לרכבת ישראל דרוש עוזר סמנכ"ל:

מצב
הנושא נעול.
לרכבת ישראל דרוש עוזר סמנכ"ל:
שימו לב לדרישות כדי להיות עוזר סמנכ"ל - טכנאי תעשיה וניהול. האם זו כל הרמה הנדרשת ? האם אתם מכירים חברה פרטית או ציבורית שזו הרמה הנדרשת ? כל גולשי הפורום מוזמנים להגיש מועמדות.... הדרישות ממש לא גבוהות. בטוחני שיש כאן 75 גולשים לפחות העונים על הדרישות.... תהנו...
 
לרכבת ישראל דרוש עוזר סמנכ"ל:
שימו לב לדרישות כדי להיות עוזר סמנכ"ל - טכנאי תעשיה וניהול. האם זו כל הרמה הנדרשת ? האם אתם מכירים חברה פרטית או ציבורית שזו הרמה הנדרשת ? כל גולשי הפורום מוזמנים להגיש מועמדות.... הדרישות ממש לא גבוהות. בטוחני שיש כאן 75 גולשים לפחות העונים על הדרישות.... תהנו...
ההודעה בחסות חבר טוב !
 
לרכבת ישראל דרוש עוזר סמנכ"ל:
שימו לב לדרישות כדי להיות עוזר סמנכ"ל - טכנאי תעשיה וניהול. האם זו כל הרמה הנדרשת ? האם אתם מכירים חברה פרטית או ציבורית שזו הרמה הנדרשת ? כל גולשי הפורום מוזמנים להגיש מועמדות.... הדרישות ממש לא גבוהות. בטוחני שיש כאן 75 גולשים לפחות העונים על הדרישות.... תהנו...
באופן אישי, אני מתנגד מאז ומעולם למכרזים פנימ
פנימיים בחברות ממשלתיות עקב כך שהדבר מביא לסיאוב נורא. חוצמיזה יש מחוץ לחברה אנשים רבים שעונים על הקריטריונים בצורה הרבה יותר טובה וענינית מאשר אנשים "מבפנים". אני מתכוון בכך למשל למהנדסת המסילות והציוד הנייד שעלתה מברה"מ לשעבר, והיא כיום מוכרת אצלנו עוגיות ובורקס במאפית של "גדרון" בשופר-סל. הבעיה שלה באה לידי ביטוי בכך שיש לה השכלה רכבתית אקדמאית רבה מדי - הרבה מעבר לכל מועמד אפשרי מבפנים. אחת כמוה אי אפשר לסבן. היא מכירה כל פויילה-שטיק אפשרי ועקב כך שהיא מסורה מאוד לכל סוג עבודה וישרה מדי, יהיה לה קשה עם מקום עבודה ממשלתי ישראלי אך למרות זאת אני חושב שאדבר השבוע עם מספר חברי כנסת בנושא המכרזים הפנימיים שזו שערורייה נוראה והייתי אומר אפילו גזענות לשמה כנגד כל מועמד מבחוץ. לצערי כבר נתקלתי באדם מסויים מבפנים שדיווח לבונה האתר של הרכבת על השכלה מסויימת ולאחר-מכן התברר כי לאיש יש הרבה פחות השכלה מוכחת. כתוצאה מכך שונתה השכלתו כמופיע באתר האינטרנט ואפילו בפונט קצת שונה ! ותודה לחברנו ב.ל שהסב את תשומת ליבי לענין. אני חושב שהגיע הזמן לבטל לאלתר את כל התירוץ המטופש הזה שנקרא מכרזים פנימיים ולתת צ'אנס שווה לאנשים מבחוץ שהרי בחוץ יש הרבה אנשים מוכשרים מאוד עם השכלה רכבתית מוכחת העולה מאות ואלפי מונים על כל מה שנלמד בנושא בישראל בה התחום הרכבתי לא קיבל אפילו הסמכה של תואר אקדמאי מוכר. ולא חבריי היקרים - אני מוריד עצמי מראש מכל כוונה לעבוד שם. לא אליי אני מתכוון. אלא לבלה הרוסיה הנחמדה שלדעתי ועל-פי הרשום באתר האינטרנט של הרכבת, היא יותר משכילה ומבינה ענין מכל אדם המועסק ברכבת ישראל ויהא תפקידו אשר יהא. ישנם גם נהגי קטרים שרמתם המקצועית עולה לעין ארוך על הבוסים שלהם ! זה עצוב אך זה כך. אני מתכוון להסב את ליבם של שני ח"כים לענין. אולי הגיע הזמן שמישהו יכריח את רכבת ישראל לקבל לשורותיה אנשים משכילים מאוד שלמדו בחו"ל במכללות ובאוניברסיטאות את מקצועות הרכבתאות ולהם השכלה גבוהה הרבה יותר מכל עובד רכבת ברגע זה. אשמח לשמוע את חוות דעתם המלומדה של ויליאהם ובועז בענין. ערב טוב.
 
באופן אישי, אני מתנגד מאז ומעולם למכרזים פנימ
פנימיים בחברות ממשלתיות עקב כך שהדבר מביא לסיאוב נורא. חוצמיזה יש מחוץ לחברה אנשים רבים שעונים על הקריטריונים בצורה הרבה יותר טובה וענינית מאשר אנשים "מבפנים". אני מתכוון בכך למשל למהנדסת המסילות והציוד הנייד שעלתה מברה"מ לשעבר, והיא כיום מוכרת אצלנו עוגיות ובורקס במאפית של "גדרון" בשופר-סל. הבעיה שלה באה לידי ביטוי בכך שיש לה השכלה רכבתית אקדמאית רבה מדי - הרבה מעבר לכל מועמד אפשרי מבפנים. אחת כמוה אי אפשר לסבן. היא מכירה כל פויילה-שטיק אפשרי ועקב כך שהיא מסורה מאוד לכל סוג עבודה וישרה מדי, יהיה לה קשה עם מקום עבודה ממשלתי ישראלי אך למרות זאת אני חושב שאדבר השבוע עם מספר חברי כנסת בנושא המכרזים הפנימיים שזו שערורייה נוראה והייתי אומר אפילו גזענות לשמה כנגד כל מועמד מבחוץ. לצערי כבר נתקלתי באדם מסויים מבפנים שדיווח לבונה האתר של הרכבת על השכלה מסויימת ולאחר-מכן התברר כי לאיש יש הרבה פחות השכלה מוכחת. כתוצאה מכך שונתה השכלתו כמופיע באתר האינטרנט ואפילו בפונט קצת שונה ! ותודה לחברנו ב.ל שהסב את תשומת ליבי לענין. אני חושב שהגיע הזמן לבטל לאלתר את כל התירוץ המטופש הזה שנקרא מכרזים פנימיים ולתת צ'אנס שווה לאנשים מבחוץ שהרי בחוץ יש הרבה אנשים מוכשרים מאוד עם השכלה רכבתית מוכחת העולה מאות ואלפי מונים על כל מה שנלמד בנושא בישראל בה התחום הרכבתי לא קיבל אפילו הסמכה של תואר אקדמאי מוכר. ולא חבריי היקרים - אני מוריד עצמי מראש מכל כוונה לעבוד שם. לא אליי אני מתכוון. אלא לבלה הרוסיה הנחמדה שלדעתי ועל-פי הרשום באתר האינטרנט של הרכבת, היא יותר משכילה ומבינה ענין מכל אדם המועסק ברכבת ישראל ויהא תפקידו אשר יהא. ישנם גם נהגי קטרים שרמתם המקצועית עולה לעין ארוך על הבוסים שלהם ! זה עצוב אך זה כך. אני מתכוון להסב את ליבם של שני ח"כים לענין. אולי הגיע הזמן שמישהו יכריח את רכבת ישראל לקבל לשורותיה אנשים משכילים מאוד שלמדו בחו"ל במכללות ובאוניברסיטאות את מקצועות הרכבתאות ולהם השכלה גבוהה הרבה יותר מכל עובד רכבת ברגע זה. אשמח לשמוע את חוות דעתם המלומדה של ויליאהם ובועז בענין. ערב טוב.
תמונה חמישית ואחרונה לערב זה: קטר 130 !!!!!!!
קטר שלל עדיין בצבעיו הטבעיים והמקוריים. לא הוכנס מעולם למצאי הרכבת. צילום: ג'יי - 1975, מכון הדיזלים - חיפה. יאלללה-בייייייי.
 

easylivin

New member
באופן אישי, אני מתנגד מאז ומעולם למכרזים פנימ
פנימיים בחברות ממשלתיות עקב כך שהדבר מביא לסיאוב נורא. חוצמיזה יש מחוץ לחברה אנשים רבים שעונים על הקריטריונים בצורה הרבה יותר טובה וענינית מאשר אנשים "מבפנים". אני מתכוון בכך למשל למהנדסת המסילות והציוד הנייד שעלתה מברה"מ לשעבר, והיא כיום מוכרת אצלנו עוגיות ובורקס במאפית של "גדרון" בשופר-סל. הבעיה שלה באה לידי ביטוי בכך שיש לה השכלה רכבתית אקדמאית רבה מדי - הרבה מעבר לכל מועמד אפשרי מבפנים. אחת כמוה אי אפשר לסבן. היא מכירה כל פויילה-שטיק אפשרי ועקב כך שהיא מסורה מאוד לכל סוג עבודה וישרה מדי, יהיה לה קשה עם מקום עבודה ממשלתי ישראלי אך למרות זאת אני חושב שאדבר השבוע עם מספר חברי כנסת בנושא המכרזים הפנימיים שזו שערורייה נוראה והייתי אומר אפילו גזענות לשמה כנגד כל מועמד מבחוץ. לצערי כבר נתקלתי באדם מסויים מבפנים שדיווח לבונה האתר של הרכבת על השכלה מסויימת ולאחר-מכן התברר כי לאיש יש הרבה פחות השכלה מוכחת. כתוצאה מכך שונתה השכלתו כמופיע באתר האינטרנט ואפילו בפונט קצת שונה ! ותודה לחברנו ב.ל שהסב את תשומת ליבי לענין. אני חושב שהגיע הזמן לבטל לאלתר את כל התירוץ המטופש הזה שנקרא מכרזים פנימיים ולתת צ'אנס שווה לאנשים מבחוץ שהרי בחוץ יש הרבה אנשים מוכשרים מאוד עם השכלה רכבתית מוכחת העולה מאות ואלפי מונים על כל מה שנלמד בנושא בישראל בה התחום הרכבתי לא קיבל אפילו הסמכה של תואר אקדמאי מוכר. ולא חבריי היקרים - אני מוריד עצמי מראש מכל כוונה לעבוד שם. לא אליי אני מתכוון. אלא לבלה הרוסיה הנחמדה שלדעתי ועל-פי הרשום באתר האינטרנט של הרכבת, היא יותר משכילה ומבינה ענין מכל אדם המועסק ברכבת ישראל ויהא תפקידו אשר יהא. ישנם גם נהגי קטרים שרמתם המקצועית עולה לעין ארוך על הבוסים שלהם ! זה עצוב אך זה כך. אני מתכוון להסב את ליבם של שני ח"כים לענין. אולי הגיע הזמן שמישהו יכריח את רכבת ישראל לקבל לשורותיה אנשים משכילים מאוד שלמדו בחו"ל במכללות ובאוניברסיטאות את מקצועות הרכבתאות ולהם השכלה גבוהה הרבה יותר מכל עובד רכבת ברגע זה. אשמח לשמוע את חוות דעתם המלומדה של ויליאהם ובועז בענין. ערב טוב.
קראתי שוב ושוב את המסמך...

בהתחלה לא הבנתי את משמעות המושג "מכרז פנימי", ולמה פתאום הדרישות לתפקיד כה נמוכות. אך כעת עם ההסבר שלך זה ברור... ברור שזה בזיון שאין כדוגמתו!!! אזכירכם: לא מדובר על חברה פרטית-משפחתית אלא חברה בבעלות הממשלה, כלומר בבעלות אזרחי המדינה. אז מה יש לנו כאן? הנדסאי תו"ן עם ידע ביישומי אופיס יכול להיות עוזר סמנכ"ל, אם הוא עובד רכבת ישראל? ואקדמאי עם "נסיון בתחום האדמיניסטרציה" שבא מחוץ לחברה, לא יכול? זאת הרמה המקצועית?! ואחר כך מדברים על "בטיחות", "יעילות" וכהנה וכהנה מילים יפות. חוץ מזה, הגויים "הברברים" בחו"ל קורעים את עצמם 4 שנים בלימודים אקדמאיים כדי לעבוד ברכבת. 4 שנים הם לומדים את המקצוע הרכבתי שלהם (ומקצועות יש הרבה!). על משרה בכירה ללא השכלה אקדמית, אין בכלל מה לדבר. איזה עוזר סמנכ"ל?! מזכירה, במקרה הטוב!
 
קראתי שוב ושוב את המסמך...

בהתחלה לא הבנתי את משמעות המושג "מכרז פנימי", ולמה פתאום הדרישות לתפקיד כה נמוכות. אך כעת עם ההסבר שלך זה ברור... ברור שזה בזיון שאין כדוגמתו!!! אזכירכם: לא מדובר על חברה פרטית-משפחתית אלא חברה בבעלות הממשלה, כלומר בבעלות אזרחי המדינה. אז מה יש לנו כאן? הנדסאי תו"ן עם ידע ביישומי אופיס יכול להיות עוזר סמנכ"ל, אם הוא עובד רכבת ישראל? ואקדמאי עם "נסיון בתחום האדמיניסטרציה" שבא מחוץ לחברה, לא יכול? זאת הרמה המקצועית?! ואחר כך מדברים על "בטיחות", "יעילות" וכהנה וכהנה מילים יפות. חוץ מזה, הגויים "הברברים" בחו"ל קורעים את עצמם 4 שנים בלימודים אקדמאיים כדי לעבוד ברכבת. 4 שנים הם לומדים את המקצוע הרכבתי שלהם (ומקצועות יש הרבה!). על משרה בכירה ללא השכלה אקדמית, אין בכלל מה לדבר. איזה עוזר סמנכ"ל?! מזכירה, במקרה הטוב!
זה ממש עצוב המכרז הזה !!!

אם אלו הן הדרישות, אזי מה אתה מתפלא על הרמה ועל כך שיש כל-כך הרבה ביקורת??? ברוסיה לומדים מקצועות רכבתיים ברצינות תהומית ומקבלים תואר אקדמאי מכובד על לימודים אלה ! בכל מקרה, אני אעביר לבלה מהשופר-סל את נוסח המכרז. לדעתי אין מישהו בארץ מתאים ממנה, כלומר התפקיד הזה קטן עליה ! היא יכולה לשבת בדירקטוריון ולעשות שם לכל בעלי המקצוע בצפר ! חבל שזו המציאות ! עגוםםםםם !
 

בועז ל

New member
באופן אישי, אני מתנגד מאז ומעולם למכרזים פנימ
פנימיים בחברות ממשלתיות עקב כך שהדבר מביא לסיאוב נורא. חוצמיזה יש מחוץ לחברה אנשים רבים שעונים על הקריטריונים בצורה הרבה יותר טובה וענינית מאשר אנשים "מבפנים". אני מתכוון בכך למשל למהנדסת המסילות והציוד הנייד שעלתה מברה"מ לשעבר, והיא כיום מוכרת אצלנו עוגיות ובורקס במאפית של "גדרון" בשופר-סל. הבעיה שלה באה לידי ביטוי בכך שיש לה השכלה רכבתית אקדמאית רבה מדי - הרבה מעבר לכל מועמד אפשרי מבפנים. אחת כמוה אי אפשר לסבן. היא מכירה כל פויילה-שטיק אפשרי ועקב כך שהיא מסורה מאוד לכל סוג עבודה וישרה מדי, יהיה לה קשה עם מקום עבודה ממשלתי ישראלי אך למרות זאת אני חושב שאדבר השבוע עם מספר חברי כנסת בנושא המכרזים הפנימיים שזו שערורייה נוראה והייתי אומר אפילו גזענות לשמה כנגד כל מועמד מבחוץ. לצערי כבר נתקלתי באדם מסויים מבפנים שדיווח לבונה האתר של הרכבת על השכלה מסויימת ולאחר-מכן התברר כי לאיש יש הרבה פחות השכלה מוכחת. כתוצאה מכך שונתה השכלתו כמופיע באתר האינטרנט ואפילו בפונט קצת שונה ! ותודה לחברנו ב.ל שהסב את תשומת ליבי לענין. אני חושב שהגיע הזמן לבטל לאלתר את כל התירוץ המטופש הזה שנקרא מכרזים פנימיים ולתת צ'אנס שווה לאנשים מבחוץ שהרי בחוץ יש הרבה אנשים מוכשרים מאוד עם השכלה רכבתית מוכחת העולה מאות ואלפי מונים על כל מה שנלמד בנושא בישראל בה התחום הרכבתי לא קיבל אפילו הסמכה של תואר אקדמאי מוכר. ולא חבריי היקרים - אני מוריד עצמי מראש מכל כוונה לעבוד שם. לא אליי אני מתכוון. אלא לבלה הרוסיה הנחמדה שלדעתי ועל-פי הרשום באתר האינטרנט של הרכבת, היא יותר משכילה ומבינה ענין מכל אדם המועסק ברכבת ישראל ויהא תפקידו אשר יהא. ישנם גם נהגי קטרים שרמתם המקצועית עולה לעין ארוך על הבוסים שלהם ! זה עצוב אך זה כך. אני מתכוון להסב את ליבם של שני ח"כים לענין. אולי הגיע הזמן שמישהו יכריח את רכבת ישראל לקבל לשורותיה אנשים משכילים מאוד שלמדו בחו"ל במכללות ובאוניברסיטאות את מקצועות הרכבתאות ולהם השכלה גבוהה הרבה יותר מכל עובד רכבת ברגע זה. אשמח לשמוע את חוות דעתם המלומדה של ויליאהם ובועז בענין. ערב טוב.
רוצה תשובה רצינית אביתר?
עד שהגיע פרופ' מלינג לרכבת סברתי בדיוק כמוך. מרגע שהוא בפנים, אל לנו להרוס את סיכוייו לקידום.
אני רק מקווה שבדבריי אלה לא קלקלתי לו...
 
רוצה תשובה רצינית אביתר?
עד שהגיע פרופ' מלינג לרכבת סברתי בדיוק כמוך. מרגע שהוא בפנים, אל לנו להרוס את סיכוייו לקידום.
אני רק מקווה שבדבריי אלה לא קלקלתי לו...
מלינג הוא אדם משכיל ורב ניסיון:
גם אקדמאי וגם מכיר את המאטרייה טוב מכל דמות אחרת ברכבת. וללא קשר: קיבלתי מידע שמגזינים מקצועיים מחו"ל הנשלחים לעובדים מסויימים ברכבת, מושלכים לאשפה כי הם כתובים באנגלית ואותם עובדים לא ממש מבינים אנגלית. חבל מאוד שזה בא על חשבון משלם המיסים כי מניסיוני האישי - מנוי על RAILWAY GAZZETE עולה לי הון עתק ! יותר חשוב אולי לצבוע מיד את חלק מקרונות הדאבל-דק שנראים נורא ! על זה צריך הכסף שלנו ללכת. כאשר הושבת קרון מס' 457 מאוד כעסתי: 2 מיליון אירו על חשבון משלם המיסים ! אני דורש הבהרות בענין 457. לא יעלה על הדעת שקרון נוסעים דאבל-דק חדש לחלוטין יושבת עקב כך שלרכת ישראל אין שולחן מתיחה לשלדות או שכל מיני עסקנים רבים ביניהם אם לשלוח את קרון 457 לגרליץ' לתיקון או לשלוח אותו לרמת"א לתיקון. הכל הולך שם לאטטטטטט. בינתיים, עבר 457 תהליך של "קניבליזצייה", וכבר לא כדאי היה לתקנו. הוא פורק לחלוטין וחלקים מסויימים ממנו נמצאים כיום בקרונות אחרים. זה מרגיז אותי ! הקרון גם לא היה מבוטח ! ומה עכשיו? 15 קרונות דאבל-דק מושבתיפ = 30 מיליון אירו !!! למה אתה ואני צריכים לשלם על כך? עזוב: אני סומך על מבקר המדינה שימצא את הדרך המדוייקת לטפל במקרה של אותם 16 קרונותץ דאבל-דק (כולל 457) שמרביתם אמור להיות מתוקן, אך מתי??? מדוע אני לא רואה אותם עולים כבר לאוניה לנמל ברמן??? ומדוע המכרז לקטרים מתעכב??? 2.4 מגה הם רוצים......עזוב...הפאדיחות לא נגמרות. לילה טוב.
 

יהוושע

New member
מלינג הוא אדם משכיל ורב ניסיון:
גם אקדמאי וגם מכיר את המאטרייה טוב מכל דמות אחרת ברכבת. וללא קשר: קיבלתי מידע שמגזינים מקצועיים מחו"ל הנשלחים לעובדים מסויימים ברכבת, מושלכים לאשפה כי הם כתובים באנגלית ואותם עובדים לא ממש מבינים אנגלית. חבל מאוד שזה בא על חשבון משלם המיסים כי מניסיוני האישי - מנוי על RAILWAY GAZZETE עולה לי הון עתק ! יותר חשוב אולי לצבוע מיד את חלק מקרונות הדאבל-דק שנראים נורא ! על זה צריך הכסף שלנו ללכת. כאשר הושבת קרון מס' 457 מאוד כעסתי: 2 מיליון אירו על חשבון משלם המיסים ! אני דורש הבהרות בענין 457. לא יעלה על הדעת שקרון נוסעים דאבל-דק חדש לחלוטין יושבת עקב כך שלרכת ישראל אין שולחן מתיחה לשלדות או שכל מיני עסקנים רבים ביניהם אם לשלוח את קרון 457 לגרליץ' לתיקון או לשלוח אותו לרמת"א לתיקון. הכל הולך שם לאטטטטטט. בינתיים, עבר 457 תהליך של "קניבליזצייה", וכבר לא כדאי היה לתקנו. הוא פורק לחלוטין וחלקים מסויימים ממנו נמצאים כיום בקרונות אחרים. זה מרגיז אותי ! הקרון גם לא היה מבוטח ! ומה עכשיו? 15 קרונות דאבל-דק מושבתיפ = 30 מיליון אירו !!! למה אתה ואני צריכים לשלם על כך? עזוב: אני סומך על מבקר המדינה שימצא את הדרך המדוייקת לטפל במקרה של אותם 16 קרונותץ דאבל-דק (כולל 457) שמרביתם אמור להיות מתוקן, אך מתי??? מדוע אני לא רואה אותם עולים כבר לאוניה לנמל ברמן??? ומדוע המכרז לקטרים מתעכב??? 2.4 מגה הם רוצים......עזוב...הפאדיחות לא נגמרות. לילה טוב.
אצל בר כוכבא (בריל) - זה לא היה קורה. חבל שמת
מוקדם כל כך. הוא היה זה שהחל להעביר את הרכבת לשנות האלפיים.
 

Rubim88

New member
באופן אישי, אני מתנגד מאז ומעולם למכרזים פנימ
פנימיים בחברות ממשלתיות עקב כך שהדבר מביא לסיאוב נורא. חוצמיזה יש מחוץ לחברה אנשים רבים שעונים על הקריטריונים בצורה הרבה יותר טובה וענינית מאשר אנשים "מבפנים". אני מתכוון בכך למשל למהנדסת המסילות והציוד הנייד שעלתה מברה"מ לשעבר, והיא כיום מוכרת אצלנו עוגיות ובורקס במאפית של "גדרון" בשופר-סל. הבעיה שלה באה לידי ביטוי בכך שיש לה השכלה רכבתית אקדמאית רבה מדי - הרבה מעבר לכל מועמד אפשרי מבפנים. אחת כמוה אי אפשר לסבן. היא מכירה כל פויילה-שטיק אפשרי ועקב כך שהיא מסורה מאוד לכל סוג עבודה וישרה מדי, יהיה לה קשה עם מקום עבודה ממשלתי ישראלי אך למרות זאת אני חושב שאדבר השבוע עם מספר חברי כנסת בנושא המכרזים הפנימיים שזו שערורייה נוראה והייתי אומר אפילו גזענות לשמה כנגד כל מועמד מבחוץ. לצערי כבר נתקלתי באדם מסויים מבפנים שדיווח לבונה האתר של הרכבת על השכלה מסויימת ולאחר-מכן התברר כי לאיש יש הרבה פחות השכלה מוכחת. כתוצאה מכך שונתה השכלתו כמופיע באתר האינטרנט ואפילו בפונט קצת שונה ! ותודה לחברנו ב.ל שהסב את תשומת ליבי לענין. אני חושב שהגיע הזמן לבטל לאלתר את כל התירוץ המטופש הזה שנקרא מכרזים פנימיים ולתת צ'אנס שווה לאנשים מבחוץ שהרי בחוץ יש הרבה אנשים מוכשרים מאוד עם השכלה רכבתית מוכחת העולה מאות ואלפי מונים על כל מה שנלמד בנושא בישראל בה התחום הרכבתי לא קיבל אפילו הסמכה של תואר אקדמאי מוכר. ולא חבריי היקרים - אני מוריד עצמי מראש מכל כוונה לעבוד שם. לא אליי אני מתכוון. אלא לבלה הרוסיה הנחמדה שלדעתי ועל-פי הרשום באתר האינטרנט של הרכבת, היא יותר משכילה ומבינה ענין מכל אדם המועסק ברכבת ישראל ויהא תפקידו אשר יהא. ישנם גם נהגי קטרים שרמתם המקצועית עולה לעין ארוך על הבוסים שלהם ! זה עצוב אך זה כך. אני מתכוון להסב את ליבם של שני ח"כים לענין. אולי הגיע הזמן שמישהו יכריח את רכבת ישראל לקבל לשורותיה אנשים משכילים מאוד שלמדו בחו"ל במכללות ובאוניברסיטאות את מקצועות הרכבתאות ולהם השכלה גבוהה הרבה יותר מכל עובד רכבת ברגע זה. אשמח לשמוע את חוות דעתם המלומדה של ויליאהם ובועז בענין. ערב טוב.
בגלל זה אני חושב שצריך ל"ייבא" לארץ שלוחה
של חברה פרטית מקצועית מחו"ל לכמה שנים, שתעשה סדר בתחום ועל הדרך תכשיר אנשים ..חברת רכבת ממשלתית ומדינת ישראל לא הולכים ביחד(בינתיים)
 
בגלל זה אני חושב שצריך ל"ייבא" לארץ שלוחה
של חברה פרטית מקצועית מחו"ל לכמה שנים, שתעשה סדר בתחום ועל הדרך תכשיר אנשים ..חברת רכבת ממשלתית ומדינת ישראל לא הולכים ביחד(בינתיים)
אני מקבל את דעתך ומסכים 100%

זה לא יכול להימשך ככה. זה לא חשוב מי המנכ"ל. חובה לייבא רגולטור מקצועני מחו"ל ומהר ! חובה לפתוח בטכניון חוג או תת חוג לרכבתאות ! חובה לדרוש מבחני יכולת מכל עובד, אחת למס' חודשים כתנאי להמשך העסקה ועל המבחנים הללו להיות באנגלית בלבד ! מי שלא שולט ברזי השפה - מקומו בלשכת עבודה ! לא יתכן שלא יתקיימו מבחני ריענון אחת למס' חודשים לכל עובד ברכבת. מי שלא יעבור את המבחן - העסקתו ברכבת תסתיים לאלתר. אין מנוס - חייבים לשנות הכל מן היסוד ! את המבחן יתאימו לסוג העבודה ואת המבחן יעשו כל העובדים ללא יוצא מן הכלל. כבר לא יתכן שככה זה יימשך.
 
אני מקבל את דעתך ומסכים 100%

זה לא יכול להימשך ככה. זה לא חשוב מי המנכ"ל. חובה לייבא רגולטור מקצועני מחו"ל ומהר ! חובה לפתוח בטכניון חוג או תת חוג לרכבתאות ! חובה לדרוש מבחני יכולת מכל עובד, אחת למס' חודשים כתנאי להמשך העסקה ועל המבחנים הללו להיות באנגלית בלבד ! מי שלא שולט ברזי השפה - מקומו בלשכת עבודה ! לא יתכן שלא יתקיימו מבחני ריענון אחת למס' חודשים לכל עובד ברכבת. מי שלא יעבור את המבחן - העסקתו ברכבת תסתיים לאלתר. אין מנוס - חייבים לשנות הכל מן היסוד ! את המבחן יתאימו לסוג העבודה ואת המבחן יעשו כל העובדים ללא יוצא מן הכלל. כבר לא יתכן שככה זה יימשך.
במסגרת לימודיי בטכניון, עברתי את הקורס "מבוא
לתחבורה מסילתית" שהועבר ע"י עובד מחלקת התיכנון בר"י בעל תואר דוקטור. הקורס היה במקרה הגרוע בדיחה (עבורי) ובמקרה הטוב היכרות עם הרכבת עבור שאר הסטודנטים. למעט נושאים בודדים, לא נלמדו שם דברים לעומק מעבר למה שאנחנו מכירים מהפורום וזה היה נטו קורס של העלאת ממוצע. למיטב ידיעתי זה הקורס היחיד בנושא רכבתאות בטכניון.
 
במסגרת לימודיי בטכניון, עברתי את הקורס "מבוא
לתחבורה מסילתית" שהועבר ע"י עובד מחלקת התיכנון בר"י בעל תואר דוקטור. הקורס היה במקרה הגרוע בדיחה (עבורי) ובמקרה הטוב היכרות עם הרכבת עבור שאר הסטודנטים. למעט נושאים בודדים, לא נלמדו שם דברים לעומק מעבר למה שאנחנו מכירים מהפורום וזה היה נטו קורס של העלאת ממוצע. למיטב ידיעתי זה הקורס היחיד בנושא רכבתאות בטכניון.
דברייך מצדיקים את הטענות ! תודה רבה !!!
דברייך מראים עד כמה נחוצים לימודים רכבתאים שיועברו ע"י גורמים מקצועיים מחו"ל ! לימודים כאלה צריכים להיעשות בצורה מסודרת ובחוג לימודים נפרד שיוקדש למטרה זו. אתה בהחלט צודק: גם דוקטורים ופרופסורים בארץ לא ממש מכירים את משמעותה הטכנית של הרכבת. היה לי פרופ' כזה באוניברסיטה העברית שדיבר כל הזמן באחד הקורסים על התפתחות הרכבת ולא הפסיק לדבר שטויות לאורך כל ההרצאה. אז במקום לקטוע אותו כל רגע, להוציא מהתיק חומרים שהבאתי מהארכיון בחיפה, העדפתי לא לבייש אותו, יצאתי לעשן ואמרתי לחבר שלמד איתי שזה לא יתכן שאנחנו באוניברסיטה ! הרמה של הקורס ההוא היתה מאוד ירודה. פעם המרצה החליט להתווכח עם הכתה לגבי סידור רכבות והעוצמה בכו"ס שיש לשני קטרי משא בארץ. הוא אפילו לא ידע את המונח G26 וטען שעוצמת שני קטרי משא בארץ היא 7300 כו"ס ביחד. אז מה עשיתי? יצאתי, ירדתי מהר במעלית, הנעתי את הרכב ורצתי מהר הביתה (לא רחוק מהר הצופים) הבאתי מהר את הפרוספקט של ה-G26 לדורותיו, ולא אמרתי מילה. רק לקראת סוף השעה השניה שאלתי שוב מהי העוצמה בכו"ס שיש לשני קטרי משא בארץ? הוא אמר: 7300 כו"ס. ואז שלפתי את הפרוספקט המקורי של EMD ואמרתי לו: "האמנם?" מיותר לציין מה קרה אח"כ... עזוב: אנדי אחי: תעבורנה עוד 20 שנה בישראל עד אשר הנושא הרכבתי יוכר כנושא לחוג עצמאי בטכניון ובעברית ועוד 25 שנה עד שיימצאו המרצים הראויים ללמד בחוג זה....מייאש.
 
דברייך מצדיקים את הטענות ! תודה רבה !!!
דברייך מראים עד כמה נחוצים לימודים רכבתאים שיועברו ע"י גורמים מקצועיים מחו"ל ! לימודים כאלה צריכים להיעשות בצורה מסודרת ובחוג לימודים נפרד שיוקדש למטרה זו. אתה בהחלט צודק: גם דוקטורים ופרופסורים בארץ לא ממש מכירים את משמעותה הטכנית של הרכבת. היה לי פרופ' כזה באוניברסיטה העברית שדיבר כל הזמן באחד הקורסים על התפתחות הרכבת ולא הפסיק לדבר שטויות לאורך כל ההרצאה. אז במקום לקטוע אותו כל רגע, להוציא מהתיק חומרים שהבאתי מהארכיון בחיפה, העדפתי לא לבייש אותו, יצאתי לעשן ואמרתי לחבר שלמד איתי שזה לא יתכן שאנחנו באוניברסיטה ! הרמה של הקורס ההוא היתה מאוד ירודה. פעם המרצה החליט להתווכח עם הכתה לגבי סידור רכבות והעוצמה בכו"ס שיש לשני קטרי משא בארץ. הוא אפילו לא ידע את המונח G26 וטען שעוצמת שני קטרי משא בארץ היא 7300 כו"ס ביחד. אז מה עשיתי? יצאתי, ירדתי מהר במעלית, הנעתי את הרכב ורצתי מהר הביתה (לא רחוק מהר הצופים) הבאתי מהר את הפרוספקט של ה-G26 לדורותיו, ולא אמרתי מילה. רק לקראת סוף השעה השניה שאלתי שוב מהי העוצמה בכו"ס שיש לשני קטרי משא בארץ? הוא אמר: 7300 כו"ס. ואז שלפתי את הפרוספקט המקורי של EMD ואמרתי לו: "האמנם?" מיותר לציין מה קרה אח"כ... עזוב: אנדי אחי: תעבורנה עוד 20 שנה בישראל עד אשר הנושא הרכבתי יוכר כנושא לחוג עצמאי בטכניון ובעברית ועוד 25 שנה עד שיימצאו המרצים הראויים ללמד בחוג זה....מייאש.
והתשובה הנכונה היא כמובן: 4400 כו"ס: 2 כפול
2200 כו"ס.
 
דברייך מצדיקים את הטענות ! תודה רבה !!!
דברייך מראים עד כמה נחוצים לימודים רכבתאים שיועברו ע"י גורמים מקצועיים מחו"ל ! לימודים כאלה צריכים להיעשות בצורה מסודרת ובחוג לימודים נפרד שיוקדש למטרה זו. אתה בהחלט צודק: גם דוקטורים ופרופסורים בארץ לא ממש מכירים את משמעותה הטכנית של הרכבת. היה לי פרופ' כזה באוניברסיטה העברית שדיבר כל הזמן באחד הקורסים על התפתחות הרכבת ולא הפסיק לדבר שטויות לאורך כל ההרצאה. אז במקום לקטוע אותו כל רגע, להוציא מהתיק חומרים שהבאתי מהארכיון בחיפה, העדפתי לא לבייש אותו, יצאתי לעשן ואמרתי לחבר שלמד איתי שזה לא יתכן שאנחנו באוניברסיטה ! הרמה של הקורס ההוא היתה מאוד ירודה. פעם המרצה החליט להתווכח עם הכתה לגבי סידור רכבות והעוצמה בכו"ס שיש לשני קטרי משא בארץ. הוא אפילו לא ידע את המונח G26 וטען שעוצמת שני קטרי משא בארץ היא 7300 כו"ס ביחד. אז מה עשיתי? יצאתי, ירדתי מהר במעלית, הנעתי את הרכב ורצתי מהר הביתה (לא רחוק מהר הצופים) הבאתי מהר את הפרוספקט של ה-G26 לדורותיו, ולא אמרתי מילה. רק לקראת סוף השעה השניה שאלתי שוב מהי העוצמה בכו"ס שיש לשני קטרי משא בארץ? הוא אמר: 7300 כו"ס. ואז שלפתי את הפרוספקט המקורי של EMD ואמרתי לו: "האמנם?" מיותר לציין מה קרה אח"כ... עזוב: אנדי אחי: תעבורנה עוד 20 שנה בישראל עד אשר הנושא הרכבתי יוכר כנושא לחוג עצמאי בטכניון ובעברית ועוד 25 שנה עד שיימצאו המרצים הראויים ללמד בחוג זה....מייאש.
אני אמנם מסכים איתך לגבי הרמה הירודה, אבל
במקרה שלי זה לא היה באשמת המרצה. הוא דווקא קיבל את הכשרתו כמהנדס רכבות באחת מארצות אירופה הקומוניסטיות לשעבר (אינני מתכוון להסגיר אותו ע"ג הפורום) והיה לו ידע מרשים מאוד, אולם הסילבוס של הקורס לא איפשר לימוד עמוק יותר. לדעתי, הקורס שהוא העביר טוב כבסיס עבור מי שאינו מכיר את הרכבת, אבל זה לא באמת מכשיר אותך למומחה בתחום. ואגב, אביו של חבר מאוד טוב שלי הוא מהנדס רכבות מדופלם ממוסקבה. היום הוא עובד בארץ כמהנדס אמנם, אבל בלית ברירה הוא מתעסק עם כבישים...
 
אני אמנם מסכים איתך לגבי הרמה הירודה, אבל
במקרה שלי זה לא היה באשמת המרצה. הוא דווקא קיבל את הכשרתו כמהנדס רכבות באחת מארצות אירופה הקומוניסטיות לשעבר (אינני מתכוון להסגיר אותו ע"ג הפורום) והיה לו ידע מרשים מאוד, אולם הסילבוס של הקורס לא איפשר לימוד עמוק יותר. לדעתי, הקורס שהוא העביר טוב כבסיס עבור מי שאינו מכיר את הרכבת, אבל זה לא באמת מכשיר אותך למומחה בתחום. ואגב, אביו של חבר מאוד טוב שלי הוא מהנדס רכבות מדופלם ממוסקבה. היום הוא עובד בארץ כמהנדס אמנם, אבל בלית ברירה הוא מתעסק עם כבישים...
מסכים איתך 100% אנדי:
הסילבוס של הקורס לא איפשר לימוד עמוק יותר, כתבת. ולמה? כי מי שהכין את הסילבוס לא היה מעורה במאטרייה. נזכרתי הרגע בעוד מקרה מביך למדי עם אותו מרצה מהעברית: באחד השיעורים (שלא אזכיר את שם הקורס כדי לא להסגירו) הוא טען שבשנת 59 הוציאה הרכבת את שארית קטרי הקיטור מהעבודה. עד כאן נכון. אלא מה? הוא דיבר על הקטר ה-"עתיק" 70414 כביכול ''מתחילת המאה העשרים''. באותו רגע עצרתי אותו והסברתי לו שגילו הכרונולוגי של 70414 בקושי נשק ל-18 שנה כאשר הושבת וכי קטר שיוצר בשנת 1940 הוא עדיין חדש במונחי קטרי קיטור לשנת 1958. הוא כמובן לא קיבל את דעתי. בשיעור הבא שהיה אחרי שבוע הבכתי אותו כהוגן כאשר הבאתי עימי את הספר הבא: HUGHES HUGH, MIDDLE EAST RAILWAYS, THE CONTINENTAL RAILWAY CIRCLE, MIDDLESEX, ENGLAND 1981, (DESIGNED BY OXFORD PUBLISHING Co.,OXFORD, ENGLAND. (129 PP.) [ISBN 0 9503469 7 7] פתחתי אותו בשיעור בעמוד המתאים והפרופ' איבד את הבטחון די מהר..... הספר הנ"ל נחשב לאחד המקורות האמינים ביותר בתחום וכל עמוד מלווה במראי מקום מדוייקים ובמסמכים ראשוניים כמובן. למותר לציין שהפרופ' כלל לא הכיר את הספר שראה אור כבר בשנת 1981.
 
לרכבת ישראל דרוש עוזר סמנכ"ל:
שימו לב לדרישות כדי להיות עוזר סמנכ"ל - טכנאי תעשיה וניהול. האם זו כל הרמה הנדרשת ? האם אתם מכירים חברה פרטית או ציבורית שזו הרמה הנדרשת ? כל גולשי הפורום מוזמנים להגיש מועמדות.... הדרישות ממש לא גבוהות. בטוחני שיש כאן 75 גולשים לפחות העונים על הדרישות.... תהנו...
כמה תמונות לערב קריר ויבש זה:
כל התמונות צולמו בשנים 73 עד 75. בזמנו הבטחתי לכם תמונות כאלה והבטחות חובה לקיים ! אז הנה תהנו. צילומים: עו"ד ג'יי דאיימונד יבדל"א - חבר יקר, והנס קוהוט ז"ל. התמונה הראשונה דווקא צולמה ע"י י. רוזבלום ז"ל ובה רואים את 118 רוכב על 105 בתאונה הקשה בבית-יהושע ביום 26.12.1963. בקרוב אסרוק תמונות איכותיות מאוד מהתאונה. יש לנו 89 תמונות מהתאונה, אז יש למה לצפות וזה רק הסיפתח !
 
כמה תמונות לערב קריר ויבש זה:
כל התמונות צולמו בשנים 73 עד 75. בזמנו הבטחתי לכם תמונות כאלה והבטחות חובה לקיים ! אז הנה תהנו. צילומים: עו"ד ג'יי דאיימונד יבדל"א - חבר יקר, והנס קוהוט ז"ל. התמונה הראשונה דווקא צולמה ע"י י. רוזבלום ז"ל ובה רואים את 118 רוכב על 105 בתאונה הקשה בבית-יהושע ביום 26.12.1963. בקרוב אסרוק תמונות איכותיות מאוד מהתאונה. יש לנו 89 תמונות מהתאונה, אז יש למה לצפות וזה רק הסיפתח !
תמונה שניה: מוקדשת לקובי ולאריק:
צילום: ג'יי דאיימונד, 1973.
 

easylivin

New member
תמונה שניה: מוקדשת לקובי ולאריק:
צילום: ג'יי דאיימונד, 1973.
אוהוהו!!! הנוף הזה דווקא השתנה, אפילו מאוד!
הגשר הזה הוחלף מאז ושודרג, אפילו פעמיים. והמסילה הוכפלה, כמובן... תודה רבה על התמונה, אביתר!
אשמח אם יש לך עוד תמונות ישנות מחדרה שתוכל לפרסמן! תמיד התעניינתי בהיסטוריה של העיר, ואיך היא נראתה לפני שהגעתי אליה ואל העולם הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה