מכרז צפוי לקווי אוטובוס לישובי מועצת משגב

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
מכרז צפוי לקווי אוטובוס לישובי מועצת משגב
בעמוד האחורי של עמודי החדשות של "ידיעות אחרונות" מהיום מתפרסמת ידיעה ולפיה משרד התחבורה עומד לפרסם השבוע מכרז להפעלה של 11 קווי אוטובוס מישובי המועצה האזורית משגב לכרמיאל ולחיפה, שאמורים להיות מופעלים החל מהשנה הבאה. עד 10 דקות לפני היציאה המתוכננת אפשר יהיה להתקשר למוקד ולבקש איסוף מתוך הישוב, בנוסף למעבר הרגיל בצמתי הכניסה לישובים. בידיעה נאמר עוד, כי המכרז המתוכנן הוא חלק נוסף ברפורמה של העברת קווים למפעילים פרטיים, אלא, שכאמור, אגד ודן הן גם חברות פרטיות ולא ממשלתיות, וזו תהיה הפעם הראשונה של כניסת קווים לישובי משגב, דבר שלא נעשה מעולם ע"י אגד או עפיפי. נראה עד כמה הזמנות כאלו תחזקנה מעמד ע"י המפעיל הפרטי שייבחר
 

scooby5

Member
מכרז צפוי לקווי אוטובוס לישובי מועצת משגב
בעמוד האחורי של עמודי החדשות של "ידיעות אחרונות" מהיום מתפרסמת ידיעה ולפיה משרד התחבורה עומד לפרסם השבוע מכרז להפעלה של 11 קווי אוטובוס מישובי המועצה האזורית משגב לכרמיאל ולחיפה, שאמורים להיות מופעלים החל מהשנה הבאה. עד 10 דקות לפני היציאה המתוכננת אפשר יהיה להתקשר למוקד ולבקש איסוף מתוך הישוב, בנוסף למעבר הרגיל בצמתי הכניסה לישובים. בידיעה נאמר עוד, כי המכרז המתוכנן הוא חלק נוסף ברפורמה של העברת קווים למפעילים פרטיים, אלא, שכאמור, אגד ודן הן גם חברות פרטיות ולא ממשלתיות, וזו תהיה הפעם הראשונה של כניסת קווים לישובי משגב, דבר שלא נעשה מעולם ע"י אגד או עפיפי. נראה עד כמה הזמנות כאלו תחזקנה מעמד ע"י המפעיל הפרטי שייבחר
it's about time !!!
כבר שנים אני מייחל למתנה שכזו. בעבר ה(מאוד) רחוק, היו קווים שנכנסו לישובים מסויימים: קו 32 מהמועצה האיזורית להררית דרך יודפת ואבטליון קו 169 בבוקר מדיר חנא לחיפה דרך הררית אבטליון ויודפת המשך הנסיעה של 175 מיודפת לפי הצורך קו 31 מכרמיאל למשגב ובכיוון ההפוך, כולל כניסות ליובלים ושורשים לפי הצורך לדעתי גם קו 68 מדיר חנא לעכו, נכנס לעצמון ויעד לפי הצורך. היה גם קו 76 (אם אני לא טועה) מכרמיאל לגילון וצורית. קו 78 למחנה צלמון היוזמה מבורכת (מה גם שהיא תקועה כבר שנים בישובים). אולי אפשר למצוא איזה פטנט של כרטוס משותף (חס וחלילה) עם האוטובוסים של המועצה, שיזינו קווי המשך של אגד/נצרת/כל חברה אחרת ממתחם המועצה האיזורית עצמה לחיפה/כרמיאל/תל אביב/ירושלים (איסוף של 968)/אילת (איסוף של 994)
 

mister K

New member
it's about time !!!
כבר שנים אני מייחל למתנה שכזו. בעבר ה(מאוד) רחוק, היו קווים שנכנסו לישובים מסויימים: קו 32 מהמועצה האיזורית להררית דרך יודפת ואבטליון קו 169 בבוקר מדיר חנא לחיפה דרך הררית אבטליון ויודפת המשך הנסיעה של 175 מיודפת לפי הצורך קו 31 מכרמיאל למשגב ובכיוון ההפוך, כולל כניסות ליובלים ושורשים לפי הצורך לדעתי גם קו 68 מדיר חנא לעכו, נכנס לעצמון ויעד לפי הצורך. היה גם קו 76 (אם אני לא טועה) מכרמיאל לגילון וצורית. קו 78 למחנה צלמון היוזמה מבורכת (מה גם שהיא תקועה כבר שנים בישובים). אולי אפשר למצוא איזה פטנט של כרטוס משותף (חס וחלילה) עם האוטובוסים של המועצה, שיזינו קווי המשך של אגד/נצרת/כל חברה אחרת ממתחם המועצה האיזורית עצמה לחיפה/כרמיאל/תל אביב/ירושלים (איסוף של 968)/אילת (איסוף של 994)
כמה תיקונים...
הקו שנסע מהמועצה להררית היה קו 12, היו לו שתי נסיעות ביום והוא פעל לתקופה קצרה בנוסף לקו 14 ליובלים ואשחר. אני מדבר פה על שנת 1993 או 1994. קו 32 פעל מכרמיאל לגוש תפן והיו לו שתי נסיעות ביום. בנוסף היה את קו 31 מכרמיאל למשגב דרך שורשים ויובלים ואת קו 77 מעכו לשורשים שבוטל מתישהו באמצע שנות ה-90. היה גם את קו 76 מכרמיאל לגילון וצורית שבוטל לפני שנים אחדות. לא זכור לי שלקו 169 הייתה חלופה דרך הררית ויודפת, אם הייתה כזאת זה היה לפני שנת 1992, השנה בה הגעתי למשגב. מה שכן, היה את קו 170 שהיה נוסע מחיפה במסלול קו 169 עד צומת משגב ושם פונה ימינה ונכנס לפי צורך ליודפת ויישובי הר שכניה ומסיים בכאוכב אבו אל היג'א. עם פתיחתו מחדש של כביש 781 בין מצפה אביב למורשת בשנת 1994 אאל"ט, בוטל קו 170 והוחלף בקו 175 שהנסיעה הבודדת שלו מחיפה לצומת משגב קיימת עד היום. הנסיעה האחרונה של קו 169 נכנסת ליעד לפי צורך עד היום, לקו 68 אין חלופה כזאת וגם לא זכור לי שהייתה. קו 78 מכרמיאל לצלמון קיים עד היום עם שתי נסיעות ביום אך לא נכנס לאף אחד מהיישובים. קווים 260/846/848/968 שהם הקווים שקיימים היום, מעולם לא נכנסו לאף יישוב והם עוצרים רק בצמתים. לקו 994 החדש לאילת כלל אין עצירה באף אחת מהתחנות במשגב, הוא נוסע ישירות מכרמיאל עד צומת בית קמה.
 

scooby5

Member
כמה תיקונים...
הקו שנסע מהמועצה להררית היה קו 12, היו לו שתי נסיעות ביום והוא פעל לתקופה קצרה בנוסף לקו 14 ליובלים ואשחר. אני מדבר פה על שנת 1993 או 1994. קו 32 פעל מכרמיאל לגוש תפן והיו לו שתי נסיעות ביום. בנוסף היה את קו 31 מכרמיאל למשגב דרך שורשים ויובלים ואת קו 77 מעכו לשורשים שבוטל מתישהו באמצע שנות ה-90. היה גם את קו 76 מכרמיאל לגילון וצורית שבוטל לפני שנים אחדות. לא זכור לי שלקו 169 הייתה חלופה דרך הררית ויודפת, אם הייתה כזאת זה היה לפני שנת 1992, השנה בה הגעתי למשגב. מה שכן, היה את קו 170 שהיה נוסע מחיפה במסלול קו 169 עד צומת משגב ושם פונה ימינה ונכנס לפי צורך ליודפת ויישובי הר שכניה ומסיים בכאוכב אבו אל היג'א. עם פתיחתו מחדש של כביש 781 בין מצפה אביב למורשת בשנת 1994 אאל"ט, בוטל קו 170 והוחלף בקו 175 שהנסיעה הבודדת שלו מחיפה לצומת משגב קיימת עד היום. הנסיעה האחרונה של קו 169 נכנסת ליעד לפי צורך עד היום, לקו 68 אין חלופה כזאת וגם לא זכור לי שהייתה. קו 78 מכרמיאל לצלמון קיים עד היום עם שתי נסיעות ביום אך לא נכנס לאף אחד מהיישובים. קווים 260/846/848/968 שהם הקווים שקיימים היום, מעולם לא נכנסו לאף יישוב והם עוצרים רק בצמתים. לקו 994 החדש לאילת כלל אין עצירה באף אחת מהתחנות במשגב, הוא נוסע ישירות מכרמיאל עד צומת בית קמה.
תיקונים על התיקונים
קו 32 מהמועצה להררית, היה גם היה. יצא בשעה 1700 מהמועצה. לגבי 32 מכרמיאל - יכול להיות, לא זוכר. קו 78, לא קיים היום באתר של אגד לפחות. כביש 781, אכן נפתח מחדש ב-1994. אני זוכר בוודאות חלופה של 169, בשעות מאוד מוקדמות בבוקר (סביב 0600) שנכנסה לישובי כביש 7955. במשך חודשים ספורים בשנת 1994. לאחר מכן, זה הופסק. כשהתכוונתי לקווים מזינים לכל הקווים שציינת, התכוונתי לכך שתתווסף, כמובן, תחנת איסוף בצומת משגב בלבד לקווים הללו. ידוע לי שהם לא נכנסים לישובים, ו-994 בכלל לא עוצר עד בית קמה. אגב, קו 31 נסע בשני הכיוונים.
 

mister K

New member
תיקונים על התיקונים
קו 32 מהמועצה להררית, היה גם היה. יצא בשעה 1700 מהמועצה. לגבי 32 מכרמיאל - יכול להיות, לא זוכר. קו 78, לא קיים היום באתר של אגד לפחות. כביש 781, אכן נפתח מחדש ב-1994. אני זוכר בוודאות חלופה של 169, בשעות מאוד מוקדמות בבוקר (סביב 0600) שנכנסה לישובי כביש 7955. במשך חודשים ספורים בשנת 1994. לאחר מכן, זה הופסק. כשהתכוונתי לקווים מזינים לכל הקווים שציינת, התכוונתי לכך שתתווסף, כמובן, תחנת איסוף בצומת משגב בלבד לקווים הללו. ידוע לי שהם לא נכנסים לישובים, ו-994 בכלל לא עוצר עד בית קמה. אגב, קו 31 נסע בשני הכיוונים.
קו 78 קיים. משום מה ביום ראשון אין עליו מידע.
לגבי הקו להררית, אני זוכר בוודאות מוחלטת שמספרו היה 12. עד לפני כמה שנים אף היו שרידים למספר הזה על השלט בתחנה בצומת משגב עד שהוחלף.
 

scooby5

Member
קו 78 קיים. משום מה ביום ראשון אין עליו מידע.
לגבי הקו להררית, אני זוכר בוודאות מוחלטת שמספרו היה 12. עד לפני כמה שנים אף היו שרידים למספר הזה על השלט בתחנה בצומת משגב עד שהוחלף.
כנראה שנישאר חלוקים בדיעותינו בנושא הזה...
באמת מוזר שאין מידע על 78. קשה לי להאמין שדווקא ביום ראשון הוא לא נוסע.
 

mister K

New member
מכרז צפוי לקווי אוטובוס לישובי מועצת משגב
בעמוד האחורי של עמודי החדשות של "ידיעות אחרונות" מהיום מתפרסמת ידיעה ולפיה משרד התחבורה עומד לפרסם השבוע מכרז להפעלה של 11 קווי אוטובוס מישובי המועצה האזורית משגב לכרמיאל ולחיפה, שאמורים להיות מופעלים החל מהשנה הבאה. עד 10 דקות לפני היציאה המתוכננת אפשר יהיה להתקשר למוקד ולבקש איסוף מתוך הישוב, בנוסף למעבר הרגיל בצמתי הכניסה לישובים. בידיעה נאמר עוד, כי המכרז המתוכנן הוא חלק נוסף ברפורמה של העברת קווים למפעילים פרטיים, אלא, שכאמור, אגד ודן הן גם חברות פרטיות ולא ממשלתיות, וזו תהיה הפעם הראשונה של כניסת קווים לישובי משגב, דבר שלא נעשה מעולם ע"י אגד או עפיפי. נראה עד כמה הזמנות כאלו תחזקנה מעמד ע"י המפעיל הפרטי שייבחר
קראתי את הידיעה הבוקר בידיעות אחרונות.
ככל הנראה סוף סוף הולך להיות פה שינוי. בידיעה יש כמה אי דיוקים. מי שקורא אותה עשוי להבין שבמשגב כבר פועלים קווים קווי שירות המגיעים עד שערי היישובים, ושכל החידוש הוא העברת הקווים למפעיל חדש והנהגת שירות לפי קריאה. מה שלא נכון כמובן. יישובי משגב לא מקבלים כיום שום שירות מלבד נסיעות בודדות בקווים שאלעד ציין וגם הן עוברות בכבישים רק בכבישים האזוריים ולא מתקרבות ליישובים עצמן. אני משער שהקווים האלה גם לא יהיו כלולים במכרז ויישארו בידי אגד ועפיפי. לפי הידיעה, המכרז אמור לכלול 11 קווים אזוריים שיקשרו בין יישובי המועצה לכרמיאל ולחיפה. אני חשבתי בזמנו על רעיון לפיו כל הקווים המקומיים יגיעו עד המועצה האזורית ויקשרו שם לאוטובוסים שייצאו לכרמיאל ולחיפה. אך מאחר והמועצה האזורית משגב מתפרסת על שטח מאוד גדול ובמרכזה נמצאת העיר כרמיאל, ייתכן כי הרעיון הזה לא יהיה ישים במיוחד ועדיף שהקווים יגיעו ישירות ליישובים ללא החלפה (אם כי אז כל קו יעשה סיבוב ארוך). בנוגע לשירות לפי קריאה, לדעתי זה סתם גימיק מיותר. גם ככה כולם פה כבר רגילים להגיע לשערי היישובים על מנת לתפוס טרמפים ואף לרדת לצמתים על מנת לתפוס אוטובוס. זה יהיה סתם ביזבוז זמן להעביר את האוטובוס דרך כל היישוב בכל פעם שתהיה קריאה (ויש יישובים גדולים שסיבוב בהם ייקח זמן). הדבר שהכי מעניין אותי הוא איזה חברות יתמודדו במכרז על הפעלת הקווים. פרט לנתיב אקספרס שלה קווים באזור, אני לא רואה עוד חברה שיהיה לה נוח להתמודד על המכרז הזה (שסביר שגם לא יהיה רווחי במיוחד), אלא אם יותר גם לאגד להשתתף. הפיתרון הטוב ביותר לדעתי הוא אם המועצה עצמה תפעיל את הקווים באמצעות אוטובוסים שלה, כמו הפיילוט שהיה אמור להיות במועצה האזורית גולן (מה קורה עם זה באמת?). בכל אופן, השינוי מבורך כמובן וטוב שנזכרו אחרי 30 שנה. עם זאת, עד שאראה פה באמת אוטובוסים נכנסים ליישובים, לא אאמין לכך (גם בידיעה נכתב ש"יכול להיות שב-2010..."), אבל אם באמת התוכנית תצא לפועל והשירות יהיה טוב לפחות כמו במועצה האזורית אשכול, זה בהחלט יהיה שיפור אדיר.
 

scooby5

Member
קראתי את הידיעה הבוקר בידיעות אחרונות.
ככל הנראה סוף סוף הולך להיות פה שינוי. בידיעה יש כמה אי דיוקים. מי שקורא אותה עשוי להבין שבמשגב כבר פועלים קווים קווי שירות המגיעים עד שערי היישובים, ושכל החידוש הוא העברת הקווים למפעיל חדש והנהגת שירות לפי קריאה. מה שלא נכון כמובן. יישובי משגב לא מקבלים כיום שום שירות מלבד נסיעות בודדות בקווים שאלעד ציין וגם הן עוברות בכבישים רק בכבישים האזוריים ולא מתקרבות ליישובים עצמן. אני משער שהקווים האלה גם לא יהיו כלולים במכרז ויישארו בידי אגד ועפיפי. לפי הידיעה, המכרז אמור לכלול 11 קווים אזוריים שיקשרו בין יישובי המועצה לכרמיאל ולחיפה. אני חשבתי בזמנו על רעיון לפיו כל הקווים המקומיים יגיעו עד המועצה האזורית ויקשרו שם לאוטובוסים שייצאו לכרמיאל ולחיפה. אך מאחר והמועצה האזורית משגב מתפרסת על שטח מאוד גדול ובמרכזה נמצאת העיר כרמיאל, ייתכן כי הרעיון הזה לא יהיה ישים במיוחד ועדיף שהקווים יגיעו ישירות ליישובים ללא החלפה (אם כי אז כל קו יעשה סיבוב ארוך). בנוגע לשירות לפי קריאה, לדעתי זה סתם גימיק מיותר. גם ככה כולם פה כבר רגילים להגיע לשערי היישובים על מנת לתפוס טרמפים ואף לרדת לצמתים על מנת לתפוס אוטובוס. זה יהיה סתם ביזבוז זמן להעביר את האוטובוס דרך כל היישוב בכל פעם שתהיה קריאה (ויש יישובים גדולים שסיבוב בהם ייקח זמן). הדבר שהכי מעניין אותי הוא איזה חברות יתמודדו במכרז על הפעלת הקווים. פרט לנתיב אקספרס שלה קווים באזור, אני לא רואה עוד חברה שיהיה לה נוח להתמודד על המכרז הזה (שסביר שגם לא יהיה רווחי במיוחד), אלא אם יותר גם לאגד להשתתף. הפיתרון הטוב ביותר לדעתי הוא אם המועצה עצמה תפעיל את הקווים באמצעות אוטובוסים שלה, כמו הפיילוט שהיה אמור להיות במועצה האזורית גולן (מה קורה עם זה באמת?). בכל אופן, השינוי מבורך כמובן וטוב שנזכרו אחרי 30 שנה. עם זאת, עד שאראה פה באמת אוטובוסים נכנסים ליישובים, לא אאמין לכך (גם בידיעה נכתב ש"יכול להיות שב-2010..."), אבל אם באמת התוכנית תצא לפועל והשירות יהיה טוב לפחות כמו במועצה האזורית אשכול, זה בהחלט יהיה שיפור אדיר.
אתה משלים את מה שכתבתי קודם
קווי הזנה של המועצה האיזורית יחד עם שירות של חברה ציבורית בכרטיס אחד. נדמה לי שהמועצה האזורית חבל אילות מפעילה שירות אוטובוסים ציבורי (קו 20).
 
מכרז צפוי לקווי אוטובוס לישובי מועצת משגב
בעמוד האחורי של עמודי החדשות של "ידיעות אחרונות" מהיום מתפרסמת ידיעה ולפיה משרד התחבורה עומד לפרסם השבוע מכרז להפעלה של 11 קווי אוטובוס מישובי המועצה האזורית משגב לכרמיאל ולחיפה, שאמורים להיות מופעלים החל מהשנה הבאה. עד 10 דקות לפני היציאה המתוכננת אפשר יהיה להתקשר למוקד ולבקש איסוף מתוך הישוב, בנוסף למעבר הרגיל בצמתי הכניסה לישובים. בידיעה נאמר עוד, כי המכרז המתוכנן הוא חלק נוסף ברפורמה של העברת קווים למפעילים פרטיים, אלא, שכאמור, אגד ודן הן גם חברות פרטיות ולא ממשלתיות, וזו תהיה הפעם הראשונה של כניסת קווים לישובי משגב, דבר שלא נעשה מעולם ע"י אגד או עפיפי. נראה עד כמה הזמנות כאלו תחזקנה מעמד ע"י המפעיל הפרטי שייבחר
הידיעה בכלכליסט
קישור לידיעה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה