יש אלוהים

מצב
הנושא נעול.

Tutti86

New member
עמית, התבלבלת, אף אחד לא מפנה טענות למייקל
ובכלל לא ידעתי שהוא עובד ברכבת. בכל אופן, דבריו היו הגיוניים ומרשימים וחבל שהמוקדנים לא מתקרבים לרמה שלו (או מי שנותן להם הוראות).
הוא לא עובד ברכבת וגם לא במוקד
אבל אני רוצה לשאול אותך-אם היית מקבלת את ההסבר הזה וזה מה שהיו אומרים לך באותו רגע, האם היית מקבלת את ההסבר הזה או שהיית עדיין כועסת, כי למה זה צריך לבוא על חשבונך ?
 
מייקל המופלא, תודה על ההסבר המרתק
עכשיו תגיד לי בבקשה, מדוע שיקרו לי במרכז המידע? תשמע, לא ראיתי אינטרנט כל היום ואינני שומעת רדיו או טלביזיה. ככה זה במקום העבודה שלי. לפיכך באמת לא הייתי מודעת לכל מה שפרשת כאן לפנינו. בתמימות (ובתסכול) התקשרתי למוקד המידע לשאול מדוע הורדתי מהרכבת בעכו. התשובה השקרית של המוקדנית זורה מלח על הפצעים שכבר קיימים (היא אמרה שהרכבת אינה תקינה ולכן לא המשיכה לנהריה, למרות שדיווחתי לה שהרכבת מייד יצאה דרומה). ברור שאם הייתי שומעת הסבר כזה, it make sense. די אם היתה אומרת: אנחנו סוחבים איחורים מאז הבוקר וחותכים קווים כדי לנסות לחזור ללו"ז. אפילו הייתי מרגישה גאווה על תרומתי לתפארת מדינת ישראל. הם משנים מסלול רכבת ברגע האחרון ואחר כך משקרים לנוסעים המתוסכלים? יפה.
שמחתי להבהיר.
 
הסבר תפעולי.
כפי שנכתב ונמסר בתקשורת נפל גזע עץ על המסילה הראשית בקו החוף באזור ''צומת רמז'' דרומית לחדרה. כתוצאה מכך נתקעה רכבת מנהריה לב''ש במקום וחסמה את כל הפעילות הרכבתית בין המרכז לצפון למשך שעות . האירוע גרם לעיכובים רבים ולאיחורים שנמשכו שעות רבות , הרבה אחרי שהאירוע המקורי הסתיים. מעבר לכך ובמהלך היום גם בשל פגעי טבע , הצפות סביב סוללת המסילה הראשית בקו החוף ומעבר לו, קצר במערכת איתות ועוד, הוחלט בר''י להגביל את מהירות הנסיעה ל60-80 קמ''ש במקום 120-140 קמ''ש בשל הסכנה של נסיעה מהירה על מסילה שבסיסה רעוע בשל ההצפות. הרכבת התקולה מחדרה נגרעה מהשרות לצורך בדיקות טכניות. הרכבת החסרה הוחלפה במערך אחר חלופי ובנוסף לנסיעה האיטית של כלהרכבות היום נוצר מחסור במערכי רכבות. למשל: רכבת (למעשה כמה רכבות) שיצאה מב''ש לנהריה איחרה להגיע לתחנת הקצה כשלרשותה כ 13 דקות בלבד לחיוג/הפיכת כוון נסיעה כמו גם רכבות בקו מודיעין נהריה כמו זו שנסעת. הרכבת כאמור איחרה להגיע ליעדה ולכן בשל רצף תקלות /פגעי טבע הופסקה נסיעתה בתחנת עכו והרכבת הוחזרה בהקדם חזרה דרומה ע''מ לצמצם איחורים שמתגלגלים ככדור שלג אשר מקישים על כל הרשת הרכבתית. הנה לפניך תקלה ברכבת אחת שהתגלגלה לרכבות רבות שאיחרו, והפעולה המתבקשת היא קיצור מסלול נסיעת הרכבת שלך משום שהמערך היה אמור לחזור לדרום (למודיעין או ב''ש)בהקדם. ברור שהנוסעים ברכבת ''שלך'' כמו גם נוסעים רבים שנסעו ברכבות אחרות ''שילמו'' באי נוחות ובצורך להמתין לרכבת אחרת צפונה לנהריה. הפעולה שאומנם גורמת להתמרמרות בקרב הנוסעים מבוצעת לעיתים בקו פרברי אשקלון בנימינה, והרכבות המאחרות מסיימות את נסיעתן בחדרה ולא בבנימינה משום הצורך לצמצם איחורים ולייצב את זמני הרכבת. לא תמיד מבין הנוסע את פשר קיצור הנסיעה ואולי בצדק אין זה עינינו של הנוסע, אך ברכבת בדומה לכל כלי תחבורה אחר חייבים לראות את התמונה הכללית - הכלל ארצית ,ולנסות לצמצם איחור מתגלגל, קיצור מסלול הרכבת היום צימצם איחורים של רכבות רבות בקו נהריה,חיפה ת''א מודיעין . רכבת שנוסעת צפונה חיבת לחזור במועד דרומה, אם לא יעשה כך כדור השלג של האיחורים ימשך לאורך כל היום. פיקוד הרכבת אינו שרות לקוחות ואינו מחלקת פניות הציבור או דובר/ת הרכבת ואין ברשות הפיקוד מנגנון למענה לנוסעים בטלפון ואין זה המנדט שלהם. הפיקוד עוסק בתפעול רכבות ולא בהתדיינות עם נוסעים כועסים (בצדק ) או בהסבר/תרוץ לפעולה תפעולית זו או אחרת. לדעתי עליך להעלות את פרטי האירוע בכתב (כתובת באתר ר''י)בפני מנהלת שרות לקוחות בר''י, או מנהל פניות הציבור ברכבת. פקוד הרכבת אם כן אינו ''אלוהים'' אך גם לא הגורם שאליו יש לפנות במקרה זה.
האמת שההסבר, הגיוני ככל שיהיה מלתי מתקבל על
הדעת. אוטובוס שמקצר את המסלול ולא עוצר בתחנות הקו - נהגו נקנס, ולעתים גם החברה נקנסת על אי עמידה בתנאי רשיון הקו, גם אם הנהג מאחר לצאת חזרה מתחנת היעד - עליו לעצור בכל תחנות הקו. נראה שרכבת ישראל עושה ככל העולה על רוחה בקיצור קווים ודילוג על תחנות. את הנוסע לא צריך לעניין שכל הרכבות שלאחר מכן יאחרו - הוא שילם על נסיעה לתחנה מסויימת ומפעיל השירות חייב ע"פ החוק לספק שירות זה. ובאופן אישי - זו פשוט בושה לרכבת. ממש לא אכפת לי שמדובר במערכת בעלת אופי שונה - עצירה בתחנות הקו היא המינימום שבמינימום שבשירות תח"צ.
 

easyJet

New member
יש אלוהים
והאלוהים זה "הפיקוד של הרכבת". בזמן האחרון (ואולי לאו דוקא אלא שרק לי הזדמן) קו עכו-נהריה סובל מאי סדירות. מקרה אחד שקרה לי: רכבת שהיתה צריכה לצאת מנהריה בשעה 17:40 לכיוון דרום, לא יצאה. הנוסעים המאוכזבים נאלצו להמתין לרכבת הבאה. היא לא יצאה כי היא בכלל לא הגיעה לנהריה. משכו אותה עד עכו ומשם הפכה כיוון לתל אביב. פשוט כך, השאירו את נהריה מחוץ למפה. מקרה שני, היום, רכבת מדרום שאמורה להגיע לנהריה בשעה 17:01 , הכרוז הודיע בעכו "תחנה אחרונה לרכבת זו" ואני ועוד כמה עשרות נוסעים הורדנו מהרכבת בעכו והמתנו יותר מחצי שעה לרכבת הבאה על לא עוול בכפנו. פשע על פשע: כשהתקשרתי למרכז המידע לברר מה קרה, מסרה לי המוקדנית שהרכבת סיימה בעכו עקב תקלה ולא יכלה להמשיך. השבתי לה שאינני מקבלת את התשובה כי הרכבת, מול עיני, אספה נוסעים ושמה פניה דרומה... שאלתי מי אמר לה והיא השיבה: הפיקוד. שאלתי אם אפשר לדבר איתם ונאמר לי שבשום אופן, אף אחד לא מדבר איתם וכו'. אז שנדע: הפיקוד ברכבת זה אלוהים, הם מחליטים וזהו, ואף אחד לא יכול לדבר איתם.
חבל מאד שזה המ שאתם חושבים......

המוקדנית של חברת ביפר בסה"כ מסרה מה שהאחמ"ש מפרסם כל חצי שעה על הצג במוקד מה יש להגיד ללק' איזו רכבת איחרה או מתכוונת לאחר, גם האחמ"ש בחברת ביפר מקבל את העדכונים ממסואה או איך שלא כותבים את זה, בחיפה. לא מוקדנים ולא האחמשים אינם אחראים לזה, שאלתם האם ניתן לדבר עם הפיקוד ?! ברור שהתשובה תהיה שלילית מעניין כמה פניות יקבלו בפיקוד מכל האיחורים והכשלים של הרכבת, אלה מה כן נותנים כתובת או פקס לפניות הציבור שהם חייבם לענות עד 31 יום מיום הפניה של הנוסע, אין מה להתעצבן על המוקדנים הם באמת אל אשמים ובאמת לא יוכלו לעזור לכם בזה חוץ מלהפנות אתכם לפניות הציבור של רכבת ישראל.
 

easyJet

New member
חבל מאד שזה המ שאתם חושבים......

המוקדנית של חברת ביפר בסה"כ מסרה מה שהאחמ"ש מפרסם כל חצי שעה על הצג במוקד מה יש להגיד ללק' איזו רכבת איחרה או מתכוונת לאחר, גם האחמ"ש בחברת ביפר מקבל את העדכונים ממסואה או איך שלא כותבים את זה, בחיפה. לא מוקדנים ולא האחמשים אינם אחראים לזה, שאלתם האם ניתן לדבר עם הפיקוד ?! ברור שהתשובה תהיה שלילית מעניין כמה פניות יקבלו בפיקוד מכל האיחורים והכשלים של הרכבת, אלה מה כן נותנים כתובת או פקס לפניות הציבור שהם חייבם לענות עד 31 יום מיום הפניה של הנוסע, אין מה להתעצבן על המוקדנים הם באמת אל אשמים ובאמת לא יוכלו לעזור לכם בזה חוץ מלהפנות אתכם לפניות הציבור של רכבת ישראל.

זה איבגי1 לשעבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה