רשמי ביקור בקטלוניה - 1 - Estació de F

מצב
הנושא נעול.
רשמי ביקור בקטלוניה - 1 - Estació de F
בסוף חודש ספטמבר השנה ביקרתי עם אשתי הטרייה (ותודה בדיעבד לכל המברכים) בברצלונה וסביבתה. בשרשור זה ובבאים, אם וכאשר שיזדמנו, אנסה להציג את המעט שראינו וחווינו בתחום התחבורה הציבורית. השרשור הראשון מוקדש לתחנת הרכבת הגדולה היחידה שביקרנו בה (וגם זה רק במקרה), 'תחנת צרפת' של ברצלונה שכפי ששמה מעיד, ממנה יוצאות גם הרכבות לכיוון צרפת, וגם מגוון שירותי רכבת אחרים. ייחודה בין תחנות ברצלונה הוא שהיא היחידה שכולה עדיין מעל לפני האדמה, וכן היא נחשבת ליפה מביניהן מבחינה אדריכלית, והסיבות ברורות, אני מקווה מהתמונה הזו ומאלו שבהמשך.
 
רשמי ביקור בקטלוניה - 1 - Estació de F
בסוף חודש ספטמבר השנה ביקרתי עם אשתי הטרייה (ותודה בדיעבד לכל המברכים) בברצלונה וסביבתה. בשרשור זה ובבאים, אם וכאשר שיזדמנו, אנסה להציג את המעט שראינו וחווינו בתחום התחבורה הציבורית. השרשור הראשון מוקדש לתחנת הרכבת הגדולה היחידה שביקרנו בה (וגם זה רק במקרה), 'תחנת צרפת' של ברצלונה שכפי ששמה מעיד, ממנה יוצאות גם הרכבות לכיוון צרפת, וגם מגוון שירותי רכבת אחרים. ייחודה בין תחנות ברצלונה הוא שהיא היחידה שכולה עדיין מעל לפני האדמה, וכן היא נחשבת ליפה מביניהן מבחינה אדריכלית, והסיבות ברורות, אני מקווה מהתמונה הזו ומאלו שבהמשך.
תיקון שם התחנה
צריך להיות: Estació de França
 
רשמי ביקור בקטלוניה - 1 - Estació de F
בסוף חודש ספטמבר השנה ביקרתי עם אשתי הטרייה (ותודה בדיעבד לכל המברכים) בברצלונה וסביבתה. בשרשור זה ובבאים, אם וכאשר שיזדמנו, אנסה להציג את המעט שראינו וחווינו בתחום התחבורה הציבורית. השרשור הראשון מוקדש לתחנת הרכבת הגדולה היחידה שביקרנו בה (וגם זה רק במקרה), 'תחנת צרפת' של ברצלונה שכפי ששמה מעיד, ממנה יוצאות גם הרכבות לכיוון צרפת, וגם מגוון שירותי רכבת אחרים. ייחודה בין תחנות ברצלונה הוא שהיא היחידה שכולה עדיין מעל לפני האדמה, וכן היא נחשבת ליפה מביניהן מבחינה אדריכלית, והסיבות ברורות, אני מקווה מהתמונה הזו ומאלו שבהמשך.
רכבת מהירה מסדרה S-130
מערך מספר 45 מדגם זה, שמתאים לשני רוחבי מסילה (רחבה ותקנית). המערכים כוללים שני קטרים חשמליים – אחד בכל קצה – ומערך קרונות Talgo מפרקי. הם מסוגלים להגיע על המסילה התקנית למהירות מירבית של 250 קמ"ש.
 
רשמי ביקור בקטלוניה - 1 - Estació de F
בסוף חודש ספטמבר השנה ביקרתי עם אשתי הטרייה (ותודה בדיעבד לכל המברכים) בברצלונה וסביבתה. בשרשור זה ובבאים, אם וכאשר שיזדמנו, אנסה להציג את המעט שראינו וחווינו בתחום התחבורה הציבורית. השרשור הראשון מוקדש לתחנת הרכבת הגדולה היחידה שביקרנו בה (וגם זה רק במקרה), 'תחנת צרפת' של ברצלונה שכפי ששמה מעיד, ממנה יוצאות גם הרכבות לכיוון צרפת, וגם מגוון שירותי רכבת אחרים. ייחודה בין תחנות ברצלונה הוא שהיא היחידה שכולה עדיין מעל לפני האדמה, וכן היא נחשבת ליפה מביניהן מבחינה אדריכלית, והסיבות ברורות, אני מקווה מהתמונה הזו ומאלו שבהמשך.
רכבת מהירה מסדרה S-130 - תמונה נוספת
 
רשמי ביקור בקטלוניה - 1 - Estació de F
בסוף חודש ספטמבר השנה ביקרתי עם אשתי הטרייה (ותודה בדיעבד לכל המברכים) בברצלונה וסביבתה. בשרשור זה ובבאים, אם וכאשר שיזדמנו, אנסה להציג את המעט שראינו וחווינו בתחום התחבורה הציבורית. השרשור הראשון מוקדש לתחנת הרכבת הגדולה היחידה שביקרנו בה (וגם זה רק במקרה), 'תחנת צרפת' של ברצלונה שכפי ששמה מעיד, ממנה יוצאות גם הרכבות לכיוון צרפת, וגם מגוון שירותי רכבת אחרים. ייחודה בין תחנות ברצלונה הוא שהיא היחידה שכולה עדיין מעל לפני האדמה, וכן היא נחשבת ליפה מביניהן מבחינה אדריכלית, והסיבות ברורות, אני מקווה מהתמונה הזו ומאלו שבהמשך.
חרטום הרכבת המהירה ליד קרונוע מסדרה 447
השוואה...
 

אוהד11

New member
רשמי ביקור בקטלוניה - 1 - Estació de F
בסוף חודש ספטמבר השנה ביקרתי עם אשתי הטרייה (ותודה בדיעבד לכל המברכים) בברצלונה וסביבתה. בשרשור זה ובבאים, אם וכאשר שיזדמנו, אנסה להציג את המעט שראינו וחווינו בתחום התחבורה הציבורית. השרשור הראשון מוקדש לתחנת הרכבת הגדולה היחידה שביקרנו בה (וגם זה רק במקרה), 'תחנת צרפת' של ברצלונה שכפי ששמה מעיד, ממנה יוצאות גם הרכבות לכיוון צרפת, וגם מגוון שירותי רכבת אחרים. ייחודה בין תחנות ברצלונה הוא שהיא היחידה שכולה עדיין מעל לפני האדמה, וכן היא נחשבת ליפה מביניהן מבחינה אדריכלית, והסיבות ברורות, אני מקווה מהתמונה הזו ומאלו שבהמשך.
 

Golf Bravo

New member
רשמי ביקור בקטלוניה - 1 - Estació de F
בסוף חודש ספטמבר השנה ביקרתי עם אשתי הטרייה (ותודה בדיעבד לכל המברכים) בברצלונה וסביבתה. בשרשור זה ובבאים, אם וכאשר שיזדמנו, אנסה להציג את המעט שראינו וחווינו בתחום התחבורה הציבורית. השרשור הראשון מוקדש לתחנת הרכבת הגדולה היחידה שביקרנו בה (וגם זה רק במקרה), 'תחנת צרפת' של ברצלונה שכפי ששמה מעיד, ממנה יוצאות גם הרכבות לכיוון צרפת, וגם מגוון שירותי רכבת אחרים. ייחודה בין תחנות ברצלונה הוא שהיא היחידה שכולה עדיין מעל לפני האדמה, וכן היא נחשבת ליפה מביניהן מבחינה אדריכלית, והסיבות ברורות, אני מקווה מהתמונה הזו ומאלו שבהמשך.
יופי!
ומה עם איזה מוזיאון רכבות ספרדי?
 

easylivin

New member
רשמי ביקור בקטלוניה - 1 - Estació de F
בסוף חודש ספטמבר השנה ביקרתי עם אשתי הטרייה (ותודה בדיעבד לכל המברכים) בברצלונה וסביבתה. בשרשור זה ובבאים, אם וכאשר שיזדמנו, אנסה להציג את המעט שראינו וחווינו בתחום התחבורה הציבורית. השרשור הראשון מוקדש לתחנת הרכבת הגדולה היחידה שביקרנו בה (וגם זה רק במקרה), 'תחנת צרפת' של ברצלונה שכפי ששמה מעיד, ממנה יוצאות גם הרכבות לכיוון צרפת, וגם מגוון שירותי רכבת אחרים. ייחודה בין תחנות ברצלונה הוא שהיא היחידה שכולה עדיין מעל לפני האדמה, וכן היא נחשבת ליפה מביניהן מבחינה אדריכלית, והסיבות ברורות, אני מקווה מהתמונה הזו ומאלו שבהמשך.
תודה רבה, חן!
ספרד היא ללא ספק מדינה מפותחת מאוד מבחינה רכבתית ותח"צית באופן כללי. במיוחד החל משנות ה-90 רשת הרכבות הספרדית זכתה להרחבה ושדרוג חסר-תקדים כמעט...
 

nitsansh

New member
תודה רבה, חן!
ספרד היא ללא ספק מדינה מפותחת מאוד מבחינה רכבתית ותח"צית באופן כללי. במיוחד החל משנות ה-90 רשת הרכבות הספרדית זכתה להרחבה ושדרוג חסר-תקדים כמעט...
לא ממש...
יש מספר מצומצם של קוי רכבת מהירים בספרד ורוב המערכת, לפחות מבחינת אורך המסילות, היא איטית ומיושנת, וגם הציוד הנייד שנוסע בהן הוא לא משהו... אבל בהחלט יש שיפור שאנחנו יכולים רק לחלום עליו... הבעיה העיקרית של הרכבות בספרד היא הרוחב הלא-תיקני של המסילות, שהיא תוצאה של החלטה הסטורית תמוהה של שליטי ספרד במאה ה-19 שרצו להתבדל משאר אירופה... רק הקוים החדשים שנבנו עבור רכבות AVE המהירות הם ברוחב התקני, מה שמקשה על שילובם במערכת כולה...
 

easylivin

New member
לא ממש...
יש מספר מצומצם של קוי רכבת מהירים בספרד ורוב המערכת, לפחות מבחינת אורך המסילות, היא איטית ומיושנת, וגם הציוד הנייד שנוסע בהן הוא לא משהו... אבל בהחלט יש שיפור שאנחנו יכולים רק לחלום עליו... הבעיה העיקרית של הרכבות בספרד היא הרוחב הלא-תיקני של המסילות, שהיא תוצאה של החלטה הסטורית תמוהה של שליטי ספרד במאה ה-19 שרצו להתבדל משאר אירופה... רק הקוים החדשים שנבנו עבור רכבות AVE המהירות הם ברוחב התקני, מה שמקשה על שילובם במערכת כולה...
אכן בעיה, אך לא כל-כך קשה כמו שנוטים לתאר.
כפי שציין חן, קיים ציוד נייד שמסוגל לנסוע על שני רוחבי המסילה (בעיקר הרכבות המהירות). ולדעתי זה לא מה שמעקב את פיתוח רשת הרכבות בספרד. גם רשת המסילות הרחבות משתדרגת בהדרגה, ויש גם עליה ציוד נייד מודרני. אבל נכון שאת השינוי הגדול ביותר הביאו הרכבות המהירות, שמגיעות ממש אל מרכזי הערים (תחנות תת-קרקעיות... מזכיר לכם משהו?). אוסיף שזה לא מעשי להסב אלפי ק"מ של מסילות לרוחב תקני, ואין שום סיכוי שזה יקרה. מה שכן - עם הזמן יהיה יותר ויותר ציוד נייד אוניברסלי, שעלותו תוזל.
 

nitsansh

New member
אכן בעיה, אך לא כל-כך קשה כמו שנוטים לתאר.
כפי שציין חן, קיים ציוד נייד שמסוגל לנסוע על שני רוחבי המסילה (בעיקר הרכבות המהירות). ולדעתי זה לא מה שמעקב את פיתוח רשת הרכבות בספרד. גם רשת המסילות הרחבות משתדרגת בהדרגה, ויש גם עליה ציוד נייד מודרני. אבל נכון שאת השינוי הגדול ביותר הביאו הרכבות המהירות, שמגיעות ממש אל מרכזי הערים (תחנות תת-קרקעיות... מזכיר לכם משהו?). אוסיף שזה לא מעשי להסב אלפי ק"מ של מסילות לרוחב תקני, ואין שום סיכוי שזה יקרה. מה שכן - עם הזמן יהיה יותר ויותר ציוד נייד אוניברסלי, שעלותו תוזל.
השדרוג יקח עוד הרבה זמן
צריך לזכור שספרד היא מדינה גדולה שהמרחקים מקצה לקצה הם בסדר גודל של 1000 ק"מ, והתבליט ברובה הוא הררי. יש לציין שבנוסף למסילות התקניות והרחבות יש גם מסילות צרות יותר, ובסה"כ 4 רוחבי מסילות... אותו סוג של מתקן שמשמש להסבת החוגונים ממסילות תקניות לרחבות משמש גם להסבה למסילות צרות לפחות במקום אחד (קורדובה אם אני זוכר נכון...) מערכת הרכבות בספרד כוללת גם בנוסף לחברה הלאומית RENFE מספר חברות אזוריות (למשל FGC בקטלוניה ו-FEVE באזור הבסקי) שלא ממש מתואמות... (אבל הלואי שנגיע אצלנו לתיאום כזה בין חברות התחבורה למיניהן... דוגמה שנתקלתי בה רק היום... בחברת ואוליה ניתן להשתמש בכרטיס רק-קו רק לנסיעות מקוד 10 ומעלה...)
 

easylivin

New member
השדרוג יקח עוד הרבה זמן
צריך לזכור שספרד היא מדינה גדולה שהמרחקים מקצה לקצה הם בסדר גודל של 1000 ק"מ, והתבליט ברובה הוא הררי. יש לציין שבנוסף למסילות התקניות והרחבות יש גם מסילות צרות יותר, ובסה"כ 4 רוחבי מסילות... אותו סוג של מתקן שמשמש להסבת החוגונים ממסילות תקניות לרחבות משמש גם להסבה למסילות צרות לפחות במקום אחד (קורדובה אם אני זוכר נכון...) מערכת הרכבות בספרד כוללת גם בנוסף לחברה הלאומית RENFE מספר חברות אזוריות (למשל FGC בקטלוניה ו-FEVE באזור הבסקי) שלא ממש מתואמות... (אבל הלואי שנגיע אצלנו לתיאום כזה בין חברות התחבורה למיניהן... דוגמה שנתקלתי בה רק היום... בחברת ואוליה ניתן להשתמש בכרטיס רק-קו רק לנסיעות מקוד 10 ומעלה...)
אנחנו עוד רחוקים מהם שנות אור בתחום הזה,
לצערנו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
רשמי ביקור בקטלוניה - 1 - Estació de F
בסוף חודש ספטמבר השנה ביקרתי עם אשתי הטרייה (ותודה בדיעבד לכל המברכים) בברצלונה וסביבתה. בשרשור זה ובבאים, אם וכאשר שיזדמנו, אנסה להציג את המעט שראינו וחווינו בתחום התחבורה הציבורית. השרשור הראשון מוקדש לתחנת הרכבת הגדולה היחידה שביקרנו בה (וגם זה רק במקרה), 'תחנת צרפת' של ברצלונה שכפי ששמה מעיד, ממנה יוצאות גם הרכבות לכיוון צרפת, וגם מגוון שירותי רכבת אחרים. ייחודה בין תחנות ברצלונה הוא שהיא היחידה שכולה עדיין מעל לפני האדמה, וכן היא נחשבת ליפה מביניהן מבחינה אדריכלית, והסיבות ברורות, אני מקווה מהתמונה הזו ומאלו שבהמשך.
כיצד מתבצע המעבר
בין המסילה הרחבה למסילה התקנית בגבול? אני מניח שמדובר בחוגונים מיוחדים ומסילה מיוחדת שמשנה את רוחבה בהדרגה?
 

nitsansh

New member
כיצד מתבצע המעבר
בין המסילה הרחבה למסילה התקנית בגבול? אני מניח שמדובר בחוגונים מיוחדים ומסילה מיוחדת שמשנה את רוחבה בהדרגה?
משהו מהסוג הזה...
אני לא מתמצא בפרטים הטכניים ובטח יש מומחים יותר גדולים בנושא הזה... לרכבות TALGO ו-ELIPSOS (רכבות לילה) שחוצות את הגבול בין ספרד לצרפת (וגם לפורטוגל) יש חוגונים מיוחדים שניתן לשנות את רוחבם בעזרת מתקן מיוחד שנמצא בתחנות התפעוליות הענקיות שיש בשני מעברי הגבול (בין IRUN ו-HENDAYE בחוך האטלנטי ובין PORTBOU ו-CERBERE בחוף הים-תיכוני).
 

nitsansh

New member
משהו מהסוג הזה...
אני לא מתמצא בפרטים הטכניים ובטח יש מומחים יותר גדולים בנושא הזה... לרכבות TALGO ו-ELIPSOS (רכבות לילה) שחוצות את הגבול בין ספרד לצרפת (וגם לפורטוגל) יש חוגונים מיוחדים שניתן לשנות את רוחבם בעזרת מתקן מיוחד שנמצא בתחנות התפעוליות הענקיות שיש בשני מעברי הגבול (בין IRUN ו-HENDAYE בחוך האטלנטי ובין PORTBOU ו-CERBERE בחוף הים-תיכוני).
תיקון: רוחב הפסים בפורטוגל הוא זהה לספרד ואין
צורך בשינוי החוגונים במעברי הגבול ביניהן. הבעיה היא רק במעברים בין צרפת וספרד.
 

nitsansh

New member
תיקון: רוחב הפסים בפורטוגל הוא זהה לספרד ואין
צורך בשינוי החוגונים במעברי הגבול ביניהן. הבעיה היא רק במעברים בין צרפת וספרד.
פרטים על מערכת שינוי החוגונים של רכבות TALGO
ניתן למצוא באתר www.talgo.es בתפריט הראשי צריך לבחור PRODUCTS ואח"כ VARIABLE GAUGE. האתר כולל הסבר מפורט על שלבי הפעולה ותרשימים. סרטון המראה את פעולת המערכת יש גם ב-U-TUBE: http://www.youtube.com/watch?gl=FR&hl=fr&v=EdOKVFx5Yx0
 

nitsansh

New member
פרטים על מערכת שינוי החוגונים של רכבות TALGO
ניתן למצוא באתר www.talgo.es בתפריט הראשי צריך לבחור PRODUCTS ואח"כ VARIABLE GAUGE. האתר כולל הסבר מפורט על שלבי הפעולה ותרשימים. סרטון המראה את פעולת המערכת יש גם ב-U-TUBE: http://www.youtube.com/watch?gl=FR&hl=fr&v=EdOKVFx5Yx0
לקריאה נוספת על המערכת הנ"ל
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_gauge#Gauge_changer
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה