חשבתם פעם אם יוקם רכבל עירוני בישראל

מצב
הנושא נעול.
חשבתם פעם אם יוקם רכבל עירוני בישראל

בגרמניה וגם ארצות-הברית ישנו רכבל שמסיע אנשים כמו באוטובוס . זה קיים כאן בארץ רק בחיפה שהוא מתוכנן להיתרחב לעוד קוים . הבאתי תמונה של הרכבל של ניו-יורק הלוואי שיום אחד יקום רכבל כזה כאן בתל-אביב ורק ניסתכל על הפקקים מלמעלה .
 
חשבתם פעם אם יוקם רכבל עירוני בישראל

בגרמניה וגם ארצות-הברית ישנו רכבל שמסיע אנשים כמו באוטובוס . זה קיים כאן בארץ רק בחיפה שהוא מתוכנן להיתרחב לעוד קוים . הבאתי תמונה של הרכבל של ניו-יורק הלוואי שיום אחד יקום רכבל כזה כאן בתל-אביב ורק ניסתכל על הפקקים מלמעלה .
בחיפה זה למטרת תיירות בלבד
אני לא רואה סיבה שישתמשו בזה לצורכי תחבורה ציבורית בישראל.
 
בחיפה זה למטרת תיירות בלבד
אני לא רואה סיבה שישתמשו בזה לצורכי תחבורה ציבורית בישראל.
יש את זה גם בטוקיו וגם בעיר הנובר בגרמניה
בגרמניה בעיר " הנובר " הרכבל עובר מעל תעלות מים שבהם עוברות אוניות כמו אמסטרדם
 
יש את זה גם בטוקיו וגם בעיר הנובר בגרמניה
בגרמניה בעיר " הנובר " הרכבל עובר מעל תעלות מים שבהם עוברות אוניות כמו אמסטרדם
ב- 1948 היה אחד כזה בירושלים
היה רכבל שהוביל נשק מהר ציון אל גיא בן הינום אבל זה שימש רק את " ההגנה "
 

VHK1

New member
חשבתם פעם אם יוקם רכבל עירוני בישראל

בגרמניה וגם ארצות-הברית ישנו רכבל שמסיע אנשים כמו באוטובוס . זה קיים כאן בארץ רק בחיפה שהוא מתוכנן להיתרחב לעוד קוים . הבאתי תמונה של הרכבל של ניו-יורק הלוואי שיום אחד יקום רכבל כזה כאן בתל-אביב ורק ניסתכל על הפקקים מלמעלה .
בחיפה יבנה אחד חדש
הבנייה תתחיל שנה הבאה, מהמרכזית, לטכניון לאוניברסיטה
 
בחיפה יבנה אחד חדש
הבנייה תתחיל שנה הבאה, מהמרכזית, לטכניון לאוניברסיטה
אתה מיתכוון בחיפה יבנה קו רכבל לנוסעים

מה שהיה ומה שיש עכשיו בחיפה זה " רכבל תיירות " ולא " רכבל נוסעים " שהוא מתוכנן עבור הסטודנטים של הטכניון . בעצם יותר נכון ............................................ אוניברסיטת חיפה ו-הטכניון שנימצא לידה . כדי שיהיה הרבה יותר קל לרדת מ- הר הכרמל למטה אל הצ'ק פוסט . ושכחכנו יש כבר עוד רכבל כזה על צוק מנרה ליד קרית שמונה .
 

Rubim88

New member
חשבתם פעם אם יוקם רכבל עירוני בישראל

בגרמניה וגם ארצות-הברית ישנו רכבל שמסיע אנשים כמו באוטובוס . זה קיים כאן בארץ רק בחיפה שהוא מתוכנן להיתרחב לעוד קוים . הבאתי תמונה של הרכבל של ניו-יורק הלוואי שיום אחד יקום רכבל כזה כאן בתל-אביב ורק ניסתכל על הפקקים מלמעלה .
מתוכנן אחד בחיפה כמו שרשמו, ומה יעשה הרכבל
בתל אביב אם אפשר לשאול?
 
מתוכנן אחד בחיפה כמו שרשמו, ומה יעשה הרכבל
בתל אביב אם אפשר לשאול?
ומה יעשה הרכבל של ניו-יורק

אתה בטח רוצה להיתעמת איתי מאחר ו- חיפה נימצאת על הר ! ותל-אביב על מישור החוף ! , מותר לי לשאול מה עושה רכבל בתוך עיר מישורית כמו ניו-יורק כי לפי הידוע לי מגדלי התאומים לא היו על איזה הר .
 

yazzon

New member
ומה יעשה הרכבל של ניו-יורק

אתה בטח רוצה להיתעמת איתי מאחר ו- חיפה נימצאת על הר ! ותל-אביב על מישור החוף ! , מותר לי לשאול מה עושה רכבל בתוך עיר מישורית כמו ניו-יורק כי לפי הידוע לי מגדלי התאומים לא היו על איזה הר .
מסיע נוסעים בין חלקי העיר המופרדים ע"י
ערוצי מים? אתה רוצה רכבל מעל פארק ירקון?! הרעיון ל הרכבת מוטה באותה מידה כמו הרעיון של הרכבת התחתית: רק תחבורה במפלס הרחוב (עם מסלולים יעודים) מוכיחה את עצמה כאפקטיבית בסופו של הדבר. כאשר כל ת"א תהיה עיר המגדלים הגבוהים אולי אז תהיה הצדקה לכלי תחבורה "באוויר". אבל אני מסכים אתך שרכבל בתוך העיר זה "מגניב". חבל שלא יותר מזה. זאת המציאות.
 
מסיע נוסעים בין חלקי העיר המופרדים ע"י
ערוצי מים? אתה רוצה רכבל מעל פארק ירקון?! הרעיון ל הרכבת מוטה באותה מידה כמו הרעיון של הרכבת התחתית: רק תחבורה במפלס הרחוב (עם מסלולים יעודים) מוכיחה את עצמה כאפקטיבית בסופו של הדבר. כאשר כל ת"א תהיה עיר המגדלים הגבוהים אולי אז תהיה הצדקה לכלי תחבורה "באוויר". אבל אני מסכים אתך שרכבל בתוך העיר זה "מגניב". חבל שלא יותר מזה. זאת המציאות.
בארצות-הברית יש גם רכבת בין הבניינים
ישנם מקומות בארצות הברית כמו : " שיקגו " או " ניו יורק " ש-הרכבת הכבדה עוברת באויר בין הגורדי שחקים גם ביפן , יש ערים כמו : " טוקיו " ו- " אוסקה " הרכבת עוברת באויר בין גורדי שחקים כמו שאפשר לראות כאן בתמונה
 

yazzon

New member
בארצות-הברית יש גם רכבת בין הבניינים
ישנם מקומות בארצות הברית כמו : " שיקגו " או " ניו יורק " ש-הרכבת הכבדה עוברת באויר בין הגורדי שחקים גם ביפן , יש ערים כמו : " טוקיו " ו- " אוסקה " הרכבת עוברת באויר בין גורדי שחקים כמו שאפשר לראות כאן בתמונה
אם אני זוכר נכון מאתמול
מרכז ת"א עדיין לא דומה לזה של שיקגו, ניו יורק, טוקיו ואוסקה ;) לטובה ולרעה. כשיהיה אז נדבר :)
 

Rubim88

New member
מסיע נוסעים בין חלקי העיר המופרדים ע"י
ערוצי מים? אתה רוצה רכבל מעל פארק ירקון?! הרעיון ל הרכבת מוטה באותה מידה כמו הרעיון של הרכבת התחתית: רק תחבורה במפלס הרחוב (עם מסלולים יעודים) מוכיחה את עצמה כאפקטיבית בסופו של הדבר. כאשר כל ת"א תהיה עיר המגדלים הגבוהים אולי אז תהיה הצדקה לכלי תחבורה "באוויר". אבל אני מסכים אתך שרכבל בתוך העיר זה "מגניב". חבל שלא יותר מזה. זאת המציאות.
לקחת לי את התשובה..
ואין קשר בין רעיון הרכבת התחתית לרעיון(הלא קשור והזוי) הרכבל..
 

yazzon

New member
לקחת לי את התשובה..
ואין קשר בין רעיון הרכבת התחתית לרעיון(הלא קשור והזוי) הרכבל..
בודאי שיש.
הרעיון של רכבת תחתית או מונורייל (הרי הבכור התכוון בסופו של הדבר למונורייל ולא לרכבל בת"א) הוא אותו רעיון: כלי תחבורה שלא תופס מקום במפלס הרחוב. את המקום של הרכבים הפרטיים, כמובן. שהנוסעים לא יפריעו לפרייביטים עם אוטובוסים/רק"לות שלהם. בשני מקרים הנגישות של הנוסע לכלי התחבורה יורדת. ובטווח הארוך גם מונורייל וגם רכבת תחתית לא פותרים את בעיית הצפיפות ברחובות.
 

Rubim88

New member
בודאי שיש.
הרעיון של רכבת תחתית או מונורייל (הרי הבכור התכוון בסופו של הדבר למונורייל ולא לרכבל בת"א) הוא אותו רעיון: כלי תחבורה שלא תופס מקום במפלס הרחוב. את המקום של הרכבים הפרטיים, כמובן. שהנוסעים לא יפריעו לפרייביטים עם אוטובוסים/רק"לות שלהם. בשני מקרים הנגישות של הנוסע לכלי התחבורה יורדת. ובטווח הארוך גם מונורייל וגם רכבת תחתית לא פותרים את בעיית הצפיפות ברחובות.
זה לא שחור לבן..
לכל שיטה\טכנולוגיה יש מטרה, יתרונות וחסרונות. לכן בעולם קיים שילוב של השיטות עם התחשבות בתנאים מקומיים ליצירת מערכת תחבורה. המטרות של רכבת במפלס הרחוב ורכבת תחתית דומות הרבה יותר אחת לשנייה מאשר לרכבל, למרות יתרונות וחסרונות שונים. אפשר לדמיין את ברלין, לונדון, מוסקבה, פריס, וניו יורק ללא רכבת תחתית? , אתה רושם את זה כאילו שרכבת במפלס הרחוב 100% תפתור את בעיית הצפיפות ברחובות..אז רק שתדע, זה לא ככה..
 

yazzon

New member
זה לא שחור לבן..
לכל שיטה\טכנולוגיה יש מטרה, יתרונות וחסרונות. לכן בעולם קיים שילוב של השיטות עם התחשבות בתנאים מקומיים ליצירת מערכת תחבורה. המטרות של רכבת במפלס הרחוב ורכבת תחתית דומות הרבה יותר אחת לשנייה מאשר לרכבל, למרות יתרונות וחסרונות שונים. אפשר לדמיין את ברלין, לונדון, מוסקבה, פריס, וניו יורק ללא רכבת תחתית? , אתה רושם את זה כאילו שרכבת במפלס הרחוב 100% תפתור את בעיית הצפיפות ברחובות..אז רק שתדע, זה לא ככה..
מסכים ב-100%
מטרופולין ענק כמו אלה שרשמת לא יכול בלי שילוב בין כלי תחבורה שונים. בסה"כ התכוונתי לקווי דמיון מסוים שבין מונורייל ולבין רכבת תחתית. ואז אמרתי שהרעיון לבנות רק רכבת תחתית או רק מונורייל בת"א/ירושלים/חיפה ללא קווים הסעה המונית במפלס הרחוב (עם נתיבים נפרדים) זאת טעות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה