ב9.6 יום הסביבה הבינלאומי

מצב
הנושא נעול.
ב9.6 יום הסביבה הבינלאומי
בועדת הכלכלה של הכנסת ייערך (בשעה 10:00) דיון בנושא קידום התחרות בתחבורה הציבורית (משום מה הם החליטו של קידום התחרות היא גם קידום התחבורה הציבורית). מי שמעוניין לקחת חלק בדיון מוזמן לשלוח מייל למזכירות ועדת הכלכלה.
 

mister K

New member
ב9.6 יום הסביבה הבינלאומי
בועדת הכלכלה של הכנסת ייערך (בשעה 10:00) דיון בנושא קידום התחרות בתחבורה הציבורית (משום מה הם החליטו של קידום התחרות היא גם קידום התחבורה הציבורית). מי שמעוניין לקחת חלק בדיון מוזמן לשלוח מייל למזכירות ועדת הכלכלה.
איזו תחרות בדיוק?
אם הכוונה היא להמשך קידום ה"עאלק תחרות" ברפורמה המצחינה הזאת, אז זה בזיון שדיון כזה ייערך דווקא ביום הזה, מאחר ומדובר בהמשך חיסולה של התחבורה הציבורית באמצעות הורדת רמת השירות ופגיעה בתנאי הנהגים. כבר מזמן הבנו שאין פה שום תחרות והנסיון לקשר את הנושא ליום הסביבה פשוט מגוחך. אבל מה כבר אפשר לצפות מביבי...
 

קובי221

New member
איזו תחרות בדיוק?
אם הכוונה היא להמשך קידום ה"עאלק תחרות" ברפורמה המצחינה הזאת, אז זה בזיון שדיון כזה ייערך דווקא ביום הזה, מאחר ומדובר בהמשך חיסולה של התחבורה הציבורית באמצעות הורדת רמת השירות ופגיעה בתנאי הנהגים. כבר מזמן הבנו שאין פה שום תחרות והנסיון לקשר את הנושא ליום הסביבה פשוט מגוחך. אבל מה כבר אפשר לצפות מביבי...
'מה כבר אפשר לצפות מביבי'.
די כבר לדחוף כל עניין לביבי, כמדומני לא ביבי הוא יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. ואני אישית לא רואה כל סיבה לחיסולה של התח"צ בקיום הדיון ביום הנ"ל. הסקת המסקנות שלך כנראה משוחדת.
 

mister K

New member
'מה כבר אפשר לצפות מביבי'.
די כבר לדחוף כל עניין לביבי, כמדומני לא ביבי הוא יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. ואני אישית לא רואה כל סיבה לחיסולה של התח"צ בקיום הדיון ביום הנ"ל. הסקת המסקנות שלך כנראה משוחדת.
משוחדת? טוב שלא נסחפת...
וכן, הרפורמה מחסלת את התח"צ ולכן הקשר היחיד שלה ליום הנ"ל הוא קשר שלילי. באמת שאף אחד כבר לא קונה את כל הנסיונות האלה להראות שהרפורמה מביאה לתחרות בתחום התח"צ ולשיפור השירות. אחרי 7 שנים של רפורמה כבר נהיה ברור מאליו שברוב המקרים ההיפך הוא הנכון ושבאמת אין פה שום "תחרות", אלא רק מעבר משני מונופולים גדולים להרבה מונופולים קטנים ופחות מקצועיים. ונכון שביבי הוא לא יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אך הוא ראש הממשלה וגם מכהן בתור "שר על למדיניות כלכלית". לכן אין לי ספק (ויסלחו לי על הביטוי) שכל הבילבולי ביצים האלה הם חלק ממשנתו. הוא גם זה שהגה את הרפורמה בתח"צ בתקופת כהונתו הקודמת.
 

easylivin

New member
ב9.6 יום הסביבה הבינלאומי
בועדת הכלכלה של הכנסת ייערך (בשעה 10:00) דיון בנושא קידום התחרות בתחבורה הציבורית (משום מה הם החליטו של קידום התחרות היא גם קידום התחבורה הציבורית). מי שמעוניין לקחת חלק בדיון מוזמן לשלוח מייל למזכירות ועדת הכלכלה.
תודה רבה על הקישור. יש עוד כמה דברים מעניינים
שרלוונטיים לענייני הפורום בועדה לענייני ביקורת המדינה: 03/6/2009, 09:00 - התמודדות עם תאונות הדרכים - דו"ח מבקר המדינה. 16/6/2009, 11:00 - הקמתו של קו הרכבת המהיר לירושלים - דו"ח מבקר המדינה 59ב', עמ' 1415-1430. מעניין מתי יתקיים הדיון המובטח בתכנית הפיתוח של רכבת ישראל בועדת הכלכלה (כנראה שלא במהלך החודש הקרוב).
 

amit1270

New member
ב9.6 יום הסביבה הבינלאומי
בועדת הכלכלה של הכנסת ייערך (בשעה 10:00) דיון בנושא קידום התחרות בתחבורה הציבורית (משום מה הם החליטו של קידום התחרות היא גם קידום התחבורה הציבורית). מי שמעוניין לקחת חלק בדיון מוזמן לשלוח מייל למזכירות ועדת הכלכלה.
תודה על הדיווח
אתה תהיה שם? (אני אהיה בחו"ל.) לצערי, ממה שאני קורא ורואה, רמת הדיון היא בד"כ שטחית וכוללת לא יותר מסיסמאות (בעצם במה זה שונה מכל דיון אחר בכנסת?). מאירועי הימים האחרונים הגעתי למסקנה שכדי שדברים יזוזו מה שדרוש הוא לובי למען תח"צ בכנסת. לובי כזה יוכל להעלות קצת את רמת הדיון (עד כמה שאפשר) ולא לתת לאנשי האוצר "לסבן" את כולם עם להטוטי המספרים הידועים שלהם. לובי כזה יוכל גם ללחוץ יותר טוב לקידום המטרות שאנחנו חוזרים עליהן כאן כמו מנטרה - כרטוס משותף, מודיעין משותף, אכיפת נת"צים, מפות ומידע בתחנות, תיאום/היררכיה בין המפעילים/קווים, הרחבת שעות הפעילות, ועוד. מה דעתך להציע את זה לח"כ "שלך"?
 
תודה על הדיווח
אתה תהיה שם? (אני אהיה בחו"ל.) לצערי, ממה שאני קורא ורואה, רמת הדיון היא בד"כ שטחית וכוללת לא יותר מסיסמאות (בעצם במה זה שונה מכל דיון אחר בכנסת?). מאירועי הימים האחרונים הגעתי למסקנה שכדי שדברים יזוזו מה שדרוש הוא לובי למען תח"צ בכנסת. לובי כזה יוכל להעלות קצת את רמת הדיון (עד כמה שאפשר) ולא לתת לאנשי האוצר "לסבן" את כולם עם להטוטי המספרים הידועים שלהם. לובי כזה יוכל גם ללחוץ יותר טוב לקידום המטרות שאנחנו חוזרים עליהן כאן כמו מנטרה - כרטוס משותף, מודיעין משותף, אכיפת נת"צים, מפות ומידע בתחנות, תיאום/היררכיה בין המפעילים/קווים, הרחבת שעות הפעילות, ועוד. מה דעתך להציע את זה לח"כ "שלך"?
השדולה לקידום התחבורה הציבורית בישראל
לא יודע מה היא שווה, אבל יש כזו http://www.knesset.gov.il/lobby/heb/LobbyPage.asp?lobby=106
 

amit1270

New member
אולי שווה לדבר איתם...
ד"א, איפה מיודענו ניצן הורוביץ? (גם עתניאל שנלר, שאיתו נפגשתי יחד עם urilei לפני כשנתיים וחצי, נעדר מהרשימה משום מה.)
לשדולות אין שום כוח
אני די בטוח שאם היו פונים לניצן אז הוא היה נרשם שם, אבל באמת יש כ"כ הרבה שדולות וכ"כ מעט ח"כים נרשמים אליהם... כל העניין הזה באמת לא רציני... ניצן מקדם נושאי איכות סביבה בעיקר דרך הצעות חוק ודרך חברותו בועדת הפנים והאיכות הסביבה.
 

amit1270

New member
לשדולות אין שום כוח
אני די בטוח שאם היו פונים לניצן אז הוא היה נרשם שם, אבל באמת יש כ"כ הרבה שדולות וכ"כ מעט ח"כים נרשמים אליהם... כל העניין הזה באמת לא רציני... ניצן מקדם נושאי איכות סביבה בעיקר דרך הצעות חוק ודרך חברותו בועדת הפנים והאיכות הסביבה.
לא לגמרי מדוייק.
שדולות הן כלי אחד מני רבים, בטח לא הכלי היחיד או החזק ביותר, אבל אני לא חושב שצריך לזלזל בו.
 

amirv

New member
לשדולות אין שום כוח
אני די בטוח שאם היו פונים לניצן אז הוא היה נרשם שם, אבל באמת יש כ"כ הרבה שדולות וכ"כ מעט ח"כים נרשמים אליהם... כל העניין הזה באמת לא רציני... ניצן מקדם נושאי איכות סביבה בעיקר דרך הצעות חוק ודרך חברותו בועדת הפנים והאיכות הסביבה.
שדולה חזקה כשיש משדל
לוביסט שמתרוצץ בכנסת בנהושא הזה ודואג שכל ח"כ שחבר בשדולה שלו יידע על ההתפתחויות, ירים את הכפפה במקומות שצריך לעשות משהו , יידע על ההצבעות החשובות בנושא ויגיע אליהם ועוד ועוד. השדולה הסביבתית בכנסת די חזקה, רשומים בה כארבעים חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית (גלעד ארדן ודב חנין שיתפו פעולה קבוע בכנסת הקודמת), ואחת הסיבות לחוזק שלה היא לוביסטים של אדם טבע ודין והחברה חהגנת הטבע ומגמה ירוקה שמגיעים לכנסת לפרקים כדי להמריץ אותם. לצערי לעיתים קרובות שדולות של קבלנים ומפעלים מזהמים למינהם חזקות יותר, אבל לפחות יש קונטרה.
 
תודה על הדיווח
אתה תהיה שם? (אני אהיה בחו"ל.) לצערי, ממה שאני קורא ורואה, רמת הדיון היא בד"כ שטחית וכוללת לא יותר מסיסמאות (בעצם במה זה שונה מכל דיון אחר בכנסת?). מאירועי הימים האחרונים הגעתי למסקנה שכדי שדברים יזוזו מה שדרוש הוא לובי למען תח"צ בכנסת. לובי כזה יוכל להעלות קצת את רמת הדיון (עד כמה שאפשר) ולא לתת לאנשי האוצר "לסבן" את כולם עם להטוטי המספרים הידועים שלהם. לובי כזה יוכל גם ללחוץ יותר טוב לקידום המטרות שאנחנו חוזרים עליהן כאן כמו מנטרה - כרטוס משותף, מודיעין משותף, אכיפת נת"צים, מפות ומידע בתחנות, תיאום/היררכיה בין המפעילים/קווים, הרחבת שעות הפעילות, ועוד. מה דעתך להציע את זה לח"כ "שלך"?
יכול להיות שאהיה בכנסת באותו היום
אבל אני לא בטוח שאהיה בדיון הזה, אני לא אוהב לדבר בדיונים שאני לא מכיר את הנתונים המלאים. אולי אהיה שם רק כדי להקשיב ולהשכיל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה