הרכבת הטרנס-אסייאתית

מצב
הנושא נעול.

akira

New member
הרכבת הטרנס-אסייאתית
תמונה מעניינת מביקור בתחנת רכבת בדרום קוריאה, הצמודה לגבול עם צפון קוריאה. לרכבת קו שנכנס 2 ק"מ לתוך הצפון. הדרום-קוריאנים מפנטזים על היום שבו תהיה רכבת לפיונג-יאנג ולשאר העולם (סין/רוסיה ועד אירופה) כפי שמופיע בתמונה. כמובן שהם מחכים שקים איל ז'ונג יעלם.... בתמונה מפת הרכבות העתידית שבתחנה
 

luckydude

Active member
הרכבת הטרנס-אסייאתית
תמונה מעניינת מביקור בתחנת רכבת בדרום קוריאה, הצמודה לגבול עם צפון קוריאה. לרכבת קו שנכנס 2 ק"מ לתוך הצפון. הדרום-קוריאנים מפנטזים על היום שבו תהיה רכבת לפיונג-יאנג ולשאר העולם (סין/רוסיה ועד אירופה) כפי שמופיע בתמונה. כמובן שהם מחכים שקים איל ז'ונג יעלם.... בתמונה מפת הרכבות העתידית שבתחנה
לא פרקטי במיוחד
מיכיוון שבינם לבין אירופה רוחב המסילה משתנה פעמיים. לא שאי אפשר להתגבר על זה, אבל זה מסבך את התהליך.
 

easylivin

New member
לא פרקטי במיוחד
מיכיוון שבינם לבין אירופה רוחב המסילה משתנה פעמיים. לא שאי אפשר להתגבר על זה, אבל זה מסבך את התהליך.
אולי זה יפתיע אתכם, אבל קיימת תכנית לבנות
מסילה ברוחב כפול - 1435 + 1520 מ"מ מגבול אוקראינה עד וינה, אוסטריה. כך תיווצר מסילה רציפה מגבול מונגוליה/סין עד למרכז אירופה. יש הטוענים שיש בזה כדאיות כלכלית לא מבוטלת... ימים יגידו. גם בקוריאה ניתן היה לבנות קו משאות ברוחב כפול, אבל זה תלוי גם בהתפתחות היחסים בין שתי הקוריאות, וגם בכדאיות כלכלית עבור שני הצדדים.
 

easylivin

New member
הרכבת הטרנס-אסייאתית
תמונה מעניינת מביקור בתחנת רכבת בדרום קוריאה, הצמודה לגבול עם צפון קוריאה. לרכבת קו שנכנס 2 ק"מ לתוך הצפון. הדרום-קוריאנים מפנטזים על היום שבו תהיה רכבת לפיונג-יאנג ולשאר העולם (סין/רוסיה ועד אירופה) כפי שמופיע בתמונה. כמובן שהם מחכים שקים איל ז'ונג יעלם.... בתמונה מפת הרכבות העתידית שבתחנה
יש לך עוד תמונות מעניינות מקוריאה?
והאם יצא לך לנסוע ב-KTX במקרה?
 

easylivin

New member
לצערי לא, וכן
מאוד נהנתי מהנסיעה ב KTX. אחלה חוויה. אבל לא ממש צילמתי תמונתו של רכבות /תחנות שם.
אז לכל אלה שלא יודעים על מה מדובר:
KTX - הרכבת המהירה של קוריאה, המבוססת על טכנולוגיות של ה-TGV הצרפתית. הישג הנדסי, טכנולוגי ואנושי מרשים ביותר. היה גם סרט מעניין ביותר בערוץ דיסקברי.
 

david80

Member
הרכבת הטרנס-אסייאתית
תמונה מעניינת מביקור בתחנת רכבת בדרום קוריאה, הצמודה לגבול עם צפון קוריאה. לרכבת קו שנכנס 2 ק"מ לתוך הצפון. הדרום-קוריאנים מפנטזים על היום שבו תהיה רכבת לפיונג-יאנג ולשאר העולם (סין/רוסיה ועד אירופה) כפי שמופיע בתמונה. כמובן שהם מחכים שקים איל ז'ונג יעלם.... בתמונה מפת הרכבות העתידית שבתחנה
האם מתוכנן חיבור בין מזרח רוסיה לאלסקה?
ומה עם רכבת ממצרים לדרום אפריקה?
 

luckydude

Active member
האם מתוכנן חיבור בין מזרח רוסיה לאלסקה?
ומה עם רכבת ממצרים לדרום אפריקה?
תכננונים יש הרבה...
יש תכנון די בדיוני לגשר מעל מיצר ברינג באלסקה אבל הסיכוי שזה ייצא לפועל ב50 שנה הבאות הוא אפסי לדעתי. שמעתי גם על התוכניות למסילות בעלות רוחב כפול במזרח אירופה למרחקים גדולים אבל עד שזה באמת ייצא לפועל (אם ייצא לפועל) נראה שגם פה יעבור זמן רב. בין מצרים לדרא"פ המערכת לא רציפה ומה שיש מקרטע בגלל שאפריקה זה נו, אפריקה. בכל מקרה, גם פה יש שתיים (או שלוש, תלוי בתוואי) רוחבי מסילה שונים.
 

david80

Member
תכננונים יש הרבה...
יש תכנון די בדיוני לגשר מעל מיצר ברינג באלסקה אבל הסיכוי שזה ייצא לפועל ב50 שנה הבאות הוא אפסי לדעתי. שמעתי גם על התוכניות למסילות בעלות רוחב כפול במזרח אירופה למרחקים גדולים אבל עד שזה באמת ייצא לפועל (אם ייצא לפועל) נראה שגם פה יעבור זמן רב. בין מצרים לדרא"פ המערכת לא רציפה ומה שיש מקרטע בגלל שאפריקה זה נו, אפריקה. בכל מקרה, גם פה יש שתיים (או שלוש, תלוי בתוואי) רוחבי מסילה שונים.
אולי ידונו עליהם בועידת קופנהגן?
(במטרה להוריד את זיהום המטוסים)
 

dctgdctg

Member
אולי ידונו עליהם בועידת קופנהגן?
(במטרה להוריד את זיהום המטוסים)
מישהו יודע מה עדיף מבחינת זיהום/נוסע/ק"מ
מטוס או רכבת. מן הסתם תלוי מרחק (ומטוס ורכבת) אבל אני מניח שלטווחים הארוכים שמדוברים בו מטוס מזהם דווקא פחות
 

nitsansh

New member
מישהו יודע מה עדיף מבחינת זיהום/נוסע/ק"מ
מטוס או רכבת. מן הסתם תלוי מרחק (ומטוס ורכבת) אבל אני מניח שלטווחים הארוכים שמדוברים בו מטוס מזהם דווקא פחות
בכלל לא בטוח...
רכבות ברוב העולם מופעלות ע"י חשמל, והשאלה היא איך מייצרים את החשמל הזה...
 

easylivin

New member
ספר מעניין על זיהום, גם של כלי-רכב
שמשווה מטוסים לרכבות / רכבים פרטים/ חשמליים וכיו"ב http://www.withouthotair.com/ ניתן להוריד PDF בחינם.
מעולה, תודה! קישור לעמוד הרלוונטי:
מטוסים Let’s make clear what this means. Flying once per year has an energy cost slightly bigger than leaving a 1 kW electric fire on, non-stop, 24 hours a day, all year.
 

Image of me

New member
האם מתוכנן חיבור בין מזרח רוסיה לאלסקה?
ומה עם רכבת ממצרים לדרום אפריקה?
קודם צריך שהמסילה תגיע למחוז צ'וקוטקה,
שזה אלפים רבים של קילומטרים של מסילה שצריכה לעבור באזורים קפואים ובלתי עבירים, שאפילו כבישים אין בהם. ולרוסיה של היום אין אסירים שיבנו את המסילה הזאת בתנאי עבדות.
 

easylivin

New member
קודם צריך שהמסילה תגיע למחוז צ'וקוטקה,
שזה אלפים רבים של קילומטרים של מסילה שצריכה לעבור באזורים קפואים ובלתי עבירים, שאפילו כבישים אין בהם. ולרוסיה של היום אין אסירים שיבנו את המסילה הזאת בתנאי עבדות.
אמנם לא בידי אסירים, אבל בכל זאת בונים
ממש כעת את מסילת הרכבת באורך של יותר מ-1000 ק"מ שתגיע בקרוב לעיר יקוטסק (ורכבות כבר נוסעות לא הרחק משם...) ובדיוק כמו שאמרת, בונים אותה בתנאים של טונדרה ואדמה קפואה רצופה בביצות... נכון גם שמשם הדרך לצ'וקוטקה עוד ארוכה. אבל לראיה, שזה אפשרי גם בתנאים של היום - הכל עניין של כדאיות כלכלית - ואגב, הערך הכלכלי של המסילה הנבנית כעת הוא אדיר. היא תאפשר לבטל את שינוע היקר להחריד של סחורות ומזון באמצעות ספינות, דרך אוקיינוס הקרח הצפוני ונהר הלנה במשך הקיץ הצפוני הקצר. לפיכך, אם תימצא כדאיות בהקמת מסילת רכבת דרך מיצרי ברינג (באמצעות גשר או דרך מנהרה) - היא תיבנה בתנאים של היום, ולא מעט דווקא בזכות הטכנולוגייה המודרנית - פשוט כי אין היום צורך בעבודה ידנית של עשרות אלפי פועלים מורעבים.
 
הרכבת הטרנס-אסייאתית
תמונה מעניינת מביקור בתחנת רכבת בדרום קוריאה, הצמודה לגבול עם צפון קוריאה. לרכבת קו שנכנס 2 ק"מ לתוך הצפון. הדרום-קוריאנים מפנטזים על היום שבו תהיה רכבת לפיונג-יאנג ולשאר העולם (סין/רוסיה ועד אירופה) כפי שמופיע בתמונה. כמובן שהם מחכים שקים איל ז'ונג יעלם.... בתמונה מפת הרכבות העתידית שבתחנה
גם אנחנו בישראל מצפים ליום שנסע לאירופה ברכבת
 

luckydude

Active member
כשיהיה שלום עם סוריה...
מירדן יש קשר מסילתי עם אירופה, דרך סוריה ותורכיה. צריך רק חיבור מישראל לירדן, ויש מצב לנסוע ברכבת לאירופה...
עקרונית גם זה לא אפשרי
מהבחינה הזאת שרוחב המסילה בירדן הוא לא תקני אם כי הם מתכוונים ביום מן הימים לשנות אותו לתקני. מבחינת מרחק ותוואי, הדרך הכי משתלמת היא דרך לבנון וסוריה, רק שהמסילה בלבנון נהרסה כליל מאז מלחמת האזרחים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה