לא מדובר כאן על הקמת רכבת תחתית
או איזו תשתית מורכבת. אם היה רצון אמיתי היה אפשר לסיים את כל ההתארגנות הנדרשת בתוך חודשיים - ואני נדיב. אבל אין רצון, למה שיהיה. אם מפעילי קווים אפילו לא טורחים לחפש מספר קו שאינו תפוס, עבור קו חדש שלהן, כפי שעלה כאן לא מזמן - ובשביל זה באמת לא צריך רשות-על - אז הגישה פה די ברורה. לדעתי זה לא רק שערורייה במובן הציבורי אלא גם נוגד את האינטרס העסקי העצמי של החברות - לא תמיד שיתוף פעולה זה רע. הם מעדיפים להתחרות על הציבור השבוי של התח"צ (תוך פגיעה בשירות בו!) מאשר לפעול ביחד כדי להגיע לציבור - הגדול יותר - שיש לו אפשרות לנסוע ברכב פרטי. הציבור הזה לא דורש שיבואו לאסוף אותו מהבית בלימוזינה, אבל כן דורש את הסטנדרט הנהוג באירופה - וזה כולל כרטוס משותף נוח, כרטיסי מעבר, אינפורמציה זמינה. תן את זה ותראה אנשים משאירים את האוטו בבית ומוותרים בשמחה על תענוגות הפקקים והחנייה. הדברים האלה מכעיסים אותי ברמות קשות, כי בניגוד לפעולות אחרות לשיפור התח"צ כמו נתיבים שמורים ומסילות, זה לא עולה כמעט גרוש, לא מחייב שנות עבודה ולא פוגע באינטרסים של איש.