"תנועה ותחבורה" ספטמבר 2009

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
קובי , השלם בבקשה את החסר
רגע לפני שאני גוזר ושומר את תשובתך המושקעת לעמית, אני צריך תזכורת: באיזו שנה הושלמה הכפלת קו החוף ובאיזו שנה הושלמה ת"א השלום. תודה.
הכפלת קו החוף התמשכה המון המון זמן
כמדומני שבשנת 93' או 94' החלו בה ורק ב-96' הם סיימו את כל המקטע בין בת גלים לסבידור/השלום. בין חיפה בת גלים לחיפה מרכז היתה מסילה בודדות עוד אחרי סיום ההכפלה בין חיפה לת"א! כמדומני שרק ב-98' או 99' כל הקטע בין קרית מוצקין ללוד היה כפול ומכופל. חדש חדיש ומחודש, שעה עם טוני פיין, דיסקו (אגב, אנטוני [טוני] פיין הוא מתנדב במשטרת התנועה של מרחב ירקון ת"א).
 

amit1270

New member
הכפלת קו החוף התמשכה המון המון זמן
כמדומני שבשנת 93' או 94' החלו בה ורק ב-96' הם סיימו את כל המקטע בין בת גלים לסבידור/השלום. בין חיפה בת גלים לחיפה מרכז היתה מסילה בודדות עוד אחרי סיום ההכפלה בין חיפה לת"א! כמדומני שרק ב-98' או 99' כל הקטע בין קרית מוצקין ללוד היה כפול ומכופל. חדש חדיש ומחודש, שעה עם טוני פיין, דיסקו (אגב, אנטוני [טוני] פיין הוא מתנדב במשטרת התנועה של מרחב ירקון ת"א).
ההכפלה התחילה הרבה לפני 93-94
מתישהו בשנות ה-80 האפלות. אני זוכר (במעומעם) שהפרויקט נמרח והתארך על פני כ-10 שנים. ואז באה הכפלת הקו לבאר שבע.... ולכפר סבא.... ולנהריה.... כאילו לא עברו 20 שנה.
 

אורי404

New member
ההכפלה התחילה הרבה לפני 93-94
מתישהו בשנות ה-80 האפלות. אני זוכר (במעומעם) שהפרויקט נמרח והתארך על פני כ-10 שנים. ואז באה הכפלת הקו לבאר שבע.... ולכפר סבא.... ולנהריה.... כאילו לא עברו 20 שנה.
אפרופו שנת 1993 וכפר סבא
בשרשור אחר כתבתי שנת 93' ולימודים בבית הספר על איכות הסביבה ונושאים נלווים של תחבורה ותשתיות. באותו עניין, אני זוכר שאז באותה שנה, למדנו על הרכבת מכפר סבא לתל אביב, שתתחיל לפעול "בקרוב" והיו עם כך ידיעות בעיתונים. אז באותה תקופה הייתה שלוחת רכבת משא לכפר סבא, לא ממש רחוק מן המסילה הקיימת. כך שהייתה תשתית קיימת. כך או כך, עשר שנים אחרי התחיל לפעול קו הרכבת לכפר סבא ומאז (בקצב הזה...) עשור נוסף עד, שנראה את כל הקו כפול. בנהריה המצב נראה עוד יותר חמור.
 
ההכפלה התחילה הרבה לפני 93-94
מתישהו בשנות ה-80 האפלות. אני זוכר (במעומעם) שהפרויקט נמרח והתארך על פני כ-10 שנים. ואז באה הכפלת הקו לבאר שבע.... ולכפר סבא.... ולנהריה.... כאילו לא עברו 20 שנה.
תחילת ההכפלה: 08.07.1984 במדוייק !
 

easylivin

New member
שים לב טוב לגראף
הגידול החל לא ב-98' אלא ב-99'. באותה שנה נבנתה תחנת חיפה חוף הכרמל, אבל השינוי המהותי היה תוספת של מעל 10 רכבות ביום לכל כוון לבנימינה. הפיכת הקו בין ת"א לחיפה לקו עם רכבות מהירות (חצי ישירות) שעוצרות רק בבנימינה וכן רכבות פרברים עד בנימינה. עד מארס 99' לא היו רכבות פרברים עד בנימינה אלא רק עד נתניה. ממארס 99' נוספו מעל 10 רכבות מת"א לבנימינה שעוצרות גם בחדרה וכן 10 נוספות בכוון ההפוך. דבר זה הגדיל עד למאוד את כמות הנוסעים מהישובים חדרה ובנימינה (וכל מושבי, קיבוצי ועיירות הסביבה [כגון פרדס חנה, כגון אור עקיבא, כגון זכרון, כגון פרדיס ועוד]). כפועל יוצא גם הגדילו את כמות הרכבות לרחובות ובעיקר לאשדוד. גם אשדוד נוספו לה בשנים 98' עד 2000 המון רכבות שקודם הגיעו רק עד לרחובות. שני השינויים הללו ובתוספת הרבה מאוד רכבות פרבריות סביב חיפה (בשנת 99' גם הגדילו את כמות ותדירות הפרברית ק' מוצקין - חיפה) הגדילו עד למאוד את כמות הנוסעים. לא לשכוח שהתחנה החדשה חוף הכרמל סמוכה לפארק תעשיות היי טק עצום בגודלו ובכמות העובדים שבו. המון גוש דניקים שעובדים שם נוסעים לשם ברכבת. כשהיו תחנות רק בחיפה מרכז ובבת גלים הפארק היה לא נגיש בעליל לתח"ץ רכבתי. לסיכומו של דבר. שלוש הסיבות לגידול הדרמטי שהחל ב-99' הם: 1. יותר רכבות פרבריות באזור חיפה 2. יותר רכבות פרבריות עד בנימינה (במקום עד נתניה) ועד אשדוד (במקום עד רחובות) 3. בנית תחנת חיפה חוף הכרמל. בעצם גם הגדילו את כמות הרכבות לבאר שבע החל בשנת 99', דבר שגם תרם קצת לגידול השנתי בכמות הנוסעים. משנת 2000 החלו להתווסף קווים חדשים לגמרי: ביוני 2000 הקו לראש העין בשנת 2000 נחנכה תחנת ב"ש מרכז הצמודה לתחנה המרכזית בשנת 2003 נחנכו התחנות בכפר סבא, רמלה, בית שמש והראשונים בשנת 2004 נחנך הקו לנתב"ג בשנת 2005 נחנך הקו המשודרג לירושלים וכן הוספה אשקלון לקו הפרברי לבנימינה בשנת 2007 התווספה מודיעין לרשימת הערים עם רכבת בשנת 2008 הוספו תחנות מודיעין מרכז וכן פ"ת ק' אריה ולוד גני אביב
תודה על הפירוט המעניין, וגם על התיקון:
הגידול המואץ אכן החל בשנת 1999. אותי תמיד סקרנה הליניאריות הכמעט מושלמת של הגידול במספר הנוסעים לאורך שתי תקופות. בכלל הגידול החל ב-1990, ולכן התחלתי את הגרף מ-1989 שהייתה שנת שפל בכמות הנוסעים מאז ראשית שנות ה-50 אאל"ט. הגידול המתמיד נמשך עד 1998, וכאמור ב-1999 החל הגידול המואץ שהיטבת לתאר את הסיבות שגרמו לו. אבל לעצם ההתמדה בקצב באורך כל-כך הרבה שנים, אני לא מוצא שום הסבר... מעניין איך זה יתפתח בשנים קרובות. האם הקצב הכמעט-קבוע יישמר, או שיאט, או שיאיץ? מי יודע... אך מהגרף מסתמנת מגמה ברורה לאורך השנים.
 

easylivin

New member
תודה על הפירוט המעניין, וגם על התיקון:
הגידול המואץ אכן החל בשנת 1999. אותי תמיד סקרנה הליניאריות הכמעט מושלמת של הגידול במספר הנוסעים לאורך שתי תקופות. בכלל הגידול החל ב-1990, ולכן התחלתי את הגרף מ-1989 שהייתה שנת שפל בכמות הנוסעים מאז ראשית שנות ה-50 אאל"ט. הגידול המתמיד נמשך עד 1998, וכאמור ב-1999 החל הגידול המואץ שהיטבת לתאר את הסיבות שגרמו לו. אבל לעצם ההתמדה בקצב באורך כל-כך הרבה שנים, אני לא מוצא שום הסבר... מעניין איך זה יתפתח בשנים קרובות. האם הקצב הכמעט-קבוע יישמר, או שיאט, או שיאיץ? מי יודע... אך מהגרף מסתמנת מגמה ברורה לאורך השנים.
"באורך" = לאורך
 

amit1270

New member
תודה על הפירוט המעניין, וגם על התיקון:
הגידול המואץ אכן החל בשנת 1999. אותי תמיד סקרנה הליניאריות הכמעט מושלמת של הגידול במספר הנוסעים לאורך שתי תקופות. בכלל הגידול החל ב-1990, ולכן התחלתי את הגרף מ-1989 שהייתה שנת שפל בכמות הנוסעים מאז ראשית שנות ה-50 אאל"ט. הגידול המתמיד נמשך עד 1998, וכאמור ב-1999 החל הגידול המואץ שהיטבת לתאר את הסיבות שגרמו לו. אבל לעצם ההתמדה בקצב באורך כל-כך הרבה שנים, אני לא מוצא שום הסבר... מעניין איך זה יתפתח בשנים קרובות. האם הקצב הכמעט-קבוע יישמר, או שיאט, או שיאיץ? מי יודע... אך מהגרף מסתמנת מגמה ברורה לאורך השנים.
הלינאריות הזאת נראית לי די מקרית בסה"כ
את העלייה בתחילת שנות ה-90 אפשר לייחס לאיחוד עם רשות הנמלים שהביא איתו תנופת פיתוח מסויימת (רכישת קרונועי IC3 הראשונים, חיבור מסילת האיילון, הכפלת קו החוף). התחזית שלי לשנים הקרובות - לדעתי בשנת 2010 הגידול יהיה חלש יחסית, אם בכלל יהיה. גם 2011 לא תביא איתה מהפך משמעותי (גם אם קו החוף הדרומי ייפתח באותה שנה זה יקרה כנראה רק בסופה), אבל יש לקחת בחשבון את הכפלת הקו לכפ"ס (ואולי גם לנהריה) ושיפורים שייכנסו לאט לאט לקו לבאר שבע. ב-2012 אני מצפה לקפיצה די גדולה (קו החוף הדרומי והשלמת הכפלת הקו לב"ש יעשו את העבודה). שנת 2013 תמשיך את מגמת הגידול, אך לא כקודמתה. מעבר לכך זה תלוי בפתיחת מסילת השרון (לא נראה באופק כרגע) וכמובן A1 (שזה כבר מעבר לאופק).
 

down under

New member
הלינאריות הזאת נראית לי די מקרית בסה"כ
את העלייה בתחילת שנות ה-90 אפשר לייחס לאיחוד עם רשות הנמלים שהביא איתו תנופת פיתוח מסויימת (רכישת קרונועי IC3 הראשונים, חיבור מסילת האיילון, הכפלת קו החוף). התחזית שלי לשנים הקרובות - לדעתי בשנת 2010 הגידול יהיה חלש יחסית, אם בכלל יהיה. גם 2011 לא תביא איתה מהפך משמעותי (גם אם קו החוף הדרומי ייפתח באותה שנה זה יקרה כנראה רק בסופה), אבל יש לקחת בחשבון את הכפלת הקו לכפ"ס (ואולי גם לנהריה) ושיפורים שייכנסו לאט לאט לקו לבאר שבע. ב-2012 אני מצפה לקפיצה די גדולה (קו החוף הדרומי והשלמת הכפלת הקו לב"ש יעשו את העבודה). שנת 2013 תמשיך את מגמת הגידול, אך לא כקודמתה. מעבר לכך זה תלוי בפתיחת מסילת השרון (לא נראה באופק כרגע) וכמובן A1 (שזה כבר מעבר לאופק).
כנראה שכל מלה שלך פה בסלע
 

easylivin

New member
הלינאריות הזאת נראית לי די מקרית בסה"כ
את העלייה בתחילת שנות ה-90 אפשר לייחס לאיחוד עם רשות הנמלים שהביא איתו תנופת פיתוח מסויימת (רכישת קרונועי IC3 הראשונים, חיבור מסילת האיילון, הכפלת קו החוף). התחזית שלי לשנים הקרובות - לדעתי בשנת 2010 הגידול יהיה חלש יחסית, אם בכלל יהיה. גם 2011 לא תביא איתה מהפך משמעותי (גם אם קו החוף הדרומי ייפתח באותה שנה זה יקרה כנראה רק בסופה), אבל יש לקחת בחשבון את הכפלת הקו לכפ"ס (ואולי גם לנהריה) ושיפורים שייכנסו לאט לאט לקו לבאר שבע. ב-2012 אני מצפה לקפיצה די גדולה (קו החוף הדרומי והשלמת הכפלת הקו לב"ש יעשו את העבודה). שנת 2013 תמשיך את מגמת הגידול, אך לא כקודמתה. מעבר לכך זה תלוי בפתיחת מסילת השרון (לא נראה באופק כרגע) וכמובן A1 (שזה כבר מעבר לאופק).
תחזית מעניינת, אגזור ואשמור... מסקרן באמת
האם היא תתגשם. בהחלט ייתכן שהליניאריות מקרית, אותי הפתיעה עצם העובדה שהיא נמשכת כמעט ללא שינוי לאורך כל כך הרבה שנים, שבהם הפיתוח בכל זאת היה ממש לא אחיד.
 

easylivin

New member
הלינאריות הזאת נראית לי די מקרית בסה"כ
את העלייה בתחילת שנות ה-90 אפשר לייחס לאיחוד עם רשות הנמלים שהביא איתו תנופת פיתוח מסויימת (רכישת קרונועי IC3 הראשונים, חיבור מסילת האיילון, הכפלת קו החוף). התחזית שלי לשנים הקרובות - לדעתי בשנת 2010 הגידול יהיה חלש יחסית, אם בכלל יהיה. גם 2011 לא תביא איתה מהפך משמעותי (גם אם קו החוף הדרומי ייפתח באותה שנה זה יקרה כנראה רק בסופה), אבל יש לקחת בחשבון את הכפלת הקו לכפ"ס (ואולי גם לנהריה) ושיפורים שייכנסו לאט לאט לקו לבאר שבע. ב-2012 אני מצפה לקפיצה די גדולה (קו החוף הדרומי והשלמת הכפלת הקו לב"ש יעשו את העבודה). שנת 2013 תמשיך את מגמת הגידול, אך לא כקודמתה. מעבר לכך זה תלוי בפתיחת מסילת השרון (לא נראה באופק כרגע) וכמובן A1 (שזה כבר מעבר לאופק).
... ואוסיף שאני מסכים שתהיינה קפיצות גדולות
בגידול במספר הנוסעים כשאר ייפתחו קווים חדשים - ת"א - יבנה, יבנה - אשדוד, מסילת השרון, המסילה המהירה לבאר שבע, וכן - גם כאשר תיפתח מסילת ערי הדרום! ובעתיד הרחוק יותר - A1 שייתן דחיפה עצומה לנסועה הכוללת ברכבת, מכל התחנות אך בעיקר מ/אל אזור המרכז וכמובן ירושלים. השאלה, מה יהיה בשאר השנים - האם גם בהן יימשך הגידול? לדעתי, כן. הגידול יימשך במידה ולא תהיה הרעה בשירות מכל סיבה שהיא. גם אם לא תיפתח אף תחנה חדשה - עדיין מספר הנוסעים השנתי יעלה, בתנאי שלא תיגרם כל פגיעה חמורה בשירות הרכבתי. מוכן להמר על כך
 

טשאפק

New member
תודה על הפירוט המעניין, וגם על התיקון:
הגידול המואץ אכן החל בשנת 1999. אותי תמיד סקרנה הליניאריות הכמעט מושלמת של הגידול במספר הנוסעים לאורך שתי תקופות. בכלל הגידול החל ב-1990, ולכן התחלתי את הגרף מ-1989 שהייתה שנת שפל בכמות הנוסעים מאז ראשית שנות ה-50 אאל"ט. הגידול המתמיד נמשך עד 1998, וכאמור ב-1999 החל הגידול המואץ שהיטבת לתאר את הסיבות שגרמו לו. אבל לעצם ההתמדה בקצב באורך כל-כך הרבה שנים, אני לא מוצא שום הסבר... מעניין איך זה יתפתח בשנים קרובות. האם הקצב הכמעט-קבוע יישמר, או שיאט, או שיאיץ? מי יודע... אך מהגרף מסתמנת מגמה ברורה לאורך השנים.
ב-94 - 97 הייתי נוסע קבוע
ברכבת בקו ת"א-חיפה. באותה תקופה הושלמה (או קרוב לכך) הכפלת המסילה ומשך הנסיעה קוצר משמעותית, ולתחושתי התרחש זמן קצר אחר כך גידול בכמות הנוסעים וכן שינוי בחתך החברתי - הרבה יותר אנשי עסקים ומחויטים אחרים. (כך זכור לי לפחות, אין לי נתונים לגבות תחושה זו).
 

יניבל1

New member
כבר כתבתי כאן בעבר
שניתן לייחס את העלייה, לפחות בתחילת התקופה, לרגיעה הבטחונית.
בולשיט
אני זוכר את תקופת הפיחגועים , נסעתי יום יום באוטובוסים . האוטובוסים היו מלאים בדיוק כמו היום, תושבי גוש דן והשרון לא ספרו את הטרוריסטים והמשיכו לנהל אורח חיים רגיל.
 

down under

New member
בולשיט
אני זוכר את תקופת הפיחגועים , נסעתי יום יום באוטובוסים . האוטובוסים היו מלאים בדיוק כמו היום, תושבי גוש דן והשרון לא ספרו את הטרוריסטים והמשיכו לנהל אורח חיים רגיל.
חבל שאתה מקשקש שטויות
ועוד בבוטות ובבטחון רב שכזה. היתה ירידה עצומה בנסיעה באוטובוסים בתקופת הפיגועים הקשים של השנים 2001 ו-2002. המון הלכו מרחקים עצומים ברגל (מי שהפרוטה לא היתה מצויה בידיו) והרבה אחרים לקחו מוניות שירות איפה שרק יכלו או מוניות ספיישל או נסעו יותר עם הפרייבט שלהם.
 

יניבל1

New member
חבל שאתה מקשקש שטויות
ועוד בבוטות ובבטחון רב שכזה. היתה ירידה עצומה בנסיעה באוטובוסים בתקופת הפיגועים הקשים של השנים 2001 ו-2002. המון הלכו מרחקים עצומים ברגל (מי שהפרוטה לא היתה מצויה בידיו) והרבה אחרים לקחו מוניות שירות איפה שרק יכלו או מוניות ספיישל או נסעו יותר עם הפרייבט שלהם.
אני בניגוד אליך
באמת נסעתי באוטובוסים באותה תקופה ולא ישבתי כל היום בפורום תחבורה ציבורית בתפוז אולי במדדים הסטטיסטים היה ירידה של אחוז או שניים, אבל בשטח אתה לא מרגיש בהבדל וזה מה שחשוב כי תושבי תל אביב "המפונקים משנקין" עמדו בגבורה מול הפיגועים. זה להבדיל מהרכרוכים בדרום שברחו למקלטים אחרי כמה רקטות מסכנות שגורמות מקסימום לפגועי הלם.
 
אני בניגוד אליך
באמת נסעתי באוטובוסים באותה תקופה ולא ישבתי כל היום בפורום תחבורה ציבורית בתפוז אולי במדדים הסטטיסטים היה ירידה של אחוז או שניים, אבל בשטח אתה לא מרגיש בהבדל וזה מה שחשוב כי תושבי תל אביב "המפונקים משנקין" עמדו בגבורה מול הפיגועים. זה להבדיל מהרכרוכים בדרום שברחו למקלטים אחרי כמה רקטות מסכנות שגורמות מקסימום לפגועי הלם.
שיעור הירידה הכולל הינן 36.3% במדוייק בשנים
2002-3. עזוב אותך ממראה עיניים. כאן בפורום מדברים בעובדות מספריות מדוייקות והיות ויש ברשותי כל נתון שרק ניתן לחלום עליו מכל פיגוע בכל אוטובוס בארץ מאז 06.01.1909 ועד 04.11.2009, אני רואה שבטבלת החישובים אצלי מופיע 36.3% ירידה והמידע בחסות מר דני שנער הקב"ט כך שעזוב אותך מתחושות ואמוציות. אנשים לא ממש ישבו אז כאן בפורום שהיה צעיר ורק בן שנה.....אני למשל הרביתי "לטייל" בתוך אוטובוסים מפוצצים - מס' דקות לאחר הפיגוע ואף הבאתי כאן בפורום בעבר צילומים חמים מתוך אוטובוסים מפוצצים משום שבזמנו בשנת 1994 זה היה נושא התזה שלי באוניברסיטה העברית ואח"כ המשכתי בתיעוד כל הפיגועים באוטובוסים על דרך המומנטום - מאז ועד לרגע זה וללא הפסקה. יש לנו ברישומים תיאורים מדוייקים של כל פיגוע בכל אוטובוס בכל 100 השנים האחרונות בארץ ואם תעיין בארכיון הפורום תוכל למצוא אוקיינוס של מידע בנושא זה שחברים יקרים מכאן ואני העלינו לפורום עם השנים. אתה יכול לסמוך גם על הגולש DOWN UNDER - הוא בעל זכרון פנומנאלי - הרבה יותר רציני מאיש הגשם.... לילה טוב. שמא תזכור איזה פיגוע ארע היום בתאריך 03.11. ?? תשובה: פיגוע השלכת רימון יד אל עבר אוטובוס "אגד" בעיר עזה. (פיגוע ראשון באותו יום). 03.11.1969 כ"ב חשוון תש"ל, שני LEYLAND ROYAL TIGER Mk-2, "הארגז", 38-882, (23564), "אגד" מספרו המקורי של האוטובוס: ת 3012. עם החלפת שיטת המספור בשלהי שנות ה- 1950' מוספר האוטובוס מחדש כ- 38-882. האוטובוס הנ"ל הינו משנת הדגם: 1958. ופיגוע שני היום לפני 40 שנה בדיוק: פיגוע השלכת רימון יד אל עבר אוטובוס "אגד" בעיר עזה. (פיגוע שני באותו יום). 03.11.1969 כ"ב חשוון תש"ל, שני LEYLAND ROYAL TIGER Mk-2, "מרכבים" 38-893, (23622), "אגד" מספרו המקורי של האוטובוס: ת 3040. עם החלפת שיטת המספור בשלהי שנות ה- 1950' מוספר האוטובוס מחדש כ- 38-893. האוטובוס הנ"ל הינו משנת הדגם: 1958. בקיצר: אני יכול למצוא לך פיגוע לכל תאריך בשנה !
 

amit1270

New member
שיעור הירידה הכולל הינן 36.3% במדוייק בשנים
2002-3. עזוב אותך ממראה עיניים. כאן בפורום מדברים בעובדות מספריות מדוייקות והיות ויש ברשותי כל נתון שרק ניתן לחלום עליו מכל פיגוע בכל אוטובוס בארץ מאז 06.01.1909 ועד 04.11.2009, אני רואה שבטבלת החישובים אצלי מופיע 36.3% ירידה והמידע בחסות מר דני שנער הקב"ט כך שעזוב אותך מתחושות ואמוציות. אנשים לא ממש ישבו אז כאן בפורום שהיה צעיר ורק בן שנה.....אני למשל הרביתי "לטייל" בתוך אוטובוסים מפוצצים - מס' דקות לאחר הפיגוע ואף הבאתי כאן בפורום בעבר צילומים חמים מתוך אוטובוסים מפוצצים משום שבזמנו בשנת 1994 זה היה נושא התזה שלי באוניברסיטה העברית ואח"כ המשכתי בתיעוד כל הפיגועים באוטובוסים על דרך המומנטום - מאז ועד לרגע זה וללא הפסקה. יש לנו ברישומים תיאורים מדוייקים של כל פיגוע בכל אוטובוס בכל 100 השנים האחרונות בארץ ואם תעיין בארכיון הפורום תוכל למצוא אוקיינוס של מידע בנושא זה שחברים יקרים מכאן ואני העלינו לפורום עם השנים. אתה יכול לסמוך גם על הגולש DOWN UNDER - הוא בעל זכרון פנומנאלי - הרבה יותר רציני מאיש הגשם.... לילה טוב. שמא תזכור איזה פיגוע ארע היום בתאריך 03.11. ?? תשובה: פיגוע השלכת רימון יד אל עבר אוטובוס "אגד" בעיר עזה. (פיגוע ראשון באותו יום). 03.11.1969 כ"ב חשוון תש"ל, שני LEYLAND ROYAL TIGER Mk-2, "הארגז", 38-882, (23564), "אגד" מספרו המקורי של האוטובוס: ת 3012. עם החלפת שיטת המספור בשלהי שנות ה- 1950' מוספר האוטובוס מחדש כ- 38-882. האוטובוס הנ"ל הינו משנת הדגם: 1958. ופיגוע שני היום לפני 40 שנה בדיוק: פיגוע השלכת רימון יד אל עבר אוטובוס "אגד" בעיר עזה. (פיגוע שני באותו יום). 03.11.1969 כ"ב חשוון תש"ל, שני LEYLAND ROYAL TIGER Mk-2, "מרכבים" 38-893, (23622), "אגד" מספרו המקורי של האוטובוס: ת 3040. עם החלפת שיטת המספור בשלהי שנות ה- 1950' מוספר האוטובוס מחדש כ- 38-893. האוטובוס הנ"ל הינו משנת הדגם: 1958. בקיצר: אני יכול למצוא לך פיגוע לכל תאריך בשנה !
 

amit1270

New member
בולשיט
אני זוכר את תקופת הפיחגועים , נסעתי יום יום באוטובוסים . האוטובוסים היו מלאים בדיוק כמו היום, תושבי גוש דן והשרון לא ספרו את הטרוריסטים והמשיכו לנהל אורח חיים רגיל.
המספרים לא משקרים. הייתה ירידה.
אתה יכול לייחס את זה למה שאתה רוצה, אבל אלה העובדות.
 

יניבל1

New member
תודה רבה עמית, על המאמר המעניין.
הנתונים שבו מוכיחים באופן ברור וחלק כי חלה עלייה בשימוש בתחבורה הציבורית מאז 2003, וכי העלייה במס' הנוסעים ברכבת לא באה רק על חשבון האוטובוסים, שמספר המשתמשים בהם עולה גם כן. בניגוד לטענות של כמה חברים בפורום, "מתברר" שהציבור בכל זאת נוטש את המכוניות הפרטיות לטובת רכבת ישראל ותחבורה ציבורית בכללותה.
העליה היא לא בעקבות הרמה של התחבורה הציבורית
העליה היא בעקבות זה שיותר ויותר אנשים הופכים לעניים (ע"ע דוח העוני מהשבוע)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה