הסטוריה בגליל

מצב
הנושא נעול.
הסטוריה בגליל
אמנם לרכבת לק"ש נחכה עוד 30-35 שנה, אך מחר יגיע לסיומו סוף סוף פרוייקט שנמשך 28 שנה - הכפלת כביש 90 מעמיעד ועד ק"ש. הקטע החסר האחרון (יסוד - גומא) ייפתח לתנועה דו מסלולית ודו נתיבית. הצמתים המוכרים מילדותי (צומת המנפטה - כיום האגמון, צומת השמורה, וצומת כח) כולם ייכנסו למאה ה-20. לשם פרספקטיבה על משך הפרוייקט הבה נזכיר כמה דברים שארעו ב-1981, השנה בה אושר במלואו וניתנה ההוראה להתחיל בעבודה: - מנחם בגין ז"ל ועזר וייצמן ז"ל שלחו את אילן רמון ז"ל ועוד שבעה חבר'ה להפציץ את הכור העיראקי תמוז. - הפועל ת"א זכתה באליפות עם המאמן דוביד "הכריש" שווייצר ז"ל. - רונלד רייגן זצ"ל נכנס לתפקיד נשיא ארה"ב, הלך לנאום בקונגרס ואמר את המשפט הבא: "הממשלה אינה הפתרון לבעיותנו - הממשלה היא הבעיה". - מנחם בגין ז"ל נאם בכיכר מלכי ישראל (כיום רבין) ותקף בחריפות את דודו טופז ז"ל על כך שאמר "צ'חצ'חים". - לארי ברד זכה באליפות הראשונה שלו עם בוסטון. - הדמות הקולנועית "אינדיאנה ג'ונס" הופיעה לראשונה על המסך. - דיאנה ספנסר ז"ל התחתנה עם הנסיך צ'רלס. - אנוור סאדאת ז"ל נרצח במצעד לציון יום השנה למלחמת יום כיפור. - שלמה ארצי הוציא את האלבום "חצות" ובו השיר הלא ברור "לא עוזב את העיר"... - וכמובן, שמעון פרס הפסיד בבחירות.
 

בועז ל

New member
הסטוריה בגליל
אמנם לרכבת לק"ש נחכה עוד 30-35 שנה, אך מחר יגיע לסיומו סוף סוף פרוייקט שנמשך 28 שנה - הכפלת כביש 90 מעמיעד ועד ק"ש. הקטע החסר האחרון (יסוד - גומא) ייפתח לתנועה דו מסלולית ודו נתיבית. הצמתים המוכרים מילדותי (צומת המנפטה - כיום האגמון, צומת השמורה, וצומת כח) כולם ייכנסו למאה ה-20. לשם פרספקטיבה על משך הפרוייקט הבה נזכיר כמה דברים שארעו ב-1981, השנה בה אושר במלואו וניתנה ההוראה להתחיל בעבודה: - מנחם בגין ז"ל ועזר וייצמן ז"ל שלחו את אילן רמון ז"ל ועוד שבעה חבר'ה להפציץ את הכור העיראקי תמוז. - הפועל ת"א זכתה באליפות עם המאמן דוביד "הכריש" שווייצר ז"ל. - רונלד רייגן זצ"ל נכנס לתפקיד נשיא ארה"ב, הלך לנאום בקונגרס ואמר את המשפט הבא: "הממשלה אינה הפתרון לבעיותנו - הממשלה היא הבעיה". - מנחם בגין ז"ל נאם בכיכר מלכי ישראל (כיום רבין) ותקף בחריפות את דודו טופז ז"ל על כך שאמר "צ'חצ'חים". - לארי ברד זכה באליפות הראשונה שלו עם בוסטון. - הדמות הקולנועית "אינדיאנה ג'ונס" הופיעה לראשונה על המסך. - דיאנה ספנסר ז"ל התחתנה עם הנסיך צ'רלס. - אנוור סאדאת ז"ל נרצח במצעד לציון יום השנה למלחמת יום כיפור. - שלמה ארצי הוציא את האלבום "חצות" ובו השיר הלא ברור "לא עוזב את העיר"... - וכמובן, שמעון פרס הפסיד בבחירות.
תתחדש!
סתם שאלת ניחוש שמסקרנת אותי: נכון שקטע עמיעד ק"ש חולק למספר מקטעים מבחינתה של מע"צ במהלך כול אותן שנים רבות?
 
תתחדש!
סתם שאלת ניחוש שמסקרנת אותי: נכון שקטע עמיעד ק"ש חולק למספר מקטעים מבחינתה של מע"צ במהלך כול אותן שנים רבות?
תודה בועז, בקרוב אצלך (38)...
אנסה לתת לך סקירה על חלקי הפרוייקט השונים, לאו דווקא בסדר כרונולוגי מדוייק. תחילה באמצע שנות השמונים כאשר עלתה זעקת קרבנות התאונות עד השמיים (תרתי משמע...
), סללו מחדש את הקטע מאיילת השחר ועד ק"ש, הוסיפו שולי אספלט רחבים - אך לא ניסו אפילו להכפיל שום חלק של הכביש... כך שהתאונות המשיכו ללא הפרעה. אח"כ החליטו שהקטע הכי בעייתי בכביש הוא ליד תל חצור ולכן צריך לסלול תוואי חלופי. לצורך הכנת החיבור לתוואי החדש כרתו עשרות עצי אקליפטוס לאורך התוואי הישן, עצים שעמדו שם 40 שנה - ואז לא עשו כלום יותר מעשר שנים! נשאר כביש גרוע ומסוכן, והפעם גם מכוער. בשלב זה הגענו לאמצע שנות התשעים ולראשונה החלו בהכפלת חלקים מהכביש. תחילה הוציאו את הכביש הראשי מתוך ראש פינה, והציבו שם רמזור ראשון באצבע הגליל. אח"כ הכפילו את הקטע הקצר מראש פינה למחניים, כולל רמזורים בחצור ומחניים. קטע נוסף שהוכפל בערך באותה תקופה היה מק"ש לצומת גומא (המכונה בפי המקומיים "צומת גונן"). אך בין שני הקטעים הפרידו כ-17 ק"מ של כביש נורא ואיום, והסוף לא נראה באופק. כאן נכנס לפעולה אריק שרון, שבשנות שלטונו הוכפל הקטע מעמיעד לראש פינה, וחובר לכביש חדש לחלוטין - עוקף צפת. החיבור בין הכבישים הוא המחלף היחיד באצבע הגליל (מחלף אליפלט). ואז בתקופת אולמרט בוצע סוף סוף הקטע שליד תל חצור, התל נעקף לחלוטין, וניתן היה לנסוע מעמיעד עד יסוד המעלה בכביש דו מסלולי. מה שמביא אותנו לימיו של ביבי גרסה 2.0, בהם הוכפל סוף סוף הקטע האחרון, מיסוד ועד גומא, כולל מעברים תחתיים לשני המעיינות שבדרך - עינן ועין תאו (המוכר למקומיים כ"ג'אחולה"). היום אפשר לנסוע בכביש 90 ובמקום להתרכז במשאית האיומה שחוסמת את הדרך - ליהנות מהנוף הנפלא של עמק החולה. סבי, שחי באיזור מאז 1948, קורא לכבישים החדשים והמוזרים שנחתו על האצבע "כבישים בשביל מלכת אנגליה"...
 

בועז ל

New member
תודה בועז, בקרוב אצלך (38)...
אנסה לתת לך סקירה על חלקי הפרוייקט השונים, לאו דווקא בסדר כרונולוגי מדוייק. תחילה באמצע שנות השמונים כאשר עלתה זעקת קרבנות התאונות עד השמיים (תרתי משמע...
), סללו מחדש את הקטע מאיילת השחר ועד ק"ש, הוסיפו שולי אספלט רחבים - אך לא ניסו אפילו להכפיל שום חלק של הכביש... כך שהתאונות המשיכו ללא הפרעה. אח"כ החליטו שהקטע הכי בעייתי בכביש הוא ליד תל חצור ולכן צריך לסלול תוואי חלופי. לצורך הכנת החיבור לתוואי החדש כרתו עשרות עצי אקליפטוס לאורך התוואי הישן, עצים שעמדו שם 40 שנה - ואז לא עשו כלום יותר מעשר שנים! נשאר כביש גרוע ומסוכן, והפעם גם מכוער. בשלב זה הגענו לאמצע שנות התשעים ולראשונה החלו בהכפלת חלקים מהכביש. תחילה הוציאו את הכביש הראשי מתוך ראש פינה, והציבו שם רמזור ראשון באצבע הגליל. אח"כ הכפילו את הקטע הקצר מראש פינה למחניים, כולל רמזורים בחצור ומחניים. קטע נוסף שהוכפל בערך באותה תקופה היה מק"ש לצומת גומא (המכונה בפי המקומיים "צומת גונן"). אך בין שני הקטעים הפרידו כ-17 ק"מ של כביש נורא ואיום, והסוף לא נראה באופק. כאן נכנס לפעולה אריק שרון, שבשנות שלטונו הוכפל הקטע מעמיעד לראש פינה, וחובר לכביש חדש לחלוטין - עוקף צפת. החיבור בין הכבישים הוא המחלף היחיד באצבע הגליל (מחלף אליפלט). ואז בתקופת אולמרט בוצע סוף סוף הקטע שליד תל חצור, התל נעקף לחלוטין, וניתן היה לנסוע מעמיעד עד יסוד המעלה בכביש דו מסלולי. מה שמביא אותנו לימיו של ביבי גרסה 2.0, בהם הוכפל סוף סוף הקטע האחרון, מיסוד ועד גומא, כולל מעברים תחתיים לשני המעיינות שבדרך - עינן ועין תאו (המוכר למקומיים כ"ג'אחולה"). היום אפשר לנסוע בכביש 90 ובמקום להתרכז במשאית האיומה שחוסמת את הדרך - ליהנות מהנוף הנפלא של עמק החולה. סבי, שחי באיזור מאז 1948, קורא לכבישים החדשים והמוזרים שנחתו על האצבע "כבישים בשביל מלכת אנגליה"...
תודה על הסקירה. אני מוצא מוטיבים משותפים רבים
בין כביש 90 בקטע שבין עמיעד לקריית שמונה ובין כביש 38, ואם להשליך מ-90 ל-38 , הרי שנכונו לכביש 38 עוד ימים רבים ככביש חד-נתיבי. גם בכביש 38 רתח הדם על האספלט עד שהורחבו שוליו במקטע חלקי שבין שער הגיא לישוב נחם. הרחבת השוליים בוצעה לפני כ-12 שנה. לפני כ- 8 שנים נכרתו גם אצלנו אקליפטוסים בני עשרות שנים. שלט שהציבה מע"צ ניחם את חובבי העצים בהבטחה לטיפוח הסביבה הפגועה ובהתנצלות על הצעד שנאלצה מע"צ לבצע עקב ה"עבודות הצפויות להרחבת הכביש". בינתיים השנים חולפות, הדם זורם על כביש 38, קו הרכבת הגרוע בין בית שמש לירושלים נחנך וומע"צ מבצעת חלוקה של הכביש לשלושה מקטעים מלאכותיים. בכביש 38 זמן=דם. שניהם עוד יזרמו בשפע עד להרחבתו של הכביש.
 
תודה על הסקירה. אני מוצא מוטיבים משותפים רבים
בין כביש 90 בקטע שבין עמיעד לקריית שמונה ובין כביש 38, ואם להשליך מ-90 ל-38 , הרי שנכונו לכביש 38 עוד ימים רבים ככביש חד-נתיבי. גם בכביש 38 רתח הדם על האספלט עד שהורחבו שוליו במקטע חלקי שבין שער הגיא לישוב נחם. הרחבת השוליים בוצעה לפני כ-12 שנה. לפני כ- 8 שנים נכרתו גם אצלנו אקליפטוסים בני עשרות שנים. שלט שהציבה מע"צ ניחם את חובבי העצים בהבטחה לטיפוח הסביבה הפגועה ובהתנצלות על הצעד שנאלצה מע"צ לבצע עקב ה"עבודות הצפויות להרחבת הכביש". בינתיים השנים חולפות, הדם זורם על כביש 38, קו הרכבת הגרוע בין בית שמש לירושלים נחנך וומע"צ מבצעת חלוקה של הכביש לשלושה מקטעים מלאכותיים. בכביש 38 זמן=דם. שניהם עוד יזרמו בשפע עד להרחבתו של הכביש.
פשוט מוציא מן הכלים
כביש 90 בקטע עמיעד-ק"ש עובר כמעט כולו בנוף גבעות מתון או בשטח מישורי לחלוטין, עם שתי ירידות משמעותיות בלבד לכל אורכו (בין עמיעד לאליפלט ובמעיינות עינן), לא חוצה שום נהר ושום תהום, ובכל זאת הצליחו למשוך את הכפלתו 28 שנה עם מאות הרוגים בתאונות. כביש 38 קצר כדי מחצית, הנוף קצת יותר הררי אך ממש לא שייך לאלפים, והנה 12 שנה שלא עושים בו דבר. אין גבול לתרגילי ההשהיה שהממשלות נוקטות בהן כדי לא לחבר את ה"פריפריה" ל"מרכז". חס וחלילה שתושבי המדינה ילמדו לדעת שאין הבדל בין הערים השונות ואין שום מניעה פיסית להגיע ממקום למקום. איך נשסה בוחרים בבוחרים? איך נבטיח "לקדם" את האוכלוסיות ה"נחשלות"? חייבים להנציח את ה"פער" הגיאוגרפי.
 

megashock

New member
פשוט מוציא מן הכלים
כביש 90 בקטע עמיעד-ק"ש עובר כמעט כולו בנוף גבעות מתון או בשטח מישורי לחלוטין, עם שתי ירידות משמעותיות בלבד לכל אורכו (בין עמיעד לאליפלט ובמעיינות עינן), לא חוצה שום נהר ושום תהום, ובכל זאת הצליחו למשוך את הכפלתו 28 שנה עם מאות הרוגים בתאונות. כביש 38 קצר כדי מחצית, הנוף קצת יותר הררי אך ממש לא שייך לאלפים, והנה 12 שנה שלא עושים בו דבר. אין גבול לתרגילי ההשהיה שהממשלות נוקטות בהן כדי לא לחבר את ה"פריפריה" ל"מרכז". חס וחלילה שתושבי המדינה ילמדו לדעת שאין הבדל בין הערים השונות ואין שום מניעה פיסית להגיע ממקום למקום. איך נשסה בוחרים בבוחרים? איך נבטיח "לקדם" את האוכלוסיות ה"נחשלות"? חייבים להנציח את ה"פער" הגיאוגרפי.
ומה עם הכפלה של קטע צ.עמיעד-צ.גולני ?
עדיין עשו חצי עבודה ומי שרוצה לצאת מאצבע הגליל לכיוון ת"א, או לכרמיאל וחיפה חייב לעבוד בקטע המאוד מסוכן שבין צ.עמיעד דרך צ.כדרים לצ.גולני, או מצ.כדרים לכרמיאל. כך שעדיין אין דרך בטוחה להגיע לאצבע הגליל.
 

megashock

New member
ומה עם הכפלה של קטע צ.עמיעד-צ.גולני ?
עדיין עשו חצי עבודה ומי שרוצה לצאת מאצבע הגליל לכיוון ת"א, או לכרמיאל וחיפה חייב לעבוד בקטע המאוד מסוכן שבין צ.עמיעד דרך צ.כדרים לצ.גולני, או מצ.כדרים לכרמיאל. כך שעדיין אין דרך בטוחה להגיע לאצבע הגליל.
או את קטע ההתאבדות בין עמיעד לטבריה
פחד מוות לנסוע בו בחושך.
 

nitsansh

New member
או את קטע ההתאבדות בין עמיעד לטבריה
פחד מוות לנסוע בו בחושך.
הוא לא חשוב
הקטע הזה הוא לא ציר תנועה ראשי,חוץ מזה בקטע המסוכן שאתה מתכוון אליו (הירידה מאלמגור לכנרת) יש בעיות טופוגרפיות קשות שאם יש להן פתרון הנדסי אחר הוא בטח מאד יקר... אולי יהיה עדיף להכפיל את כביש מגדל-מראר כדי לספק חיבור מהיר מטבריה לצפון.
 

nitsansh

New member
הוא לא חשוב
הקטע הזה הוא לא ציר תנועה ראשי,חוץ מזה בקטע המסוכן שאתה מתכוון אליו (הירידה מאלמגור לכנרת) יש בעיות טופוגרפיות קשות שאם יש להן פתרון הנדסי אחר הוא בטח מאד יקר... אולי יהיה עדיף להכפיל את כביש מגדל-מראר כדי לספק חיבור מהיר מטבריה לצפון.
הקטע המדובר מצומת מגדל לצומת נחל צלמון
הוא רק 7 ק"מ, והוא בשיפוע מתון יחסית. לא נראה לי סיפור גדול להכפיל אותו, וזה גם יכול לחבר את טבריה ובקעת גינוסר לכוון חיפה ותל אביב בלי הצורך לחצות את העיר ולעלות את העליה התלולה בכביש 77 לכוון צומת גולני.
 
ומה עם הכפלה של קטע צ.עמיעד-צ.גולני ?
עדיין עשו חצי עבודה ומי שרוצה לצאת מאצבע הגליל לכיוון ת"א, או לכרמיאל וחיפה חייב לעבוד בקטע המאוד מסוכן שבין צ.עמיעד דרך צ.כדרים לצ.גולני, או מצ.כדרים לכרמיאל. כך שעדיין אין דרך בטוחה להגיע לאצבע הגליל.
אתה צודק, אבל זה נושא נפרד
כאשר הוכרז פרוייקט הכפלת כביש 90 ב-1981, כביש עמיעד-פרוד (המשך 85) רק נפתח לא מזמן, היה כביש חדש וכמעט בלתי מוכר, ובוודאי לא "נהנה" מהמעמד של כביש 90 כאחד הכבישים המסוכנים ביותר בארץ (אז קראו לזה "כביש אדום". רוב אחיו ל"אדמת" של 90 כבר שופצו מזמן, אבל הם כמובן קרובים יותר לת"א). כביש קדרים-גולני (כביש 65) עוד לא היה קיים בכלל! לכן הם לא נכללו בפרוייקט זה. רק לפני 3-4 שנים החלה מע"צ לפעול בנושא כביש 85 המזרחי וניתן לקוות שהעבודות שם תתחלנה בקדנציה של הממשלה הנוכחית (ייתכן ש-2011 או 2012 אם הגרעון בתקציב יישאר בשליטה). כך שאין מדובר באיחור של 28 שנה כמו בכביש 90. לא מדובר ב"חצי" עבודה. באמצע שנות התשעים, כשהחלו סוף סוף לטפל בכבישי הארץ, היו תשעה קטעים דפוקים בדרך לק"ש. כיום נותרו "רק" שניים, בתוספת קטע קצר מאד בין מחלף זכרון לפוריידיס. כך שרוב העבודה הושלמה, גם אם באיחור של עשרות שנים. שני הקטעים הנותרים (85 ו-65) אמורים להיות מוכפלים בחומש הנוכחי של מע"צ, אך נאמין בכך כשנראה את הבולדוזרים עולים על הגבעות. מכל מקום, הממשלה מתכננת בנוסף גם מסעף מזרחי של כביש 6 שיהיה כביש מהיר (ללא רמזורים) מיקנעם ועד צומת קדרים. זה עדיין בשלב הפנטזיה.
 
ומה עם הכפלה של קטע צ.עמיעד-צ.גולני ?
עדיין עשו חצי עבודה ומי שרוצה לצאת מאצבע הגליל לכיוון ת"א, או לכרמיאל וחיפה חייב לעבוד בקטע המאוד מסוכן שבין צ.עמיעד דרך צ.כדרים לצ.גולני, או מצ.כדרים לכרמיאל. כך שעדיין אין דרך בטוחה להגיע לאצבע הגליל.
הבנתי שיורחב כביש 65 בקרוב
אושר תקציב לשנת 2010 הלתחלת עבודות בקטע גולני קדרים. אושר תקציב לעבודות גולני עפולה ב2011
 

megashock

New member
הבנתי שיורחב כביש 65 בקרוב
אושר תקציב לשנת 2010 הלתחלת עבודות בקטע גולני קדרים. אושר תקציב לעבודות גולני עפולה ב2011
אלו חדשות טובות, אבל לא מספיק
הכפלה של קטע גולני-כדרים עדיין לא תיצור כביש בטוח רציף לאצבע הגליל, כי יהיו חייבים לעבור בקטע עם העליה המסוכנת בדרך מכדרים לעמיעד. אם לפי מה שפארק דה פראנס כתב רק עכשיו חושבים אם בכלל יש תקציב ב2011-12 להתחלת העבודות על סיום ההכפלה של כביש 85 מעמיעד לכרמיאל, אז אלו חדשות רעות מאוד לתושבי הצפון כיוון שזה אומר שאין שום סיכוי לנסיעה בטוחה לצפון ב5 שנים הקרובות. לדעתי הדרך מק"ש לטבריה דרך אלמגור היא כן חשובה בגלל שהיא מקשרת בין שתי הערים הגדולות באיזור. הבעיה כפי שאני רואה אותה היא שחושבים רק על איך לקרב את הצפון למרכז, אבל לא על איך לקרב את הערים הגדולות בצפון אחת לשניה. הכפלה של הכבישים המובילים למרכז תעזור בעיקר לתיירות, אבל פחות תשפיע על מצב התעסוקה, בגלל שיש יותר סיכוי שתושב בק"ש ינסה למצוא עבודה באיזור כרמיאל/טבריה/חיפה ולא בת"א.
 

nitsansh

New member
אלו חדשות טובות, אבל לא מספיק
הכפלה של קטע גולני-כדרים עדיין לא תיצור כביש בטוח רציף לאצבע הגליל, כי יהיו חייבים לעבור בקטע עם העליה המסוכנת בדרך מכדרים לעמיעד. אם לפי מה שפארק דה פראנס כתב רק עכשיו חושבים אם בכלל יש תקציב ב2011-12 להתחלת העבודות על סיום ההכפלה של כביש 85 מעמיעד לכרמיאל, אז אלו חדשות רעות מאוד לתושבי הצפון כיוון שזה אומר שאין שום סיכוי לנסיעה בטוחה לצפון ב5 שנים הקרובות. לדעתי הדרך מק"ש לטבריה דרך אלמגור היא כן חשובה בגלל שהיא מקשרת בין שתי הערים הגדולות באיזור. הבעיה כפי שאני רואה אותה היא שחושבים רק על איך לקרב את הצפון למרכז, אבל לא על איך לקרב את הערים הגדולות בצפון אחת לשניה. הכפלה של הכבישים המובילים למרכז תעזור בעיקר לתיירות, אבל פחות תשפיע על מצב התעסוקה, בגלל שיש יותר סיכוי שתושב בק"ש ינסה למצוא עבודה באיזור כרמיאל/טבריה/חיפה ולא בת"א.
עדיף לשפצר את כביש 807
הקטע של כביש 90 מצומת מגדל לצומת עמיעד הוא 14 ק"מ. מצומת מגדל לצומת נחל צלמון 7 ק"מ. מצומת נ. צלמון לצ. עמיעד דרך צומת נחל עמוד (המכונה גם צומת קדרים) 13 ק"מ. סה"כ 20 ק"מ ממגדל לעמיעד דרך נ. צלמון. יותר ארוך אבל המרחק מתקזז בגלל שיפועים וסיבובים יותר מתונים. שפצור של הקטע מגדל-צלמון ייצור קישור טוב מטבריה לא רק צפונה אלא גם מערבה דרך כביש 85 לכרמיאל ודרך כביש 65 לצ. גולני (את שניהם צריך לשפצר גם בלי קשר לטבריה) ומשם לעפולה, נצרת, חיפה ומרכז הארץ. אמנם קיים כביש 77 מטבריה לצ. גולני אבל הוא מחייב מעבר דרך מרכז העיר ויש שיפוע תלול מאד משפת הכנרת לטבריה עילית (הפרש גובה של יותר מ-200 מ' על 3 ק"מ דרך. אם כבר מדובר על כבישים בצפון... האם לא היה עדיף לסלול את הדרך הראשית לצפון-מזרח בתוואי דרך בקעת בית נטופה, כלומר מצפון להר תירען וליישובים בועיינה-נוג'ידאת, עוזייר ורומאנה? התוואי הזה כמעט שטוח לחלוטין, ואם זה היה טוב לתעלת המוביל הארצי אין סיבה שזה לא יהיה טוב לציר תחבורה...
 

Rubim88

New member
עדיף לשפצר את כביש 807
הקטע של כביש 90 מצומת מגדל לצומת עמיעד הוא 14 ק"מ. מצומת מגדל לצומת נחל צלמון 7 ק"מ. מצומת נ. צלמון לצ. עמיעד דרך צומת נחל עמוד (המכונה גם צומת קדרים) 13 ק"מ. סה"כ 20 ק"מ ממגדל לעמיעד דרך נ. צלמון. יותר ארוך אבל המרחק מתקזז בגלל שיפועים וסיבובים יותר מתונים. שפצור של הקטע מגדל-צלמון ייצור קישור טוב מטבריה לא רק צפונה אלא גם מערבה דרך כביש 85 לכרמיאל ודרך כביש 65 לצ. גולני (את שניהם צריך לשפצר גם בלי קשר לטבריה) ומשם לעפולה, נצרת, חיפה ומרכז הארץ. אמנם קיים כביש 77 מטבריה לצ. גולני אבל הוא מחייב מעבר דרך מרכז העיר ויש שיפוע תלול מאד משפת הכנרת לטבריה עילית (הפרש גובה של יותר מ-200 מ' על 3 ק"מ דרך. אם כבר מדובר על כבישים בצפון... האם לא היה עדיף לסלול את הדרך הראשית לצפון-מזרח בתוואי דרך בקעת בית נטופה, כלומר מצפון להר תירען וליישובים בועיינה-נוג'ידאת, עוזייר ורומאנה? התוואי הזה כמעט שטוח לחלוטין, ואם זה היה טוב לתעלת המוביל הארצי אין סיבה שזה לא יהיה טוב לציר תחבורה...
זה בערך התכנון של כביש 6..
 

nitsansh

New member
זה בערך התכנון של כביש 6..
האם יש מצב שהתכנון יהפוך לביצוע בעתיד הנראה
לעין... זאתומרת בעשור הבא? כביש נוסף שנראה לי חיוני בצפון יהיה קישור מכביש 77 למפרץ חיפה שיעקוף את הגבעות של טבעון מצפון, או לחילופין שפצור משמעותי של הקטע הבעייתי בכביש 75 בין צומת השומרים וצומת העמקים (ג'למי), אם זה אפשרי מבחינה הנדסית ואקולוגית.
 

Rubim88

New member
האם יש מצב שהתכנון יהפוך לביצוע בעתיד הנראה
לעין... זאתומרת בעשור הבא? כביש נוסף שנראה לי חיוני בצפון יהיה קישור מכביש 77 למפרץ חיפה שיעקוף את הגבעות של טבעון מצפון, או לחילופין שפצור משמעותי של הקטע הבעייתי בכביש 75 בין צומת השומרים וצומת העמקים (ג'למי), אם זה אפשרי מבחינה הנדסית ואקולוגית.
אין לי מושג..
אני זוכר רק את התכנון על המפה..
 

easylivin

New member
הסטוריה בגליל
אמנם לרכבת לק"ש נחכה עוד 30-35 שנה, אך מחר יגיע לסיומו סוף סוף פרוייקט שנמשך 28 שנה - הכפלת כביש 90 מעמיעד ועד ק"ש. הקטע החסר האחרון (יסוד - גומא) ייפתח לתנועה דו מסלולית ודו נתיבית. הצמתים המוכרים מילדותי (צומת המנפטה - כיום האגמון, צומת השמורה, וצומת כח) כולם ייכנסו למאה ה-20. לשם פרספקטיבה על משך הפרוייקט הבה נזכיר כמה דברים שארעו ב-1981, השנה בה אושר במלואו וניתנה ההוראה להתחיל בעבודה: - מנחם בגין ז"ל ועזר וייצמן ז"ל שלחו את אילן רמון ז"ל ועוד שבעה חבר'ה להפציץ את הכור העיראקי תמוז. - הפועל ת"א זכתה באליפות עם המאמן דוביד "הכריש" שווייצר ז"ל. - רונלד רייגן זצ"ל נכנס לתפקיד נשיא ארה"ב, הלך לנאום בקונגרס ואמר את המשפט הבא: "הממשלה אינה הפתרון לבעיותנו - הממשלה היא הבעיה". - מנחם בגין ז"ל נאם בכיכר מלכי ישראל (כיום רבין) ותקף בחריפות את דודו טופז ז"ל על כך שאמר "צ'חצ'חים". - לארי ברד זכה באליפות הראשונה שלו עם בוסטון. - הדמות הקולנועית "אינדיאנה ג'ונס" הופיעה לראשונה על המסך. - דיאנה ספנסר ז"ל התחתנה עם הנסיך צ'רלס. - אנוור סאדאת ז"ל נרצח במצעד לציון יום השנה למלחמת יום כיפור. - שלמה ארצי הוציא את האלבום "חצות" ובו השיר הלא ברור "לא עוזב את העיר"... - וכמובן, שמעון פרס הפסיד בבחירות.
לא ייאומן... 1981 - שנה לפני שנולדתי.
ברכות לרגל האירוע המשמח עבור תושבי הצפון!
 

zvir1

New member
הסטוריה בגליל
אמנם לרכבת לק"ש נחכה עוד 30-35 שנה, אך מחר יגיע לסיומו סוף סוף פרוייקט שנמשך 28 שנה - הכפלת כביש 90 מעמיעד ועד ק"ש. הקטע החסר האחרון (יסוד - גומא) ייפתח לתנועה דו מסלולית ודו נתיבית. הצמתים המוכרים מילדותי (צומת המנפטה - כיום האגמון, צומת השמורה, וצומת כח) כולם ייכנסו למאה ה-20. לשם פרספקטיבה על משך הפרוייקט הבה נזכיר כמה דברים שארעו ב-1981, השנה בה אושר במלואו וניתנה ההוראה להתחיל בעבודה: - מנחם בגין ז"ל ועזר וייצמן ז"ל שלחו את אילן רמון ז"ל ועוד שבעה חבר'ה להפציץ את הכור העיראקי תמוז. - הפועל ת"א זכתה באליפות עם המאמן דוביד "הכריש" שווייצר ז"ל. - רונלד רייגן זצ"ל נכנס לתפקיד נשיא ארה"ב, הלך לנאום בקונגרס ואמר את המשפט הבא: "הממשלה אינה הפתרון לבעיותנו - הממשלה היא הבעיה". - מנחם בגין ז"ל נאם בכיכר מלכי ישראל (כיום רבין) ותקף בחריפות את דודו טופז ז"ל על כך שאמר "צ'חצ'חים". - לארי ברד זכה באליפות הראשונה שלו עם בוסטון. - הדמות הקולנועית "אינדיאנה ג'ונס" הופיעה לראשונה על המסך. - דיאנה ספנסר ז"ל התחתנה עם הנסיך צ'רלס. - אנוור סאדאת ז"ל נרצח במצעד לציון יום השנה למלחמת יום כיפור. - שלמה ארצי הוציא את האלבום "חצות" ובו השיר הלא ברור "לא עוזב את העיר"... - וכמובן, שמעון פרס הפסיד בבחירות.
כבודו מתבקש לפרסם קישור מפורום תשתיות. תודה
 

nitsansh

New member
הסטוריה בגליל
אמנם לרכבת לק"ש נחכה עוד 30-35 שנה, אך מחר יגיע לסיומו סוף סוף פרוייקט שנמשך 28 שנה - הכפלת כביש 90 מעמיעד ועד ק"ש. הקטע החסר האחרון (יסוד - גומא) ייפתח לתנועה דו מסלולית ודו נתיבית. הצמתים המוכרים מילדותי (צומת המנפטה - כיום האגמון, צומת השמורה, וצומת כח) כולם ייכנסו למאה ה-20. לשם פרספקטיבה על משך הפרוייקט הבה נזכיר כמה דברים שארעו ב-1981, השנה בה אושר במלואו וניתנה ההוראה להתחיל בעבודה: - מנחם בגין ז"ל ועזר וייצמן ז"ל שלחו את אילן רמון ז"ל ועוד שבעה חבר'ה להפציץ את הכור העיראקי תמוז. - הפועל ת"א זכתה באליפות עם המאמן דוביד "הכריש" שווייצר ז"ל. - רונלד רייגן זצ"ל נכנס לתפקיד נשיא ארה"ב, הלך לנאום בקונגרס ואמר את המשפט הבא: "הממשלה אינה הפתרון לבעיותנו - הממשלה היא הבעיה". - מנחם בגין ז"ל נאם בכיכר מלכי ישראל (כיום רבין) ותקף בחריפות את דודו טופז ז"ל על כך שאמר "צ'חצ'חים". - לארי ברד זכה באליפות הראשונה שלו עם בוסטון. - הדמות הקולנועית "אינדיאנה ג'ונס" הופיעה לראשונה על המסך. - דיאנה ספנסר ז"ל התחתנה עם הנסיך צ'רלס. - אנוור סאדאת ז"ל נרצח במצעד לציון יום השנה למלחמת יום כיפור. - שלמה ארצי הוציא את האלבום "חצות" ובו השיר הלא ברור "לא עוזב את העיר"... - וכמובן, שמעון פרס הפסיד בבחירות.
זה יוצא בערך 2 מטר ביום...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה