השוואות זמן נסיעה של רכבת לכלי רכב אחרים

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
השוואות זמן נסיעה של רכבת לכלי רכב אחרים
ראשית אציין, שאני בעד פיתוח רשת הרכבות לקווי רכבת לכל אזורי ישראל. מובן לי גם מובן, שהרכבת נועדה להיות כלי תחבורה נוח (בוודאי בהשוואה לישיבה במכונית או באוטובוס), בטוח, איכותי לסביבה ולצד זה כלי יעיל לבעיות תנועה וחניה. הטענה שלי היא, שהתכנון של הרכבות בישראל הוא של זמני נסיעה איטיים יחסית ומוטב היה, שלהשקעה רבה עם הבטחות יהיה כיסוי. נעבור לעניינו: 1. תל אביב-ירושלים בפורום נכתב לפני ימים, שזמן הנסיעה בקו A1 המהיר לא יהיה 28 דקות, אלא לכיוון ה-45 דקות. כנראה עד תחנת תל אביב ההגנה, אך אולי עד תל אביב מרכז. זה כזכור לקו עם תחנת רכבת אחת בלוד. צויין, שבגלל גשרים שונים זמן הנסיעה יהיה ארוך יחסית. כמובן אני מקווה, שזה לא יהיה ל-45, אלא לכיוון ה-35 דקות סבירים בהחלט. מה גם, שלא מובן לי, כיצד בקו שאמורה להיות מהירות הנסיעה 160, אלה יהיו זמני הנסיעה. באיזו מהירות תהיה הנסיעה בגשרים השונים? אני מניח, שיותר מן הששים קמ"ש ממוצעים, שעולה אוטובוס לירושלים. למרות זאת זמן הנסיעה בקו 480 בשעות פנויות מתל אביב מרכז/מסוף 2000 לירושלים כולל עצירה במחלף הראל עם העליות של ירושלים ונסיעה עירונית בתוך העיר הוא כחמשים דקות. כמובן קו A1 קו חשוב, גם עם זמן הנסיעה יהיה 40 דקות. מובן שהוא עדיף על פקקי תנועה ונוח מנסיעה במכונית או באוטובוס. נקווה לטוב. 2. קו באר שבע-תל אביב לפני שנים הצהירו על כארבעים וחמש דקות נסיעה מבאר שבע לתל אביב. כעת מצהירים על חמשים דקות נסיעה. סביר להניח, שזה בין התחנות היותר קרובות, תל אביב-ההגנה לבאר שבע-האוניברסיטה. זאת ועוד נראה, שזמן הנסיעה חמשים דקות הוא לרכבות עם מעט תחנות עצירה. הדבר הבא, שאני כותב יש לקחת בעירבון מוגבל. זהו דבר, שתיארו בפניי מכרים, אבל אני לא ראיתי את זה מקרוב. ובכן לפי תיאורים משך זמן הנסיעה במכונית ממרכז באר שבע לכפר סבא דרך כביש 6 מן הקטע הדרומי עד מחלף חורשים והמשך נסיעה בכביש 531 הוא כשעה נסיעה. "נסעתם 110 קמ"ש או שיותר?" שאלתי, חושד במידת מה, שאולי הנסיעה הייתה יותר מהירה. הטענה הייתה, שזו הייתה המהירות ולא יותר. לא יודע בוודאות אם זה נכון או לא. אולם אני יודע (נוטה לחשוב), שהם לא טיפוסים שנוסעים מהר. אולי-אולי 120 קמ"ש ועדיין זה אמור להיות איטי מן ה-160 קמ"ש של הרכבת (וכאן קשה לי מאוד להאמין, שזו הייתה המהירות במכונית). מה יוצא? כפר סבא כידוע צפונית מתל אביב וקל וחומר שבמספר ק"מ היא צפונית מתל אביב-ההגנה. במידה ואכן זהו זמן הנסיעה של כשעה במכונית במהירות חוקית, הרי שמצופה, שזמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב עם העצירה בתחנות השונות יהיה קצר מחמשים דקות. לסיכום, אני בעד גם בעד פיתוח של רשת הרכבות לקווים חדשים. לצד זה הגיעה העת לשיפור זמני הנסיעה בקווי הרכבת הקיימים השונים ובקווי הרכבת העתידיים.
 

down under

New member
השוואות זמן נסיעה של רכבת לכלי רכב אחרים
ראשית אציין, שאני בעד פיתוח רשת הרכבות לקווי רכבת לכל אזורי ישראל. מובן לי גם מובן, שהרכבת נועדה להיות כלי תחבורה נוח (בוודאי בהשוואה לישיבה במכונית או באוטובוס), בטוח, איכותי לסביבה ולצד זה כלי יעיל לבעיות תנועה וחניה. הטענה שלי היא, שהתכנון של הרכבות בישראל הוא של זמני נסיעה איטיים יחסית ומוטב היה, שלהשקעה רבה עם הבטחות יהיה כיסוי. נעבור לעניינו: 1. תל אביב-ירושלים בפורום נכתב לפני ימים, שזמן הנסיעה בקו A1 המהיר לא יהיה 28 דקות, אלא לכיוון ה-45 דקות. כנראה עד תחנת תל אביב ההגנה, אך אולי עד תל אביב מרכז. זה כזכור לקו עם תחנת רכבת אחת בלוד. צויין, שבגלל גשרים שונים זמן הנסיעה יהיה ארוך יחסית. כמובן אני מקווה, שזה לא יהיה ל-45, אלא לכיוון ה-35 דקות סבירים בהחלט. מה גם, שלא מובן לי, כיצד בקו שאמורה להיות מהירות הנסיעה 160, אלה יהיו זמני הנסיעה. באיזו מהירות תהיה הנסיעה בגשרים השונים? אני מניח, שיותר מן הששים קמ"ש ממוצעים, שעולה אוטובוס לירושלים. למרות זאת זמן הנסיעה בקו 480 בשעות פנויות מתל אביב מרכז/מסוף 2000 לירושלים כולל עצירה במחלף הראל עם העליות של ירושלים ונסיעה עירונית בתוך העיר הוא כחמשים דקות. כמובן קו A1 קו חשוב, גם עם זמן הנסיעה יהיה 40 דקות. מובן שהוא עדיף על פקקי תנועה ונוח מנסיעה במכונית או באוטובוס. נקווה לטוב. 2. קו באר שבע-תל אביב לפני שנים הצהירו על כארבעים וחמש דקות נסיעה מבאר שבע לתל אביב. כעת מצהירים על חמשים דקות נסיעה. סביר להניח, שזה בין התחנות היותר קרובות, תל אביב-ההגנה לבאר שבע-האוניברסיטה. זאת ועוד נראה, שזמן הנסיעה חמשים דקות הוא לרכבות עם מעט תחנות עצירה. הדבר הבא, שאני כותב יש לקחת בעירבון מוגבל. זהו דבר, שתיארו בפניי מכרים, אבל אני לא ראיתי את זה מקרוב. ובכן לפי תיאורים משך זמן הנסיעה במכונית ממרכז באר שבע לכפר סבא דרך כביש 6 מן הקטע הדרומי עד מחלף חורשים והמשך נסיעה בכביש 531 הוא כשעה נסיעה. "נסעתם 110 קמ"ש או שיותר?" שאלתי, חושד במידת מה, שאולי הנסיעה הייתה יותר מהירה. הטענה הייתה, שזו הייתה המהירות ולא יותר. לא יודע בוודאות אם זה נכון או לא. אולם אני יודע (נוטה לחשוב), שהם לא טיפוסים שנוסעים מהר. אולי-אולי 120 קמ"ש ועדיין זה אמור להיות איטי מן ה-160 קמ"ש של הרכבת (וכאן קשה לי מאוד להאמין, שזו הייתה המהירות במכונית). מה יוצא? כפר סבא כידוע צפונית מתל אביב וקל וחומר שבמספר ק"מ היא צפונית מתל אביב-ההגנה. במידה ואכן זהו זמן הנסיעה של כשעה במכונית במהירות חוקית, הרי שמצופה, שזמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב עם העצירה בתחנות השונות יהיה קצר מחמשים דקות. לסיכום, אני בעד גם בעד פיתוח של רשת הרכבות לקווים חדשים. לצד זה הגיעה העת לשיפור זמני הנסיעה בקווי הרכבת הקיימים השונים ובקווי הרכבת העתידיים.
אורי, בפרייבט מת"א לב"ש גם כשהכביש ריק
לגמרי אם אתה לא עובר את ה-110 קמ"ש זה לוקח כשעה ו-5 דקות עד שעה ו-10 דקות. כשהכביש ריק בשבת בבוקר מנסיון אישי. אז 50 דקות מההגנה לב"ש צפון זה לא טוב, זה לא טוב מאוד, זה ממש מעולה.
 

down under

New member
השוואות זמן נסיעה של רכבת לכלי רכב אחרים
ראשית אציין, שאני בעד פיתוח רשת הרכבות לקווי רכבת לכל אזורי ישראל. מובן לי גם מובן, שהרכבת נועדה להיות כלי תחבורה נוח (בוודאי בהשוואה לישיבה במכונית או באוטובוס), בטוח, איכותי לסביבה ולצד זה כלי יעיל לבעיות תנועה וחניה. הטענה שלי היא, שהתכנון של הרכבות בישראל הוא של זמני נסיעה איטיים יחסית ומוטב היה, שלהשקעה רבה עם הבטחות יהיה כיסוי. נעבור לעניינו: 1. תל אביב-ירושלים בפורום נכתב לפני ימים, שזמן הנסיעה בקו A1 המהיר לא יהיה 28 דקות, אלא לכיוון ה-45 דקות. כנראה עד תחנת תל אביב ההגנה, אך אולי עד תל אביב מרכז. זה כזכור לקו עם תחנת רכבת אחת בלוד. צויין, שבגלל גשרים שונים זמן הנסיעה יהיה ארוך יחסית. כמובן אני מקווה, שזה לא יהיה ל-45, אלא לכיוון ה-35 דקות סבירים בהחלט. מה גם, שלא מובן לי, כיצד בקו שאמורה להיות מהירות הנסיעה 160, אלה יהיו זמני הנסיעה. באיזו מהירות תהיה הנסיעה בגשרים השונים? אני מניח, שיותר מן הששים קמ"ש ממוצעים, שעולה אוטובוס לירושלים. למרות זאת זמן הנסיעה בקו 480 בשעות פנויות מתל אביב מרכז/מסוף 2000 לירושלים כולל עצירה במחלף הראל עם העליות של ירושלים ונסיעה עירונית בתוך העיר הוא כחמשים דקות. כמובן קו A1 קו חשוב, גם עם זמן הנסיעה יהיה 40 דקות. מובן שהוא עדיף על פקקי תנועה ונוח מנסיעה במכונית או באוטובוס. נקווה לטוב. 2. קו באר שבע-תל אביב לפני שנים הצהירו על כארבעים וחמש דקות נסיעה מבאר שבע לתל אביב. כעת מצהירים על חמשים דקות נסיעה. סביר להניח, שזה בין התחנות היותר קרובות, תל אביב-ההגנה לבאר שבע-האוניברסיטה. זאת ועוד נראה, שזמן הנסיעה חמשים דקות הוא לרכבות עם מעט תחנות עצירה. הדבר הבא, שאני כותב יש לקחת בעירבון מוגבל. זהו דבר, שתיארו בפניי מכרים, אבל אני לא ראיתי את זה מקרוב. ובכן לפי תיאורים משך זמן הנסיעה במכונית ממרכז באר שבע לכפר סבא דרך כביש 6 מן הקטע הדרומי עד מחלף חורשים והמשך נסיעה בכביש 531 הוא כשעה נסיעה. "נסעתם 110 קמ"ש או שיותר?" שאלתי, חושד במידת מה, שאולי הנסיעה הייתה יותר מהירה. הטענה הייתה, שזו הייתה המהירות ולא יותר. לא יודע בוודאות אם זה נכון או לא. אולם אני יודע (נוטה לחשוב), שהם לא טיפוסים שנוסעים מהר. אולי-אולי 120 קמ"ש ועדיין זה אמור להיות איטי מן ה-160 קמ"ש של הרכבת (וכאן קשה לי מאוד להאמין, שזו הייתה המהירות במכונית). מה יוצא? כפר סבא כידוע צפונית מתל אביב וקל וחומר שבמספר ק"מ היא צפונית מתל אביב-ההגנה. במידה ואכן זהו זמן הנסיעה של כשעה במכונית במהירות חוקית, הרי שמצופה, שזמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב עם העצירה בתחנות השונות יהיה קצר מחמשים דקות. לסיכום, אני בעד גם בעד פיתוח של רשת הרכבות לקווים חדשים. לצד זה הגיעה העת לשיפור זמני הנסיעה בקווי הרכבת הקיימים השונים ובקווי הרכבת העתידיים.
ועוד משהו לגבי כפ"ס
כפ"ס קרובה הרבה יותר, אחושלוק הרבה יותר לכביש 6 מאשר ת"א. מת"א להגיע לכביש 6, כשנוסעים על 110 קמ"ש ואין תנועה לוקח כמעט 12 או 13 דקות. מכפ"ס מגיעים לכביש 6 תוך 2 או 3 דקות כשאין תנועה מאזור מזרח כפ"ס. אל תשכח לקחת זאת בחשבון. נראה לי שאכן שכחת. וכאמור, לא פעם ולא פעמיים נסעתי בפרייבט בשבת בבוקר כשהכבישים כמעט ריקים לב"ש. מבר אילן לצפון העיר לקח כמה דקות מעל שעה. יש לי חבר מרצה באונ' שם, הוא הרבה פעמים אמר לי שלוקח לו כשעה ו-10 דקות באמצע הלילה או בשעות מתות לעשות את הדרך בפרייבט לגוש דן.
 

mister K

New member
ועוד משהו לגבי כפ"ס
כפ"ס קרובה הרבה יותר, אחושלוק הרבה יותר לכביש 6 מאשר ת"א. מת"א להגיע לכביש 6, כשנוסעים על 110 קמ"ש ואין תנועה לוקח כמעט 12 או 13 דקות. מכפ"ס מגיעים לכביש 6 תוך 2 או 3 דקות כשאין תנועה מאזור מזרח כפ"ס. אל תשכח לקחת זאת בחשבון. נראה לי שאכן שכחת. וכאמור, לא פעם ולא פעמיים נסעתי בפרייבט בשבת בבוקר כשהכבישים כמעט ריקים לב"ש. מבר אילן לצפון העיר לקח כמה דקות מעל שעה. יש לי חבר מרצה באונ' שם, הוא הרבה פעמים אמר לי שלוקח לו כשעה ו-10 דקות באמצע הלילה או בשעות מתות לעשות את הדרך בפרייבט לגוש דן.
זה בערך הזמן שלוקח לאוטובוס.
באוטובוס ישיר שמוגבל ל-100 קמ"ש, בשעות שבהן הכביש פנוי לחלוטין, הנסיעה מתמח"ת/רכבת מרכז עד התחנה הראשונה בבאר שבע (מרכז אורן) דרך כביש 40 לוקחת שעה ו-8 דקות לכל הפחות.
 

אורי404

New member
ועוד משהו לגבי כפ"ס
כפ"ס קרובה הרבה יותר, אחושלוק הרבה יותר לכביש 6 מאשר ת"א. מת"א להגיע לכביש 6, כשנוסעים על 110 קמ"ש ואין תנועה לוקח כמעט 12 או 13 דקות. מכפ"ס מגיעים לכביש 6 תוך 2 או 3 דקות כשאין תנועה מאזור מזרח כפ"ס. אל תשכח לקחת זאת בחשבון. נראה לי שאכן שכחת. וכאמור, לא פעם ולא פעמיים נסעתי בפרייבט בשבת בבוקר כשהכבישים כמעט ריקים לב"ש. מבר אילן לצפון העיר לקח כמה דקות מעל שעה. יש לי חבר מרצה באונ' שם, הוא הרבה פעמים אמר לי שלוקח לו כשעה ו-10 דקות באמצע הלילה או בשעות מתות לעשות את הדרך בפרייבט לגוש דן.
קודם כל אני צריך לבדוק עימם מחדש את
זמן הנסיעה, שהם אמרו. בכל מקרה לקחתי בחשבון, שכפר סבא קרובה מאוד לכביש 6, בניגוד לתל אביב. גם הכוונה הייתה לאזור של הצומת המזרחי של כפר סבא (צומת של כביש 55 עם 40). טוב לדעת, שחמשים דקות זה מעולה ברכבת. עדיין אני מניח, שמדובר ברכבת ללא עצירות בלהבים, בקרית מנחם וברמלה (אם תהיה עצירה שם ואני בעד). כך אני מניח, שייקח כשעה מבאר שבע-צפון לתל אביב ההגנה. כמובן שלא יובן לא נכון, אני חושב שפרוייקט שדרוג הקו לבאר שבע הוא מבין הפרוייקטים החשובים ביותר.
 
השוואות זמן נסיעה של רכבת לכלי רכב אחרים
ראשית אציין, שאני בעד פיתוח רשת הרכבות לקווי רכבת לכל אזורי ישראל. מובן לי גם מובן, שהרכבת נועדה להיות כלי תחבורה נוח (בוודאי בהשוואה לישיבה במכונית או באוטובוס), בטוח, איכותי לסביבה ולצד זה כלי יעיל לבעיות תנועה וחניה. הטענה שלי היא, שהתכנון של הרכבות בישראל הוא של זמני נסיעה איטיים יחסית ומוטב היה, שלהשקעה רבה עם הבטחות יהיה כיסוי. נעבור לעניינו: 1. תל אביב-ירושלים בפורום נכתב לפני ימים, שזמן הנסיעה בקו A1 המהיר לא יהיה 28 דקות, אלא לכיוון ה-45 דקות. כנראה עד תחנת תל אביב ההגנה, אך אולי עד תל אביב מרכז. זה כזכור לקו עם תחנת רכבת אחת בלוד. צויין, שבגלל גשרים שונים זמן הנסיעה יהיה ארוך יחסית. כמובן אני מקווה, שזה לא יהיה ל-45, אלא לכיוון ה-35 דקות סבירים בהחלט. מה גם, שלא מובן לי, כיצד בקו שאמורה להיות מהירות הנסיעה 160, אלה יהיו זמני הנסיעה. באיזו מהירות תהיה הנסיעה בגשרים השונים? אני מניח, שיותר מן הששים קמ"ש ממוצעים, שעולה אוטובוס לירושלים. למרות זאת זמן הנסיעה בקו 480 בשעות פנויות מתל אביב מרכז/מסוף 2000 לירושלים כולל עצירה במחלף הראל עם העליות של ירושלים ונסיעה עירונית בתוך העיר הוא כחמשים דקות. כמובן קו A1 קו חשוב, גם עם זמן הנסיעה יהיה 40 דקות. מובן שהוא עדיף על פקקי תנועה ונוח מנסיעה במכונית או באוטובוס. נקווה לטוב. 2. קו באר שבע-תל אביב לפני שנים הצהירו על כארבעים וחמש דקות נסיעה מבאר שבע לתל אביב. כעת מצהירים על חמשים דקות נסיעה. סביר להניח, שזה בין התחנות היותר קרובות, תל אביב-ההגנה לבאר שבע-האוניברסיטה. זאת ועוד נראה, שזמן הנסיעה חמשים דקות הוא לרכבות עם מעט תחנות עצירה. הדבר הבא, שאני כותב יש לקחת בעירבון מוגבל. זהו דבר, שתיארו בפניי מכרים, אבל אני לא ראיתי את זה מקרוב. ובכן לפי תיאורים משך זמן הנסיעה במכונית ממרכז באר שבע לכפר סבא דרך כביש 6 מן הקטע הדרומי עד מחלף חורשים והמשך נסיעה בכביש 531 הוא כשעה נסיעה. "נסעתם 110 קמ"ש או שיותר?" שאלתי, חושד במידת מה, שאולי הנסיעה הייתה יותר מהירה. הטענה הייתה, שזו הייתה המהירות ולא יותר. לא יודע בוודאות אם זה נכון או לא. אולם אני יודע (נוטה לחשוב), שהם לא טיפוסים שנוסעים מהר. אולי-אולי 120 קמ"ש ועדיין זה אמור להיות איטי מן ה-160 קמ"ש של הרכבת (וכאן קשה לי מאוד להאמין, שזו הייתה המהירות במכונית). מה יוצא? כפר סבא כידוע צפונית מתל אביב וקל וחומר שבמספר ק"מ היא צפונית מתל אביב-ההגנה. במידה ואכן זהו זמן הנסיעה של כשעה במכונית במהירות חוקית, הרי שמצופה, שזמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב עם העצירה בתחנות השונות יהיה קצר מחמשים דקות. לסיכום, אני בעד גם בעד פיתוח של רשת הרכבות לקווים חדשים. לצד זה הגיעה העת לשיפור זמני הנסיעה בקווי הרכבת הקיימים השונים ובקווי הרכבת העתידיים.
מנסיון שלי
מערד לכפר-סבא על כביש 6 כ-1:45, ולכן מבאר-שבע אמור להיות כ-1:15. כל זה בלי לעבור את המהירות המותרת על-פי חוק. קח בחשבון שהפקקים של כביש 531 בבוקר (ויש כאלה) עדיין לא משתווים לפקקים בכניסות לת"א. עוד מנסיוני - קווים 370/380 נוסעים בד"כ כ-1:15, בשעות שבהן אין פקקים. מסלול הרכבת ארוך יותר מבחינת הקילומטראז' (לוד), ולכן 50 דק' מההגנה לב"ש-אוניברסיטה נשמע לי לא רק זמן הגיוני אלא גם טוב בהשוואה לאוטובוס. אם הרכבת תיסע במסלול דומה לאוטובוס (כלומר דרומה על מסילת האיילון לצומת פלשת ומשם במסילה חדשה לאזור כפר-מנחם) אפשר יהיה אולי אפילו לקצץ עוד 10 דקות (וחזון למועד). והנה עוד רעיון/הגיג לעתיד הרחוק יותר. נניח שמצליחים לקצר את הנסיעה ברכבת מב"ש-אוניברסיטה לת"א-ההגנה ל-45 דק', ונניח שיש מסילה טובה לדימונה (בלי הפיתולים) ולערד: שתי הערים הללו יהיו במרחק של 60-70 דק' מת"א (אורך המסילה מב"ש לכל אחת משתי הערים הללו יהיה כ-40 ק"מ, כלומר 20-25 דק' נסיעה).
 

אורי404

New member
מנסיון שלי
מערד לכפר-סבא על כביש 6 כ-1:45, ולכן מבאר-שבע אמור להיות כ-1:15. כל זה בלי לעבור את המהירות המותרת על-פי חוק. קח בחשבון שהפקקים של כביש 531 בבוקר (ויש כאלה) עדיין לא משתווים לפקקים בכניסות לת"א. עוד מנסיוני - קווים 370/380 נוסעים בד"כ כ-1:15, בשעות שבהן אין פקקים. מסלול הרכבת ארוך יותר מבחינת הקילומטראז' (לוד), ולכן 50 דק' מההגנה לב"ש-אוניברסיטה נשמע לי לא רק זמן הגיוני אלא גם טוב בהשוואה לאוטובוס. אם הרכבת תיסע במסלול דומה לאוטובוס (כלומר דרומה על מסילת האיילון לצומת פלשת ומשם במסילה חדשה לאזור כפר-מנחם) אפשר יהיה אולי אפילו לקצץ עוד 10 דקות (וחזון למועד). והנה עוד רעיון/הגיג לעתיד הרחוק יותר. נניח שמצליחים לקצר את הנסיעה ברכבת מב"ש-אוניברסיטה לת"א-ההגנה ל-45 דק', ונניח שיש מסילה טובה לדימונה (בלי הפיתולים) ולערד: שתי הערים הללו יהיו במרחק של 60-70 דק' מת"א (אורך המסילה מב"ש לכל אחת משתי הערים הללו יהיה כ-40 ק"מ, כלומר 20-25 דק' נסיעה).
על הבהרת המידע.אני בעד מה, שכתבת
על תכנית עתידית. למרבה הצער זה נראה עוד רחוק מביצוע.
 

amit1270

New member
השוואות זמן נסיעה של רכבת לכלי רכב אחרים
ראשית אציין, שאני בעד פיתוח רשת הרכבות לקווי רכבת לכל אזורי ישראל. מובן לי גם מובן, שהרכבת נועדה להיות כלי תחבורה נוח (בוודאי בהשוואה לישיבה במכונית או באוטובוס), בטוח, איכותי לסביבה ולצד זה כלי יעיל לבעיות תנועה וחניה. הטענה שלי היא, שהתכנון של הרכבות בישראל הוא של זמני נסיעה איטיים יחסית ומוטב היה, שלהשקעה רבה עם הבטחות יהיה כיסוי. נעבור לעניינו: 1. תל אביב-ירושלים בפורום נכתב לפני ימים, שזמן הנסיעה בקו A1 המהיר לא יהיה 28 דקות, אלא לכיוון ה-45 דקות. כנראה עד תחנת תל אביב ההגנה, אך אולי עד תל אביב מרכז. זה כזכור לקו עם תחנת רכבת אחת בלוד. צויין, שבגלל גשרים שונים זמן הנסיעה יהיה ארוך יחסית. כמובן אני מקווה, שזה לא יהיה ל-45, אלא לכיוון ה-35 דקות סבירים בהחלט. מה גם, שלא מובן לי, כיצד בקו שאמורה להיות מהירות הנסיעה 160, אלה יהיו זמני הנסיעה. באיזו מהירות תהיה הנסיעה בגשרים השונים? אני מניח, שיותר מן הששים קמ"ש ממוצעים, שעולה אוטובוס לירושלים. למרות זאת זמן הנסיעה בקו 480 בשעות פנויות מתל אביב מרכז/מסוף 2000 לירושלים כולל עצירה במחלף הראל עם העליות של ירושלים ונסיעה עירונית בתוך העיר הוא כחמשים דקות. כמובן קו A1 קו חשוב, גם עם זמן הנסיעה יהיה 40 דקות. מובן שהוא עדיף על פקקי תנועה ונוח מנסיעה במכונית או באוטובוס. נקווה לטוב. 2. קו באר שבע-תל אביב לפני שנים הצהירו על כארבעים וחמש דקות נסיעה מבאר שבע לתל אביב. כעת מצהירים על חמשים דקות נסיעה. סביר להניח, שזה בין התחנות היותר קרובות, תל אביב-ההגנה לבאר שבע-האוניברסיטה. זאת ועוד נראה, שזמן הנסיעה חמשים דקות הוא לרכבות עם מעט תחנות עצירה. הדבר הבא, שאני כותב יש לקחת בעירבון מוגבל. זהו דבר, שתיארו בפניי מכרים, אבל אני לא ראיתי את זה מקרוב. ובכן לפי תיאורים משך זמן הנסיעה במכונית ממרכז באר שבע לכפר סבא דרך כביש 6 מן הקטע הדרומי עד מחלף חורשים והמשך נסיעה בכביש 531 הוא כשעה נסיעה. "נסעתם 110 קמ"ש או שיותר?" שאלתי, חושד במידת מה, שאולי הנסיעה הייתה יותר מהירה. הטענה הייתה, שזו הייתה המהירות ולא יותר. לא יודע בוודאות אם זה נכון או לא. אולם אני יודע (נוטה לחשוב), שהם לא טיפוסים שנוסעים מהר. אולי-אולי 120 קמ"ש ועדיין זה אמור להיות איטי מן ה-160 קמ"ש של הרכבת (וכאן קשה לי מאוד להאמין, שזו הייתה המהירות במכונית). מה יוצא? כפר סבא כידוע צפונית מתל אביב וקל וחומר שבמספר ק"מ היא צפונית מתל אביב-ההגנה. במידה ואכן זהו זמן הנסיעה של כשעה במכונית במהירות חוקית, הרי שמצופה, שזמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב עם העצירה בתחנות השונות יהיה קצר מחמשים דקות. לסיכום, אני בעד גם בעד פיתוח של רשת הרכבות לקווים חדשים. לצד זה הגיעה העת לשיפור זמני הנסיעה בקווי הרכבת הקיימים השונים ובקווי הרכבת העתידיים.
מייקל אשבי כתב כאן על 45 דקות ב-A1
אבל לא זכור לי שהוא כתב בין אילו תחנות. קשה לי להאמין שמדובר בתחנת ההגנה. זה פשוט לא נשמע לי הגיוני. הרי בתוכנית שדרוג הקו לבאר שבע מדברים על 50 דקות בין ת"א ההגנה לב"ש צפון. גם אם זאת הגזמה והנסיעה תיקח שעה ללא עצירות, עדיין מדובר בקו כמעט כפול באורכו מ-A1, ולא פחות (בעצם יותר) בעייתי מבחינת מפגשים עם קווים אחרים ומעבר בתחנות. 35 דקות ללא עצירה בנתב"ג נראה לי זמן סביר ואפילו די איטי עבור הקו המהיר.
 

אורי404

New member
מייקל אשבי כתב כאן על 45 דקות ב-A1
אבל לא זכור לי שהוא כתב בין אילו תחנות. קשה לי להאמין שמדובר בתחנת ההגנה. זה פשוט לא נשמע לי הגיוני. הרי בתוכנית שדרוג הקו לבאר שבע מדברים על 50 דקות בין ת"א ההגנה לב"ש צפון. גם אם זאת הגזמה והנסיעה תיקח שעה ללא עצירות, עדיין מדובר בקו כמעט כפול באורכו מ-A1, ולא פחות (בעצם יותר) בעייתי מבחינת מפגשים עם קווים אחרים ומעבר בתחנות. 35 דקות ללא עצירה בנתב"ג נראה לי זמן סביר ואפילו די איטי עבור הקו המהיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה