שתי חדשות תח"צ

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הקו במתכונתו הנוכחית לא יועיל לכל מה שציינת
אני בהחלט בעד שיפור הקו והפיכתו לאטרקטיבי.
הוזלת המחיר לבדה לא תספיק ע"מ לשקם את הקו
לדימונה. נדרשים מספר צעדים ע"מ להגדיל את אטרקטיביות הקו. מאחר ודשנו בכך לא מעט, לא אחזור ואזכיר את אותם הצעדים הנדרשים. בר"י יודעים מה נדרש, והמנכ"ל אף הביע זאת במלים בפגישתו עם חברי הפורום. אומר רק שאם כבר הולכים על מהלך בודד, עדיף היה להשלים את משולש המסילות לב"ש מרכז על פני הוזלת מחיר הנסיעה. הכנה למשולש זה קיימת במסגרת פרויקט הכפלת הקו לב"ש וביצועה מתוכנן בחודשים הקרובים.
 

mister K

New member
לא זו הדרך להחיות את הקו לדימונה
אם רוצים באמת לעלות את השימוש ברכבות בקן ב"ש - דימונה, צריך ליצור כרטוס משותף רכבת/אוטובוס לאילת כאשר אוטובוסים אוספים נוסעים מתחנת דימונה (שבמקרה זה למיקומה מחוץ לדימונה ובסמוך לכביש ב"ש סדום יש דווקא יתרון).אם אכן רכבות יגיעו בתום ההכפלה למצב בו מת"א ההגנה לב"ש צפון הנסיעה נמשכת 55 דקות, מחוף הכרמל לב"ש צפון הנסיעה נמשכת 1:50 ומנהריה לב"ש צפון הנסיעה נמשכת כשעתיים וחצי, הרי שהרבה אנשים שנוסעים בתח"צ מהצפון ומגוש דן לאילת יעדיפו את הסידור הנ"ל שכן הוא מהיר יותר, נח יותר בקטע הנסיעה הרכבתי ופחות מונוטוני מנסיעה משמימה וממושכת באוטובוס.
אף אחד לא יעדיף לנסוע ככה כי זה לא משתלם.
כיום מחיר הנסיעה באוטובוס אגד מבאר שבע לאילת לא נמוך משמעותית ממחיר הנסיעה מחיפה לאילת ומת"א לאילת. אם קונים הלוך ושוב הפער אפילו מצטמצם עוד יותר. וכבר מזמן לא חייבים לנסוע ב-991. יש את 990 מחוף הכרמל ואת 993 ממרכזית המפרץ שאפילו יותר טוב למי שבא מנהריה. באשר לזמן הנסיעה, אני לא יודע מתי נסעת פעם אחרונה ברכבת לבאר שבע, אך זמן הנסיעה מנהריה לבאר שבע הוא 3 שעות בדיוק. במידה ואין עיכובים כמובן.
 

אבישי ק

New member
לא זו הדרך להחיות את הקו לדימונה
אם רוצים באמת לעלות את השימוש ברכבות בקן ב"ש - דימונה, צריך ליצור כרטוס משותף רכבת/אוטובוס לאילת כאשר אוטובוסים אוספים נוסעים מתחנת דימונה (שבמקרה זה למיקומה מחוץ לדימונה ובסמוך לכביש ב"ש סדום יש דווקא יתרון).אם אכן רכבות יגיעו בתום ההכפלה למצב בו מת"א ההגנה לב"ש צפון הנסיעה נמשכת 55 דקות, מחוף הכרמל לב"ש צפון הנסיעה נמשכת 1:50 ומנהריה לב"ש צפון הנסיעה נמשכת כשעתיים וחצי, הרי שהרבה אנשים שנוסעים בתח"צ מהצפון ומגוש דן לאילת יעדיפו את הסידור הנ"ל שכן הוא מהיר יותר, נח יותר בקטע הנסיעה הרכבתי ופחות מונוטוני מנסיעה משמימה וממושכת באוטובוס.
רעיון גאוני

לעלות על רכבת בחיפה ולנסוע בנוחות עד דימונה ושם להחליף לאוטובוס עד אילת. יש מצב שזה אפשרי היום רק אף אחד לא יודע על זה? בשביל זה הייתי נוטש את הרכב הפרטי שלי כדי לנסוע לאילת.
 

אבישי ק

New member
רעיון גאוני

לעלות על רכבת בחיפה ולנסוע בנוחות עד דימונה ושם להחליף לאוטובוס עד אילת. יש מצב שזה אפשרי היום רק אף אחד לא יודע על זה? בשביל זה הייתי נוטש את הרכב הפרטי שלי כדי לנסוע לאילת.
צר לי אבל רכבת פשוט יותר נוחה מאוטובוס
אין לי שום דבר נגד אוטובוסים אבל נסיעה באוטובוס מחיפה לאילת זה לא חוויה שאני הייתי מאחל למישהו ברכבת פחות מרגישים את הדרך אפשר ללכת לשירותים לא רק בהפסקות הכסאות יותר נוחים ורחבים. אפשר לקום תוך כדי הנסיעה וללכת קצת כדי למתוח שרירים ולא תלויים בפקקים רמזורים וכו... אני נסעתי באוטובוסים באירופה עם כל הנוחות שיש כולל שירותים באוטובוס כיסאות מעור וכו... עדיין הייתי מעדיף לנסוע ברכבת.
 

harhanegev

New member
רעיון גאוני

לעלות על רכבת בחיפה ולנסוע בנוחות עד דימונה ושם להחליף לאוטובוס עד אילת. יש מצב שזה אפשרי היום רק אף אחד לא יודע על זה? בשביל זה הייתי נוטש את הרכב הפרטי שלי כדי לנסוע לאילת.
זה רק עניין של ניהול נכון.
כל התשתית קיימת, מה שנשאר זה רק ניהול נכון של העניין, כלומר שיהיה מצב תקין בו הרכבת מגיעה לדימונה והאוטובוסים כבר מחכים לה, המקומות מסומנים באופן ברור מראש, הכרטוס אחיד, וכמובן האוטובוסים מחכים קרוב מאוד לרכבת, כך שהמעטים שמביאים מזוודות 40 קילו של תיירים מאירופה לא יצטרכו לסבול. כנ"ל בכיוון השני. כל מה שצריך זה רק רצון טוב, ומהמוצר הזה אין הרבה במשרד התחבורה הישראלי, לצערנו. ע"ע "רב קו", "קוים", וכו'
 

amit1270

New member
שתי חדשות תח"צ
בידיעות אחרונות מהיום ("ממון") נמסר, כי בשבועות הקרובים צפויה הפחתה בשיעור 50 אחוז בדמי הנסיעה ברכבת מדימונה לבאר שבע, במטרה לעודד את הנסיעה בקו זה. לצורך זה אמורה העיריה להפעיל שאטל עירוני לתחנת הרכבת. בידיעה אחרת של כתב קול ישראל לענייני תחבורה, אלון שני, נאמר, כי משרד התחבורה פרסם מכרז להפעלת קווי המטרונית בחיפה. מדובר בהפעלה של 100 כלי רכב במשך 12 שנים. בין החברות שאמורות להתמודד: דן ואגד תעבורה
"תל אביב צריכה להכחיד הרגלים מעוותים,
ומהר" מאמר מאת אביב לביא במעריב
 
שתי חדשות תח"צ
בידיעות אחרונות מהיום ("ממון") נמסר, כי בשבועות הקרובים צפויה הפחתה בשיעור 50 אחוז בדמי הנסיעה ברכבת מדימונה לבאר שבע, במטרה לעודד את הנסיעה בקו זה. לצורך זה אמורה העיריה להפעיל שאטל עירוני לתחנת הרכבת. בידיעה אחרת של כתב קול ישראל לענייני תחבורה, אלון שני, נאמר, כי משרד התחבורה פרסם מכרז להפעלת קווי המטרונית בחיפה. מדובר בהפעלה של 100 כלי רכב במשך 12 שנים. בין החברות שאמורות להתמודד: דן ואגד תעבורה
נוסעת נפצעה בקו 271 מפליטת כדור
זה קרה בלילה בשעה 23:00 בערך
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה