הנת"צ החיפאי.

  • פותח הנושא Raith
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

Raith

New member
הנת"צ החיפאי.
מישהו יכול לתת לי הסבר הגיוני מדוע לאוטובוסים בנת"צ החיפאי אין עדיפות ברמזורים? אפשר להתקע ברמזורים שם מעל ל 12 דקות בהמתנה שהרמזור יתחלף. מה הטעם בבניית מסלולים נפרדים לאוטובוסים אם אין לאוטובוס עדיפות?!
 

אוהד11

New member
הנת"צ החיפאי.
מישהו יכול לתת לי הסבר הגיוני מדוע לאוטובוסים בנת"צ החיפאי אין עדיפות ברמזורים? אפשר להתקע ברמזורים שם מעל ל 12 דקות בהמתנה שהרמזור יתחלף. מה הטעם בבניית מסלולים נפרדים לאוטובוסים אם אין לאוטובוס עדיפות?!
זה לא הנת"צ היחיד שהרמזורים לא מתוזמנים כראוי
 
הנת"צ החיפאי.
מישהו יכול לתת לי הסבר הגיוני מדוע לאוטובוסים בנת"צ החיפאי אין עדיפות ברמזורים? אפשר להתקע ברמזורים שם מעל ל 12 דקות בהמתנה שהרמזור יתחלף. מה הטעם בבניית מסלולים נפרדים לאוטובוסים אם אין לאוטובוס עדיפות?!
שאלת מליון הדולר...
אני מנחש שאתה מתכוון לרמזור הסמוך ללב-המפרץ, לאלה הבאים באוטובוס מכיוון הצפון; שם האוטובוס עוקף באלגנטיות את הפקק מבתי הזיקוק עד לב-המפרץ, ואז עומד 6 דקות ברמזור וצופה בפלא הזה, איך כל המכוניות שהוא זה עתה עקף, עוקפות אותו ברמזור... ואם באים איזה 6-8 אוטובוסים במכה, אז רק חמישה מספיקים לעבור, ושאר האוטובוסים עומדים עוד מופע רמזור אחד, מה שמכפיל את זמן ההמתנה עד לכדי כ-10-12 דקות, ממש כמו שכתבת.
מדינת ישראל מעודדת שימוש ברכב פרטי, זה הרי לא חדש לאף אחד כאן...
 

mister K

New member
שאלת מליון הדולר...
אני מנחש שאתה מתכוון לרמזור הסמוך ללב-המפרץ, לאלה הבאים באוטובוס מכיוון הצפון; שם האוטובוס עוקף באלגנטיות את הפקק מבתי הזיקוק עד לב-המפרץ, ואז עומד 6 דקות ברמזור וצופה בפלא הזה, איך כל המכוניות שהוא זה עתה עקף, עוקפות אותו ברמזור... ואם באים איזה 6-8 אוטובוסים במכה, אז רק חמישה מספיקים לעבור, ושאר האוטובוסים עומדים עוד מופע רמזור אחד, מה שמכפיל את זמן ההמתנה עד לכדי כ-10-12 דקות, ממש כמו שכתבת.
מדינת ישראל מעודדת שימוש ברכב פרטי, זה הרי לא חדש לאף אחד כאן...
לדעתי זו סתם חלמאות של עיריית חיפה...
ולא משהו מכוון. פשוט מישהו שם לא הפעיל את הראש. הרי לעיריית חיפה אין שום אינטרס לעודד נסיעה ברכב פרטי, בניגוד לממשלה שלנו לצערי.
 

scooby5

Member
לדעתי זו סתם חלמאות של עיריית חיפה...
ולא משהו מכוון. פשוט מישהו שם לא הפעיל את הראש. הרי לעיריית חיפה אין שום אינטרס לעודד נסיעה ברכב פרטי, בניגוד לממשלה שלנו לצערי.
זה קצת חבל, כי במקומות אחרים זה נעשה
בכלל, יש משהו לא ברור בהתנהלות סביב המת"צ החיפאי. בדרך בר יהודה ליד תחנת הדלק, ברגע שנכנס האוטובוס למת"צ, מופעל המנגנון שאחראי על החלפת הרמזורים, כך שלאוטובוס תהיה עדיפות. בכיוון ההפוך, סמוך למטה משטרת חיפה, האוטובוס נכנס למת"צ ממתין עד ששני הרמזורים (תנועת הפרטיים המקבילה והרכבים היורדים מרחוב יד לבנים) יסיימו את מחזור הירוק שלהם, ורק אז הרמזור במת"צ מתחלף (וגם זה למספר שניות). בנוסף על כך היציאה ברמזור זה מעוותת מבחינה גיאומטרית. בעיית הרציפות קיימת גם ביציאה מלב המפרץ, כאשר לא כל האוטובוסים היוצאים מהמתמ"ז מספיקים גם לירוק של צומת לב המפרץ, מה שיוצר עיכוב ועמידה סתמית של 2-3 דקות בצומת, או חמור מכך - חצייה של הצומת באור אדום (וגם בזה כבר נתקלתי ולא אחת).
 

הרדוף3

New member
שאלת מליון הדולר...
אני מנחש שאתה מתכוון לרמזור הסמוך ללב-המפרץ, לאלה הבאים באוטובוס מכיוון הצפון; שם האוטובוס עוקף באלגנטיות את הפקק מבתי הזיקוק עד לב-המפרץ, ואז עומד 6 דקות ברמזור וצופה בפלא הזה, איך כל המכוניות שהוא זה עתה עקף, עוקפות אותו ברמזור... ואם באים איזה 6-8 אוטובוסים במכה, אז רק חמישה מספיקים לעבור, ושאר האוטובוסים עומדים עוד מופע רמזור אחד, מה שמכפיל את זמן ההמתנה עד לכדי כ-10-12 דקות, ממש כמו שכתבת.
מדינת ישראל מעודדת שימוש ברכב פרטי, זה הרי לא חדש לאף אחד כאן...
"מדינת ישראל מעודדת שימוש ברכב הפרטי"
 

Image of me

New member
הנת"צ החיפאי.
מישהו יכול לתת לי הסבר הגיוני מדוע לאוטובוסים בנת"צ החיפאי אין עדיפות ברמזורים? אפשר להתקע ברמזורים שם מעל ל 12 דקות בהמתנה שהרמזור יתחלף. מה הטעם בבניית מסלולים נפרדים לאוטובוסים אם אין לאוטובוס עדיפות?!
עצוב

אבל שום דבר לא יקרה אם לא יפנו מספיק אנשים לעיריית חיפה בבקשה לתקן את התזמון של הרמזור.
 

Image of me

New member
הנת"צ החיפאי.
מישהו יכול לתת לי הסבר הגיוני מדוע לאוטובוסים בנת"צ החיפאי אין עדיפות ברמזורים? אפשר להתקע ברמזורים שם מעל ל 12 דקות בהמתנה שהרמזור יתחלף. מה הטעם בבניית מסלולים נפרדים לאוטובוסים אם אין לאוטובוס עדיפות?!
פניתי לעיריית חיפה דרך האתר, אתם מוזמנים
לעשות כמוני, וביחד אולי נשנה משהו.
 

הרדוף3

New member
הנת"צ החיפאי.
מישהו יכול לתת לי הסבר הגיוני מדוע לאוטובוסים בנת"צ החיפאי אין עדיפות ברמזורים? אפשר להתקע ברמזורים שם מעל ל 12 דקות בהמתנה שהרמזור יתחלף. מה הטעם בבניית מסלולים נפרדים לאוטובוסים אם אין לאוטובוס עדיפות?!
שוחחתי כרגע בטלפון עם מרכז בקרת הרמזורים...
בחיפה, בקשר לתזמון הרמזורים בצמתים שנמצאים בתחום שיפוטה של עיריית חיפה. נאמר לי במפורש, שבכל הקשור לתחבורה ציבורית ללא יוצא מן הכלל כולל תזמון רמזורים לטובת תחבורה ציבורית, הכל בסמכות ובהחלטת משרד התחבורה, והוא זה שמחליט והוא זה שיש לו את הסמכות היחידה לאשר לתת עדיפות לתחבורה ציבורית ברמזורים השונים. באופן כללי נאמר לי שתזמון הרמזורים לטובת תחבורה ציבורית, אם יהיה, יופעל רק "אם וכאשר" תחל לפעול המטרונית. כלומר על פי החלטת משרד התחבורה לא תינתן לעולם עדיפות לאוטובוסים ברמזורים בחיפה, אלא אם כן תחל לפעול אי פעם המטרונית בחיפה. כך במפורש נאמר לי בשיחה הטלפונית. כששאלתי אותם למי ניתן לפנות ולהתלונן, הם הפנו אותי אל משרד התחבורה.
 
הנת"צ החיפאי.
מישהו יכול לתת לי הסבר הגיוני מדוע לאוטובוסים בנת"צ החיפאי אין עדיפות ברמזורים? אפשר להתקע ברמזורים שם מעל ל 12 דקות בהמתנה שהרמזור יתחלף. מה הטעם בבניית מסלולים נפרדים לאוטובוסים אם אין לאוטובוס עדיפות?!
אין מה לדאוג!
בקרוב מאד תתחיל לפעול בחיפה רכבת קלה! הרק"ל החיפאית תיהנה מעדיפות ברמזורים ותביא אותך לכל יעד תוך דקות ספורות! מה, לא קראת בכל אתרי האינטרנט והעיתונים? לא ראית את העלונים שחילקה העיריה על הרק"ל? לא שמעת שחיפה היא העיר המובילה בארץ במערכת הסעת המונים? שהיא המציאה אמצעי תחבורה חדש ראשון בעולם - רק"ל בלי מסילה? אז מה אם הכל שקר? אז מה אם לא תהיה לעולם רק"ל בחיפה? אז מה אם שירות האוטובוסים גרוע? זו רק המציאות! על הנייר הכל נפלא... זכור את משפט האזהרה שמודפס על כריכת "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה": "המדריך מדוייק תמיד - המציאות היא לעתים קרובות בלתי מהימנה".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה