מה יעלה בגורל הרק"ל בת"א ?

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
מה יעלה בגורל הרק"ל בת"א ?
אין סוף לסאגה של הרק"ל בת"א. האוצר מאיים להפסיק את ההתקשרות עם MTS בגלל העדר ליווי פיננסי ולהלאים את הפרוייקט או לצאת למכרז חדש
 

amithi1

New member
מה יעלה בגורל הרק"ל בת"א ?
אין סוף לסאגה של הרק"ל בת"א. האוצר מאיים להפסיק את ההתקשרות עם MTS בגלל העדר ליווי פיננסי ולהלאים את הפרוייקט או לצאת למכרז חדש
זה די צפוי
לאור מצבה הרעוע של אפריקה ישראל בתוספת המשבר הכלכלי העולמי, קבוצת MTS כנראה לא תצליח להגיע לסגירה פיננסית גם בעוד חודשים ארוכים מעתה. צריך לבטל את זכייתה במכרז ולהציע לקבוצות שהפסידו במכרז להציע שוב הצעות באופן מזורז. כנראה שבכל מקרה, בשנה וחצי הקרובות לא נראה כלי עבודה לאורך התוואי.
 

easylivin

New member
מה יעלה בגורל הרק"ל בת"א ?
אין סוף לסאגה של הרק"ל בת"א. האוצר מאיים להפסיק את ההתקשרות עם MTS בגלל העדר ליווי פיננסי ולהלאים את הפרוייקט או לצאת למכרז חדש
נראה שהפעם איומי האוצר מוצדקים...
 

amit1270

New member
מה יעלה בגורל הרק"ל בת"א ?
אין סוף לסאגה של הרק"ל בת"א. האוצר מאיים להפסיק את ההתקשרות עם MTS בגלל העדר ליווי פיננסי ולהלאים את הפרוייקט או לצאת למכרז חדש
"זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב זומנה לשימוע..."
TheMarker
 

אוהד11

New member
מה יעלה בגורל הרק"ל בת"א ?
אין סוף לסאגה של הרק"ל בת"א. האוצר מאיים להפסיק את ההתקשרות עם MTS בגלל העדר ליווי פיננסי ולהלאים את הפרוייקט או לצאת למכרז חדש
ח"כים דורשים להלאים את הרק"ל בגוש דן
חברי ועדת בקורת המדינה דורשים להלאים את הרק"ל בגוש דן, ובמקביל להקים ועדת חקירה לכל נושאי הרק"ל בירושלים ובגוש דן
 

easylivin

New member
ח"כים דורשים להלאים את הרק"ל בגוש דן
חברי ועדת בקורת המדינה דורשים להלאים את הרק"ל בגוש דן, ובמקביל להקים ועדת חקירה לכל נושאי הרק"ל בירושלים ובגוש דן
איזו כותרת צהובה (כרגיל)...
אילו היה כותב "דב חנין קורא להלאים את הרכבת הקלה" זה כבר היה נשמע אחרת לגמרי, הלא כן? לדעתי, תהיה זו טעות מרה. אני לא מאמין שהממשל שלנו יהיה מסוגל לנהל את הפרוייקט ביעילות. משמעות "ההלאמה" לא תהיה דחייה אלא ביטול הפרוייקט. הייתכן שזה מה שחה"כ חנין מנסה בעצם להשיג? (אזכיר שהוא התבטא יותר מפעם שיש להחליף את הרכבת בנת"צים. מה לעשות שהאיש לא מבין או לא רוצה להבין את ההפרש בקיבולת ובאיכות השירות שמציעות המערכות הללו...)
 

easylivin

New member
איזו כותרת צהובה (כרגיל)...
אילו היה כותב "דב חנין קורא להלאים את הרכבת הקלה" זה כבר היה נשמע אחרת לגמרי, הלא כן? לדעתי, תהיה זו טעות מרה. אני לא מאמין שהממשל שלנו יהיה מסוגל לנהל את הפרוייקט ביעילות. משמעות "ההלאמה" לא תהיה דחייה אלא ביטול הפרוייקט. הייתכן שזה מה שחה"כ חנין מנסה בעצם להשיג? (אזכיר שהוא התבטא יותר מפעם שיש להחליף את הרכבת בנת"צים. מה לעשות שהאיש לא מבין או לא רוצה להבין את ההפרש בקיבולת ובאיכות השירות שמציעות המערכות הללו...)
...אוסיף שגם ועדת חקירה ממלכתית ממש לא תעזור.
להיפך - היא יכולה רק לעכב ( = לבטל) את הפרוייקט. זה הדבר היחיד שועדה כזאת תשיג. מה שכן יעזור, זה הפעלת לחץ מתון על שני הצדדים שיגיעו כבר לפשרה ושהפרוייקט ייצא לדרך. ואם לא - פרסום מכרז חדש, הפעם עם תנאים מוגדרים מראש ללא שום אפשרות למיקוח אחרי הזכייה.
 

אוהד11

New member
איזו כותרת צהובה (כרגיל)...
אילו היה כותב "דב חנין קורא להלאים את הרכבת הקלה" זה כבר היה נשמע אחרת לגמרי, הלא כן? לדעתי, תהיה זו טעות מרה. אני לא מאמין שהממשל שלנו יהיה מסוגל לנהל את הפרוייקט ביעילות. משמעות "ההלאמה" לא תהיה דחייה אלא ביטול הפרוייקט. הייתכן שזה מה שחה"כ חנין מנסה בעצם להשיג? (אזכיר שהוא התבטא יותר מפעם שיש להחליף את הרכבת בנת"צים. מה לעשות שהאיש לא מבין או לא רוצה להבין את ההפרש בקיבולת ובאיכות השירות שמציעות המערכות הללו...)
לא תמיד המנטרה שרק המגזר הפרטי מצליח להזיז
דברים נכונה, ועובדה שאת הסגירה הכספית לא מצליחים להניע כבר זמן רב מעידה, שגם המגזר הפרטי חורק
 

easylivin

New member
לא תמיד המנטרה שרק המגזר הפרטי מצליח להזיז
דברים נכונה, ועובדה שאת הסגירה הכספית לא מצליחים להניע כבר זמן רב מעידה, שגם המגזר הפרטי חורק
האם זה מוכיח שהממשל כן יהיה מסוגל להריץ
את הפרוייקט בהצלחה? לא נראה לי. דרושות הוכחות מוצקות יותר - כמו למשל, דוגמאות מהעבר הלא-רחוק לניהול מוצלח במיוחד של פרוייקטי ענק בידי המדינה. אשמח לשמוע על דוגמאות כאלו. חוץ מזה, גם כאן הבעיה היא לא עם המגזר הפרטי אלא עם ניהול לא נכון של המכרז בידי המדינה. יש לנסח את המכרז באופן שלא יאפשר שום משא ומתן לאחר הזכייה, וזה היה באחריות המדינה. הזכיין טוען את מה שטוען ומנסה להתמקח, כי הוא יכול. כמו שאומרים, זה רק ביזנס, שום דבר אישי. אבל תקוותי היא שמצבים כאלה לא יתאפשרו עוד בעתיד. חוץ מזה, המילה "הלאמה" לא מתארת במדיוק את מה שיהיה במקרה שהזכייה של MTS תבוטל. הפרוייקט פשוט יפוצל למכרזים קטנים שיבוצעו בכל מקרה בידי חברות פרטיות, ובמקרה "הטוב" חברות ממשלתיות תזכנה בחלק מהמכרזים. רק במקום שגוף פרטי ירכז את כל העבודות תחת פיקוח של המדינה - משרדי הממשלה ייאלצו לעסוק בניהול גם ברמות נמוכות יותר. ועדיין ייתכן שיעדיפו להוציא את הניהול למיקור חוץ בידי המגזר הפרטי... בקיצור: הלאמה "אמיתית" במובן המקובל היא בלתי אפשרית במשטר הכלכלי הקיים בישראל, והוא לא הולך להשתנות בעתיד הנראה לעין. ובמציאות זו גם הלאמה שכזאת היא לא פתרון קסם, אלא סכנה גדולה עוד יותר לעתיד הפרוייקט.
 

dan120

New member
האם זה מוכיח שהממשל כן יהיה מסוגל להריץ
את הפרוייקט בהצלחה? לא נראה לי. דרושות הוכחות מוצקות יותר - כמו למשל, דוגמאות מהעבר הלא-רחוק לניהול מוצלח במיוחד של פרוייקטי ענק בידי המדינה. אשמח לשמוע על דוגמאות כאלו. חוץ מזה, גם כאן הבעיה היא לא עם המגזר הפרטי אלא עם ניהול לא נכון של המכרז בידי המדינה. יש לנסח את המכרז באופן שלא יאפשר שום משא ומתן לאחר הזכייה, וזה היה באחריות המדינה. הזכיין טוען את מה שטוען ומנסה להתמקח, כי הוא יכול. כמו שאומרים, זה רק ביזנס, שום דבר אישי. אבל תקוותי היא שמצבים כאלה לא יתאפשרו עוד בעתיד. חוץ מזה, המילה "הלאמה" לא מתארת במדיוק את מה שיהיה במקרה שהזכייה של MTS תבוטל. הפרוייקט פשוט יפוצל למכרזים קטנים שיבוצעו בכל מקרה בידי חברות פרטיות, ובמקרה "הטוב" חברות ממשלתיות תזכנה בחלק מהמכרזים. רק במקום שגוף פרטי ירכז את כל העבודות תחת פיקוח של המדינה - משרדי הממשלה ייאלצו לעסוק בניהול גם ברמות נמוכות יותר. ועדיין ייתכן שיעדיפו להוציא את הניהול למיקור חוץ בידי המגזר הפרטי... בקיצור: הלאמה "אמיתית" במובן המקובל היא בלתי אפשרית במשטר הכלכלי הקיים בישראל, והוא לא הולך להשתנות בעתיד הנראה לעין. ובמציאות זו גם הלאמה שכזאת היא לא פתרון קסם, אלא סכנה גדולה עוד יותר לעתיד הפרוייקט.
התאריך יעד שרשום 2016 זה רק לקו האדום?
או לכל קווי הרכבת?
 

easylivin

New member
התאריך יעד שרשום 2016 זה רק לקו האדום?
או לכל קווי הרכבת?
לקו האדום. וזה לא בדיוק תאריך יעד...
אין כרגע תאריך יעד של ממש. ברגע שיתחילו העבודות - משך ההקמה של הקו הראשון יהיה בסביבות 5-6 שנים. בטח ישנו לו"ז מתוכנן, אבל איני יודע מהו במדוייק. וייתכן שעוד בטרם פתיחתו של הקו האדום יחלו לעבוד על קווים נוספים (בראש וראשונה - הקו הירוק וקווי ה-BRT המשלימים). מי יודע מה יקרה עד אז... לדעתי, זמן הקמה של 5 שנים הוא סביר לגמרי. מדובר על קו ארוך (יחסית לקו ראשון של מערכת חדשה), עם תחנות רבות ותחתי בחלקו, אשר מתוכנן בסטנדרט גבוה מאוד. למעשה פשרה בין רק"ל לרכבת תחתית שעלותה הייתה גבוהה בהרבה, וגם קו ראשון מסוגו בארץ. ויותר מכל אני חושש יותר מחוסר הסבלנות המאפיין אותנו ואת השלטון שלנו. ותוספת בהדגשה שמנה: שום BRT, BRRT או BRRRRRRT לא יחליף את הרכבת בת"א. אפילו לא יתקרב אליה.
 

dan120

New member
לקו האדום. וזה לא בדיוק תאריך יעד...
אין כרגע תאריך יעד של ממש. ברגע שיתחילו העבודות - משך ההקמה של הקו הראשון יהיה בסביבות 5-6 שנים. בטח ישנו לו"ז מתוכנן, אבל איני יודע מהו במדוייק. וייתכן שעוד בטרם פתיחתו של הקו האדום יחלו לעבוד על קווים נוספים (בראש וראשונה - הקו הירוק וקווי ה-BRT המשלימים). מי יודע מה יקרה עד אז... לדעתי, זמן הקמה של 5 שנים הוא סביר לגמרי. מדובר על קו ארוך (יחסית לקו ראשון של מערכת חדשה), עם תחנות רבות ותחתי בחלקו, אשר מתוכנן בסטנדרט גבוה מאוד. למעשה פשרה בין רק"ל לרכבת תחתית שעלותה הייתה גבוהה בהרבה, וגם קו ראשון מסוגו בארץ. ויותר מכל אני חושש יותר מחוסר הסבלנות המאפיין אותנו ואת השלטון שלנו. ותוספת בהדגשה שמנה: שום BRT, BRRT או BRRRRRRT לא יחליף את הרכבת בת"א. אפילו לא יתקרב אליה.
שאני יביןBRT זה אוטובוס טיפה יותר ארוך?
זה הכוונה או שיש עוד משו? והוא פועל על חשמל או כמו כל האוטובוסים?
 

easylivin

New member
שאני יביןBRT זה אוטובוס טיפה יותר ארוך?
זה הכוונה או שיש עוד משו? והוא פועל על חשמל או כמו כל האוטובוסים?
לא בהכרח על חשמל...
BRT זה אוטובוס בעל קיבולת גדולה יותר (מפרקי ארוך או דו-מפרקי) שנוסע במסלול נפרד. דבר כזה אולי יקום יום אחד בחיפה, אלא שעדיין לא ברור בדיוק מהו סוג האוטובוסים שייסעו שם. אם אכן יופעלו בחיפה ובמקומות נוספים אוטובוסים דו-מפרקיים ואפילו היברידיים, או חשמליים (טרוליבוסים, אם כי הסבירות לכך נמוכה) - מה טוב ומה נעים. שלא יובן לא נכון: אני בעד BRT כפתרון שמתאים לערים בינוניות, ולערים גדולות בתור מערכת משלימה למערכות המסילתיות שהקיבולת שלהם גבוהה פי כמה מה-BRT. אבל מה שמצחיק הוא, שכל מיני פופוליסטים מצהירים ש-BRT יכול להיות תחליף לרכבת תחתית/קלה במטרופולין של 3 מיליון תושבים ויותר. הם נשבעים ומבטיחים לנו שזה יעבוד...
וזה יותר עצוב מאשר מצחיק, שיש כאלה שקונים את זה מבלי לבדוק לעומק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה