לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2215422,154 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-' "תנועה ותחבורה" ספטמבר 2009'
"תנועה ותחבורה" ספטמבר 2009
<< ההודעה הנוכחית
01/11/2009 | 00:01
81
7
מספר כתבות שקשורות (כך או אחרת) לתח"צ מתוך גליון ספטמבר של "תנועה ותחבורה"
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סיכום הנסועה בכבישי הארץ 2008 - חלק 1'
סיכום הנסועה בכבישי הארץ 2008 - חלק 1
01/11/2009 | 00:03
1
2
לצפיה ב-'חלק 2'
חלק 2
01/11/2009 | 00:04
לצפיה ב-'יש חדש תחת השמש - עלייה במספר המשתמשים בתח"צ'
יש חדש תחת השמש - עלייה במספר המשתמשים בתח"צ
01/11/2009 | 00:07
58
3
לצפיה ב-'חלק 2'
חלק 2
01/11/2009 | 00:09
לצפיה ב-'חלק 3'
חלק 3
01/11/2009 | 00:12
35
לצפיה ב-'תודה רבה עמית, על המאמר המעניין.'
תודה רבה עמית, על המאמר המעניין.
01/11/2009 | 18:52
34
1
הנתונים שבו מוכיחים באופן ברור וחלק כי חלה עלייה בשימוש בתחבורה הציבורית מאז 2003, וכי העלייה במס' הנוסעים ברכבת לא באה רק על חשבון האוטובוסים, שמספר המשתמשים בהם עולה גם כן. בניגוד לטענות של כמה חברים בפורום, "מתברר" שהציבור בכל זאת נוטש את המכוניות הפרטיות לטובת רכבת ישראל ותחבורה ציבורית בכללותה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כבר כתבתי כאן בעבר'
כבר כתבתי כאן בעבר
01/11/2009 | 22:38
31
1
שניתן לייחס את העלייה, לפחות בתחילת התקופה, לרגיעה הבטחונית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'העלייה המתמשכת במס' הנוסעים ברכבת'
העלייה המתמשכת במס' הנוסעים ברכבת
01/11/2009 | 23:58
24
1
היא כמעט ליניארית משנת 1998 ועד היום (ראה גרף), בעוד שהמצב הבטחוני ידע עליות וירידות רבות. עם זאת ייתכן שהעלייה במספר הנוסעים באוטובוסים אכן קשורה למצב הבטחוני - אין נתונים בידי כדי לאשר או להפריך טענה זו.

אבל לא על כך דיברתי, אלא באתי להראות שהופרכו הטענות המגוכחות שהעלייה במספר המשתמשים ברכבת, כביכול לא באה על חשבון נהיגה במכוניות הפרטיות אלא על חשבון האוטובוסים בלבד. כאמור, לא כך הם פני הדברים: אכן חלקה היחסי של התחבורה הציבורית בהסעת הנוסעים בארץ עלה בשנים האחרונות (מבלי להתייחס לסיבות לכך), ולא רק הנתח של רכבת ישראל אלא גם חלקן של חברות האוטובוסים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הרכבות נחשבו תמיד בטוחות יותר'
הרכבות נחשבו תמיד בטוחות יותר
02/11/2009 | 12:24
23
1
(בצדק או לא זאת לא השאלה) ואכן התייחסתי רק לאוטובוסים, שבשנים 2000-2002 הייתה ירידה של ממש בכמות הנסיעות בהם (ואין לי הסבר יותר טוב לירידה מהמצב הבטחוני).

את הסיבות לגידול בכמות הנוסעים ברכבת אני לא חושב שאני צריך להסביר לך. יש לך מושג מה קרה ב-1998 שהביא לשינוי כל כך פתאומי בקצב הגידול בשנים הבאות? מעניין...

אני מסכים איתך בכל אופן לגבי הטענות שהיטבת להגדיר כ"מגוחכות".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שים לב טוב לגראף'
שים לב טוב לגראף
02/11/2009 | 13:59
22
2
הגידול החל לא ב-98' אלא ב-99'.
באותה שנה נבנתה תחנת חיפה חוף הכרמל, אבל השינוי המהותי היה תוספת של מעל 10 רכבות ביום לכל כוון לבנימינה.
הפיכת הקו בין ת"א לחיפה לקו עם רכבות מהירות (חצי ישירות) שעוצרות רק בבנימינה וכן רכבות פרברים עד בנימינה.
עד מארס 99' לא היו רכבות פרברים עד בנימינה אלא רק עד נתניה.
ממארס 99' נוספו מעל 10 רכבות מת"א לבנימינה שעוצרות גם בחדרה וכן 10 נוספות בכוון ההפוך.

דבר זה הגדיל עד למאוד את כמות הנוסעים מהישובים חדרה ובנימינה (וכל מושבי, קיבוצי ועיירות הסביבה [כגון פרדס חנה, כגון אור עקיבא,
כגון זכרון, כגון פרדיס ועוד]).
כפועל יוצא גם הגדילו את כמות הרכבות לרחובות ובעיקר לאשדוד. גם אשדוד נוספו לה בשנים 98' עד 2000 המון רכבות
שקודם הגיעו רק עד לרחובות.

שני השינויים הללו ובתוספת הרבה מאוד רכבות פרבריות סביב חיפה (בשנת 99' גם הגדילו את כמות ותדירות הפרברית ק' מוצקין - חיפה)
הגדילו עד למאוד את כמות הנוסעים.
לא לשכוח שהתחנה החדשה חוף הכרמל סמוכה לפארק תעשיות היי טק עצום בגודלו ובכמות העובדים שבו.

המון גוש דניקים שעובדים שם נוסעים לשם ברכבת.
כשהיו תחנות רק בחיפה מרכז ובבת גלים הפארק היה לא נגיש בעליל לתח"ץ רכבתי.


לסיכומו של דבר.
שלוש הסיבות לגידול הדרמטי שהחל ב-99' הם:
1. יותר רכבות פרבריות באזור חיפה
2. יותר רכבות פרבריות עד בנימינה (במקום עד נתניה) ועד אשדוד (במקום עד רחובות)
3. בנית תחנת חיפה חוף הכרמל.

בעצם גם הגדילו את כמות הרכבות לבאר שבע החל בשנת 99', דבר שגם תרם קצת לגידול השנתי בכמות הנוסעים.

משנת 2000 החלו להתווסף קווים חדשים לגמרי:
ביוני 2000 הקו לראש העין
בשנת 2000 נחנכה תחנת ב"ש מרכז הצמודה לתחנה המרכזית
בשנת 2003 נחנכו התחנות בכפר סבא, רמלה, בית שמש והראשונים
בשנת 2004 נחנך הקו לנתב"ג
בשנת 2005 נחנך הקו המשודרג לירושלים וכן הוספה אשקלון לקו הפרברי לבנימינה
בשנת 2007 התווספה מודיעין לרשימת הערים עם רכבת
בשנת 2008 הוספו תחנות מודיעין מרכז וכן פ"ת ק' אריה ולוד גני אביב
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה על ההסבר המלומד'
תודה על ההסבר המלומד
02/11/2009 | 14:32
6
1
ועוד שתי התפתחויות חשובות:
2001 - הכפלת קו לוד-רחובות
2002 - כניסה לשירות של רכבות DD
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנתון השני שלך לא נכון'
הנתון השני שלך לא נכון
02/11/2009 | 14:56
5
1
יוני 2001 הוא החודש או אולי מאי 2001 בו נכנסו לשירות קרונות הקומתיים.
הייתי אז באוסטרליה וחזרתי לכמה שבועות במהלך אוגוסט 2001. אני זוכר שהופתעתי לראות את הקרונות האדומים.
אז לא הייתי מודע לחדשות הרכבת (גם לא יודע אם החל לפעול ב-2001) וכן לא היה את הפורום הזה ולא פורום רוטר.נט.
ככה שמבחינתי זה היה חידוש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה צודק '
אתה צודק
02/11/2009 | 15:30
4
1
הקרונות הדו-קומתיים הראשונים הגיעו לארץ עוד לפני שנת 2002, אבל לא כולם הגיעו בת אחת, כך שהגידול במצבת הציוד הנייד (קרונות, קטרים ומדי פעם גם קרונועים) נמשכה לאורך כל הזמן הזה (ועדיין נמשכת). לאביתר בטח יש נתונים מדוייקים...

הדבר הגדול שכן קרה בשנת 2002 הוא חנוכת תחנת ההגנה בתל אביב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זוכר את זה מצויין'
זוכר את זה מצויין
02/11/2009 | 19:15
3
פתיחת תחנת ההגנה הורידה לי שעה (!) מזמן הנסיעה הביתה בימים בהם יצאתי מדרום ת"א. כך שבמקום לנסוע בשני אוטובוסים אינסופיים צפונה לרכבת מרכז ולחזור דרומה ברכבת, יכולתי לנסוע בשני קווים קצרים לרכבת ההגנה ולהמשיך דרומה. אני זוכר גם שהתחנה נועדה להפתח בסתיו 01', אך מכיוון שעיריית ת"א לא סיימה בזמן את העבודות בגשר דרך ההגנה, נדחתה הפתיחה ליוני 02'. מאז איכות החיים שלי עלתה משמעותית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'באיזה אזור של גוש דן אתה עובד'
באיזה אזור של גוש דן אתה עובד
02/11/2009 | 20:39
2
שאין לא אוטובוס אחד להגנה אבל בעיקר גם לא לרכבת מרכז?
ממה שהבנתי הן לסבידור והן להגנה אתה צריך שני אוטובוסים. נראה לי מוזר עד תמוה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי הוא התכוון לשתי חלופות?'
אולי הוא התכוון לשתי חלופות?
02/11/2009 | 21:18
לצפיה ב-'אני אסביר קובי'
אני אסביר קובי
04/11/2009 | 15:30
בד"כ אני עובד במקום שבו יש אוטובוס ישיר שמביא אותי לתחנות הרכבת תוך דקות.
אך פעם-פעמיים בשבוע אני עובד במקום שממנו קווי דן אינם מגיעים לצד המזרחי של העיר (דהיינו איילון) ולכן יש צורך לקחת שני אוטובוסים. זאת הן לגבי תחנת מרכז והן לגבי תחנת ההגנה (עזריאלי כמובן הוא אי תח"צ מעצבן שכמעט כל הקווים שעוברים בו הם דו ממדיים...)
יש קו דן אחד בלבד שמגיע ישר משם אל תחנת ההגנה (41) אך למרבה הצער קו זה עובר רק פעם בשעה מה שמחייב אותי ב-95% מהמקרים לקחת קו אחר או שאחמיץ את הרכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קובי , השלם בבקשה את החסר'
קובי , השלם בבקשה את החסר
02/11/2009 | 21:43
6
1
רגע לפני שאני גוזר ושומר את תשובתך המושקעת לעמית, אני צריך תזכורת: באיזו שנה הושלמה הכפלת קו החוף ובאיזו שנה הושלמה ת"א השלום.
תודה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ת"א השלום בפברואר או מארס 96''
ת"א השלום בפברואר או מארס 96'
02/11/2009 | 23:22
שמעון פרס כראש ממשלה עשה נסיעת דאווין, אופס, נסיעת חנוכה מסבידור לשלום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הכפלת קו החוף התמשכה המון המון זמן'
הכפלת קו החוף התמשכה המון המון זמן
02/11/2009 | 23:37
3
כמדומני שבשנת 93' או 94' החלו בה ורק ב-96' הם סיימו את כל המקטע בין בת גלים לסבידור/השלום.
בין חיפה בת גלים לחיפה מרכז היתה מסילה בודדות עוד אחרי סיום ההכפלה בין חיפה לת"א!

כמדומני שרק ב-98' או 99' כל הקטע בין קרית מוצקין ללוד היה כפול ומכופל.
חדש חדיש ומחודש, שעה עם טוני פיין, דיסקו (אגב, אנטוני [טוני] פיין הוא מתנדב במשטרת התנועה של מרחב ירקון ת"א).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' ההכפלה התחילה הרבה לפני 93-94'
ההכפלה התחילה הרבה לפני 93-94
02/11/2009 | 23:41
2
מתישהו בשנות ה-80 האפלות. אני זוכר (במעומעם) שהפרויקט נמרח והתארך על פני כ-10 שנים. ואז באה הכפלת הקו לבאר שבע.... ולכפר סבא.... ולנהריה.... כאילו לא עברו 20 שנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אפרופו שנת 1993 וכפר סבא'
אפרופו שנת 1993 וכפר סבא
03/11/2009 | 10:07
2
בשרשור אחר כתבתי שנת 93' ולימודים בבית הספר על איכות הסביבה ונושאים נלווים של תחבורה ותשתיות.
באותו עניין, אני זוכר שאז באותה שנה, למדנו על הרכבת מכפר סבא לתל אביב, שתתחיל לפעול "בקרוב" והיו עם כך ידיעות בעיתונים.
אז באותה תקופה הייתה שלוחת רכבת משא לכפר סבא, לא ממש רחוק מן המסילה הקיימת.
כך שהייתה תשתית קיימת.
כך או כך, עשר שנים אחרי התחיל לפעול קו הרכבת לכפר סבא ומאז (בקצב הזה...) עשור נוסף עד, שנראה את כל הקו כפול.
בנהריה המצב נראה עוד יותר חמור.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תחילת ההכפלה: 08.07.1984 במדוייק !'
תחילת ההכפלה: 08.07.1984 במדוייק !
03/11/2009 | 22:40
לצפיה ב-'השלום נחנכה ביום 19.03.1996 שעה 12:00.'
השלום נחנכה ביום 19.03.1996 שעה 12:00.
03/11/2009 | 22:39
לצפיה ב-' תודה על הפירוט המעניין, וגם על התיקון:'
תודה על הפירוט המעניין, וגם על התיקון:
02/11/2009 | 22:26
7
הגידול המואץ אכן החל בשנת 1999. אותי תמיד סקרנה הליניאריות הכמעט מושלמת של הגידול במספר הנוסעים לאורך שתי תקופות. בכלל הגידול החל ב-1990, ולכן התחלתי את הגרף מ-1989 שהייתה שנת שפל בכמות הנוסעים מאז ראשית שנות ה-50 אאל"ט. הגידול המתמיד נמשך עד 1998, וכאמור ב-1999 החל הגידול המואץ שהיטבת לתאר את הסיבות שגרמו לו.

אבל לעצם ההתמדה בקצב באורך כל-כך הרבה שנים, אני לא מוצא שום הסבר... מעניין איך זה יתפתח בשנים קרובות. האם הקצב הכמעט-קבוע יישמר, או שיאט, או שיאיץ? מי יודע... אך מהגרף מסתמנת מגמה ברורה לאורך השנים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'"באורך" = לאורך'
"באורך" = לאורך
02/11/2009 | 22:27
לצפיה ב-'הלינאריות הזאת נראית לי די מקרית בסה"כ'
הלינאריות הזאת נראית לי די מקרית בסה"כ
02/11/2009 | 23:09
4
1
את העלייה בתחילת שנות ה-90 אפשר לייחס לאיחוד עם רשות הנמלים שהביא איתו תנופת פיתוח מסויימת (רכישת קרונועי IC3 הראשונים, חיבור מסילת האיילון, הכפלת קו החוף).

התחזית שלי לשנים הקרובות - לדעתי בשנת 2010 הגידול יהיה חלש יחסית, אם בכלל יהיה. גם 2011 לא תביא איתה מהפך משמעותי (גם אם קו החוף הדרומי ייפתח באותה שנה זה יקרה כנראה רק בסופה), אבל יש לקחת בחשבון את הכפלת הקו לכפ"ס (ואולי גם לנהריה) ושיפורים שייכנסו לאט לאט לקו לבאר שבע. ב-2012 אני מצפה לקפיצה די גדולה (קו החוף הדרומי והשלמת הכפלת הקו לב"ש יעשו את העבודה). שנת 2013 תמשיך את מגמת הגידול, אך לא כקודמתה. מעבר לכך זה תלוי בפתיחת מסילת השרון (לא נראה באופק כרגע) וכמובן A1 (שזה כבר מעבר לאופק).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כנראה שכל מלה שלך פה בסלע'
כנראה שכל מלה שלך פה בסלע
02/11/2009 | 23:25
1
לצפיה ב-'כנראה? כנראה?? '
כנראה? כנראה??
03/11/2009 | 00:07
לצפיה ב-'תחזית מעניינת, אגזור ואשמור... מסקרן באמת'
תחזית מעניינת, אגזור ואשמור... מסקרן באמת
03/11/2009 | 01:48
1
האם היא תתגשם. בהחלט ייתכן שהליניאריות מקרית, אותי הפתיעה עצם העובדה שהיא נמשכת כמעט ללא שינוי לאורך כל כך הרבה שנים, שבהם הפיתוח בכל זאת היה ממש לא אחיד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'... ואוסיף שאני מסכים שתהיינה קפיצות גדולות'
... ואוסיף שאני מסכים שתהיינה קפיצות גדולות
03/11/2009 | 01:56
בגידול במספר הנוסעים כשאר ייפתחו קווים חדשים - ת"א - יבנה, יבנה - אשדוד, מסילת השרון, המסילה המהירה לבאר שבע, וכן - גם כאשר תיפתח מסילת ערי הדרום! ובעתיד הרחוק יותר - A1 שייתן דחיפה עצומה לנסועה הכוללת ברכבת, מכל התחנות אך בעיקר מ/אל אזור המרכז וכמובן ירושלים.

השאלה, מה יהיה בשאר השנים - האם גם בהן יימשך הגידול? לדעתי, כן. הגידול יימשך במידה ולא תהיה הרעה בשירות מכל סיבה שהיא. גם אם לא תיפתח אף תחנה חדשה - עדיין מספר הנוסעים השנתי יעלה, בתנאי שלא תיגרם כל פגיעה חמורה בשירות הרכבתי. מוכן להמר על כך
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ב-94 - 97 הייתי נוסע קבוע'
ב-94 - 97 הייתי נוסע קבוע
03/11/2009 | 23:04
1
ברכבת בקו ת"א-חיפה. באותה תקופה הושלמה (או קרוב לכך) הכפלת המסילה ומשך הנסיעה קוצר משמעותית, ולתחושתי התרחש זמן קצר אחר כך גידול בכמות הנוסעים וכן שינוי בחתך החברתי - הרבה יותר אנשי עסקים ומחויטים אחרים. (כך זכור לי לפחות, אין לי נתונים לגבות תחושה זו).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בולשיט'
בולשיט
03/11/2009 | 17:40
5
3
אני זוכר את תקופת הפיחגועים , נסעתי יום יום באוטובוסים . האוטובוסים היו מלאים בדיוק כמו היום,   תושבי גוש דן והשרון לא ספרו את הטרוריסטים והמשיכו לנהל אורח חיים רגיל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חבל שאתה מקשקש שטויות'
חבל שאתה מקשקש שטויות
03/11/2009 | 17:55
3
1
ועוד בבוטות ובבטחון רב שכזה.
היתה ירידה עצומה בנסיעה באוטובוסים בתקופת הפיגועים הקשים של השנים 2001 ו-2002.
המון הלכו מרחקים עצומים ברגל (מי שהפרוטה לא היתה מצויה בידיו) והרבה אחרים לקחו מוניות שירות איפה שרק יכלו או מוניות
ספיישל או נסעו יותר עם הפרייבט שלהם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני בניגוד אליך '
אני בניגוד אליך
03/11/2009 | 18:02
2
1
באמת נסעתי באוטובוסים באותה תקופה  ולא ישבתי כל היום בפורום תחבורה ציבורית בתפוז

אולי במדדים הסטטיסטים היה ירידה של אחוז או שניים, אבל בשטח אתה לא מרגיש בהבדל וזה מה שחשוב
כי תושבי תל אביב "המפונקים משנקין" עמדו בגבורה מול הפיגועים. זה להבדיל מהרכרוכים בדרום שברחו למקלטים אחרי כמה רקטות מסכנות שגורמות מקסימום לפגועי הלם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שיעור הירידה הכולל הינן 36.3% במדוייק בשנים'
שיעור הירידה הכולל הינן 36.3% במדוייק בשנים
03/11/2009 | 22:53
1
4
2002-3. עזוב אותך ממראה עיניים. כאן בפורום מדברים בעובדות מספריות מדוייקות והיות ויש ברשותי כל נתון שרק ניתן לחלום עליו מכל פיגוע בכל אוטובוס בארץ מאז 06.01.1909 ועד 04.11.2009, אני רואה שבטבלת החישובים אצלי מופיע 36.3% ירידה והמידע בחסות מר דני שנער הקב"ט כך שעזוב אותך מתחושות ואמוציות. אנשים לא ממש ישבו אז כאן בפורום שהיה צעיר ורק בן שנה.....אני למשל הרביתי "לטייל" בתוך אוטובוסים מפוצצים - מס' דקות לאחר הפיגוע ואף הבאתי כאן בפורום בעבר צילומים חמים מתוך אוטובוסים מפוצצים משום שבזמנו בשנת 1994 זה היה נושא התזה שלי באוניברסיטה העברית ואח"כ המשכתי בתיעוד כל הפיגועים באוטובוסים על דרך המומנטום - מאז ועד לרגע זה וללא הפסקה. יש לנו ברישומים תיאורים מדוייקים של כל פיגוע בכל אוטובוס בכל 100 השנים האחרונות בארץ ואם תעיין בארכיון הפורום תוכל למצוא אוקיינוס של מידע בנושא זה שחברים יקרים מכאן ואני העלינו לפורום עם השנים. אתה יכול לסמוך גם על הגולש DOWN UNDER - הוא בעל זכרון פנומנאלי - הרבה יותר רציני מאיש הגשם.... לילה טוב.
שמא תזכור איזה פיגוע ארע היום בתאריך 03.11.  ??
תשובה:
פיגוע השלכת רימון יד אל עבר אוטובוס "אגד" בעיר עזה. (פיגוע ראשון באותו יום).  03.11.1969 כ"ב חשוון תש"ל, שני     LEYLAND ROYAL TIGER Mk-2, "הארגז", 38-882, (23564), "אגד"  
מספרו המקורי של האוטובוס: ת 3012. עם החלפת שיטת המספור בשלהי שנות ה- 1950' מוספר האוטובוס מחדש כ- 38-882. האוטובוס הנ"ל הינו משנת הדגם: 1958.
ופיגוע שני היום לפני 40 שנה בדיוק:
פיגוע השלכת רימון יד אל עבר אוטובוס "אגד" בעיר עזה. (פיגוע שני באותו יום). 03.11.1969 כ"ב חשוון תש"ל, שני     LEYLAND ROYAL TIGER Mk-2, "מרכבים"
    38-893, (23622), "אגד"  
מספרו המקורי של האוטובוס: ת 3040. עם החלפת שיטת המספור בשלהי שנות ה- 1950' מוספר
      האוטובוס מחדש כ- 38-893. האוטובוס הנ"ל הינו משנת הדגם: 1958.

בקיצר: אני יכול למצוא לך פיגוע לכל תאריך בשנה !
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המספרים לא משקרים. הייתה ירידה.'
המספרים לא משקרים. הייתה ירידה.
03/11/2009 | 18:44
1
אתה יכול לייחס את זה למה שאתה רוצה, אבל אלה העובדות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'העליה היא לא בעקבות הרמה של התחבורה הציבורית'
העליה היא לא בעקבות הרמה של התחבורה הציבורית
03/11/2009 | 17:37
1
1
העליה היא בעקבות זה שיותר ויותר אנשים הופכים לעניים (ע"ע דוח העוני מהשבוע)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה ההסבר שאתה מציע גם לעלייה בנוסעים ברכבת?'
זה ההסבר שאתה מציע גם לעלייה בנוסעים ברכבת?
03/11/2009 | 18:28
לצפיה ב-'העליה היא לא בעקבות הרמה של התחבורה הציבורית'
העליה היא לא בעקבות הרמה של התחבורה הציבורית
03/11/2009 | 17:34
20
1
העליה היא בהעקבות זה שיותר ויותר יורדים אנשים הופכים לעניים (ע"ע דוח העוני מהשבוע)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זו שטות מוחלטת מה שאתה כותב'
זו שטות מוחלטת מה שאתה כותב
03/11/2009 | 17:53
19
1
ראשית, אין גידול בכמות העניים במדינה.
שנית, אני אישית מכיר אנשי היי טק, משכורות בסביבות 10,000 ש"ח ברוטו לחודש עד 15,000 ש"ח (ממש לא עניים או קו העוני)
שנוסעים לעבודה בתח"ץ.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל הגרף מדבר על ה-10 שנים האחרונים'
אבל הגרף מדבר על ה-10 שנים האחרונים
03/11/2009 | 18:08
18
1
וב-10 שנים האחרונות באמת היתה עליה בכמות העניים , זה שבשנה אחרונה זה נעצר זה לא משנה עדיין


ובוא לא נוריד את הויכוח הזה לטיעוני "יש לי חברים ש" בסדר?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קשקוש. רמת החיים בארץ רק עלתה.'
קשקוש. רמת החיים בארץ רק עלתה.
03/11/2009 | 18:40
17
דו"ח העוני מתייחס ל"קו העוני" שהוא רמת הכנסה מסויימת (כמדומני 50% מהשכר הממוצע במשק). לא כל מי שמתחת לקו העוני הוא עני ולא כל מי שמעליו הוא "עשיר". זה הרבה יותר מסובך.

מה שקרה זה שרמת ההכנסה הממוצעת עלתה (ואיתה גם קו העוני...) וגם רמת החיים (ורמת המינוע, כלומר מספר המכוניות הממוצע ל-1000 איש - תבדוק!). איך תסביר את העלייה בשימוש בתח"צ מול נתוני רמת המינוע??
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה צודק'
אתה צודק
03/11/2009 | 18:51
16
דוח העוני במת מתייחס לעניין בצורה סטטיסטית-קרה
הוא לא מתייחס בהרחבה לאורח החיים של לו שמתחת לקו העוני
אתה זה עושה טוב דוח העוני האלטרנטיבי
והוא אפילו יותר חמור
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ניסית לברר מה עומד מאחורי הדו"ח האלטרנטיבי?'
ניסית לברר מה עומד מאחורי הדו"ח האלטרנטיבי?
03/11/2009 | 19:27
15
למצוא נתונים חמורים זה לא בעיה. החוכמה היא לראות את התמונה הכוללת, והתקשורת הישראלית לא מצטיינת בכך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא קשה להבין למי הצבעת בבחירות '
לא קשה להבין למי הצבעת בבחירות
03/11/2009 | 19:41
14
ועכשיו כולנו משלמים על זה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין לך מושג....'
אין לך מושג....
03/11/2009 | 19:48
לצפיה ב-'אין ספק שהעלית הרגע את רמת הדיון לשיאים'
אין ספק שהעלית הרגע את רמת הדיון לשיאים
03/11/2009 | 19:48
12
לצפיה ב-'לקפיטליזם יש ריח חזק, לא אשמתי'
לקפיטליזם יש ריח חזק, לא אשמתי
03/11/2009 | 19:53
11
לצפיה ב-'ודמגוגיה שלך יש ריח נוסטלגי'
ודמגוגיה שלך יש ריח נוסטלגי
03/11/2009 | 20:09
5
של עיתון "הפראבדה".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הפראבדה? אני הדמגוג?'
הפראבדה? אני הדמגוג?
03/11/2009 | 20:12
4
אתה הרי מהאלה שעוד מחזיקים בדעה שמי שהוא לא קפיטליסט  יש לו תמונת ענק של סטלין בחדר שהוא סוגד לה כל בוקר, אז אני הדמגוג?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני אכן מקווה שאין לך תמונה של'
אני אכן מקווה שאין לך תמונה של
03/11/2009 | 20:20
3
סטלין בחדר. אבל השטויות הדמגוגיות שלך, תשובות לא לעניין, התקפות ad hominem וכו', מזכירות לי נשכחות שראיתי ושמעתי במחוזות אחרים. דברים שאין להם מקום בפורום ובכל מקום אחר.

שאני אבין, אתה קראת לי ולעמית "קפיטליסטים"? אתה בכלל מבין את משמעות המילה "קפיטליסט"?!

בקיצור, אם אתה לא מסוגל לנהל ויכוח ענייני, אין לך מה לחפש פה. ואם ברגע שאומרים לך שאתה טועה אתה ישר "מנחש" לאיזו מפלגה הצביע יריבך, משמע שאתה לא יודע לנהל ויכוח קצר בלי לרדת לדמגוגיה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בלי צחוק, ולפני התגובות המבישות'
בלי צחוק, ולפני התגובות המבישות
03/11/2009 | 21:16
2
שלו בשעות האחרונות, מה"מוסיקה" של דבריו בתגובה הראשונה שלו בשרשור הזה נחשתי שזה מה שיהיה איתו בהמשך.
מסתבר שצדקתי.
חבל על הויכוח איתו.
כמו שאמר סנטור דמוקראטי למפגינה מהימין האמריקאי שטענה שאובמה הוא נאצי, הוא אמר לה שהוא מעדיף להתווכח עם
שולחן האוכל שלו מאשר איתה, כי לפחות שולחן האוכל לא מקשקש שטויות.

עדיף לך, אריק, לנסות להתווכח עם אדנים משומשים של רכבת בתחנה תפעולית נדחת (נניח חדרה מזרח).
הם לא יכתבו שטויות ועוד כאלו עלובות...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קובי: קרא בבקשה את התגובה שלי לו למעלה (36.3%'
קובי: קרא בבקשה את התגובה שלי לו למעלה (36.3%
03/11/2009 | 22:57
1
אתה מוזכר שם לטובה !!! אכן צדקת ! חבל על הזמן שלנו !
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קראתי, ותודה'
קראתי, ותודה
03/11/2009 | 23:54
אם כי הגזמת בסופרלטיבים על הזכרון שלי. הוא לא מתקרב, למזלי וגם לצערי, לזה של 'איש הגשם'.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הקפיטליזים עדיף על כל שיטה אחרת.'
הקפיטליזים עדיף על כל שיטה אחרת.
03/11/2009 | 21:45
4
מה שכן ישראל היא לא קפיטליזים אמריקני אלה יותר מזרח אירופאי או רוסיה של פוטין במובנים מסויימים, ולכן השחיתות גורמת לפערים חברתייים עמוקים ,קפיטליזים טהור לא אמור ליצור חסמים בירוקרטים אשר מחלישים את החלש ומחזקים את החזק (מה שקורה בישראל)אלה לתת חופש בכל הרבדים ואותו חופש יינתן לחלש עם מגוון כלים וללא חסמים ולהוקיע בעזרת מנגנוני פיקוח את המושחתים, ולכן כל אלה שצועקים הצילו על הקפיטליזים הישראלי שיבדקו את שורשיו בשמאל הרוסי שייבאו לארץ בדמות המתעשרים החדשים או הקיבוצים "השיתופיים" תעשה קצת מחקר בקשת המזרחית ותבין שמי שגזל וגוזל ויגזול בארץ ישראל הם לאו דווקא אלה שהתקשורת השטחית בישראל מאשימה אותם בזה ,אלה אלה שכביכול יוצאים וצועקים נגד קפיטליזים בלי לההבין מה זה בכלל, חוץ מזה שהיום הם יכולים להחזיק רכב לטוס פעמיים בשנה לחו"ל ולאכול במסעדות כל שני וחמישי ולקרא לעצמם דואגים לחלש אין שום בעייה עם זהשהם נהנים מהחיים הטובים אבל עדיין אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה ואת זה קצת שכחנו כאן אז  אלה הם האשמים שאתה מחפש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אחרי השבר העולמי הקפיטליזם איבד רלבנטיות'
אחרי השבר העולמי הקפיטליזם איבד רלבנטיות
03/11/2009 | 22:23
3
אפילו בארה"ב הולכים צעד אחורה

אבל כנראה בפורום הזה נמצאים החסידים השוטים האחרונים של השיטה הזאת
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עדיין לא הבנתי מה הקשר בין מה שכתבתי כאן'
עדיין לא הבנתי מה הקשר בין מה שכתבתי כאן
03/11/2009 | 23:22
לקפיטליזם....
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'משום מה נראה לי שכשחילקו שכל'
משום מה נראה לי שכשחילקו שכל
03/11/2009 | 23:57
1
הלכת לבדוק למקום אחר בטענה שהשכל הוא דבר קפיטליסטי...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חבר'ה חבל על הזמן'
חבר'ה חבל על הזמן
04/11/2009 | 15:46
אין טעם להתווכח איתו, הוא עדיין מתאבל על הריסת אוסישקין. אלה אנשים שחיים בעבר וההגיון אצלם הוא בגדר שמועה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'"דימונה בידנו"'
"דימונה בידנו"
01/11/2009 | 00:13
16
מסע הזוי ברכבת הריקה לדימונה

חלק ראשון
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חלק שני'
חלק שני
01/11/2009 | 00:15
לצפיה ב-'חלק שלישי'
חלק שלישי
01/11/2009 | 00:18
לצפיה ב-'חלק רביעי ואחרון'
חלק רביעי ואחרון
01/11/2009 | 00:20
13
לצפיה ב-'כמה שטויות בפרק ז''
כמה שטויות בפרק ז'
01/11/2009 | 13:32
2
לצפיה ב-' גם פרק ד' לא מזהיר.'
גם פרק ד' לא מזהיר.
01/11/2009 | 13:59
1
לצפיה ב-'אכישהוא דילגתי עליו..'
אכישהוא דילגתי עליו..
01/11/2009 | 19:19
אכן מתחרה ראוי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קצת מצחיק אותי הכותב המכובד הזה'
קצת מצחיק אותי הכותב המכובד הזה
01/11/2009 | 14:32
5
לגבי יוממות באר שבע - תל אביב. הוא טוען שרכבת שעושה את הדרך ב-50 דקות לא תעשה לרציונאלי את אופציית היוממות.
וואלה?
שתי הוכחות לכך שהוא טועה:
1. זמן הנסיעה ת"א - חיפה הוא בין 40 דקות לשעה (תלוי באיזו רכבת ומאיזה תחנות בערים הללו). וראו זה פלא, יש ביום יום
כמה מאות יוממים, שוב, כמה מאות חיפאים המייממים את גוש דן וכמה מאות גוש דניקים המייממים את חיפה.
מדוע בזמן כזה של 50 דקות בממוצע כן יש יוממים בקו הזה ובזמן זהה בקו אחר לא יהיו?!?
2. כבר כיום ברכבות בין ת"א לב"ש, שלוקח להן לא 50 דקות אלא שעה ורבע עד שעה וחצי יש כמה עשרות עד מאות יוממים.
כן, כן, כבר כיום יש יוממים בין ב"ש לת"א וההיפך.
אז כשהרכבת תעשה זאת ב-50 דקות לא יהיו יוממים?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מסכים איתך.'
מסכים איתך.
01/11/2009 | 18:15
קיצור זמן הנסיעה ל50 דקות יגרום לשיפור משמעותי בקישוריות בין המרכז לדרום ויעלה בהרבה את מספר היוממים בקו לדעתי.  ולא מדובר רק בקיצור זמן הנסיעה אלא גם בנושא החשוב של הגדלת אמינות השירות הודות למסילה הכפולה כך שלמי שצריך להגיע בשעה מסויימית יהיה לו יותר ביטחון שהוא באמת יגיע קרוב לשעה הנקובה בגלל שלא יהיה צורך במפגשי רכבות והמתנה לשחרור קטעי מסילה מרכבות מאחרות לאחר סיום השדרוג.

בנוסף, מבנה המסילה בהתוואי החדש יכול גם לשמש בסיס לרכבות עוד יותר מהירות מ50 דקות בעתיד עם תפעול עם ציוד מתאים ותחזוקת מסילה מתאימה לכך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מקווה שהאיש לא נוהג לחבוש כובע מקש...'
אני מקווה שהאיש לא נוהג לחבוש כובע מקש...
01/11/2009 | 19:24
1
לצפיה ב-'למה? עדיף מבד או עור '
למה? עדיף מבד או עור
02/11/2009 | 16:40
לצפיה ב-'יתרה מזאת'
יתרה מזאת
01/11/2009 | 21:30
כבר היום יש אלפים רבים מתושבי השרון והשפלה שנוסעים לתל אביב בבקרים במשך 40-70 דקות נסיעה לכל כיוון (אמנם מרחק קטן בהרבה מנסיעה מב"ש, אך משך הנסיעה מישוב כמו כפר סבא/ראשל"צ אל תל אביב עשוי בהחלט לעבור את ה50 דקות בממוצע בבוקר. גם מכיוון י-ם יש כמה מאות/אלפים של נוסעים היוממים לתל אביב בזמן נסיעה ארוך יותר מאשר 50 דקות (מישהו אמר A1?). לאחר שיסתיימו עבודות שידרוג הקו, יהיה מצב בו תושב ב"ש שמתגורר במרכז העיר יוכל להגיע למקום עבודתו בעזריאלי/בבנייני הבורסה בר"ג ובעוד מקומות נגישים, מהר יותר מאשר חברו לעבודה המתגורר בכפר-יונה למשל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בטוח שיש חצאי-יוממים'
בטוח שיש חצאי-יוממים
03/11/2009 | 23:14
כלומר אנשים שנוסעים פעמיים-שלוש בשבוע מת"א לב"ש או להיפך. למשל מרצים באוני' בן-גוריון. כאלה יש לא מעטים, ועם רכבת מהירה יותר יהיו עוד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עוד מאמר דמגוגי.'
עוד מאמר דמגוגי.
01/11/2009 | 19:35
יש בכלל צורך לפרט?..
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תגובה צינית!'
תגובה צינית!
03/11/2009 | 17:05
הכותב לא הדגיש נקודה חשובה אחת

בנסיעה מלפני עשרים שנה רק נוסע אחד המשיך לדימונה
בנסיעה הנוכחית שישה נוסעים המשיכו לדימונה

מכאן שההשקעה בקו הצדיקה את עצמה ויש עליה של 600%!!! בכמות הנוסעים.

הצלחה דומה ואף יותר גדולה נרשמה גם בקו המשודרג לירושלים.

וזה שיש שם חמישה עובדים באבטלה לא סמויה, בהקשר של פיתוח הנגב זה פשוט ציונות

ולא בציניות, אני מצר רק על דבר אחד, וזה על ההשקעה הבזבזנית בתחנה המפוארת, ההשקעה במסילה בהחלט נדרשה לרכבות המשא הרבות שעוברות שם.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קשה מאד להגן על רכבות הנוסעים לדימונה'
קשה מאד להגן על רכבות הנוסעים לדימונה
03/11/2009 | 19:20
1
עם כל אהבתי לצילום רכבות על רקע נופי פרא. הקו הזה, במיקום הנוכחי של תחנת הנוסעים, הוא פשוט כישלון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כישלון ידוע מראש....'
כישלון ידוע מראש....
03/11/2009 | 19:28
לצפיה ב-'כתבות נוספות מאותו גיליון'
כתבות נוספות מאותו גיליון
01/11/2009 | 00:24
2
1
בנושאי תשתיות, תוכלו למצוא כאן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה רבה, עמית!'
תודה רבה, עמית!
01/11/2009 | 18:45
1
לצפיה ב-'על לא דבר!'
על לא דבר!
02/11/2009 | 12:27

הודעות אחרונות

14:29 | 22.03.19 עמוד השדרה
17:08 | 21.03.19 קו32
10:51 | 21.03.19 סוכריה חמצמצה
10:46 | 20.03.19 עמוד השדרה
10:32 | 20.03.19 עמוד השדרה
09:15 | 19.03.19 0bama11
17:30 | 18.03.19 עמוד השדרה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ