מסוף כרמלית
New member
בנוסף ללמ"ס, ישנו חבר פורום ותיק בשם אביתרסביר להניח שבאתר הלמ"ס יש נתונים מדוייקים.
שמנהל רשימות, כך שאני מאמין שגם ברשותו נמצאים מספרים מדויקים.
בנוסף ללמ"ס, ישנו חבר פורום ותיק בשם אביתרסביר להניח שבאתר הלמ"ס יש נתונים מדוייקים.
תודה לכולם,אביתר אם יש לך תשובות אני אשמחבנוסף ללמ"ס, ישנו חבר פורום ותיק בשם אביתר
שמנהל רשימות, כך שאני מאמין שגם ברשותו נמצאים מספרים מדויקים.
חלוקה אפשרית אחרת:שאלה שהייתי שמח לדעת את תשובתה:
כמה אוטובוסים יש בישראל? איך החלוקה לסוגיהם השונים? כלומר כמה מיניבוסים /מפרקיים/רגילים מכל סוג יש? תודה רבה
הייתה סיבה, אילו היו מוסיפים רכבות...אין שום סיבה להוציא לו"ז חדש
לא פותחים קו חדש, לא פותחים תחנה חדשה.
"ולא" - ולוהייתה סיבה, אילו היו מוסיפים רכבות...
אילו היו משפרים את תדירות הרכבות ולא במעט (בכל זאת הגיעו רכבות חדשות, למרות שחלקן באות להחליף את הישנות, אבל רק חלקן). אגב, המנכ"ל הבטיח בזמנו שיופעל שירות לילה לנתב"ג מיעדים נוספים, למשל מאשקלון ומבאר שבע. זאת כבר סיבה מספיק טובה כדי לפרסם לו"ז חדש.
אני מניח שמדיניות כזו נהוגה בכל מיני מחוזותהמבנה הניהולי היעיל ביותר לתחבורה ציבורית
מקובל להניח שתחבורה ציבורית דורשת תכנון מרכזי מטעם הרשויות (הממשלה או העירייה). רציתי לדעת האם יש מדינות או ערים בעולם שבהם אין בכלל תכנון מרכזי של תחבורה ציבורית, וכל אחד רשאי לקנות אוטובוס או מיניבוס ולהסיע נוסעים בתשלום, באיזה מסלול ובאיזה מחיר שירצה. אם כן, האם יש נתונים לגבי היעילות של השרות הזה? האם המחירים גבוהים יותר או נמוכים יותר? האם התחבורה הציבורית נותנת מענה ליותר אנשים או לפחות? האם זמני הנסיעה מתארכים או מתקצרים במדיניות כזאת? אני שואל כי לכאורה, על פי כללי השוק החופשי, זה אמור להיות עדיף. (נא לא להתייחס בשלב זה לטענה שבמצב כזה לא יהיו אוטובוסים למקומות נידחים).
דווקא בכלל לא מסכיםאני מניח שמדיניות כזו נהוגה בכל מיני מחוזות
וערים בארצות קומוניסטיות לשעבר.
דוגמה שלי מרומניהדווקא בכלל לא מסכים
התח"צ במזרח אירופה שכידוע חרטה על דגלה את חזון הסוציאליזם והשוויון (לא נכנס כרגע לאיכות...) ראתה בתח"צ משאב יקר ערך והשקיע לא מעט בפיתוחו. מאז תרבות החשיבות של התח"צ נותרה ולכן התח"צ במדינות המזרח אירופיות שאני מכיר די מוסדר אם כי מפגר טכנולוגית אחרי המערב.
יש את הדוגמה המפורסמת של פרברי לונדוןהמבנה הניהולי היעיל ביותר לתחבורה ציבורית
מקובל להניח שתחבורה ציבורית דורשת תכנון מרכזי מטעם הרשויות (הממשלה או העירייה). רציתי לדעת האם יש מדינות או ערים בעולם שבהם אין בכלל תכנון מרכזי של תחבורה ציבורית, וכל אחד רשאי לקנות אוטובוס או מיניבוס ולהסיע נוסעים בתשלום, באיזה מסלול ובאיזה מחיר שירצה. אם כן, האם יש נתונים לגבי היעילות של השרות הזה? האם המחירים גבוהים יותר או נמוכים יותר? האם התחבורה הציבורית נותנת מענה ליותר אנשים או לפחות? האם זמני הנסיעה מתארכים או מתקצרים במדיניות כזאת? אני שואל כי לכאורה, על פי כללי השוק החופשי, זה אמור להיות עדיף. (נא לא להתייחס בשלב זה לטענה שבמצב כזה לא יהיו אוטובוסים למקומות נידחים).
אני די סקפטי לגבי מאמרים אקדמיים, מענייניםיש את הדוגמה המפורסמת של פרברי לונדון
שהשירות מהם ללונדון הופרט לחלוטין וזה יצר בעיות קשות מאד של יעילות. כאשר בשל הצורך לעמוד בתחרות התדירות עלתה מעל ומעבר לצורך עד שחלק מהחברות פשוט נעלמו מהשוק, לכאורה זה מקרה של שוק חופשי שפעל, אבל הצד השני של המטבע הוא היישובים הנידחים שביקשת לא להתייחס אליהם. מיותר לציין שאחרי שהתחרות הפרועה נרגעה ומספר המפעילים הצטמצם, הלך לעזאזל גם היתרון של התדירות הגבוהה והמחיר הנמוך. יש כאן בפורום לונדונים שיוכלו לפרט יותר. ואם לא נראה לי שכתבו על זה הרבה מאמרים אקדמיים.
מקוה שהשאלה שלי משורשרת למקום הנכון..מקבץ שאלות
רב קו הוא כרטיס המונפק בינתיים בחינםמקוה שהשאלה שלי משורשרת למקום הנכון..
ומקוה שתקרא, תראה ותענה.רוצה לדעת מהו רב קו הכרטיס המגנטי, ראיתי את זה אצל נוסעים באוטובוס דן. באופן כללי רוצה לדעת מהו רב קו. כמה הוא עולה, היכן רוכשים? כל מידע חשוב. האם יש גם באגד? האם יש משולב? אני בנקודה 0 מבחינת ידע בעניין הזה, אשמח למידע המקיף. תודה ושנה טובה.
רב קו הוא כרטיס המונפק בינתיים בחינם
הוא משמש כמעיין ארנק אלקטרוני, עליו ניתן לטעון סוגי כרטיסים שונים (חופשי חודשי, ערך צבור, כרטיסיות וכו'). את הכרטיסים ניתן לטעון אצל הנהגים, אולם הוא מכובד רק אצל מפעילים מסויימים: דן, אגד תעבורה, ויאוליה, קווים, נתיב אקספרס, נצרת נסיעות ותיירות, שא"מ נצרת, סופרבוס בית שמש. לצערנו, מאחר ומשרד התחבורה נכשל האינטרגציה של הכרטיס עד כה (אם ניסה בכלל), יש לטעון מנוי נפרד לכל מפעיל ע"ג הכרטיס. הכרטיס אינו עובד באגד, וניתן למצוא עליו מידע באתרי המפעילים השונים.
אני יודע שיש משהו דומה בקניההמבנה הניהולי היעיל ביותר לתחבורה ציבורית
מקובל להניח שתחבורה ציבורית דורשת תכנון מרכזי מטעם הרשויות (הממשלה או העירייה). רציתי לדעת האם יש מדינות או ערים בעולם שבהם אין בכלל תכנון מרכזי של תחבורה ציבורית, וכל אחד רשאי לקנות אוטובוס או מיניבוס ולהסיע נוסעים בתשלום, באיזה מסלול ובאיזה מחיר שירצה. אם כן, האם יש נתונים לגבי היעילות של השרות הזה? האם המחירים גבוהים יותר או נמוכים יותר? האם התחבורה הציבורית נותנת מענה ליותר אנשים או לפחות? האם זמני הנסיעה מתארכים או מתקצרים במדיניות כזאת? אני שואל כי לכאורה, על פי כללי השוק החופשי, זה אמור להיות עדיף. (נא לא להתייחס בשלב זה לטענה שבמצב כזה לא יהיו אוטובוסים למקומות נידחים).
הבעיות האלה ניתנות לפיתרון בקלות יחסיתאני יודע שיש משהו דומה בקניה
בקניה רוב התחבורה ציבורית היא על מוניות שירות. כל מונית היא בבעלות של הנהג ורבים מהם "משפרים" את המכוניות ושמים גלגלי מגנזיום וכו'. אני לא בטוח עד כמה זה יעיל. קראתי איפשהו שזה פחד אלוהים לנסוע על המוניות האלה. הם נוסעים כמו מטורפים. אני יודע שגם בסנט פטרסבורג שברוסיה צומצמו האוטובוסים בצורה ניכרת. יש משהו כמו 4 קווים והם נוסעים פעם בשעה או משהו כזה. אותו דבר גם עם הרכבת הקלה שם. הפתרון היעיל הוא הרכבת התחתית אבל חוץ ממנה קיימות מוניות שירות וזה בעצם התח"צ המרכזי בכבישים. כמו בקניה גם פה הנהגים מטורפים, נוהגים כמו פסיכים, מכניסים נוסעים שעומדים כפופים באוטו ואחרי שתצא מהמונית בטוח יהיה לך גב תפוס. ללא ספק בשני המקרים זה מוריד את רמת החיים.
חשבתי על זה קצת, כנראה ששוק חופשיהבעיות האלה ניתנות לפיתרון בקלות יחסית
אפשר למשל לקבוע שהשוק יהיה חופשי, כלומר כל אחד יכול לקבל רישיון להפעלת קו, אבל בתנאי שהחברה מפרסמת את לוח הזמנים המדוייק שלה לפחות שבוע מראש ונוסעת רק על פיו. שוב, לגבי סנט פטרסבורג, יש פה חוסר היגיון בנתונים. האם הקווים היו רווחיים לפני ההפרטה? אם כן, כיצד פתאום כמות הקווים צומצמה? חברות ההסעות לא רוצים להרוויח? יותר הגיוני שבמקרה הזה פשוט הממשלה הפסיקה לסבסד אותם, והנתון הזה לא הוכלל בחישוב היעילות של השיטה.
את המסקנה שמעתי הרבה, מה שחסר לי זה הממצאיםחשבתי על זה קצת, כנראה ששוק חופשי
לא מתאים לתח"צ..
הממצאים נמצאים בכל מדינה מודרנית בעולם..את המסקנה שמעתי הרבה, מה שחסר לי זה הממצאים
שמובילים למסקנה הזאת. הטיעונים בנושא נשמעים תמיד כמו "פעם היה ב X שוק חופשי והיה גרוע כי Y לכן שוק חופשי זה גרוע". בלי חישובים, בלי מתן משקל רלוונטי לכל יתרון וכל חיסרון, בלי חישוב עלויות ממשלתיות, בקיצור בלי תהליך רציונאלי של איסוף נתונים והסקת מסקנות. הרי דוגמאות אפשר למצוא לכל דבר, למשל בשנת 2003 היתה בבאר שבע שביתת אוטובוסים של חודשיים. בתגובה משרד התחבורה החליט שלא לאכוף את התקנות בעניין חובת קבלת רישיון למוניות שרות, ובעלי מוניות הגיעו מכל הארץ כדי לאסוף ולהוריד נוסעים בבאר שבע. התוצאה היתה שזמן ההמתנה להסעה ירד לדקה וחצי בערך, זמן הנסיעה התקצר גם הוא משמעותית ואפילו המחיר ירד ב-10 אגורות. לצערם של תושבי העיר השביתה הסתיימה, והאוטובוסים הרגילים חזרו לפעול.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.