יכול להיות שהמת"צ בחיפה באמת יעיל?

מצב
הנושא נעול.
יכול להיות שהמת"צ בחיפה באמת יעיל?
אתמול נסעתי במכונית בשדרות ההסתדרות לכיוון הקריות. הפקק היה ארוך. משמאל שעטו אוטובוסים רבים במת"צ. יש עוד מת"צים שעתידים להסלל בקרוב?(למרות שמלגלגים על המטרוניות שהן יהיו סך הכל אוטובוסים גדולים, המת"צ נראה כמו פתרון יעיל וזול כאחד).
 

amit1270

New member
יכול להיות שהמת"צ בחיפה באמת יעיל?
אתמול נסעתי במכונית בשדרות ההסתדרות לכיוון הקריות. הפקק היה ארוך. משמאל שעטו אוטובוסים רבים במת"צ. יש עוד מת"צים שעתידים להסלל בקרוב?(למרות שמלגלגים על המטרוניות שהן יהיו סך הכל אוטובוסים גדולים, המת"צ נראה כמו פתרון יעיל וזול כאחד).
מת"צ שפועל טוב יכול להיות יעיל
לא פחות מרכבת קלה.
 

אורי404

New member
מת"צ שפועל טוב יכול להיות יעיל
לא פחות מרכבת קלה.
אז והיום -->
השנה: 1993. בבית הספר למדנו שיעור העשרה על נושאי איכות הסביבה ונושאים נלווים אליו, הכוללים בתוכם את נושאי התחבורה והתשתיות. אחד מן הנושאים, שהיו זה נתיבי תחבורה ציבורית ועל יעילותם. כמדומני, שבאותה תקופה זה היה רציני יותר, בהשוואה להיום והנת"צים היו אמיתיים למשך כל שעות היום. מאז (ועברו כבר 17 שנים. הזמן עובר...) המצב בכי רע.
 

846

Active member
מת"צ שפועל טוב יכול להיות יעיל
לא פחות מרכבת קלה.
מנסיוני כנהג:
אחת היוזמות הכי טובות שנעשו בתחבורה בשנים האחרונות (אם לא הכי טובה) חלופה זולה ויעילה לכל רכבת קלה (כולנו יודעים כמה זמן וכסף לוקח להקים רק"ל).
 

down under

New member
מנסיוני כנהג:
אחת היוזמות הכי טובות שנעשו בתחבורה בשנים האחרונות (אם לא הכי טובה) חלופה זולה ויעילה לכל רכבת קלה (כולנו יודעים כמה זמן וכסף לוקח להקים רק"ל).
האם בשבועיים האחרונים ראית יותר
אכיפה של איסור נסיעת כלי רכב לא מורשים בנת"צים ברחבי הארץ?
 

846

Active member
האם בשבועיים האחרונים ראית יותר
אכיפה של איסור נסיעת כלי רכב לא מורשים בנת"צים ברחבי הארץ?
אכן ראיתי אבל במיקרים רבים
ניידת המשטרה + העבריינים חוסמים את הנת"צ בזמן רישום הדו"ח.......
 

JayZed

New member
מנסיוני כנהג:
אחת היוזמות הכי טובות שנעשו בתחבורה בשנים האחרונות (אם לא הכי טובה) חלופה זולה ויעילה לכל רכבת קלה (כולנו יודעים כמה זמן וכסף לוקח להקים רק"ל).
חלופה לרכבת זו לא. אבל אחלה מת"צ.
 

846

Active member
חלופה לרכבת זו לא. אבל אחלה מת"צ.
קודם כל כל הכבוד לעירית חיפה
שהתחילה בהקמת מערכת הסעת המונים, יש מקומות אחרים שעדיין לא התחליו ויש אחרים שהתחילו ולא רואים את הסוף..... עדיף נת"צ אחד ביד מאשר רכבת קלה (פורחת) באוויר......
 

arand

New member
קודם כל כל הכבוד לעירית חיפה
שהתחילה בהקמת מערכת הסעת המונים, יש מקומות אחרים שעדיין לא התחליו ויש אחרים שהתחילו ולא רואים את הסוף..... עדיף נת"צ אחד ביד מאשר רכבת קלה (פורחת) באוויר......
שום נת"צ לא יחליף רכבת קלה.... חוץ
חוץ אם האוטובוס ינוע במרווח זמנים של 5 בשעות השיא ועד 12 דקות בשעות השפל . הנוסעים לא ישלמו לנהג. והלוקסוס כמו בירושלים שהרמזור יהפוך לירוק בזמן שהרכבת מגיעה.. רק אז ורק אז תחלמו על נת"צ שיחסוך עלות של רכבת קלה.. וכולנו יודעים שזה לא יקרא. עיין ערך חברות תחבורה ציבורית. חוץ מהפקקים יש את ה2 -3 דקות עמוידה בכל תחנה עד שכולם ישלמו לנהג .. ויש את הרמזורים .. ויש את העמידה בתחנה בין 10 דקות במקרא הטוב ל30 דקות במקרא הרע.. אז מה ההשוואה הין נת"צ לרכבת קלה???..............................
 

Rubim88

New member
שום נת"צ לא יחליף רכבת קלה.... חוץ
חוץ אם האוטובוס ינוע במרווח זמנים של 5 בשעות השיא ועד 12 דקות בשעות השפל . הנוסעים לא ישלמו לנהג. והלוקסוס כמו בירושלים שהרמזור יהפוך לירוק בזמן שהרכבת מגיעה.. רק אז ורק אז תחלמו על נת"צ שיחסוך עלות של רכבת קלה.. וכולנו יודעים שזה לא יקרא. עיין ערך חברות תחבורה ציבורית. חוץ מהפקקים יש את ה2 -3 דקות עמוידה בכל תחנה עד שכולם ישלמו לנהג .. ויש את הרמזורים .. ויש את העמידה בתחנה בין 10 דקות במקרא הטוב ל30 דקות במקרא הרע.. אז מה ההשוואה הין נת"צ לרכבת קלה???..............................
גם לא.
בכל אופן, אין מה להשוות כל מקרה והפתרון שלו..
 

846

Active member
שום נת"צ לא יחליף רכבת קלה.... חוץ
חוץ אם האוטובוס ינוע במרווח זמנים של 5 בשעות השיא ועד 12 דקות בשעות השפל . הנוסעים לא ישלמו לנהג. והלוקסוס כמו בירושלים שהרמזור יהפוך לירוק בזמן שהרכבת מגיעה.. רק אז ורק אז תחלמו על נת"צ שיחסוך עלות של רכבת קלה.. וכולנו יודעים שזה לא יקרא. עיין ערך חברות תחבורה ציבורית. חוץ מהפקקים יש את ה2 -3 דקות עמוידה בכל תחנה עד שכולם ישלמו לנהג .. ויש את הרמזורים .. ויש את העמידה בתחנה בין 10 דקות במקרא הטוב ל30 דקות במקרא הרע.. אז מה ההשוואה הין נת"צ לרכבת קלה???..............................
אין השוואה ישירה, אבל כבר בשלב
הזה הנת"צ הזה מתפקד טוב יותר מכל נת"צ אחר בארץ ומכל פיתרון תחבורתי אחר שקיים או לא קיים בארץ. אם בעתיד תקום רכבת קלה, סבבה, כרגע הפיתרון מצויין ובזול יחסית!
 

scooby5

Member
אין השוואה ישירה, אבל כבר בשלב
הזה הנת"צ הזה מתפקד טוב יותר מכל נת"צ אחר בארץ ומכל פיתרון תחבורתי אחר שקיים או לא קיים בארץ. אם בעתיד תקום רכבת קלה, סבבה, כרגע הפיתרון מצויין ובזול יחסית!
אכן כך. הרבה מעשים ומעט דיבורים.
 

אבישי ק

New member
מת"צ שפועל טוב יכול להיות יעיל
לא פחות מרכבת קלה.
להחליף רכב קלה לא יחליף
רכבת קלה, פחות מזהמת באיזור בה היא נוסעת הקו הוא קבוע הנסיעה חלקה יותר, ונוחה יותר אין צורך לעמוד בכניסה ולחכות שכולם ישלמו לנהג וכמות הנוסעים גדולה יותר. אני אישית מחכה לראות איך תהיה המטרונית אני מקווה שזה לא יהיה סתם אוטובוס. כבר נסעתי פעמיים באוטובוס שנוסע במת"צ לא חוויה שהייתי חוזר עליה.
 

Image of me

New member
להחליף רכב קלה לא יחליף
רכבת קלה, פחות מזהמת באיזור בה היא נוסעת הקו הוא קבוע הנסיעה חלקה יותר, ונוחה יותר אין צורך לעמוד בכניסה ולחכות שכולם ישלמו לנהג וכמות הנוסעים גדולה יותר. אני אישית מחכה לראות איך תהיה המטרונית אני מקווה שזה לא יהיה סתם אוטובוס. כבר נסעתי פעמיים באוטובוס שנוסע במת"צ לא חוויה שהייתי חוזר עליה.
גם באוטובוס הקו הוא קבוע
וגם באוטובוס אפשר לקבוע שהנהג לא יהיה מעורב בענייני התשלום, בשביל זה לא צריך פסים.
 

846

Active member
גם באוטובוס הקו הוא קבוע
וגם באוטובוס אפשר לקבוע שהנהג לא יהיה מעורב בענייני התשלום, בשביל זה לא צריך פסים.
ולהיפך... לאוטובוס יש גמישות תיפעולית גדולה
יותר. במידת הצורך ניתן להאריך את הקו או לשנות את המסלול מסיבות כאלו ואחרות. וסתם לדוגמא: תאר לך את קו 4 בת"א כקו BRT המסתיים במסוף רידינג, ומידי פעם יש ארוע גדול בפארק הירקון או בגני התערוכה. כל מה שצריך זה להורות לנהגים להמשיך ישר על שד' רוקח ולהגיע לאיזור הארוע, (כמובן שצריך לדאוג לתשתיות מינימליות ולפנות את הציר מפרטיות). האם אין כאן יתרון תיפעולי בעלות זניחה?
 

Image of me

New member
יכול להיות שהמת"צ בחיפה באמת יעיל?
אתמול נסעתי במכונית בשדרות ההסתדרות לכיוון הקריות. הפקק היה ארוך. משמאל שעטו אוטובוסים רבים במת"צ. יש עוד מת"צים שעתידים להסלל בקרוב?(למרות שמלגלגים על המטרוניות שהן יהיו סך הכל אוטובוסים גדולים, המת"צ נראה כמו פתרון יעיל וזול כאחד).
גם המת"ץ החדש ברח' הגיבורים נראה יעיל.
נסעתי מגשר פז לכיוון הדר, ולמרות שהשעה לא היתה פקוקה, האוטובוס עקף את כל הרכבים הפרטיים שנסעו מימינו. חבל רק שכל היתרון התמסמס כשהאוטובוס עמד ברמזור בסוף גשר גדוד 22, רמזור שבו כל הרכבים הפרטיים שזה עתה נעקפו, עקפו אותו בחזרה.
 

scooby5

Member
גם המת"ץ החדש ברח' הגיבורים נראה יעיל.
נסעתי מגשר פז לכיוון הדר, ולמרות שהשעה לא היתה פקוקה, האוטובוס עקף את כל הרכבים הפרטיים שנסעו מימינו. חבל רק שכל היתרון התמסמס כשהאוטובוס עמד ברמזור בסוף גשר גדוד 22, רמזור שבו כל הרכבים הפרטיים שזה עתה נעקפו, עקפו אותו בחזרה.
בדיוק כאן אמור לפעול התעדוף בין הנתיבים
לטובת התח"צ. לדעתי - הנתיב החיפאי מעולה במתכונתו הנוכחית. אין שום צורך לשיפורים מלבד הגברת התדירות בקו 103 בחלק מן היום. יוצא מן הכלל הוא הקטע שבין צומת הצ'ק פוסט לכניסה למרכזית, שם נדחפים כלי רכב פרטיים רבים למת"צ בגלל היעדר אכיפה, והעיכוב שנוצר שם לאוטובוס בגלל מבנה הצומת החדש. אולי היה עדיף לבנות את הגשר שמעל הצ'ק פוסט עם עוד נתיב שייועד לאוטובוסים או אולי להקצות עליו נתיב אחד לאוטובוסים בלבד.
 

dan120

New member
בדיוק כאן אמור לפעול התעדוף בין הנתיבים
לטובת התח"צ. לדעתי - הנתיב החיפאי מעולה במתכונתו הנוכחית. אין שום צורך לשיפורים מלבד הגברת התדירות בקו 103 בחלק מן היום. יוצא מן הכלל הוא הקטע שבין צומת הצ'ק פוסט לכניסה למרכזית, שם נדחפים כלי רכב פרטיים רבים למת"צ בגלל היעדר אכיפה, והעיכוב שנוצר שם לאוטובוס בגלל מבנה הצומת החדש. אולי היה עדיף לבנות את הגשר שמעל הצ'ק פוסט עם עוד נתיב שייועד לאוטובוסים או אולי להקצות עליו נתיב אחד לאוטובוסים בלבד.
אתם צודקים אבל פה כולם רוצים רכבת כמו ילדים..
אוטובוס זה פתרון מצוין לא לרסק את הענף לטובת המקורבים ברכבת שנהנים מיכל העולמות!! תבינו כל קו רכבת זה על חשבון נהגי אוטובוס שנזרקים הביתה בשביל המאפיה של הרכבת.
 

down under

New member
אתם צודקים אבל פה כולם רוצים רכבת כמו ילדים..
אוטובוס זה פתרון מצוין לא לרסק את הענף לטובת המקורבים ברכבת שנהנים מיכל העולמות!! תבינו כל קו רכבת זה על חשבון נהגי אוטובוס שנזרקים הביתה בשביל המאפיה של הרכבת.
אולי חאלס עם זה?!? די כבר יא קשקשן
הסבירו לך שזה לא נכון עובדתית!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה