אוטובוסים המונעים באמצעות קבלי-על.

מצב
הנושא נעול.
אוטובוסים המונעים באמצעות קבלי-על.

האוטובוס שלנו גדול וירוק בתחילת המאה ה-20 ה"אוטובוס החשמלי", כלומר החשמלית, היה כלי תחבורה נפוץ במרכזי ערים ברחבי העולם; אולם עם עלייתן של המכוניות (ואף בשל לחץ ישיר מצד יצרניהן), נעלמו החשמליות אט-אט. כעת, לאחר שהבנו את גודל הנזק שהמכוניות גורמות לאיכות סביבה, חברה בשם סינוטקSinautec Automobile) Technologies) פועלת להחזיר לחיינו את החשמלית הידידותית, בגרסה המעודכנת בעבור המאה ה-21. החברה ושותפתה הסינית Shanghai Aowei Technology Corporation מציעות מערכת אוטובוסים המוּנעים באמצעות קבלֵי-על (ultracapacitors). בדומה לסוללה, קבל-על הוא ספּק אנרגיה עצמאי אשר נטען ופורק, ולכן אין צורך לחבר את האוטובוסים לאספקת חשמל שוטפת. זאת בניגוד לחשמליות המוכרות לנו כיום, שצריכות להיות מחוברות כל העת לכבלי חשמל הממוקמים לאורך מסלולן. לקבלי-על יש גם יתרונות על פני סוללות ליתיום יון, המשמשות כיום בכלי רכב חשמליים והיברידיים רבים. ראשית, בעוד יכולת האספקה של סוללה הולכת ופוחתת עם הזמן (כיוון שהיא תלויה בתגובות כימיות ההולכות ונחלשות), חיי המדף של קבלי-על כמעט בלתי מוגבלים. כמו כן, טוענת סינוטק, אוטובוסים בשילוב קבלי הם זולים יותר לייצור מאשר אוטובוסים המונָעים על-ידי סוללות. נוסף על כך, קבלי-על נטענים במהירות רבה ואילו טעינת סוללה עשויה לארוך זמן רב. חיסרון משמעותי של קבלי-העל הוא שהם פורקים במהירות רבה, וצריך לטעון אותם בכל כמה דקות. לכן, קבלי-על אינם מהווים (עדיין) פתרון מתאים בעבור כלי רכב המיועדים לנסיעות ארוכות ורציפות, אולם הם מושלמים בעבור כלי רכב שצריכים לעצור כל כמה דקות - כגון אוטובוסים. במערכת שמציעה סינוטק טעינת הקבלים נעשית ישירות בתחנת האוטובוס. מעל תחנות מסוימות תלויים תיילי חשמל, וברגע שנהג עוצר בתחנה הוא לוחץ על כפתור ששולח מוטות מתכת המחברים בין האוטובוס ובין החוטים. הקבל נטען ומוכן לנסיעה בתוך דקות אחדות. לאוטובוס יש גם סוללת גיבוי כדי שיוכל לעבור מרחקים ארוכים יותר ולשרוד פקקי תנועה. מערכת האוטובוסים של חברת סינוטק נמצאת בשימוש בשנחאי מאז 2006 וזוכה להצלחה רבה, לדברי החברה. בשבועות האחרונים החברה ערכה הדגמה ב-American University שבוושינגטון הבירה, ובה זכו נוסעים לסייר בקמפוס במיניבוס המונע על-ידי קבלי על. בחברה ממשיכים לפתח את טכנולוגיית הקבלים בכוונה להגדיל את אספקתם ובכך להגדיל את המרחק בין טעינה לטעינה. הכתבה המלאה התפרסמה במגזין גליליאו, דצמבר 2009 לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה
 

yblumann

New member
אוטובוסים המונעים באמצעות קבלי-על.

האוטובוס שלנו גדול וירוק בתחילת המאה ה-20 ה"אוטובוס החשמלי", כלומר החשמלית, היה כלי תחבורה נפוץ במרכזי ערים ברחבי העולם; אולם עם עלייתן של המכוניות (ואף בשל לחץ ישיר מצד יצרניהן), נעלמו החשמליות אט-אט. כעת, לאחר שהבנו את גודל הנזק שהמכוניות גורמות לאיכות סביבה, חברה בשם סינוטקSinautec Automobile) Technologies) פועלת להחזיר לחיינו את החשמלית הידידותית, בגרסה המעודכנת בעבור המאה ה-21. החברה ושותפתה הסינית Shanghai Aowei Technology Corporation מציעות מערכת אוטובוסים המוּנעים באמצעות קבלֵי-על (ultracapacitors). בדומה לסוללה, קבל-על הוא ספּק אנרגיה עצמאי אשר נטען ופורק, ולכן אין צורך לחבר את האוטובוסים לאספקת חשמל שוטפת. זאת בניגוד לחשמליות המוכרות לנו כיום, שצריכות להיות מחוברות כל העת לכבלי חשמל הממוקמים לאורך מסלולן. לקבלי-על יש גם יתרונות על פני סוללות ליתיום יון, המשמשות כיום בכלי רכב חשמליים והיברידיים רבים. ראשית, בעוד יכולת האספקה של סוללה הולכת ופוחתת עם הזמן (כיוון שהיא תלויה בתגובות כימיות ההולכות ונחלשות), חיי המדף של קבלי-על כמעט בלתי מוגבלים. כמו כן, טוענת סינוטק, אוטובוסים בשילוב קבלי הם זולים יותר לייצור מאשר אוטובוסים המונָעים על-ידי סוללות. נוסף על כך, קבלי-על נטענים במהירות רבה ואילו טעינת סוללה עשויה לארוך זמן רב. חיסרון משמעותי של קבלי-העל הוא שהם פורקים במהירות רבה, וצריך לטעון אותם בכל כמה דקות. לכן, קבלי-על אינם מהווים (עדיין) פתרון מתאים בעבור כלי רכב המיועדים לנסיעות ארוכות ורציפות, אולם הם מושלמים בעבור כלי רכב שצריכים לעצור כל כמה דקות - כגון אוטובוסים. במערכת שמציעה סינוטק טעינת הקבלים נעשית ישירות בתחנת האוטובוס. מעל תחנות מסוימות תלויים תיילי חשמל, וברגע שנהג עוצר בתחנה הוא לוחץ על כפתור ששולח מוטות מתכת המחברים בין האוטובוס ובין החוטים. הקבל נטען ומוכן לנסיעה בתוך דקות אחדות. לאוטובוס יש גם סוללת גיבוי כדי שיוכל לעבור מרחקים ארוכים יותר ולשרוד פקקי תנועה. מערכת האוטובוסים של חברת סינוטק נמצאת בשימוש בשנחאי מאז 2006 וזוכה להצלחה רבה, לדברי החברה. בשבועות האחרונים החברה ערכה הדגמה ב-American University שבוושינגטון הבירה, ובה זכו נוסעים לסייר בקמפוס במיניבוס המונע על-ידי קבלי על. בחברה ממשיכים לפתח את טכנולוגיית הקבלים בכוונה להגדיל את אספקתם ובכך להגדיל את המרחק בין טעינה לטעינה. הכתבה המלאה התפרסמה במגזין גליליאו, דצמבר 2009 לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה
העלתי תמונה של הדבר הזה ב 2008- סיפור 'ישן';-
 
אוטובוסים המונעים באמצעות קבלי-על.

האוטובוס שלנו גדול וירוק בתחילת המאה ה-20 ה"אוטובוס החשמלי", כלומר החשמלית, היה כלי תחבורה נפוץ במרכזי ערים ברחבי העולם; אולם עם עלייתן של המכוניות (ואף בשל לחץ ישיר מצד יצרניהן), נעלמו החשמליות אט-אט. כעת, לאחר שהבנו את גודל הנזק שהמכוניות גורמות לאיכות סביבה, חברה בשם סינוטקSinautec Automobile) Technologies) פועלת להחזיר לחיינו את החשמלית הידידותית, בגרסה המעודכנת בעבור המאה ה-21. החברה ושותפתה הסינית Shanghai Aowei Technology Corporation מציעות מערכת אוטובוסים המוּנעים באמצעות קבלֵי-על (ultracapacitors). בדומה לסוללה, קבל-על הוא ספּק אנרגיה עצמאי אשר נטען ופורק, ולכן אין צורך לחבר את האוטובוסים לאספקת חשמל שוטפת. זאת בניגוד לחשמליות המוכרות לנו כיום, שצריכות להיות מחוברות כל העת לכבלי חשמל הממוקמים לאורך מסלולן. לקבלי-על יש גם יתרונות על פני סוללות ליתיום יון, המשמשות כיום בכלי רכב חשמליים והיברידיים רבים. ראשית, בעוד יכולת האספקה של סוללה הולכת ופוחתת עם הזמן (כיוון שהיא תלויה בתגובות כימיות ההולכות ונחלשות), חיי המדף של קבלי-על כמעט בלתי מוגבלים. כמו כן, טוענת סינוטק, אוטובוסים בשילוב קבלי הם זולים יותר לייצור מאשר אוטובוסים המונָעים על-ידי סוללות. נוסף על כך, קבלי-על נטענים במהירות רבה ואילו טעינת סוללה עשויה לארוך זמן רב. חיסרון משמעותי של קבלי-העל הוא שהם פורקים במהירות רבה, וצריך לטעון אותם בכל כמה דקות. לכן, קבלי-על אינם מהווים (עדיין) פתרון מתאים בעבור כלי רכב המיועדים לנסיעות ארוכות ורציפות, אולם הם מושלמים בעבור כלי רכב שצריכים לעצור כל כמה דקות - כגון אוטובוסים. במערכת שמציעה סינוטק טעינת הקבלים נעשית ישירות בתחנת האוטובוס. מעל תחנות מסוימות תלויים תיילי חשמל, וברגע שנהג עוצר בתחנה הוא לוחץ על כפתור ששולח מוטות מתכת המחברים בין האוטובוס ובין החוטים. הקבל נטען ומוכן לנסיעה בתוך דקות אחדות. לאוטובוס יש גם סוללת גיבוי כדי שיוכל לעבור מרחקים ארוכים יותר ולשרוד פקקי תנועה. מערכת האוטובוסים של חברת סינוטק נמצאת בשימוש בשנחאי מאז 2006 וזוכה להצלחה רבה, לדברי החברה. בשבועות האחרונים החברה ערכה הדגמה ב-American University שבוושינגטון הבירה, ובה זכו נוסעים לסייר בקמפוס במיניבוס המונע על-ידי קבלי על. בחברה ממשיכים לפתח את טכנולוגיית הקבלים בכוונה להגדיל את אספקתם ובכך להגדיל את המרחק בין טעינה לטעינה. הכתבה המלאה התפרסמה במגזין גליליאו, דצמבר 2009 לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה
אוטובוס חשמלי הוא לא חשמלית
חשמלית=רכבת עירונית המונעת על חשמל (טראם, רק"ל) אוטובוס חשמלי=טרולייבוס
 
אוטובוסים המונעים באמצעות קבלי-על.

האוטובוס שלנו גדול וירוק בתחילת המאה ה-20 ה"אוטובוס החשמלי", כלומר החשמלית, היה כלי תחבורה נפוץ במרכזי ערים ברחבי העולם; אולם עם עלייתן של המכוניות (ואף בשל לחץ ישיר מצד יצרניהן), נעלמו החשמליות אט-אט. כעת, לאחר שהבנו את גודל הנזק שהמכוניות גורמות לאיכות סביבה, חברה בשם סינוטקSinautec Automobile) Technologies) פועלת להחזיר לחיינו את החשמלית הידידותית, בגרסה המעודכנת בעבור המאה ה-21. החברה ושותפתה הסינית Shanghai Aowei Technology Corporation מציעות מערכת אוטובוסים המוּנעים באמצעות קבלֵי-על (ultracapacitors). בדומה לסוללה, קבל-על הוא ספּק אנרגיה עצמאי אשר נטען ופורק, ולכן אין צורך לחבר את האוטובוסים לאספקת חשמל שוטפת. זאת בניגוד לחשמליות המוכרות לנו כיום, שצריכות להיות מחוברות כל העת לכבלי חשמל הממוקמים לאורך מסלולן. לקבלי-על יש גם יתרונות על פני סוללות ליתיום יון, המשמשות כיום בכלי רכב חשמליים והיברידיים רבים. ראשית, בעוד יכולת האספקה של סוללה הולכת ופוחתת עם הזמן (כיוון שהיא תלויה בתגובות כימיות ההולכות ונחלשות), חיי המדף של קבלי-על כמעט בלתי מוגבלים. כמו כן, טוענת סינוטק, אוטובוסים בשילוב קבלי הם זולים יותר לייצור מאשר אוטובוסים המונָעים על-ידי סוללות. נוסף על כך, קבלי-על נטענים במהירות רבה ואילו טעינת סוללה עשויה לארוך זמן רב. חיסרון משמעותי של קבלי-העל הוא שהם פורקים במהירות רבה, וצריך לטעון אותם בכל כמה דקות. לכן, קבלי-על אינם מהווים (עדיין) פתרון מתאים בעבור כלי רכב המיועדים לנסיעות ארוכות ורציפות, אולם הם מושלמים בעבור כלי רכב שצריכים לעצור כל כמה דקות - כגון אוטובוסים. במערכת שמציעה סינוטק טעינת הקבלים נעשית ישירות בתחנת האוטובוס. מעל תחנות מסוימות תלויים תיילי חשמל, וברגע שנהג עוצר בתחנה הוא לוחץ על כפתור ששולח מוטות מתכת המחברים בין האוטובוס ובין החוטים. הקבל נטען ומוכן לנסיעה בתוך דקות אחדות. לאוטובוס יש גם סוללת גיבוי כדי שיוכל לעבור מרחקים ארוכים יותר ולשרוד פקקי תנועה. מערכת האוטובוסים של חברת סינוטק נמצאת בשימוש בשנחאי מאז 2006 וזוכה להצלחה רבה, לדברי החברה. בשבועות האחרונים החברה ערכה הדגמה ב-American University שבוושינגטון הבירה, ובה זכו נוסעים לסייר בקמפוס במיניבוס המונע על-ידי קבלי על. בחברה ממשיכים לפתח את טכנולוגיית הקבלים בכוונה להגדיל את אספקתם ובכך להגדיל את המרחק בין טעינה לטעינה. הכתבה המלאה התפרסמה במגזין גליליאו, דצמבר 2009 לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה
קישור לכתבה המקורית
http://www.ifeel.co.il/page/14789
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה