צפויה הצבת מצלמות אכיפה בנת"צים

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
צפויה הצבת מצלמות אכיפה בנת"צים
משרד התחבורה מתכוון להציב בקרוב מצלמות אכיפה בנת"צים
 

davidfainshtein

Member
מנהל
צפויה הצבת מצלמות אכיפה בנת"צים
משרד התחבורה מתכוון להציב בקרוב מצלמות אכיפה בנת"צים
מעולה!
 

sl 3977

New member
לדעתי
צריך לאפשר לרוכבי קטנועים ואופנועים לנוע בנתיבי תח"צ כי הם קטנים ולא מפריעים לתנועת האוטובוסים וככה רוכבי האופנועים ו הקטנועים וככה לדעתי זה יקטין את הסיכוי של רוכבי האופנועים להיפגע מנהגי מכוניות בלתי זהירות ו במקביל ש משרד התחבורה ומשטרת התנועה יערכו מבצעי אכיפה גם נגד עבירות תנועה של נהגי תח"צ(אוטובוסים מוניות ומוניות שירות) ולהחמיר בענישה של עבירות תנועה ש הם עושים כי הם נוהגים בתח"צ
 

amit1270

New member
לדעתי
צריך לאפשר לרוכבי קטנועים ואופנועים לנוע בנתיבי תח"צ כי הם קטנים ולא מפריעים לתנועת האוטובוסים וככה רוכבי האופנועים ו הקטנועים וככה לדעתי זה יקטין את הסיכוי של רוכבי האופנועים להיפגע מנהגי מכוניות בלתי זהירות ו במקביל ש משרד התחבורה ומשטרת התנועה יערכו מבצעי אכיפה גם נגד עבירות תנועה של נהגי תח"צ(אוטובוסים מוניות ומוניות שירות) ולהחמיר בענישה של עבירות תנועה ש הם עושים כי הם נוהגים בתח"צ
זה מה שמקובל ביוון
 

sl 3977

New member
זה מה שמקובל ביוון
טוב מאוד עושה משרד התחבורה היווני
שהוא מרשה לנסוע לאופנועים וקטנועים ביוון בנת"צים יש להם שכל שם כן משרד התחבורע ושר התחבורע מתנהגים בצורה שרירותית ואטומה שמה גם לאזרחים ניראה לי יותר איכפת מ התח"צ מאשר כן ברוב המקומות ש לאנשים לא איכפת מ התח"צ שם גם יש ניראה לי טראמים באתונה ו בסלוניקי זה נכון?
 

sl 3977

New member
טוב מאוד עושה משרד התחבורה היווני
שהוא מרשה לנסוע לאופנועים וקטנועים ביוון בנת"צים יש להם שכל שם כן משרד התחבורע ושר התחבורע מתנהגים בצורה שרירותית ואטומה שמה גם לאזרחים ניראה לי יותר איכפת מ התח"צ מאשר כן ברוב המקומות ש לאנשים לא איכפת מ התח"צ שם גם יש ניראה לי טראמים באתונה ו בסלוניקי זה נכון?
יש לנו מלא מה ללמוד
מ האירופאים מ האמריקאים מ הקנדים מ האוסטרלים הניו זילנדים בנושאי תח"צ מתקדמת ויעילה וטובה
 
צפויה הצבת מצלמות אכיפה בנת"צים
משרד התחבורה מתכוון להציב בקרוב מצלמות אכיפה בנת"צים
לא ראיתי רכב פרטי אחד שנוסע במת"צ
לא בז'בוטינסקי פ"ת, לא בכביש חיפה-הקריות ולא בגולדה מאיר בירושלים. כשיש מת"צ שמופרד מנתיבי המכוניות הפרטיות, ההקפדה על כך היא סביב ה-100%.
 

orenhz

Member
לא ראיתי רכב פרטי אחד שנוסע במת"צ
לא בז'בוטינסקי פ"ת, לא בכביש חיפה-הקריות ולא בגולדה מאיר בירושלים. כשיש מת"צ שמופרד מנתיבי המכוניות הפרטיות, ההקפדה על כך היא סביב ה-100%.
ציר ז'בוטינסקי בבני ברק - קטסטרופה!
גם אם כל המכוניות הפרטיות לא יכנסו למת"צ, כל 10 מ' יש אוטו עם אורות "מצוקה" שעצר "רק לשניה" להוציא כסף
 
לא ראיתי רכב פרטי אחד שנוסע במת"צ
לא בז'בוטינסקי פ"ת, לא בכביש חיפה-הקריות ולא בגולדה מאיר בירושלים. כשיש מת"צ שמופרד מנתיבי המכוניות הפרטיות, ההקפדה על כך היא סביב ה-100%.
אבל לאוטובוסים יש חוצפה נוראה כאשר הם מעיזים
להיכנס לנתיבים של תחבורה פרטית באזור הר חוצבים כאשר יש להם את הנתיבים שלהם. זו חוצפה. הם איטיים מסורבלים - שיסעו באיטיות בנתיבים המיועדים להם אך שלא יחתכו אותי בנתיב שלי שמיועד לרכב פרטי. חובה לאסור על כלי רכב ציבוריים לנסוע בנתיבים המיועדים לכלי רכב פרטיים במקום שבמקביל קיים נת"צ. מי שאחראי לכל הפקקים הם אוטובוסים עייפים שמשתרכים אל תוך הנתיב הפרטי למכוניות. הם גורמים לקטאסטרופה תחבורתית לנו הנהגים של הרכב הפרטי הנוסעים מהר ולפתע נתקלים באיזה אוטובוס עייף, מצחין ופולט עשן אל תוך החלון שלי ועוד בנתיב לתחבורה פרטית. שיסעו בנתיבים שלהם ושלא ייכנסו לנתיב שלי בהר חוצבים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אבל לאוטובוסים יש חוצפה נוראה כאשר הם מעיזים
להיכנס לנתיבים של תחבורה פרטית באזור הר חוצבים כאשר יש להם את הנתיבים שלהם. זו חוצפה. הם איטיים מסורבלים - שיסעו באיטיות בנתיבים המיועדים להם אך שלא יחתכו אותי בנתיב שלי שמיועד לרכב פרטי. חובה לאסור על כלי רכב ציבוריים לנסוע בנתיבים המיועדים לכלי רכב פרטיים במקום שבמקביל קיים נת"צ. מי שאחראי לכל הפקקים הם אוטובוסים עייפים שמשתרכים אל תוך הנתיב הפרטי למכוניות. הם גורמים לקטאסטרופה תחבורתית לנו הנהגים של הרכב הפרטי הנוסעים מהר ולפתע נתקלים באיזה אוטובוס עייף, מצחין ופולט עשן אל תוך החלון שלי ועוד בנתיב לתחבורה פרטית. שיסעו בנתיבים שלהם ושלא ייכנסו לנתיב שלי בהר חוצבים.
בנת"צ גולדה מאיר
האוטובוסים שנוסעים מצומת בר אילן לכיוון מסוף עתירות מדע חייבים לנסוע בנתיב הרגיל כדי לפנות ימינה. אין פניה ימינה מהנת"צ. כנ"ל לגבי אוטובוסים הנוסעים מכיוון רמות וצריכים לפנות ימינה לכיוון גבעת משה או רחוב בר אילן.
 
בנת"צ גולדה מאיר
האוטובוסים שנוסעים מצומת בר אילן לכיוון מסוף עתירות מדע חייבים לנסוע בנתיב הרגיל כדי לפנות ימינה. אין פניה ימינה מהנת"צ. כנ"ל לגבי אוטובוסים הנוסעים מכיוון רמות וצריכים לפנות ימינה לכיוון גבעת משה או רחוב בר אילן.
אבל ניתן לשנות זאת ברמזור !
בעצם העובדה שהם פונים ימינה - הם גורמים לפקקי תנועה קשים. לא אחת ראיתי נהגים שחוסמים להם את הדרך מעצבים. הם חותכים את התנועה הפונה שמאלה אל תוך סנהדריה בלי התחשבות. עדיף שהם ימתינו בסבלנות למעבר כלי הרכב הפרטיים ! גם ככה יש להם תמרור "האט" שהם לא מצייתים לו ואני רואה את הסצינה הזו כל יום בשעה 15:50. שיפנו ימינה רק בצומת בר-אילן ושיפסיקו לתפוס את מקומה של התנועה הפרטית ! בעיה אחרת: בבוקר הנתיב שלהם לכיוון מערב כמעט ריק בעת שפקקי תנועה ארוכים משתרכים מסנהדריה ועד להר חוצבים. גם זו חוצפה ! אני שמח לראות כלי-רכב פרטיים נוסעים בנץ"צ מדי בוקר. לנהגים נגמרת הסבלנות בראותם נת"צ ריק והם עומדים בפקקים ! כל הסדר התנועה בהר חוצבים + סנהדריה אידיוטי לחלוטין. לפני שהיה נת"צ, היה הרבה יותר טוב ! צריך פשוט להחזיר את המצב לקדמותו כפי שאני טוען שיש להפוך מחדש את מדרחוב בן-יהודה לרחוב בן-יהודה ולהחדיר את הרקלל"ת אל מתחת לרחוב יפו ולהחזיר את רחוב יפו לקדמותו. כל נהג רכב פרטי בירושלים מקלל את הרקלל"ת ובצדק רב ! אני מצדד בכל בהעלי העסקים במרכז העיר ! מגיעים להם מיליוני ש"ח פיצויים ! זה חשוב מאוד לפצות אותם על חשבון כל פיתוח סביבתי של רקלל"ת שלעולם ועד לא תצדיק את קיומה ואשר גוזלת/גונבת בזדון את פרנסתם של רבים מנהגי "אגד" ירושלים ולא בצדק ! מדוע שיקום גוף חדש, איטי ומסורבל כמו הרקלל"ת ויגנוב את פרנסתם של נהגי "אגד" שעובדים ימים כלילות בעיר מאוד לא קלה לתנועה כמו העיר שלנו ועוד במסלול שמתחיל בפסגה, עובר דרך מחנה פליטים ומסתיים בשום מקום.....זה טוב לאחמד מבית חנינא שיוכל להוביל שקי אורז, תרנגולות וחציר משער שכם לבית חנינא, וכל זאת על חשבוננו ! בושה וחרפה !!!
 

amit1270

New member
אבל לאוטובוסים יש חוצפה נוראה כאשר הם מעיזים
להיכנס לנתיבים של תחבורה פרטית באזור הר חוצבים כאשר יש להם את הנתיבים שלהם. זו חוצפה. הם איטיים מסורבלים - שיסעו באיטיות בנתיבים המיועדים להם אך שלא יחתכו אותי בנתיב שלי שמיועד לרכב פרטי. חובה לאסור על כלי רכב ציבוריים לנסוע בנתיבים המיועדים לכלי רכב פרטיים במקום שבמקביל קיים נת"צ. מי שאחראי לכל הפקקים הם אוטובוסים עייפים שמשתרכים אל תוך הנתיב הפרטי למכוניות. הם גורמים לקטאסטרופה תחבורתית לנו הנהגים של הרכב הפרטי הנוסעים מהר ולפתע נתקלים באיזה אוטובוס עייף, מצחין ופולט עשן אל תוך החלון שלי ועוד בנתיב לתחבורה פרטית. שיסעו בנתיבים שלהם ושלא ייכנסו לנתיב שלי בהר חוצבים.
אל תמציא חוקים...
לאוטובוס יש זכות להיכנס לנתיבי הרכב הפרטי (לא בלעדיים כמובן) בדיוק כמו שלרכב פרטי מותר להשתלב בנת"צ ימני לפני פנייה. אי אפשר לשנות את הרמזורים. זה רק יחמיר את המצב (בטח לא היית רוצה שהירוק של המת"צ יהיה על חשבון התנועה הכללית בכיוון ישר).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אל תמציא חוקים...
לאוטובוס יש זכות להיכנס לנתיבי הרכב הפרטי (לא בלעדיים כמובן) בדיוק כמו שלרכב פרטי מותר להשתלב בנת"צ ימני לפני פנייה. אי אפשר לשנות את הרמזורים. זה רק יחמיר את המצב (בטח לא היית רוצה שהירוק של המת"צ יהיה על חשבון התנועה הכללית בכיוון ישר).
 
אל תמציא חוקים...
לאוטובוס יש זכות להיכנס לנתיבי הרכב הפרטי (לא בלעדיים כמובן) בדיוק כמו שלרכב פרטי מותר להשתלב בנת"צ ימני לפני פנייה. אי אפשר לשנות את הרמזורים. זה רק יחמיר את המצב (בטח לא היית רוצה שהירוק של המת"צ יהיה על חשבון התנועה הכללית בכיוון ישר).
הייתי רוצה סילוק המת"צ משם והחזרת
כל הסדרי התנועה בירושלים לשנת 1979. זה הפתרון האמיתי ! זה ולא אחר ולא תשכנע אותי עם כל הסבר עתידי ! כל השינויים מאז 1979 הם אסון רודף אסון ! אסור היה לשנות דבר ! המדרחוב הוא אסון לכל נהג שפוי בעיר הזו. ולגבי המת"צ: מה קשור המצאת חוקים למה שכתבתי??? אני מדבר על אפלייה המזכירה ימים חשוכים של משטרים חשוכים ואפלים מאוד ! האוטובוס לא סתם נכנס לנתיב שלי ! הוא נוסע בו 100 מ' קריטיים ! אם זה כך - אני רוצה לנסוע את אותם 100 מ' קריטיים בנת"צ ! אין פה דמוקרטייה ואין פה חוק, יש פה אפלייה שגורסת כי נהגי רכב פרטי הם סוג ג' ואילו מי שנוסע בפראות וחותך אותי מנת"צ לנתיב פרטי הוא סוג א' ! זו חשיכה במלוא מובן המילה ! אני לא אזרח סוג ג' וגם לא אתה ! בוא תבין: אין לי בעיה שהאוטובוס יעבור לשניה אחת בנתיב שלי ויסתלק ממנו מיד ! אבל הוא משתלב לי לתוך הנתיב כי איש במשרד התחבורה לא דאג שיהיה בכלל משרד תחבורה חוקי, הוגן וצודק לכל משתמשי הדרך. אתה באמת חושב שיש בישראל משרד תחבורה או שר תחבורה??? חלום באספמייה, זה מה שיש ! אני לא חש שיש חוק בכבישים - הכל פרוע ופרוץ, אין אכיפה גם לא בנת"צ ואני ממליץ לכולם לסתום את הנת"צ עם כלי רכב פרטיים כי המשטרה לא תוכל עם כח האדם שלה לרשום 2000 דו"חות בהר חוצבים כל בוקר. צריך להעמיד עובדות בשטח ולכבוש את הנת"צ עם כלי רכב פרטיים עד אשר תתוקן תקנה האוסרת לאלתר על כל רכב ציבורי לנסוע בנתיב המיועד לרכב פרטי אם יש במקביל נת"צ ! זה הוגן, זה צודק וזה נכון ! אל תיתמם לי הלילה ! אתה בעצמך גר באזור בלתי אפשרי לתנועה ! הייתם צריכים לסלק את המסלול של הרקלל"ת משדרות הרצל. היא דפקה לכולכם את איכות החיים לתמיד ! לך תחפש חנייה בשדרות הרצל כיום ! אומללים שם התושבים ואומללים הם יישארו לנצח בהיבט של חנייה ! כולנו נרדמנו בשמירה במשך השנים ! לא היינו צריכים להרשות מדרחוב, נת"צים ועוד מרעין בישין שכאלה שהורידו לנו את איכות החיים התנועתית שלנו לקאנטים של תחתית החבית החווייתית שהפכה מחוויה לסיוט קבוע ונצחי ! והגיע הזמן שמישהו יקום ויגיד את האמת הכואבת הזו אחת ולתמיד בפני העאלק-קברניטים של משרד התחבורה שלעניות דעתצי אין משרד כזה מתפקד כיום בישראל...אני טרם גיליתי שקיים בישראל משרד תחבורה. על הנייר קיים הכל: גם הצאר ניקולאי עדיין חי וקיים באוקטובר 1917. יתכן שמאז ועד רגע זה לא זז דבר בארץ ישראל??? אני מתחיל לחשוב שאכן קיימת סטגנצייה בנושא...... התקדמנו יפה בירושלים עד 1979 ומאז אנו רק בנסיגה אל התהומות. לך תשאל את בעלי העסקים ואת נהגי אגד מה הם חושבים על כל השינויים מאז ועד היום? רק שלא יתרגזו עליך..... לילה טוב.
 

amit1270

New member
הייתי רוצה סילוק המת"צ משם והחזרת
כל הסדרי התנועה בירושלים לשנת 1979. זה הפתרון האמיתי ! זה ולא אחר ולא תשכנע אותי עם כל הסבר עתידי ! כל השינויים מאז 1979 הם אסון רודף אסון ! אסור היה לשנות דבר ! המדרחוב הוא אסון לכל נהג שפוי בעיר הזו. ולגבי המת"צ: מה קשור המצאת חוקים למה שכתבתי??? אני מדבר על אפלייה המזכירה ימים חשוכים של משטרים חשוכים ואפלים מאוד ! האוטובוס לא סתם נכנס לנתיב שלי ! הוא נוסע בו 100 מ' קריטיים ! אם זה כך - אני רוצה לנסוע את אותם 100 מ' קריטיים בנת"צ ! אין פה דמוקרטייה ואין פה חוק, יש פה אפלייה שגורסת כי נהגי רכב פרטי הם סוג ג' ואילו מי שנוסע בפראות וחותך אותי מנת"צ לנתיב פרטי הוא סוג א' ! זו חשיכה במלוא מובן המילה ! אני לא אזרח סוג ג' וגם לא אתה ! בוא תבין: אין לי בעיה שהאוטובוס יעבור לשניה אחת בנתיב שלי ויסתלק ממנו מיד ! אבל הוא משתלב לי לתוך הנתיב כי איש במשרד התחבורה לא דאג שיהיה בכלל משרד תחבורה חוקי, הוגן וצודק לכל משתמשי הדרך. אתה באמת חושב שיש בישראל משרד תחבורה או שר תחבורה??? חלום באספמייה, זה מה שיש ! אני לא חש שיש חוק בכבישים - הכל פרוע ופרוץ, אין אכיפה גם לא בנת"צ ואני ממליץ לכולם לסתום את הנת"צ עם כלי רכב פרטיים כי המשטרה לא תוכל עם כח האדם שלה לרשום 2000 דו"חות בהר חוצבים כל בוקר. צריך להעמיד עובדות בשטח ולכבוש את הנת"צ עם כלי רכב פרטיים עד אשר תתוקן תקנה האוסרת לאלתר על כל רכב ציבורי לנסוע בנתיב המיועד לרכב פרטי אם יש במקביל נת"צ ! זה הוגן, זה צודק וזה נכון ! אל תיתמם לי הלילה ! אתה בעצמך גר באזור בלתי אפשרי לתנועה ! הייתם צריכים לסלק את המסלול של הרקלל"ת משדרות הרצל. היא דפקה לכולכם את איכות החיים לתמיד ! לך תחפש חנייה בשדרות הרצל כיום ! אומללים שם התושבים ואומללים הם יישארו לנצח בהיבט של חנייה ! כולנו נרדמנו בשמירה במשך השנים ! לא היינו צריכים להרשות מדרחוב, נת"צים ועוד מרעין בישין שכאלה שהורידו לנו את איכות החיים התנועתית שלנו לקאנטים של תחתית החבית החווייתית שהפכה מחוויה לסיוט קבוע ונצחי ! והגיע הזמן שמישהו יקום ויגיד את האמת הכואבת הזו אחת ולתמיד בפני העאלק-קברניטים של משרד התחבורה שלעניות דעתצי אין משרד כזה מתפקד כיום בישראל...אני טרם גיליתי שקיים בישראל משרד תחבורה. על הנייר קיים הכל: גם הצאר ניקולאי עדיין חי וקיים באוקטובר 1917. יתכן שמאז ועד רגע זה לא זז דבר בארץ ישראל??? אני מתחיל לחשוב שאכן קיימת סטגנצייה בנושא...... התקדמנו יפה בירושלים עד 1979 ומאז אנו רק בנסיגה אל התהומות. לך תשאל את בעלי העסקים ואת נהגי אגד מה הם חושבים על כל השינויים מאז ועד היום? רק שלא יתרגזו עליך..... לילה טוב.
בוא נחזיר גם את כמות כלי הרכב לאותה שנה...
זה יפתור את כל בעיות התחבורה של ירושלים!
 
בוא נחזיר גם את כמות כלי הרכב לאותה שנה...
זה יפתור את כל בעיות התחבורה של ירושלים!
לך תחטוף שיחה עפ פרופ' אילן סלומון ותבין !
כמות כלי הרכב של 2010 עם התשתית של 1979 ואין שום בעיה ! הנהגים מבינים לבד ללא התערבות חיצונית שהמצב יותר צפוף ומפסיקים ביוזמתם להיכנס העירה וכל זאת ללא התערבות חיצונית ! גש למכון ללימודים עירוניים ואזוריים בהר הצופים לדפנה - מסור לה ד"ש חם ובקש ממנה שתוציא לך את המאמר בדיוק על כך ! (מאמר אמריקאי - שם המחבר לא זכור לי כרגע אך דפנה לבטח תמצא לך אותו מיד. אין לך בעיה עם אנגלית ולכן אין לך בעיה עם המאמר). לסיום הערב: ככל שתרחיב יותר את התשתיות, תקבל יותר פקקים ! מישהו פעם הציע להקטין את מס' הנתיבים בכביש 1 לצורך הקטנת הפקקים. זה אחד הרעיונות של המאמר והוא הוכח בארה"ב). הפתרון: להשאיר את המצב על כנו. צריך לדעת מתי להפסיק את ההרחבות. זו החוכמה ! יש נוסחה לחישוב הדבר במאמר. תרחיב יתר על המידה - תקבל קאטסטרופה תחבורתית ! אני משוכנע שפרופ' אילן סלומון ישמח להרחיב באוזנייך אודות התזה הזו שהוכחה כנכונה למרבה ההפתעה. עד כאן.).
 

amit1270

New member
לך תחטוף שיחה עפ פרופ' אילן סלומון ותבין !
כמות כלי הרכב של 2010 עם התשתית של 1979 ואין שום בעיה ! הנהגים מבינים לבד ללא התערבות חיצונית שהמצב יותר צפוף ומפסיקים ביוזמתם להיכנס העירה וכל זאת ללא התערבות חיצונית ! גש למכון ללימודים עירוניים ואזוריים בהר הצופים לדפנה - מסור לה ד"ש חם ובקש ממנה שתוציא לך את המאמר בדיוק על כך ! (מאמר אמריקאי - שם המחבר לא זכור לי כרגע אך דפנה לבטח תמצא לך אותו מיד. אין לך בעיה עם אנגלית ולכן אין לך בעיה עם המאמר). לסיום הערב: ככל שתרחיב יותר את התשתיות, תקבל יותר פקקים ! מישהו פעם הציע להקטין את מס' הנתיבים בכביש 1 לצורך הקטנת הפקקים. זה אחד הרעיונות של המאמר והוא הוכח בארה"ב). הפתרון: להשאיר את המצב על כנו. צריך לדעת מתי להפסיק את ההרחבות. זו החוכמה ! יש נוסחה לחישוב הדבר במאמר. תרחיב יתר על המידה - תקבל קאטסטרופה תחבורתית ! אני משוכנע שפרופ' אילן סלומון ישמח להרחיב באוזנייך אודות התזה הזו שהוכחה כנכונה למרבה ההפתעה. עד כאן.).
תסלח לי, אבל צמצום כמות הנתיבים לרכב פרטי
(שזה מה שאתה מציע למעשה) זה בדיוק מה שנעשה בשנים האחרונות בירושלים. אז למה אתה מתלונן? שלאוטובוסים יותר קל להגיע העירה? עוד יותר טוב!
 
תסלח לי, אבל צמצום כמות הנתיבים לרכב פרטי
(שזה מה שאתה מציע למעשה) זה בדיוק מה שנעשה בשנים האחרונות בירושלים. אז למה אתה מתלונן? שלאוטובוסים יותר קל להגיע העירה? עוד יותר טוב!
אילו היית משאיר את רח' בן-יהודה פתוח לתנועה,
של כלי-רכב, היית מונע את מירב הבעיות במרכז ירושלים. סגרת את יפו לתנועה והעברת אותה לאגריפס ולנביאים - הרסת את מרכז העיר ! היה צריך להשאיר את המצב על כנו ולא להרחיב מעבר למה שהיה קיים בשנת 1979. נהגים הם עם חכם - יודעים למצוא פתרונות לבד ! לא צריכים את "עזרתן" של העירייה ורשויות אחרות. מרוב שידרוגים והרחבות - הרסו הכל ! נו, אז יהיה מדרחוב ברחוב יפו וברחוב בן-יהודה ועוד ואתה תראה שמירב הירושלמים לא יגיעו בכלל למרכז העיר ! מרכז העיר כיום נחלק לשלושה מרכזים: כנפי-נשרים, תלפיות ומלחה ולשלושת המקומות הללו לא מגיעה הרקלל"ת ! היא משרתת את מוסטפא משועפאט ואת אחמד מבית-חנינא ואת אבו בורניטה משער שכם ואת המכולת המהוללה של נאסר ממול לשער שכם ! אבל היא גם מגיעה למקום צדדי ולא מרכזי כמו המלך ג'ורג' החמישי-יפו, כאשר בפועל הפכו הרחובות הללו להיות אזור שוליים של העיר למרות מיקומם במה שהיה מרכזי בעבר. תכניס לך לראש: מרכז ירושלים האמיתי זה כנפי-נשרים ! ושם לא ירחיבו יותר את הכבישים כי גם אין לאן ! ואתה תראה שכנפי-נשרים ילך ויהיה עוד יותר מרכזי וכך גם תלפיות ומלחה. מרכז העיר זה כנפי-נשרים או תלפיות או מלחה. רקלל"ת תגיע למרכז העיר האמיתי כאשר לנינים שלך יהיו נינים ! הלכו ובנו רקלל"ת משום מקום, דרך שום מקום לשום מקום ושינו את כל הכבישים ! סגרו חיוניים והרחיבו אחרים - הכל בולשיט וארץ חלם ! הרסו את ירושלים וביזבזו קו רכבת קלה לחינם ! הרקלל"ת היתה חייבת להתחיל מגבעת שאול ומשם למלחה ולתלפיות ! זה המסלול הנכון ורק זה כולל שלוחות לשכונות קרובות בכל אחד משלושת מרכזי העיר האמיתיים ! אין עם מי לדבר בעיר הזו - הסתימות וצרות האופק של הגורמים המתכננים עולה על גדותיה למן 1980... ליל מנוחה ! הפישפשות שלי צורחות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה