Ccyclist
Well-known member
רעיון לשדרוג הקווים לירושלים – חיבורם ללולאה
הקו המהיר לירושלים והמסילה הקיימת ניתנים לשידרוג משמעותי אם מנהרת בנייני האומה תוארך כך שתחבר לתוואי המסילה הישנה במושבה הגרמנית, ומשם לתחנה הפעילה במלחה. לולאה מסילתית בירושלים תהיה בעלת קיבולת גדולה יותר מתחנת קצה, ותוכל גם להעביר רכבות דרך ירושלים. תחנות לאורך הקו המוצע: המשביר - מרכז העיר ירושלים, קינג ג'ורג' ומדרחוב בן יהודה המלך דוד – אזור המלונות העיקרי בעיר, תאפשר לתיירים להגיע ישירות מנתב"ג למלון בקעה – תחנה באזור המושבה הגרמנית, בקעה, וקטמון תלפיות – תחנה באזור הקניונים של רחוב האומן, הקטמונים ובית צפאפה אתר עם מפות התוואי המוצע, מפת קווים "עתידיים" הממחישה את הפוטנציאל לקווים דרך העיר, והתחנות המוצעות: http://sites.google.com/site/jerusalemrailloop הקו עצמו יורכב מ4 קילומטר של מנהרה ראשית, 2 קילומטר של תעלה מקורה בשיטת "קאט אנד קאבר" בתוואי המסילה הישנה, כשגג התעלה ישמש את שביל הרכבת הקיים כיום וימנע מטרדי רעש בשכונות הצמודות, קילומטר וחצי של מסילה רגילה, וקילומטר מקורה או קילומטר של מנהרה בבית צפאפה. בסך הכל 8 או 9 קילומטרים של מסילה שמסוגלים לשנות מבחינה מהותית את אפשרות התפעול של הקווים לירושלים, לאפשר פיזור נוסעים מתחנות רבות ברחבי העיר במקום ליצור תלות בתחנה מרוחקת כזו או אחרת, ובמקרה של תקלה באחת המסילות – לתת אלטרנטיבה. מדובר בפרוייקט קטן יחסית לפרוייקט הקו המהיר.
הקו המהיר לירושלים והמסילה הקיימת ניתנים לשידרוג משמעותי אם מנהרת בנייני האומה תוארך כך שתחבר לתוואי המסילה הישנה במושבה הגרמנית, ומשם לתחנה הפעילה במלחה. לולאה מסילתית בירושלים תהיה בעלת קיבולת גדולה יותר מתחנת קצה, ותוכל גם להעביר רכבות דרך ירושלים. תחנות לאורך הקו המוצע: המשביר - מרכז העיר ירושלים, קינג ג'ורג' ומדרחוב בן יהודה המלך דוד – אזור המלונות העיקרי בעיר, תאפשר לתיירים להגיע ישירות מנתב"ג למלון בקעה – תחנה באזור המושבה הגרמנית, בקעה, וקטמון תלפיות – תחנה באזור הקניונים של רחוב האומן, הקטמונים ובית צפאפה אתר עם מפות התוואי המוצע, מפת קווים "עתידיים" הממחישה את הפוטנציאל לקווים דרך העיר, והתחנות המוצעות: http://sites.google.com/site/jerusalemrailloop הקו עצמו יורכב מ4 קילומטר של מנהרה ראשית, 2 קילומטר של תעלה מקורה בשיטת "קאט אנד קאבר" בתוואי המסילה הישנה, כשגג התעלה ישמש את שביל הרכבת הקיים כיום וימנע מטרדי רעש בשכונות הצמודות, קילומטר וחצי של מסילה רגילה, וקילומטר מקורה או קילומטר של מנהרה בבית צפאפה. בסך הכל 8 או 9 קילומטרים של מסילה שמסוגלים לשנות מבחינה מהותית את אפשרות התפעול של הקווים לירושלים, לאפשר פיזור נוסעים מתחנות רבות ברחבי העיר במקום ליצור תלות בתחנה מרוחקת כזו או אחרת, ובמקרה של תקלה באחת המסילות – לתת אלטרנטיבה. מדובר בפרוייקט קטן יחסית לפרוייקט הקו המהיר.