הסכם בין ע.ת.א. לאגד לפינוי ת"מ הישנה

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
הסכם בין ע.ת.א. לאגד לפינוי ת"מ הישנה
עירית ת"א ואגד חתמו על הסכם לפינוי סופי של מתחם התחנה המרכזית
 
הסכם בין ע.ת.א. לאגד לפינוי ת"מ הישנה
עירית ת"א ואגד חתמו על הסכם לפינוי סופי של מתחם התחנה המרכזית
הללויה! איפה הבולדוזרים?
קדימה חולדאי - לגלח! לא להשאיר שם אבן על אבן. השטח צריך להפוך לפינה ירוקה כמו בגן שברח' לווינסקי. העיקר להשמיד כל זכר לדבר המגעיל שעמד שם עשרות שנים. אוסישקין כבר נעלם? השוק הסיטונאי נעלם? בריכת גורדון קוצצה? הגיע הזמן להפטר אחת ולתמיד מהתחנה הישנה.
 
הללויה! איפה הבולדוזרים?
קדימה חולדאי - לגלח! לא להשאיר שם אבן על אבן. השטח צריך להפוך לפינה ירוקה כמו בגן שברח' לווינסקי. העיקר להשמיד כל זכר לדבר המגעיל שעמד שם עשרות שנים. אוסישקין כבר נעלם? השוק הסיטונאי נעלם? בריכת גורדון קוצצה? הגיע הזמן להפטר אחת ולתמיד מהתחנה הישנה.
כל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?
איזה זעקות שבר הייתי שומע כאן אם היו הורסים את תחנת החאן או את התחנה בככר פלומר בחיפה. התחנה הישנה היתה הראשונה המודרנית בארץ עם בניני משרדים, מנהרה ורציפים, דבר שלא נראה כמוהו קודם כאן. התכנית של האדריכלים ויטקובר וזלקינד היתה בסגנון הבינלאומי (באוהאוז) ומי ש"מקלף" קצת את הג'יפה רואה מתחם יפייפה שאם ישומר ויהפוך למשל לתחנת מוניות, זאת תהיה מחווה יפה לשימור ההסטוריה. אז כל מי שבוכה ומילל על כל טייגר או מא"ן שנגרט, מן הרואי שישאיר את פיסת ההסטוריה הזאת "אבן על אבן"..
 

JayZed

New member
כל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?
איזה זעקות שבר הייתי שומע כאן אם היו הורסים את תחנת החאן או את התחנה בככר פלומר בחיפה. התחנה הישנה היתה הראשונה המודרנית בארץ עם בניני משרדים, מנהרה ורציפים, דבר שלא נראה כמוהו קודם כאן. התכנית של האדריכלים ויטקובר וזלקינד היתה בסגנון הבינלאומי (באוהאוז) ומי ש"מקלף" קצת את הג'יפה רואה מתחם יפייפה שאם ישומר ויהפוך למשל לתחנת מוניות, זאת תהיה מחווה יפה לשימור ההסטוריה. אז כל מי שבוכה ומילל על כל טייגר או מא"ן שנגרט, מן הרואי שישאיר את פיסת ההסטוריה הזאת "אבן על אבן"..
לא מסכים.
כשמקום נהפך לכזה מפגע ומרכז פשע, הגיע הזמן לעשות RESET. חצי מהשכונה הזאת צריכה לרדת. אין שם מה לשמר, הכל רווי בג'יפה. ואף אחד פה לא בוכה על מאנים שנגרטים. אוטובוסים ישנים צריכים לרדת משרות, ו כך גם המקום המגעיל הזה צריך להעלם.
 
לא מסכים.
כשמקום נהפך לכזה מפגע ומרכז פשע, הגיע הזמן לעשות RESET. חצי מהשכונה הזאת צריכה לרדת. אין שם מה לשמר, הכל רווי בג'יפה. ואף אחד פה לא בוכה על מאנים שנגרטים. אוטובוסים ישנים צריכים לרדת משרות, ו כך גם המקום המגעיל הזה צריך להעלם.
בגישה שלך שום דבר לא היה נשמר
כי כל אתר הסטורי מתדרדר. לפי הגישה שלך, תחנת הרכבת של יפו היתה נהרסת מזמן הכוונה היא לא להשאיר את התחנה במצבה הנוכחי אלא לשדרג אותה.
 

down under

New member
בגישה שלך שום דבר לא היה נשמר
כי כל אתר הסטורי מתדרדר. לפי הגישה שלך, תחנת הרכבת של יפו היתה נהרסת מזמן הכוונה היא לא להשאיר את התחנה במצבה הנוכחי אלא לשדרג אותה.
 

JayZed

New member
בגישה שלך שום דבר לא היה נשמר
כי כל אתר הסטורי מתדרדר. לפי הגישה שלך, תחנת הרכבת של יפו היתה נהרסת מזמן הכוונה היא לא להשאיר את התחנה במצבה הנוכחי אלא לשדרג אותה.
אני לא אמרתי דבר על "הכל", אני אמרתי אמירה
ספציפית לגבי התחנה המרכזית הישנה ת"א. מבנים שבאמת יש מה לשמר - אני מאד בעד לשמרם, אבל את המגרעת הזאת היה צריך להפוך לערימה של עפר כבר אתמול!
 
אני לא אמרתי דבר על "הכל", אני אמרתי אמירה
ספציפית לגבי התחנה המרכזית הישנה ת"א. מבנים שבאמת יש מה לשמר - אני מאד בעד לשמרם, אבל את המגרעת הזאת היה צריך להפוך לערימה של עפר כבר אתמול!
אז שוב, חסר בתשובה שלך מימד הסטורי
המון אתרים ששמורים היום לתפארת ההסטוריה של מדינת ישראל היו בזמנו ערמות זבל ואשפה. אנחנו שומרים אתרים לא בגלל מה שהם עכשיו אלא בגלל עברם ותרומתם להסטוריה, במקרה שלנו, ההסטוריה התחבורתית. גם מבנה התחנה ביפו היה אתר הרוס ומלוכלך עם קצת דמיון אפשר לסגור את המתחם ולהפוך אותו לאתר של שוק איכרים, שוק אמנים, בתי קפה, מוזיאון קבע בטרמינל (אפילו מוזיאון לאמנות!) וכו וכו. התחנה הזאת היא אחד המבנים החשובים ביותר בתולדות היישוב ובטח בתולדות התחבורה, לא רק בעצם בנייתו וצורתו הארכיטקטונית אלא גם בתולדותיו. מה שטוב לניו יורק ששימרה את התחנות המרכזיות שלה (והן מתפקדות כתחנות!) טוב גם לתל אביב.
 

אוהד11

New member
כל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?
איזה זעקות שבר הייתי שומע כאן אם היו הורסים את תחנת החאן או את התחנה בככר פלומר בחיפה. התחנה הישנה היתה הראשונה המודרנית בארץ עם בניני משרדים, מנהרה ורציפים, דבר שלא נראה כמוהו קודם כאן. התכנית של האדריכלים ויטקובר וזלקינד היתה בסגנון הבינלאומי (באוהאוז) ומי ש"מקלף" קצת את הג'יפה רואה מתחם יפייפה שאם ישומר ויהפוך למשל לתחנת מוניות, זאת תהיה מחווה יפה לשימור ההסטוריה. אז כל מי שבוכה ומילל על כל טייגר או מא"ן שנגרט, מן הרואי שישאיר את פיסת ההסטוריה הזאת "אבן על אבן"..
בני, עם כל הכבוד להיסטוריה, ואני רוחש כבוד רב
להיסטוריה, המתחם של התחנה המרכזית הישנה אינו מפאר ואינו מכבד את עברו. נימוקיך הם נימוקים של טעם, אבל המצב הנוכחי הוא חרפה, הן הרציפים והן המבנים. האם יעלה על דעתך, שאגד תרצה לשמר את משרדי הריכוז ברחוב פין 1 במצבם הנוכחי. הרי את קודמתה, התחנה המרכזית בשדרות רוטשילד 1, לא טרחו להשאיר, אפילו לא צילום בחזית המפלצת שצמחה שם.
 
בני, עם כל הכבוד להיסטוריה, ואני רוחש כבוד רב
להיסטוריה, המתחם של התחנה המרכזית הישנה אינו מפאר ואינו מכבד את עברו. נימוקיך הם נימוקים של טעם, אבל המצב הנוכחי הוא חרפה, הן הרציפים והן המבנים. האם יעלה על דעתך, שאגד תרצה לשמר את משרדי הריכוז ברחוב פין 1 במצבם הנוכחי. הרי את קודמתה, התחנה המרכזית בשדרות רוטשילד 1, לא טרחו להשאיר, אפילו לא צילום בחזית המפלצת שצמחה שם.
תתאים את הטקסט שלך
ובמקום "התחנה המרכזית הישנה" תכתוב בבקשה "תחנת הרכבת של יפו" גם היא היתה בעליבותה בתחום הצבא וממש אבל ממש היתה "מפגע שלא מכבד את עברו" ו"חרפה". אז מה? קצת דמיון ורגישות הסטורית. ואגב, המתחם של התחנה המרכזית ייחודי מבחינה ארכיטקטונית.המבנה בשדרות רוטשילד לא נבנה כתחנת אוטובוסים אלא היה אילתור. התחנה הישנה היא הראשונה בארץ שנבנתה כתחנה מרכזית של ממש. קח דוגמא מניו יורק..אם הם חידשו ושימרו את התחנות המרכזיות שלהם...
 

אורי404

New member
תתאים את הטקסט שלך
ובמקום "התחנה המרכזית הישנה" תכתוב בבקשה "תחנת הרכבת של יפו" גם היא היתה בעליבותה בתחום הצבא וממש אבל ממש היתה "מפגע שלא מכבד את עברו" ו"חרפה". אז מה? קצת דמיון ורגישות הסטורית. ואגב, המתחם של התחנה המרכזית ייחודי מבחינה ארכיטקטונית.המבנה בשדרות רוטשילד לא נבנה כתחנת אוטובוסים אלא היה אילתור. התחנה הישנה היא הראשונה בארץ שנבנתה כתחנה מרכזית של ממש. קח דוגמא מניו יורק..אם הם חידשו ושימרו את התחנות המרכזיות שלהם...
תחנת רכבת יפו ותחנה מרכזית תל אביב
ראשית לדעתי כן יצריך לשמר, כפי שכתבת בני וכפי שכתב קובי את התחנה המרכזית הישנה ואם היה ניתן להוסיף אוטובוסים ישנים של "אגד" או "דן" באותה תחנה משוחזרת זה היה טוב. אני מניח, שאתה התחנה ביפו שחזרו, היות שאזור תחנת הרכבת יפו הוא אתר תיירות ובילויים ואילו אזור התחנה המרכזית הישנה הוא לא ממש בלשון המעטה אזור תיירות ובילוי. זהו ההבדל בין המקומות. כאמור אני תומך גם בשחזור התחנה הישנה, אבל מסוגל להבין את הסיבה לשחזור של יפו לעומת תל אביב.
 
תחנת רכבת יפו ותחנה מרכזית תל אביב
ראשית לדעתי כן יצריך לשמר, כפי שכתבת בני וכפי שכתב קובי את התחנה המרכזית הישנה ואם היה ניתן להוסיף אוטובוסים ישנים של "אגד" או "דן" באותה תחנה משוחזרת זה היה טוב. אני מניח, שאתה התחנה ביפו שחזרו, היות שאזור תחנת הרכבת יפו הוא אתר תיירות ובילויים ואילו אזור התחנה המרכזית הישנה הוא לא ממש בלשון המעטה אזור תיירות ובילוי. זהו ההבדל בין המקומות. כאמור אני תומך גם בשחזור התחנה הישנה, אבל מסוגל להבין את הסיבה לשחזור של יפו לעומת תל אביב.
תחנת יפו לא היתה איזור תיירות
היא שנים רבות היתה בליבו של איזור תעשיה ומחנה צבאי. לכן "בתבקש" בשנות החמישים-שמונים להרוס אותה. מזל שהצבא החזיק בה...
 

אורי404

New member
תחנת יפו לא היתה איזור תיירות
היא שנים רבות היתה בליבו של איזור תעשיה ומחנה צבאי. לכן "בתבקש" בשנות החמישים-שמונים להרוס אותה. מזל שהצבא החזיק בה...
את זה לא ידעתי, בני.
בכל מקרה אוהד הסביר טוב ממני: האזור של תחנת יפו עדיין נמצא באזור, שיש (על פניו או לא על פניו) סבירות של אנשים לטייל ולבקר, מאשר המתחם של התחנה המרכזית הישנה. עליי לציין, שאני תומך בשימור וברענון המקום וכמובן לא ממש מסכים עם הטענות, שיש לאנשים אחרים, אשר הצגתי.
 

אוהד11

New member
תתאים את הטקסט שלך
ובמקום "התחנה המרכזית הישנה" תכתוב בבקשה "תחנת הרכבת של יפו" גם היא היתה בעליבותה בתחום הצבא וממש אבל ממש היתה "מפגע שלא מכבד את עברו" ו"חרפה". אז מה? קצת דמיון ורגישות הסטורית. ואגב, המתחם של התחנה המרכזית ייחודי מבחינה ארכיטקטונית.המבנה בשדרות רוטשילד לא נבנה כתחנת אוטובוסים אלא היה אילתור. התחנה הישנה היא הראשונה בארץ שנבנתה כתחנה מרכזית של ממש. קח דוגמא מניו יורק..אם הם חידשו ושימרו את התחנות המרכזיות שלהם...
ספק אם ניתן לשמר את התחנה הישנה, גם אם
מעוניינים בכך, משום שחלקים רבים ממנה נהרסו ואינם. הבעיה היא, שכל האזור שסביבה הפך להיות "אקס-טריטוריאלי" לאזרחי מדינת ישראל והם מדירים את רגליהם מהאזור, הן של התחנה החדשה והן של התחנה הישנה
 
ספק אם ניתן לשמר את התחנה הישנה, גם אם
מעוניינים בכך, משום שחלקים רבים ממנה נהרסו ואינם. הבעיה היא, שכל האזור שסביבה הפך להיות "אקס-טריטוריאלי" לאזרחי מדינת ישראל והם מדירים את רגליהם מהאזור, הן של התחנה החדשה והן של התחנה הישנה
רוב התחנה נשמר!
היא נחנכה ב 1942
 

תחנה

New member
כל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?
איזה זעקות שבר הייתי שומע כאן אם היו הורסים את תחנת החאן או את התחנה בככר פלומר בחיפה. התחנה הישנה היתה הראשונה המודרנית בארץ עם בניני משרדים, מנהרה ורציפים, דבר שלא נראה כמוהו קודם כאן. התכנית של האדריכלים ויטקובר וזלקינד היתה בסגנון הבינלאומי (באוהאוז) ומי ש"מקלף" קצת את הג'יפה רואה מתחם יפייפה שאם ישומר ויהפוך למשל לתחנת מוניות, זאת תהיה מחווה יפה לשימור ההסטוריה. אז כל מי שבוכה ומילל על כל טייגר או מא"ן שנגרט, מן הרואי שישאיר את פיסת ההסטוריה הזאת "אבן על אבן"..
צודק בני - התחנה בעלת ערך היסטורי שצריך לשמרו
 

בועז ל

New member
כל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?
איזה זעקות שבר הייתי שומע כאן אם היו הורסים את תחנת החאן או את התחנה בככר פלומר בחיפה. התחנה הישנה היתה הראשונה המודרנית בארץ עם בניני משרדים, מנהרה ורציפים, דבר שלא נראה כמוהו קודם כאן. התכנית של האדריכלים ויטקובר וזלקינד היתה בסגנון הבינלאומי (באוהאוז) ומי ש"מקלף" קצת את הג'יפה רואה מתחם יפייפה שאם ישומר ויהפוך למשל לתחנת מוניות, זאת תהיה מחווה יפה לשימור ההסטוריה. אז כל מי שבוכה ומילל על כל טייגר או מא"ן שנגרט, מן הרואי שישאיר את פיסת ההסטוריה הזאת "אבן על אבן"..
באיזו שנה הוקמה התחנה, בני?
 

הרדוף3

New member
כל הכבוד להתלהמות, ואיפה הרגישות ההסטורית?
איזה זעקות שבר הייתי שומע כאן אם היו הורסים את תחנת החאן או את התחנה בככר פלומר בחיפה. התחנה הישנה היתה הראשונה המודרנית בארץ עם בניני משרדים, מנהרה ורציפים, דבר שלא נראה כמוהו קודם כאן. התכנית של האדריכלים ויטקובר וזלקינד היתה בסגנון הבינלאומי (באוהאוז) ומי ש"מקלף" קצת את הג'יפה רואה מתחם יפייפה שאם ישומר ויהפוך למשל לתחנת מוניות, זאת תהיה מחווה יפה לשימור ההסטוריה. אז כל מי שבוכה ומילל על כל טייגר או מא"ן שנגרט, מן הרואי שישאיר את פיסת ההסטוריה הזאת "אבן על אבן"..
תחנת הרכבת ההיסטורית בירושלים
ומה לגבי תחנת הרכבת ההיסטורית בירושלים? אתה יודע אם יש איזה תוכנית לחדש אותה? המקום כולו מוזנח. חבל שלא השלימו את שיפוץ המסילה הישנה עד הסוף, עד התחנה ההיסטורית בירושלים. למיטב ידיעתי, אהוד אולמרט בהיותו ראש העיר של ירושלים, עצר את הפרוייקט שכבר יצאו לגביו מכרזים, שהתוכנית המקורית היתה לחדש את המסילה עד תחנת החאן בירושלים. פשוט חבל שמקום כזה עומד שומם ומוזנח ולאף אחד לא אכפת מכך, למעט חובבי רכבות. לא ידוע לי גם, מה מצבו של פרוייקט קו הרכבת המהיר לירושלים, האם מתקדם משהו? או שהכל תקוע אי שם בבג"ץ או במקום אחר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה