"תנועה ותחבורה" ספטמבר 2009

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
"תנועה ותחבורה" ספטמבר 2009
מספר כתבות שקשורות (כך או אחרת) לתח"צ מתוך גליון ספטמבר של "תנועה ותחבורה"
 

easylivin

New member
תודה רבה עמית, על המאמר המעניין.
הנתונים שבו מוכיחים באופן ברור וחלק כי חלה עלייה בשימוש בתחבורה הציבורית מאז 2003, וכי העלייה במס' הנוסעים ברכבת לא באה רק על חשבון האוטובוסים, שמספר המשתמשים בהם עולה גם כן. בניגוד לטענות של כמה חברים בפורום, "מתברר" שהציבור בכל זאת נוטש את המכוניות הפרטיות לטובת רכבת ישראל ותחבורה ציבורית בכללותה.
 

amit1270

New member
תודה רבה עמית, על המאמר המעניין.
הנתונים שבו מוכיחים באופן ברור וחלק כי חלה עלייה בשימוש בתחבורה הציבורית מאז 2003, וכי העלייה במס' הנוסעים ברכבת לא באה רק על חשבון האוטובוסים, שמספר המשתמשים בהם עולה גם כן. בניגוד לטענות של כמה חברים בפורום, "מתברר" שהציבור בכל זאת נוטש את המכוניות הפרטיות לטובת רכבת ישראל ותחבורה ציבורית בכללותה.
כבר כתבתי כאן בעבר
שניתן לייחס את העלייה, לפחות בתחילת התקופה, לרגיעה הבטחונית.
 

easylivin

New member
כבר כתבתי כאן בעבר
שניתן לייחס את העלייה, לפחות בתחילת התקופה, לרגיעה הבטחונית.
העלייה המתמשכת במס' הנוסעים ברכבת
היא כמעט ליניארית משנת 1998 ועד היום (ראה גרף), בעוד שהמצב הבטחוני ידע עליות וירידות רבות. עם זאת ייתכן שהעלייה במספר הנוסעים באוטובוסים אכן קשורה למצב הבטחוני - אין נתונים בידי כדי לאשר או להפריך טענה זו. אבל לא על כך דיברתי, אלא באתי להראות שהופרכו הטענות המגוכחות שהעלייה במספר המשתמשים ברכבת, כביכול לא באה על חשבון נהיגה במכוניות הפרטיות אלא על חשבון האוטובוסים בלבד. כאמור, לא כך הם פני הדברים: אכן חלקה היחסי של התחבורה הציבורית בהסעת הנוסעים בארץ עלה בשנים האחרונות (מבלי להתייחס לסיבות לכך), ולא רק הנתח של רכבת ישראל אלא גם חלקן של חברות האוטובוסים.
 

amit1270

New member
העלייה המתמשכת במס' הנוסעים ברכבת
היא כמעט ליניארית משנת 1998 ועד היום (ראה גרף), בעוד שהמצב הבטחוני ידע עליות וירידות רבות. עם זאת ייתכן שהעלייה במספר הנוסעים באוטובוסים אכן קשורה למצב הבטחוני - אין נתונים בידי כדי לאשר או להפריך טענה זו. אבל לא על כך דיברתי, אלא באתי להראות שהופרכו הטענות המגוכחות שהעלייה במספר המשתמשים ברכבת, כביכול לא באה על חשבון נהיגה במכוניות הפרטיות אלא על חשבון האוטובוסים בלבד. כאמור, לא כך הם פני הדברים: אכן חלקה היחסי של התחבורה הציבורית בהסעת הנוסעים בארץ עלה בשנים האחרונות (מבלי להתייחס לסיבות לכך), ולא רק הנתח של רכבת ישראל אלא גם חלקן של חברות האוטובוסים.
הרכבות נחשבו תמיד בטוחות יותר
(בצדק או לא זאת לא השאלה) ואכן התייחסתי רק לאוטובוסים, שבשנים 2000-2002 הייתה ירידה של ממש בכמות הנסיעות בהם (ואין לי הסבר יותר טוב לירידה מהמצב הבטחוני). את הסיבות לגידול בכמות הנוסעים ברכבת אני לא חושב שאני צריך להסביר לך. יש לך מושג מה קרה ב-1998 שהביא לשינוי כל כך פתאומי בקצב הגידול בשנים הבאות? מעניין... אני מסכים איתך בכל אופן לגבי הטענות שהיטבת להגדיר כ"מגוחכות".
 

down under

New member
הרכבות נחשבו תמיד בטוחות יותר
(בצדק או לא זאת לא השאלה) ואכן התייחסתי רק לאוטובוסים, שבשנים 2000-2002 הייתה ירידה של ממש בכמות הנסיעות בהם (ואין לי הסבר יותר טוב לירידה מהמצב הבטחוני). את הסיבות לגידול בכמות הנוסעים ברכבת אני לא חושב שאני צריך להסביר לך. יש לך מושג מה קרה ב-1998 שהביא לשינוי כל כך פתאומי בקצב הגידול בשנים הבאות? מעניין... אני מסכים איתך בכל אופן לגבי הטענות שהיטבת להגדיר כ"מגוחכות".
שים לב טוב לגראף
הגידול החל לא ב-98' אלא ב-99'. באותה שנה נבנתה תחנת חיפה חוף הכרמל, אבל השינוי המהותי היה תוספת של מעל 10 רכבות ביום לכל כוון לבנימינה. הפיכת הקו בין ת"א לחיפה לקו עם רכבות מהירות (חצי ישירות) שעוצרות רק בבנימינה וכן רכבות פרברים עד בנימינה. עד מארס 99' לא היו רכבות פרברים עד בנימינה אלא רק עד נתניה. ממארס 99' נוספו מעל 10 רכבות מת"א לבנימינה שעוצרות גם בחדרה וכן 10 נוספות בכוון ההפוך. דבר זה הגדיל עד למאוד את כמות הנוסעים מהישובים חדרה ובנימינה (וכל מושבי, קיבוצי ועיירות הסביבה [כגון פרדס חנה, כגון אור עקיבא, כגון זכרון, כגון פרדיס ועוד]). כפועל יוצא גם הגדילו את כמות הרכבות לרחובות ובעיקר לאשדוד. גם אשדוד נוספו לה בשנים 98' עד 2000 המון רכבות שקודם הגיעו רק עד לרחובות. שני השינויים הללו ובתוספת הרבה מאוד רכבות פרבריות סביב חיפה (בשנת 99' גם הגדילו את כמות ותדירות הפרברית ק' מוצקין - חיפה) הגדילו עד למאוד את כמות הנוסעים. לא לשכוח שהתחנה החדשה חוף הכרמל סמוכה לפארק תעשיות היי טק עצום בגודלו ובכמות העובדים שבו. המון גוש דניקים שעובדים שם נוסעים לשם ברכבת. כשהיו תחנות רק בחיפה מרכז ובבת גלים הפארק היה לא נגיש בעליל לתח"ץ רכבתי. לסיכומו של דבר. שלוש הסיבות לגידול הדרמטי שהחל ב-99' הם: 1. יותר רכבות פרבריות באזור חיפה 2. יותר רכבות פרבריות עד בנימינה (במקום עד נתניה) ועד אשדוד (במקום עד רחובות) 3. בנית תחנת חיפה חוף הכרמל. בעצם גם הגדילו את כמות הרכבות לבאר שבע החל בשנת 99', דבר שגם תרם קצת לגידול השנתי בכמות הנוסעים. משנת 2000 החלו להתווסף קווים חדשים לגמרי: ביוני 2000 הקו לראש העין בשנת 2000 נחנכה תחנת ב"ש מרכז הצמודה לתחנה המרכזית בשנת 2003 נחנכו התחנות בכפר סבא, רמלה, בית שמש והראשונים בשנת 2004 נחנך הקו לנתב"ג בשנת 2005 נחנך הקו המשודרג לירושלים וכן הוספה אשקלון לקו הפרברי לבנימינה בשנת 2007 התווספה מודיעין לרשימת הערים עם רכבת בשנת 2008 הוספו תחנות מודיעין מרכז וכן פ"ת ק' אריה ולוד גני אביב
 

amit1270

New member
שים לב טוב לגראף
הגידול החל לא ב-98' אלא ב-99'. באותה שנה נבנתה תחנת חיפה חוף הכרמל, אבל השינוי המהותי היה תוספת של מעל 10 רכבות ביום לכל כוון לבנימינה. הפיכת הקו בין ת"א לחיפה לקו עם רכבות מהירות (חצי ישירות) שעוצרות רק בבנימינה וכן רכבות פרברים עד בנימינה. עד מארס 99' לא היו רכבות פרברים עד בנימינה אלא רק עד נתניה. ממארס 99' נוספו מעל 10 רכבות מת"א לבנימינה שעוצרות גם בחדרה וכן 10 נוספות בכוון ההפוך. דבר זה הגדיל עד למאוד את כמות הנוסעים מהישובים חדרה ובנימינה (וכל מושבי, קיבוצי ועיירות הסביבה [כגון פרדס חנה, כגון אור עקיבא, כגון זכרון, כגון פרדיס ועוד]). כפועל יוצא גם הגדילו את כמות הרכבות לרחובות ובעיקר לאשדוד. גם אשדוד נוספו לה בשנים 98' עד 2000 המון רכבות שקודם הגיעו רק עד לרחובות. שני השינויים הללו ובתוספת הרבה מאוד רכבות פרבריות סביב חיפה (בשנת 99' גם הגדילו את כמות ותדירות הפרברית ק' מוצקין - חיפה) הגדילו עד למאוד את כמות הנוסעים. לא לשכוח שהתחנה החדשה חוף הכרמל סמוכה לפארק תעשיות היי טק עצום בגודלו ובכמות העובדים שבו. המון גוש דניקים שעובדים שם נוסעים לשם ברכבת. כשהיו תחנות רק בחיפה מרכז ובבת גלים הפארק היה לא נגיש בעליל לתח"ץ רכבתי. לסיכומו של דבר. שלוש הסיבות לגידול הדרמטי שהחל ב-99' הם: 1. יותר רכבות פרבריות באזור חיפה 2. יותר רכבות פרבריות עד בנימינה (במקום עד נתניה) ועד אשדוד (במקום עד רחובות) 3. בנית תחנת חיפה חוף הכרמל. בעצם גם הגדילו את כמות הרכבות לבאר שבע החל בשנת 99', דבר שגם תרם קצת לגידול השנתי בכמות הנוסעים. משנת 2000 החלו להתווסף קווים חדשים לגמרי: ביוני 2000 הקו לראש העין בשנת 2000 נחנכה תחנת ב"ש מרכז הצמודה לתחנה המרכזית בשנת 2003 נחנכו התחנות בכפר סבא, רמלה, בית שמש והראשונים בשנת 2004 נחנך הקו לנתב"ג בשנת 2005 נחנך הקו המשודרג לירושלים וכן הוספה אשקלון לקו הפרברי לבנימינה בשנת 2007 התווספה מודיעין לרשימת הערים עם רכבת בשנת 2008 הוספו תחנות מודיעין מרכז וכן פ"ת ק' אריה ולוד גני אביב
תודה על ההסבר המלומד
ועוד שתי התפתחויות חשובות: 2001 - הכפלת קו לוד-רחובות 2002 - כניסה לשירות של רכבות DD
 

down under

New member
תודה על ההסבר המלומד
ועוד שתי התפתחויות חשובות: 2001 - הכפלת קו לוד-רחובות 2002 - כניסה לשירות של רכבות DD
הנתון השני שלך לא נכון
יוני 2001 הוא החודש או אולי מאי 2001 בו נכנסו לשירות קרונות הקומתיים. הייתי אז באוסטרליה וחזרתי לכמה שבועות במהלך אוגוסט 2001. אני זוכר שהופתעתי לראות את הקרונות האדומים. אז לא הייתי מודע לחדשות הרכבת (גם לא יודע אם החל לפעול ב-2001) וכן לא היה את הפורום הזה ולא פורום רוטר.נט. ככה שמבחינתי זה היה חידוש.
 

amit1270

New member
הנתון השני שלך לא נכון
יוני 2001 הוא החודש או אולי מאי 2001 בו נכנסו לשירות קרונות הקומתיים. הייתי אז באוסטרליה וחזרתי לכמה שבועות במהלך אוגוסט 2001. אני זוכר שהופתעתי לראות את הקרונות האדומים. אז לא הייתי מודע לחדשות הרכבת (גם לא יודע אם החל לפעול ב-2001) וכן לא היה את הפורום הזה ולא פורום רוטר.נט. ככה שמבחינתי זה היה חידוש.
אתה צודק

הקרונות הדו-קומתיים הראשונים הגיעו לארץ עוד לפני שנת 2002, אבל לא כולם הגיעו בת אחת, כך שהגידול במצבת הציוד הנייד (קרונות, קטרים ומדי פעם גם קרונועים) נמשכה לאורך כל הזמן הזה (ועדיין נמשכת). לאביתר בטח יש נתונים מדוייקים... הדבר הגדול שכן קרה בשנת 2002 הוא חנוכת תחנת ההגנה בתל אביב.
 
אתה צודק

הקרונות הדו-קומתיים הראשונים הגיעו לארץ עוד לפני שנת 2002, אבל לא כולם הגיעו בת אחת, כך שהגידול במצבת הציוד הנייד (קרונות, קטרים ומדי פעם גם קרונועים) נמשכה לאורך כל הזמן הזה (ועדיין נמשכת). לאביתר בטח יש נתונים מדוייקים... הדבר הגדול שכן קרה בשנת 2002 הוא חנוכת תחנת ההגנה בתל אביב.
זוכר את זה מצויין
פתיחת תחנת ההגנה הורידה לי שעה (!) מזמן הנסיעה הביתה בימים בהם יצאתי מדרום ת"א. כך שבמקום לנסוע בשני אוטובוסים אינסופיים צפונה לרכבת מרכז ולחזור דרומה ברכבת, יכולתי לנסוע בשני קווים קצרים לרכבת ההגנה ולהמשיך דרומה. אני זוכר גם שהתחנה נועדה להפתח בסתיו 01', אך מכיוון שעיריית ת"א לא סיימה בזמן את העבודות בגשר דרך ההגנה, נדחתה הפתיחה ליוני 02'. מאז איכות החיים שלי עלתה משמעותית.
 

down under

New member
זוכר את זה מצויין
פתיחת תחנת ההגנה הורידה לי שעה (!) מזמן הנסיעה הביתה בימים בהם יצאתי מדרום ת"א. כך שבמקום לנסוע בשני אוטובוסים אינסופיים צפונה לרכבת מרכז ולחזור דרומה ברכבת, יכולתי לנסוע בשני קווים קצרים לרכבת ההגנה ולהמשיך דרומה. אני זוכר גם שהתחנה נועדה להפתח בסתיו 01', אך מכיוון שעיריית ת"א לא סיימה בזמן את העבודות בגשר דרך ההגנה, נדחתה הפתיחה ליוני 02'. מאז איכות החיים שלי עלתה משמעותית.
באיזה אזור של גוש דן אתה עובד
שאין לא אוטובוס אחד להגנה אבל בעיקר גם לא לרכבת מרכז? ממה שהבנתי הן לסבידור והן להגנה אתה צריך שני אוטובוסים. נראה לי מוזר עד תמוה.
 

amit1270

New member
באיזה אזור של גוש דן אתה עובד
שאין לא אוטובוס אחד להגנה אבל בעיקר גם לא לרכבת מרכז? ממה שהבנתי הן לסבידור והן להגנה אתה צריך שני אוטובוסים. נראה לי מוזר עד תמוה.
אולי הוא התכוון לשתי חלופות?
 
באיזה אזור של גוש דן אתה עובד
שאין לא אוטובוס אחד להגנה אבל בעיקר גם לא לרכבת מרכז? ממה שהבנתי הן לסבידור והן להגנה אתה צריך שני אוטובוסים. נראה לי מוזר עד תמוה.
אני אסביר קובי
בד"כ אני עובד במקום שבו יש אוטובוס ישיר שמביא אותי לתחנות הרכבת תוך דקות. אך פעם-פעמיים בשבוע אני עובד במקום שממנו קווי דן אינם מגיעים לצד המזרחי של העיר (דהיינו איילון) ולכן יש צורך לקחת שני אוטובוסים. זאת הן לגבי תחנת מרכז והן לגבי תחנת ההגנה (עזריאלי כמובן הוא אי תח"צ מעצבן שכמעט כל הקווים שעוברים בו הם דו ממדיים...) יש קו דן אחד בלבד שמגיע ישר משם אל תחנת ההגנה (41) אך למרבה הצער קו זה עובר רק פעם בשעה מה שמחייב אותי ב-95% מהמקרים לקחת קו אחר או שאחמיץ את הרכבת.
 

בועז ל

New member
שים לב טוב לגראף
הגידול החל לא ב-98' אלא ב-99'. באותה שנה נבנתה תחנת חיפה חוף הכרמל, אבל השינוי המהותי היה תוספת של מעל 10 רכבות ביום לכל כוון לבנימינה. הפיכת הקו בין ת"א לחיפה לקו עם רכבות מהירות (חצי ישירות) שעוצרות רק בבנימינה וכן רכבות פרברים עד בנימינה. עד מארס 99' לא היו רכבות פרברים עד בנימינה אלא רק עד נתניה. ממארס 99' נוספו מעל 10 רכבות מת"א לבנימינה שעוצרות גם בחדרה וכן 10 נוספות בכוון ההפוך. דבר זה הגדיל עד למאוד את כמות הנוסעים מהישובים חדרה ובנימינה (וכל מושבי, קיבוצי ועיירות הסביבה [כגון פרדס חנה, כגון אור עקיבא, כגון זכרון, כגון פרדיס ועוד]). כפועל יוצא גם הגדילו את כמות הרכבות לרחובות ובעיקר לאשדוד. גם אשדוד נוספו לה בשנים 98' עד 2000 המון רכבות שקודם הגיעו רק עד לרחובות. שני השינויים הללו ובתוספת הרבה מאוד רכבות פרבריות סביב חיפה (בשנת 99' גם הגדילו את כמות ותדירות הפרברית ק' מוצקין - חיפה) הגדילו עד למאוד את כמות הנוסעים. לא לשכוח שהתחנה החדשה חוף הכרמל סמוכה לפארק תעשיות היי טק עצום בגודלו ובכמות העובדים שבו. המון גוש דניקים שעובדים שם נוסעים לשם ברכבת. כשהיו תחנות רק בחיפה מרכז ובבת גלים הפארק היה לא נגיש בעליל לתח"ץ רכבתי. לסיכומו של דבר. שלוש הסיבות לגידול הדרמטי שהחל ב-99' הם: 1. יותר רכבות פרבריות באזור חיפה 2. יותר רכבות פרבריות עד בנימינה (במקום עד נתניה) ועד אשדוד (במקום עד רחובות) 3. בנית תחנת חיפה חוף הכרמל. בעצם גם הגדילו את כמות הרכבות לבאר שבע החל בשנת 99', דבר שגם תרם קצת לגידול השנתי בכמות הנוסעים. משנת 2000 החלו להתווסף קווים חדשים לגמרי: ביוני 2000 הקו לראש העין בשנת 2000 נחנכה תחנת ב"ש מרכז הצמודה לתחנה המרכזית בשנת 2003 נחנכו התחנות בכפר סבא, רמלה, בית שמש והראשונים בשנת 2004 נחנך הקו לנתב"ג בשנת 2005 נחנך הקו המשודרג לירושלים וכן הוספה אשקלון לקו הפרברי לבנימינה בשנת 2007 התווספה מודיעין לרשימת הערים עם רכבת בשנת 2008 הוספו תחנות מודיעין מרכז וכן פ"ת ק' אריה ולוד גני אביב
קובי , השלם בבקשה את החסר
רגע לפני שאני גוזר ושומר את תשובתך המושקעת לעמית, אני צריך תזכורת: באיזו שנה הושלמה הכפלת קו החוף ובאיזו שנה הושלמה ת"א השלום. תודה.
 

down under

New member
קובי , השלם בבקשה את החסר
רגע לפני שאני גוזר ושומר את תשובתך המושקעת לעמית, אני צריך תזכורת: באיזו שנה הושלמה הכפלת קו החוף ובאיזו שנה הושלמה ת"א השלום. תודה.
ת"א השלום בפברואר או מארס 96'
שמעון פרס כראש ממשלה עשה נסיעת דאווין, אופס, נסיעת חנוכה מסבידור לשלום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה