התייחסות לקווים פנימיים בת"א 5, 9 ועוד

מצב
הנושא נעול.

dw2322

New member
הערה גם על קו 24 ואזור רמת השרון ותל אביב
קו 24 מכיוון הכפר הירוק לתל אביב - מדוע בצומת הפיל להמשיך לנסוע במשה סנה ודבורה הנביאה? לדעתי מוטב המשך בבני אפרים (בדומה למסלול 47/48). באותו אזור, שקו 24 נוסע, יש כבר קווים אחרים של "אגד", שנוסעים שם, כמו 531, 524 ו-525. לדעתי אין ממש צורך בהרבה קווים. מהאזור של משה סנה/דבורה הנביאה לכיוון מרכז תל אביב, אם כבר שיפעילו קווים אחרים. בהמשך האוניברסיטה מוטב לדעתי נסיעה דרך רחוב ש"י עגנון לכיוון מסוף רידינג ומשם על דיזנגוף או בן יהודה לכיוון מסוף כרמלית. היתרון הוא פחות חפיפה עם 525, 524 ו-531, 25, 47, 48 וכן קו יעיל מרמת השרון ואזור אפקה והאוניברסיטה לכיוון אזור דיזנגוף/בן יהודה. יש לציין גם שאזורי המגורים סביב משה סנה של תל אביב ושל רמת השרון גדלו. קו 127 - בשביל מה נסיעה דרך רמת אביב? גם פה לדעתי עדיף שינוי עם 24 והמשך נסיעה של 127 בדרך בני אפרים ורוקח לכיוון התחנה המרכזית. לדעתי צריך לשפר גם את הקישור מאזורי מגורים סביב משה סנה (כמו למשל משתלה, קרית שאול, אפקה, הדר יוסף ומעוז אביב) עם קו מהיר לכיוון רכבת מרכז/מסוף 2000/איכילוב, עזריאלי ותחנה מרכזית. לצד זה לדעתי יש מקום להוספת נסיעות של קו 521 הרצליה-תל אביב למשך כל שעות היום וסכרון בין קווים 127 ו-521 שלא תהיה המתנה ארוכה ולפתע מגיעים שני האוטובוסים ביחד, אלא המתנה של כרבע שעה ומגיע 127 והמתנה של כרבע שעה נוספת ומגיע 521. גם 521 יעיל יותר מהרצליה ורמת השרון לכיוון רכבת מרכז/מסוף 2000 ותחנה מרכזית מאשר קווי 52X אחרים, 531 ולדעתי גם יעיל מ-147, שגם לו למעשה יש נסיעות מעטות וגם לכיוון אחד בלבד.
לגבי קו 24
ישנה סיבה טובה מאד למסלול הקו והיא התחנה בשלונסקי 33. מדובר בתחנה די מרכזית, לקווים 24 ו 40, המשרתת את תושבי שיכון דן, נאות אפקה א ונאות אפקה ב (לפחות צידה המזרחי). זו תחנה פעילה למדי, וכותב שורות אלה השתמש בה פעמים רבות, כך שאני כותב מניסיון אישי. התחנה הזו היא למעשה הקישור הלילי של שכונות אלה עם מרכז העיר (ה 24 פועל עד חצות) כך שאי אפשר להפריז בחשיבותה, ולכבודה אפילו סללו מפרץ חניה מיוחד. בשעת הדחק ניתן לאמר שהיא עשויה לשרת גם את תושבי רמת החיל (צריך ללכת קצת). באופן אנלוגי קיימת כמובן התחנה בכיוון ההפוך, בשלונסקי 38. התחנה הבאה של ה 40/24 היא בהמשך הרחוב, שלונסקי 9, כשלכאורה תחנה זו אמנם קרובה לתחנה מהפיסקה הקודמת ולבאה בקק"ל 167 אך היא למעשה באה לשרת בראש וראשונה את בית האבות של נאות אפקה, הנמצא מעבר לכביש. תחנה זו אינה פוגעת בזמנים שכן הנהג יכול לראות מרחוק אם מחכים נוסעים בתחנה ואם אין הוא ממשיך כרגיל, בלי לעצור. קיצור המסלול שהצעת כבר רחוק מדי לקשישים שם. לא יצא לי להעזר ב 127 כך שיותר קשה לי להתייחס, אולם אני משער שחלק מנוסעיו זקוקים להגיע לאונ' (יעד מרכזי מאד), שגם עשויה לשמש נקודת ממשק עם קווים אחרים, לאלו המעוניינים להגיע לבית העלמין ירקון (חידוש בשבילי, לא ידעתי שיש קו אוטובוס לשם). לגבי תחלופת 127/521 שציינת אני כאמור לא ממש מכיר את המקרה הספציפי, אך באופן עקרוני אני יכול לספר לך, כמי שמשתמש מדי פעם בתח"צ (יש לי גם רכב פרטי), זה שאני מעדיף להשתמש בשירותי חברה אחת בלבד בנסיעה - אגד או דן, ולא שתיהן, משיקולי עלות, וכאשר מדובר בשימוש ב 2 קווים בדן אני כבר רוכש חופשי יומי. כלומר מבחינתי אגד ודן לא באמת תחליפיים באותה נסיעה, אם כי לגבי סינכרונם לטובת אלו שכן רואים בהם תחליפיים כמובן שאין לי בעיה.
 

dw2322

New member
לגבי קו 24
ישנה סיבה טובה מאד למסלול הקו והיא התחנה בשלונסקי 33. מדובר בתחנה די מרכזית, לקווים 24 ו 40, המשרתת את תושבי שיכון דן, נאות אפקה א ונאות אפקה ב (לפחות צידה המזרחי). זו תחנה פעילה למדי, וכותב שורות אלה השתמש בה פעמים רבות, כך שאני כותב מניסיון אישי. התחנה הזו היא למעשה הקישור הלילי של שכונות אלה עם מרכז העיר (ה 24 פועל עד חצות) כך שאי אפשר להפריז בחשיבותה, ולכבודה אפילו סללו מפרץ חניה מיוחד. בשעת הדחק ניתן לאמר שהיא עשויה לשרת גם את תושבי רמת החיל (צריך ללכת קצת). באופן אנלוגי קיימת כמובן התחנה בכיוון ההפוך, בשלונסקי 38. התחנה הבאה של ה 40/24 היא בהמשך הרחוב, שלונסקי 9, כשלכאורה תחנה זו אמנם קרובה לתחנה מהפיסקה הקודמת ולבאה בקק"ל 167 אך היא למעשה באה לשרת בראש וראשונה את בית האבות של נאות אפקה, הנמצא מעבר לכביש. תחנה זו אינה פוגעת בזמנים שכן הנהג יכול לראות מרחוק אם מחכים נוסעים בתחנה ואם אין הוא ממשיך כרגיל, בלי לעצור. קיצור המסלול שהצעת כבר רחוק מדי לקשישים שם. לא יצא לי להעזר ב 127 כך שיותר קשה לי להתייחס, אולם אני משער שחלק מנוסעיו זקוקים להגיע לאונ' (יעד מרכזי מאד), שגם עשויה לשמש נקודת ממשק עם קווים אחרים, לאלו המעוניינים להגיע לבית העלמין ירקון (חידוש בשבילי, לא ידעתי שיש קו אוטובוס לשם). לגבי תחלופת 127/521 שציינת אני כאמור לא ממש מכיר את המקרה הספציפי, אך באופן עקרוני אני יכול לספר לך, כמי שמשתמש מדי פעם בתח"צ (יש לי גם רכב פרטי), זה שאני מעדיף להשתמש בשירותי חברה אחת בלבד בנסיעה - אגד או דן, ולא שתיהן, משיקולי עלות, וכאשר מדובר בשימוש ב 2 קווים בדן אני כבר רוכש חופשי יומי. כלומר מבחינתי אגד ודן לא באמת תחליפיים באותה נסיעה, אם כי לגבי סינכרונם לטובת אלו שכן רואים בהם תחליפיים כמובן שאין לי בעיה.
תוספת קטנה
היא למעשה הקישור הלילי של שכונות אלה עם מרכז העיר (ה 24 פועל עד חצות) + עם רמא"ג (שזו שכונה גדולה מאד) ו 2 מרכזי המסחר בה ועם רמת אביב, כולל האונ' והקניון. ה 24 הוא הקו הכי מרכזי באזור הזה של ת"א ואם ניתן היה להפעילו בשעות הלילה (ולו במיניבוסים שקטים, בתדירות נמוכה), יותר אנשים היו מוכנים לוותר על השימוש ברכב הפרטי.
 

אורי404

New member
לגבי קו 24
ישנה סיבה טובה מאד למסלול הקו והיא התחנה בשלונסקי 33. מדובר בתחנה די מרכזית, לקווים 24 ו 40, המשרתת את תושבי שיכון דן, נאות אפקה א ונאות אפקה ב (לפחות צידה המזרחי). זו תחנה פעילה למדי, וכותב שורות אלה השתמש בה פעמים רבות, כך שאני כותב מניסיון אישי. התחנה הזו היא למעשה הקישור הלילי של שכונות אלה עם מרכז העיר (ה 24 פועל עד חצות) כך שאי אפשר להפריז בחשיבותה, ולכבודה אפילו סללו מפרץ חניה מיוחד. בשעת הדחק ניתן לאמר שהיא עשויה לשרת גם את תושבי רמת החיל (צריך ללכת קצת). באופן אנלוגי קיימת כמובן התחנה בכיוון ההפוך, בשלונסקי 38. התחנה הבאה של ה 40/24 היא בהמשך הרחוב, שלונסקי 9, כשלכאורה תחנה זו אמנם קרובה לתחנה מהפיסקה הקודמת ולבאה בקק"ל 167 אך היא למעשה באה לשרת בראש וראשונה את בית האבות של נאות אפקה, הנמצא מעבר לכביש. תחנה זו אינה פוגעת בזמנים שכן הנהג יכול לראות מרחוק אם מחכים נוסעים בתחנה ואם אין הוא ממשיך כרגיל, בלי לעצור. קיצור המסלול שהצעת כבר רחוק מדי לקשישים שם. לא יצא לי להעזר ב 127 כך שיותר קשה לי להתייחס, אולם אני משער שחלק מנוסעיו זקוקים להגיע לאונ' (יעד מרכזי מאד), שגם עשויה לשמש נקודת ממשק עם קווים אחרים, לאלו המעוניינים להגיע לבית העלמין ירקון (חידוש בשבילי, לא ידעתי שיש קו אוטובוס לשם). לגבי תחלופת 127/521 שציינת אני כאמור לא ממש מכיר את המקרה הספציפי, אך באופן עקרוני אני יכול לספר לך, כמי שמשתמש מדי פעם בתח"צ (יש לי גם רכב פרטי), זה שאני מעדיף להשתמש בשירותי חברה אחת בלבד בנסיעה - אגד או דן, ולא שתיהן, משיקולי עלות, וכאשר מדובר בשימוש ב 2 קווים בדן אני כבר רוכש חופשי יומי. כלומר מבחינתי אגד ודן לא באמת תחליפיים באותה נסיעה, אם כי לגבי סינכרונם לטובת אלו שכן רואים בהם תחליפיים כמובן שאין לי בעיה.
תודה dw על התגובות המפורטות:
בקשר לאזור מזרחית לבני אפרים - על ביקוש שכזה גדול, אולי מוטב היה לפצל קו נפרד מכיוון מסוף עתידים או אזור אחר לעבר רחוב דבורה הנביאה ושדרות קק"ל. נחשוב בהיגיון על תושב זה או אחר, שצריך להגיע מכיוון נאות אפקה לכיוון חוף הים או קינג ג'ורג'. נוסע כזה "זוכה" לסיבוב ברחבי רמת אביב, במקום נסיעה במסלול אחר. כוונתי הייתה למסלול סביר יותר מכיוון רמת השרון לתל אביב וכן עבור אותם תושבים שונים באזור שיכון דן ונאות אפקה, מן הראוי שאם יש ביקוש, שיהיה שירות יעיל לעבר רמת אביב ושירות יעיל לאזורים אחרים, למשל דיזנגוף סנטר. קו 127 - השאלה היא כמה מאזור רמת אביב צריכים להגיע לאזור בית עלמין ירקון. במידה ואין ביקוש גבוה, לדעתי אפשר לוותר על סיבוב ברמת אביב ולהציע קו יעיל יותר מתל אביב עצמה לכיוון בית העלמין עם שירות יעיל יותר בדרך. תחלופת 521/127 - הכוונה היא גם (ולא כתבתי את זה) היא לכרטוס משותף, אשר יפתור בעיות שונות. הערה נוספת על שירות לילה - לדעתי אם מפעילים קו במועד זה או במועד אחר באופן יעיל עם פרסום, אז יש אליו ביקוש. לכן אם תהיה הפעלה של קו 24 בשעות מאוחרות יותר, בדומה לקווי אוטובוסים אחרים, שלא פועלים, צפוי להיות ביקוש של נוסעים בקווים.
 
התייחסות לקווים פנימיים בת"א 5, 9 ועוד
מובן שיש כל מיני תכניות לפריסת קווים בתל אביב. עם זאת לדעתי עד לאותה תכנית לדעתי יש מספר קווים, שמוטב לשנות להם את המסלול: - קו 9 - לא מובן לי המסלול שלו מכיוון מסוף הטייסים למסוף רידנג. הקו נוסע לכיוון רחוב קרליבך ומתחבר לאבן גבירול. אולם לפתע הקו נכנס לרחוב שאול המלך, כדי להגיע בין היתר לבית החולים איכילוב. לדעתי מוטב היה לדלג על העיקוף סביב קרליבך ואבן גבירול. הנוסעים מכיוון יד אליהו (שהינה מבין אזורי המגורים הגדולים בתל אביב) ישמחו בחלקם לוותר על נסיעה ליד הסינימטק ברב שעות היום. במקום זה מוטב לדעתי להסיט את הקו לנסיעה מכיוון יצחק שדה (או רחוב אחר) ישירות לבית החולים ולוותר על הסיבוב. במקום זה אולי הפעלת קו אוטובוס אחר מכיוון יד אליהו (ששוב, אחד מאזורי המגורים הגדולים בתל אביב) או פתיחת קו אחר. הערה נוספת, שיש לי גם לאמר - אני יודע שאולי זהו לא דבר הכי דחוף ובהול ובכל זאת - אין קו אוטובוס סדיר מכיוון אזור בית החולים איכילוב ושאול המלך לאזור הצפוני של אבן גבירול. אולי היה מוטב גם להסיט את קו 9 לאבן גבירול, אך פה יש הסתייגות. אינני בטוח לגמרי. - קו 5 - עולה השאלה עד כמה רלוונטי הקו כיום. כלומר זהו אינו קו זניח כלל וכלל. אולם ההתרשמות שלי היא של קו, שעמוס לרב בקטע דיזנגוף-תחנה מרכזית ופחות בקטע של נורדאו-תחנת רכבת מרכז. למעשה רב היעדים שקו 5 מגיע אליהם מתחנת תל אביב מרכז/מסוף 2000 עדיף להגיע מבחינת מסלול עם קווים אחרים. מבין האזורים, שכן קו 5 מגיע אליהם, זהו אזור של צפון אבן גבירול ושדרות נורדאו. גם האריכו את הקו מבית החייל. עם זאת לא עדכנו למסלולים חופפים ובכל כיוון נסיעה מסלול שונה לחלוטין: מרכבת מרכז, נסיעה דרך כיכר המדינה ואילו לרכבת מרכז נסיעה דרך רחוב פנקס והמשך לכיוון אחר ביהודה המכבי. מוטב היה אפוא מסלול חופף וגם מסלול משופר מכיוון תחנת הרכבת לנורדאו. למשל נסיעה לרחוב פנקס והתחברות לנורדאו בשני כיווני הנסיעה בלי סיבובים מסביב. אולי גם תחנת קצה באזור אחר. - אלה שינויים נוסף למה שהיה בהכתבות שלי עם קובי ואוריינט אקספרס על קו אוטובוס מכיוון רחוב דיזנגוף והסביבה לעבר אוניברסיטת תל אביב. אולי עם שינוי אחד מן הקווים (כפי שאוריינט אקספרס כתב) 13, 24 או 25.
אורי - כנוסע קבוע בקו 9 אני ממש לא מסכים!
אורי יקירי, קו 9 הוא אחד הקווים המוצלחים ביותר בדן, לטעמי, ואפרט: 1 - יצחק שדה+קרליבך הוא הקישור הקצר, המהיר והנוח ביותר בין יד אליהו למרכז העיר. החלופות - גשר לה גוארדיה, יגאל אלון ומשה דיין ארוכות ופקוקות יותר. כאשר אני נוסע ברכבי הפרטי מביתי ביד אליהו למרכז העיר, אני תמיד נוסע דרך יצחק שדה. 2. הפיתול - בסך הכל מדובר בהסטה קצרה מזרחה על שאול המלך, נסיעה על ויצמן המקביל, ובהסטה קצרה על דוד המלך מערבה. אותו פיתול מכיל את היעדים החשובים ביותר של הקו: שני מוסדות החינוך: עירוני א' (באזור הסינמטק) וצייטלין (באזור דוד המלך), שמאות תלמידים מכפר שלם ויד אליהו לומדים בהם, בית החולים איכילוב, בית המשפט, בסיס הקריה, הרבנות הראשית, מוזיאון ת"א, בית אריאלה וכל שלל אזורי העסקים והמסחר שבדרך. האוטובוס ממשיך מכיכר רבין צפונה כמעט ריק לגמרי! 3. ההשלמה - כתבתי על כך כבר באחד משרשורי ההכוונה האחרונים - הפיתולים שמשום מה אוהבים לבקר גולשים שונים במסלולי 9 ו-11, הם למעשה כיסוי כמעט מושלם של מרכז תל-אביב לתושבי רובע מזרח. כך שלסיכום לא תמיד קווים ישרים הם פיתרון נאות. ההסטה של 9 על ציר וויצמן חיונית לאלפי נוסעים.
 

אוהד11

New member
אורי - כנוסע קבוע בקו 9 אני ממש לא מסכים!
אורי יקירי, קו 9 הוא אחד הקווים המוצלחים ביותר בדן, לטעמי, ואפרט: 1 - יצחק שדה+קרליבך הוא הקישור הקצר, המהיר והנוח ביותר בין יד אליהו למרכז העיר. החלופות - גשר לה גוארדיה, יגאל אלון ומשה דיין ארוכות ופקוקות יותר. כאשר אני נוסע ברכבי הפרטי מביתי ביד אליהו למרכז העיר, אני תמיד נוסע דרך יצחק שדה. 2. הפיתול - בסך הכל מדובר בהסטה קצרה מזרחה על שאול המלך, נסיעה על ויצמן המקביל, ובהסטה קצרה על דוד המלך מערבה. אותו פיתול מכיל את היעדים החשובים ביותר של הקו: שני מוסדות החינוך: עירוני א' (באזור הסינמטק) וצייטלין (באזור דוד המלך), שמאות תלמידים מכפר שלם ויד אליהו לומדים בהם, בית החולים איכילוב, בית המשפט, בסיס הקריה, הרבנות הראשית, מוזיאון ת"א, בית אריאלה וכל שלל אזורי העסקים והמסחר שבדרך. האוטובוס ממשיך מכיכר רבין צפונה כמעט ריק לגמרי! 3. ההשלמה - כתבתי על כך כבר באחד משרשורי ההכוונה האחרונים - הפיתולים שמשום מה אוהבים לבקר גולשים שונים במסלולי 9 ו-11, הם למעשה כיסוי כמעט מושלם של מרכז תל-אביב לתושבי רובע מזרח. כך שלסיכום לא תמיד קווים ישרים הם פיתרון נאות. ההסטה של 9 על ציר וויצמן חיונית לאלפי נוסעים.
 

אורי404

New member
אורי - כנוסע קבוע בקו 9 אני ממש לא מסכים!
אורי יקירי, קו 9 הוא אחד הקווים המוצלחים ביותר בדן, לטעמי, ואפרט: 1 - יצחק שדה+קרליבך הוא הקישור הקצר, המהיר והנוח ביותר בין יד אליהו למרכז העיר. החלופות - גשר לה גוארדיה, יגאל אלון ומשה דיין ארוכות ופקוקות יותר. כאשר אני נוסע ברכבי הפרטי מביתי ביד אליהו למרכז העיר, אני תמיד נוסע דרך יצחק שדה. 2. הפיתול - בסך הכל מדובר בהסטה קצרה מזרחה על שאול המלך, נסיעה על ויצמן המקביל, ובהסטה קצרה על דוד המלך מערבה. אותו פיתול מכיל את היעדים החשובים ביותר של הקו: שני מוסדות החינוך: עירוני א' (באזור הסינמטק) וצייטלין (באזור דוד המלך), שמאות תלמידים מכפר שלם ויד אליהו לומדים בהם, בית החולים איכילוב, בית המשפט, בסיס הקריה, הרבנות הראשית, מוזיאון ת"א, בית אריאלה וכל שלל אזורי העסקים והמסחר שבדרך. האוטובוס ממשיך מכיכר רבין צפונה כמעט ריק לגמרי! 3. ההשלמה - כתבתי על כך כבר באחד משרשורי ההכוונה האחרונים - הפיתולים שמשום מה אוהבים לבקר גולשים שונים במסלולי 9 ו-11, הם למעשה כיסוי כמעט מושלם של מרכז תל-אביב לתושבי רובע מזרח. כך שלסיכום לא תמיד קווים ישרים הם פיתרון נאות. ההסטה של 9 על ציר וויצמן חיונית לאלפי נוסעים.
אוריינט תודה על התגובה המפורטת, מה לדעתך
בכך שלאזורים השונים סביב שאול המלך (עליהם פירטת) אין שירות אוטובוסים סדיר מאזור צפון אבן גבירול? אתה גם מציין, שמכיכר רבין צפונה האוטובוס די ריק. אם כך מדוע לא לשנות לנסיעה בהמשך אבן גבירול? לחילופין שירות אחר מצפון אבן גבירול לאותם אזורים סביב שאול המלך? לדעתי כן יהיה ביקוש בין אזורים אלה. מובן לי, שניתן להחליף אוטובוסים, אבל עבור אוכלוסייה מבוגרת באזור זה, שצריכה להגיע לאזורים שונים, שפירטת, מן הראוי שיהיה לדעתי שירות אוטובוסים וגם עבור אוכלוסיות אחרות.
 
אוריינט תודה על התגובה המפורטת, מה לדעתך
בכך שלאזורים השונים סביב שאול המלך (עליהם פירטת) אין שירות אוטובוסים סדיר מאזור צפון אבן גבירול? אתה גם מציין, שמכיכר רבין צפונה האוטובוס די ריק. אם כך מדוע לא לשנות לנסיעה בהמשך אבן גבירול? לחילופין שירות אחר מצפון אבן גבירול לאותם אזורים סביב שאול המלך? לדעתי כן יהיה ביקוש בין אזורים אלה. מובן לי, שניתן להחליף אוטובוסים, אבל עבור אוכלוסייה מבוגרת באזור זה, שצריכה להגיע לאזורים שונים, שפירטת, מן הראוי שיהיה לדעתי שירות אוטובוסים וגם עבור אוכלוסיות אחרות.
בעית הרוחב במרכז העיר
החוסר שפירטת קיים, אך הא די שולי: בסך הכל מדובר באזור מצומצם. הרי 9 נוסע על בן יהודה וארלוזרוב, 7 על צפון וייצמן ויהודה המכבי, ו-66 על פנקס. כמו כן קווים כ-26,89,92 נוסעים לאורך ציר אבן גבירול. בטח שלא הייתי נותן מענה לבעיה הקטנה הזו, על חשבון עשרות אלפי תושבי רובע מזרח. זה לא הגיוני. הבעיה האמיתי במרכז העיר היא ריבוי אופציות הצפון-דרום ומיעוט אופציות המזרח-מערב. בדוק את כמויות הקווים בצירי האורך כמו המסגר-בגין-נמיר, אבן גבירול, דיזנגוף ובן יהודה, לעמות קווים בודדים כמו 23,63 ו-56 שאמורים לתת את המענה הרוחבי. אני חושב שכדי לפתור את החורים השחורים האלה במרכז העיר קיים צורך בקו אוטובוסים (ואולי מיניבוסים) חדש. קו תדיר מרידינג לאזור עזריאלי עשוי להיות רווחי ולשפר משמעותית את הקישוריות במרכז העיר.
 

down under

New member
בעית הרוחב במרכז העיר
החוסר שפירטת קיים, אך הא די שולי: בסך הכל מדובר באזור מצומצם. הרי 9 נוסע על בן יהודה וארלוזרוב, 7 על צפון וייצמן ויהודה המכבי, ו-66 על פנקס. כמו כן קווים כ-26,89,92 נוסעים לאורך ציר אבן גבירול. בטח שלא הייתי נותן מענה לבעיה הקטנה הזו, על חשבון עשרות אלפי תושבי רובע מזרח. זה לא הגיוני. הבעיה האמיתי במרכז העיר היא ריבוי אופציות הצפון-דרום ומיעוט אופציות המזרח-מערב. בדוק את כמויות הקווים בצירי האורך כמו המסגר-בגין-נמיר, אבן גבירול, דיזנגוף ובן יהודה, לעמות קווים בודדים כמו 23,63 ו-56 שאמורים לתת את המענה הרוחבי. אני חושב שכדי לפתור את החורים השחורים האלה במרכז העיר קיים צורך בקו אוטובוסים (ואולי מיניבוסים) חדש. קו תדיר מרידינג לאזור עזריאלי עשוי להיות רווחי ולשפר משמעותית את הקישוריות במרכז העיר.
ומה דעתך על הארכת קו 4 (אוטומוביל אומניבוס
כמובן [נו, אוטובוס] ולא רק במוניות השירות) לכוון רמת אביב/אונ'/מסוף מערבי, במקום לסיים ברידינג? אפילו להוריד טיפה את התדירות, ונניח ברוב שעות היום אחת ל-20 דקות ובשעות הלחץ אחת ל-15 דקות מתמח"ת ועד לרידינג במסלול הנוכחי ומשם לרמת אביב.
 
ומה דעתך על הארכת קו 4 (אוטומוביל אומניבוס
כמובן [נו, אוטובוס] ולא רק במוניות השירות) לכוון רמת אביב/אונ'/מסוף מערבי, במקום לסיים ברידינג? אפילו להוריד טיפה את התדירות, ונניח ברוב שעות היום אחת ל-20 דקות ובשעות הלחץ אחת ל-15 דקות מתמח"ת ועד לרידינג במסלול הנוכחי ומשם לרמת אביב.
זה פתרון אחר לבעיה אחרת
שהוא הקישור המחפיר מתחנת רכבת האוניברסיטה לצפון מערב העיר. אני כמובן בעד.
 

down under

New member
זה פתרון אחר לבעיה אחרת
שהוא הקישור המחפיר מתחנת רכבת האוניברסיטה לצפון מערב העיר. אני כמובן בעד.
לא רק קישור לתחנת הרכבת מצפון מערב העיר
אלא מאזור המרכזי-מערבי (המלבן המפורסם שהזכרתי לפני כשבוע [הים - דיזינגוף - נורדאו - פרישמן/בוגרשוב]) ועד לשכונת רמת אביב בכלל והאוניברסיטה בפרט. כיום מי שמתגורר במלבן הזה, בעיקר בין רח' בן יהודה לים ובמיוחד אם הוא דרומית לז'בוטינסקי, חייב או להחליף אוטובוס או ללכת מעל 10 דקות בהליכה מהירה (או כמעט 20 בהליכה איטית) עד לרח' אבן גבירול על מנת לקחת 13,24,25 לאונ'.
 

אוהד11

New member
ומה דעתך על הארכת קו 4 (אוטומוביל אומניבוס
כמובן [נו, אוטובוס] ולא רק במוניות השירות) לכוון רמת אביב/אונ'/מסוף מערבי, במקום לסיים ברידינג? אפילו להוריד טיפה את התדירות, ונניח ברוב שעות היום אחת ל-20 דקות ובשעות הלחץ אחת ל-15 דקות מתמח"ת ועד לרידינג במסלול הנוכחי ומשם לרמת אביב.
כבר מזמן חשבתי שצריך להאריך את קו 4 עד מסוף
קלצ'קין, ואכן לנישה הזו נכנסו מוניות קו 4-5. השאלה עד כמה יקפידו על הפעלת החלופה הזו כפי שהם מבטיחים
 

אורי404

New member
בעית הרוחב במרכז העיר
החוסר שפירטת קיים, אך הא די שולי: בסך הכל מדובר באזור מצומצם. הרי 9 נוסע על בן יהודה וארלוזרוב, 7 על צפון וייצמן ויהודה המכבי, ו-66 על פנקס. כמו כן קווים כ-26,89,92 נוסעים לאורך ציר אבן גבירול. בטח שלא הייתי נותן מענה לבעיה הקטנה הזו, על חשבון עשרות אלפי תושבי רובע מזרח. זה לא הגיוני. הבעיה האמיתי במרכז העיר היא ריבוי אופציות הצפון-דרום ומיעוט אופציות המזרח-מערב. בדוק את כמויות הקווים בצירי האורך כמו המסגר-בגין-נמיר, אבן גבירול, דיזנגוף ובן יהודה, לעמות קווים בודדים כמו 23,63 ו-56 שאמורים לתת את המענה הרוחבי. אני חושב שכדי לפתור את החורים השחורים האלה במרכז העיר קיים צורך בקו אוטובוסים (ואולי מיניבוסים) חדש. קו תדיר מרידינג לאזור עזריאלי עשוי להיות רווחי ולשפר משמעותית את הקישוריות במרכז העיר.
מסכים עימך. הפתרון הוא אכן קווי רוחב, שציינת
ולדעתי גם כאוטובוס יהיה בעל ביקוש ובמקום לסיים בעזריאלי, אז קו לכיוון יד אליהו או גבעתיים. על קווי אורך, המצב אכן טוב למעט אי קישור מתחנת רכבת האוניברסיטה לכיוון רידינג/נמל תל אביב ולצפון בן יהודה ודיזנגוף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה