רב-קו (או - המדינה לא מפסיקה להפתיע)

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
אם היה כאן משרד תחבורה
כבר מזמן הייתה סליקה משותפת, כרטיס חכם משותף וכרטוס אזורי כמו שיש בכל מדינה שמכבדת את עצמה. מה שיש לנו זה לא משרד תחבורה אלא קבוצת פקידים שעדיין נשלטת ע"י גופים אינטרסנטיים שטובת הנוסע היא בתחתית סדר העדיפויות שלהם.
...וכמובן - "ממשלת על" בדמות משרד האוצר
שפקידיו המוכשרים לא ממש מבינים בתחבורה ציבורית וכל פעם מצליחים להמציא את הגלגל מחדש.
 

mister K

New member
אם היה כאן משרד תחבורה
כבר מזמן הייתה סליקה משותפת, כרטיס חכם משותף וכרטוס אזורי כמו שיש בכל מדינה שמכבדת את עצמה. מה שיש לנו זה לא משרד תחבורה אלא קבוצת פקידים שעדיין נשלטת ע"י גופים אינטרסנטיים שטובת הנוסע היא בתחתית סדר העדיפויות שלהם.
זו הנקודה...
אנחנו כבר מזמן לא מדינה שמכבדת את עצמה. אפשר לראות את זה כמעט בכל תחום אפשרי. עד כמה שזה עצוב, נושא התחבורה הציבורית לא מזיז לאיש ממקבלי ההחלטות ובכללם גם לשר התחבורה עצמו שמעדיף להתעסק בנושאים מדיניים ובהחלפת שלטים. העיקר שהוא מקפיד לקחת קרדיט לעצמו באופן אישי על כל שינוי בתחום התחבורה (גם אם הוחלט עליו הרבה לפני תקופת כהונתו) וזאת אפשר לראות לפי נוסח ההודעות לעיתונות של משרד התחבורה, שהשתנה לנוסח אחיד פחות או יותר מאז נכנס השר כץ לתפקידו. אגב, השר גם נתן היום הופעה נדירה (ראיון בנושאי תחבורה הוא דבר נדיר אצלו) בתוכניתו של חיים הכט "מורידים אותם מהכביש" והבטיח הבטחות. נראה אם הן תיושמנה.
 

טשאפק

New member
לכל המתלהמים למיניהם נא להרגע
הפרויקט הנקרא כרטיס חכם רק בראשית דרכו החברות עדין לא השלימו התארגנותם לפרויקט. סבלנות. מכיוון שלהתחלה לא תהיה מערכת סליקה משותפת אז כל חברה רשאית להנפיק כרטיס משלה שמתאים לתקן אחיד שיאפשר בתחילה הטענת כסף/חוזים של חברות אחרות על אותו כרטיס. רק בשלב מאוחר יותר שתוקם מסלקה לצורך כרטיס חכם רב חברתי תוכלו להשתמש בכרטיס אחד ובסכום נצבר אחד בכל החברות.
לא מדובר כאן על הקמת רכבת תחתית
או איזו תשתית מורכבת. אם היה רצון אמיתי היה אפשר לסיים את כל ההתארגנות הנדרשת בתוך חודשיים - ואני נדיב. אבל אין רצון, למה שיהיה. אם מפעילי קווים אפילו לא טורחים לחפש מספר קו שאינו תפוס, עבור קו חדש שלהן, כפי שעלה כאן לא מזמן - ובשביל זה באמת לא צריך רשות-על - אז הגישה פה די ברורה. לדעתי זה לא רק שערורייה במובן הציבורי אלא גם נוגד את האינטרס העסקי העצמי של החברות - לא תמיד שיתוף פעולה זה רע. הם מעדיפים להתחרות על הציבור השבוי של התח"צ (תוך פגיעה בשירות בו!) מאשר לפעול ביחד כדי להגיע לציבור - הגדול יותר - שיש לו אפשרות לנסוע ברכב פרטי. הציבור הזה לא דורש שיבואו לאסוף אותו מהבית בלימוזינה, אבל כן דורש את הסטנדרט הנהוג באירופה - וזה כולל כרטוס משותף נוח, כרטיסי מעבר, אינפורמציה זמינה. תן את זה ותראה אנשים משאירים את האוטו בבית ומוותרים בשמחה על תענוגות הפקקים והחנייה. הדברים האלה מכעיסים אותי ברמות קשות, כי בניגוד לפעולות אחרות לשיפור התח"צ כמו נתיבים שמורים ומסילות, זה לא עולה כמעט גרוש, לא מחייב שנות עבודה ולא פוגע באינטרסים של איש.
 

FDA

New member
לא מדובר כאן על הקמת רכבת תחתית
או איזו תשתית מורכבת. אם היה רצון אמיתי היה אפשר לסיים את כל ההתארגנות הנדרשת בתוך חודשיים - ואני נדיב. אבל אין רצון, למה שיהיה. אם מפעילי קווים אפילו לא טורחים לחפש מספר קו שאינו תפוס, עבור קו חדש שלהן, כפי שעלה כאן לא מזמן - ובשביל זה באמת לא צריך רשות-על - אז הגישה פה די ברורה. לדעתי זה לא רק שערורייה במובן הציבורי אלא גם נוגד את האינטרס העסקי העצמי של החברות - לא תמיד שיתוף פעולה זה רע. הם מעדיפים להתחרות על הציבור השבוי של התח"צ (תוך פגיעה בשירות בו!) מאשר לפעול ביחד כדי להגיע לציבור - הגדול יותר - שיש לו אפשרות לנסוע ברכב פרטי. הציבור הזה לא דורש שיבואו לאסוף אותו מהבית בלימוזינה, אבל כן דורש את הסטנדרט הנהוג באירופה - וזה כולל כרטוס משותף נוח, כרטיסי מעבר, אינפורמציה זמינה. תן את זה ותראה אנשים משאירים את האוטו בבית ומוותרים בשמחה על תענוגות הפקקים והחנייה. הדברים האלה מכעיסים אותי ברמות קשות, כי בניגוד לפעולות אחרות לשיפור התח"צ כמו נתיבים שמורים ומסילות, זה לא עולה כמעט גרוש, לא מחייב שנות עבודה ולא פוגע באינטרסים של איש.
צודק
יש הרבה צדק בתלונות האלו,גם לי לצערי יש שני כרטיסים,אני דוקא חושב ומאמין שזה יהיה בסדר בסוף ,{מי יודע כמה שנים?} אבל באמת אין צורך לדחוף לנו את זה בכח ,למשל ברכבת מרכז המפיצים של זה ממש מנסים לדחוף את זה לאנשים ,כמו כל סוכני מכירות של כל מיני דברים ,למה צריך לשכנע אנשים אם בסוף יהיו חייבים להשתמש בזה .?שיסדרו את זה שיהיה משותף לכל החברות וממילא יהיו חייבים כולם להוציא כרטיס,ולמה בקונקס מהחודש בנסיעות מאשדוד לת"א וראשון אין יותר כרטיסיות נייר ? למה אני חייב להוציא כרטיס לפני שזה מסודר בכל החברות ?עכשיו באגד ירצו שאני יוציא בנפרד ואח"כ הרכבת ,מה הענין? אבל זה מה שיש לנו ,ברגע שעשו את ההפרטה והעיקר היה להפריט בלי לקחת שליטה ואחריות ,לכן שאני מתקשר לסופרבוס אני לא יכול להשיג אותם שעות ,ושאני מתקשר לאגד תעבורה לברר על קו שלהם מאשדוד לרחובות -251 ,כבר פעמיים שהם אומרים שאין להם קו כזה וזה של קונקס וכשאני מתעקש הם נאלצים לבדוק ולראות שיש קו כזה. וכמו הרק"ל שהוא יהיה בסוף אבל אני בטוח שיכלו לזרז את זה יותר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה