יש אלוהים

מצב
הנושא נעול.

Rosse

New member
יש אלוהים
והאלוהים זה "הפיקוד של הרכבת". בזמן האחרון (ואולי לאו דוקא אלא שרק לי הזדמן) קו עכו-נהריה סובל מאי סדירות. מקרה אחד שקרה לי: רכבת שהיתה צריכה לצאת מנהריה בשעה 17:40 לכיוון דרום, לא יצאה. הנוסעים המאוכזבים נאלצו להמתין לרכבת הבאה. היא לא יצאה כי היא בכלל לא הגיעה לנהריה. משכו אותה עד עכו ומשם הפכה כיוון לתל אביב. פשוט כך, השאירו את נהריה מחוץ למפה. מקרה שני, היום, רכבת מדרום שאמורה להגיע לנהריה בשעה 17:01 , הכרוז הודיע בעכו "תחנה אחרונה לרכבת זו" ואני ועוד כמה עשרות נוסעים הורדנו מהרכבת בעכו והמתנו יותר מחצי שעה לרכבת הבאה על לא עוול בכפנו. פשע על פשע: כשהתקשרתי למרכז המידע לברר מה קרה, מסרה לי המוקדנית שהרכבת סיימה בעכו עקב תקלה ולא יכלה להמשיך. השבתי לה שאינני מקבלת את התשובה כי הרכבת, מול עיני, אספה נוסעים ושמה פניה דרומה... שאלתי מי אמר לה והיא השיבה: הפיקוד. שאלתי אם אפשר לדבר איתם ונאמר לי שבשום אופן, אף אחד לא מדבר איתם וכו'. אז שנדע: הפיקוד ברכבת זה אלוהים, הם מחליטים וזהו, ואף אחד לא יכול לדבר איתם.
 
יש אלוהים
והאלוהים זה "הפיקוד של הרכבת". בזמן האחרון (ואולי לאו דוקא אלא שרק לי הזדמן) קו עכו-נהריה סובל מאי סדירות. מקרה אחד שקרה לי: רכבת שהיתה צריכה לצאת מנהריה בשעה 17:40 לכיוון דרום, לא יצאה. הנוסעים המאוכזבים נאלצו להמתין לרכבת הבאה. היא לא יצאה כי היא בכלל לא הגיעה לנהריה. משכו אותה עד עכו ומשם הפכה כיוון לתל אביב. פשוט כך, השאירו את נהריה מחוץ למפה. מקרה שני, היום, רכבת מדרום שאמורה להגיע לנהריה בשעה 17:01 , הכרוז הודיע בעכו "תחנה אחרונה לרכבת זו" ואני ועוד כמה עשרות נוסעים הורדנו מהרכבת בעכו והמתנו יותר מחצי שעה לרכבת הבאה על לא עוול בכפנו. פשע על פשע: כשהתקשרתי למרכז המידע לברר מה קרה, מסרה לי המוקדנית שהרכבת סיימה בעכו עקב תקלה ולא יכלה להמשיך. השבתי לה שאינני מקבלת את התשובה כי הרכבת, מול עיני, אספה נוסעים ושמה פניה דרומה... שאלתי מי אמר לה והיא השיבה: הפיקוד. שאלתי אם אפשר לדבר איתם ונאמר לי שבשום אופן, אף אחד לא מדבר איתם וכו'. אז שנדע: הפיקוד ברכבת זה אלוהים, הם מחליטים וזהו, ואף אחד לא יכול לדבר איתם.
מעניין אותי לדעת מי מנהל הקו
בנימינה-אשקלון מגיע לו צל"ש על העקביות. סביב 70% דיוק מדי חודש בחודשו.
 

Wraith10

New member
יש אלוהים
והאלוהים זה "הפיקוד של הרכבת". בזמן האחרון (ואולי לאו דוקא אלא שרק לי הזדמן) קו עכו-נהריה סובל מאי סדירות. מקרה אחד שקרה לי: רכבת שהיתה צריכה לצאת מנהריה בשעה 17:40 לכיוון דרום, לא יצאה. הנוסעים המאוכזבים נאלצו להמתין לרכבת הבאה. היא לא יצאה כי היא בכלל לא הגיעה לנהריה. משכו אותה עד עכו ומשם הפכה כיוון לתל אביב. פשוט כך, השאירו את נהריה מחוץ למפה. מקרה שני, היום, רכבת מדרום שאמורה להגיע לנהריה בשעה 17:01 , הכרוז הודיע בעכו "תחנה אחרונה לרכבת זו" ואני ועוד כמה עשרות נוסעים הורדנו מהרכבת בעכו והמתנו יותר מחצי שעה לרכבת הבאה על לא עוול בכפנו. פשע על פשע: כשהתקשרתי למרכז המידע לברר מה קרה, מסרה לי המוקדנית שהרכבת סיימה בעכו עקב תקלה ולא יכלה להמשיך. השבתי לה שאינני מקבלת את התשובה כי הרכבת, מול עיני, אספה נוסעים ושמה פניה דרומה... שאלתי מי אמר לה והיא השיבה: הפיקוד. שאלתי אם אפשר לדבר איתם ונאמר לי שבשום אופן, אף אחד לא מדבר איתם וכו'. אז שנדע: הפיקוד ברכבת זה אלוהים, הם מחליטים וזהו, ואף אחד לא יכול לדבר איתם.
נציגת שירות לקוחות ממש גרועה
היא הרי יודעת שהייתה כאן פאשלה כלפי הנוסעים, במקום לנסות לעדן ולהיות לויאלית היא מסביה ללקוחות"מושגים שהם בכלל לא מכירים. תשלחי את זה במייל החם ל YNET.
 

Rosse

New member
נציגת שירות לקוחות ממש גרועה
היא הרי יודעת שהייתה כאן פאשלה כלפי הנוסעים, במקום לנסות לעדן ולהיות לויאלית היא מסביה ללקוחות"מושגים שהם בכלל לא מכירים. תשלחי את זה במייל החם ל YNET.
ברצינות? האם YNET מקדם עניינים?
 

הרדוף3

New member
נציגת שירות לקוחות ממש גרועה
היא הרי יודעת שהייתה כאן פאשלה כלפי הנוסעים, במקום לנסות לעדן ולהיות לויאלית היא מסביה ללקוחות"מושגים שהם בכלל לא מכירים. תשלחי את זה במייל החם ל YNET.
המוקד מידע של רכבת ישראל מופעל ע"י חברת ביפר.
מאוד הגיוני שמוקד מידע של חברה חיצונית שמספקת שירות לגוף שאינו ערוך להתמודד עם תקלות וקלקלות ייתן מידע שגוי. אם ברכבת ישראל היו יודעים איך להתמודד עם תקלות וקלקלות השירות של חברת ביפר היה טוב יותר.
 
יש אלוהים
והאלוהים זה "הפיקוד של הרכבת". בזמן האחרון (ואולי לאו דוקא אלא שרק לי הזדמן) קו עכו-נהריה סובל מאי סדירות. מקרה אחד שקרה לי: רכבת שהיתה צריכה לצאת מנהריה בשעה 17:40 לכיוון דרום, לא יצאה. הנוסעים המאוכזבים נאלצו להמתין לרכבת הבאה. היא לא יצאה כי היא בכלל לא הגיעה לנהריה. משכו אותה עד עכו ומשם הפכה כיוון לתל אביב. פשוט כך, השאירו את נהריה מחוץ למפה. מקרה שני, היום, רכבת מדרום שאמורה להגיע לנהריה בשעה 17:01 , הכרוז הודיע בעכו "תחנה אחרונה לרכבת זו" ואני ועוד כמה עשרות נוסעים הורדנו מהרכבת בעכו והמתנו יותר מחצי שעה לרכבת הבאה על לא עוול בכפנו. פשע על פשע: כשהתקשרתי למרכז המידע לברר מה קרה, מסרה לי המוקדנית שהרכבת סיימה בעכו עקב תקלה ולא יכלה להמשיך. השבתי לה שאינני מקבלת את התשובה כי הרכבת, מול עיני, אספה נוסעים ושמה פניה דרומה... שאלתי מי אמר לה והיא השיבה: הפיקוד. שאלתי אם אפשר לדבר איתם ונאמר לי שבשום אופן, אף אחד לא מדבר איתם וכו'. אז שנדע: הפיקוד ברכבת זה אלוהים, הם מחליטים וזהו, ואף אחד לא יכול לדבר איתם.
הסבר תפעולי.
כפי שנכתב ונמסר בתקשורת נפל גזע עץ על המסילה הראשית בקו החוף באזור ''צומת רמז'' דרומית לחדרה. כתוצאה מכך נתקעה רכבת מנהריה לב''ש במקום וחסמה את כל הפעילות הרכבתית בין המרכז לצפון למשך שעות . האירוע גרם לעיכובים רבים ולאיחורים שנמשכו שעות רבות , הרבה אחרי שהאירוע המקורי הסתיים. מעבר לכך ובמהלך היום גם בשל פגעי טבע , הצפות סביב סוללת המסילה הראשית בקו החוף ומעבר לו, קצר במערכת איתות ועוד, הוחלט בר''י להגביל את מהירות הנסיעה ל60-80 קמ''ש במקום 120-140 קמ''ש בשל הסכנה של נסיעה מהירה על מסילה שבסיסה רעוע בשל ההצפות. הרכבת התקולה מחדרה נגרעה מהשרות לצורך בדיקות טכניות. הרכבת החסרה הוחלפה במערך אחר חלופי ובנוסף לנסיעה האיטית של כלהרכבות היום נוצר מחסור במערכי רכבות. למשל: רכבת (למעשה כמה רכבות) שיצאה מב''ש לנהריה איחרה להגיע לתחנת הקצה כשלרשותה כ 13 דקות בלבד לחיוג/הפיכת כוון נסיעה כמו גם רכבות בקו מודיעין נהריה כמו זו שנסעת. הרכבת כאמור איחרה להגיע ליעדה ולכן בשל רצף תקלות /פגעי טבע הופסקה נסיעתה בתחנת עכו והרכבת הוחזרה בהקדם חזרה דרומה ע''מ לצמצם איחורים שמתגלגלים ככדור שלג אשר מקישים על כל הרשת הרכבתית. הנה לפניך תקלה ברכבת אחת שהתגלגלה לרכבות רבות שאיחרו, והפעולה המתבקשת היא קיצור מסלול נסיעת הרכבת שלך משום שהמערך היה אמור לחזור לדרום (למודיעין או ב''ש)בהקדם. ברור שהנוסעים ברכבת ''שלך'' כמו גם נוסעים רבים שנסעו ברכבות אחרות ''שילמו'' באי נוחות ובצורך להמתין לרכבת אחרת צפונה לנהריה. הפעולה שאומנם גורמת להתמרמרות בקרב הנוסעים מבוצעת לעיתים בקו פרברי אשקלון בנימינה, והרכבות המאחרות מסיימות את נסיעתן בחדרה ולא בבנימינה משום הצורך לצמצם איחורים ולייצב את זמני הרכבת. לא תמיד מבין הנוסע את פשר קיצור הנסיעה ואולי בצדק אין זה עינינו של הנוסע, אך ברכבת בדומה לכל כלי תחבורה אחר חייבים לראות את התמונה הכללית - הכלל ארצית ,ולנסות לצמצם איחור מתגלגל, קיצור מסלול הרכבת היום צימצם איחורים של רכבות רבות בקו נהריה,חיפה ת''א מודיעין . רכבת שנוסעת צפונה חיבת לחזור במועד דרומה, אם לא יעשה כך כדור השלג של האיחורים ימשך לאורך כל היום. פיקוד הרכבת אינו שרות לקוחות ואינו מחלקת פניות הציבור או דובר/ת הרכבת ואין ברשות הפיקוד מנגנון למענה לנוסעים בטלפון ואין זה המנדט שלהם. הפיקוד עוסק בתפעול רכבות ולא בהתדיינות עם נוסעים כועסים (בצדק ) או בהסבר/תרוץ לפעולה תפעולית זו או אחרת. לדעתי עליך להעלות את פרטי האירוע בכתב (כתובת באתר ר''י)בפני מנהלת שרות לקוחות בר''י, או מנהל פניות הציבור ברכבת. פקוד הרכבת אם כן אינו ''אלוהים'' אך גם לא הגורם שאליו יש לפנות במקרה זה.
 
הסבר תפעולי.
כפי שנכתב ונמסר בתקשורת נפל גזע עץ על המסילה הראשית בקו החוף באזור ''צומת רמז'' דרומית לחדרה. כתוצאה מכך נתקעה רכבת מנהריה לב''ש במקום וחסמה את כל הפעילות הרכבתית בין המרכז לצפון למשך שעות . האירוע גרם לעיכובים רבים ולאיחורים שנמשכו שעות רבות , הרבה אחרי שהאירוע המקורי הסתיים. מעבר לכך ובמהלך היום גם בשל פגעי טבע , הצפות סביב סוללת המסילה הראשית בקו החוף ומעבר לו, קצר במערכת איתות ועוד, הוחלט בר''י להגביל את מהירות הנסיעה ל60-80 קמ''ש במקום 120-140 קמ''ש בשל הסכנה של נסיעה מהירה על מסילה שבסיסה רעוע בשל ההצפות. הרכבת התקולה מחדרה נגרעה מהשרות לצורך בדיקות טכניות. הרכבת החסרה הוחלפה במערך אחר חלופי ובנוסף לנסיעה האיטית של כלהרכבות היום נוצר מחסור במערכי רכבות. למשל: רכבת (למעשה כמה רכבות) שיצאה מב''ש לנהריה איחרה להגיע לתחנת הקצה כשלרשותה כ 13 דקות בלבד לחיוג/הפיכת כוון נסיעה כמו גם רכבות בקו מודיעין נהריה כמו זו שנסעת. הרכבת כאמור איחרה להגיע ליעדה ולכן בשל רצף תקלות /פגעי טבע הופסקה נסיעתה בתחנת עכו והרכבת הוחזרה בהקדם חזרה דרומה ע''מ לצמצם איחורים שמתגלגלים ככדור שלג אשר מקישים על כל הרשת הרכבתית. הנה לפניך תקלה ברכבת אחת שהתגלגלה לרכבות רבות שאיחרו, והפעולה המתבקשת היא קיצור מסלול נסיעת הרכבת שלך משום שהמערך היה אמור לחזור לדרום (למודיעין או ב''ש)בהקדם. ברור שהנוסעים ברכבת ''שלך'' כמו גם נוסעים רבים שנסעו ברכבות אחרות ''שילמו'' באי נוחות ובצורך להמתין לרכבת אחרת צפונה לנהריה. הפעולה שאומנם גורמת להתמרמרות בקרב הנוסעים מבוצעת לעיתים בקו פרברי אשקלון בנימינה, והרכבות המאחרות מסיימות את נסיעתן בחדרה ולא בבנימינה משום הצורך לצמצם איחורים ולייצב את זמני הרכבת. לא תמיד מבין הנוסע את פשר קיצור הנסיעה ואולי בצדק אין זה עינינו של הנוסע, אך ברכבת בדומה לכל כלי תחבורה אחר חייבים לראות את התמונה הכללית - הכלל ארצית ,ולנסות לצמצם איחור מתגלגל, קיצור מסלול הרכבת היום צימצם איחורים של רכבות רבות בקו נהריה,חיפה ת''א מודיעין . רכבת שנוסעת צפונה חיבת לחזור במועד דרומה, אם לא יעשה כך כדור השלג של האיחורים ימשך לאורך כל היום. פיקוד הרכבת אינו שרות לקוחות ואינו מחלקת פניות הציבור או דובר/ת הרכבת ואין ברשות הפיקוד מנגנון למענה לנוסעים בטלפון ואין זה המנדט שלהם. הפיקוד עוסק בתפעול רכבות ולא בהתדיינות עם נוסעים כועסים (בצדק ) או בהסבר/תרוץ לפעולה תפעולית זו או אחרת. לדעתי עליך להעלות את פרטי האירוע בכתב (כתובת באתר ר''י)בפני מנהלת שרות לקוחות בר''י, או מנהל פניות הציבור ברכבת. פקוד הרכבת אם כן אינו ''אלוהים'' אך גם לא הגורם שאליו יש לפנות במקרה זה.
יש לך אולי הסבר תפעולי
גם לשאלתי?
 
יש לך אולי הסבר תפעולי
גם לשאלתי?
אחרי שיכפילו את הקטע שבין צומת פלשת לרחובות
שהוא כיום צוואר הבקבוק העקרי בקו אשקלון בנימינה משום שיש מסילה אחת בקטע זה, בטוחני שיחול שיפור משמעותי ברמת הדיוק והאיחורים יהפכו לזניחים למדי. התוכנית להכפלה קיימת ואף תוקצבה לאחרונה.
 
אחרי שיכפילו את הקטע שבין צומת פלשת לרחובות
שהוא כיום צוואר הבקבוק העקרי בקו אשקלון בנימינה משום שיש מסילה אחת בקטע זה, בטוחני שיחול שיפור משמעותי ברמת הדיוק והאיחורים יהפכו לזניחים למדי. התוכנית להכפלה קיימת ואף תוקצבה לאחרונה.
תודה רבה על התשובה
 

amit1270

New member
אחרי שיכפילו את הקטע שבין צומת פלשת לרחובות
שהוא כיום צוואר הבקבוק העקרי בקו אשקלון בנימינה משום שיש מסילה אחת בקטע זה, בטוחני שיחול שיפור משמעותי ברמת הדיוק והאיחורים יהפכו לזניחים למדי. התוכנית להכפלה קיימת ואף תוקצבה לאחרונה.
באיחור קל של 10 שנים...
 
יש לך אולי הסבר תפעולי
גם לשאלתי?
הערה בענין הקו
שים לב פונטיוס, בבוקר לכיוון צפון אין כמעט עיכובים והקו מדייק מאד, ממש נדיר שאני מגיע לעיר באיחור. אחה"צ יש בד"כ עיכובים בקטע שבין מחלף גבירול החדש ליבנה, כמעט כל יום יש שם איזה מפגשון. כך שכנראה מייקל צודק וההכפלה (שחלק מהעבודות עליה כבר נראות בשטח) תפתור בעיה זו. עם זאת סביר להניח שעד השלמת ההכפלה זה כבר לא יהיה רלבנטי כי תושבי אשדוד, אשקלון ורוב תושבי יבנה ייסעו בקו המערבי החדש.
 
הערה בענין הקו
שים לב פונטיוס, בבוקר לכיוון צפון אין כמעט עיכובים והקו מדייק מאד, ממש נדיר שאני מגיע לעיר באיחור. אחה"צ יש בד"כ עיכובים בקטע שבין מחלף גבירול החדש ליבנה, כמעט כל יום יש שם איזה מפגשון. כך שכנראה מייקל צודק וההכפלה (שחלק מהעבודות עליה כבר נראות בשטח) תפתור בעיה זו. עם זאת סביר להניח שעד השלמת ההכפלה זה כבר לא יהיה רלבנטי כי תושבי אשדוד, אשקלון ורוב תושבי יבנה ייסעו בקו המערבי החדש.
אני דווקא מדבר על הקטע בנימינה-תל אביב
האיחורים בבקרים הם דבר שבשגרה (בעצם, דבר שהוא ה-שגרה)
 

Wraith10

New member
הסבר תפעולי.
כפי שנכתב ונמסר בתקשורת נפל גזע עץ על המסילה הראשית בקו החוף באזור ''צומת רמז'' דרומית לחדרה. כתוצאה מכך נתקעה רכבת מנהריה לב''ש במקום וחסמה את כל הפעילות הרכבתית בין המרכז לצפון למשך שעות . האירוע גרם לעיכובים רבים ולאיחורים שנמשכו שעות רבות , הרבה אחרי שהאירוע המקורי הסתיים. מעבר לכך ובמהלך היום גם בשל פגעי טבע , הצפות סביב סוללת המסילה הראשית בקו החוף ומעבר לו, קצר במערכת איתות ועוד, הוחלט בר''י להגביל את מהירות הנסיעה ל60-80 קמ''ש במקום 120-140 קמ''ש בשל הסכנה של נסיעה מהירה על מסילה שבסיסה רעוע בשל ההצפות. הרכבת התקולה מחדרה נגרעה מהשרות לצורך בדיקות טכניות. הרכבת החסרה הוחלפה במערך אחר חלופי ובנוסף לנסיעה האיטית של כלהרכבות היום נוצר מחסור במערכי רכבות. למשל: רכבת (למעשה כמה רכבות) שיצאה מב''ש לנהריה איחרה להגיע לתחנת הקצה כשלרשותה כ 13 דקות בלבד לחיוג/הפיכת כוון נסיעה כמו גם רכבות בקו מודיעין נהריה כמו זו שנסעת. הרכבת כאמור איחרה להגיע ליעדה ולכן בשל רצף תקלות /פגעי טבע הופסקה נסיעתה בתחנת עכו והרכבת הוחזרה בהקדם חזרה דרומה ע''מ לצמצם איחורים שמתגלגלים ככדור שלג אשר מקישים על כל הרשת הרכבתית. הנה לפניך תקלה ברכבת אחת שהתגלגלה לרכבות רבות שאיחרו, והפעולה המתבקשת היא קיצור מסלול נסיעת הרכבת שלך משום שהמערך היה אמור לחזור לדרום (למודיעין או ב''ש)בהקדם. ברור שהנוסעים ברכבת ''שלך'' כמו גם נוסעים רבים שנסעו ברכבות אחרות ''שילמו'' באי נוחות ובצורך להמתין לרכבת אחרת צפונה לנהריה. הפעולה שאומנם גורמת להתמרמרות בקרב הנוסעים מבוצעת לעיתים בקו פרברי אשקלון בנימינה, והרכבות המאחרות מסיימות את נסיעתן בחדרה ולא בבנימינה משום הצורך לצמצם איחורים ולייצב את זמני הרכבת. לא תמיד מבין הנוסע את פשר קיצור הנסיעה ואולי בצדק אין זה עינינו של הנוסע, אך ברכבת בדומה לכל כלי תחבורה אחר חייבים לראות את התמונה הכללית - הכלל ארצית ,ולנסות לצמצם איחור מתגלגל, קיצור מסלול הרכבת היום צימצם איחורים של רכבות רבות בקו נהריה,חיפה ת''א מודיעין . רכבת שנוסעת צפונה חיבת לחזור במועד דרומה, אם לא יעשה כך כדור השלג של האיחורים ימשך לאורך כל היום. פיקוד הרכבת אינו שרות לקוחות ואינו מחלקת פניות הציבור או דובר/ת הרכבת ואין ברשות הפיקוד מנגנון למענה לנוסעים בטלפון ואין זה המנדט שלהם. הפיקוד עוסק בתפעול רכבות ולא בהתדיינות עם נוסעים כועסים (בצדק ) או בהסבר/תרוץ לפעולה תפעולית זו או אחרת. לדעתי עליך להעלות את פרטי האירוע בכתב (כתובת באתר ר''י)בפני מנהלת שרות לקוחות בר''י, או מנהל פניות הציבור ברכבת. פקוד הרכבת אם כן אינו ''אלוהים'' אך גם לא הגורם שאליו יש לפנות במקרה זה.
אני בטוח שאם הנציגה הייתה מסבירה
שנפל גזע עץ על המסילה ההסבר היה מתקבל ביותר הבנה אצל הנוסעים אבל לומר "הפיקוד" לא מסכים זה קצת יותר בעייתי.
 

BMWE

New member
הסבר תפעולי.
כפי שנכתב ונמסר בתקשורת נפל גזע עץ על המסילה הראשית בקו החוף באזור ''צומת רמז'' דרומית לחדרה. כתוצאה מכך נתקעה רכבת מנהריה לב''ש במקום וחסמה את כל הפעילות הרכבתית בין המרכז לצפון למשך שעות . האירוע גרם לעיכובים רבים ולאיחורים שנמשכו שעות רבות , הרבה אחרי שהאירוע המקורי הסתיים. מעבר לכך ובמהלך היום גם בשל פגעי טבע , הצפות סביב סוללת המסילה הראשית בקו החוף ומעבר לו, קצר במערכת איתות ועוד, הוחלט בר''י להגביל את מהירות הנסיעה ל60-80 קמ''ש במקום 120-140 קמ''ש בשל הסכנה של נסיעה מהירה על מסילה שבסיסה רעוע בשל ההצפות. הרכבת התקולה מחדרה נגרעה מהשרות לצורך בדיקות טכניות. הרכבת החסרה הוחלפה במערך אחר חלופי ובנוסף לנסיעה האיטית של כלהרכבות היום נוצר מחסור במערכי רכבות. למשל: רכבת (למעשה כמה רכבות) שיצאה מב''ש לנהריה איחרה להגיע לתחנת הקצה כשלרשותה כ 13 דקות בלבד לחיוג/הפיכת כוון נסיעה כמו גם רכבות בקו מודיעין נהריה כמו זו שנסעת. הרכבת כאמור איחרה להגיע ליעדה ולכן בשל רצף תקלות /פגעי טבע הופסקה נסיעתה בתחנת עכו והרכבת הוחזרה בהקדם חזרה דרומה ע''מ לצמצם איחורים שמתגלגלים ככדור שלג אשר מקישים על כל הרשת הרכבתית. הנה לפניך תקלה ברכבת אחת שהתגלגלה לרכבות רבות שאיחרו, והפעולה המתבקשת היא קיצור מסלול נסיעת הרכבת שלך משום שהמערך היה אמור לחזור לדרום (למודיעין או ב''ש)בהקדם. ברור שהנוסעים ברכבת ''שלך'' כמו גם נוסעים רבים שנסעו ברכבות אחרות ''שילמו'' באי נוחות ובצורך להמתין לרכבת אחרת צפונה לנהריה. הפעולה שאומנם גורמת להתמרמרות בקרב הנוסעים מבוצעת לעיתים בקו פרברי אשקלון בנימינה, והרכבות המאחרות מסיימות את נסיעתן בחדרה ולא בבנימינה משום הצורך לצמצם איחורים ולייצב את זמני הרכבת. לא תמיד מבין הנוסע את פשר קיצור הנסיעה ואולי בצדק אין זה עינינו של הנוסע, אך ברכבת בדומה לכל כלי תחבורה אחר חייבים לראות את התמונה הכללית - הכלל ארצית ,ולנסות לצמצם איחור מתגלגל, קיצור מסלול הרכבת היום צימצם איחורים של רכבות רבות בקו נהריה,חיפה ת''א מודיעין . רכבת שנוסעת צפונה חיבת לחזור במועד דרומה, אם לא יעשה כך כדור השלג של האיחורים ימשך לאורך כל היום. פיקוד הרכבת אינו שרות לקוחות ואינו מחלקת פניות הציבור או דובר/ת הרכבת ואין ברשות הפיקוד מנגנון למענה לנוסעים בטלפון ואין זה המנדט שלהם. הפיקוד עוסק בתפעול רכבות ולא בהתדיינות עם נוסעים כועסים (בצדק ) או בהסבר/תרוץ לפעולה תפעולית זו או אחרת. לדעתי עליך להעלות את פרטי האירוע בכתב (כתובת באתר ר''י)בפני מנהלת שרות לקוחות בר''י, או מנהל פניות הציבור ברכבת. פקוד הרכבת אם כן אינו ''אלוהים'' אך גם לא הגורם שאליו יש לפנות במקרה זה.
תסלח לי אבל זה תירוץ
זה כמו שתוציא אוטובוס מטרופולין מב"ש לת"א תחנה מרכזית (נגיד 369), ובגלל מחסור באוטובוסים שצריכים לצאת בכיוון ההפוך מת"א ארלוזורוב, הנהג יעצור בצומת חולון, יוריד את כולם ויסע לארלוזורוב. תודה לאל יש עתודות תפעוליות - הקרונות ש"נגרטו" מהשירות עקב הכנסת הסימנסים. כל עוד הרכבת איפמוטנטית בלוח הזמנים שלה, שינצלו אותם.
 

amirv

New member
הסבר תפעולי.
כפי שנכתב ונמסר בתקשורת נפל גזע עץ על המסילה הראשית בקו החוף באזור ''צומת רמז'' דרומית לחדרה. כתוצאה מכך נתקעה רכבת מנהריה לב''ש במקום וחסמה את כל הפעילות הרכבתית בין המרכז לצפון למשך שעות . האירוע גרם לעיכובים רבים ולאיחורים שנמשכו שעות רבות , הרבה אחרי שהאירוע המקורי הסתיים. מעבר לכך ובמהלך היום גם בשל פגעי טבע , הצפות סביב סוללת המסילה הראשית בקו החוף ומעבר לו, קצר במערכת איתות ועוד, הוחלט בר''י להגביל את מהירות הנסיעה ל60-80 קמ''ש במקום 120-140 קמ''ש בשל הסכנה של נסיעה מהירה על מסילה שבסיסה רעוע בשל ההצפות. הרכבת התקולה מחדרה נגרעה מהשרות לצורך בדיקות טכניות. הרכבת החסרה הוחלפה במערך אחר חלופי ובנוסף לנסיעה האיטית של כלהרכבות היום נוצר מחסור במערכי רכבות. למשל: רכבת (למעשה כמה רכבות) שיצאה מב''ש לנהריה איחרה להגיע לתחנת הקצה כשלרשותה כ 13 דקות בלבד לחיוג/הפיכת כוון נסיעה כמו גם רכבות בקו מודיעין נהריה כמו זו שנסעת. הרכבת כאמור איחרה להגיע ליעדה ולכן בשל רצף תקלות /פגעי טבע הופסקה נסיעתה בתחנת עכו והרכבת הוחזרה בהקדם חזרה דרומה ע''מ לצמצם איחורים שמתגלגלים ככדור שלג אשר מקישים על כל הרשת הרכבתית. הנה לפניך תקלה ברכבת אחת שהתגלגלה לרכבות רבות שאיחרו, והפעולה המתבקשת היא קיצור מסלול נסיעת הרכבת שלך משום שהמערך היה אמור לחזור לדרום (למודיעין או ב''ש)בהקדם. ברור שהנוסעים ברכבת ''שלך'' כמו גם נוסעים רבים שנסעו ברכבות אחרות ''שילמו'' באי נוחות ובצורך להמתין לרכבת אחרת צפונה לנהריה. הפעולה שאומנם גורמת להתמרמרות בקרב הנוסעים מבוצעת לעיתים בקו פרברי אשקלון בנימינה, והרכבות המאחרות מסיימות את נסיעתן בחדרה ולא בבנימינה משום הצורך לצמצם איחורים ולייצב את זמני הרכבת. לא תמיד מבין הנוסע את פשר קיצור הנסיעה ואולי בצדק אין זה עינינו של הנוסע, אך ברכבת בדומה לכל כלי תחבורה אחר חייבים לראות את התמונה הכללית - הכלל ארצית ,ולנסות לצמצם איחור מתגלגל, קיצור מסלול הרכבת היום צימצם איחורים של רכבות רבות בקו נהריה,חיפה ת''א מודיעין . רכבת שנוסעת צפונה חיבת לחזור במועד דרומה, אם לא יעשה כך כדור השלג של האיחורים ימשך לאורך כל היום. פיקוד הרכבת אינו שרות לקוחות ואינו מחלקת פניות הציבור או דובר/ת הרכבת ואין ברשות הפיקוד מנגנון למענה לנוסעים בטלפון ואין זה המנדט שלהם. הפיקוד עוסק בתפעול רכבות ולא בהתדיינות עם נוסעים כועסים (בצדק ) או בהסבר/תרוץ לפעולה תפעולית זו או אחרת. לדעתי עליך להעלות את פרטי האירוע בכתב (כתובת באתר ר''י)בפני מנהלת שרות לקוחות בר''י, או מנהל פניות הציבור ברכבת. פקוד הרכבת אם כן אינו ''אלוהים'' אך גם לא הגורם שאליו יש לפנות במקרה זה.
ונגיד וזה היה תירוץ מקובל
וזה לא, מאחר ובשביל זה המציאו את המונח רזרבה תפעולית. מדוע לא חיכו אוטובוסים של "מסיעי עכו" או משהו כזה בתחנת הרכבת כדי להקפיץ את הנוסעים בחינם לתחנת הרכבת בנהריה. כך העיכוב שנגרם היה של רבע שעה (זמן הפריקה והבלבול והיציאה מהתחנה וההעמסה על האוטובוס) ולא של חצי שעה במקרה הטוב. (חצי שעה שבה הנוסע עומד על הרציף ואין לו מושג מתי תגיע הרכבת כי כל המערכת קרסה גרועה בהרבה מחצי שעה המתנה בלוז מסודר ודינה הפסיכולוגי כשעתיים). וגם נוהל כזה היה מאפשר לקצר את כל הרכבות באותו יום ולא רק "רכבת כן, רכבת לא". ולייצב את הדיוק אפילו מהר יותר.
 

Rosse

New member
ונגיד וזה היה תירוץ מקובל
וזה לא, מאחר ובשביל זה המציאו את המונח רזרבה תפעולית. מדוע לא חיכו אוטובוסים של "מסיעי עכו" או משהו כזה בתחנת הרכבת כדי להקפיץ את הנוסעים בחינם לתחנת הרכבת בנהריה. כך העיכוב שנגרם היה של רבע שעה (זמן הפריקה והבלבול והיציאה מהתחנה וההעמסה על האוטובוס) ולא של חצי שעה במקרה הטוב. (חצי שעה שבה הנוסע עומד על הרציף ואין לו מושג מתי תגיע הרכבת כי כל המערכת קרסה גרועה בהרבה מחצי שעה המתנה בלוז מסודר ודינה הפסיכולוגי כשעתיים). וגם נוהל כזה היה מאפשר לקצר את כל הרכבות באותו יום ולא רק "רכבת כן, רכבת לא". ולייצב את הדיוק אפילו מהר יותר.
נהדר, תודה. הסעות לנהריה היה יכול להיות נפלא
 

Rosse

New member
הסבר תפעולי.
כפי שנכתב ונמסר בתקשורת נפל גזע עץ על המסילה הראשית בקו החוף באזור ''צומת רמז'' דרומית לחדרה. כתוצאה מכך נתקעה רכבת מנהריה לב''ש במקום וחסמה את כל הפעילות הרכבתית בין המרכז לצפון למשך שעות . האירוע גרם לעיכובים רבים ולאיחורים שנמשכו שעות רבות , הרבה אחרי שהאירוע המקורי הסתיים. מעבר לכך ובמהלך היום גם בשל פגעי טבע , הצפות סביב סוללת המסילה הראשית בקו החוף ומעבר לו, קצר במערכת איתות ועוד, הוחלט בר''י להגביל את מהירות הנסיעה ל60-80 קמ''ש במקום 120-140 קמ''ש בשל הסכנה של נסיעה מהירה על מסילה שבסיסה רעוע בשל ההצפות. הרכבת התקולה מחדרה נגרעה מהשרות לצורך בדיקות טכניות. הרכבת החסרה הוחלפה במערך אחר חלופי ובנוסף לנסיעה האיטית של כלהרכבות היום נוצר מחסור במערכי רכבות. למשל: רכבת (למעשה כמה רכבות) שיצאה מב''ש לנהריה איחרה להגיע לתחנת הקצה כשלרשותה כ 13 דקות בלבד לחיוג/הפיכת כוון נסיעה כמו גם רכבות בקו מודיעין נהריה כמו זו שנסעת. הרכבת כאמור איחרה להגיע ליעדה ולכן בשל רצף תקלות /פגעי טבע הופסקה נסיעתה בתחנת עכו והרכבת הוחזרה בהקדם חזרה דרומה ע''מ לצמצם איחורים שמתגלגלים ככדור שלג אשר מקישים על כל הרשת הרכבתית. הנה לפניך תקלה ברכבת אחת שהתגלגלה לרכבות רבות שאיחרו, והפעולה המתבקשת היא קיצור מסלול נסיעת הרכבת שלך משום שהמערך היה אמור לחזור לדרום (למודיעין או ב''ש)בהקדם. ברור שהנוסעים ברכבת ''שלך'' כמו גם נוסעים רבים שנסעו ברכבות אחרות ''שילמו'' באי נוחות ובצורך להמתין לרכבת אחרת צפונה לנהריה. הפעולה שאומנם גורמת להתמרמרות בקרב הנוסעים מבוצעת לעיתים בקו פרברי אשקלון בנימינה, והרכבות המאחרות מסיימות את נסיעתן בחדרה ולא בבנימינה משום הצורך לצמצם איחורים ולייצב את זמני הרכבת. לא תמיד מבין הנוסע את פשר קיצור הנסיעה ואולי בצדק אין זה עינינו של הנוסע, אך ברכבת בדומה לכל כלי תחבורה אחר חייבים לראות את התמונה הכללית - הכלל ארצית ,ולנסות לצמצם איחור מתגלגל, קיצור מסלול הרכבת היום צימצם איחורים של רכבות רבות בקו נהריה,חיפה ת''א מודיעין . רכבת שנוסעת צפונה חיבת לחזור במועד דרומה, אם לא יעשה כך כדור השלג של האיחורים ימשך לאורך כל היום. פיקוד הרכבת אינו שרות לקוחות ואינו מחלקת פניות הציבור או דובר/ת הרכבת ואין ברשות הפיקוד מנגנון למענה לנוסעים בטלפון ואין זה המנדט שלהם. הפיקוד עוסק בתפעול רכבות ולא בהתדיינות עם נוסעים כועסים (בצדק ) או בהסבר/תרוץ לפעולה תפעולית זו או אחרת. לדעתי עליך להעלות את פרטי האירוע בכתב (כתובת באתר ר''י)בפני מנהלת שרות לקוחות בר''י, או מנהל פניות הציבור ברכבת. פקוד הרכבת אם כן אינו ''אלוהים'' אך גם לא הגורם שאליו יש לפנות במקרה זה.
מייקל המופלא, תודה על ההסבר המרתק
עכשיו תגיד לי בבקשה, מדוע שיקרו לי במרכז המידע? תשמע, לא ראיתי אינטרנט כל היום ואינני שומעת רדיו או טלביזיה. ככה זה במקום העבודה שלי. לפיכך באמת לא הייתי מודעת לכל מה שפרשת כאן לפנינו. בתמימות (ובתסכול) התקשרתי למוקד המידע לשאול מדוע הורדתי מהרכבת בעכו. התשובה השקרית של המוקדנית זורה מלח על הפצעים שכבר קיימים (היא אמרה שהרכבת אינה תקינה ולכן לא המשיכה לנהריה, למרות שדיווחתי לה שהרכבת מייד יצאה דרומה). ברור שאם הייתי שומעת הסבר כזה, it make sense. די אם היתה אומרת: אנחנו סוחבים איחורים מאז הבוקר וחותכים קווים כדי לנסות לחזור ללו"ז. אפילו הייתי מרגישה גאווה על תרומתי לתפארת מדינת ישראל. הם משנים מסלול רכבת ברגע האחרון ואחר כך משקרים לנוסעים המתוסכלים? יפה.
 

amithi1

New member
מייקל המופלא, תודה על ההסבר המרתק
עכשיו תגיד לי בבקשה, מדוע שיקרו לי במרכז המידע? תשמע, לא ראיתי אינטרנט כל היום ואינני שומעת רדיו או טלביזיה. ככה זה במקום העבודה שלי. לפיכך באמת לא הייתי מודעת לכל מה שפרשת כאן לפנינו. בתמימות (ובתסכול) התקשרתי למוקד המידע לשאול מדוע הורדתי מהרכבת בעכו. התשובה השקרית של המוקדנית זורה מלח על הפצעים שכבר קיימים (היא אמרה שהרכבת אינה תקינה ולכן לא המשיכה לנהריה, למרות שדיווחתי לה שהרכבת מייד יצאה דרומה). ברור שאם הייתי שומעת הסבר כזה, it make sense. די אם היתה אומרת: אנחנו סוחבים איחורים מאז הבוקר וחותכים קווים כדי לנסות לחזור ללו"ז. אפילו הייתי מרגישה גאווה על תרומתי לתפארת מדינת ישראל. הם משנים מסלול רכבת ברגע האחרון ואחר כך משקרים לנוסעים המתוסכלים? יפה.
אין מה להפנות כלפי מייקל טענות על השירות
ברכבבת ישראל. מייקל אשבי תורם בפורום מזמנו הפרטי ומהמידע הרב שברשותו, כאדם פרטי ולא כמייצג רשמי של רכבת ישראל על כל עובדיה. אם יש לך טענה על שירות לקוי שקיבלת משירות לקוחות, ניתן לפנות לשירות הלקוחות או לפניות הציבור של רכבת ישראל בכדי שיבדקו את העניין. אין מה להפנות את הטענות הנ"ל כלפי מייקל אשבי, אשר מעשיר את הפורום במידע חשוב ורב בכל הזדמנות בהתנדבות.
 

Rosse

New member
אין מה להפנות כלפי מייקל טענות על השירות
ברכבבת ישראל. מייקל אשבי תורם בפורום מזמנו הפרטי ומהמידע הרב שברשותו, כאדם פרטי ולא כמייצג רשמי של רכבת ישראל על כל עובדיה. אם יש לך טענה על שירות לקוי שקיבלת משירות לקוחות, ניתן לפנות לשירות הלקוחות או לפניות הציבור של רכבת ישראל בכדי שיבדקו את העניין. אין מה להפנות את הטענות הנ"ל כלפי מייקל אשבי, אשר מעשיר את הפורום במידע חשוב ורב בכל הזדמנות בהתנדבות.
עמית, התבלבלת, אף אחד לא מפנה טענות למייקל
ובכלל לא ידעתי שהוא עובד ברכבת. בכל אופן, דבריו היו הגיוניים ומרשימים וחבל שהמוקדנים לא מתקרבים לרמה שלו (או מי שנותן להם הוראות).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה