שרשור חדש - מיוחד לענין הרכש של הקטרים

מצב
הנושא נעול.
שרשור חדש - מיוחד לענין הרכש של הקטרים

הנושא כה חשוב עד שלדעתי חשוב שהוא לא יברח מהעמוד הראשון וינותח לעומק ! לאחר כל הדברים שנאמרו, אתחיל ואומר בסיוע "חבר טוב" (איש תל-אביב ותיק) שאסף למענכם את החומרים להלן, כי יש להתחשב בנקודות הבאות ולהבינן היטב: מנגנון ייבוש אוויר לקטר G26 עולה 4000 דולר.... סכום אפסי לעומת התועלת שבו מעבר לקרונות כי כל מערכת הבלם שלו יבשה ויש פחות תקלות, אך לא רוצים לבצע את זה ברכבת ישראל משום מה ! מדוע? למישהו פתרונים?? אף אחד לא באמת בדק אם קטר COCO הורס את המסילה ובטוח שהוא לא הורס כי: 1. בהודו יש קטרי COCO הנוסעים במהירות של 160 קמ"ש והמסילה חיה וקיימת בלי בעיה. 2. ברוסיה נוסעים קטרי COCO בעלי נפח של 4,000 כו"ס במהירות של 200 קמ"ש והכל בסדר גמור ! 3. מתברר כי בישראל נראו ונצפו רכבות משא הנוסעות במהירות של 120 קמ"ש ויותר. 4. הסיבה שלא רוצים לרכוש קטרי COCO היא שמנהלים מסויימים ברכבת שלא נזכיר את שמם מסיבות מובנות אוהבים לנסוע לעיתים בחופשה לשוויץ או לליכטנשטיין שם אפשר להיפגש בבית קפה הסמוך למרכז עסקים ובו שרותים פיננסיים, עם נציגים בכירים של קונצרנים אירופאים לייצור רכבות. המדיניות החדשה היא לדחוק את רגלי היצרנים האמריקאים החוצה (נו, טוב, ארה"ב קצת רחוקה משוויץ או ליכטנשטיין.......). לאמריקאים יש מזמן את הפתרון הבא: http://www.emdiesels.com/emdweb/international/india_radial.jsp וחוץ מזה תמיד בסיבובים ניתן להגביל מהירות אך בקטר "ישר" אפשר להרביץ גם 200 קמ"ש עם COCO. אוי, הפוליטיקה והליכטנשטנים...... האם מישהו יוכל לומר לעבדכם הנאמן מדוע דוחקים את רגלי היצרנים האמריקאים? נימוק הינו חובה לתשובה. אנחנו מעוניינים לדעת מהי בדיוק הסיבה לכך. תודה וליל מנוחה.
 
שרשור חדש - מיוחד לענין הרכש של הקטרים

הנושא כה חשוב עד שלדעתי חשוב שהוא לא יברח מהעמוד הראשון וינותח לעומק ! לאחר כל הדברים שנאמרו, אתחיל ואומר בסיוע "חבר טוב" (איש תל-אביב ותיק) שאסף למענכם את החומרים להלן, כי יש להתחשב בנקודות הבאות ולהבינן היטב: מנגנון ייבוש אוויר לקטר G26 עולה 4000 דולר.... סכום אפסי לעומת התועלת שבו מעבר לקרונות כי כל מערכת הבלם שלו יבשה ויש פחות תקלות, אך לא רוצים לבצע את זה ברכבת ישראל משום מה ! מדוע? למישהו פתרונים?? אף אחד לא באמת בדק אם קטר COCO הורס את המסילה ובטוח שהוא לא הורס כי: 1. בהודו יש קטרי COCO הנוסעים במהירות של 160 קמ"ש והמסילה חיה וקיימת בלי בעיה. 2. ברוסיה נוסעים קטרי COCO בעלי נפח של 4,000 כו"ס במהירות של 200 קמ"ש והכל בסדר גמור ! 3. מתברר כי בישראל נראו ונצפו רכבות משא הנוסעות במהירות של 120 קמ"ש ויותר. 4. הסיבה שלא רוצים לרכוש קטרי COCO היא שמנהלים מסויימים ברכבת שלא נזכיר את שמם מסיבות מובנות אוהבים לנסוע לעיתים בחופשה לשוויץ או לליכטנשטיין שם אפשר להיפגש בבית קפה הסמוך למרכז עסקים ובו שרותים פיננסיים, עם נציגים בכירים של קונצרנים אירופאים לייצור רכבות. המדיניות החדשה היא לדחוק את רגלי היצרנים האמריקאים החוצה (נו, טוב, ארה"ב קצת רחוקה משוויץ או ליכטנשטיין.......). לאמריקאים יש מזמן את הפתרון הבא: http://www.emdiesels.com/emdweb/international/india_radial.jsp וחוץ מזה תמיד בסיבובים ניתן להגביל מהירות אך בקטר "ישר" אפשר להרביץ גם 200 קמ"ש עם COCO. אוי, הפוליטיקה והליכטנשטנים...... האם מישהו יוכל לומר לעבדכם הנאמן מדוע דוחקים את רגלי היצרנים האמריקאים? נימוק הינו חובה לתשובה. אנחנו מעוניינים לדעת מהי בדיוק הסיבה לכך. תודה וליל מנוחה.
והקישור בצורה יותר נוחה:
 
שרשור חדש - מיוחד לענין הרכש של הקטרים

הנושא כה חשוב עד שלדעתי חשוב שהוא לא יברח מהעמוד הראשון וינותח לעומק ! לאחר כל הדברים שנאמרו, אתחיל ואומר בסיוע "חבר טוב" (איש תל-אביב ותיק) שאסף למענכם את החומרים להלן, כי יש להתחשב בנקודות הבאות ולהבינן היטב: מנגנון ייבוש אוויר לקטר G26 עולה 4000 דולר.... סכום אפסי לעומת התועלת שבו מעבר לקרונות כי כל מערכת הבלם שלו יבשה ויש פחות תקלות, אך לא רוצים לבצע את זה ברכבת ישראל משום מה ! מדוע? למישהו פתרונים?? אף אחד לא באמת בדק אם קטר COCO הורס את המסילה ובטוח שהוא לא הורס כי: 1. בהודו יש קטרי COCO הנוסעים במהירות של 160 קמ"ש והמסילה חיה וקיימת בלי בעיה. 2. ברוסיה נוסעים קטרי COCO בעלי נפח של 4,000 כו"ס במהירות של 200 קמ"ש והכל בסדר גמור ! 3. מתברר כי בישראל נראו ונצפו רכבות משא הנוסעות במהירות של 120 קמ"ש ויותר. 4. הסיבה שלא רוצים לרכוש קטרי COCO היא שמנהלים מסויימים ברכבת שלא נזכיר את שמם מסיבות מובנות אוהבים לנסוע לעיתים בחופשה לשוויץ או לליכטנשטיין שם אפשר להיפגש בבית קפה הסמוך למרכז עסקים ובו שרותים פיננסיים, עם נציגים בכירים של קונצרנים אירופאים לייצור רכבות. המדיניות החדשה היא לדחוק את רגלי היצרנים האמריקאים החוצה (נו, טוב, ארה"ב קצת רחוקה משוויץ או ליכטנשטיין.......). לאמריקאים יש מזמן את הפתרון הבא: http://www.emdiesels.com/emdweb/international/india_radial.jsp וחוץ מזה תמיד בסיבובים ניתן להגביל מהירות אך בקטר "ישר" אפשר להרביץ גם 200 קמ"ש עם COCO. אוי, הפוליטיקה והליכטנשטנים...... האם מישהו יוכל לומר לעבדכם הנאמן מדוע דוחקים את רגלי היצרנים האמריקאים? נימוק הינו חובה לתשובה. אנחנו מעוניינים לדעת מהי בדיוק הסיבה לכך. תודה וליל מנוחה.
המכרז המקורי מהעיתון !!! מכרז מס' 1:
לא חברים, לא קובץ ה-PDF הממוחשב מהאתר, אלא המכרז המקורי מהנייר. נסרק בסורק A3 איכותי עקב גודלו המקורי של המכרז שחורג מנייר בגודל A4. להלן המקור מהנייר. מומלץ לשמור. כל מכרזי רכבת-ישראל מאז 1974 נסרקו באופן כזה. אם תהיינה בעתיד שאלות באשר למכרז מסויים, נשמח לענות לכאשר יתפנה זמן. ליל מנוחה.
 

fireman

New member
המכרז המקורי מהעיתון !!! מכרז מס' 1:
לא חברים, לא קובץ ה-PDF הממוחשב מהאתר, אלא המכרז המקורי מהנייר. נסרק בסורק A3 איכותי עקב גודלו המקורי של המכרז שחורג מנייר בגודל A4. להלן המקור מהנייר. מומלץ לשמור. כל מכרזי רכבת-ישראל מאז 1974 נסרקו באופן כזה. אם תהיינה בעתיד שאלות באשר למכרז מסויים, נשמח לענות לכאשר יתפנה זמן. ליל מנוחה.
אני לא רואה במכרז איזשהו
אילוץ שמונע מיצרנים אמריקאים להתמודד....יש בסה"כ דרישה להציג ניסיון באספקה של קרונות לשוק האירופאי, דרישה לגיטימית לחלוטין ובטוחני כי ישנם יצרנים אמריקאים שסיפקו\מספקים קרונות לשוק האירופאי.
 
אני לא רואה במכרז איזשהו
אילוץ שמונע מיצרנים אמריקאים להתמודד....יש בסה"כ דרישה להציג ניסיון באספקה של קרונות לשוק האירופאי, דרישה לגיטימית לחלוטין ובטוחני כי ישנם יצרנים אמריקאים שסיפקו\מספקים קרונות לשוק האירופאי.
ערן: אני מדבר על דברים בין השורות
ולא בשורות עצמן ומביא את הדברים המופיעים בהודעה הראשונה בפי אומרם. השורות המודגשות הגיעו אליי מסמכות בכירה ואמינה מאוד שהוכיחה צדקתה בכל דבר ודבר ולא מאתמול... אינני מדבר על תקופת מלחמת העולם השניה כי אם על קרונות נוסעים עכשווים אמריקאים. לא נתקלתי באירופה המודרנית בקרונות נוסעים מייצור אמריקאי טהור בשנים האחרונות. ודווקא להערכתי האישית שאינה מחייבת איש זולתי, כדי שסימנס או בומברדייה או פוסלו יזכו במכרז, הם ייאלצו להשתיל מנוע אמריקאי בקטר ! קשה לי מאוד להאמין שקטר ובו מושתל נניח מנוע מתוצר MTU יצליח לזכות במכרז. אבל אנחנו מדברים גם על קרונות ולא רק על קטרים. בשנת 1975 זכתה החברה האמריקאית "באדד" ליצור קרונות במכרז של רכבת-ישראל לאספקת 10 מערכי קרונועים (קרונוע בעל קרון יחיד בודד) וכבר ייצרה 3 מהם ואפילו בצבעי הרכבת שלנו וברגע האחרון בוטלה העסקה והקרונות נמכרו לרכבת המקסיקנית עם צבעי רכבת-ישראל דאז, בלית ברירה...חן נתן לי בזמנו מס' צילומים נהדרים של קרונות אלה בצבעים שלנו ! אני מקווה שהוא יקרא את ההודעה הזו ויואיל בטובו להעלות לכאן את התמונות שנמצאות אצלי קבורות כרגע באחד האלבומים.
 
ערן: אני מדבר על דברים בין השורות
ולא בשורות עצמן ומביא את הדברים המופיעים בהודעה הראשונה בפי אומרם. השורות המודגשות הגיעו אליי מסמכות בכירה ואמינה מאוד שהוכיחה צדקתה בכל דבר ודבר ולא מאתמול... אינני מדבר על תקופת מלחמת העולם השניה כי אם על קרונות נוסעים עכשווים אמריקאים. לא נתקלתי באירופה המודרנית בקרונות נוסעים מייצור אמריקאי טהור בשנים האחרונות. ודווקא להערכתי האישית שאינה מחייבת איש זולתי, כדי שסימנס או בומברדייה או פוסלו יזכו במכרז, הם ייאלצו להשתיל מנוע אמריקאי בקטר ! קשה לי מאוד להאמין שקטר ובו מושתל נניח מנוע מתוצר MTU יצליח לזכות במכרז. אבל אנחנו מדברים גם על קרונות ולא רק על קטרים. בשנת 1975 זכתה החברה האמריקאית "באדד" ליצור קרונות במכרז של רכבת-ישראל לאספקת 10 מערכי קרונועים (קרונוע בעל קרון יחיד בודד) וכבר ייצרה 3 מהם ואפילו בצבעי הרכבת שלנו וברגע האחרון בוטלה העסקה והקרונות נמכרו לרכבת המקסיקנית עם צבעי רכבת-ישראל דאז, בלית ברירה...חן נתן לי בזמנו מס' צילומים נהדרים של קרונות אלה בצבעים שלנו ! אני מקווה שהוא יקרא את ההודעה הזו ויואיל בטובו להעלות לכאן את התמונות שנמצאות אצלי קבורות כרגע באחד האלבומים.
קבל תיקון לדבריי: פיאט ולא BUDD:
למרות שגם עם חברת "באדד" האמריקאית היה סיפור כמעט זהה ! הנה מידע מהמגה ארכיון לגבי ענין זה: עשרה מערכי קרונועים מתוצרתFIAT - חטיבת הרכבות הוזמנו על-ידי "רכבת-ישראל" (IR) עוד בחודש אפריל 1973 והיו אמורים להגיע לישראל החל מקייץ 1975. עלות הזמנת 10 המערכים הראשונים היתה 30 מיליון ל"י כולל חלפים והכשרת מוסך לאחזקתם. ואולם, הנהלת "רכבת-ישראל" ביטלה את העיסקה ו- 8 הקרונועים שכבר ניבנו נמכרו לרכבת המקסיקנית (F.N.M) ישירות מאיטליה. (שני הקרונועים האחרונים לא ניבנו עקב ביטול העיסקה). הסיבה הרשמית לביטול העיסקה נעוצה היתה בחוסר התאמתם של קרונועים אלה לדרישות היחודיות של "רכבת-ישראל" (IR) ובזמן האספקה הארוך מהמתחייב בחוזה. הסיבה להזכרתם בלוח זה נעוצה גם בעובדה ש- 8 הקרונועים שכבר ניבנו, ניצבעו בצבעי "רכבת-ישראל" ונשאו את סמל הרכבת. מצילומים קיימים ניתן להיווכח כי בראשית דרכם של 8 קרונועים אלה ברכבת המקסיקנית (F.N.M), הם הופעלו בצבעיה של "רכבת-ישראל" כפי שהתקבלו מהיצרן האיטלקי !
 
קבל תיקון לדבריי: פיאט ולא BUDD:
למרות שגם עם חברת "באדד" האמריקאית היה סיפור כמעט זהה ! הנה מידע מהמגה ארכיון לגבי ענין זה: עשרה מערכי קרונועים מתוצרתFIAT - חטיבת הרכבות הוזמנו על-ידי "רכבת-ישראל" (IR) עוד בחודש אפריל 1973 והיו אמורים להגיע לישראל החל מקייץ 1975. עלות הזמנת 10 המערכים הראשונים היתה 30 מיליון ל"י כולל חלפים והכשרת מוסך לאחזקתם. ואולם, הנהלת "רכבת-ישראל" ביטלה את העיסקה ו- 8 הקרונועים שכבר ניבנו נמכרו לרכבת המקסיקנית (F.N.M) ישירות מאיטליה. (שני הקרונועים האחרונים לא ניבנו עקב ביטול העיסקה). הסיבה הרשמית לביטול העיסקה נעוצה היתה בחוסר התאמתם של קרונועים אלה לדרישות היחודיות של "רכבת-ישראל" (IR) ובזמן האספקה הארוך מהמתחייב בחוזה. הסיבה להזכרתם בלוח זה נעוצה גם בעובדה ש- 8 הקרונועים שכבר ניבנו, ניצבעו בצבעי "רכבת-ישראל" ונשאו את סמל הרכבת. מצילומים קיימים ניתן להיווכח כי בראשית דרכם של 8 קרונועים אלה ברכבת המקסיקנית (F.N.M), הם הופעלו בצבעיה של "רכבת-ישראל" כפי שהתקבלו מהיצרן האיטלקי !
הנה מערך קרונוע מס' 3001 של רכבת-ישראל:
מתוצרת פיאט בצבעי רכבת-ישראל שנמכר לבסוף למקסיקנים. לילה טוב וסליחה על האיכות. בהזדמנות אסרוק באיכות מירבית. כאן זו רק העתקה קטנטנה.
 

easylivin

New member
ערן: אני מדבר על דברים בין השורות
ולא בשורות עצמן ומביא את הדברים המופיעים בהודעה הראשונה בפי אומרם. השורות המודגשות הגיעו אליי מסמכות בכירה ואמינה מאוד שהוכיחה צדקתה בכל דבר ודבר ולא מאתמול... אינני מדבר על תקופת מלחמת העולם השניה כי אם על קרונות נוסעים עכשווים אמריקאים. לא נתקלתי באירופה המודרנית בקרונות נוסעים מייצור אמריקאי טהור בשנים האחרונות. ודווקא להערכתי האישית שאינה מחייבת איש זולתי, כדי שסימנס או בומברדייה או פוסלו יזכו במכרז, הם ייאלצו להשתיל מנוע אמריקאי בקטר ! קשה לי מאוד להאמין שקטר ובו מושתל נניח מנוע מתוצר MTU יצליח לזכות במכרז. אבל אנחנו מדברים גם על קרונות ולא רק על קטרים. בשנת 1975 זכתה החברה האמריקאית "באדד" ליצור קרונות במכרז של רכבת-ישראל לאספקת 10 מערכי קרונועים (קרונוע בעל קרון יחיד בודד) וכבר ייצרה 3 מהם ואפילו בצבעי הרכבת שלנו וברגע האחרון בוטלה העסקה והקרונות נמכרו לרכבת המקסיקנית עם צבעי רכבת-ישראל דאז, בלית ברירה...חן נתן לי בזמנו מס' צילומים נהדרים של קרונות אלה בצבעים שלנו ! אני מקווה שהוא יקרא את ההודעה הזו ויואיל בטובו להעלות לכאן את התמונות שנמצאות אצלי קבורות כרגע באחד האלבומים.
אביתר, באירופה גם לעולם לא יהיה הרבה ציוד
אמריקאי, והסיבה פשוטה: האירופים מעוניינים להגן על היצרנים שלהם, וכך בעצם מחזירים לאמריקאים בדיוק באותו "מטבע" שהם השתמשו בו לאורך עשרות שנים... "Buy American" בישראל לעומת זאת, לא קיימת תעשיית רכבות ענפה, וגם לא קיימת מניעה מיצרנים מכל העולם מלהשתתף במכרזים של רכבת ישראל.
 
אביתר, באירופה גם לעולם לא יהיה הרבה ציוד
אמריקאי, והסיבה פשוטה: האירופים מעוניינים להגן על היצרנים שלהם, וכך בעצם מחזירים לאמריקאים בדיוק באותו "מטבע" שהם השתמשו בו לאורך עשרות שנים... "Buy American" בישראל לעומת זאת, לא קיימת תעשיית רכבות ענפה, וגם לא קיימת מניעה מיצרנים מכל העולם מלהשתתף במכרזים של רכבת ישראל.
לגבי אירופה, זה ברור. לגבי ישראל:
מתברר שיש בעיה בכל זאת. אשמח לדעת ממי שממש יודע או מקורב לצלחת העמוקה - מהי בדיוק אותה בעיה??? מה עומד מאחוריה? תודה !
 

easylivin

New member
לגבי אירופה, זה ברור. לגבי ישראל:
מתברר שיש בעיה בכל זאת. אשמח לדעת ממי שממש יודע או מקורב לצלחת העמוקה - מהי בדיוק אותה בעיה??? מה עומד מאחוריה? תודה !
ואני אגב, מקווה כמוך שלאמריקאים יינתן
סיכוי שווה מול היצרנים מאירופה... GE למשל מייצרת קטרי נוסעים שהיו יכולים להתאים לדרישות. וחוץ מזה, אני לא רואה שום סיבה הגיונית מבחינתה של הרכבת, להפלות אותם לרעה... אם כי לאירופים סיכוי טוב יותר לזכות, והסיבה היא כמותית - פשוט כי הם רבים יותר ומציעים מגוון גדול יותר.
 

easylivin

New member
אני לא רואה במכרז איזשהו
אילוץ שמונע מיצרנים אמריקאים להתמודד....יש בסה"כ דרישה להציג ניסיון באספקה של קרונות לשוק האירופאי, דרישה לגיטימית לחלוטין ובטוחני כי ישנם יצרנים אמריקאים שסיפקו\מספקים קרונות לשוק האירופאי.
הדרישה לא רק לגיטימית, אלא הכרחית
לרכבת ישראל הפועלת על-פי תקנים אירופיים של UIC. וגם התקנים הנהוגים בארה"ב תואמים לפחות בחלקם לאירופיים.
 
שרשור חדש - מיוחד לענין הרכש של הקטרים

הנושא כה חשוב עד שלדעתי חשוב שהוא לא יברח מהעמוד הראשון וינותח לעומק ! לאחר כל הדברים שנאמרו, אתחיל ואומר בסיוע "חבר טוב" (איש תל-אביב ותיק) שאסף למענכם את החומרים להלן, כי יש להתחשב בנקודות הבאות ולהבינן היטב: מנגנון ייבוש אוויר לקטר G26 עולה 4000 דולר.... סכום אפסי לעומת התועלת שבו מעבר לקרונות כי כל מערכת הבלם שלו יבשה ויש פחות תקלות, אך לא רוצים לבצע את זה ברכבת ישראל משום מה ! מדוע? למישהו פתרונים?? אף אחד לא באמת בדק אם קטר COCO הורס את המסילה ובטוח שהוא לא הורס כי: 1. בהודו יש קטרי COCO הנוסעים במהירות של 160 קמ"ש והמסילה חיה וקיימת בלי בעיה. 2. ברוסיה נוסעים קטרי COCO בעלי נפח של 4,000 כו"ס במהירות של 200 קמ"ש והכל בסדר גמור ! 3. מתברר כי בישראל נראו ונצפו רכבות משא הנוסעות במהירות של 120 קמ"ש ויותר. 4. הסיבה שלא רוצים לרכוש קטרי COCO היא שמנהלים מסויימים ברכבת שלא נזכיר את שמם מסיבות מובנות אוהבים לנסוע לעיתים בחופשה לשוויץ או לליכטנשטיין שם אפשר להיפגש בבית קפה הסמוך למרכז עסקים ובו שרותים פיננסיים, עם נציגים בכירים של קונצרנים אירופאים לייצור רכבות. המדיניות החדשה היא לדחוק את רגלי היצרנים האמריקאים החוצה (נו, טוב, ארה"ב קצת רחוקה משוויץ או ליכטנשטיין.......). לאמריקאים יש מזמן את הפתרון הבא: http://www.emdiesels.com/emdweb/international/india_radial.jsp וחוץ מזה תמיד בסיבובים ניתן להגביל מהירות אך בקטר "ישר" אפשר להרביץ גם 200 קמ"ש עם COCO. אוי, הפוליטיקה והליכטנשטנים...... האם מישהו יוכל לומר לעבדכם הנאמן מדוע דוחקים את רגלי היצרנים האמריקאים? נימוק הינו חובה לתשובה. אנחנו מעוניינים לדעת מהי בדיוק הסיבה לכך. תודה וליל מנוחה.
המכרז המקורי מהעיתון !!! מכרז מס' 2: קטרים:
לילה טוב.
 

אורי404

New member
שרשור חדש - מיוחד לענין הרכש של הקטרים

הנושא כה חשוב עד שלדעתי חשוב שהוא לא יברח מהעמוד הראשון וינותח לעומק ! לאחר כל הדברים שנאמרו, אתחיל ואומר בסיוע "חבר טוב" (איש תל-אביב ותיק) שאסף למענכם את החומרים להלן, כי יש להתחשב בנקודות הבאות ולהבינן היטב: מנגנון ייבוש אוויר לקטר G26 עולה 4000 דולר.... סכום אפסי לעומת התועלת שבו מעבר לקרונות כי כל מערכת הבלם שלו יבשה ויש פחות תקלות, אך לא רוצים לבצע את זה ברכבת ישראל משום מה ! מדוע? למישהו פתרונים?? אף אחד לא באמת בדק אם קטר COCO הורס את המסילה ובטוח שהוא לא הורס כי: 1. בהודו יש קטרי COCO הנוסעים במהירות של 160 קמ"ש והמסילה חיה וקיימת בלי בעיה. 2. ברוסיה נוסעים קטרי COCO בעלי נפח של 4,000 כו"ס במהירות של 200 קמ"ש והכל בסדר גמור ! 3. מתברר כי בישראל נראו ונצפו רכבות משא הנוסעות במהירות של 120 קמ"ש ויותר. 4. הסיבה שלא רוצים לרכוש קטרי COCO היא שמנהלים מסויימים ברכבת שלא נזכיר את שמם מסיבות מובנות אוהבים לנסוע לעיתים בחופשה לשוויץ או לליכטנשטיין שם אפשר להיפגש בבית קפה הסמוך למרכז עסקים ובו שרותים פיננסיים, עם נציגים בכירים של קונצרנים אירופאים לייצור רכבות. המדיניות החדשה היא לדחוק את רגלי היצרנים האמריקאים החוצה (נו, טוב, ארה"ב קצת רחוקה משוויץ או ליכטנשטיין.......). לאמריקאים יש מזמן את הפתרון הבא: http://www.emdiesels.com/emdweb/international/india_radial.jsp וחוץ מזה תמיד בסיבובים ניתן להגביל מהירות אך בקטר "ישר" אפשר להרביץ גם 200 קמ"ש עם COCO. אוי, הפוליטיקה והליכטנשטנים...... האם מישהו יוכל לומר לעבדכם הנאמן מדוע דוחקים את רגלי היצרנים האמריקאים? נימוק הינו חובה לתשובה. אנחנו מעוניינים לדעת מהי בדיוק הסיבה לכך. תודה וליל מנוחה.
מה עם חשמול?
במידה ומחשמלים את הקטרים עם ה"סימנס" או קרונות קומתיים, סביר להניח, שהביצועים ישתפרו? זה עוד לפני שמציינים יתרונות נוספים של חשמול ולפני שהולכים רחוק על רכישת קרונועים חשמליים. אולי מוטב יהיה לזרז את פרוייקט החשמול, לכל הפחות עבור הקו לאשדוד/אשקלון דרך מסילת החוף הדרומית?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה