אינני יכול להסכים איתך:
מתחת לרכס ראש הנקרה במנהרה אין שום תכנית, אלא רק רעיון הזוי שלעולם לא ייצא אל הפועל. קיימת תכנית להעברת מסילה הרבה מזרחה מהרכס (5 ק"מ) ורק בשטחים פתוחים. הסיבה לכך שלא ניתן להעביר מנהרה מתחת לרכס היא שביציאות מן המנהרה יש שטחים פרטיים או מובנים בצפיפות עם הרבה בעיות בעלות ואחרות. אין למדינת ישראל ולא יהיה בעתיד כסף לשלם כל-כך הרבה פיצויים כספיים. לכן אם תוקם מסילה היא תהיה במרחק רב מאוד מקו החוף - לפחות 5 ק"מ מזרחה מקו המים והיא תהיה מסילה שבחלקה מפותלת וחלקה במנהרה - מנהרה הרחוקה מאוד מרכס ראש הנקרה. בקיצור: מסילה לא כדאית מכל הבחינות. להערכתי גם הדורות הבאים לא יזכו לנסוע ברכבת ללבנון. אני משער שיימצא פתרון אחר - הגיוני יותר מרכבת. אני מכיר היטב את החוברת הדנה בהעברת מנהרה מתחת לרכס ראש הנקרה. מי שכתב אותה לא ממש יושב על קרקע המציאות ומטעמי נימוס לא נזכיר את שמו...החוברת נפסלה בזמנו ע"י הרכבת ולא קיבלה התייחסות רצינית מטבע הדברים, בדיוק כפי שנפסל לחלוטין הרעיון לרכוש קטר קיטור לרכבת תיירותית לירושלים. לאיש ברכבת אין מושג כמה עולה קטר קיטור כיום, שלא לדבר על דיפו מיוחד, תחזוקה מיוחדת ויקרה להחריד, הכשרה יקרה של עובדים ועוד הוצאות המגיעות לכדי 10 מיליון פאונד מחיר התחלתי. כנ"ל החלומות באספמייה לגבי ראש הנקרה... כשאמרתי בזמנו לפול 10 מיליון פאונד, הוא צחק ואמר שהרבה יותר מכך ! לפני שבכלל דנים במשהו אמיתי וחלומי - אני רוצה לראות את קטר מס' 779 יוצא מקו הייצור ! בלי קמח אין תורה ובלי דיזל או חשמל אין תכנית של משחקים בנדמה לי......כל עוד אני לא רואה את גלגלי השיניים במפעלי בומברדייה, סימנס, קאפ, אלסטום, פוסלו ודומייהם מתחילים לייצר לנו סחורה, כל השאר חלומות שרובם לא יתגשמו. רובם המכריע... כמו הקו לאילת, שלדעתי לא ייבנה - גם לא בעוד 100 שנה.