כללים להפעלת תח"צ בשבת

מצב
הנושא נעול.
כללים להפעלת תח"צ בשבת
הוויכוח על הפעלת תח"צ בשבת ידוע. השאלה שלי היא מה הם הכללים הנהוגים כיום בנושא? לאיזה קווים יש היתר לחרוג ולפעול בשבת, ומי מחליט על כך?
 

Raith

New member
כללים להפעלת תח"צ בשבת
הוויכוח על הפעלת תח"צ בשבת ידוע. השאלה שלי היא מה הם הכללים הנהוגים כיום בנושא? לאיזה קווים יש היתר לחרוג ולפעול בשבת, ומי מחליט על כך?
אשכול חיפה ופרבריה - מותר להפעיל תח"צ בשבת.
 
כללים להפעלת תח"צ בשבת
הוויכוח על הפעלת תח"צ בשבת ידוע. השאלה שלי היא מה הם הכללים הנהוגים כיום בנושא? לאיזה קווים יש היתר לחרוג ולפעול בשבת, ומי מחליט על כך?
בנוסף לאשכול חיפה יש מספר קווים שלהם רשיון
לפעול לפני צאת השבת. ניתן למנות את קווי דן: 1, 9, 18, 19, 61, 66, 247 ויתכן שקווים נוספים. באגד גם כן יש מספר קווים: קווי אילת, קרית שמונה, רמת הגולן ועוד. מטרופולין מפעילה גם היא קווים מב"ש לת"T לפני צאת השבת ואם אינני טועה, הרי שחלק מהתח"צ בעפולה מופעל במהלך כל השבת ע"י קווים. כמובן שקווים באיזור נצרת והסביבה המופעלים ע"י חברות נצרת נסיעות ותיירות וג'י בי טורס, פועלים גם הם בשבת.
 

sl 3977

New member
בנוסף לאשכול חיפה יש מספר קווים שלהם רשיון
לפעול לפני צאת השבת. ניתן למנות את קווי דן: 1, 9, 18, 19, 61, 66, 247 ויתכן שקווים נוספים. באגד גם כן יש מספר קווים: קווי אילת, קרית שמונה, רמת הגולן ועוד. מטרופולין מפעילה גם היא קווים מב"ש לת"T לפני צאת השבת ואם אינני טועה, הרי שחלק מהתח"צ בעפולה מופעל במהלך כל השבת ע"י קווים. כמובן שקווים באיזור נצרת והסביבה המופעלים ע"י חברות נצרת נסיעות ותיירות וג'י בי טורס, פועלים גם הם בשבת.
גם בתוך אילת יש קו פנימי אחד שפועל בשבתות
וגם ברהט יש אוטובוסים בשבתות
 

Raith

New member
בנוסף לאשכול חיפה יש מספר קווים שלהם רשיון
לפעול לפני צאת השבת. ניתן למנות את קווי דן: 1, 9, 18, 19, 61, 66, 247 ויתכן שקווים נוספים. באגד גם כן יש מספר קווים: קווי אילת, קרית שמונה, רמת הגולן ועוד. מטרופולין מפעילה גם היא קווים מב"ש לת"T לפני צאת השבת ואם אינני טועה, הרי שחלק מהתח"צ בעפולה מופעל במהלך כל השבת ע"י קווים. כמובן שקווים באיזור נצרת והסביבה המופעלים ע"י חברות נצרת נסיעות ותיירות וג'י בי טורס, פועלים גם הם בשבת.
יש הבדל אבל בין הקווים בחיפה לקווים שצינת
בחיפה התח"צ עובדת גם בשישי בערב וגם במהלך השבת ולא רק לקראת צאת השבת.
 

sl 3977

New member
יש הבדל אבל בין הקווים בחיפה לקווים שצינת
בחיפה התח"צ עובדת גם בשישי בערב וגם במהלך השבת ולא רק לקראת צאת השבת.
גם בחולון
העירייה מפעילה קו לילה בלילות שבין שישי לשבת מחולון לת"א ו מ ת"א לחולון
 

sl 3977

New member
יש הבדל אבל בין הקווים בחיפה לקווים שצינת
בחיפה התח"צ עובדת גם בשישי בערב וגם במהלך השבת ולא רק לקראת צאת השבת.
הקווים שעובדים בחיפה
בלילות שבין שישי לשבת ובשבתות פועלים במתכונת מצומצמת כי זה לא יום חול רגיל
 

Image of me

New member

sl 3977

New member
משרד התחבורה, המעניק רשיונות הפעלה לקווי
השירות. ברשיון מוגדרות שעות וימי הפעלת הקו, כמו גם לחות הזמנים הנדרשים.
אם לחברת תח"צ
או קבוצת אזרחים לא מוצא חן בעיניהים השעות ההפעלה של הקווים ש משרד התחבורה קבע הוא שהוא קבע שבאיזור הזה היא לא יכולה לפעול בלילות שבין שישי לשבת ולשבתות הם יכולים לערער על כך לבית המשפט?
 
אם לחברת תח"צ
או קבוצת אזרחים לא מוצא חן בעיניהים השעות ההפעלה של הקווים ש משרד התחבורה קבע הוא שהוא קבע שבאיזור הזה היא לא יכולה לפעול בלילות שבין שישי לשבת ולשבתות הם יכולים לערער על כך לבית המשפט?
הם יכולים לעתור, לא לערער
ויש הבדל גדול. בערעור בית המשפט הוא ערכאה שניה שיש לה שיקול דעת מלא (כמו ערעור על בית משפט השלום בפני בית משפט מחוזי) כאן זו עתירה, כלומר כאן בית המשפט מתבקש לבקר את שיקול הדעת המנהלי של משרד התחבורה, מכיון שהסמכות היא בידי משרד התחבורה ולא בית המשפט, הרי מה שהוא החליט ישאר בתוקף, ובית המשפט יתערב רק במקרה שההחלטה היא בלתי סבירה או בלתי חוקית. כדי שההחלטה של משרד התחבורה תהיה חוקית וסבירה נעשה תיקון לפקודת התעבורה (היא החוק המסדיר כמעט את כל נושא התחבורה בארץ) ומתוקף כך לתקנות התעבורה, כך שמשרד התחבורה מוסמך לא לאשר נסיעות בימי מנוחה (אגב החוק עדיין מתיר לו כן לאשר, אבל כנראה התיקון נועד להקטין את מרווח ההתערבות של בית המשפט, בעילת חוסר סבירות)
 

sl 3977

New member
הם יכולים לעתור, לא לערער
ויש הבדל גדול. בערעור בית המשפט הוא ערכאה שניה שיש לה שיקול דעת מלא (כמו ערעור על בית משפט השלום בפני בית משפט מחוזי) כאן זו עתירה, כלומר כאן בית המשפט מתבקש לבקר את שיקול הדעת המנהלי של משרד התחבורה, מכיון שהסמכות היא בידי משרד התחבורה ולא בית המשפט, הרי מה שהוא החליט ישאר בתוקף, ובית המשפט יתערב רק במקרה שההחלטה היא בלתי סבירה או בלתי חוקית. כדי שההחלטה של משרד התחבורה תהיה חוקית וסבירה נעשה תיקון לפקודת התעבורה (היא החוק המסדיר כמעט את כל נושא התחבורה בארץ) ומתוקף כך לתקנות התעבורה, כך שמשרד התחבורה מוסמך לא לאשר נסיעות בימי מנוחה (אגב החוק עדיין מתיר לו כן לאשר, אבל כנראה התיקון נועד להקטין את מרווח ההתערבות של בית המשפט, בעילת חוסר סבירות)
זאת החלטה בלתי סבירה
של משרד התחבורה ההחלטה שלא להפעיל שירות אוטובוסים בתח"צ איפה שיש לכך ביקוש הרי זאת החלטה פוליטית וזה רק בשביל לשמור על שלמות הקואליצייה וזה נוגד את טובת האזרחים החילונים שלא שומרים שבת ולא חטאו בכלום אז לכן יש מקום לבית משפט להתערב בהחלטה כזאת של משרד התחבורה אם מישהו יעתור על זה לבית משפט בדרגים שונים
 

sl 3977

New member
זאת החלטה בלתי סבירה
של משרד התחבורה ההחלטה שלא להפעיל שירות אוטובוסים בתח"צ איפה שיש לכך ביקוש הרי זאת החלטה פוליטית וזה רק בשביל לשמור על שלמות הקואליצייה וזה נוגד את טובת האזרחים החילונים שלא שומרים שבת ולא חטאו בכלום אז לכן יש מקום לבית משפט להתערב בהחלטה כזאת של משרד התחבורה אם מישהו יעתור על זה לבית משפט בדרגים שונים
אבל נהג שלא ירצה לעבוד בליל שישי
או בשבת אסור להכריח אותו לעבוד בימים אלו אם הוא לא מעוניין בכך
 
זאת החלטה בלתי סבירה
של משרד התחבורה ההחלטה שלא להפעיל שירות אוטובוסים בתח"צ איפה שיש לכך ביקוש הרי זאת החלטה פוליטית וזה רק בשביל לשמור על שלמות הקואליצייה וזה נוגד את טובת האזרחים החילונים שלא שומרים שבת ולא חטאו בכלום אז לכן יש מקום לבית משפט להתערב בהחלטה כזאת של משרד התחבורה אם מישהו יעתור על זה לבית משפט בדרגים שונים
העתירה צריכה להיות מוגשת לבית המשפט העליון
בשבתו כבג"ץ, אלא אם ב"חוק בית המשפט לעניינים מנהליים" נקבע במפורש כי בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים אמור להתעסק בעתירות בנושאים אלה. ולא יהיה כתוב שם דבר כזה כי מדובר בהחלטות בדרג גבוה במשרד ממשלתי שהטיפול בהן בכל מקרה נשאר בידי בג"ץ, אז שם הכתובת נמצאת. אך לאור תיקוני החקיקה הסיכוי של עתירה כזו אפסי, והמימוש שלה עוד יותר אפסי, כי הקואליציה תדאג לעשות, במידת הצורך, תיקון חקיקה נוסף וברור יותר שימנע את מימוש ההחלטה
 

הרדוף3

New member
כללים להפעלת תח"צ בשבת
הוויכוח על הפעלת תח"צ בשבת ידוע. השאלה שלי היא מה הם הכללים הנהוגים כיום בנושא? לאיזה קווים יש היתר לחרוג ולפעול בשבת, ומי מחליט על כך?
בטרם דנים ומחליטים על הפעלת אוטובוסים בשבת..
ובחגי ישראל יש להפעיל אוטובוסים בינעירוניים בשעות הלילה, מצאת השבת ואו החג ועד שעה/שעתיים לפני כניסת השבת ואו החג. במדינת ישראל אין שום חוק או הסכם קואליציוני האוסר הפעלת תחבורה ציבורית בלילה בימי חול. צריך להתחיל עם הפעלת תח"צ בלילה בימי חול, בשלב מאוחר יותר יש לשאוף להפעלת תח"צ גם בשבתות ובחגי ישראל.
 

הרדוף3

New member
בטרם דנים ומחליטים על הפעלת אוטובוסים בשבת..
ובחגי ישראל יש להפעיל אוטובוסים בינעירוניים בשעות הלילה, מצאת השבת ואו החג ועד שעה/שעתיים לפני כניסת השבת ואו החג. במדינת ישראל אין שום חוק או הסכם קואליציוני האוסר הפעלת תחבורה ציבורית בלילה בימי חול. צריך להתחיל עם הפעלת תח"צ בלילה בימי חול, בשלב מאוחר יותר יש לשאוף להפעלת תח"צ גם בשבתות ובחגי ישראל.
בינעירוניים= נסיעות בינעירוניות..
מירושלים לנהריה, מבאר שבע - לת"א, מירושלים - לבאר שבע, מחיפה - לטבריה, מקרית שמונה - לחיפה וכו...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה