הסבר תפעולי.
כפי שנכתב ונמסר בתקשורת נפל גזע עץ על המסילה הראשית בקו החוף באזור ''צומת רמז'' דרומית לחדרה. כתוצאה מכך נתקעה רכבת מנהריה לב''ש במקום וחסמה את כל הפעילות הרכבתית בין המרכז לצפון למשך שעות . האירוע גרם לעיכובים רבים ולאיחורים שנמשכו שעות רבות , הרבה אחרי שהאירוע המקורי הסתיים. מעבר לכך ובמהלך היום גם בשל פגעי טבע , הצפות סביב סוללת המסילה הראשית בקו החוף ומעבר לו, קצר במערכת איתות ועוד, הוחלט בר''י להגביל את מהירות הנסיעה ל60-80 קמ''ש במקום 120-140 קמ''ש בשל הסכנה של נסיעה מהירה על מסילה שבסיסה רעוע בשל ההצפות. הרכבת התקולה מחדרה נגרעה מהשרות לצורך בדיקות טכניות. הרכבת החסרה הוחלפה במערך אחר חלופי ובנוסף לנסיעה האיטית של כלהרכבות היום נוצר מחסור במערכי רכבות. למשל: רכבת (למעשה כמה רכבות) שיצאה מב''ש לנהריה איחרה להגיע לתחנת הקצה כשלרשותה כ 13 דקות בלבד לחיוג/הפיכת כוון נסיעה כמו גם רכבות בקו מודיעין נהריה כמו זו שנסעת. הרכבת כאמור איחרה להגיע ליעדה ולכן בשל רצף תקלות /פגעי טבע הופסקה נסיעתה בתחנת עכו והרכבת הוחזרה בהקדם חזרה דרומה ע''מ לצמצם איחורים שמתגלגלים ככדור שלג אשר מקישים על כל הרשת הרכבתית. הנה לפניך תקלה ברכבת אחת שהתגלגלה לרכבות רבות שאיחרו, והפעולה המתבקשת היא קיצור מסלול נסיעת הרכבת שלך משום שהמערך היה אמור לחזור לדרום (למודיעין או ב''ש)בהקדם. ברור שהנוסעים ברכבת ''שלך'' כמו גם נוסעים רבים שנסעו ברכבות אחרות ''שילמו'' באי נוחות ובצורך להמתין לרכבת אחרת צפונה לנהריה. הפעולה שאומנם גורמת להתמרמרות בקרב הנוסעים מבוצעת לעיתים בקו פרברי אשקלון בנימינה, והרכבות המאחרות מסיימות את נסיעתן בחדרה ולא בבנימינה משום הצורך לצמצם איחורים ולייצב את זמני הרכבת. לא תמיד מבין הנוסע את פשר קיצור הנסיעה ואולי בצדק אין זה עינינו של הנוסע, אך ברכבת בדומה לכל כלי תחבורה אחר חייבים לראות את התמונה הכללית - הכלל ארצית ,ולנסות לצמצם איחור מתגלגל, קיצור מסלול הרכבת היום צימצם איחורים של רכבות רבות בקו נהריה,חיפה ת''א מודיעין . רכבת שנוסעת צפונה חיבת לחזור במועד דרומה, אם לא יעשה כך כדור השלג של האיחורים ימשך לאורך כל היום. פיקוד הרכבת אינו שרות לקוחות ואינו מחלקת פניות הציבור או דובר/ת הרכבת ואין ברשות הפיקוד מנגנון למענה לנוסעים בטלפון ואין זה המנדט שלהם. הפיקוד עוסק בתפעול רכבות ולא בהתדיינות עם נוסעים כועסים (בצדק ) או בהסבר/תרוץ לפעולה תפעולית זו או אחרת. לדעתי עליך להעלות את פרטי האירוע בכתב (כתובת באתר ר''י)בפני מנהלת שרות לקוחות בר''י, או מנהל פניות הציבור ברכבת. פקוד הרכבת אם כן אינו ''אלוהים'' אך גם לא הגורם שאליו יש לפנות במקרה זה.