכולתם ואינני מבין מדוע??. ודרך-אגב לענין אחר אך דומה: דניאל ועקנין, ראש העיר הקודם של בית-שמש סיפר לבועז לוי ולי בפגישה אישית שלנו עימו - כיצד נסע על התוואי המוכן והמשורטט בין בית-שמש למודיעין - תוואי שתכנונו המפורט הסתיים לפני שנים...
ימינה - מבגין כלומר המשך הקו ממלחה? עדיף רק"ל
אין הרבה מידע ציבורי, למשל - התוכנית המדוייקת של התחנה במלחה מתוארת במילים אבל לא במפות באתרי הרכבת ווויקיפדיה. כל שידוע לי הוא שהתחנה אמורה להיות "מתחת לתוואי הרכבת קלה" - כלומר מקבילה לרחוב יפו באזור התחנה המרכזית. במפה ה"מפורטת" שלי המלבן המעוגל שמייצג התחנות שעל הקו מבוסס על גודלה של תחנת מלחה. מפת הקווים המצורפת מראה הן את הבנתי למה שמתוכנן בבגין (אדום מקווקו) והן את פוטנציאל המסלול כרכבת קלה או נת"צ מגילה לגבעה הצרפתית. הבעיה עם הקו כפי שאני מבין הוא שרכבות מתל-אביב לבנייני האומה יסתיימו שם, בעוד קו מלחה-בנייני האומה יהיה המשך של הקו מבית-שמש. הלולאה מאפשרת המשך ישיר לתחנות במרכז העיר באותה הרכבת, ואפשר לתפעל אותה כך שתחנת מלחה תהיה תחנת הקצה הדרומית, והרכבות יחזרו צפונה דרך העיר כאשר המסילה הישנה מתפקדת כגיבוי ולרכבות בית שמש בלבד. שלושת תחנות הביניים האפשריות על קו בגין הכבד : ליד"ה / בית הכרם, רמת בית הכרם/מחלף גבעת מורדכי, ומחלף גולומב/קטמון ח' נמצאות באזורים נידחים יחסית לאופצית מרכז העיר - התוואי הישן. אם יעבור בתוואי קו רכבת קלה יתאפשר לשים עליו יותר תחנות בבית הכרם, ולהמשיך אותו לשכונות נוספות. אתה צודק כאשר אתה אומר שהקו לא ריאלי לתוכנית החומש הקרובה, אבל אם לא יתכננו את תחנת בנייני האומה (שבנייתה עוד תתעכב כרגיל בפרוייקטים כאלו) כך שתתאפשר הארכה עתידית זו תהיה בכייה לדורות. אם אתה זוכר את פרוייקט כביש בגין בשנות התשעים אתה וודאי זוכר איך דברים יכולים להשמע בלתי מציאותיים ולהגרר לנצח, וכמובן אני מניח שהיה לך חלק במאבק על השבת הרכבת לעיר אחרי היעדרות של שנים.
 
ימינה - מבגין כלומר המשך הקו ממלחה? עדיף רק"ל
אין הרבה מידע ציבורי, למשל - התוכנית המדוייקת של התחנה במלחה מתוארת במילים אבל לא במפות באתרי הרכבת ווויקיפדיה. כל שידוע לי הוא שהתחנה אמורה להיות "מתחת לתוואי הרכבת קלה" - כלומר מקבילה לרחוב יפו באזור התחנה המרכזית. במפה ה"מפורטת" שלי המלבן המעוגל שמייצג התחנות שעל הקו מבוסס על גודלה של תחנת מלחה. מפת הקווים המצורפת מראה הן את הבנתי למה שמתוכנן בבגין (אדום מקווקו) והן את פוטנציאל המסלול כרכבת קלה או נת"צ מגילה לגבעה הצרפתית. הבעיה עם הקו כפי שאני מבין הוא שרכבות מתל-אביב לבנייני האומה יסתיימו שם, בעוד קו מלחה-בנייני האומה יהיה המשך של הקו מבית-שמש. הלולאה מאפשרת המשך ישיר לתחנות במרכז העיר באותה הרכבת, ואפשר לתפעל אותה כך שתחנת מלחה תהיה תחנת הקצה הדרומית, והרכבות יחזרו צפונה דרך העיר כאשר המסילה הישנה מתפקדת כגיבוי ולרכבות בית שמש בלבד. שלושת תחנות הביניים האפשריות על קו בגין הכבד : ליד"ה / בית הכרם, רמת בית הכרם/מחלף גבעת מורדכי, ומחלף גולומב/קטמון ח' נמצאות באזורים נידחים יחסית לאופצית מרכז העיר - התוואי הישן. אם יעבור בתוואי קו רכבת קלה יתאפשר לשים עליו יותר תחנות בבית הכרם, ולהמשיך אותו לשכונות נוספות. אתה צודק כאשר אתה אומר שהקו לא ריאלי לתוכנית החומש הקרובה, אבל אם לא יתכננו את תחנת בנייני האומה (שבנייתה עוד תתעכב כרגיל בפרוייקטים כאלו) כך שתתאפשר הארכה עתידית זו תהיה בכייה לדורות. אם אתה זוכר את פרוייקט כביש בגין בשנות התשעים אתה וודאי זוכר איך דברים יכולים להשמע בלתי מציאותיים ולהגרר לנצח, וכמובן אני מניח שהיה לך חלק במאבק על השבת הרכבת לעיר אחרי היעדרות של שנים.
סגירתה הסופית של תחנת החאן ביום 15.07.1998
היתה טעות פאטלית. אם תעיין היטב בארכיון הפורום תוכל להיווכח כי רבים וטובים כאן כבר הציעו אי אלו חלופות והן כללו כמעט כל אפשרות אפשרית. אני הצעתי למשל הארכת הקו מהחאן אל גן הפעמון ומשם מעל גבי אקוודוקט מעל גיא בן הינום היישר אל הר ציון ומשם לשער האשפות, כלומר תחנת רכבת כבדה הסמוכה מאוד לכותל המערבי שזו אטרקצייה מיוחדת. בא ידידי הירושלמי - האדריכל דוד קרוייאנקר והציע השלמה להצעה: הארכת קו הרק"ל מכיכר צה"ל (שלוחה) להר ציון - שם תיפגשנה שתי הרכבות בתחנה משותפת. תוכניתו מופיעה בחוברת שהוציא לאור במסגרת תיעוד הרק"ל שהוא עושה. אני מעדיף רכבת כבדה בציר בגין - דבר שמאפשר לי לבצע את ה-לופ הבא: ת"א מרכז - ת"א השלום - ת"א ההגנה - כפר חב"ד - לוד - רמלה - נען - בית-שמש - בר-גיורא - גן החיות התנ"כי - מלחה - בניני האומה - מבשרת - מודיעין - נתב"ג - כפר חב"ד - וחוזר חלילה.... יום טוב ומבורך ידידי.
 

Ccyclist

Well-known member
סגירתה הסופית של תחנת החאן ביום 15.07.1998
היתה טעות פאטלית. אם תעיין היטב בארכיון הפורום תוכל להיווכח כי רבים וטובים כאן כבר הציעו אי אלו חלופות והן כללו כמעט כל אפשרות אפשרית. אני הצעתי למשל הארכת הקו מהחאן אל גן הפעמון ומשם מעל גבי אקוודוקט מעל גיא בן הינום היישר אל הר ציון ומשם לשער האשפות, כלומר תחנת רכבת כבדה הסמוכה מאוד לכותל המערבי שזו אטרקצייה מיוחדת. בא ידידי הירושלמי - האדריכל דוד קרוייאנקר והציע השלמה להצעה: הארכת קו הרק"ל מכיכר צה"ל (שלוחה) להר ציון - שם תיפגשנה שתי הרכבות בתחנה משותפת. תוכניתו מופיעה בחוברת שהוציא לאור במסגרת תיעוד הרק"ל שהוא עושה. אני מעדיף רכבת כבדה בציר בגין - דבר שמאפשר לי לבצע את ה-לופ הבא: ת"א מרכז - ת"א השלום - ת"א ההגנה - כפר חב"ד - לוד - רמלה - נען - בית-שמש - בר-גיורא - גן החיות התנ"כי - מלחה - בניני האומה - מבשרת - מודיעין - נתב"ג - כפר חב"ד - וחוזר חלילה.... יום טוב ומבורך ידידי.
ויאדוקט Viaduct בגיא בן הינום יהיה בעייתי.
זוועה נוסח עמק האיילון (שמתאים לתשתית בסיסית, או כביש אגרה) תכער את העמק בצורה איומה, ומשהו על קשתות מאבן ירושלמית לבנה (=חדשה) יראה מזוייף. החוויה התיירותית של הגעה לעיר העתיקה דרך שער יפו, השווקים, הכנסיות (שממילא באזור הרובע הנוצרי) הכותל (שהולך ונכבש - בתיכון היינו הולכים לשם בסיורים בכיתה מעורבת וטי-שרטס), המסגדים והחומות - כל זה יפה מאד ברגל וניתן לביצוע מממילא / כיכר ספרא, במה שבמערכת הרכבת הקלה הראשונה היה "הקו השחור" - המשך קטן לשער יפו, ואולי גם מסביב לחומות עד לכותל. החאן יוכל אולי להיות תחנת רכבת קלה על תוואי "קו כחול" שישתמש בציר בן-זכאי. תחנות באזורים כמו עמק רפאים או טלביה יהפכו את העצירה בחאן לבלתי כדאית עבור רכבת כבדה. כל הרעיון של בנייה בקנה מידה מאסיבי כזה באגן העיר העתיקה פשוט מפחיד מבחינת ההשלכות על ארכאולוגיה, החוויה האותנטית של ירושלים העתיקה, והחוויה התיירותית. זה מזכיר את רעיון שהיה פעם לכביש במנהרה מתחת לעיר העתיקה (ולמה השם דוד קרוייאנר נשמע לי מאד מוכר בקונטקסט הזה?)
 
ויאדוקט Viaduct בגיא בן הינום יהיה בעייתי.
זוועה נוסח עמק האיילון (שמתאים לתשתית בסיסית, או כביש אגרה) תכער את העמק בצורה איומה, ומשהו על קשתות מאבן ירושלמית לבנה (=חדשה) יראה מזוייף. החוויה התיירותית של הגעה לעיר העתיקה דרך שער יפו, השווקים, הכנסיות (שממילא באזור הרובע הנוצרי) הכותל (שהולך ונכבש - בתיכון היינו הולכים לשם בסיורים בכיתה מעורבת וטי-שרטס), המסגדים והחומות - כל זה יפה מאד ברגל וניתן לביצוע מממילא / כיכר ספרא, במה שבמערכת הרכבת הקלה הראשונה היה "הקו השחור" - המשך קטן לשער יפו, ואולי גם מסביב לחומות עד לכותל. החאן יוכל אולי להיות תחנת רכבת קלה על תוואי "קו כחול" שישתמש בציר בן-זכאי. תחנות באזורים כמו עמק רפאים או טלביה יהפכו את העצירה בחאן לבלתי כדאית עבור רכבת כבדה. כל הרעיון של בנייה בקנה מידה מאסיבי כזה באגן העיר העתיקה פשוט מפחיד מבחינת ההשלכות על ארכאולוגיה, החוויה האותנטית של ירושלים העתיקה, והחוויה התיירותית. זה מזכיר את רעיון שהיה פעם לכביש במנהרה מתחת לעיר העתיקה (ולמה השם דוד קרוייאנר נשמע לי מאד מוכר בקונטקסט הזה?)
ישנן מס' ערים עתיקות באירופה
אשר ויאדוקט שנמצא בהן משמש למעבר רכבות עליו. לצערי אינני זוכר מהיכן, אך הופיעה כאן בעבר תמונה נהדרת של מערך IC-3 נוסע מעל ויאדוקט כזה, נדמה לי שבדנמרק? מיד לכשאסיים את הדיווחים היומיים לבית הספר, אחפש את התמונה ! לדעתי ויאדוקט כזה מעל גיא בן הינום יתרום המון למראה העיר העתיקה אך בהחלט ישנם מתנגדים רבים להקמתו מהרבה סיבות ויש מקום להתחשב גם בהם. אותי מקוממת מאוד העובדה שתחנת "החאן" אינה קיימת כיום יותר. סגירתה היתה מישגה נורא ואיום. עד שסוף סוף היתה תחנת רכבת בסמיכות כה גדולה לעיר העתיקה או עיר הבירה של כלל העולם, היא נסגרה.....טפשי.
 

Ccyclist

Well-known member
ישנן מס' ערים עתיקות באירופה
אשר ויאדוקט שנמצא בהן משמש למעבר רכבות עליו. לצערי אינני זוכר מהיכן, אך הופיעה כאן בעבר תמונה נהדרת של מערך IC-3 נוסע מעל ויאדוקט כזה, נדמה לי שבדנמרק? מיד לכשאסיים את הדיווחים היומיים לבית הספר, אחפש את התמונה ! לדעתי ויאדוקט כזה מעל גיא בן הינום יתרום המון למראה העיר העתיקה אך בהחלט ישנם מתנגדים רבים להקמתו מהרבה סיבות ויש מקום להתחשב גם בהם. אותי מקוממת מאוד העובדה שתחנת "החאן" אינה קיימת כיום יותר. סגירתה היתה מישגה נורא ואיום. עד שסוף סוף היתה תחנת רכבת בסמיכות כה גדולה לעיר העתיקה או עיר הבירה של כלל העולם, היא נסגרה.....טפשי.
ויאדוקט עתיק מהמאה ה19 שמתאים לערים האלו.
בימינו לא בונים כאלו, מלבנים עתיקות (לבנים בירושלים זו בעיה) או אבנים מסותתות לא אחידות, עם מאפיינים ארכיטכטוניים מהתקופה הוויקטוריאנית. מה שיבנו יהיה כנראה מבנה בטון מצופה אבן חדשה נוסח "הוונציאני" בלאס-ווגאס. הנה אתר עם כמה תצלומים של ויאדוקט בדרך מלונדון לברייטון. אם הקו הכחול יומר בשלב מסויים לקו רכבת קלה יהיה אפשר להריץ קו שלישי דרך רחוב המלך דוד שייצור קו מצפון לדרום - דרך חברון-החאן-המלך דוד-כיכר צהל-כביש מס 1. קו כזה יחבר את אזור המלונות לאזור שער יפו, ושם אפשר להחליף לקו "שחור" סביב העיר העתיקה. כאשר יש מערכת מצומצמת של קווי מטרו בעלי צבעים שונים קל לתיירים להתמצא ולהחליף רכבות, מה שבלתי אפשרי עם 50 קווי אוטובוס. אם כבר מגלומניה - שידרוג הארגז שנקרא "הרכבל להר ציון" לכדי רכבל אמיתי בין החאן לעיר העתיקה.
 
ישנן מס' ערים עתיקות באירופה
אשר ויאדוקט שנמצא בהן משמש למעבר רכבות עליו. לצערי אינני זוכר מהיכן, אך הופיעה כאן בעבר תמונה נהדרת של מערך IC-3 נוסע מעל ויאדוקט כזה, נדמה לי שבדנמרק? מיד לכשאסיים את הדיווחים היומיים לבית הספר, אחפש את התמונה ! לדעתי ויאדוקט כזה מעל גיא בן הינום יתרום המון למראה העיר העתיקה אך בהחלט ישנם מתנגדים רבים להקמתו מהרבה סיבות ויש מקום להתחשב גם בהם. אותי מקוממת מאוד העובדה שתחנת "החאן" אינה קיימת כיום יותר. סגירתה היתה מישגה נורא ואיום. עד שסוף סוף היתה תחנת רכבת בסמיכות כה גדולה לעיר העתיקה או עיר הבירה של כלל העולם, היא נסגרה.....טפשי.
מצאתי - מצאתי

וזכור לי שיש עוד תמונות כאלה. גם אותן אחפש. הכיתוב שלה: Y2R_1381_Aarstabron,Aarsta_020413.jpg (100910 bytes) Y2R 1381 on Årstabron in Stockholm 13 april 2002 Photo by Michael Nilsson, Fittja ([email protected]) Homepage http://www.bussfoto.com, http://w1.872.telia.com/~u87209059/ and http://medlem.tripodnet.nu/bussmicke_taag/
 
מצאתי - מצאתי

וזכור לי שיש עוד תמונות כאלה. גם אותן אחפש. הכיתוב שלה: Y2R_1381_Aarstabron,Aarsta_020413.jpg (100910 bytes) Y2R 1381 on Årstabron in Stockholm 13 april 2002 Photo by Michael Nilsson, Fittja ([email protected]) Homepage http://www.bussfoto.com, http://w1.872.telia.com/~u87209059/ and http://medlem.tripodnet.nu/bussmicke_taag/
המערך שבצילום מספרו 1381. הוא לא בין אלה
שרכבת-ישראל רכשה מהשבדים. 1381 לא נכלל בעסקה עקב מצבו הטכני הירוד.
 

amit1270

New member
ויאדוקט Viaduct בגיא בן הינום יהיה בעייתי.
זוועה נוסח עמק האיילון (שמתאים לתשתית בסיסית, או כביש אגרה) תכער את העמק בצורה איומה, ומשהו על קשתות מאבן ירושלמית לבנה (=חדשה) יראה מזוייף. החוויה התיירותית של הגעה לעיר העתיקה דרך שער יפו, השווקים, הכנסיות (שממילא באזור הרובע הנוצרי) הכותל (שהולך ונכבש - בתיכון היינו הולכים לשם בסיורים בכיתה מעורבת וטי-שרטס), המסגדים והחומות - כל זה יפה מאד ברגל וניתן לביצוע מממילא / כיכר ספרא, במה שבמערכת הרכבת הקלה הראשונה היה "הקו השחור" - המשך קטן לשער יפו, ואולי גם מסביב לחומות עד לכותל. החאן יוכל אולי להיות תחנת רכבת קלה על תוואי "קו כחול" שישתמש בציר בן-זכאי. תחנות באזורים כמו עמק רפאים או טלביה יהפכו את העצירה בחאן לבלתי כדאית עבור רכבת כבדה. כל הרעיון של בנייה בקנה מידה מאסיבי כזה באגן העיר העתיקה פשוט מפחיד מבחינת ההשלכות על ארכאולוגיה, החוויה האותנטית של ירושלים העתיקה, והחוויה התיירותית. זה מזכיר את רעיון שהיה פעם לכביש במנהרה מתחת לעיר העתיקה (ולמה השם דוד קרוייאנר נשמע לי מאד מוכר בקונטקסט הזה?)
צודק. אין לתוכנית כזאת שום סיכוי לעבור
ובצדק.
 
צודק. אין לתוכנית כזאת שום סיכוי לעבור
ובצדק.
זו רק דעתך. יש גם דעות אחרות
שחושבות שויאדוקט כזה יוסיף המון למראה העיר העתיקה. על טעם וריח לא תוכל להתווכח. אין שום מניעה לבנות בנייה מודרנית בסמוך לבנייה עתיקה. אם עושים זאת נכון ובחוכמה, התוצאה תהא מרשימה מאוד. להזכירך: גם העיר העתיקה לא נבנתה כמיקשה אחת וברצף אלא במשך אלפי שנים כך שאת הרצף הזה אפשר להמשיך ולא להשאיר את המראה הרגיל (והמשעמם לטעמי) הנראה מגן הפעמון לכיוון החומות. לדעתי הגיע הזמן לשדרג שם את האזור ולהוסיף נופך חדשני בסמוך לחומות.
 

amit1270

New member
זו רק דעתך. יש גם דעות אחרות
שחושבות שויאדוקט כזה יוסיף המון למראה העיר העתיקה. על טעם וריח לא תוכל להתווכח. אין שום מניעה לבנות בנייה מודרנית בסמוך לבנייה עתיקה. אם עושים זאת נכון ובחוכמה, התוצאה תהא מרשימה מאוד. להזכירך: גם העיר העתיקה לא נבנתה כמיקשה אחת וברצף אלא במשך אלפי שנים כך שאת הרצף הזה אפשר להמשיך ולא להשאיר את המראה הרגיל (והמשעמם לטעמי) הנראה מגן הפעמון לכיוון החומות. לדעתי הגיע הזמן לשדרג שם את האזור ולהוסיף נופך חדשני בסמוך לחומות.
לא הבעתי את דעתי על הרעיון
(אם כי אני בהחלט מתנגד לו) אלא על הסיכויים שדבר כזה יאושר.
 
צודק. אין לתוכנית כזאת שום סיכוי לעבור
ובצדק.
ודרך-אגב: שמעתי בקולך! ערכתי סיור ממצה
בכל מרכז העיר בשבוע שעבר והמסקנה: מרכז ירושלים מת ז"ל: מגוון החנויות דליל עד אימה בהשוואה לשנות ה-70, רוב החנויות משעממות עד להחריד, בתי האוכל עלובים, אין אטרקציות, חנויות הספורט נבולות, הפיצריות עבשות, חנויות נפלאות שהיו, אינן עוד ומוצרי החשמל כולם ברמה ירודה כי כולם סיניים בניגוד למוצרי החשמל האיכותיים בשנות ה-70. בקיצור: את מרכז העיר אפשר להעביר היישר להר המנוחות. לשם הוא מתאים. אפילו הקפה של מקור הקפה במדרחוב בן-יהודה שהיה בעבר רחוב ראשי אטרקטיבי - כבר לא אותו קפה אלא מזכיר בטעמו ציקורייה זולה בניגוד לקפה האיכותי שהיה שם בשנות ה-70. שום פיצה במרכז העיר לא ראוייה להתייחסות. פיצריית "ריצ'יס" האגדית בקינג-ג'ורג איננה קיימת יותר ובמקומה פתחו עוד בזאר עם עוד דראקס מתוצרת סין. זה כבר לא זה. והכי נורא: מבחר ומגוון המוצרים במרכז ירושלים מתאים לאיזה כפר נידח בצ'ילה. בשנות ה-70 היה מגוון הרבה-הרבה-הרבה יותר גדול בדיוק כפי שבחנויות השופר-סל בשנות ה-70 היה מבחר מוצרים עצום וענק לעומת המבחר הדליל ביותר של ימינו.
 

amit1270

New member
ודרך-אגב: שמעתי בקולך! ערכתי סיור ממצה
בכל מרכז העיר בשבוע שעבר והמסקנה: מרכז ירושלים מת ז"ל: מגוון החנויות דליל עד אימה בהשוואה לשנות ה-70, רוב החנויות משעממות עד להחריד, בתי האוכל עלובים, אין אטרקציות, חנויות הספורט נבולות, הפיצריות עבשות, חנויות נפלאות שהיו, אינן עוד ומוצרי החשמל כולם ברמה ירודה כי כולם סיניים בניגוד למוצרי החשמל האיכותיים בשנות ה-70. בקיצור: את מרכז העיר אפשר להעביר היישר להר המנוחות. לשם הוא מתאים. אפילו הקפה של מקור הקפה במדרחוב בן-יהודה שהיה בעבר רחוב ראשי אטרקטיבי - כבר לא אותו קפה אלא מזכיר בטעמו ציקורייה זולה בניגוד לקפה האיכותי שהיה שם בשנות ה-70. שום פיצה במרכז העיר לא ראוייה להתייחסות. פיצריית "ריצ'יס" האגדית בקינג-ג'ורג איננה קיימת יותר ובמקומה פתחו עוד בזאר עם עוד דראקס מתוצרת סין. זה כבר לא זה. והכי נורא: מבחר ומגוון המוצרים במרכז ירושלים מתאים לאיזה כפר נידח בצ'ילה. בשנות ה-70 היה מגוון הרבה-הרבה-הרבה יותר גדול בדיוק כפי שבחנויות השופר-סל בשנות ה-70 היה מבחר מוצרים עצום וענק לעומת המבחר הדליל ביותר של ימינו.
מרכז העיר אכן איבד מאוד ממרכזיותו
אבל אני לא משווה לשנות ה-70 אלא לתחילת-אמצע העשור (הקודם) ורואה שיפור בתחומים מסוימים, ובכלל אופי החנויות השתנה מאוד וזה לא בהכרח דבר רע. בכל זאת ממש לא הכל ורוד - הנגישות הקשה ועבודות הרכבת הקלה גורמים לאנשים רבים להירתע ולוותר על ההגעה למרכז העיר (גם אם אין לזה הצדקה בשטח) וזה ניכר בירידה בפדיון העסקים (שעוד שם). אני מקווה (ומאמין) שעם השלמת קו הרק"ל וסיום העבודות היופי של המקום ימשוך אליו בחזרה קונים ומבלים רבים שנטשו אותו, והביקוש לעסקים יעלה. רק שיסיימו כבר!
 
מרכז העיר אכן איבד מאוד ממרכזיותו
אבל אני לא משווה לשנות ה-70 אלא לתחילת-אמצע העשור (הקודם) ורואה שיפור בתחומים מסוימים, ובכלל אופי החנויות השתנה מאוד וזה לא בהכרח דבר רע. בכל זאת ממש לא הכל ורוד - הנגישות הקשה ועבודות הרכבת הקלה גורמים לאנשים רבים להירתע ולוותר על ההגעה למרכז העיר (גם אם אין לזה הצדקה בשטח) וזה ניכר בירידה בפדיון העסקים (שעוד שם). אני מקווה (ומאמין) שעם השלמת קו הרק"ל וסיום העבודות היופי של המקום ימשוך אליו בחזרה קונים ומבלים רבים שנטשו אותו, והביקוש לעסקים יעלה. רק שיסיימו כבר!
אני מדגיש שדיברתי על 1970-1979 ולא
על אמצע העשור הקודם. מאז 1995 לא הרבה השתנה. גם ב-1995 היה כבר משעמם להחריד במרכז העיר. אני זוכר את הימים היפים ב-1972 למשל. אתה לא תזכור את מרכז העיר משנות ה-70 כמעט ולכן אין לך איך להשוות. אתה לא תזכור 17חנויות תקליטים במרכז העיר בלבד !!! בתקופה עליה אתה מדבר, היו בקושי 4..... את החנות הטובה ביותר בישראל למוזיקה: "Z-MUSIC" בכיכר מנורה אתה זוכר ????? (או את הטובה מכולן בתל-אביב: "FUZZ" בכיכר מסריק 17, אתה זוכר??????
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה