משהו נחמד מאנגליה

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
משהו נחמד מאנגליה
בעמוד הפרפראות מהעולם בידיעות אחרונות מופיע הבוקר סיפור, כי נהגים בחברת האוטובוסים סטייג'קואץ שבמזרח יורקשייר נדרשים לא לעבור את המשקל של 140 ק"ג, משום שכסאות הנהג החדשים אינם מיועדים לשאת משקל עודף מעבר לכך. נהגים שמשקל גופם עודף נדרשים לרדת במשקל או מועברים לקווים שבהם פועלים אוטובוסים ישנים
 

yblumann

New member
משהו נחמד מאנגליה
בעמוד הפרפראות מהעולם בידיעות אחרונות מופיע הבוקר סיפור, כי נהגים בחברת האוטובוסים סטייג'קואץ שבמזרח יורקשייר נדרשים לא לעבור את המשקל של 140 ק"ג, משום שכסאות הנהג החדשים אינם מיועדים לשאת משקל עודף מעבר לכך. נהגים שמשקל גופם עודף נדרשים לרדת במשקל או מועברים לקווים שבהם פועלים אוטובוסים ישנים
והנה המידע המקורי
Extract from a Stagecoach circular to staff:- A health and safety issue has been highlighted in the Company which we need to resolve and which we have discussed with the trade unions. The issue relates to the cab seat weight limits which apply to some of the buses in our fleet. There is a 20 stone (130 kilo) cab seat weight limit on the Optare Solo and Versa buses and a 23 stone (150k) cab seat weight limit on the Alexander Dennis buses. In the event that a bus is driven by a person in excess of the relevant weight limit this could result in a seat giving way which in turn could lead to an accident. Accordingly we are seeking to identify any employees who drive buses as part of their job who weigh in excess of 20 stone. If you believe that you exceed this weight please approach your line manager in confidence. Should your weight exceed that limit you will be referred to the Company's Occupational Health provider for assessment and advice on weight loss and the appropriate time period over which weight can safely be lost to achieve the target weight. Upon receipt of the advice from the medical officer, where possible the manager will consider and discuss with you any additional appropriate measures/support which may be available to assist you. Drivers who are above the 20 stone weight limit will be reallocated to drive buses with a higher weight limit wherever possible or otherwise redeployed on other available duties which they are fit to undertake. Provided that the employee is making progress within the agreed timescale he/she will continue to work on restricted driving/alternative duties and the overall objective will be that the employee returns to normal duties as soon as possible. We are aware that this is a very sensitive issue and the Company management and indeed all employees will be expected to treat it as such. I trust that you will understand the need to address this issue but should this letter give rise to any questions or concerns please raise them with your line manager or trade union representative.​
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה