בבאר-שבע היה רצוי לעבור לכרטיסי-מעבר בתח"ץ!

מצב
הנושא נעול.
יש תעריפים נמוכים משלכם...,
אזרח ותיק בערד משלם עבור כרטיס בודד 1.20 ₪,והנה עדכון שקבלתי הרגע מחבר נהג במטרופולין,התעריף הרגיל הנכון בערד כיום עומד על 2.40 ₪,ולא כפי שנכתב לעיל בטעות,והוא אומר וממליץ על הכרטיסיה העירונית הרגילה ולאזרח ותיק,שזה עוד מוזיל את השמוש בתחבורה העירונית של מטרופולין. דרך-אגב,התעריף העירוני בנהריה למשל,אצל נתיב-אקספרס,הוא 4.10 ₪,30 אג' יותר מאשר במטרודן באר-שבע,ו-60 אג' פחות מאצל קווים באזור שלכם.
נשמע כמו שוק פרוץ
 

אלון 58

New member
כן, אני יודעת וזה ממש מרגיז
...,
אחד התנאים למכרז על תחבורה צבורית ב"פריפריה",כוללים תעריפים זולים מאלו הנהוגים במרכז הארץ.
 

fireman

New member
בבאר-שבע היה רצוי לעבור לכרטיסי-מעבר בתח"ץ!
קווי התחבורה הצבורית שמפעילה כיום מטרודן,בנויים ברובם על ה"מורשת" של שרותי התחבורה הצבוריים לשעבר של העיריה,שפעלו בעיר עד נובמבר 2003,השיטה היא שכמעט ואין קשר תחבורתי ישיר בין השכונות השונות,אלא לכל שכונה יש קו או שניים שמקשרים במסלול כזה ואחר אל המסוף המרכזי,שצמוד לתחנה המרכזית (וכיום גם לתחנת הרכבת ב"ש/מרכז),ושם הנוסע יכול להחליף קו לכיוון הרצוי לו.אמנם בעידן מטרודן נוספו קווים שלא היו קיימים בעידן החברה העירונית,והם יוצרים קשר מסוים בין כמה שכונות (ככל שידוע לי,ניתן לומר זאת על קווים 24,23,16 ו-26),אבל תדירותם נמוכה מאד בהשוואה לקווים הותיקים שמקשרים בין השכונות למסוף. כאן המקום לומר שאם היה מונהג בעיר זו כרטיס-מעבר קבוע,שכל נוסע יכול להמשיך באוטובוס נוסף ליעדו במסגרת של 1:05 שעה,זה היה פותר חלק מהבעיה שנוצרת מזה שנוסע כזה צריך לשלם פעמיים כרטיסים עקב הצורך להחליף אוטובוסים,וכדאי לקחת "שעור" ממה שהונהג ע"י אגד במרחב חיפה,גם אם זה נסיוני בחיפה,זה לתועלת הנוסעים והנהגים. וכאן מדובר גם לטובת מי שלא גר בבאר-שבע,ולא כדאי לו להנפיק כרטיס חדשי-חפשי,כי גם בכרטיסיה יש צורך לנקב כל-פעם שמחליפים אוטובוס. הנה דוגמא שהיתה לי אתמול לפני הצהרים בבאר-שבע:יצאתי מביקור בשכונת נאות-לון,והייתי צריך לחבור למשפחתי שהיו בסדורים במרכז-הנגב,זה הצריך לנסוע עם קו 13 למסוף מטרודן,ושם להחליף לקו 12,כרטיס-מעבר היה יכול להיות חסכוני כאן,כי הנסיעות בוצעו בהפרש של פחות משעה זו מזו. מצורפת תמונה של כרטיסי הנסיעות שבצעתי בין שני היעדים ובשני אוטובוסים אתמול. מה דעת החברים כאן,בעיקר הבאר-שבעים או אלה שמכירים את העיר?
הרבה דברים נכונים והרבה אי דיוקים
קו 16 הוא קו מעגלי שפעל בבאר שבע מאז שאני זוכר את עצמי ומטרתו לשרת את ציבור הסטודנטים המעוניינים להגיע מאזורי הליבה של באר שבע לאוניברסיטת בן גוריון. קו 23 הוא קו לבתי העלמין ולו נסיעות בודדות ביום בגלל מיעוט נוסעים - לא מדובר בקו מעגלי. קו 24 הוא קו המשרת את שכונת רמות החדשה והוא מהווה תגבור לקו 4 בשכונת רמות - גם הוא אינו קו מעגלי קו 26 הוא קו מעגלי שאפשר להגיד עליו סובב באר שבע כי הוא מגיע כמעט לכל מקום בעיר והנסיעה בקו הזה מקצה לקצה אורכת מעט יותר משעה. נכון להיום אין קישור ממשי בין שכונות העיר באר שבע בתחבורה הציבורית זה נכון מאוד ונובע מהעובדה שתפרוסת הקווים בבאר שבע בנויה בצורת כוכב כאשר מרבית הקווים מתנקזים אל התחנה המרכזית שמהווה נקודת החלפה. בשבוע שעבר מטרודן התחילה לבצע את הרה-ארגון בקווי התחבורה בבאר שבע כשהשיקה את קו 14 החדש שעובר בנווה זאב וממשיך עד לביג ומגה במסלולו הישן, הקו עובר גם בשדרות טוביהו ומתחם רמב"ם שזה מעולה, הקו הזה בעצם יוצר קשר בין השכונות למתחם ביג, קשר שעד כה היה תלוי בקו 14 הבלעדי לאזור זה מהתחנה המרכזית. עדיין לנוסעי מרבית הקווים יש צורך בהחלפה אך מדובר בסנונית ראשונה וחיובית. חשוב לזכור שהמבנה הגאוגרפי של העיר באר שבע שהיא עגולה\מרובעת יוצר קשיים בכל הנוגע לקישור בין השכונות בתחבורה הציבורית מאחר והקווים לא יכולים לבצע נסיעות ברשת של שתי וערב לאורך ולרוחב העיר עם נקודות מפגש בכל מיני מקומות בעיר בכדי ליצור השקה. דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון שנסיעה עירונית צריכה להיות קצרה ככל האפשר, אי אפשר לקחת את קו 13 להוציא אותו מנאות לון ולהתחיל להסתובב איתו בכל העיר כמו עם קו 26, משך הנסיעה יהיה זהה למשך הנסיעה מב"ש לתל אביב, זה לא אטרקטיבי וזה מפספס את המטרה. החלפת אוטובוסים אמורה לייעל את הנסיעה בתחבורה כאשר ההשקה מבוצעת בצורה טובה ותדירות הקווים תואמת בכדי לקצר לכדי מינימום את זמן ההמתנה בתחנות ההחלפה. כרטיסי מעבר הם עניין של משרד התחבורה.
 

אלון 58

New member
הרבה דברים נכונים והרבה אי דיוקים
קו 16 הוא קו מעגלי שפעל בבאר שבע מאז שאני זוכר את עצמי ומטרתו לשרת את ציבור הסטודנטים המעוניינים להגיע מאזורי הליבה של באר שבע לאוניברסיטת בן גוריון. קו 23 הוא קו לבתי העלמין ולו נסיעות בודדות ביום בגלל מיעוט נוסעים - לא מדובר בקו מעגלי. קו 24 הוא קו המשרת את שכונת רמות החדשה והוא מהווה תגבור לקו 4 בשכונת רמות - גם הוא אינו קו מעגלי קו 26 הוא קו מעגלי שאפשר להגיד עליו סובב באר שבע כי הוא מגיע כמעט לכל מקום בעיר והנסיעה בקו הזה מקצה לקצה אורכת מעט יותר משעה. נכון להיום אין קישור ממשי בין שכונות העיר באר שבע בתחבורה הציבורית זה נכון מאוד ונובע מהעובדה שתפרוסת הקווים בבאר שבע בנויה בצורת כוכב כאשר מרבית הקווים מתנקזים אל התחנה המרכזית שמהווה נקודת החלפה. בשבוע שעבר מטרודן התחילה לבצע את הרה-ארגון בקווי התחבורה בבאר שבע כשהשיקה את קו 14 החדש שעובר בנווה זאב וממשיך עד לביג ומגה במסלולו הישן, הקו עובר גם בשדרות טוביהו ומתחם רמב"ם שזה מעולה, הקו הזה בעצם יוצר קשר בין השכונות למתחם ביג, קשר שעד כה היה תלוי בקו 14 הבלעדי לאזור זה מהתחנה המרכזית. עדיין לנוסעי מרבית הקווים יש צורך בהחלפה אך מדובר בסנונית ראשונה וחיובית. חשוב לזכור שהמבנה הגאוגרפי של העיר באר שבע שהיא עגולה\מרובעת יוצר קשיים בכל הנוגע לקישור בין השכונות בתחבורה הציבורית מאחר והקווים לא יכולים לבצע נסיעות ברשת של שתי וערב לאורך ולרוחב העיר עם נקודות מפגש בכל מיני מקומות בעיר בכדי ליצור השקה. דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון שנסיעה עירונית צריכה להיות קצרה ככל האפשר, אי אפשר לקחת את קו 13 להוציא אותו מנאות לון ולהתחיל להסתובב איתו בכל העיר כמו עם קו 26, משך הנסיעה יהיה זהה למשך הנסיעה מב"ש לתל אביב, זה לא אטרקטיבי וזה מפספס את המטרה. החלפת אוטובוסים אמורה לייעל את הנסיעה בתחבורה כאשר ההשקה מבוצעת בצורה טובה ותדירות הקווים תואמת בכדי לקצר לכדי מינימום את זמן ההמתנה בתחנות ההחלפה. כרטיסי מעבר הם עניין של משרד התחבורה.
תודה על ההערות וההארות...,
ידוע שמטרודן מנסה לשפר את הקיים,אבל זה תהליך איטי.
 

אלון 58

New member
בבאר-שבע היה רצוי לעבור לכרטיסי-מעבר בתח"ץ!
קווי התחבורה הצבורית שמפעילה כיום מטרודן,בנויים ברובם על ה"מורשת" של שרותי התחבורה הצבוריים לשעבר של העיריה,שפעלו בעיר עד נובמבר 2003,השיטה היא שכמעט ואין קשר תחבורתי ישיר בין השכונות השונות,אלא לכל שכונה יש קו או שניים שמקשרים במסלול כזה ואחר אל המסוף המרכזי,שצמוד לתחנה המרכזית (וכיום גם לתחנת הרכבת ב"ש/מרכז),ושם הנוסע יכול להחליף קו לכיוון הרצוי לו.אמנם בעידן מטרודן נוספו קווים שלא היו קיימים בעידן החברה העירונית,והם יוצרים קשר מסוים בין כמה שכונות (ככל שידוע לי,ניתן לומר זאת על קווים 24,23,16 ו-26),אבל תדירותם נמוכה מאד בהשוואה לקווים הותיקים שמקשרים בין השכונות למסוף. כאן המקום לומר שאם היה מונהג בעיר זו כרטיס-מעבר קבוע,שכל נוסע יכול להמשיך באוטובוס נוסף ליעדו במסגרת של 1:05 שעה,זה היה פותר חלק מהבעיה שנוצרת מזה שנוסע כזה צריך לשלם פעמיים כרטיסים עקב הצורך להחליף אוטובוסים,וכדאי לקחת "שעור" ממה שהונהג ע"י אגד במרחב חיפה,גם אם זה נסיוני בחיפה,זה לתועלת הנוסעים והנהגים. וכאן מדובר גם לטובת מי שלא גר בבאר-שבע,ולא כדאי לו להנפיק כרטיס חדשי-חפשי,כי גם בכרטיסיה יש צורך לנקב כל-פעם שמחליפים אוטובוס. הנה דוגמא שהיתה לי אתמול לפני הצהרים בבאר-שבע:יצאתי מביקור בשכונת נאות-לון,והייתי צריך לחבור למשפחתי שהיו בסדורים במרכז-הנגב,זה הצריך לנסוע עם קו 13 למסוף מטרודן,ושם להחליף לקו 12,כרטיס-מעבר היה יכול להיות חסכוני כאן,כי הנסיעות בוצעו בהפרש של פחות משעה זו מזו. מצורפת תמונה של כרטיסי הנסיעות שבצעתי בין שני היעדים ובשני אוטובוסים אתמול. מה דעת החברים כאן,בעיקר הבאר-שבעים או אלה שמכירים את העיר?
להבדיל,נסיעה ישירה במונית...,
ללא מונה,מנסים הנהגים לגבות סביב 22,21,20 ₪ לנסיעה,סביר שלרוב מצליחים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה