סימנסיאדה - עדכון מדוברות הרכבת

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
סימנסיאדה - עדכון מדוברות הרכבת
ממשרד דוברות הרכבת מאשרים את הדיווח של תצפיתני הפורום. נכון לעכשיו, מדובר במערך סימנס יחיד שהוחזר לשירות בשעות השפל. קודם להשבת המערך לשירות חלקי זה, תוקנו בו התקלות שנתגלו והמערך עבר בהצלחה את כל סט הבדיקות הנדרשות. ההפעלה החלקית בשעות השפל נובעת מטעמי בטיחות ובאה להשלים את הבדיקות המקדימות. משקל הרכבת, למשל, הוא אחד ההבדלים המשמעותיים שבין רכבת הנוסעת נסיעת מבחן כשהיא ריקה לבין רכבת שעליה נוסעים. מכאן נובע הצורך בנסיעות אלו טרם השבה מלאה לשירות של המערך. לאחר השלמת הבדיקות בשעות השפל יוחזר המערך לשירות מלא בקו. צפי להשבת המערך ויתר הסימנסים לשירות מלא? עדיין אין. תודתי למר שחר וייסמן ממשרד הדוברת על העדכון.
 
סימנסיאדה - עדכון מדוברות הרכבת
ממשרד דוברות הרכבת מאשרים את הדיווח של תצפיתני הפורום. נכון לעכשיו, מדובר במערך סימנס יחיד שהוחזר לשירות בשעות השפל. קודם להשבת המערך לשירות חלקי זה, תוקנו בו התקלות שנתגלו והמערך עבר בהצלחה את כל סט הבדיקות הנדרשות. ההפעלה החלקית בשעות השפל נובעת מטעמי בטיחות ובאה להשלים את הבדיקות המקדימות. משקל הרכבת, למשל, הוא אחד ההבדלים המשמעותיים שבין רכבת הנוסעת נסיעת מבחן כשהיא ריקה לבין רכבת שעליה נוסעים. מכאן נובע הצורך בנסיעות אלו טרם השבה מלאה לשירות של המערך. לאחר השלמת הבדיקות בשעות השפל יוחזר המערך לשירות מלא בקו. צפי להשבת המערך ויתר הסימנסים לשירות מלא? עדיין אין. תודתי למר שחר וייסמן ממשרד הדוברת על העדכון.
תודה בועז, וברשותך כמה מילים בנושא.
קרונות סימנס החדשים יעברו בקרוב לפחות 10 נסיעות מבחן ללא נוסעים ע''מ לבדוק את המערכים וכשרותם לנסיעות סדירות עם נוסעים. בחו''ל נהוג לערוך נסיעות מבחן רבות הרבה מעל 10 נסיעות , יחד עם זאת הפעלתם בארץ של הקרונות איטית בשל סיבות טכניות, בעיקר במערכת פיקוד הדלתות . על רוב הבעיות התגברו טכנאי סימנס בישראל אך יצויין כי גם בניסויים שנערכו לאחרונה בעיקר ברכבות ללא נוסעים התגלו תקלות טכניות ותפעוליות שגרמו לאיחורים. עד שלא יערכו ויסתיימו כל בדיקות המערכות בנסיעות ללא נוסעים ונסיעות בודדות בשעות השפל עם נוסעים, לא יופעלו הקרונות החדשים באופן קבוע, ראוי לשוב ולציין כי במקביל להטמעתם במערכת של קרונות מתוצרת סימנס יש כוונה לגרוט חלק גדול מ כ 40 קרונות ישנים גרורי קטר אשר לפחות 32 מהם עדיין פועלים בכל יום בקו מודיעין-חיפה-נהריה. יצויין כי בשל העיכוב במסירת הקרונות החדשים לר''י נגרמו נזקים לרכבת ולנוסעים, עפ''י הידוע היצרן נושא לכאורה בהוצאות שנגרמו לרכבת בשל כך.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה בועז, וברשותך כמה מילים בנושא.
קרונות סימנס החדשים יעברו בקרוב לפחות 10 נסיעות מבחן ללא נוסעים ע''מ לבדוק את המערכים וכשרותם לנסיעות סדירות עם נוסעים. בחו''ל נהוג לערוך נסיעות מבחן רבות הרבה מעל 10 נסיעות , יחד עם זאת הפעלתם בארץ של הקרונות איטית בשל סיבות טכניות, בעיקר במערכת פיקוד הדלתות . על רוב הבעיות התגברו טכנאי סימנס בישראל אך יצויין כי גם בניסויים שנערכו לאחרונה בעיקר ברכבות ללא נוסעים התגלו תקלות טכניות ותפעוליות שגרמו לאיחורים. עד שלא יערכו ויסתיימו כל בדיקות המערכות בנסיעות ללא נוסעים ונסיעות בודדות בשעות השפל עם נוסעים, לא יופעלו הקרונות החדשים באופן קבוע, ראוי לשוב ולציין כי במקביל להטמעתם במערכת של קרונות מתוצרת סימנס יש כוונה לגרוט חלק גדול מ כ 40 קרונות ישנים גרורי קטר אשר לפחות 32 מהם עדיין פועלים בכל יום בקו מודיעין-חיפה-נהריה. יצויין כי בשל העיכוב במסירת הקרונות החדשים לר''י נגרמו נזקים לרכבת ולנוסעים, עפ''י הידוע היצרן נושא לכאורה בהוצאות שנגרמו לרכבת בשל כך.
אתה יודע להגיד בדיוק
מה הסיפור עם הדלתות?
 
אתה יודע להגיד בדיוק
מה הסיפור עם הדלתות?
על קצה המזלג, מערכת שאינה ידידותית למפעיל.
נדרשות פעולות לא מעטות ע''מ לפתוח ולסגור את הדלתות ואת המדרגה שמופעלת וממקמת את עצמה בהתאם למרחק בין הקרון לרציף. בכל תקלה מושבתת כל המערכת והרכבת לא תצא לדרכה. ניטרולה של המערכת הרגילה והפעלת המערכת הידנית בשעת תקלה בעיתית להבנתי. כל הפעולות הנדרשות מסורבלות. וגורמות לעיכוב הרכבת בתחנה שלא לצורך. כפי שנכתב בפורום, פקחי הרכבת עברו לאחרונה תדרוך נוסף בנושא.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
על קצה המזלג, מערכת שאינה ידידותית למפעיל.
נדרשות פעולות לא מעטות ע''מ לפתוח ולסגור את הדלתות ואת המדרגה שמופעלת וממקמת את עצמה בהתאם למרחק בין הקרון לרציף. בכל תקלה מושבתת כל המערכת והרכבת לא תצא לדרכה. ניטרולה של המערכת הרגילה והפעלת המערכת הידנית בשעת תקלה בעיתית להבנתי. כל הפעולות הנדרשות מסורבלות. וגורמות לעיכוב הרכבת בתחנה שלא לצורך. כפי שנכתב בפורום, פקחי הרכבת עברו לאחרונה תדרוך נוסף בנושא.
תודה רבה, מייק.
 

בועז ל

New member
על קצה המזלג, מערכת שאינה ידידותית למפעיל.
נדרשות פעולות לא מעטות ע''מ לפתוח ולסגור את הדלתות ואת המדרגה שמופעלת וממקמת את עצמה בהתאם למרחק בין הקרון לרציף. בכל תקלה מושבתת כל המערכת והרכבת לא תצא לדרכה. ניטרולה של המערכת הרגילה והפעלת המערכת הידנית בשעת תקלה בעיתית להבנתי. כל הפעולות הנדרשות מסורבלות. וגורמות לעיכוב הרכבת בתחנה שלא לצורך. כפי שנכתב בפורום, פקחי הרכבת עברו לאחרונה תדרוך נוסף בנושא.
הבנתי שבנוסף קיימת בעיה בשליטה של קרון הניהוג
על מערכת הבלימה של הקרונות מרגע שהפקח משחרר את הרכבת. הדבר מצריך הפעלה ידנית של המערכת בכל קרון וקרון. האמנם כך, סר אשבי?
 
הבנתי שבנוסף קיימת בעיה בשליטה של קרון הניהוג
על מערכת הבלימה של הקרונות מרגע שהפקח משחרר את הרכבת. הדבר מצריך הפעלה ידנית של המערכת בכל קרון וקרון. האמנם כך, סר אשבי?
שאלתך בועז מעידה על מקצועיות..ראויה

אבדוק בהקדם את העינין ואשיבך.
 

mrngin

New member
תודה בועז, וברשותך כמה מילים בנושא.
קרונות סימנס החדשים יעברו בקרוב לפחות 10 נסיעות מבחן ללא נוסעים ע''מ לבדוק את המערכים וכשרותם לנסיעות סדירות עם נוסעים. בחו''ל נהוג לערוך נסיעות מבחן רבות הרבה מעל 10 נסיעות , יחד עם זאת הפעלתם בארץ של הקרונות איטית בשל סיבות טכניות, בעיקר במערכת פיקוד הדלתות . על רוב הבעיות התגברו טכנאי סימנס בישראל אך יצויין כי גם בניסויים שנערכו לאחרונה בעיקר ברכבות ללא נוסעים התגלו תקלות טכניות ותפעוליות שגרמו לאיחורים. עד שלא יערכו ויסתיימו כל בדיקות המערכות בנסיעות ללא נוסעים ונסיעות בודדות בשעות השפל עם נוסעים, לא יופעלו הקרונות החדשים באופן קבוע, ראוי לשוב ולציין כי במקביל להטמעתם במערכת של קרונות מתוצרת סימנס יש כוונה לגרוט חלק גדול מ כ 40 קרונות ישנים גרורי קטר אשר לפחות 32 מהם עדיין פועלים בכל יום בקו מודיעין-חיפה-נהריה. יצויין כי בשל העיכוב במסירת הקרונות החדשים לר''י נגרמו נזקים לרכבת ולנוסעים, עפ''י הידוע היצרן נושא לכאורה בהוצאות שנגרמו לרכבת בשל כך.
"... יש כוונה לגרוט חלק...."
ביום 6.7.09, יצאתי ב-12:42 מחיפה מרכז השמונה דרומה ברכבת גרורת קטר "יגוסלבית". עד עכשיו יש לי זמזומים וצפצופים באזניים מהרעש הכללי + שריקה נוראית של מפוח חשמלי במערכת המיזוג. מבחינתי האישית אם רכבת ישראל היתה מודיעה שבשעה זאת אין רכבת בגלל חוסר בציוד נייד, והייתי "מחוייב" לצאת רכבת אחת קודם לכן, היה עדיף בהרבה. את הקרונות הללו לא צריך רק לגרוט בהיבט החשבונאי ממצבת הקרונות, אלא לגרוס ע"י השלכתם למגרסת ברזל, שתהפוך אותם לאבק דק, ו י פ ה ש ע ה א ח ת ק ו ד ם ! ! ! ! ! ! ! (גם אם זה כבר היום בשלב של 15-20 שנה איחור)
 

ררועי 78

New member
סימנסיאדה - עדכון מדוברות הרכבת
ממשרד דוברות הרכבת מאשרים את הדיווח של תצפיתני הפורום. נכון לעכשיו, מדובר במערך סימנס יחיד שהוחזר לשירות בשעות השפל. קודם להשבת המערך לשירות חלקי זה, תוקנו בו התקלות שנתגלו והמערך עבר בהצלחה את כל סט הבדיקות הנדרשות. ההפעלה החלקית בשעות השפל נובעת מטעמי בטיחות ובאה להשלים את הבדיקות המקדימות. משקל הרכבת, למשל, הוא אחד ההבדלים המשמעותיים שבין רכבת הנוסעת נסיעת מבחן כשהיא ריקה לבין רכבת שעליה נוסעים. מכאן נובע הצורך בנסיעות אלו טרם השבה מלאה לשירות של המערך. לאחר השלמת הבדיקות בשעות השפל יוחזר המערך לשירות מלא בקו. צפי להשבת המערך ויתר הסימנסים לשירות מלא? עדיין אין. תודתי למר שחר וייסמן ממשרד הדוברת על העדכון.
קטרים וקרון ניהוג
שאלה לי אליכם האם הפונקציות בקרונות הניהוג ברכבות השונות זהות או שונות? אם למשל יש פונקציות שקיימות רק בסימנסים ולא בDD, מכייון שהקטרים זהים בשניהם, איך מפעילים אותן כשהנהג יושב בקטר ולא בקרון ניהוג? מקווה שהבהרתי את עצמי ותודה מראש
 

Rosse

New member
סימנסיאדה - עדכון מדוברות הרכבת
ממשרד דוברות הרכבת מאשרים את הדיווח של תצפיתני הפורום. נכון לעכשיו, מדובר במערך סימנס יחיד שהוחזר לשירות בשעות השפל. קודם להשבת המערך לשירות חלקי זה, תוקנו בו התקלות שנתגלו והמערך עבר בהצלחה את כל סט הבדיקות הנדרשות. ההפעלה החלקית בשעות השפל נובעת מטעמי בטיחות ובאה להשלים את הבדיקות המקדימות. משקל הרכבת, למשל, הוא אחד ההבדלים המשמעותיים שבין רכבת הנוסעת נסיעת מבחן כשהיא ריקה לבין רכבת שעליה נוסעים. מכאן נובע הצורך בנסיעות אלו טרם השבה מלאה לשירות של המערך. לאחר השלמת הבדיקות בשעות השפל יוחזר המערך לשירות מלא בקו. צפי להשבת המערך ויתר הסימנסים לשירות מלא? עדיין אין. תודתי למר שחר וייסמן ממשרד הדוברת על העדכון.
נוסעת קבוע בסימנס
אכן נראה שהכניסו את הרכבת בקבוע. אני עולה עליה בחיפה לכיוון נהריה, בשעה 13:15 בקירוב. נעים לשבת ברכבת. גם הניידות נוחה וידידותית. יש בעיה עם המדרגה הנשלפת בכניסה לקרון: לא מתקרב מספיק אל הרציף. מי שאיננו יכול לעשות צעד גדול (קשישים? מוגבלים?) נתקל בקושי.
 
נוסעת קבוע בסימנס
אכן נראה שהכניסו את הרכבת בקבוע. אני עולה עליה בחיפה לכיוון נהריה, בשעה 13:15 בקירוב. נעים לשבת ברכבת. גם הניידות נוחה וידידותית. יש בעיה עם המדרגה הנשלפת בכניסה לקרון: לא מתקרב מספיק אל הרציף. מי שאיננו יכול לעשות צעד גדול (קשישים? מוגבלים?) נתקל בקושי.
רכבת מס 160 ממודיעין לנהריה
אחת מ 2 רכבות סימנס בשעות שפל עם נוסעים. מסכים לתאור, אכן ידידותי לנוסע בתוך הקרון, נסיעה חלקה ושקטה .
 

בועז ל

New member
רכבת מס 160 ממודיעין לנהריה
אחת מ 2 רכבות סימנס בשעות שפל עם נוסעים. מסכים לתאור, אכן ידידותי לנוסע בתוך הקרון, נסיעה חלקה ושקטה .
תודה על התיקון המעניין.
מתברר אם כן, ששני מערכים( ולא אחד) הוכנסו לשירות בשעות השפל. מידע דומה נמסר לי ע"י ד"ר רייטר שאף נקב במספריהם: 802 +805.
 
תודה על התיקון המעניין.
מתברר אם כן, ששני מערכים( ולא אחד) הוכנסו לשירות בשעות השפל. מידע דומה נמסר לי ע"י ד"ר רייטר שאף נקב במספריהם: 802 +805.
רשמתי לפני את מספרי קרונות הניהוג
ע''מ שלא אחסר מאומה.. האם תוכל לברר בועז ידידי אצל מקורותיך האמונים על מספרים, את מספרי קרונות הניהוג של 2 רכבות סימנס ש''יוטלו למערכה'' בעתיד הקרוב? המספרים 801 או 803 או אולי 804 או 807 עושים שמות ברשימותי הכתובות בכתב יד צפוף בפנקסי הקטן המשמש לי כ ''מיני ארכיון'', אגב האם תוכל אתה או מי מטעמך להרחיב באשר לתקלה שהתגלתה כמה מצער ב 940 ומה הצפי להכנסתו של 953 לשרות. כל מידע יתקבל בהכרת תודה. .
 

בועז ל

New member
רשמתי לפני את מספרי קרונות הניהוג
ע''מ שלא אחסר מאומה.. האם תוכל לברר בועז ידידי אצל מקורותיך האמונים על מספרים, את מספרי קרונות הניהוג של 2 רכבות סימנס ש''יוטלו למערכה'' בעתיד הקרוב? המספרים 801 או 803 או אולי 804 או 807 עושים שמות ברשימותי הכתובות בכתב יד צפוף בפנקסי הקטן המשמש לי כ ''מיני ארכיון'', אגב האם תוכל אתה או מי מטעמך להרחיב באשר לתקלה שהתגלתה כמה מצער ב 940 ומה הצפי להכנסתו של 953 לשרות. כל מידע יתקבל בהכרת תודה. .
וכל זה ללא קומיסיון, מייקל?

אנסה לברר.
 

scooby5

Member
הקומסיון כבר שולם בגוף הבקשה...
אם לשפוט לפי המראה בחיפה מזרח, אזי
המערכים הבאים להכנס לשירות הם 804 ו-801. מערך 801 הועבר לפני שבוע-שבועיים מהחניה המזרחית ביותר (ממש סמוך לגשר פז) לכיוון מוסך הקטרים, וששם הוא עומד מאז, בעוד מערך 804 נמצא כבר זמן רב (חודש-חודשיים) בסמוך למוזיאון, מאחורי קרונות ה-DD התקולים, שגם מעלים שם אבק להנאתם. ואם כבר. לתגובתו של mrngin, גם אני נסעתי באותה רכבת (ירדתי בחיפה מרכז). מאוד נהניתי מנוחות הנסיעה בכורסאות (דבר שלא קיים בכל הרכבות החדשות. גם ב-IC מתחילים להחליף חלק מהכורסאות בכסאות חדשים וצפופים, כך שמלבד ברכבות הישנות ובקרונות המודו הספרדיים, לא יהיה קרון אחד נוח לרפואה ברכבת) ומהמזגן המקפיא שהיה שם. אין בהרבה רכבות. סע ב-IC בימים כאלו. מתוך מערך של 15 קרונות, המזגן פועל ומורגש היטב ב-10 מהם בממוצע.
 
אם לשפוט לפי המראה בחיפה מזרח, אזי
המערכים הבאים להכנס לשירות הם 804 ו-801. מערך 801 הועבר לפני שבוע-שבועיים מהחניה המזרחית ביותר (ממש סמוך לגשר פז) לכיוון מוסך הקטרים, וששם הוא עומד מאז, בעוד מערך 804 נמצא כבר זמן רב (חודש-חודשיים) בסמוך למוזיאון, מאחורי קרונות ה-DD התקולים, שגם מעלים שם אבק להנאתם. ואם כבר. לתגובתו של mrngin, גם אני נסעתי באותה רכבת (ירדתי בחיפה מרכז). מאוד נהניתי מנוחות הנסיעה בכורסאות (דבר שלא קיים בכל הרכבות החדשות. גם ב-IC מתחילים להחליף חלק מהכורסאות בכסאות חדשים וצפופים, כך שמלבד ברכבות הישנות ובקרונות המודו הספרדיים, לא יהיה קרון אחד נוח לרפואה ברכבת) ומהמזגן המקפיא שהיה שם. אין בהרבה רכבות. סע ב-IC בימים כאלו. מתוך מערך של 15 קרונות, המזגן פועל ומורגש היטב ב-10 מהם בממוצע.
תודה רבה על המידע מתחנת חיפה מזרח.
קיימים למיטב זכרוני עוד קרונות חדשים המדוירים זמן רב, בחלק האחורי של מוסכי הרכבת לכוון תחנה תפעולית צומת זבולון/גשר ''פז'' החדש וליד המשולש המסילתי המחודש בשלוחת הדלק שבנייתו אמורה להסתיים בקרוב, וזאת כמובן מעבר לקרונות החונים במתחם חב' סימנס בסדנאות הרכבת בחוצות המפרץ . בעינין המזגן אין לי אלא להסכים עם הכתוב ובצער, זהו פרי מצוקת הנייד לנוסעים שנובעת מהשבתתם של למעלה מ2 רכבות דו קומתיות, והפעלת חלופות של קרונות גרורי קטר ישנים שנועדו לגריטה, תוך צימצום זמן בדק ותחזוקה של נייד רכבתי אחר במוסכים.
 

scooby5

Member
תודה רבה על המידע מתחנת חיפה מזרח.
קיימים למיטב זכרוני עוד קרונות חדשים המדוירים זמן רב, בחלק האחורי של מוסכי הרכבת לכוון תחנה תפעולית צומת זבולון/גשר ''פז'' החדש וליד המשולש המסילתי המחודש בשלוחת הדלק שבנייתו אמורה להסתיים בקרוב, וזאת כמובן מעבר לקרונות החונים במתחם חב' סימנס בסדנאות הרכבת בחוצות המפרץ . בעינין המזגן אין לי אלא להסכים עם הכתוב ובצער, זהו פרי מצוקת הנייד לנוסעים שנובעת מהשבתתם של למעלה מ2 רכבות דו קומתיות, והפעלת חלופות של קרונות גרורי קטר ישנים שנועדו לגריטה, תוך צימצום זמן בדק ותחזוקה של נייד רכבתי אחר במוסכים.
לגבי קרונות הסימנס
מלבד המערכים המוכנים ומלבד הקרונות הבודדים במתחם סימנס בסדנאות בקישון, עומדים קרונות סימנס לא מעטים בשלוחות השונות במתחם חיפה מזרח, אם כי מתקבל הרושם, שהם לא במצב עבודה, אלא ממתינים לתורם בקישון (לוחות עץ על חלקים מהקרונות, שילוט היעד שלא הותקן עדיין). לגבי החלק השני, לא הבנתי עם מי אתה מסכים (איתי או עם MRNGIN), ואם כבר, אולי אתה יודע, מדוע מחליפים את המושבים בקרונות ה-IC מהסדרה הראשונה ובקרונות שנרכשו מהשבדים, ומדוע ברכבות הסימנס בחרו בסוג כזה של מושבים ?
 

easylivin

New member
אם לשפוט לפי המראה בחיפה מזרח, אזי
המערכים הבאים להכנס לשירות הם 804 ו-801. מערך 801 הועבר לפני שבוע-שבועיים מהחניה המזרחית ביותר (ממש סמוך לגשר פז) לכיוון מוסך הקטרים, וששם הוא עומד מאז, בעוד מערך 804 נמצא כבר זמן רב (חודש-חודשיים) בסמוך למוזיאון, מאחורי קרונות ה-DD התקולים, שגם מעלים שם אבק להנאתם. ואם כבר. לתגובתו של mrngin, גם אני נסעתי באותה רכבת (ירדתי בחיפה מרכז). מאוד נהניתי מנוחות הנסיעה בכורסאות (דבר שלא קיים בכל הרכבות החדשות. גם ב-IC מתחילים להחליף חלק מהכורסאות בכסאות חדשים וצפופים, כך שמלבד ברכבות הישנות ובקרונות המודו הספרדיים, לא יהיה קרון אחד נוח לרפואה ברכבת) ומהמזגן המקפיא שהיה שם. אין בהרבה רכבות. סע ב-IC בימים כאלו. מתוך מערך של 15 קרונות, המזגן פועל ומורגש היטב ב-10 מהם בממוצע.
רק תיקון קטן, ברשותך:
לא קיים "מערך 804" אלא קרון ניהוג/כח שמספרו 804, אותו המספר המופיע בחזיתו. את קרון הניהוג ניתן לחבר למערך עם כל אחד מקרונות 'סימנס' האחרים (בניגוד למערכי IC3, שבהם הקרונות לא מועברים ממערך אחד למשנהו, והמערכים ממוספרים). כנ"ל לגבי מערכי הקומותיים והספרדיים, שהרכבם משתנה מעת לעת ללא קשר למספרו של קרון הניהוג שמוביל אותם. לפיכך, השאלה הנכונה היא לא "איזה מערך ייכנס לשירות", אלא "איזה קרון ניהוג ייכנס בקרוב לשירות".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה