בבאר-שבע היה רצוי לעבור לכרטיסי-מעבר בתח"ץ!

מצב
הנושא נעול.

אלון 58

New member
בבאר-שבע היה רצוי לעבור לכרטיסי-מעבר בתח"ץ!
קווי התחבורה הצבורית שמפעילה כיום מטרודן,בנויים ברובם על ה"מורשת" של שרותי התחבורה הצבוריים לשעבר של העיריה,שפעלו בעיר עד נובמבר 2003,השיטה היא שכמעט ואין קשר תחבורתי ישיר בין השכונות השונות,אלא לכל שכונה יש קו או שניים שמקשרים במסלול כזה ואחר אל המסוף המרכזי,שצמוד לתחנה המרכזית (וכיום גם לתחנת הרכבת ב"ש/מרכז),ושם הנוסע יכול להחליף קו לכיוון הרצוי לו.אמנם בעידן מטרודן נוספו קווים שלא היו קיימים בעידן החברה העירונית,והם יוצרים קשר מסוים בין כמה שכונות (ככל שידוע לי,ניתן לומר זאת על קווים 24,23,16 ו-26),אבל תדירותם נמוכה מאד בהשוואה לקווים הותיקים שמקשרים בין השכונות למסוף. כאן המקום לומר שאם היה מונהג בעיר זו כרטיס-מעבר קבוע,שכל נוסע יכול להמשיך באוטובוס נוסף ליעדו במסגרת של 1:05 שעה,זה היה פותר חלק מהבעיה שנוצרת מזה שנוסע כזה צריך לשלם פעמיים כרטיסים עקב הצורך להחליף אוטובוסים,וכדאי לקחת "שעור" ממה שהונהג ע"י אגד במרחב חיפה,גם אם זה נסיוני בחיפה,זה לתועלת הנוסעים והנהגים. וכאן מדובר גם לטובת מי שלא גר בבאר-שבע,ולא כדאי לו להנפיק כרטיס חדשי-חפשי,כי גם בכרטיסיה יש צורך לנקב כל-פעם שמחליפים אוטובוס. הנה דוגמא שהיתה לי אתמול לפני הצהרים בבאר-שבע:יצאתי מביקור בשכונת נאות-לון,והייתי צריך לחבור למשפחתי שהיו בסדורים במרכז-הנגב,זה הצריך לנסוע עם קו 13 למסוף מטרודן,ושם להחליף לקו 12,כרטיס-מעבר היה יכול להיות חסכוני כאן,כי הנסיעות בוצעו בהפרש של פחות משעה זו מזו. מצורפת תמונה של כרטיסי הנסיעות שבצעתי בין שני היעדים ובשני אוטובוסים אתמול. מה דעת החברים כאן,בעיקר הבאר-שבעים או אלה שמכירים את העיר?
 

טשאפק

New member
בבאר-שבע היה רצוי לעבור לכרטיסי-מעבר בתח"ץ!
קווי התחבורה הצבורית שמפעילה כיום מטרודן,בנויים ברובם על ה"מורשת" של שרותי התחבורה הצבוריים לשעבר של העיריה,שפעלו בעיר עד נובמבר 2003,השיטה היא שכמעט ואין קשר תחבורתי ישיר בין השכונות השונות,אלא לכל שכונה יש קו או שניים שמקשרים במסלול כזה ואחר אל המסוף המרכזי,שצמוד לתחנה המרכזית (וכיום גם לתחנת הרכבת ב"ש/מרכז),ושם הנוסע יכול להחליף קו לכיוון הרצוי לו.אמנם בעידן מטרודן נוספו קווים שלא היו קיימים בעידן החברה העירונית,והם יוצרים קשר מסוים בין כמה שכונות (ככל שידוע לי,ניתן לומר זאת על קווים 24,23,16 ו-26),אבל תדירותם נמוכה מאד בהשוואה לקווים הותיקים שמקשרים בין השכונות למסוף. כאן המקום לומר שאם היה מונהג בעיר זו כרטיס-מעבר קבוע,שכל נוסע יכול להמשיך באוטובוס נוסף ליעדו במסגרת של 1:05 שעה,זה היה פותר חלק מהבעיה שנוצרת מזה שנוסע כזה צריך לשלם פעמיים כרטיסים עקב הצורך להחליף אוטובוסים,וכדאי לקחת "שעור" ממה שהונהג ע"י אגד במרחב חיפה,גם אם זה נסיוני בחיפה,זה לתועלת הנוסעים והנהגים. וכאן מדובר גם לטובת מי שלא גר בבאר-שבע,ולא כדאי לו להנפיק כרטיס חדשי-חפשי,כי גם בכרטיסיה יש צורך לנקב כל-פעם שמחליפים אוטובוס. הנה דוגמא שהיתה לי אתמול לפני הצהרים בבאר-שבע:יצאתי מביקור בשכונת נאות-לון,והייתי צריך לחבור למשפחתי שהיו בסדורים במרכז-הנגב,זה הצריך לנסוע עם קו 13 למסוף מטרודן,ושם להחליף לקו 12,כרטיס-מעבר היה יכול להיות חסכוני כאן,כי הנסיעות בוצעו בהפרש של פחות משעה זו מזו. מצורפת תמונה של כרטיסי הנסיעות שבצעתי בין שני היעדים ובשני אוטובוסים אתמול. מה דעת החברים כאן,בעיקר הבאר-שבעים או אלה שמכירים את העיר?
למטרודן יש הסכם
לכמה שנים. הם לא נוטים לשנות מתנאי ההסכם ואין דרך חוקית לחייב אותם. הרעיון כשלעצמו טוב.
 

טשאפק

New member
למטרודן יש הסכם
לכמה שנים. הם לא נוטים לשנות מתנאי ההסכם ואין דרך חוקית לחייב אותם. הרעיון כשלעצמו טוב.
ואגב, כרטיסי מעבר הם רעיון טוב
לא רק בבאר-שבע, אלא גם באיזור המרכז, למשל. לא די שנענשתי בכך, שאני צריך לנסוע בשני אוטובוסים - למה שאשלם כפול?
 

אלון 58

New member
ואגב, כרטיסי מעבר הם רעיון טוב
לא רק בבאר-שבע, אלא גם באיזור המרכז, למשל. לא די שנענשתי בכך, שאני צריך לנסוע בשני אוטובוסים - למה שאשלם כפול?
בחיפה יש כרטיסי-מעבר...,
לרוב לא צריך לבקש,הנהג מנפיק במקום כזה. 5.90 ₪ כרטיס מעבר פנים עירוני,ו-8.90 ₪ (
) כרטיס-מעבר הכולל נסיעה לקריות. היו מקרים ב"דן" נמסרו לי כרטיסי-מעבר שעתיים בקווים מסוימים וכתוב עליהם לאלו קווים ניתן לעבור עמם,אבל זה היה די מזמן. זה הענין,שאנו משלמים כפול כי אין אוטובוס שמקשר בין רוב היעדים,בבא-שבע למשל. בקופנהאגן שבדנמרק,כל כרטיס באוטובוס הוא כרטיס-מעבר שעתי,במקרה אחד שם יצא לי לנסוע ליעד מסוים וחזרה למלון תוך שעה ב-3 אוטובוסים,וזה היה תקף בשלושתם כי עוד לא עברה שעה מרגע הנפקתו,לרוב יצא להשתמש שם בשני אוטובוסים ליעדים מסוימים במסגרת השעה,וזה עובד יפה שם.
 

amit1270

New member
בחיפה יש כרטיסי-מעבר...,
לרוב לא צריך לבקש,הנהג מנפיק במקום כזה. 5.90 ₪ כרטיס מעבר פנים עירוני,ו-8.90 ₪ (
) כרטיס-מעבר הכולל נסיעה לקריות. היו מקרים ב"דן" נמסרו לי כרטיסי-מעבר שעתיים בקווים מסוימים וכתוב עליהם לאלו קווים ניתן לעבור עמם,אבל זה היה די מזמן. זה הענין,שאנו משלמים כפול כי אין אוטובוס שמקשר בין רוב היעדים,בבא-שבע למשל. בקופנהאגן שבדנמרק,כל כרטיס באוטובוס הוא כרטיס-מעבר שעתי,במקרה אחד שם יצא לי לנסוע ליעד מסוים וחזרה למלון תוך שעה ב-3 אוטובוסים,וזה היה תקף בשלושתם כי עוד לא עברה שעה מרגע הנפקתו,לרוב יצא להשתמש שם בשני אוטובוסים ליעדים מסוימים במסגרת השעה,וזה עובד יפה שם.
בחיפה כל כרטיס הוא כרטיס מעבר
ומאפשר מספר החלפות בלתי מוגבל. בירושלים צריך לבקש מהנהג תמורת תוספת של 90 אגורות כרטיס שמאפשר רק החלפה אחת. השיטה ה"חיפאית" היא השיטה המקובלת במדינות מתקדמות בעולם ויש לאמצה בכל הערים בארץ. לגבי באר שבע - לפחות מחירי הנסיעה נמוכים - 36% פחות מירושלים, ולא שבירושלים המצב הכלכלי הרבה יותר טוב...
 

אלון 58

New member
בחיפה כל כרטיס הוא כרטיס מעבר
ומאפשר מספר החלפות בלתי מוגבל. בירושלים צריך לבקש מהנהג תמורת תוספת של 90 אגורות כרטיס שמאפשר רק החלפה אחת. השיטה ה"חיפאית" היא השיטה המקובלת במדינות מתקדמות בעולם ויש לאמצה בכל הערים בארץ. לגבי באר שבע - לפחות מחירי הנסיעה נמוכים - 36% פחות מירושלים, ולא שבירושלים המצב הכלכלי הרבה יותר טוב...
אז המצב בחיפה דומה לזה שבקופנהאגן...,
דנמרק,שם כל כרטיס ניתן לשימוש במשך 1:05 שעה,מבלי שיהיה סימון שהוא כרטיס-מעבר,היה לי שם מצב שמסגרת הזמן הזה השתמשתי ב-3 קווי אוטובוס,כדי להגיע ליעד מסוים ולשוב למלון,ומחיר דומה לנהוג בגוש-דן. ככל שזכור לי,פער המחירים בין הערים השונות הוא כזה K(לכרטיס בודד,תקנו אותי אם טעיתי): ירושלים : 5.70 ₪ ; חיפה : 5.90 ₪ כולל מעבר בעיר,8.90 ₪ עם מעבר לקריות ; גוש-דן : דן 5.50 ₪ / אגד 5.60 ₪ ; באר-שבע : 3.80 ₪ .
 

amit1270

New member
אז המצב בחיפה דומה לזה שבקופנהאגן...,
דנמרק,שם כל כרטיס ניתן לשימוש במשך 1:05 שעה,מבלי שיהיה סימון שהוא כרטיס-מעבר,היה לי שם מצב שמסגרת הזמן הזה השתמשתי ב-3 קווי אוטובוס,כדי להגיע ליעד מסוים ולשוב למלון,ומחיר דומה לנהוג בגוש-דן. ככל שזכור לי,פער המחירים בין הערים השונות הוא כזה K(לכרטיס בודד,תקנו אותי אם טעיתי): ירושלים : 5.70 ₪ ; חיפה : 5.90 ₪ כולל מעבר בעיר,8.90 ₪ עם מעבר לקריות ; גוש-דן : דן 5.50 ₪ / אגד 5.60 ₪ ; באר-שבע : 3.80 ₪ .
ירושלים 5.90, עם כרטיס מעבר - 6.80
 
בחיפה יש כרטיסי-מעבר...,
לרוב לא צריך לבקש,הנהג מנפיק במקום כזה. 5.90 ₪ כרטיס מעבר פנים עירוני,ו-8.90 ₪ (
) כרטיס-מעבר הכולל נסיעה לקריות. היו מקרים ב"דן" נמסרו לי כרטיסי-מעבר שעתיים בקווים מסוימים וכתוב עליהם לאלו קווים ניתן לעבור עמם,אבל זה היה די מזמן. זה הענין,שאנו משלמים כפול כי אין אוטובוס שמקשר בין רוב היעדים,בבא-שבע למשל. בקופנהאגן שבדנמרק,כל כרטיס באוטובוס הוא כרטיס-מעבר שעתי,במקרה אחד שם יצא לי לנסוע ליעד מסוים וחזרה למלון תוך שעה ב-3 אוטובוסים,וזה היה תקף בשלושתם כי עוד לא עברה שעה מרגע הנפקתו,לרוב יצא להשתמש שם בשני אוטובוסים ליעדים מסוימים במסגרת השעה,וזה עובד יפה שם.
ואם יש לי כרטסיה?
הפסדתי?
 
כרטיסיה מנוקבת...,
עם כל עליה לכל אוטובוס,על כרטיסיות אין החתמה של תאריכים ושעות,אם אתה משתמש הרבה בתחבורה צבורית בעיר גדולה,עדיף כבר חפשי-חדשי.
אבל אם אני משתמש פה ושם בחיפה
אני מבין שלמרות שיש לי כרטיסיה , אם אני צריך להגיע למקום מסויים ב 2 אוטובוסים עדיף לגנוז את הכרטסיה ולשלם במזומן 5.90. נכון?
 

EladGs

New member
אבל אם אני משתמש פה ושם בחיפה
אני מבין שלמרות שיש לי כרטיסיה , אם אני צריך להגיע למקום מסויים ב 2 אוטובוסים עדיף לגנוז את הכרטסיה ולשלם במזומן 5.90. נכון?
לא, אפשר לקחת כרטיס מעבר ללא תשלום
גם אם יש לך כרטיסיה.
 

Rubim88

New member
ואם יש לי כרטסיה?
הפסדתי?
אם אני זוכר נכון..אחרי שהנהג מנקב את
הכרטיסייה, הוא נותן לך כרטיס שנראה כרטיס רגיל..אבל רשום עליו 0.00 ש"ח עם הכרטיס הזה כשהוא צמוד לכרטיסיה אתה יכול להחליף אוטובוסים(בתוך השעה) מישהו יכול לאשר אם אני זוכר נכון?
 
אם אני זוכר נכון..אחרי שהנהג מנקב את
הכרטיסייה, הוא נותן לך כרטיס שנראה כרטיס רגיל..אבל רשום עליו 0.00 ש"ח עם הכרטיס הזה כשהוא צמוד לכרטיסיה אתה יכול להחליף אוטובוסים(בתוך השעה) מישהו יכול לאשר אם אני זוכר נכון?
תודה לעונים
טוב לדעת זה בהחלט יכול להיות שימושי.
 

ה2

New member
אם אני זוכר נכון..אחרי שהנהג מנקב את
הכרטיסייה, הוא נותן לך כרטיס שנראה כרטיס רגיל..אבל רשום עליו 0.00 ש"ח עם הכרטיס הזה כשהוא צמוד לכרטיסיה אתה יכול להחליף אוטובוסים(בתוך השעה) מישהו יכול לאשר אם אני זוכר נכון?
אתה זוכר נכון מאד. בעלייה לאוטובוס יש לבקש
מהנהג כרטיס מעבר. הנהג ינקב את הכרטיסיה ויצרף לכך כרטיס מעבר שטוב גם הוא ככל כרטיס רגיל להחלפת אוטובוסים במשך שעה אחת עד לשעה המופיעה על כרטיס המעבר.
 
בבאר-שבע היה רצוי לעבור לכרטיסי-מעבר בתח"ץ!
קווי התחבורה הצבורית שמפעילה כיום מטרודן,בנויים ברובם על ה"מורשת" של שרותי התחבורה הצבוריים לשעבר של העיריה,שפעלו בעיר עד נובמבר 2003,השיטה היא שכמעט ואין קשר תחבורתי ישיר בין השכונות השונות,אלא לכל שכונה יש קו או שניים שמקשרים במסלול כזה ואחר אל המסוף המרכזי,שצמוד לתחנה המרכזית (וכיום גם לתחנת הרכבת ב"ש/מרכז),ושם הנוסע יכול להחליף קו לכיוון הרצוי לו.אמנם בעידן מטרודן נוספו קווים שלא היו קיימים בעידן החברה העירונית,והם יוצרים קשר מסוים בין כמה שכונות (ככל שידוע לי,ניתן לומר זאת על קווים 24,23,16 ו-26),אבל תדירותם נמוכה מאד בהשוואה לקווים הותיקים שמקשרים בין השכונות למסוף. כאן המקום לומר שאם היה מונהג בעיר זו כרטיס-מעבר קבוע,שכל נוסע יכול להמשיך באוטובוס נוסף ליעדו במסגרת של 1:05 שעה,זה היה פותר חלק מהבעיה שנוצרת מזה שנוסע כזה צריך לשלם פעמיים כרטיסים עקב הצורך להחליף אוטובוסים,וכדאי לקחת "שעור" ממה שהונהג ע"י אגד במרחב חיפה,גם אם זה נסיוני בחיפה,זה לתועלת הנוסעים והנהגים. וכאן מדובר גם לטובת מי שלא גר בבאר-שבע,ולא כדאי לו להנפיק כרטיס חדשי-חפשי,כי גם בכרטיסיה יש צורך לנקב כל-פעם שמחליפים אוטובוס. הנה דוגמא שהיתה לי אתמול לפני הצהרים בבאר-שבע:יצאתי מביקור בשכונת נאות-לון,והייתי צריך לחבור למשפחתי שהיו בסדורים במרכז-הנגב,זה הצריך לנסוע עם קו 13 למסוף מטרודן,ושם להחליף לקו 12,כרטיס-מעבר היה יכול להיות חסכוני כאן,כי הנסיעות בוצעו בהפרש של פחות משעה זו מזו. מצורפת תמונה של כרטיסי הנסיעות שבצעתי בין שני היעדים ובשני אוטובוסים אתמול. מה דעת החברים כאן,בעיקר הבאר-שבעים או אלה שמכירים את העיר?
אני חושבת שאלה המחירים הכי זולים בארץ
למה יש הבדלים כאלה גדולים. בקוים 4.70 ש"ח באגד בכלל יקר. למה כאלה הבדלים?
 

אלון 58

New member
מה? יש עוד פחות מהמחיר של באר שבע
אפילו המחיר של אזרח ותיק יותר מהמחיר הרגיל אצלכם. פשוט צדק אף פעם לא היה הצד החזק במדינה הזאת.
יש תעריפים נמוכים משלכם...,
אזרח ותיק בערד משלם עבור כרטיס בודד 1.20 ₪,והנה עדכון שקבלתי הרגע מחבר נהג במטרופולין,התעריף הרגיל הנכון בערד כיום עומד על 2.40 ₪,ולא כפי שנכתב לעיל בטעות,והוא אומר וממליץ על הכרטיסיה העירונית הרגילה ולאזרח ותיק,שזה עוד מוזיל את השמוש בתחבורה העירונית של מטרופולין. דרך-אגב,התעריף העירוני בנהריה למשל,אצל נתיב-אקספרס,הוא 4.10 ₪,30 אג' יותר מאשר במטרודן באר-שבע,ו-60 אג' פחות מאצל קווים באזור שלכם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה