לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2228822,288 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'או רכבת לאילת, או רכבת קלה בת"א'
או רכבת לאילת, או רכבת קלה בת"א
<< ההודעה הנוכחית
12/07/2009 | 17:03
70
41
הצמד המוביל את תוכנית ההאצה בתחום התשתיות, עמית לנג ואבי דור, מודע היטב למשמעות ההשקעה בתשתיות לדחיפה של כל המשק, אבל גם למגבלות התקציביות.
http://globes.co.il/news/article.aspx?did=10004797...
בדומה למה שתמיד טענתי, פיתוח כבישים בא על חשבון פיתוח תח"צ. כשמנסים לפתח גם וגם מקבלים גם לא וגם לא. ובאותו האופן, אם יקימו את הקו לאילת שהמשמעות התחבורתית שלו היא זניחה למדיי סביר להניח שפרוייקט אחר חשוב הרבה יותר יפגע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הקטע הוא שלא מנסים לפתח, אלא מפתחים ב"כאילו".'
הקטע הוא שלא מנסים לפתח, אלא מפתחים ב"כאילו".
12/07/2009 | 17:50
8
4
אז כשלא מנסים לפתח את מה שהיה צריך להיות קיים כבר משנות ה70-80, מקבלים ב*מפתיע* כמעט כלום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למה הכוונה מפתחים ב"כאילו"?'
למה הכוונה מפתחים ב"כאילו"?
12/07/2009 | 18:09
5
2
על ה"כאילו" מסילות נוסעות "כאילו" רכבות עם "כאילו" קרונות שבהם יושבים "כאילו" נוסעים?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה קוד סתרים לתקשורת עם מרגלים'
זה קוד סתרים לתקשורת עם מרגלים
12/07/2009 | 18:17
1
5
במשפט הזה הוא גרם למרגל כלשהו לעשות פעולה כלשהי.
אם הוא יגלה לך הוא יצטרך להרוג אותך...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קצת מחשבה, לא צריך יותר..'
קצת מחשבה, לא צריך יותר..
12/07/2009 | 19:51
4
לצפיה ב-'"בכאילו" זה לדבר הרבה ולעשות מעט..ממש לא קשה '
"בכאילו" זה לדבר הרבה ולעשות מעט..ממש לא קשה
12/07/2009 | 19:49
2
3
לצפיה ב-'יש לי הרגשה שאני לא "קשה התפיסה"'
יש לי הרגשה שאני לא "קשה התפיסה"
12/07/2009 | 21:32
1
4
היחיד בפורום שלא הבין על מה אתה מדבר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נו באמת , די להתמם..'
נו באמת , די להתמם..
12/07/2009 | 21:43
4
הרי כמה הכריזו, נשקיע ככה וככה, נבנה ככה וככה...בשנת XXXX יהיה ככה וככה..ומה התוצאה?
קשה להבין אה? צמד חמד(?) "קשי התפיסה"..
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה קרה לך? בטח שמפתחים פה תח"ץ "באמת"!'
מה קרה לך? בטח שמפתחים פה תח"ץ "באמת"!
12/07/2009 | 22:59
1
2
ממש כמו בשוויץ. לא מדברים - סוללים! וגם עומדים בלו"ז בדיוק שוויצרי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עומדים בלו"ז, בדגש על "עומדים" '
עומדים בלו"ז, בדגש על "עומדים"
13/07/2009 | 02:12
2
לצפיה ב-'המשמעות של רכבת לאילת'
המשמעות של רכבת לאילת
12/07/2009 | 18:50
52
1
היא קודם כל עניין של סחורות, רכבות נוסעים זה עניין זניח למדי.
כל יום יוצאות אלפי משאיות מנצל אילת למרכז הארץ, חלק יבוא וחלק תחנת מעבר מים סוף לים התיכון, מעין אלטרנטיבה לתעלת סואץ.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אלפי? אתה בטוח?'
אלפי? אתה בטוח?
12/07/2009 | 19:09
47
2
נשמע לי קצת מוגזם.
אלף משאיות ביום זה אומר למעלה מארבעים משאיות בשעה בכל אחת משעות היממה בכל יום מימות השנה. שווה ערך ל 10 רכבות משא עם 100 מכולות ביום בכל רכבת. אני לא חושב שראיתי אי פעם משהו דומה לזה.
נמל אילת הוא נמל יחסית קטן בהשוואה לנמל אשדוד ונמל חיפה. אם המצב היה כמו שאתה מתאר אותו אז וודאי שהיה כדאי להקים מסילת רכבת לרכבות משא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תאמת הבאתי את ה"נתון" אלפי מבלי לבדוק לעומק'
תאמת הבאתי את ה"נתון" אלפי מבלי לבדוק לעומק
12/07/2009 | 19:19
46
2
אבל בדקתי וראיתי שבנמל אילת עוברים מידי שנה סחורות ב2 מליליון טון.
אם משאית ממוצעת מסוגלת לסחוב 10 טון סחורה, מדובר ב200,000 משאיות בשנה.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי משאית לא עולה על כביש הערבה עם פחות'
לדעתי משאית לא עולה על כביש הערבה עם פחות
12/07/2009 | 19:38
45
1
מ- 20 טון סחורה וצפונה (אולי אלון 58 יודע לתת אומדן טוב יותר). לפי החישוב הזה מדובר בפחות מ- 300 משאיות ביום. זה בטח לא אלפי משאיות, אפילו אם משאית ממוצעת לוקחת 10 טון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה עדיין יותר מדי (ויש גם חזור...)'
זה עדיין יותר מדי (ויש גם חזור...)
13/07/2009 | 02:16
44
חוצמזה אני מאמין שרוצים להרחיב את הפעילות בנמל ולא לצמצם אותה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי רוצים להרחיב את הפעילות בנמל'
אולי רוצים להרחיב את הפעילות בנמל
13/07/2009 | 07:43
43
אבל אין איך. הנמל מוגבל מאוד בשטחו ואין לאן להרחיב אותו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אמור להיות על זה פרוייקט העתקת נמל אילת'
אמור להיות על זה פרוייקט העתקת נמל אילת
13/07/2009 | 08:03
40
לא יודע מתי ולא נראה, שזה יהיה בטווח הזמן הקרוב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למרות שרובנו כאן רוצים לראות בהרחבת רשת '
למרות שרובנו כאן רוצים לראות בהרחבת רשת
13/07/2009 | 12:49
39
1
המסילות, צריך להיות מודעים לכך שהקו לאילת נוגע במחלוקת אמתית ועניינית ואכן קיימים ספקות באשר לכדאיותו הכלכלית. בינתיים, פרט להצהרות, לא נתקבלה שום החלטה ביצועית מחייבת בקשר לפרויקט שטרם תוקצב ומועד סיומו אינו נראה בעשור הקרוב. לפיכך, העיסוק בשאלה האם לא כדאי להפנות את התקציבים המתוכננים לקו לאילת לטובת האצת פרויקטים קיימים או חדשים וצנועים יותר, לגיטימית ביותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השאלה שצריך לשאול, בועז, היא'
השאלה שצריך לשאול, בועז, היא
13/07/2009 | 13:53
14
1
האם חוסר הכדאיות הכלכלי של הקו לאילת הוא באותה רמה של "חוסר כדאיות כלכלי" של הקו לבאר שבע.
להזכירך, לפני כעשור "חכמי" האוצר קבעו שלא כדאי לחדש את קו הרכבת מת"א לב"ש (לא שלך, של הכבאי ואברהם אבינו ובית משפט מחוזי) כי הוא לא כדאי כלכלי.
וראו זה פלא, בקו בין ת"א לבאר 7, יש (ולא בימי א'!!) כ-5,000 עד 6,000 נוסעים. בימי א' יש מעל 10,000.
כן רבבת נוסעים ביום אחד הוא יום ראשון בשבוע.

אז, כאמור, האם שני חוסר הכדאיות הכלכלית הן באותה רמה או לא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם זו שאלה לגיטימית, כמובן.'
גם זו שאלה לגיטימית, כמובן.
13/07/2009 | 14:39
2
אותי מטריד חוסר היכולת לקבל החלטות מחייבות בנושא. כן קו לאילת/לא קו לאילת, כן או לא כלכלי- שום דבר לא זז. הגיע הזמן להחלטות!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שאלות שונות, השערות שונות על הקו לאילת'
שאלות שונות, השערות שונות על הקו לאילת
13/07/2009 | 17:52
12
1
קובי, אני לא כלכלן ולא בקיא לגמרי.
אבל.נתייחס לקו לאילת, קודם כל כקו משא.
למעשה כיום משאיות רבות, כולל משאיות שונות נוסעות שם.
הכוונה ל"משאיות שונות" היא למשאיות עם שתי עגלות ענקיות.
משאיות, שלמיטב ידיעתי נוסעות בישראל רק מאילת לאזור ים המלח. אני לא יודע, כיצד הן נקראות.
חלק מהן וממשאיות שונות נוסעות למעשה למסוף צין, שמשם המשך שירות של רכבת ישראל.
מסקנת הביניים כאן היא, שכבר בנקודה זו, עשוי להיות שימוש ברכבות משא עם שימוש קבוע.
ניתן גם להוסיך תחומי משא שונים. גולשים מוזמנים לעלות השערות שונות.
אם יורשה לי, אז ניתן אולי להוסיף הובלת כלי רכב שונים מנמל אילת לאזורים אחרים בישראל.
כמדומני, שזה קיים בחו"ל. בלי קשר, דרך אגב היה ניתן לפתח את התחום הזה.
למשל הובלת שלדות אוטובוסים מנמל אשדוד או חיפה למפעל "מרכבים" בקיסריה, הקרוב על גבול הצמוד למסילת החוף.
בקיצור קיימת סבירות, שבלי פיתוח רכבות המשא בישראל, צפוי שימוש בקו המשא לאילת.
כמה? זו כבר שאלה אחרת.
יש להניח, שלו היה מתפתח תחום המשא, אז ההצדקה לפיתוח הקו לאילת, הייתה עולה.

בקשר לקו נוסעים:
אם הבנתי נכון, התכנון הוא לתחנת רכבת נוסעים באזור נמל התעופה עם זמן נסיעה של כשלוש שעות מתל אביב לאילת.
אינני יודע עם הוספת האות "כ" היא של פחות משלוש שעות או של יותר משלוש שעות...
בכל מקרה, אין ספק, שנסיעה ברכבת נוחה ובטוחה, מאשר נסיעה במכונית או באוטובוס.
לא יודע אם יש הצדקה לקו נוסעים סדיר במהלך השבוע, אבל בפעם-פעמים בשבוע אני בטוח, שיהיה ביקוש רב.
לראיה במוצאי שבת יוצאים אוטובוסים רבים של "אגד" מחיפה, מתל אביב ומירושלים לאילת.
כך, שאני סבור, שהיה ביקוש לרכבת, לכל הפחות בתדירות נמוכה של מספר נסיעות בשבוע.
לו היו יותר נסיעות, אז בכלל מה טוב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המשאיות הענקיות שנוסעות רק בין'
המשאיות הענקיות שנוסעות רק בין
13/07/2009 | 18:13
8
1
אילת לים המלח נקראות, לפחות בעממיקו, סמי פול טריילר. כי הן גם סמי טריילר וגם פול טריילר יחדיו.
וקשה לי מאוד לראות איך מת"א לאילת ברכבת אפשר להגיע תוך 3 שעות.

עם סיום העבודות על הקו לוד - ב"ש הרי שזמן הנסיעה מההגנה ועד ב"ש צפון יהיה כ-50 דקות. נניח שזה נכון.
אגב זה אפשרי. אריק שרון עצמו ברכבת טילטינג או אפילו ב-IC3 עשו ב-49.5 דקות את הדרך מת"א לב"ש על מסילה עלובה וגרועה
מבחינת מצבה הפיסי וכאשר יש המון פיתולים מיותרים (כלומר אורך המסילה בק"מ היה כמה וכמה ק"מ יותר ממה שיהיה בסוף העבודות).


אז ככה, 50 דקות ת"א - ב"ש. 3 דקות הפסקה. עוד כמעט  25 דקות לדימונה ו-2 דקות הפסקה, סה"כ 80 דקות (שהם 1:20 שע').
קצת קשה לי לראות איך בלי גשרים ומנהרות אלא ע"י נסיעה בתוואי הקיים עד נחל צין, אפשר לעשות את המקטע דימונה-אילת תוך
1:40 שע'.
להערכתי כמעט שעה לרדת עד לאזור מישורי בערבה ומשם, כ-150 עד 160 ק"מ צפונית לאילת בשעה (וגם זה, בנסיעה במהירות
המקסימלית האפשרית כיום ב-IC3).
כמה אם כן זה יוצא ת"א - אילת? כאמור 1:20 שע' עד דימונה ועוד 55 דקות ירידה לאזור מישורי בערבה ועוד שעה עד אילת.
יוצא 195 דקות שזה 3:15 שע'.
זמן מעולה לכל הדעות. באוטובוס זה כמעט 5 שעות ולעתים אפילו 5.5 שעות ובפרייבט אם נוסעים מהר כמו משוגעים ולא עושים שום
הפסקה זה קצת פחות מ-4 שעות.
בממוצע בפרייבט זה 4.5 שע' ולכן ברכבת שתיקח טיפה פחות מ-3.25 שע' זה עדיף. ברור שעל פני אוטובוס.
אפילו על פני טיסה. טיסה נטו זה 50 דקות. צריך להיות בשדה בין 30 ל-50 דקות לפני הטיסה. טוטאל במטוס זה 1:40 שע'.
ואל תשכח שטיסה מאוד יקרה ולהמון אנשים יש גם פחד טיסות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' חישוב מעניין מאוד.'
חישוב מעניין מאוד.
13/07/2009 | 18:56
4
אגב, ברור שהחיסכון בזמן עבור הנוסעים מאזור חיפה לאילת יהיה גדול אף יותר בהשוואה לאוטובוס/פרייבט. אם הקו לאילת אכן יוקם ויופעל בו שירות נוסעים ברמה סבירה - להערכתי מעל 90% מהנוסעים מאזור המרכז/צפון/באר שבע פשוט יפסיקו לנהוג לאילת בפרייבט. הביקוש לאוטובוסים יירד כמעט לאפס, וגם הביקוש לטיסות יירד באופן דראסטי.

אגב, קטע דימונה - נחל צין ברור שישודרג - שני הפיתולים בו יבוטלו, זה חלק התכנון הראשוני שנעשה לפני שנים רבות. שאר הקטע הוא לא מפותל יותר מדי כפי שנראה במפה,ועל-ידי תיקוני תוואי לא גדולים אפשר להביא את המהירות הממוצעת למעל 120 קמ"ש כמו בקו החוף ובמסילה המשודרגת לב"ש. ואף יותר מזה בהשקעה גבוהה יותר, אך עדיין ללא מנהרות יקרות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה שוכח את הליסינג, רכבים מהעבודה'
אתה שוכח את הליסינג, רכבים מהעבודה
13/07/2009 | 19:08
3
1
ועם דלק על חשבון ה"ברון".
עדיין, אני מאמין שלפחות 20% מאלו שיש להם רכב ליסינג ואשר חשבו על נסיעה לאילת יוותרו על הרכב.
כי ממילא 90% מהזמן באילת לא נוסעים. נשארים במלון או הולכים לאורך הטיילת או שמקסימום לוקחים מונית.


העיר אילת כבר כיום היא העיר שאחוז ההגעה אליה בתח"ץ (ובתח"ץ אני מחשיב גם את הטיסות) הוא הגבוה ביותר במדינת
יזגרוּאל.
מעל 15 טיסות ביום בין אילת לת"א וההיפך, עוד כמה אוטובוסים של אגד לכל כוון וגם כמה וכמה אוטובוסים של הסעות של מקומות
עבודה או נופשון מאורגן וכדומה.

כי באמת שרוב הזמן לא צריכים שום כלי רכב באילת (כל האטרקציות [imax, קניון מול הים, עיר המלכים, הלגונה, מסעדות, פאבים, גלידריות]
הן במרחק הליכה סביר זה מזה).
ואם פתאום מתחשק להמר בקזינו של טאבה לוקחים מונית או את קו 15 של אגד. או אם מתחשק לנסוע למצפה התת ימי גם כן
במונית או בקו 15 של אגד. ואגב, הוא נוסע בשבתות הקו הזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' ולא נשכח גם שנהיגה במשך 5 שעות ויותר'
ולא נשכח גם שנהיגה במשך 5 שעות ויותר
13/07/2009 | 19:40
איננה דבר מהנה במיוחד עבור מי שאינו נהג מקצועי. וכמובן נכון שבאילת רוב האטרקציות נמצאות במרחק הליכה, חוץ מהחוף הדרומי שאליו אפשר לקחת מונית ונדמה לי שיש גם שירות אוטובוסים לשם (יתקנו אותי אם זה לא כך).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין מה להשוות נוחות של נסיעה ברכבת'
אין מה להשוות נוחות של נסיעה ברכבת
13/07/2009 | 19:41
1
לעומת אוטובוס. ברכבת יש שירותים צמודים, תאורה טובה לקריאה בלילה, שקעי חשמל למחשבים ניידים להעביר את זמן הנסיעה הארוך ועוד ועוד. למשפחות עם ילדים נסיעה ברכבת (מול הרכב הפרטי) מקלה על ההתמודדות עם השיעמום של הילדים מכיוון שהם יכולים ללכת לאורך הרכבת ושני ההורים פנויים לטפל בהם בלי לסכן את עצמם תוך כדי הנהיגה. יש שירותים צמודים לאורך כל הנסיעה ללא תלות במיקום של תחנות דלק ובלי צורך לצאת מהמזגן או לשלם עבור שימוש בשירותים בדרך (או נהג אוטובוס שמכבה את המזגן ונועל את הנוסעים מחוץ לאוטובוס).
אין ספק שרכבת לאילת זה פינוק אמיתי לנופשים וגם לתושבים.
אבל, מעבר לזה, אני די משוכנע שהכסף הנדרש להקמת הקו יכול להביא תועלת רבה יותר בהקמתם של קווים אחרים (מסילה מזרחית, מסילה רביעית באיילון, רכבת לכרמיאל, רכבת לשדרות/נתיבות, פרוייקט החישמול הארצי של הרכבת, "רכבת העמק" ועוד כהנה וכהנה). מכיוון שהתקציב של משרד התחבורה אינו אינסופי וכוח האדם לניהול פרוייקטים של ר"י אינו אינסופי, חייבים לבחור איזה מן הפרוייקטים יביא יותר תועלת ואיזה פחות ומה המשאבים אותם הוא יכלה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אל תשכח שהקו לאילת יביא להגברת פעילות המשאות'
אל תשכח שהקו לאילת יביא להגברת פעילות המשאות
13/07/2009 | 19:55
בכל שאר קווי רכבת ישראל. אזכירכם שהובלת המטענים ברכבת ישראל היא עסק רווחי מאוד. לכשתקום המסילה לאילת, גם במסילה המזרחית יובילו יותר משאות - מה שישפר את הניצולת שלה ואת כדאיותה הכלכלית.

ואני בטוח שפרוייקט המסילה לאילת חשוב הרבה יותר מהשלוחה לכרמיאל (תושבי כרמיאל היקרים, לא אמרתי הקו לעירכם אינו חשוב; הוא כן חשוב! אבל המסילה לאילת חשובה וחיונית יותר ברמה הלאומית, לעניות דעתי). לכן יש למצוא את הדרך לכלול גם את המסילה לאילת, וגם את רכבת העמק ואת המסילה המזרחית בתכנית החומש הבאה. כל הפרוייקטים משלימים זה את זה ומשפרים את היעילות הכלכלית של מדינת ישראל בכללותה. ויש לנו עוד מס' שנים כדי למצוא את התקציבים הדרושים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפי מפת הפרוייקטים של הות"ל הירידה לא דרך צין'
לפי מפת הפרוייקטים של הות"ל הירידה לא דרך צין
13/07/2009 | 19:19
1
4
אלא איכשהוא ממפעלי רותם

המפה בקישור

אגב, לפי המפה הזו המסילה בין תל אביב-אילת תהיה באורך של 323 ק"מ בערך..בתמונה המצורפת..
תחבורה ציבורית >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'הממ... איני בטוח שהמפה הזאת מדוייקת.'
הממ... איני בטוח שהמפה הזאת מדוייקת.
13/07/2009 | 19:43
2
כי המסילה לנחל צין בכלל לא מופיעה בה, כאילו שכחו את עצם קיומה.
בכל מפות שראיתי הקישור היה דרך נחל צין, ובנוסף הייתה שלוחה נוספת מהערבה צפונה לכיוון מפעלי ים המלח (אנסה לחפש קישורים, זה קצת קשה).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יופי של הסברים ושל פירוט, קובי -->'
יופי של הסברים ושל פירוט, קובי -->
13/07/2009 | 23:32
בקשר לזמני נסיעה, ככל הזכור לי, התכנון הוא לכשלוש שעות נסיעה ואכן לא ממש יהיה מפתיע ליותר, אם כי תמיד נחמד, לו זה היה פחות.
התכנון לא לשדרוג מצין לאילת, אלא מדימונה עד אילת.

בקשר לקו הישן לבאר ולקו המשודרג - כפי, שהוסבר לנו בסיור במרכז השליטה והבקרה, החישוב הוא לפי מרחקים רלוונטיים.
דהיינו לפי הקו המשודרג ולא הישן וכבר כיום עם חלק מן הקטעים, שנפתחו יש חישוב מחדש.
בשורה התחתונה, באותה נסיעה של אריאל שרון, נסע במסילה ארוכה וכן במסילה בודדת ועם עקומות.
ייתכן, שגם בקו המשודרג לבאר שבע, ניתן יהיה עם ציוד נייד מהיר יותר, להגיע בזמן נסיעה קצר יותר מחמשים הדקות המתוכננות. משהו כמו למשל כארבעים דקות.

בכל מקרה גם כשלוש ורבע שעות, אלה זמני נסיעה טובים מאוד ולצדם יתרון הנוחות, שהייטיב להסביר אותו רמי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ועוד נקודה לרעת הטיסה ולטובת הרכבת'
ועוד נקודה לרעת הטיסה ולטובת הרכבת
13/07/2009 | 18:16
חוץ מתושבי תוכנית ל' בצפון ת"א, כמעט כל שאר תושבי גוש דן בכלל ומדינת ישראל מהמרכז וצפונה בפרט, יותר
קל להם להגיע לאחת מ-4 תחנות ת"א מאשר להגיע לשדה דב. בטח ובטח שלהגיע לשדה דב בתח"ץ.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה עם הפוליטקה...'
מה עם הפוליטקה...
13/07/2009 | 21:15
1
של כל נהגי המשאיות שיאבדו את העבודה שלהם בגלל רכבת משא ?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בדיוק כמו נהגי כרכרות הסוסים...'
בדיוק כמו נהגי כרכרות הסוסים...
13/07/2009 | 22:03
2
שאיבדו את העבודה עקב המצאת הרכבת. יישבו ויבכו קצת, וילכו לחפש להם פרנסה אחרת, כזאת שתגרום לפחות תאונות ופחות זיהום אויר, ופחות תלות בנפט הערבי. אולי חלקם אף ייקלטו לעבודה ברכבת ישראל. מה שבטוח הוא, שהפיתוח הטכנולוגי והכלכלי לא יכול להפסק רק בגללם.

ועוד דבר שבטוח הוא, שקו הרכבת לאילת ייצור הרבה מקומות עבודה חדשים שלא קיימים היום, ולהתעוררות כלכלית באזור הדרום בפרט.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נכון, המחלוקת קיימת. אבל השאלה היא'
נכון, המחלוקת קיימת. אבל השאלה היא
13/07/2009 | 15:40
23
האם זוהי מחלוקת עניינית לחלוטין, כי הרושם הוא שלא רק בענייני כדאיות כלכלית עסקינן... עובדה שכל תזוזה ולו הקטנה ביותר, "מדליקה" את אנשי האוצר. כרגע בסך הכל מדובר על ראש ממשלה ושר תחבורה שתומכים בהקמת הקו במסגרת תכנית החומש הבאה, כש"הקו האדום" כבר יפעל. לשם כך דרושות כבר עכשיו החלטות על אופן הביצוע (שכדאיות הכלכלית תלויה בין היתר בהן) ועומדות על הפרק הצעות של BOT או PPP (גם בנוגע להרחבת נמל אילת, אגב). לכשיוחלט על אופן ההקמה, ניתן יהיה לתקצב תכנון מפורט של הקו, על מנת שבחומש הבא ניתן יהיה כבר להוציאו אל הפועל. ובדיוק מזה חוששים באוצר - שם מתנגדים כרגע לא לתקצוב הקו, אלא לתקצוב התכנון שלו, דחייה שתאפשר להם למחוק את הפרוייקט מתכנית החומש הבאה שתתגבש במהלך השנים הקרובות. סבורני שאם יבוא איזה לב לבייב ויציע לבנות את הקו במימונו המלא, הם עדיין יתנגדו לכך: הרי כואב להם לראות כל צמצום בהכנסות ממסים על דלק ועל ייבוא מכוניות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני ממש לא מחובבי משרד האוצר'
אני ממש לא מחובבי משרד האוצר
13/07/2009 | 23:54
22
אבל בעניין הזה אני מקווה מאוד שהאוצר יטרפד את התכניות לעשור הקרוב בכל הקשור ברכבת לאילת. לעניות דעתי מדובר בבזבוז משווע של כספים שיכולים לשמש בצורה יעילה הרבה יותר קוים אחרים. קו הרכבת לאילת הוא קו גדול על רכבת ישראל (ראינו כמה זמן אורך כל פרוייקט שם) ויתקע את כל שאר הפרוייקטים האחרים של הרכבת. מדובר בקו "גדול" עלינו לפחות לעשור הקרוב. אני לא חושב שהברירה היא בין הקו האדום לבין הקו לאילת כפי שמוצג בכתבה, אלא בין הקו לאילת לבין שאר הפרוייקטים המתוכננים של רכבת ישראל (חישמול הרכבות, השלמת A1, הכפלת עכו נהריה, סיום הכפלת קו כפר סבא-ת"א, בניית מסילת השרון, השלמת ההכפלה בקו לב"ש, בניית קו העיירות, הקמת הקו לכרמיאל, בניית מסילת העמק, בניית המסילה המזרחית, השלמת הקו לראשל"צ ולאשדוד ואולי פספסתי עוד כמה פרוייקטים מרכזיים). בניית הקו לאילת פירושה עיכוב ניכר בחלק מהפרוייקטים הללו. מה גם שלאור ההתנהלות התקציבית של רכבת ישראל בשנים האחרונות (כל פרוייקט עולה עשרות אחוזים יותר מהתקציב שניתן לו-המתבסס על הערכת העלות). כשכל הפרויקטים המוזכרים יושלמו, תוכל הרכבת להשקיע את משאביה בבניית הקו לאילת. כל עוד אלו לא הושלמו, בניית קו לאילת רק יגרמו לדחייה של שאר הפרוייקטים האחרים כולם (ואף לביטול חלק ניכר מהם).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עמית פספסת הוספת מסילה רביעית באיילון'
עמית פספסת הוספת מסילה רביעית באיילון
14/07/2009 | 00:26
5
ואולי הארכה לכיוון דרום ו/או צפון.
מה עוד?
הקמת תחנת רכבת בזכרון יעקב.
לראות את הכפלת קרית מוצקין-נהריה באותה שורה עם פרוייקטים אחרים, יש מצב עגום, שכן מדובר בקטע הכפלה יחסית קצר.
מלבד אלה למיטב זכרוני אין עוד פרוייקטים משמעותיים.
אולי תחנת רכבת נוספת בנתניה ליד אזור התעשייה ואולי ברמת השרון.
אבל אין למיטב ידיעתי חיבור בין תחנת ראשון לציון מערב לתחנת הראשונים ואין גם, ממה שידוע לי, הקמת שלוחת רכבת לאשדוד ו/או שימוש שלוחת הנמל.
אין גם תכנון להוסיף תחנות באשדוד או באשקלון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה אורי'
תודה אורי
14/07/2009 | 00:58
1
הדוגמה של הכפלת קרית מוצקין נהריה רק מחזקת את העובדה שגם פרויקט הכפלה קטן יחסית בהיקפו יכול להימרח לשנים של עבודה. לגבי תחנות נוספות בנתניה ורמת השרון (תחנת גלילות), מדובר בתכנון ראשוני (למעשה, תחנת גלילות דוברה בזמנו של אפריים סנה כשר תחבורה לפני כעשור. מאז לא מצאתי תזכורות להקמת התחנה) ולא בתוכניות מפורטות עדיין.  כדאי שרכבת ישראל אכן תקדם את בנית התחנות הנ"ל כמו גם תחנות נוספות באשדוד ואשקלון אשר ישרתו  אלפי נוסעים ביום.
אה, ויש גם את תחנת יצחק שדה שאתה הזכרת לפני מספר ימים, היא יכולה גם כן לשרת כמות נכבדת של נוסעים.

כמובן שהמסילה הרביעית באיילון היא הפרוייקט החשוב שנשמט מהרשימה, והוא כנראה יהיה הפרוייקט שייקח את התקציב והמשאבים הגדולים בשנים הקרובות עקב הצורך בהסטת איילון לשם בניית המסילה הרביעית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן עמית שכחתי את תחנת יצחק, שלדעתי היא תחנה'
אכן עמית שכחתי את תחנת יצחק, שלדעתי היא תחנה
14/07/2009 | 07:46
נחוצה ואף חשובה, מאשר תחנות רכבת אחרות, שהוזכרו.
יש גם פרוייקט הכפלה אחר אי שם באזור השרון וגוש דן, בהיקף קטן יחסית, שכבר מתפרס על שנים רבות
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אורי, ראה תגובתי'
אורי, ראה תגובתי
14/07/2009 | 02:00
2
כאן - משרד האוצר מטעה, ועמית טועה.
יש במדינה הזאת אנשים שיודעים לנהל, לבצע וגם להפעיל פרוייקטים תחבורתיים עצומים בהיקפם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אריק, כאן אני מסכים עמך על פרוייקטים מורכבים'
אריק, כאן אני מסכים עמך על פרוייקטים מורכבים
14/07/2009 | 07:56
1
ע"ע כביש 431, שעל כל אורכו ומחלפיו, הוקם בקצב מהיר של מספר שנים ומובן, לי שניתן לבצע גם פרוייקטים רכבתיים אחרים, במהרה.
אני נוטה להיות בעד שיטת BOT או PPT.
דרך אגב, אם אני לא טועה, "מסילת השרון" לרעננה ולכפר סבא עם תחנות הרכבת ברעננה, אמורה להיות בשיטה זו.
זהו פרוייקט כביש 531 ואם אני לא טועה, גם פרוייקט מסילת השרון, כלול במכרז זה.
אני גם תומך בקו לאילת. לדעתי הוא כן יהיה מוצדק.
אבל אינני יודע אם זהו הקו, הראשון, שצריך להיות בשיטה זו.
לדעתי (שוב לדעתי בלבד), היה מוטב לקדם פרוייקטים בשיטה BOT/PPT על פרוייקטים אחרים, כמו למשל מסילה רביעית באיילון או קווים בצפון או מסילה מזרחית.
כך, שאם פרוייקטים אלה מוצלחים בקצב עבודה מהיר, אז לקדם גם קו לאילת בשיטה זו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נראה שזו לא תהיה המסילה הראשונה...'
נראה שזו לא תהיה המסילה הראשונה...
14/07/2009 | 14:28
הרי התכנון לאילת הוא לחומש הבא, בעוד שבחומש הנוכחי שוקלים לבצע את מסילת אשקלון-ב"ש לשיטה זו, למרות שבנייתה החלה (וכרגיל נתקעה).
מסכים איתך לגבי שאר הפרוייקטים - דעתי היא חד משמעית חיובית לגבי BOT ובכלל כל סוג של PPP, בפרוייקטים אשר המדינה מתקשה לממן ולבצע בכוחות עצמה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה מה שבאוצר היו רוצים שתחשוב.'
זה מה שבאוצר היו רוצים שתחשוב.
14/07/2009 | 01:58
12
2
בדיוק בגלל זה רוצים עכשיו במשרד התחבורה וברכבת להעביר את הניהול של רוב הפרוייקטים לידיים אחרות, ולידיים טובות. הרכבת לחברת חוצה ישראל: נהלו את הקמת הקו לאילת - וגם את המסילה המזרחית, מסילת העמק ואפילו את קו אשקלון - ב"ש...

כך שהתירוצים האלה של "חוסר יכולת לנהל" ושל "מחסור בכח אדם" כבר לא רלוונטיים. וגם התירוץ של חוסר מימון (אשר שיתפרס על פני עשרות שנים כך שגם תקציב יש!). בקיצור, נגמרו להם התירוצים. עכשיו הם ינסו לטרפד את מיזמי ה-B.O.T. - בעצם, בר מנסים על ידי הצעתם לסגור את "דרך ארץ". והראיון עם אנשי האוצר תחת הכותרת "הקו לאילת יביא לביטול הרכבת הקלה בתל אביב" הוא ספין שקוף שפורסם בתגובה ליוזמה הזאת - הכל כדי למנוע את הקמת הקו, שיפגע להם בהכנסות ממיסים על דלק וייבוא המכוניות, על גבינו האזרחים.

הגיע הזמן להבין שאין להאמין לאף מילה של האנשים האלה, וכל דבר שהם היו רוצים שייעשה - יש לעשות את ההיפך. הרושם הוא שהם הורסים כל חלקה טובה במדינה הזאת בכוונה תחילה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שורה תחתונה:יש לתמוך ביוזמת הרכבת ושר התחבורה'
שורה תחתונה:יש לתמוך ביוזמת הרכבת ושר התחבורה
14/07/2009 | 02:08
להעביר את ניהול הפרוייקטים לידי אנשי המקצוע שיודעים לעשות את זה. זוהי הזדמנות פז להוציא את תכניות הפיתוח של רכבת ישראל מהקפאון שהיא שרויה בו מזה זמן רב מדי.

אומר זאת בצורה הפשוטה ביותר: כל הכבוד לשר ישראל כץ ולמנכ"ל הרכבת חקי הראל על היוזמה וישר כח! הצלחתכם היא הצלחת המדינה ומקומכם בהיסטוריה.
מעתה אחזור על משפט זה פעמים רבות ובהזדמנויות שונות, ואני מציע לעשות כן לכל מי שאכפת לו מהנושא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זו תקופה בעייתית לBOT'
זו תקופה בעייתית לBOT
14/07/2009 | 02:28
10
אם אתה עוקב למשל על פרוייקט הקו האדום של הרכבת הקלה, אתה תגלה שלזכיין ישנה בעיה בסגירה הפיננסית. אותו דבר עם כביש 531.
המגזר הפיננסי בוחן בשבע עיניים את הפרוייקטים לפני שהוא מלווה כספים לחברות פרטיות. אם הרושם הוא שהפרוייקט לא יהיה רווחי, לא יימצא לו מימון (או שיימצא מימון יקר במיוחד, שייקר עוד את הפרוייקט). וכן, לתת היום לחברת חוצה ישראל לבנות את הקו הארוך בישראל, כאשר חוצה ישראל לא בנו עד היום מטר אחד של מסילה בארץ, היא החלטה שעלולה להתגלות כטעות ענקית (הן מבחינת המדינה והן מבחינת חוצה ישראל). אולי כן צריך להאמין לפעמים למשרד האוצר, ולא להיות בטוחים שהם רק רוצים ברעת המדינה. אני בטוח שגם אם ההחלטות שלהם לא מקובלות עליך, יש להן הגיון שעומד מאחוריהן (ופה אתה יכול להסכים לו או שלא להסכים). לטעון שהקו יפגע בהכנסות ממיסים על דלק ויבוא מכוניות? אתה מכיר מישהו שלא ירכוש רכב בגלל שיש רכבת מבאר שבע לאילת??
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה שוכח את כל פרוייקטי ה-BOT שכן הצליחו?'
אתה שוכח את כל פרוייקטי ה-BOT שכן הצליחו?
14/07/2009 | 02:37
1
2
והאם "התקופה הקשה" תימשך לנצח? זוהי השערה לא הגיונית בעליל.

וכן, ניתן לטעון שהובלת משאות ברכבת, ותחבורה ציבורית טובה יותר גם לאילת, תביא להפחתת השימוש ברכב פרטי/אוטובוסים/משאיות. לא אמרתי שזה באמת יביא לפגיעה בהכנסות ממסים (לדעתי - להיפך!), אלא הבאתי את הטענה המגוכחת הזאת בתור דוגמה לטענה מגוכחת שאנשי האוצר יכולים היו להעלות, בנסיוני הנואש להבין מה הולך להם בראש שגורם להם להתנגד ליוזמות מבורכות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בקשר לקו לאילת, אני בטוח שעיריית אילת, תושבים'
בקשר לקו לאילת, אני בטוח שעיריית אילת, תושבים
14/07/2009 | 08:07
, אנשי עסקים שונים ואחרים רק יברכו על רכבת, שתגיע לעירם וזה רק עשוי לקדם את העיר.
זה עשוי להגדיל את מספר המבלים לאילת, אשר סולדים מנסיעה ארוכה במכונית או באוטובוס ומטוס יקר למדי וכתוצאה מכך לעודד יותר נוסעים.
גם בתחום המשא, זה עשוי לשפר באופן ניכר.
התעסוקה רק עשויה לעלות, בזכות יותר אנשים מבלים באילת ואף עלייה מסויימת במספר התושבים.
אני מניח (טוב פה הלכתי רחוק למדי), שאם וכאשר יהיה קו רכבת לאילת, יקימו שם גם מרכז טיפול ותחזוקה וכתוצאה מכך עלייה בהיקף התעסוקה בקצה הדרומי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן BOT לא BOT, עדיין לא נולד הגוף שיידע לטפל'
כן BOT לא BOT, עדיין לא נולד הגוף שיידע לטפל
14/07/2009 | 12:19
7
1
בביורוקרטיה הישראלית ביעילות ובמהירות. כמות הבעיות הסטטוטוריות והחסמים הצפויה בקו לאילת עצומה. יוצא אפוא שגם אם הביצוע ההנדסי אכן יהיה מוצלח, עדיין מדובר בפרויקט שמשך ביצועו יתפרש על למעלה מעשור (וזו הערכה צנועה ביותר). מה תהיה כדאיותו של הקו בעוד למעלה מעשור והאם הדבר מצדיק השקעת מיליארדים במקום שיושקעו בפרויקטים מסילתיים חשובים לא פחות?  עניין לגמרי לא ברור.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
14/07/2009 | 22:23
6
הצלחת להעביר בצורה נהדרת את הטענה שלי.
כמו כן, צריך להסתכל על BOT כמו שאתה מסתכל על קניות בתשלומים. זה אולי יותר נוח בהתחלה, אבל אחרי 10 שנים אתה יודע שנותרו לך עוד 20 שנה של תשלומים על פרוייקט שמזמן הסתיימה בנייתו. צריך להבין שBOT אינו חוסך למדינה עלות, אלא רק פורס אותה לתקופה ארוכה יותר, ועל כן הוא לא קסם שפותר כל בעיה תקציבית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' צודק'
צודק
15/07/2009 | 07:39
5
אנשים מתייחסים ל-BOT כאל פתרון קסמים, כאשר ידוע בפירוש שלא בכל סוג של פרוייקט יש ל- BOT יתרון כלשהו על פני עבודה של חברות ממשלתיות. אני חושב שפרוייקטי הרקלת בת"א ובירושלים מוכיחים זאת לא רע. בירושלים ההקמה מתנהלת בעצלתיים למרות שלכאורה אמור להיות לחברה המקימה אינטרס כלכלי לסיים את ההקמה מה שיותר מהר (אבל מסתבר שלפעמים האינטרס הכלכלי יכול להיות דווקא לעכב את הפרוייקט). בת"א מתעכבת הסגירה הפיננסית כבר איזה שנה בגלל המצב הכלכלי למרות שברור שלמדינה יש כל אינטרס שבעולם שהפרוייקט יתחיל להתרומם (אבל חברות פרטות תלויות בגורמי מימון שחברות ממשלתיות אינן תלויות בהם).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשיטה אחרת הפרוייקטים האלה לא'
בשיטה אחרת הפרוייקטים האלה לא
15/07/2009 | 13:50
4
היו קמים בכלל. ובשיטת B.O.T הם יקומו, למרות המיתון (!), ובעיכוב קטן ממה שאנו רגילים לראות.

לדבריכם, אם פרוייקט כלשהו בת"א מתעכב -> אין לתכנן את המסילה לאילת לחומש הבא (מה הקשר?!). ובכלל אם יש סיכוי שפרוייקט כלשהו לא יצליח (למשל אם יפול מטאור על ישראל), אין להקימו. באמת שאני לא מבין את "ההגיון" הזה. יש להתייחס למה שטוב ונחוץ למדינה ולפעול בהתאם. כפי שאמרתי, הפרוייקט לא בא על חשבון אף אחד מהפרוייקטים האחרים (עובדה שקשה למתנגדים להתמודד איתה, אני יודע).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אריק ידידי, העובדה היא שכל פרויקט בא ע"ח אחר'
אריק ידידי, העובדה היא שכל פרויקט בא ע"ח אחר
15/07/2009 | 16:24
3
זו המציאות המצערת וכך השיטה עובדת. הקו לאילת לא ישנה את המציאות הזו . גם לא שיטת המכרז בה ינוהל הפרויקט. קידום הקו למודיעין פגע בקידום הכפלת הקו לב"ש, קו ערי הדרום מתנגש עם פרויקט החשמול (גם אם ההחלטות שנתקבלו בעניין נכונות ניהולית), קידום A1 מתנגש עם הניסיונות שנעשו בעבר לשפר את השירות בקו המשודרג ויש עוד דוגמאות רבות. במציאות שכזו, חוקי הלובי החזק יותר קובעים איזה פרויקט יגיע מהר יותר לנקודת סיומו. בנקודה זו האחרונה אין ספק שהצדק עמך : לוביסטים של פרויקט X חוששים (ובצדק רב) שקידום פרויקט Y יבוא ע"ח פרויקט הקרוב ללבם.  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' מעולה, אני שמח מאוד שאתה מסכים לחלק הזה.'
מעולה, אני שמח מאוד שאתה מסכים לחלק הזה.
15/07/2009 | 17:30
2
1
השאלה המתבקשת היא: האם התנהגות כזאת היא תקינה, נורמטיבית ובבחינת "אזרחות טובה" או להיפך (כלומר, קידום פרוייקט "קרוב לבית" בעקבות אינטרס אישי, על חשבון פרוייקט חשוב יותר ברמה הלאומית, תוך שימוש בטענות חלשות ואף שקריות). דעתי היא - שקודם כל כולנו אזרחי מדינה אחת, ורק אחר כך אזרחי העיר, הכפר או השכונה. אם תשאל אותי מה חשוב יותר - כביש 9 (שיהיה נוח מאוד עבור תושבי שכונתי ועבורי באופן אישי) או מסילת אשקלון באר-שבע, אומר באופן חד-משמעי שהמסילה חשובה יותר, כי היא חשובה יותר למדינה כולה. אולי גם זה סוג של לובי, שאפשר לקרוא לו "לובי לאומי" בהשוואה ללובי "עירוני/שכונתי".

וחוץ מזה אדגיש שוב, שלפי דברי רה"מ ושר התחבורה אין הכוונה היא לקדם את המסילה על חשבון פרוייקטים אחרים שכבר אושרו, אלא למצוא דרך חדשה לממן ולממש את סלילתה מבלי לפגוע בתכניות האחרות. בכל הראיונות והנאומים האחרונים הודגשה חשיבות פיתוח רשת המסילות הארצית, ובכללותה מסילת העמק, אשקלון - ב"ש, הקו המהיר לירושלים ואפילו "מסילת הגליל". כמו כן השר גם דיבר רבות על חשיבות הסגירה הפיננסית של "הקו האדום". כך שאיני מבין על מה כל המהומה, ומהו הצורך הבהול לזעוק חמס דווקא עכשיו ומה טוב ייצא לנו מתקיעת מקלות בגלגלי תכנית שרק מתחילה לקרום עור וגידים, ואמורה לצאת לפועל אחרי שיסתיימו כל הפרוייקטים הנ"ל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נורמטיבית? כן. תקינה? לא בהכרח.'
נורמטיבית? כן. תקינה? לא בהכרח.
15/07/2009 | 17:55
1
אריק, הייתי מאוד רוצה להאמין שניתן לקדם את הקו לאילת מבלי לפגוע בפרויקטים אחרים, אך לצערי המציאות והניסיון מלמדים אחרת. האמן לי: במו עיניי נוכחתי כיצד שני פרויקטים שהקשר ביניהם רופף/לא קיים מטרפדים זה את זה. לעתים האבסורד מגיע עד כדי כך שפרויקט כבישי מטורפד ע"י פרויקט מסילתי.

לטעמי, לב הוויכוח הוא האמנם הפרויקט לאילת הוא אכן פרויקט בעל חשיבות לאומית או שמא רעיון שכדאיותו בלתי מוכחת ועלול לעלות הון למדינה. בסוגיה זו, לצערי, אפילו הפורום הנהדר שלנו לא יוכל להכריע. איש בהערכתו יחיה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הלוואי והכדאיות אכן הייתה בלב הויכוח...'
הלוואי והכדאיות אכן הייתה בלב הויכוח...
15/07/2009 | 18:36
הבעיה מתחילה כשאנשים מעלים כל מיני "ספקות" תמוהים, לגבי דברים שאין ספק סביר לגביהם; מביאים דוגמאות לא רלוונטיות לפרוייקטים שאחרים שמתעכבים תוך התעלמות מאלה שהצליחו; וכיו"ב - כל אלה גורמים לי לפקפק בטוהר הכוונות של המתנגדים לקו.

אפרופו כדאיות כלכלית: מכיוון שאין בידי את הכלים המקצועיים, אני מסתפק במסקנות הועדה המקצועית שבחנה את המיזם והצביעה על החזר שנתי של כ-6% כבר בהתחלה (אמנם פחות מהסף השרירותי של 7% שקבעו באוצר), ועל תרומה אדירה שקשה מאוד לאמוד אותה חוץ מאשר במילה אחת "אדירה", לכלכלת האזור ולמדינה כולה. במילים אלה גם אני פורש מהדיון - נראה לי שאת כל מה שהיה לי לומר בנושא, אמרתי. דעתי היא חד משמעית בעד קידום המסילה לאילת, ובעד סלילתה במסגרת תכנית החומש (או העשור?) הבא. בראש סדר העדיפויות שלי המסילה הזאת נמצאת גבוה יותר ממס' פרוייקטים אחרים שהוצעו, כגון "מסילת הגליל" החשובה לכשעצמה, אך לדעתי חשובה פחות מהמסילה לאילת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אה, ושכחתי עוד דבר חשוב:'
אה, ושכחתי עוד דבר חשוב:
14/07/2009 | 02:31
ברור שלא ניתן להתחיל בבניית הקו כבר כעת, אלא שאפשר וצריך לפעול לקידומו על מנת שהקמתו בכלל תתאפשר בעתיד הנראה לעין. הקידום כולל תכנון מפורט והבטחת זכות-דרך למסילה על-ידי פינוי מפגעים לאורכה, הצבת גדרות ושלטים "שטח רכבת ישראל" וכיו"ב. הרבה עיכובים נגרמו לפרוייקטים שבהם זה לא נעשה לפני שהחל ביצועם. ודווקא בזה אנשי האוצר מנסים עכשיו לפגוע, על טהרת "הכדאיות הכלכלית" כנראה...

מדובר על תכנית החומש הבאה שבה תיכלל גם מסילת העמק, המסילה המזרחית והמסילה הרביעית באיילון. אין זה בלתי אפשרי בכלל, מה עוד שהכוונה היא שרוב הפרוייקטים ינוהלו, יבוצעו ויופעלו על-ידי גורם חיצוני. כמו שכבר כתבתי: נגמרו התירוצים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מבין שמה שרצית זו תשומת לב בלבד'
אני מבין שמה שרצית זו תשומת לב בלבד
15/07/2009 | 11:14
1
אחרת קשה לי להבין למה שמישהו יתנגד להעיף את אלפי המשאיות המסוכנות מכביש הערבה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'את הלוביסטים למען פרוייקט כזה או אחר'
את הלוביסטים למען פרוייקט כזה או אחר
15/07/2009 | 13:57
בעירם/כפרם, לא מעניינות המשאיות בכביש הערבה... לא מעניינת כלכלת ישראל ועוד כהנה וכהנה עניינים ברומו של עולם.
מה שמצחיק הוא שכל אחד חושב שהמסילה לאילת תבוא דווקא על חשבון הפרוייקט היקר לליבם. מה שכנראה מצביע על ספקות אמיתיים בנוגע לנחיצות הפרויקטים הנ"ל ברמה הלאומית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני בעד החלופה הצפונית. זה גם הרבה יותר נוח'
אני בעד החלופה הצפונית. זה גם הרבה יותר נוח
14/07/2009 | 00:01
1
מבחינת הרכבת. קצת יקר, אבל לדעתי אפשרי ואולי אפילו כדאי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מסכים איתך לגבי זה.'
אני מסכים איתך לגבי זה.
15/07/2009 | 14:12
1
אבל כפי שזה נראה כרגע, יהיה זה נס אם את המסילה בכלל יתחילו לתכנן, כל חלופה שלא תהיה - למרות אינספור התנגדויות מצד גורמים אינטרסנטים, צרי עין ועוד כל מיני מתנגדים "שאכפת להם" (למשל כאלה החוששים שתתבטל להם "המערכת להסעת המונים במטרופולין ג'לג'וליה" לטובת צורך לאומי, שאותם באופן אישי מעניין כקליפת השום).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בהקשר הזה צריך לזכור'
בהקשר הזה צריך לזכור
13/07/2009 | 14:07
3
16
כי רכבות משא כנראה לא יגיעו למהירויות של 160 קמ"ש ויותר (תקנו אותי אם אני טועה), ובנוסף לכך זמן הנסיעה של רכבת משא הוא פחות קריטי משל רכבת נוסעים ולכן רכבות נוסעים דורשות סלילה יקרה יותר ( = מסילות צפופות יותר \ מרותכות \ מיושרות), בנוסף לכך אני מניח שקווי נוסעים ידרשו יותר מסילות (או יותר מפגשים) בהנחה וירצו להעביר בהן מספר רב של רכבות משא.

אני מניח שהעלות של פתיחת קו נוסעים תהיה גבוהה בהרבה משל קו משא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה שתיארת הוא ההיפך ממה שהומלץ על ידי הועדה'
מה שתיארת הוא ההיפך ממה שהומלץ על ידי הועדה
13/07/2009 | 15:51
2
שבדקה את עניין הכדאיות הכלכלית של הפרוייקט. איני זוכר הכל בפרטי פרטים, אבל באופן כלל הומלץ על הקמת קו נוסעים מהיר (200 קמ"ש, לא בדיוק "מהיר" במושגים של שאר העולם) וגם על הובלת משאות מהירה יחסית (160 קמ"ש זה לא הרבה לקו ארוך ללא תחנות!). היו המלצות נוספות, כמו הובלת מכולות/מכוניות על גבי קרונות "דו-קומתיים" כמו בארה"ב ובמדינות נוספות.

חשוב להדגיש שלא ייבנה בארץ עוד קו שיוגבל ל-120 קמ"ש, כי קו כזה ידרוש יצירת פיתולים מכוונים ושימוש באדני עץ מסילת ברזל "רגילה" בארץ ובעולם מוגבלת ממילא ל-160 קמ"ש, לא משנה אם הרכבת היא רכבת משא או נוסעים. הגבלת מהירותן של רכבות המשא תלויה קודם כל בציוד הנייד, ולא בתשתית. כך שהפעלה בלעדית של רכבות משא בקו לא תוזיל את עלויות התשתית. מה שכן, יש לבחון האם כדאי להקים מסילה בודדת או כפולה מלכתחילה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למה לא תוזיל את עלויות התשתית?'
למה לא תוזיל את עלויות התשתית?
13/07/2009 | 20:20
1
2
סלילת קו שמיועד לנסיעה של פחות מ - 160 קמ"ש עולה כמו קו שמיועד לנסיעה של 200 קמ"ש עם מינימום עיקולים (וסביר להניח עם עיקולים פחות חדים)?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'160 קמ"ש זה גם אחל'ה שירות נוסעים.'
160 קמ"ש זה גם אחל'ה שירות נוסעים.
13/07/2009 | 20:27
הועדה המקצועית המליצה את מה שהמליצה על מנת להגביר את היעילות והכדאיות הכלכלית. כי לעיתים קרובות מה שעולה יותר זול לבנות, מביא הרבה פחות רווח וכדאיותו הכלכלית תהיה נמוכה בהרבה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בולשיט.'
בולשיט.
12/07/2009 | 22:43
ואם יש מישהו שלא מבין אנגלית: "דרעק מיט פעפער". שאנשי האוצר יפסיקו כבר לבלבל את המוח ויתחילו לארגן את גיוס המימון - בשביל זה אנחנו מחזיקים אותם... סליחה, הם מחזיקים אותנו. מטרת הקשקושים היא "לדחות" בעוד כמה שנים את הקו לאילת. את הכסף "שייחסך" הם יעדיפו להשקיע בעוד איזה "איילון מזרח" או "נתיב מהיר" הזוי, העיקר שזה יהיה כביש ולא עוד מסילה חלילה.

נ.ב. יש לי הרושם שזה בא בתגובה לזה
http://finance.walla.co.il/?w=/3/1518243
גם בפעמים הקודמות הם הגיבו מהר על כל תזוזה, החבר'ה האלה באוצר. כאילו שיש להם מאמרים מוכנים לכל התפתחות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברור שבמצב הנוכחי אין הצדקה כלכלית לרכבת לק"ש'
ברור שבמצב הנוכחי אין הצדקה כלכלית לרכבת לק"ש
13/07/2009 | 07:16
4
1
מצד אחד לא רוצים לממן רכבת לקרית שמונה וכרמיאל, ומצד שני גם לא מרחיבים את הכבישים וכיום אין שום דרך להגיע לקרית שמונה ולאצבע הגליל בצורה בטוחה ומהירה.
כל ההרחבות של הכבישים שנעשו השנים האחרונות הן נקודתיות ולא ויצרו דרך רציפה שתאפשר להגיע לאצבע הגליל בלי לעבור בדרך בקטעים מסוכנים.
תקחו לדוגמה את קטע צומת גולני-צומת עמיעד.
עד לצ.גולני ומצ.עמיעד יש כביש רחב, או שבמרחיבים אותו. אבל בין שני הצמתי הנ"ל חייבים לעבור בכביש צר, מפותל ומסוכן.
גם אם תסעו מדרך אחרת זה ישפר את המצב, כי גם כל הדרכים אחרות שמובילות לצ.עמיעד וצ.גולני צרות ומסוכנות.

בקיצור.
ברור שרכבת לק.שמונה/כרמיאל/בית שאן כיום היא לא כלכלית, כי אין מספיק תושבים ומפעלים שיסכימו לעבור לאזור שאין אף תשתית תחבורתית נורמלית ואמינה שמחברת אותו למרכז ולחיפה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברור שבמצב הנוכחי אין הצדקה כלכלית לרכבת לק"ש'
ברור שבמצב הנוכחי אין הצדקה כלכלית לרכבת לק"ש
13/07/2009 | 07:22
3
1
מצד אחד לא רוצים לממן רכבת לקרית שמונה,וכרמיאל, נצרת ובית שאן.ומצד שני גם לא מרחיבים את הכבישים וכיום אין שום דרך להגיע לקרית שמונה ולאצבע הגליל בצורה בטוחה ומהירה.
כל ההרחבות של הכבישים שנעשו בשנים האחרונות הן נקודתיות ולא ויצרו דרך רציפה שתאפשר להגיע לאצבע הגליל בלי לעבור בדרך בקטעים מסוכנים.
תקחו לדוגמה את קטע צומת גולני-צומת עמיעד.
עד לצ.גולני ומצ.עמיעד יש כביש רחב, או שמרחיבים אותו. אבל בין שני הצמתים הנ"ל חייבים לעבור בכביש צר, מפותל ומסוכן.
גם אם תסעו מדרך אחרת זה לא ישפר את המצב, כי גם כל הדרכים אחרות שמובילות לצ.עמיעד וצ.גולני צרות ומסוכנות.

בקיצור.
ברור שרכבת לק.שמונה כיום היא לא כלכלית, כי אין שם מספיק תושבים ומפעלים שהסכימו לעבור לאזור שאין אף תשתית תחבורתית נורמלית ואמינה שמחברת אותו למרכז הארץ ולחיפה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ציונות לא נמדדת ברווח והפסד.'
ציונות לא נמדדת ברווח והפסד.
13/07/2009 | 07:27
2
לצפיה ב-'דווקא לא'
דווקא לא
13/07/2009 | 08:24
1
זה פיתרון מעולה רכבת מאילת למרכז הארץ ולצפונה של הארץ הסחורה היחידה והכי גדולה שמגיעה לשם זה כלי רכב והמון
ואם יעשו קו רכבת גם מסע וגם נוסעים לאילת זה מעולה !
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מסע ונוסעים זה אותו דבר'
מסע ונוסעים זה אותו דבר
13/07/2009 | 11:19
כנראה שהתכוונת לרכבות משא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'דרך טובה לאסוף תקציבים'
דרך טובה לאסוף תקציבים
14/07/2009 | 08:56
1
לומר "אני צריך כסף בשביל X,Y,Z", להתפשר על תקציב רק בשביל X ו-Y ולהשקיע את כולו רק ב-X.

מי אמר שפוליטיקה היא לא מדע מדוייק?

הבעיה היא שהתקשורת בישראל כל כך גדולה ומאסיבית, שכל פיפס שיוצא לפוליטיקאי מהפה מתפרסם מייד בעיתון וזוכה ל10 פרשנויות שמטרתן הבלעדית הנה הקצנה ומכירת עיתונים.
אני לא אומר שהפוליטיקאים שלנו מלאכים. מצד שני, הם גם לא דמוניים כמו שמציגים אותם בעיתונות.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

18:35 | 25.06.19 GLSRA
10:31 | 25.06.19 שואלתשאלות7
20:32 | 24.06.19 בטטה העצבני 61
17:15 | 24.06.19 Ccyclist
17:01 | 21.06.19 סוכריה חמצמצה
16:37 | 19.06.19 רדיאוטורי 22
08:08 | 19.06.19 רדיאוטורי 22

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ