בבאר-שבע היה רצוי לעבור לכרטיסי-מעבר בתח"ץ!
קווי התחבורה הצבורית שמפעילה כיום מטרודן,בנויים ברובם על ה"מורשת" של שרותי התחבורה הצבוריים לשעבר של העיריה,שפעלו בעיר עד נובמבר 2003,השיטה היא שכמעט ואין קשר תחבורתי ישיר בין השכונות השונות,אלא לכל שכונה יש קו או שניים שמקשרים במסלול כזה ואחר אל המסוף המרכזי,שצמוד לתחנה המרכזית (וכיום גם לתחנת הרכבת ב"ש/מרכז),ושם הנוסע יכול להחליף קו לכיוון הרצוי לו.אמנם בעידן מטרודן נוספו קווים שלא היו קיימים בעידן החברה העירונית,והם יוצרים קשר מסוים בין כמה שכונות (ככל שידוע לי,ניתן לומר זאת על קווים 24,23,16 ו-26),אבל תדירותם נמוכה מאד בהשוואה לקווים הותיקים שמקשרים בין השכונות למסוף. כאן המקום לומר שאם היה מונהג בעיר זו כרטיס-מעבר קבוע,שכל נוסע יכול להמשיך באוטובוס נוסף ליעדו במסגרת של 1:05 שעה,זה היה פותר חלק מהבעיה שנוצרת מזה שנוסע כזה צריך לשלם פעמיים כרטיסים עקב הצורך להחליף אוטובוסים,וכדאי לקחת "שעור" ממה שהונהג ע"י אגד במרחב חיפה,גם אם זה נסיוני בחיפה,זה לתועלת הנוסעים והנהגים. וכאן מדובר גם לטובת מי שלא גר בבאר-שבע,ולא כדאי לו להנפיק כרטיס חדשי-חפשי,כי גם בכרטיסיה יש צורך לנקב כל-פעם שמחליפים אוטובוס. הנה דוגמא שהיתה לי אתמול לפני הצהרים בבאר-שבע:יצאתי מביקור בשכונת נאות-לון,והייתי צריך לחבור למשפחתי שהיו בסדורים במרכז-הנגב,זה הצריך לנסוע עם קו 13 למסוף מטרודן,ושם להחליף לקו 12,כרטיס-מעבר היה יכול להיות חסכוני כאן,כי הנסיעות בוצעו בהפרש של פחות משעה זו מזו. מצורפת תמונה של כרטיסי הנסיעות שבצעתי בין שני היעדים ובשני אוטובוסים אתמול. מה דעת החברים כאן,בעיקר הבאר-שבעים או אלה שמכירים את העיר?