מוניות שירות, רב-קו, זמני נסיעה ומה שמסביב
לעתים קרובות, כאשר אני ממתין לקווי אוטובוס שונים, מגיעות מספר מוניות שירות. עם זאת אני ממתין לאוטובוס ולא נוסע במוניות שירות. השבוע חרגתי מכך. אז ככה, לעתים קרובות (לפחות פעם בשבוע) אני נוסע מאזור השרון הדרומי לעבר אזור השרון הצפוני, כמו למשל חדרה או לכיוון פרדס חנה והסביבה. לרב אני נוסע עם קו 921 או 947 או 841/823 לאזורים אלה של חדרה או צומת חנה או תחנות צפוניות יותר בכביש 4 (עם קו 921) או כביש 2 (עם קו 947). אני רגיל לבעיות שונות, שנראה שלא יגיעו השינויים לפתרון בעיות אלה, שחלקם כבר ציינתי. למשל אין כרטיס רב-קו נטען ב"אגד". עם כרטיס זה, זה היה מקל על נסיעות ואף היה מעודד נסיעה באוטובוס. בעיות אחרות הן שבתחנות בצומת רעננה דרום או בצפוני אין צג דיגיטלי, שמראה מתי האוטובוס עתיד להתקרב. מניסיון, גם שירות הSMS אינו מדוייק בקווים אלה. כך שעל נסיעה של בקושי חצי יש המתנה של עשרים דקות ואף חצי שעה וזה לא מעודד כלל וכלל. לעתים מגיעות מוניות שירות לעבר חיפה או עפולה, אך אני לא עולה וממשיך להמתין לאוטובוס. השבוע היה עליי להגיע בהתרעה קצרה מאוד (התקשרו ומסרו להגיע כמה שיותר מהר לחדרה). הגעתי למסוף המצ'וקמק בצומת רעננה וראיתי את קו 921 יוצא מן המסוף לעבר כביש 4. במלים אחרות פספסתי אותו. ושם במסוף עמדה מונית שירות של אזור עפולה (לא זוכר את שם החברה) וקלטה נוסעים. תמיד, כפי שכתבתי אני ממתין לאוטובוס. הפעם עליתי עליה. היעד עפולה ואני יורד לפני כן בחדרה. אינני חסיד של מוניות שירות. עם זאת יש דברים שיש לציין לטובה: ראשית המיניבוס היה מטופח ונראה מתוחזק היטב. גם הנהיגה הייתה בהחלט בטוחה. זוהי אחת הסיבות לחששי לעלות על מוניות שירות ודווקא הנסיעה הייתה טובה. אפשר לאמר, שלו כל נהגי האוטובוסים בחברות האוטובוסים היו נוהגים כך, המצב היה טוב יותר. אז עליתי ומחיר הנסיעה היה 15 ש"ח (באוטובוסים עולה 17.5 ש"ח) והנסיעה הייתה כאמור בסדר גמור. בדרך גם עקפנו את קו 921, אותו פספסתי במספר דקות בצומת רעננה. האחרון הוא גם דבר מפתה, משום שכאשר נוסעים לעתים קרובות ההפרש מצטבר. כאן אם היה רב-קו, לא היה היסוס מבחינתי, אלא לנסוע באוטובוס וכמובן אם היו זמני אמת באמצעות GPS. בעניינים אלו מ"אגד" נמסר לי באופן רשמי, כי כרטיס הרב-קו הוא בהתאם לקביעה של משרד התחבורה, כך שאין עוד מועד להתחלת שימוש בכרטיס זה ב"אגד" [בניגוד לפרסומים של "דן" על הרב-קו שלהם, ששם הם מציינים כי תוך שנה כרטיס הרב-קו יהיה משותף לכל חברות האוטובוסים + רכבת ישראל...]. על הGPS נעניתי, כי בירושלים יש שימוש בGPS בעדכון זמני אמת על הגעת האוטובוסים וכי עם הזמן, זה יהיה באזורים נוספים. לא נותר אלא לקוות לשינויים אלה. לסיכום אינני חסיד של מוניות שירות, אולם אני מוכרח לציין שאיכות המונית ואיכות הנהיגה, המחיר הנמוך וגם העובדה, שלא נאלצתי להמתין לפחות חצי שעה על נסיעה של פרק זמן של כחצי שעה. אינני חושב, שאשתמש בהם, אבל יש גם דברים שונים לציין עליהם. השאלות שנותרה האם במקרים של תאונות (לא עלינו) הנוסעים מבוטחים? שאלה זו מתייחסת הן לקווים חוקיים והן לגבי קווים, שפועלים ללא רישיון. שאלה נוספת האם הקווים השונים באזור השרון (למשל כפר סבא-פתח תקווה או קווים מצומת רעננה לעבר נתניה, חדרה ועפולה) הם קווי שירות חוקיים או לא.
לעתים קרובות, כאשר אני ממתין לקווי אוטובוס שונים, מגיעות מספר מוניות שירות. עם זאת אני ממתין לאוטובוס ולא נוסע במוניות שירות. השבוע חרגתי מכך. אז ככה, לעתים קרובות (לפחות פעם בשבוע) אני נוסע מאזור השרון הדרומי לעבר אזור השרון הצפוני, כמו למשל חדרה או לכיוון פרדס חנה והסביבה. לרב אני נוסע עם קו 921 או 947 או 841/823 לאזורים אלה של חדרה או צומת חנה או תחנות צפוניות יותר בכביש 4 (עם קו 921) או כביש 2 (עם קו 947). אני רגיל לבעיות שונות, שנראה שלא יגיעו השינויים לפתרון בעיות אלה, שחלקם כבר ציינתי. למשל אין כרטיס רב-קו נטען ב"אגד". עם כרטיס זה, זה היה מקל על נסיעות ואף היה מעודד נסיעה באוטובוס. בעיות אחרות הן שבתחנות בצומת רעננה דרום או בצפוני אין צג דיגיטלי, שמראה מתי האוטובוס עתיד להתקרב. מניסיון, גם שירות הSMS אינו מדוייק בקווים אלה. כך שעל נסיעה של בקושי חצי יש המתנה של עשרים דקות ואף חצי שעה וזה לא מעודד כלל וכלל. לעתים מגיעות מוניות שירות לעבר חיפה או עפולה, אך אני לא עולה וממשיך להמתין לאוטובוס. השבוע היה עליי להגיע בהתרעה קצרה מאוד (התקשרו ומסרו להגיע כמה שיותר מהר לחדרה). הגעתי למסוף המצ'וקמק בצומת רעננה וראיתי את קו 921 יוצא מן המסוף לעבר כביש 4. במלים אחרות פספסתי אותו. ושם במסוף עמדה מונית שירות של אזור עפולה (לא זוכר את שם החברה) וקלטה נוסעים. תמיד, כפי שכתבתי אני ממתין לאוטובוס. הפעם עליתי עליה. היעד עפולה ואני יורד לפני כן בחדרה. אינני חסיד של מוניות שירות. עם זאת יש דברים שיש לציין לטובה: ראשית המיניבוס היה מטופח ונראה מתוחזק היטב. גם הנהיגה הייתה בהחלט בטוחה. זוהי אחת הסיבות לחששי לעלות על מוניות שירות ודווקא הנסיעה הייתה טובה. אפשר לאמר, שלו כל נהגי האוטובוסים בחברות האוטובוסים היו נוהגים כך, המצב היה טוב יותר. אז עליתי ומחיר הנסיעה היה 15 ש"ח (באוטובוסים עולה 17.5 ש"ח) והנסיעה הייתה כאמור בסדר גמור. בדרך גם עקפנו את קו 921, אותו פספסתי במספר דקות בצומת רעננה. האחרון הוא גם דבר מפתה, משום שכאשר נוסעים לעתים קרובות ההפרש מצטבר. כאן אם היה רב-קו, לא היה היסוס מבחינתי, אלא לנסוע באוטובוס וכמובן אם היו זמני אמת באמצעות GPS. בעניינים אלו מ"אגד" נמסר לי באופן רשמי, כי כרטיס הרב-קו הוא בהתאם לקביעה של משרד התחבורה, כך שאין עוד מועד להתחלת שימוש בכרטיס זה ב"אגד" [בניגוד לפרסומים של "דן" על הרב-קו שלהם, ששם הם מציינים כי תוך שנה כרטיס הרב-קו יהיה משותף לכל חברות האוטובוסים + רכבת ישראל...]. על הGPS נעניתי, כי בירושלים יש שימוש בGPS בעדכון זמני אמת על הגעת האוטובוסים וכי עם הזמן, זה יהיה באזורים נוספים. לא נותר אלא לקוות לשינויים אלה. לסיכום אינני חסיד של מוניות שירות, אולם אני מוכרח לציין שאיכות המונית ואיכות הנהיגה, המחיר הנמוך וגם העובדה, שלא נאלצתי להמתין לפחות חצי שעה על נסיעה של פרק זמן של כחצי שעה. אינני חושב, שאשתמש בהם, אבל יש גם דברים שונים לציין עליהם. השאלות שנותרה האם במקרים של תאונות (לא עלינו) הנוסעים מבוטחים? שאלה זו מתייחסת הן לקווים חוקיים והן לגבי קווים, שפועלים ללא רישיון. שאלה נוספת האם הקווים השונים באזור השרון (למשל כפר סבא-פתח תקווה או קווים מצומת רעננה לעבר נתניה, חדרה ועפולה) הם קווי שירות חוקיים או לא.