או רכבת לאילת, או רכבת קלה בת"א

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
או רכבת לאילת, או רכבת קלה בת"א
הצמד המוביל את תוכנית ההאצה בתחום התשתיות, עמית לנג ואבי דור, מודע היטב למשמעות ההשקעה בתשתיות לדחיפה של כל המשק, אבל גם למגבלות התקציביות. http://globes.co.il/news/article.aspx?did=1000479788&fid=607&fromMador=607 בדומה למה שתמיד טענתי, פיתוח כבישים בא על חשבון פיתוח תח"צ. כשמנסים לפתח גם וגם מקבלים גם לא וגם לא. ובאותו האופן, אם יקימו את הקו לאילת שהמשמעות התחבורתית שלו היא זניחה למדיי סביר להניח שפרוייקט אחר חשוב הרבה יותר יפגע.
 

Rubim88

New member
או רכבת לאילת, או רכבת קלה בת"א
הצמד המוביל את תוכנית ההאצה בתחום התשתיות, עמית לנג ואבי דור, מודע היטב למשמעות ההשקעה בתשתיות לדחיפה של כל המשק, אבל גם למגבלות התקציביות. http://globes.co.il/news/article.aspx?did=1000479788&fid=607&fromMador=607 בדומה למה שתמיד טענתי, פיתוח כבישים בא על חשבון פיתוח תח"צ. כשמנסים לפתח גם וגם מקבלים גם לא וגם לא. ובאותו האופן, אם יקימו את הקו לאילת שהמשמעות התחבורתית שלו היא זניחה למדיי סביר להניח שפרוייקט אחר חשוב הרבה יותר יפגע.
הקטע הוא שלא מנסים לפתח, אלא מפתחים ב"כאילו".
אז כשלא מנסים לפתח את מה שהיה צריך להיות קיים כבר משנות ה70-80, מקבלים ב*מפתיע* כמעט כלום.
 

raminec

New member
הקטע הוא שלא מנסים לפתח, אלא מפתחים ב"כאילו".
אז כשלא מנסים לפתח את מה שהיה צריך להיות קיים כבר משנות ה70-80, מקבלים ב*מפתיע* כמעט כלום.
למה הכוונה מפתחים ב"כאילו"?
על ה"כאילו" מסילות נוסעות "כאילו" רכבות עם "כאילו" קרונות שבהם יושבים "כאילו" נוסעים?
 

down under

New member
למה הכוונה מפתחים ב"כאילו"?
על ה"כאילו" מסילות נוסעות "כאילו" רכבות עם "כאילו" קרונות שבהם יושבים "כאילו" נוסעים?
זה קוד סתרים לתקשורת עם מרגלים
במשפט הזה הוא גרם למרגל כלשהו לעשות פעולה כלשהי. אם הוא יגלה לך הוא יצטרך להרוג אותך...
 

Rubim88

New member
יש לי הרגשה שאני לא "קשה התפיסה"
היחיד בפורום שלא הבין על מה אתה מדבר.
נו באמת , די להתמם..
הרי כמה הכריזו, נשקיע ככה וככה, נבנה ככה וככה...בשנת XXXX יהיה ככה וככה..ומה התוצאה? קשה להבין אה? צמד חמד(?) "קשי התפיסה"..
 

easylivin

New member
הקטע הוא שלא מנסים לפתח, אלא מפתחים ב"כאילו".
אז כשלא מנסים לפתח את מה שהיה צריך להיות קיים כבר משנות ה70-80, מקבלים ב*מפתיע* כמעט כלום.
מה קרה לך? בטח שמפתחים פה תח"ץ "באמת"!
ממש כמו בשוויץ. לא מדברים - סוללים! וגם עומדים בלו"ז בדיוק שוויצרי.
 

EmGee

New member
או רכבת לאילת, או רכבת קלה בת"א
הצמד המוביל את תוכנית ההאצה בתחום התשתיות, עמית לנג ואבי דור, מודע היטב למשמעות ההשקעה בתשתיות לדחיפה של כל המשק, אבל גם למגבלות התקציביות. http://globes.co.il/news/article.aspx?did=1000479788&fid=607&fromMador=607 בדומה למה שתמיד טענתי, פיתוח כבישים בא על חשבון פיתוח תח"צ. כשמנסים לפתח גם וגם מקבלים גם לא וגם לא. ובאותו האופן, אם יקימו את הקו לאילת שהמשמעות התחבורתית שלו היא זניחה למדיי סביר להניח שפרוייקט אחר חשוב הרבה יותר יפגע.
המשמעות של רכבת לאילת
היא קודם כל עניין של סחורות, רכבות נוסעים זה עניין זניח למדי. כל יום יוצאות אלפי משאיות מנצל אילת למרכז הארץ, חלק יבוא וחלק תחנת מעבר מים סוף לים התיכון, מעין אלטרנטיבה לתעלת סואץ.
 

raminec

New member
המשמעות של רכבת לאילת
היא קודם כל עניין של סחורות, רכבות נוסעים זה עניין זניח למדי. כל יום יוצאות אלפי משאיות מנצל אילת למרכז הארץ, חלק יבוא וחלק תחנת מעבר מים סוף לים התיכון, מעין אלטרנטיבה לתעלת סואץ.
אלפי? אתה בטוח?
נשמע לי קצת מוגזם. אלף משאיות ביום זה אומר למעלה מארבעים משאיות בשעה בכל אחת משעות היממה בכל יום מימות השנה. שווה ערך ל 10 רכבות משא עם 100 מכולות ביום בכל רכבת. אני לא חושב שראיתי אי פעם משהו דומה לזה. נמל אילת הוא נמל יחסית קטן בהשוואה לנמל אשדוד ונמל חיפה. אם המצב היה כמו שאתה מתאר אותו אז וודאי שהיה כדאי להקים מסילת רכבת לרכבות משא.
 

EmGee

New member
אלפי? אתה בטוח?
נשמע לי קצת מוגזם. אלף משאיות ביום זה אומר למעלה מארבעים משאיות בשעה בכל אחת משעות היממה בכל יום מימות השנה. שווה ערך ל 10 רכבות משא עם 100 מכולות ביום בכל רכבת. אני לא חושב שראיתי אי פעם משהו דומה לזה. נמל אילת הוא נמל יחסית קטן בהשוואה לנמל אשדוד ונמל חיפה. אם המצב היה כמו שאתה מתאר אותו אז וודאי שהיה כדאי להקים מסילת רכבת לרכבות משא.
תאמת הבאתי את ה"נתון" אלפי מבלי לבדוק לעומק
אבל בדקתי וראיתי שבנמל אילת עוברים מידי שנה סחורות ב2 מליליון טון. אם משאית ממוצעת מסוגלת לסחוב 10 טון סחורה, מדובר ב200,000 משאיות בשנה.
 

raminec

New member
תאמת הבאתי את ה"נתון" אלפי מבלי לבדוק לעומק
אבל בדקתי וראיתי שבנמל אילת עוברים מידי שנה סחורות ב2 מליליון טון. אם משאית ממוצעת מסוגלת לסחוב 10 טון סחורה, מדובר ב200,000 משאיות בשנה.
לדעתי משאית לא עולה על כביש הערבה עם פחות
מ- 20 טון סחורה וצפונה (אולי אלון 58 יודע לתת אומדן טוב יותר). לפי החישוב הזה מדובר בפחות מ- 300 משאיות ביום. זה בטח לא אלפי משאיות, אפילו אם משאית ממוצעת לוקחת 10 טון.
 

amit1270

New member
לדעתי משאית לא עולה על כביש הערבה עם פחות
מ- 20 טון סחורה וצפונה (אולי אלון 58 יודע לתת אומדן טוב יותר). לפי החישוב הזה מדובר בפחות מ- 300 משאיות ביום. זה בטח לא אלפי משאיות, אפילו אם משאית ממוצעת לוקחת 10 טון.
זה עדיין יותר מדי (ויש גם חזור...)
חוצמזה אני מאמין שרוצים להרחיב את הפעילות בנמל ולא לצמצם אותה.
 

raminec

New member
זה עדיין יותר מדי (ויש גם חזור...)
חוצמזה אני מאמין שרוצים להרחיב את הפעילות בנמל ולא לצמצם אותה.
אולי רוצים להרחיב את הפעילות בנמל
אבל אין איך. הנמל מוגבל מאוד בשטחו ואין לאן להרחיב אותו.
 

אורי404

New member
אולי רוצים להרחיב את הפעילות בנמל
אבל אין איך. הנמל מוגבל מאוד בשטחו ואין לאן להרחיב אותו.
אמור להיות על זה פרוייקט העתקת נמל אילת
לא יודע מתי ולא נראה, שזה יהיה בטווח הזמן הקרוב.
 

בועז ל

New member
אמור להיות על זה פרוייקט העתקת נמל אילת
לא יודע מתי ולא נראה, שזה יהיה בטווח הזמן הקרוב.
למרות שרובנו כאן רוצים לראות בהרחבת רשת
המסילות, צריך להיות מודעים לכך שהקו לאילת נוגע במחלוקת אמתית ועניינית ואכן קיימים ספקות באשר לכדאיותו הכלכלית. בינתיים, פרט להצהרות, לא נתקבלה שום החלטה ביצועית מחייבת בקשר לפרויקט שטרם תוקצב ומועד סיומו אינו נראה בעשור הקרוב. לפיכך, העיסוק בשאלה האם לא כדאי להפנות את התקציבים המתוכננים לקו לאילת לטובת האצת פרויקטים קיימים או חדשים וצנועים יותר, לגיטימית ביותר.
 

down under

New member
למרות שרובנו כאן רוצים לראות בהרחבת רשת
המסילות, צריך להיות מודעים לכך שהקו לאילת נוגע במחלוקת אמתית ועניינית ואכן קיימים ספקות באשר לכדאיותו הכלכלית. בינתיים, פרט להצהרות, לא נתקבלה שום החלטה ביצועית מחייבת בקשר לפרויקט שטרם תוקצב ומועד סיומו אינו נראה בעשור הקרוב. לפיכך, העיסוק בשאלה האם לא כדאי להפנות את התקציבים המתוכננים לקו לאילת לטובת האצת פרויקטים קיימים או חדשים וצנועים יותר, לגיטימית ביותר.
השאלה שצריך לשאול, בועז, היא
האם חוסר הכדאיות הכלכלי של הקו לאילת הוא באותה רמה של "חוסר כדאיות כלכלי" של הקו לבאר שבע. להזכירך, לפני כעשור "חכמי" האוצר קבעו שלא כדאי לחדש את קו הרכבת מת"א לב"ש (לא שלך, של הכבאי ואברהם אבינו ובית משפט מחוזי) כי הוא לא כדאי כלכלי. וראו זה פלא, בקו בין ת"א לבאר 7, יש (ולא בימי א'!!) כ-5,000 עד 6,000 נוסעים. בימי א' יש מעל 10,000. כן רבבת נוסעים ביום אחד הוא יום ראשון בשבוע. אז, כאמור, האם שני חוסר הכדאיות הכלכלית הן באותה רמה או לא.
 

בועז ל

New member
השאלה שצריך לשאול, בועז, היא
האם חוסר הכדאיות הכלכלי של הקו לאילת הוא באותה רמה של "חוסר כדאיות כלכלי" של הקו לבאר שבע. להזכירך, לפני כעשור "חכמי" האוצר קבעו שלא כדאי לחדש את קו הרכבת מת"א לב"ש (לא שלך, של הכבאי ואברהם אבינו ובית משפט מחוזי) כי הוא לא כדאי כלכלי. וראו זה פלא, בקו בין ת"א לבאר 7, יש (ולא בימי א'!!) כ-5,000 עד 6,000 נוסעים. בימי א' יש מעל 10,000. כן רבבת נוסעים ביום אחד הוא יום ראשון בשבוע. אז, כאמור, האם שני חוסר הכדאיות הכלכלית הן באותה רמה או לא.
גם זו שאלה לגיטימית, כמובן.
אותי מטריד חוסר היכולת לקבל החלטות מחייבות בנושא. כן קו לאילת/לא קו לאילת, כן או לא כלכלי- שום דבר לא זז. הגיע הזמן להחלטות!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה