מספר שאלות לסמנכ"ל חטיבת הניידשרשור שאלות לסמנכ"ל חטיבת נייד בר"י
שלום לכולם, אני שמח להודיע כי סמנכ"ל חטיבת נייד בר"י, מר סמי כהן, נענה ליוזמתי ויקיים פגישה עם חברי הפורום. הפגישה תתקיים במתכונת דומה לזו שהתקיימה עם סמנכ"ל חטיבת תשתיות ובמהלכה תוצגנה שאלות חברי הפורום לסמנכ"ל נייד. הנכם מתבקשים לשרשר לכאן את שאלותיכם לסמנכ"ל. על השאלות לעסוק אך ורק בתחומי אחריותו של הסמנכ"ל, כפי שמוגדרים באתר הרכבת. בתפקידו הנוכחי משמש כסמנכ"ל צי הנייד של הרכבת ומכוח תפקידו אחראי על אחזקת צי הנייד, ניהול תחום פיתוח מתחמי רכבת, רכש ציוד רכבתי חדש וניהול משק הדלק ברכבת שאלות נבחרות מתוך מאגר השאלות תוצגנה לסמנכ"ל בפגישה שתיערך עמו בעוד מספר שבועות.
1. לפי מה שידוע לחברי הפורום ר"י זקוקה לציוד נייד הן קרונות והן קטרים בדחיפות רבה על מנת שתוכל לשפר את השירות ללקוחותיה בקווים הקיימים וכן על מנת שתוכל לתת שירות סביר בקווים שיפתחו בשנים הקרובות (שדרוג הקו לב. שבע שיביא להעלאת תדירות הנסיעות וקו חדש לראשון מערב, יבנה ודרומה שידרוש ציוד נייד בתדירות גבוהה ועוד). מדוע ר"י אינה מפעילה את אופציית הקרונות הנוספים שיש לה מתוקף חוזה הספקת הקרונות מול חברת סימנס? מדוע האופציה המועדפת על ר"י היא מכרז חדש? 2. לר"י יש תוכנית חומש לפיתוח רשת מסילות הרכבת בישראל, אך הפרטים לגבי תוכנית החומש שמתפרסמים בתקשורת כוללים בעיקר תוכנית להנחת תשתיות. איך נראית תוכנית החומש מנקודת המבט של חטיבת הנייד?