"תנועה ותחבורה" ספטמבר 2009

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
אחרי השבר העולמי הקפיטליזם איבד רלבנטיות
אפילו בארה"ב הולכים צעד אחורה אבל כנראה בפורום הזה נמצאים החסידים השוטים האחרונים של השיטה הזאת
משום מה נראה לי שכשחילקו שכל
הלכת לבדוק למקום אחר בטענה שהשכל הוא דבר קפיטליסטי...
 
משום מה נראה לי שכשחילקו שכל
הלכת לבדוק למקום אחר בטענה שהשכל הוא דבר קפיטליסטי...
חבר'ה חבל על הזמן
אין טעם להתווכח איתו, הוא עדיין מתאבל על הריסת אוסישקין. אלה אנשים שחיים בעבר וההגיון אצלם הוא בגדר שמועה.
 

down under

New member
חלק רביעי ואחרון
ולילה טוב.
קצת מצחיק אותי הכותב המכובד הזה
לגבי יוממות באר שבע - תל אביב. הוא טוען שרכבת שעושה את הדרך ב-50 דקות לא תעשה לרציונאלי את אופציית היוממות. וואלה? שתי הוכחות לכך שהוא טועה: 1. זמן הנסיעה ת"א - חיפה הוא בין 40 דקות לשעה (תלוי באיזו רכבת ומאיזה תחנות בערים הללו). וראו זה פלא, יש ביום יום כמה מאות יוממים, שוב, כמה מאות חיפאים המייממים את גוש דן וכמה מאות גוש דניקים המייממים את חיפה. מדוע בזמן כזה של 50 דקות בממוצע כן יש יוממים בקו הזה ובזמן זהה בקו אחר לא יהיו?!? 2. כבר כיום ברכבות בין ת"א לב"ש, שלוקח להן לא 50 דקות אלא שעה ורבע עד שעה וחצי יש כמה עשרות עד מאות יוממים. כן, כן, כבר כיום יש יוממים בין ב"ש לת"א וההיפך. אז כשהרכבת תעשה זאת ב-50 דקות לא יהיו יוממים?
 

luckydude

Active member
קצת מצחיק אותי הכותב המכובד הזה
לגבי יוממות באר שבע - תל אביב. הוא טוען שרכבת שעושה את הדרך ב-50 דקות לא תעשה לרציונאלי את אופציית היוממות. וואלה? שתי הוכחות לכך שהוא טועה: 1. זמן הנסיעה ת"א - חיפה הוא בין 40 דקות לשעה (תלוי באיזו רכבת ומאיזה תחנות בערים הללו). וראו זה פלא, יש ביום יום כמה מאות יוממים, שוב, כמה מאות חיפאים המייממים את גוש דן וכמה מאות גוש דניקים המייממים את חיפה. מדוע בזמן כזה של 50 דקות בממוצע כן יש יוממים בקו הזה ובזמן זהה בקו אחר לא יהיו?!? 2. כבר כיום ברכבות בין ת"א לב"ש, שלוקח להן לא 50 דקות אלא שעה ורבע עד שעה וחצי יש כמה עשרות עד מאות יוממים. כן, כן, כבר כיום יש יוממים בין ב"ש לת"א וההיפך. אז כשהרכבת תעשה זאת ב-50 דקות לא יהיו יוממים?
מסכים איתך.
קיצור זמן הנסיעה ל50 דקות יגרום לשיפור משמעותי בקישוריות בין המרכז לדרום ויעלה בהרבה את מספר היוממים בקו לדעתי. ולא מדובר רק בקיצור זמן הנסיעה אלא גם בנושא החשוב של הגדלת אמינות השירות הודות למסילה הכפולה כך שלמי שצריך להגיע בשעה מסויימית יהיה לו יותר ביטחון שהוא באמת יגיע קרוב לשעה הנקובה בגלל שלא יהיה צורך במפגשי רכבות והמתנה לשחרור קטעי מסילה מרכבות מאחרות לאחר סיום השדרוג. בנוסף, מבנה המסילה בהתוואי החדש יכול גם לשמש בסיס לרכבות עוד יותר מהירות מ50 דקות בעתיד עם תפעול עם ציוד מתאים ותחזוקת מסילה מתאימה לכך.
 

easylivin

New member
קצת מצחיק אותי הכותב המכובד הזה
לגבי יוממות באר שבע - תל אביב. הוא טוען שרכבת שעושה את הדרך ב-50 דקות לא תעשה לרציונאלי את אופציית היוממות. וואלה? שתי הוכחות לכך שהוא טועה: 1. זמן הנסיעה ת"א - חיפה הוא בין 40 דקות לשעה (תלוי באיזו רכבת ומאיזה תחנות בערים הללו). וראו זה פלא, יש ביום יום כמה מאות יוממים, שוב, כמה מאות חיפאים המייממים את גוש דן וכמה מאות גוש דניקים המייממים את חיפה. מדוע בזמן כזה של 50 דקות בממוצע כן יש יוממים בקו הזה ובזמן זהה בקו אחר לא יהיו?!? 2. כבר כיום ברכבות בין ת"א לב"ש, שלוקח להן לא 50 דקות אלא שעה ורבע עד שעה וחצי יש כמה עשרות עד מאות יוממים. כן, כן, כבר כיום יש יוממים בין ב"ש לת"א וההיפך. אז כשהרכבת תעשה זאת ב-50 דקות לא יהיו יוממים?
אני מקווה שהאיש לא נוהג לחבוש כובע מקש...
 

amithi1

New member
קצת מצחיק אותי הכותב המכובד הזה
לגבי יוממות באר שבע - תל אביב. הוא טוען שרכבת שעושה את הדרך ב-50 דקות לא תעשה לרציונאלי את אופציית היוממות. וואלה? שתי הוכחות לכך שהוא טועה: 1. זמן הנסיעה ת"א - חיפה הוא בין 40 דקות לשעה (תלוי באיזו רכבת ומאיזה תחנות בערים הללו). וראו זה פלא, יש ביום יום כמה מאות יוממים, שוב, כמה מאות חיפאים המייממים את גוש דן וכמה מאות גוש דניקים המייממים את חיפה. מדוע בזמן כזה של 50 דקות בממוצע כן יש יוממים בקו הזה ובזמן זהה בקו אחר לא יהיו?!? 2. כבר כיום ברכבות בין ת"א לב"ש, שלוקח להן לא 50 דקות אלא שעה ורבע עד שעה וחצי יש כמה עשרות עד מאות יוממים. כן, כן, כבר כיום יש יוממים בין ב"ש לת"א וההיפך. אז כשהרכבת תעשה זאת ב-50 דקות לא יהיו יוממים?
יתרה מזאת
כבר היום יש אלפים רבים מתושבי השרון והשפלה שנוסעים לתל אביב בבקרים במשך 40-70 דקות נסיעה לכל כיוון (אמנם מרחק קטן בהרבה מנסיעה מב"ש, אך משך הנסיעה מישוב כמו כפר סבא/ראשל"צ אל תל אביב עשוי בהחלט לעבור את ה50 דקות בממוצע בבוקר. גם מכיוון י-ם יש כמה מאות/אלפים של נוסעים היוממים לתל אביב בזמן נסיעה ארוך יותר מאשר 50 דקות (מישהו אמר A1?). לאחר שיסתיימו עבודות שידרוג הקו, יהיה מצב בו תושב ב"ש שמתגורר במרכז העיר יוכל להגיע למקום עבודתו בעזריאלי/בבנייני הבורסה בר"ג ובעוד מקומות נגישים, מהר יותר מאשר חברו לעבודה המתגורר בכפר-יונה למשל.
 

טשאפק

New member
קצת מצחיק אותי הכותב המכובד הזה
לגבי יוממות באר שבע - תל אביב. הוא טוען שרכבת שעושה את הדרך ב-50 דקות לא תעשה לרציונאלי את אופציית היוממות. וואלה? שתי הוכחות לכך שהוא טועה: 1. זמן הנסיעה ת"א - חיפה הוא בין 40 דקות לשעה (תלוי באיזו רכבת ומאיזה תחנות בערים הללו). וראו זה פלא, יש ביום יום כמה מאות יוממים, שוב, כמה מאות חיפאים המייממים את גוש דן וכמה מאות גוש דניקים המייממים את חיפה. מדוע בזמן כזה של 50 דקות בממוצע כן יש יוממים בקו הזה ובזמן זהה בקו אחר לא יהיו?!? 2. כבר כיום ברכבות בין ת"א לב"ש, שלוקח להן לא 50 דקות אלא שעה ורבע עד שעה וחצי יש כמה עשרות עד מאות יוממים. כן, כן, כבר כיום יש יוממים בין ב"ש לת"א וההיפך. אז כשהרכבת תעשה זאת ב-50 דקות לא יהיו יוממים?
בטוח שיש חצאי-יוממים
כלומר אנשים שנוסעים פעמיים-שלוש בשבוע מת"א לב"ש או להיפך. למשל מרצים באוני' בן-גוריון. כאלה יש לא מעטים, ועם רכבת מהירה יותר יהיו עוד.
 

amirv

New member
חלק רביעי ואחרון
ולילה טוב.
תגובה צינית!
הכותב לא הדגיש נקודה חשובה אחת בנסיעה מלפני עשרים שנה רק נוסע אחד המשיך לדימונה בנסיעה הנוכחית שישה נוסעים המשיכו לדימונה מכאן שההשקעה בקו הצדיקה את עצמה ויש עליה של 600%!!! בכמות הנוסעים. הצלחה דומה ואף יותר גדולה נרשמה גם בקו המשודרג לירושלים. וזה שיש שם חמישה עובדים באבטלה לא סמויה, בהקשר של פיתוח הנגב זה פשוט ציונות
ולא בציניות, אני מצר רק על דבר אחד, וזה על ההשקעה הבזבזנית בתחנה המפוארת, ההשקעה במסילה בהחלט נדרשה לרכבות המשא הרבות שעוברות שם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה