הרכבת הטרנס-אסייאתית

מצב
הנושא נעול.

david80

Member
כשיהיה שלום עם סוריה...
מירדן יש קשר מסילתי עם אירופה, דרך סוריה ותורכיה. צריך רק חיבור מישראל לירדן, ויש מצב לנסוע ברכבת לאירופה...
מעבורת לטורקיה אפשר להפעיל תוך חודשים
חיבור רכבת ישראל לרכבת הסורית ייקח שנים (אפילו רכבת לבית שאן לא נראה בשנים הקרובות). גם ההפלגה עצמה במעבורת מחיפה לאנטליה יכול לקחת פחות זמן מאשר דרך היבשה! מה שחסר, זה ציבור רחב שייאבק למען הפעלת קו כזה כפי שהיה מאבק להכנסת אופניים לרכבת!
 
מעבורת לטורקיה אפשר להפעיל תוך חודשים
חיבור רכבת ישראל לרכבת הסורית ייקח שנים (אפילו רכבת לבית שאן לא נראה בשנים הקרובות). גם ההפלגה עצמה במעבורת מחיפה לאנטליה יכול לקחת פחות זמן מאשר דרך היבשה! מה שחסר, זה ציבור רחב שייאבק למען הפעלת קו כזה כפי שהיה מאבק להכנסת אופניים לרכבת!
השאלה מה הסיכוי לחיבור בין נהריה ללבנון.?
הבנתי שיש רכבת בין ביירות לדמשק.
 

luckydude

Active member
השאלה מה הסיכוי לחיבור בין נהריה ללבנון.?
הבנתי שיש רכבת בין ביירות לדמשק.
היום אין כלום.
עד לפני 35 שנה בערך היתה ללבנון מערכת מסילות ברזל מפותחת ובזמנו היתה מסילת רכבת מאזור ראש הנקרה ועד טריפולי שבלבנון ומשם צפונה דרך צפון מערב סוריה לטורקיה. עד לשלהי שנות ה40 זו היתה הדרך המסילתית הקצרה ביותר מארץ ישראל צפונה בימים ההם (קו ביירות-צור-ראש הנקרה-נהריה-חיפה-חדרה מזרח-טול כרם-לוד-עזה-אל עריש-קנטרה-קהיר). בכל מקרה המסילה בין ביירות לדמשק מעולם לא היתה מעשית בהקשר הזה מיכיוון שהיא היתה ברוחב צר (של המסילה החיג'זית). שאר המסילות בלבנון נבנו לרוחב תקני. היום לא נשאר כלום מהמערכת המפוארת למדי שהיתה בלבנון וחבל. כל המלחמות מאז אמצע שנות השבעים הרסו לחלוטין את הרשת שם. לבנות מחדש את הרשת הזו יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי מיכיוון שבמקומות רבים לא שמרו על זכויות הדרך של המסילה ובניינים וכבישים רבים נבנו שם על התוואי.
 
השאלה מה הסיכוי לחיבור בין נהריה ללבנון.?
הבנתי שיש רכבת בין ביירות לדמשק.
גם אם היה שלום חם עם לבנון - אין סיכוי
דרך התוואי ההיסטורי משום שבצד הישראלי "נולדו" מאז 1942 עשרות בעיות סטטוטוריות ובעלויות קרקע "חדשות". על חלקים מהתוואי נבנו חוות ומבנים. בשנת 1982 הייתי בתחנת הרכבת בדרום ביירות. בדקתי את רוב הציר משם עד ראש-הנקרה. חלקים רבים מהציר בין צור לראש-הנקרה כבר בנויים במבנים קבועים כך שכל הענין לא רלוונטי ובמקרה של שלום גורף, יצטרכו למצוא תוואי חדש לגמרי אשר איננו עובר אפילו בסמיכות לראש הנקרה, אלא אם תבוצענה הפקעות מאסיביות והרס מבנים משני צידי הגבול. תמונות שצילמתי בלבנון אעלה בהזדמנות ראשונה, כאשר אמצא את הנגטיב בארון.
 

luckydude

Active member
גם אם היה שלום חם עם לבנון - אין סיכוי
דרך התוואי ההיסטורי משום שבצד הישראלי "נולדו" מאז 1942 עשרות בעיות סטטוטוריות ובעלויות קרקע "חדשות". על חלקים מהתוואי נבנו חוות ומבנים. בשנת 1982 הייתי בתחנת הרכבת בדרום ביירות. בדקתי את רוב הציר משם עד ראש-הנקרה. חלקים רבים מהציר בין צור לראש-הנקרה כבר בנויים במבנים קבועים כך שכל הענין לא רלוונטי ובמקרה של שלום גורף, יצטרכו למצוא תוואי חדש לגמרי אשר איננו עובר אפילו בסמיכות לראש הנקרה, אלא אם תבוצענה הפקעות מאסיביות והרס מבנים משני צידי הגבול. תמונות שצילמתי בלבנון אעלה בהזדמנות ראשונה, כאשר אמצא את הנגטיב בארון.
כן, אם כי בצד הישראלי
אורך המסילה שיש בה "בעיות" הוא קצר יחסית (מספר ק"מ בודדים). לעומת זאת, בצד הלבנוני היתה התלבשות רבתי על חלקים נרחבים מאוד מהתוואי. מה שראית 82' זה עוד כלום, היום זה עוד הרבה יותר גרוע.
 
כן, אם כי בצד הישראלי
אורך המסילה שיש בה "בעיות" הוא קצר יחסית (מספר ק"מ בודדים). לעומת זאת, בצד הלבנוני היתה התלבשות רבתי על חלקים נרחבים מאוד מהתוואי. מה שראית 82' זה עוד כלום, היום זה עוד הרבה יותר גרוע.
וגם זאת:
הייתי שם גם אחרי 82' ואכן אין זכר לתוואי בין צור לראש הנקרה. כל התוואי מלא בתים לאורך החוף ומה שניתן לראות הוא רק קטעים מהסוללה וקטעים מעטים. לדעתי אפשר לראות זאת היטב בצילומי לוויין של גוגל אם יש ברשותך. בצד הישראלי יש גם בעיות כמו מוסך הקטרים באכזיב שעל שטחו בנוייה כיום חווה שמבניה מגיעים עד לקו החוף. השטח איננו בבעלות רכבת-ישראל ונמכר לגורם פרטי בשנות ה-50. לכן, רכבת-ישראל יכולה רק לתכנן תוואי חדש ממזרח לחווה, כלומר ממזרח לציר הכביש לראש-הנקרה וגם שם תהיינה 1001 בעיות סטטוטוריות כך שאפשר לומר שחידוש התוואי ל-ביירות, גם בשעת שלום הוא חלום אוטופי שלא יתממש לעולם.
 

amit1270

New member
גם אם היה שלום חם עם לבנון - אין סיכוי
דרך התוואי ההיסטורי משום שבצד הישראלי "נולדו" מאז 1942 עשרות בעיות סטטוטוריות ובעלויות קרקע "חדשות". על חלקים מהתוואי נבנו חוות ומבנים. בשנת 1982 הייתי בתחנת הרכבת בדרום ביירות. בדקתי את רוב הציר משם עד ראש-הנקרה. חלקים רבים מהציר בין צור לראש-הנקרה כבר בנויים במבנים קבועים כך שכל הענין לא רלוונטי ובמקרה של שלום גורף, יצטרכו למצוא תוואי חדש לגמרי אשר איננו עובר אפילו בסמיכות לראש הנקרה, אלא אם תבוצענה הפקעות מאסיביות והרס מבנים משני צידי הגבול. תמונות שצילמתי בלבנון אעלה בהזדמנות ראשונה, כאשר אמצא את הנגטיב בארון.
בכל מקרה אין כוונה לחדש את קו החוף
יש תוכנית לסלול מסילה מעט מזרחה משם, שתעבור מתחת לרכס ראש הנקרה במנהרה. זה כמובן לא יקרה בדורנו...
 
בכל מקרה אין כוונה לחדש את קו החוף
יש תוכנית לסלול מסילה מעט מזרחה משם, שתעבור מתחת לרכס ראש הנקרה במנהרה. זה כמובן לא יקרה בדורנו...
די לי אם היו משמישים את השלוחה
מצפון לתחנת נהריה על קו בירות עד לאזור התעשיה אכזיב (לימן) מסילה שנותרה במקומה במרבית הקטעים שבין ק''מ 29.705 לק''מ 36.814 לשם העברת משאות כבעבר, מסילה שהשימוש בה הופסק לפני כעשור. יחד עם זאת ראוי לציין כי בעבר הלא רחוק נעשה שימוש מוגבל בקטע הצפוני שמעבר לתחנת נהריה לשם דיור מערכי רכבת כשבמסילות בתחנה עצמה חנו רכבות לפני חיוג בתחנת הקצה. עוד באותו נושא כמעט, ''במוסף לשבת'' של ידיעות אחרונות בסופ''ש בכתבה בשם ''מפעל ההצלה'' ע''מ 11 מספר מר אשר שמואלי יו''ר מרחב גליל בהסתדרות שעבד בעברו במפעל ''ישאסבסט'' באזור נהריה: ''השבתתי את המפעל לחודש. ריתכתי למסילה את הקטר של הרכבת שבה הובילו מלט ..'' האם יוכל מי מהגולשים להרחיב בעיניין .
 
די לי אם היו משמישים את השלוחה
מצפון לתחנת נהריה על קו בירות עד לאזור התעשיה אכזיב (לימן) מסילה שנותרה במקומה במרבית הקטעים שבין ק''מ 29.705 לק''מ 36.814 לשם העברת משאות כבעבר, מסילה שהשימוש בה הופסק לפני כעשור. יחד עם זאת ראוי לציין כי בעבר הלא רחוק נעשה שימוש מוגבל בקטע הצפוני שמעבר לתחנת נהריה לשם דיור מערכי רכבת כשבמסילות בתחנה עצמה חנו רכבות לפני חיוג בתחנת הקצה. עוד באותו נושא כמעט, ''במוסף לשבת'' של ידיעות אחרונות בסופ''ש בכתבה בשם ''מפעל ההצלה'' ע''מ 11 מספר מר אשר שמואלי יו''ר מרחב גליל בהסתדרות שעבד בעברו במפעל ''ישאסבסט'' באזור נהריה: ''השבתתי את המפעל לחודש. ריתכתי למסילה את הקטר של הרכבת שבה הובילו מלט ..'' האם יוכל מי מהגולשים להרחיב בעיניין .
קטר מס' 224 - V60 - דגם "פרו". קיימת תמונה
ידועה של הגלגלים המרותכים למסילה באחד מארגזי ארכיון הרכבת במעטפה בה יש צילומי שני דגמי הקרונות להובלת מלט. אפשר לבקש מסגן מנהל המוזיאון שיפרסם כאן את התמונה אם יאות לעשות כן.
 
קטר מס' 224 - V60 - דגם "פרו". קיימת תמונה
ידועה של הגלגלים המרותכים למסילה באחד מארגזי ארכיון הרכבת במעטפה בה יש צילומי שני דגמי הקרונות להובלת מלט. אפשר לבקש מסגן מנהל המוזיאון שיפרסם כאן את התמונה אם יאות לעשות כן.
אשמח לצפות בתמונת 224 המרותך לפסים.
באשר לרכבות מלט, מעיון בספרו המצויין של פ. קוטרל המנוח ''ישרו בערבה מסילה'' בע' 141 נראת רכבת מלט שיצאה ממפעל ''איתנית'' הממתינה על מסילה 2 בתחנת נהריה כנראה לפני מתן אור ירוק בסימנאור לנסיעה דרומה ומזרחה (ע''י חיוג) למפעל ''נשר'' לשעבר, בישוב נשר דרומית לחיפה או למפעל ''נשר'' ברמלה שהשלוחה המסילתית אליו נותקה לפני שנים.
 
אשמח לצפות בתמונת 224 המרותך לפסים.
באשר לרכבות מלט, מעיון בספרו המצויין של פ. קוטרל המנוח ''ישרו בערבה מסילה'' בע' 141 נראת רכבת מלט שיצאה ממפעל ''איתנית'' הממתינה על מסילה 2 בתחנת נהריה כנראה לפני מתן אור ירוק בסימנאור לנסיעה דרומה ומזרחה (ע''י חיוג) למפעל ''נשר'' לשעבר, בישוב נשר דרומית לחיפה או למפעל ''נשר'' ברמלה שהשלוחה המסילתית אליו נותקה לפני שנים.
אכן. פול גם הרבה לצלם רכבות "איתנית"
ו/או קרונות ששימשו להובלת מלט. שניים מעניינים כאלה עמדו על קרון מס' 5000 בתל-חנן. אין לי מושכ מה עלה בגורלם. לפחות קרון מס' 5000 ניצל ומוצג במוזיאון. הוא הרכש הראשון של הרכבת. ניתן לשאול את סגן מנהל המוזיאון בהקשר לגורלם ולבקש ממנו את התמונה של 224 המרותך למסילה באיתנית.
 
בכל מקרה אין כוונה לחדש את קו החוף
יש תוכנית לסלול מסילה מעט מזרחה משם, שתעבור מתחת לרכס ראש הנקרה במנהרה. זה כמובן לא יקרה בדורנו...
אינני יכול להסכים איתך:
מתחת לרכס ראש הנקרה במנהרה אין שום תכנית, אלא רק רעיון הזוי שלעולם לא ייצא אל הפועל. קיימת תכנית להעברת מסילה הרבה מזרחה מהרכס (5 ק"מ) ורק בשטחים פתוחים. הסיבה לכך שלא ניתן להעביר מנהרה מתחת לרכס היא שביציאות מן המנהרה יש שטחים פרטיים או מובנים בצפיפות עם הרבה בעיות בעלות ואחרות. אין למדינת ישראל ולא יהיה בעתיד כסף לשלם כל-כך הרבה פיצויים כספיים. לכן אם תוקם מסילה היא תהיה במרחק רב מאוד מקו החוף - לפחות 5 ק"מ מזרחה מקו המים והיא תהיה מסילה שבחלקה מפותלת וחלקה במנהרה - מנהרה הרחוקה מאוד מרכס ראש הנקרה. בקיצור: מסילה לא כדאית מכל הבחינות. להערכתי גם הדורות הבאים לא יזכו לנסוע ברכבת ללבנון. אני משער שיימצא פתרון אחר - הגיוני יותר מרכבת. אני מכיר היטב את החוברת הדנה בהעברת מנהרה מתחת לרכס ראש הנקרה. מי שכתב אותה לא ממש יושב על קרקע המציאות ומטעמי נימוס לא נזכיר את שמו...החוברת נפסלה בזמנו ע"י הרכבת ולא קיבלה התייחסות רצינית מטבע הדברים, בדיוק כפי שנפסל לחלוטין הרעיון לרכוש קטר קיטור לרכבת תיירותית לירושלים. לאיש ברכבת אין מושג כמה עולה קטר קיטור כיום, שלא לדבר על דיפו מיוחד, תחזוקה מיוחדת ויקרה להחריד, הכשרה יקרה של עובדים ועוד הוצאות המגיעות לכדי 10 מיליון פאונד מחיר התחלתי. כנ"ל החלומות באספמייה לגבי ראש הנקרה... כשאמרתי בזמנו לפול 10 מיליון פאונד, הוא צחק ואמר שהרבה יותר מכך ! לפני שבכלל דנים במשהו אמיתי וחלומי - אני רוצה לראות את קטר מס' 779 יוצא מקו הייצור ! בלי קמח אין תורה ובלי דיזל או חשמל אין תכנית של משחקים בנדמה לי......כל עוד אני לא רואה את גלגלי השיניים במפעלי בומברדייה, סימנס, קאפ, אלסטום, פוסלו ודומייהם מתחילים לייצר לנו סחורה, כל השאר חלומות שרובם לא יתגשמו. רובם המכריע... כמו הקו לאילת, שלדעתי לא ייבנה - גם לא בעוד 100 שנה.
 

VT08

New member
אינני יכול להסכים איתך:
מתחת לרכס ראש הנקרה במנהרה אין שום תכנית, אלא רק רעיון הזוי שלעולם לא ייצא אל הפועל. קיימת תכנית להעברת מסילה הרבה מזרחה מהרכס (5 ק"מ) ורק בשטחים פתוחים. הסיבה לכך שלא ניתן להעביר מנהרה מתחת לרכס היא שביציאות מן המנהרה יש שטחים פרטיים או מובנים בצפיפות עם הרבה בעיות בעלות ואחרות. אין למדינת ישראל ולא יהיה בעתיד כסף לשלם כל-כך הרבה פיצויים כספיים. לכן אם תוקם מסילה היא תהיה במרחק רב מאוד מקו החוף - לפחות 5 ק"מ מזרחה מקו המים והיא תהיה מסילה שבחלקה מפותלת וחלקה במנהרה - מנהרה הרחוקה מאוד מרכס ראש הנקרה. בקיצור: מסילה לא כדאית מכל הבחינות. להערכתי גם הדורות הבאים לא יזכו לנסוע ברכבת ללבנון. אני משער שיימצא פתרון אחר - הגיוני יותר מרכבת. אני מכיר היטב את החוברת הדנה בהעברת מנהרה מתחת לרכס ראש הנקרה. מי שכתב אותה לא ממש יושב על קרקע המציאות ומטעמי נימוס לא נזכיר את שמו...החוברת נפסלה בזמנו ע"י הרכבת ולא קיבלה התייחסות רצינית מטבע הדברים, בדיוק כפי שנפסל לחלוטין הרעיון לרכוש קטר קיטור לרכבת תיירותית לירושלים. לאיש ברכבת אין מושג כמה עולה קטר קיטור כיום, שלא לדבר על דיפו מיוחד, תחזוקה מיוחדת ויקרה להחריד, הכשרה יקרה של עובדים ועוד הוצאות המגיעות לכדי 10 מיליון פאונד מחיר התחלתי. כנ"ל החלומות באספמייה לגבי ראש הנקרה... כשאמרתי בזמנו לפול 10 מיליון פאונד, הוא צחק ואמר שהרבה יותר מכך ! לפני שבכלל דנים במשהו אמיתי וחלומי - אני רוצה לראות את קטר מס' 779 יוצא מקו הייצור ! בלי קמח אין תורה ובלי דיזל או חשמל אין תכנית של משחקים בנדמה לי......כל עוד אני לא רואה את גלגלי השיניים במפעלי בומברדייה, סימנס, קאפ, אלסטום, פוסלו ודומייהם מתחילים לייצר לנו סחורה, כל השאר חלומות שרובם לא יתגשמו. רובם המכריע... כמו הקו לאילת, שלדעתי לא ייבנה - גם לא בעוד 100 שנה.
לוח זמנים לרכבות נוסעים דמשק - וינה
לאחרונה בוטלה רכבת הטאורוס אקספרס שחיברה את חלב והיידרפאשה ללא צורך בהחלפה. הדבר האריך מאד את משך הנסיעה בתחומה של תורכיה. משך הנסיעה מדמשק לוינה עומד כיום על 4 יממות ו-37 דקות: דמשק יוצאת 0832 (יום שני) רכבת מס. 67 CHF דמשק - חלב חלב יוצאת 1350 (יום שני) רכבת מס. 61573 TCDD חלב - תתואן מיידן אקבץ באה 1935 (יום שני) מיידן אקבץ יוצאת 0100 (יום שלישי) רכבת מס. 61401 TCDD מיידן אקבץ - מרסין אדנה באה 0528 (יום שלישי) אדנה יוצאת 1400 (יום שלישי) רכבת מס. 61125 TCDD ICANADOLU MAVI TRENI היידרפאשה באה 0858 (יום רביעי) איסטנבול סירקסי יוצאת 2200 (יום רביעי) רכבת מס. 81032/490 BALKAN בלגרד באה 1918 (יום חמישי) בלגרד יוצאת 2125 (יום חמישי) רכבת מס. 340/346 BEOGRAD וינה ווסט באנהוף באה 0859 (יום שישי)
 
לוח זמנים לרכבות נוסעים דמשק - וינה
לאחרונה בוטלה רכבת הטאורוס אקספרס שחיברה את חלב והיידרפאשה ללא צורך בהחלפה. הדבר האריך מאד את משך הנסיעה בתחומה של תורכיה. משך הנסיעה מדמשק לוינה עומד כיום על 4 יממות ו-37 דקות: דמשק יוצאת 0832 (יום שני) רכבת מס. 67 CHF דמשק - חלב חלב יוצאת 1350 (יום שני) רכבת מס. 61573 TCDD חלב - תתואן מיידן אקבץ באה 1935 (יום שני) מיידן אקבץ יוצאת 0100 (יום שלישי) רכבת מס. 61401 TCDD מיידן אקבץ - מרסין אדנה באה 0528 (יום שלישי) אדנה יוצאת 1400 (יום שלישי) רכבת מס. 61125 TCDD ICANADOLU MAVI TRENI היידרפאשה באה 0858 (יום רביעי) איסטנבול סירקסי יוצאת 2200 (יום רביעי) רכבת מס. 81032/490 BALKAN בלגרד באה 1918 (יום חמישי) בלגרד יוצאת 2125 (יום חמישי) רכבת מס. 340/346 BEOGRAD וינה ווסט באנהוף באה 0859 (יום שישי)
4 יממות??? הלו אפשר לנסוע עם אופני מירוץ -
נניח "ראלי גרנד פרי", (לצורך הענין) ולהגיע לוינה מדמשק מהר יותר.......ממש עצוב לראות שמה שניתן לעשות עם מטוס נוסעים בשעתיים, נעשה בארבע יממות עם רכבת....
 

david80

Member
4 יממות??? הלו אפשר לנסוע עם אופני מירוץ -
נניח "ראלי גרנד פרי", (לצורך הענין) ולהגיע לוינה מדמשק מהר יותר.......ממש עצוב לראות שמה שניתן לעשות עם מטוס נוסעים בשעתיים, נעשה בארבע יממות עם רכבת....
מחיפה לווינה דרך הים זה גם 4 יממות:
הפלגה: חמישי בערב - חיפה שישי - לימסול ראשון בבוקר - פיראוס רכבת: ראשון בבוקר - אתונה ראשון אח"צ - סלוניקי שני בבוקר - בלגרד שני בערב - וינה
 
מחיפה לווינה דרך הים זה גם 4 יממות:
הפלגה: חמישי בערב - חיפה שישי - לימסול ראשון בבוקר - פיראוס רכבת: ראשון בבוקר - אתונה ראשון אח"צ - סלוניקי שני בבוקר - בלגרד שני בערב - וינה
תודה ! אין לי ספק שזה הרבה זמן....
זו חוויה למי שזמנו בידו....אך לרוב האנשים תהא העדפה לטוס את המרחק הזה.
 

david80

Member
4 יממות??? הלו אפשר לנסוע עם אופני מירוץ -
נניח "ראלי גרנד פרי", (לצורך הענין) ולהגיע לוינה מדמשק מהר יותר.......ממש עצוב לראות שמה שניתן לעשות עם מטוס נוסעים בשעתיים, נעשה בארבע יממות עם רכבת....
מצ"ב לו"ז מסע מקיץ 2007
 
אינני יכול להסכים איתך:
מתחת לרכס ראש הנקרה במנהרה אין שום תכנית, אלא רק רעיון הזוי שלעולם לא ייצא אל הפועל. קיימת תכנית להעברת מסילה הרבה מזרחה מהרכס (5 ק"מ) ורק בשטחים פתוחים. הסיבה לכך שלא ניתן להעביר מנהרה מתחת לרכס היא שביציאות מן המנהרה יש שטחים פרטיים או מובנים בצפיפות עם הרבה בעיות בעלות ואחרות. אין למדינת ישראל ולא יהיה בעתיד כסף לשלם כל-כך הרבה פיצויים כספיים. לכן אם תוקם מסילה היא תהיה במרחק רב מאוד מקו החוף - לפחות 5 ק"מ מזרחה מקו המים והיא תהיה מסילה שבחלקה מפותלת וחלקה במנהרה - מנהרה הרחוקה מאוד מרכס ראש הנקרה. בקיצור: מסילה לא כדאית מכל הבחינות. להערכתי גם הדורות הבאים לא יזכו לנסוע ברכבת ללבנון. אני משער שיימצא פתרון אחר - הגיוני יותר מרכבת. אני מכיר היטב את החוברת הדנה בהעברת מנהרה מתחת לרכס ראש הנקרה. מי שכתב אותה לא ממש יושב על קרקע המציאות ומטעמי נימוס לא נזכיר את שמו...החוברת נפסלה בזמנו ע"י הרכבת ולא קיבלה התייחסות רצינית מטבע הדברים, בדיוק כפי שנפסל לחלוטין הרעיון לרכוש קטר קיטור לרכבת תיירותית לירושלים. לאיש ברכבת אין מושג כמה עולה קטר קיטור כיום, שלא לדבר על דיפו מיוחד, תחזוקה מיוחדת ויקרה להחריד, הכשרה יקרה של עובדים ועוד הוצאות המגיעות לכדי 10 מיליון פאונד מחיר התחלתי. כנ"ל החלומות באספמייה לגבי ראש הנקרה... כשאמרתי בזמנו לפול 10 מיליון פאונד, הוא צחק ואמר שהרבה יותר מכך ! לפני שבכלל דנים במשהו אמיתי וחלומי - אני רוצה לראות את קטר מס' 779 יוצא מקו הייצור ! בלי קמח אין תורה ובלי דיזל או חשמל אין תכנית של משחקים בנדמה לי......כל עוד אני לא רואה את גלגלי השיניים במפעלי בומברדייה, סימנס, קאפ, אלסטום, פוסלו ודומייהם מתחילים לייצר לנו סחורה, כל השאר חלומות שרובם לא יתגשמו. רובם המכריע... כמו הקו לאילת, שלדעתי לא ייבנה - גם לא בעוד 100 שנה.
לפי מצב העינינים ''אין מצב'' אפילו להפעלת
רכבת גרורת קטר למטיילים/תיירים בקו ההררי למלחה שרתומה לקטר G12, קל וחומר שלא לדבר על קטר קיטור רכש מסדנאות Cadem שבדמשק למשל - גן עדן לגרוטאות קיטור מבית HR או PR . מסכים עם הכותב הנכבד למעלה, שדין רכש קטר קיטור ישן כדין עתיד הוירטואליה התקשורתית/הצהרתית המכונה ''הקו לאילת''. הכל דברים באספמיה באין תקציב .
 
לפי מצב העינינים ''אין מצב'' אפילו להפעלת
רכבת גרורת קטר למטיילים/תיירים בקו ההררי למלחה שרתומה לקטר G12, קל וחומר שלא לדבר על קטר קיטור רכש מסדנאות Cadem שבדמשק למשל - גן עדן לגרוטאות קיטור מבית HR או PR . מסכים עם הכותב הנכבד למעלה, שדין רכש קטר קיטור ישן כדין עתיד הוירטואליה התקשורתית/הצהרתית המכונה ''הקו לאילת''. הכל דברים באספמיה באין תקציב .
אכן שוב, לכולנו מוכר הרעיון של בכיר ברכבת
לשלוח באחד מימי החגים הבאים עלינו לטובה רכבת תיירותית לעיר הקודש עם G12 וקרונות ישנים. אני אינני מאמין שהרעיון הנ"ל יקרום עור וגידים, במיוחד לא התכנית של הצביעה המקורית לכל הנייד הזה. חבל מאוד שלא ניתן לעשות כן אך כפי שאמר כבודו, "אין מצב" שהרעיון יעבור מהנייר למציאות. מכובדי צודק גם בענין השני: את ההזדמנות הנדירה להקים קו כפול לאילת החמצנו בשנת 1974 ומאז משחקים ברעיון הזה ב-"נדמה לי". להערכתי, קו לאילת לא יקום, לא כיום ולא בעתיד. לא נראה לי שבעוד 100 שנה יצטרכו בכלל קו כזה. הכל יהיה אחר, הכל יהיה שונה ומי יודע אם תהיה בכלל רכבת במתכונת המוכרת לנו כיום, בשנת 2109?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה