רב-קו (או - המדינה לא מפסיקה להפתיע)

מצב
הנושא נעול.

test1231232

New member
רב-קו (או - המדינה לא מפסיקה להפתיע)
לאחרונה המדינה (או גוף פרטי, אבל שהמדינה צריכה לתמוך בו) הוציאה כרטיס שנקרא "רב-קו", שמטרתו הסופית היא להקל על הנוסע, כך שמטעינים רק את הכרטיס (החכם) הזה, ונוסעים בכל החברות. דבר ראשון, שכבר הספקנו לעכל, הוא שהכרטיס החכם לא מוכר ע"י שתי החברות העיקריות בארץ - אגד והרכבת. ניחא, עניין של זמן - אפשר להגיד. אך לאחרונה גיליתי דבר מדהים (או לא לפחות, כך הוא היה, אם לא הייתי חי פה): עליתי לתומי לאוטובוס של חברת קונקס (אחת מהחברות שאמורות לקבל את הכרטיס), וגיליתי לתדהמתי, שהכרטיס שלי הוא בעל סמל של "דן" בגבו - ולכן אין חברת קונקס מקבלת אותו! ביררתי זאת שוב עם הנהג, והובהר לי שכדי להשתמש בכרטיס ה"רב-קו" בקונקס, אני חייב להנפיק כרטיס "שלהם" - קרי להסתובב עם שני כרטיסים. ואני שואל - מה הועילו? אני מצפה שלאט לאט עוד ועוד חברות תצטרפנה לשירות הכרטיס, אך לא שיגרעו ממנו! באותו רגע היה בא לי לבוא לנציג השירות שהנפיק לי את הכרטיס, ולשבור לו את הכרטיס מול הפנים. זאת, כי שאלתי בבירור, מדוע יש סמל של חברת "דן" בגב הכרטיס והאם זה בעל משמעות לי, נוסע קונקס, והוא טען שהכרטיס ניתן לשימוש בכל החברות התומכות. בוקר טוב, דעתכם :)
 

אלון 58

New member
רב-קו (או - המדינה לא מפסיקה להפתיע)
לאחרונה המדינה (או גוף פרטי, אבל שהמדינה צריכה לתמוך בו) הוציאה כרטיס שנקרא "רב-קו", שמטרתו הסופית היא להקל על הנוסע, כך שמטעינים רק את הכרטיס (החכם) הזה, ונוסעים בכל החברות. דבר ראשון, שכבר הספקנו לעכל, הוא שהכרטיס החכם לא מוכר ע"י שתי החברות העיקריות בארץ - אגד והרכבת. ניחא, עניין של זמן - אפשר להגיד. אך לאחרונה גיליתי דבר מדהים (או לא לפחות, כך הוא היה, אם לא הייתי חי פה): עליתי לתומי לאוטובוס של חברת קונקס (אחת מהחברות שאמורות לקבל את הכרטיס), וגיליתי לתדהמתי, שהכרטיס שלי הוא בעל סמל של "דן" בגבו - ולכן אין חברת קונקס מקבלת אותו! ביררתי זאת שוב עם הנהג, והובהר לי שכדי להשתמש בכרטיס ה"רב-קו" בקונקס, אני חייב להנפיק כרטיס "שלהם" - קרי להסתובב עם שני כרטיסים. ואני שואל - מה הועילו? אני מצפה שלאט לאט עוד ועוד חברות תצטרפנה לשירות הכרטיס, אך לא שיגרעו ממנו! באותו רגע היה בא לי לבוא לנציג השירות שהנפיק לי את הכרטיס, ולשבור לו את הכרטיס מול הפנים. זאת, כי שאלתי בבירור, מדוע יש סמל של חברת "דן" בגב הכרטיס והאם זה בעל משמעות לי, נוסע קונקס, והוא טען שהכרטיס ניתן לשימוש בכל החברות התומכות. בוקר טוב, דעתכם :)
אני הנפקתי לי את הכרטיס...,
בידיעה שאין לסמוך על המערכת התחבורתית שתדאג שהוא יהיה תקף אצל כל מפעילי התח"ץ,ראיתי מההתחלה שיש בו את הסמל של דן,והבנתי שהוא תקף רק ב"דן",ואני משתמש בו כל-פעם שאני מזדמן לאזור ת"א.גם במקרה שלי הנציגים המנפיקים הבטיחו "הרים וגבעות",אבל לקחתי את הצד הנוח שבו ולא סמכתי על הבטחותיהם.ההבטחה לשזה יהיה תקף למפעילים אחרים זה רק לצורך שיווק,לא מעבר לזה.
 

test1231232

New member
אני הנפקתי לי את הכרטיס...,
בידיעה שאין לסמוך על המערכת התחבורתית שתדאג שהוא יהיה תקף אצל כל מפעילי התח"ץ,ראיתי מההתחלה שיש בו את הסמל של דן,והבנתי שהוא תקף רק ב"דן",ואני משתמש בו כל-פעם שאני מזדמן לאזור ת"א.גם במקרה שלי הנציגים המנפיקים הבטיחו "הרים וגבעות",אבל לקחתי את הצד הנוח שבו ולא סמכתי על הבטחותיהם.ההבטחה לשזה יהיה תקף למפעילים אחרים זה רק לצורך שיווק,לא מעבר לזה.
העניין הוא כזה - חלם ולא רמאות
בנסיעה רגילה שלי (מדי כמה שבועות) אני נוסע באגד (קו פנימי), ברכבת (בין עירוני, לעיתים מחליף באגד בין עירוני) וקונקס (פנימי). כך שהשימוש שלי בכרטיס הוא בכל מקרה לא יעיל מדי. מקסימום חוסך לי כרטיסיה של קונקס אבל לא יותר. זו אינה רמאות, כי הכרטיס סה"כ מונפק בחינם. אלא פשוט חלם! חלם! חלם!
 

אלון 58

New member
העניין הוא כזה - חלם ולא רמאות
בנסיעה רגילה שלי (מדי כמה שבועות) אני נוסע באגד (קו פנימי), ברכבת (בין עירוני, לעיתים מחליף באגד בין עירוני) וקונקס (פנימי). כך שהשימוש שלי בכרטיס הוא בכל מקרה לא יעיל מדי. מקסימום חוסך לי כרטיסיה של קונקס אבל לא יותר. זו אינה רמאות, כי הכרטיס סה"כ מונפק בחינם. אלא פשוט חלם! חלם! חלם!
החלם הוא בהבטחות לעתיד...,
שכלל לא בטוח שתמומשנה,אבל כפי שנכתב,זה לצורך שיווק,לא מעבר לזה.
 

down under

New member
עוד קוריוז נחמד הוא
שמשווקים את הכרטיס ברכבת, בעוד שהוא בכלל לא בשימוש בה.
השיווק בתחנות הרכבת, לא ברכבת
שוב, בתחנות הרכבת. יש בזה הרבה הגיון. לתחנות הרכבת בת"א (ראיתי זאת הן באונ' והן בסבידור-מרכז) מגיעים בכל יום עשרות אלפי אנשים. כן, עשרות אלפי אנשים ביום. בהגדרה כל אותם אנשים הגיעו ללא כלי רכב להסתובב בו בגוש דן (הרי הם באו ברכבת ולא בפרייבט שלהם). ככה שהם ממש קהל יעד מעולה לנסות לשווק לו את הכרטיס הזה.
 

JayZed

New member
רב-קו (או - המדינה לא מפסיקה להפתיע)
לאחרונה המדינה (או גוף פרטי, אבל שהמדינה צריכה לתמוך בו) הוציאה כרטיס שנקרא "רב-קו", שמטרתו הסופית היא להקל על הנוסע, כך שמטעינים רק את הכרטיס (החכם) הזה, ונוסעים בכל החברות. דבר ראשון, שכבר הספקנו לעכל, הוא שהכרטיס החכם לא מוכר ע"י שתי החברות העיקריות בארץ - אגד והרכבת. ניחא, עניין של זמן - אפשר להגיד. אך לאחרונה גיליתי דבר מדהים (או לא לפחות, כך הוא היה, אם לא הייתי חי פה): עליתי לתומי לאוטובוס של חברת קונקס (אחת מהחברות שאמורות לקבל את הכרטיס), וגיליתי לתדהמתי, שהכרטיס שלי הוא בעל סמל של "דן" בגבו - ולכן אין חברת קונקס מקבלת אותו! ביררתי זאת שוב עם הנהג, והובהר לי שכדי להשתמש בכרטיס ה"רב-קו" בקונקס, אני חייב להנפיק כרטיס "שלהם" - קרי להסתובב עם שני כרטיסים. ואני שואל - מה הועילו? אני מצפה שלאט לאט עוד ועוד חברות תצטרפנה לשירות הכרטיס, אך לא שיגרעו ממנו! באותו רגע היה בא לי לבוא לנציג השירות שהנפיק לי את הכרטיס, ולשבור לו את הכרטיס מול הפנים. זאת, כי שאלתי בבירור, מדוע יש סמל של חברת "דן" בגב הכרטיס והאם זה בעל משמעות לי, נוסע קונקס, והוא טען שהכרטיס ניתן לשימוש בכל החברות התומכות. בוקר טוב, דעתכם :)
אין שום דבר חדש בדבריך.
גם לי יש זוג כרטיסים; אחד של סופרבוס ואחד של דן, כי הטענת כסף של החברות הללו מבטלות אחת את השניה. כל הרב-קו הזה הוא בדיחה אחת גדולה. משרד התחבורה המציא כרטיס והשאיר לחברות המפעילות לתכנן את השימוש בו... אז קיבלנו, את השועל ששומר על הלול, את החתול ששומר על החלב, את רופא השיניים שהוא בעצם בעל חנות ממתקים... מעניין אותי מה המטומטמים במשרד התחבורע ציפו, שהחברות המפעילות ישתפו פעולה מתוך טוב לב?.. הן מתחרות אחת בשנייה, יש להן 0 רצון ומוטיבציה לשתף פעולה (או לפחות כך הן חושבות), הן רק רוצות לבנות אחת לשניה מכשולים. הרב-קו המגוכך הזה הוא אחד החלמאות החשובות ביותר של משרד התחבורע בשנים האחרונות.
 

david80

Member
אין שום דבר חדש בדבריך.
גם לי יש זוג כרטיסים; אחד של סופרבוס ואחד של דן, כי הטענת כסף של החברות הללו מבטלות אחת את השניה. כל הרב-קו הזה הוא בדיחה אחת גדולה. משרד התחבורה המציא כרטיס והשאיר לחברות המפעילות לתכנן את השימוש בו... אז קיבלנו, את השועל ששומר על הלול, את החתול ששומר על החלב, את רופא השיניים שהוא בעצם בעל חנות ממתקים... מעניין אותי מה המטומטמים במשרד התחבורע ציפו, שהחברות המפעילות ישתפו פעולה מתוך טוב לב?.. הן מתחרות אחת בשנייה, יש להן 0 רצון ומוטיבציה לשתף פעולה (או לפחות כך הן חושבות), הן רק רוצות לבנות אחת לשניה מכשולים. הרב-קו המגוכך הזה הוא אחד החלמאות החשובות ביותר של משרד התחבורע בשנים האחרונות.
- אתה צודק, וכל מילה נוספת מיותרת!!!
 
אין שום דבר חדש בדבריך.
גם לי יש זוג כרטיסים; אחד של סופרבוס ואחד של דן, כי הטענת כסף של החברות הללו מבטלות אחת את השניה. כל הרב-קו הזה הוא בדיחה אחת גדולה. משרד התחבורה המציא כרטיס והשאיר לחברות המפעילות לתכנן את השימוש בו... אז קיבלנו, את השועל ששומר על הלול, את החתול ששומר על החלב, את רופא השיניים שהוא בעצם בעל חנות ממתקים... מעניין אותי מה המטומטמים במשרד התחבורע ציפו, שהחברות המפעילות ישתפו פעולה מתוך טוב לב?.. הן מתחרות אחת בשנייה, יש להן 0 רצון ומוטיבציה לשתף פעולה (או לפחות כך הן חושבות), הן רק רוצות לבנות אחת לשניה מכשולים. הרב-קו המגוכך הזה הוא אחד החלמאות החשובות ביותר של משרד התחבורע בשנים האחרונות.
יעקב, שלחתי לך מסר
 

yairp4

Active member
רב-קו (או - המדינה לא מפסיקה להפתיע)
לאחרונה המדינה (או גוף פרטי, אבל שהמדינה צריכה לתמוך בו) הוציאה כרטיס שנקרא "רב-קו", שמטרתו הסופית היא להקל על הנוסע, כך שמטעינים רק את הכרטיס (החכם) הזה, ונוסעים בכל החברות. דבר ראשון, שכבר הספקנו לעכל, הוא שהכרטיס החכם לא מוכר ע"י שתי החברות העיקריות בארץ - אגד והרכבת. ניחא, עניין של זמן - אפשר להגיד. אך לאחרונה גיליתי דבר מדהים (או לא לפחות, כך הוא היה, אם לא הייתי חי פה): עליתי לתומי לאוטובוס של חברת קונקס (אחת מהחברות שאמורות לקבל את הכרטיס), וגיליתי לתדהמתי, שהכרטיס שלי הוא בעל סמל של "דן" בגבו - ולכן אין חברת קונקס מקבלת אותו! ביררתי זאת שוב עם הנהג, והובהר לי שכדי להשתמש בכרטיס ה"רב-קו" בקונקס, אני חייב להנפיק כרטיס "שלהם" - קרי להסתובב עם שני כרטיסים. ואני שואל - מה הועילו? אני מצפה שלאט לאט עוד ועוד חברות תצטרפנה לשירות הכרטיס, אך לא שיגרעו ממנו! באותו רגע היה בא לי לבוא לנציג השירות שהנפיק לי את הכרטיס, ולשבור לו את הכרטיס מול הפנים. זאת, כי שאלתי בבירור, מדוע יש סמל של חברת "דן" בגב הכרטיס והאם זה בעל משמעות לי, נוסע קונקס, והוא טען שהכרטיס ניתן לשימוש בכל החברות התומכות. בוקר טוב, דעתכם :)
הנהג טועה (או מטעה?)
אין שום בעיה להשתמש ברב קו עם סמל של דן בכל חברה אחרת. ראיתי כבר בכמה הזדמנויות אנשים משתמשים בכרטיסים עם סמל של דן בקווים, ואני בטוח במאה אחוז שזה תקף גם לגבי קונקס. אם קונקס המציאו לעצמם נוהל לפיו אי אפשר להשתמש בכרטיס עם לוגו של דן אז זה לא תקין וצריך לפנות בנושא למשרד התחבורה (לא שהם יעשו עם זה משהו, אבל זה בכל מקרה לא תקין). הבעיה האמיתית היא שאין סליקה מרכזית, וכדי להשתמש ברב קו בכל החברות צריך להטעין סכום נפרד לכל חברה במקום להשתמש בסכום שכבר הטענת בדן.
 

yairp4

Active member
הנהג טועה (או מטעה?)
אין שום בעיה להשתמש ברב קו עם סמל של דן בכל חברה אחרת. ראיתי כבר בכמה הזדמנויות אנשים משתמשים בכרטיסים עם סמל של דן בקווים, ואני בטוח במאה אחוז שזה תקף גם לגבי קונקס. אם קונקס המציאו לעצמם נוהל לפיו אי אפשר להשתמש בכרטיס עם לוגו של דן אז זה לא תקין וצריך לפנות בנושא למשרד התחבורה (לא שהם יעשו עם זה משהו, אבל זה בכל מקרה לא תקין). הבעיה האמיתית היא שאין סליקה מרכזית, וכדי להשתמש ברב קו בכל החברות צריך להטעין סכום נפרד לכל חברה במקום להשתמש בסכום שכבר הטענת בדן.
וכמובן שדן לא אמורה להנפיק כרטיסים עם הסמל
שלה, בהתחשב בעובדה שזה אמור להיות כרטיס משותף לכל החברות, וזאת כבר בעיה חמורה בפניה עצמה. אני למשל עשיתי כרטיס לפני כשנה וחצי באחת מתחנות הצילום בקווים ואין לי על הכרטיס לוגו של אף חברה, ואני משתמש בו בקווים ובדן באופן קבוע בלי בעיה (חוץ מהטעינה הכפולה, כמובן
) אבל בכל מקרה קונקס אמורים לקבל גם כרטיסים עם סמל של דן.
 

test1231232

New member
הנהג טועה (או מטעה?)
אין שום בעיה להשתמש ברב קו עם סמל של דן בכל חברה אחרת. ראיתי כבר בכמה הזדמנויות אנשים משתמשים בכרטיסים עם סמל של דן בקווים, ואני בטוח במאה אחוז שזה תקף גם לגבי קונקס. אם קונקס המציאו לעצמם נוהל לפיו אי אפשר להשתמש בכרטיס עם לוגו של דן אז זה לא תקין וצריך לפנות בנושא למשרד התחבורה (לא שהם יעשו עם זה משהו, אבל זה בכל מקרה לא תקין). הבעיה האמיתית היא שאין סליקה מרכזית, וכדי להשתמש ברב קו בכל החברות צריך להטעין סכום נפרד לכל חברה במקום להשתמש בסכום שכבר הטענת בדן.
בהתחלה
היה ניתן להשתמש בכרטיס זה גם לקונקס. הנוהל הזה - חדש ככל הנראה (זאת לפי הנהג ולפי אנשים ששאלתי).
 

harhanegev

New member
רב-קו (או - המדינה לא מפסיקה להפתיע)
לאחרונה המדינה (או גוף פרטי, אבל שהמדינה צריכה לתמוך בו) הוציאה כרטיס שנקרא "רב-קו", שמטרתו הסופית היא להקל על הנוסע, כך שמטעינים רק את הכרטיס (החכם) הזה, ונוסעים בכל החברות. דבר ראשון, שכבר הספקנו לעכל, הוא שהכרטיס החכם לא מוכר ע"י שתי החברות העיקריות בארץ - אגד והרכבת. ניחא, עניין של זמן - אפשר להגיד. אך לאחרונה גיליתי דבר מדהים (או לא לפחות, כך הוא היה, אם לא הייתי חי פה): עליתי לתומי לאוטובוס של חברת קונקס (אחת מהחברות שאמורות לקבל את הכרטיס), וגיליתי לתדהמתי, שהכרטיס שלי הוא בעל סמל של "דן" בגבו - ולכן אין חברת קונקס מקבלת אותו! ביררתי זאת שוב עם הנהג, והובהר לי שכדי להשתמש בכרטיס ה"רב-קו" בקונקס, אני חייב להנפיק כרטיס "שלהם" - קרי להסתובב עם שני כרטיסים. ואני שואל - מה הועילו? אני מצפה שלאט לאט עוד ועוד חברות תצטרפנה לשירות הכרטיס, אך לא שיגרעו ממנו! באותו רגע היה בא לי לבוא לנציג השירות שהנפיק לי את הכרטיס, ולשבור לו את הכרטיס מול הפנים. זאת, כי שאלתי בבירור, מדוע יש סמל של חברת "דן" בגב הכרטיס והאם זה בעל משמעות לי, נוסע קונקס, והוא טען שהכרטיס ניתן לשימוש בכל החברות התומכות. בוקר טוב, דעתכם :)
יש לך טעות בסיסית:
מטרתו של הרב-קו אינה להקל על הנוסע. מטרתו הסופית של הרב-קו היא לגלות את ערוותו של משרד התחבורה ברבים, ולדאוג שכולם ידעו איזה משרד תחבורה שלומיאלי יש לנו כאן במדינת ישראל. המטרה הזאת מושגת היטב.
 

kobiz99

New member
רב-קו (או - המדינה לא מפסיקה להפתיע)
לאחרונה המדינה (או גוף פרטי, אבל שהמדינה צריכה לתמוך בו) הוציאה כרטיס שנקרא "רב-קו", שמטרתו הסופית היא להקל על הנוסע, כך שמטעינים רק את הכרטיס (החכם) הזה, ונוסעים בכל החברות. דבר ראשון, שכבר הספקנו לעכל, הוא שהכרטיס החכם לא מוכר ע"י שתי החברות העיקריות בארץ - אגד והרכבת. ניחא, עניין של זמן - אפשר להגיד. אך לאחרונה גיליתי דבר מדהים (או לא לפחות, כך הוא היה, אם לא הייתי חי פה): עליתי לתומי לאוטובוס של חברת קונקס (אחת מהחברות שאמורות לקבל את הכרטיס), וגיליתי לתדהמתי, שהכרטיס שלי הוא בעל סמל של "דן" בגבו - ולכן אין חברת קונקס מקבלת אותו! ביררתי זאת שוב עם הנהג, והובהר לי שכדי להשתמש בכרטיס ה"רב-קו" בקונקס, אני חייב להנפיק כרטיס "שלהם" - קרי להסתובב עם שני כרטיסים. ואני שואל - מה הועילו? אני מצפה שלאט לאט עוד ועוד חברות תצטרפנה לשירות הכרטיס, אך לא שיגרעו ממנו! באותו רגע היה בא לי לבוא לנציג השירות שהנפיק לי את הכרטיס, ולשבור לו את הכרטיס מול הפנים. זאת, כי שאלתי בבירור, מדוע יש סמל של חברת "דן" בגב הכרטיס והאם זה בעל משמעות לי, נוסע קונקס, והוא טען שהכרטיס ניתן לשימוש בכל החברות התומכות. בוקר טוב, דעתכם :)
לכל המתלהמים למיניהם נא להרגע
הפרויקט הנקרא כרטיס חכם רק בראשית דרכו החברות עדין לא השלימו התארגנותם לפרויקט. סבלנות. מכיוון שלהתחלה לא תהיה מערכת סליקה משותפת אז כל חברה רשאית להנפיק כרטיס משלה שמתאים לתקן אחיד שיאפשר בתחילה הטענת כסף/חוזים של חברות אחרות על אותו כרטיס. רק בשלב מאוחר יותר שתוקם מסלקה לצורך כרטיס חכם רב חברתי תוכלו להשתמש בכרטיס אחד ובסכום נצבר אחד בכל החברות.
 

test1231232

New member
לכל המתלהמים למיניהם נא להרגע
הפרויקט הנקרא כרטיס חכם רק בראשית דרכו החברות עדין לא השלימו התארגנותם לפרויקט. סבלנות. מכיוון שלהתחלה לא תהיה מערכת סליקה משותפת אז כל חברה רשאית להנפיק כרטיס משלה שמתאים לתקן אחיד שיאפשר בתחילה הטענת כסף/חוזים של חברות אחרות על אותו כרטיס. רק בשלב מאוחר יותר שתוקם מסלקה לצורך כרטיס חכם רב חברתי תוכלו להשתמש בכרטיס אחד ובסכום נצבר אחד בכל החברות.
ירידה לצורך עליה?
מה מועיל לי כרטיס, חכם ככל שיהיה, אם אני צריך אחד לכל חברה? גם שלוש כרטיסיות תופסות פחות נפח בארנק מאשר כרטיס יחיד, מדוע שאחליף את הכרטיסיה היחידה שיש לי בכרטיס חסר תועלת. אני תוהה, הנסיעות שלי כאמור כיום הן אגד-רכבת-קונקס. אתמהה, כמה רחוק היום בו תוגשם משאלתי לנסוע בשלושתם בעזרת כרטיס אחד בלבד?
 

JayZed

New member
לכל המתלהמים למיניהם נא להרגע
הפרויקט הנקרא כרטיס חכם רק בראשית דרכו החברות עדין לא השלימו התארגנותם לפרויקט. סבלנות. מכיוון שלהתחלה לא תהיה מערכת סליקה משותפת אז כל חברה רשאית להנפיק כרטיס משלה שמתאים לתקן אחיד שיאפשר בתחילה הטענת כסף/חוזים של חברות אחרות על אותו כרטיס. רק בשלב מאוחר יותר שתוקם מסלקה לצורך כרטיס חכם רב חברתי תוכלו להשתמש בכרטיס אחד ובסכום נצבר אחד בכל החברות.
סלח לי, אבל... לא.
למה שלב מאוחר יותר (שאלוהים יודע מתי - אם אי פעם - הוא יבוא)? למה לא עכשיו, כשהטכנולוגיה והתשתית כבר כאן? האמת - תמחק את זה, למה לא לפני 8 שנים, ביחד עם מדינות אחרות בעולם?.. או, לכל הפחות, למה להיות חארות ובכוונה לא לאפשר אפילו שימוש של טעינות נפרדות לחברות שונות בכרטיס אחד (כמו שזה עובד עם דן/קווים) ולהכריח אנשים להסתובב עם מספר כרטיסים?.. למה לעשות שיטות הפעלה עקומות ומיותרות, כמו ה"כרטיסיות" האקטרוניות של סופרבוס, במקום שיטה אחידה של טעינה כמו הנהוג כבר בגוש-דן?.. לא מקבל ולא מסכים. אולי הכרטיס מבחינתם ב"תחילת הדרך", אבל הם מפרסמים אותו כאילו שהוא כבר בריא וקיים, ולמעשה הוא לא מהווה שום יתרון - ואפילו במקרים מסויימים הוא חסרון מעצבן (ראה: סופרבוס). הפרסומים שלהם כוזבים ושקריים, ומטעים את הציבור. אם הכרטיס "לא בשל" אז הוא פיילוט, לא "מוצר בתחילת דרכו", ולא צריך לדחוף אותו לגרון של אנשים. אם היו משקיעים את הכסף שהם השקיעו בקמפיין הפרסומי לטובת פתרון הבעיות עם הכרטיס אז הוא היה כבר בשל עכשיו, ובאמת היה כרטיס חכם, במקום להיות כרטיס טיפש ומעצבן!
 

test1231232

New member
סלח לי, אבל... לא.
למה שלב מאוחר יותר (שאלוהים יודע מתי - אם אי פעם - הוא יבוא)? למה לא עכשיו, כשהטכנולוגיה והתשתית כבר כאן? האמת - תמחק את זה, למה לא לפני 8 שנים, ביחד עם מדינות אחרות בעולם?.. או, לכל הפחות, למה להיות חארות ובכוונה לא לאפשר אפילו שימוש של טעינות נפרדות לחברות שונות בכרטיס אחד (כמו שזה עובד עם דן/קווים) ולהכריח אנשים להסתובב עם מספר כרטיסים?.. למה לעשות שיטות הפעלה עקומות ומיותרות, כמו ה"כרטיסיות" האקטרוניות של סופרבוס, במקום שיטה אחידה של טעינה כמו הנהוג כבר בגוש-דן?.. לא מקבל ולא מסכים. אולי הכרטיס מבחינתם ב"תחילת הדרך", אבל הם מפרסמים אותו כאילו שהוא כבר בריא וקיים, ולמעשה הוא לא מהווה שום יתרון - ואפילו במקרים מסויימים הוא חסרון מעצבן (ראה: סופרבוס). הפרסומים שלהם כוזבים ושקריים, ומטעים את הציבור. אם הכרטיס "לא בשל" אז הוא פיילוט, לא "מוצר בתחילת דרכו", ולא צריך לדחוף אותו לגרון של אנשים. אם היו משקיעים את הכסף שהם השקיעו בקמפיין הפרסומי לטובת פתרון הבעיות עם הכרטיס אז הוא היה כבר בשל עכשיו, ובאמת היה כרטיס חכם, במקום להיות כרטיס טיפש ומעצבן!
אחת הצרות היא שלא תהיה ברירה אלא להשתמש בזה
ממה ששמעתי בשירות של קונקס (aka ואוליה, לא ברור בכלל המהלך הזה אגב), כרטיסיות החל מקוד מסוים כבר נמכרות (או החל בקרוב) רק תחת הכרטיס ולא באופן רגיל.
 

yairp4

Active member
לכל המתלהמים למיניהם נא להרגע
הפרויקט הנקרא כרטיס חכם רק בראשית דרכו החברות עדין לא השלימו התארגנותם לפרויקט. סבלנות. מכיוון שלהתחלה לא תהיה מערכת סליקה משותפת אז כל חברה רשאית להנפיק כרטיס משלה שמתאים לתקן אחיד שיאפשר בתחילה הטענת כסף/חוזים של חברות אחרות על אותו כרטיס. רק בשלב מאוחר יותר שתוקם מסלקה לצורך כרטיס חכם רב חברתי תוכלו להשתמש בכרטיס אחד ובסכום נצבר אחד בכל החברות.
תודה באמת
קודם כל, אין כאן שום התלהמות, רק סדרה של תלונות מוצדקות ומתבקשות: 1. קונקס לא מוכנים לקבל כרטיסים עם לוגו של דן. למה? ככה. איזו סיבה יש שאי אפשר יהיה להטעין ולהשתמש בקונקס בכרטיס עם לוגו של דן, אם כל הכרטיסים והקוראים זהים מבחינה טכנולוגית? בקיצור - קטנוניות וטיפשות של קונקס, ואוזלת יד של משרד התחבורה שמאפשר את זה. 2. דן מנפיקה כרטיסים עם הלוגו שלה. למה? הכרטיס הזה בסופו של דבר אמור להיות משותף לכל החברות, אז מה ההיגיון שיהיה עליו לוגו של חברה בודדת? ושוב, אוזלת יד של משרד התחבורה שמאפשר את זה. 3. החברות מתחרות ביניהן, ואין להן שום אינטרס להפעיל כרטוס משותף. וכמה צפוי, משרד התחבורה כהרגלו לא מתערב ולא כופה עליהן את הכרטוס המשותף, כמו שרגולטור אמור לעשות. אז אין כאן שום התלהמות. רק שורה של עובדות שברורות לכל אחד שנוסע בתחבורה ציבורית ומשתמש בכרטיס הזה באופן קבוע. ואם כבר העלת את עניין הפרוייקט שב- "ראשית דרכו", אזכירך שההכרזה הרשמית על תחילת פעילות הרב קו הייתה לפני יותר משנתיים, מה שאומר שהפיתוח שלו התחיל הרבה לפני. בפרסומים של משרד התחבורה מאז ציינו את סוף 2009 כמועד לפריסה ארצית מלאה של הכרטיס. מאז הדד ליין נדחה שוב ושוב ועכשיו מדברים על תחילת 2011 במקרה הטוב. על מסלקה מרכזית אין מה לדבר בכלל בשנים הקרובות, וגם לא על מכשירי טעינה אוטומטיים או מגוון שירותים אחרים, כמו טעינה בכרטיס אשראי דרך האינטרנט. אז אל תמכור לי את זה שמדובר על התלהמות. מדובר פה על פרוייקט כושל מבחינה בירוקרטית וטכנולוגית, ושום דבר לא יכול לשנות את זה. אני מצטער באמת שאני לא מוכן להשלים עם זה שהפרוייקט "בתחילת דרכו" ושבעתיד (רק אלוהים יודע מתי, כי במשרד התחבורה אין לאף אחד מושג) הכל יהיה בסדר.
 

amit1270

New member
לכל המתלהמים למיניהם נא להרגע
הפרויקט הנקרא כרטיס חכם רק בראשית דרכו החברות עדין לא השלימו התארגנותם לפרויקט. סבלנות. מכיוון שלהתחלה לא תהיה מערכת סליקה משותפת אז כל חברה רשאית להנפיק כרטיס משלה שמתאים לתקן אחיד שיאפשר בתחילה הטענת כסף/חוזים של חברות אחרות על אותו כרטיס. רק בשלב מאוחר יותר שתוקם מסלקה לצורך כרטיס חכם רב חברתי תוכלו להשתמש בכרטיס אחד ובסכום נצבר אחד בכל החברות.
אם היה כאן משרד תחבורה
כבר מזמן הייתה סליקה משותפת, כרטיס חכם משותף וכרטוס אזורי כמו שיש בכל מדינה שמכבדת את עצמה. מה שיש לנו זה לא משרד תחבורה אלא קבוצת פקידים שעדיין נשלטת ע"י גופים אינטרסנטיים שטובת הנוסע היא בתחתית סדר העדיפויות שלהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה