התייחסות לקווים פנימיים בת"א 5, 9 ועוד

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
התייחסות לקווים פנימיים בת"א 5, 9 ועוד
מובן שיש כל מיני תכניות לפריסת קווים בתל אביב. עם זאת לדעתי עד לאותה תכנית לדעתי יש מספר קווים, שמוטב לשנות להם את המסלול: - קו 9 - לא מובן לי המסלול שלו מכיוון מסוף הטייסים למסוף רידנג. הקו נוסע לכיוון רחוב קרליבך ומתחבר לאבן גבירול. אולם לפתע הקו נכנס לרחוב שאול המלך, כדי להגיע בין היתר לבית החולים איכילוב. לדעתי מוטב היה לדלג על העיקוף סביב קרליבך ואבן גבירול. הנוסעים מכיוון יד אליהו (שהינה מבין אזורי המגורים הגדולים בתל אביב) ישמחו בחלקם לוותר על נסיעה ליד הסינימטק ברב שעות היום. במקום זה מוטב לדעתי להסיט את הקו לנסיעה מכיוון יצחק שדה (או רחוב אחר) ישירות לבית החולים ולוותר על הסיבוב. במקום זה אולי הפעלת קו אוטובוס אחר מכיוון יד אליהו (ששוב, אחד מאזורי המגורים הגדולים בתל אביב) או פתיחת קו אחר. הערה נוספת, שיש לי גם לאמר - אני יודע שאולי זהו לא דבר הכי דחוף ובהול ובכל זאת - אין קו אוטובוס סדיר מכיוון אזור בית החולים איכילוב ושאול המלך לאזור הצפוני של אבן גבירול. אולי היה מוטב גם להסיט את קו 9 לאבן גבירול, אך פה יש הסתייגות. אינני בטוח לגמרי. - קו 5 - עולה השאלה עד כמה רלוונטי הקו כיום. כלומר זהו אינו קו זניח כלל וכלל. אולם ההתרשמות שלי היא של קו, שעמוס לרב בקטע דיזנגוף-תחנה מרכזית ופחות בקטע של נורדאו-תחנת רכבת מרכז. למעשה רב היעדים שקו 5 מגיע אליהם מתחנת תל אביב מרכז/מסוף 2000 עדיף להגיע מבחינת מסלול עם קווים אחרים. מבין האזורים, שכן קו 5 מגיע אליהם, זהו אזור של צפון אבן גבירול ושדרות נורדאו. גם האריכו את הקו מבית החייל. עם זאת לא עדכנו למסלולים חופפים ובכל כיוון נסיעה מסלול שונה לחלוטין: מרכבת מרכז, נסיעה דרך כיכר המדינה ואילו לרכבת מרכז נסיעה דרך רחוב פנקס והמשך לכיוון אחר ביהודה המכבי. מוטב היה אפוא מסלול חופף וגם מסלול משופר מכיוון תחנת הרכבת לנורדאו. למשל נסיעה לרחוב פנקס והתחברות לנורדאו בשני כיווני הנסיעה בלי סיבובים מסביב. אולי גם תחנת קצה באזור אחר. - אלה שינויים נוסף למה שהיה בהכתבות שלי עם קובי ואוריינט אקספרס על קו אוטובוס מכיוון רחוב דיזנגוף והסביבה לעבר אוניברסיטת תל אביב. אולי עם שינוי אחד מן הקווים (כפי שאוריינט אקספרס כתב) 13, 24 או 25.
 

Master18

New member
התייחסות לקווים פנימיים בת"א 5, 9 ועוד
מובן שיש כל מיני תכניות לפריסת קווים בתל אביב. עם זאת לדעתי עד לאותה תכנית לדעתי יש מספר קווים, שמוטב לשנות להם את המסלול: - קו 9 - לא מובן לי המסלול שלו מכיוון מסוף הטייסים למסוף רידנג. הקו נוסע לכיוון רחוב קרליבך ומתחבר לאבן גבירול. אולם לפתע הקו נכנס לרחוב שאול המלך, כדי להגיע בין היתר לבית החולים איכילוב. לדעתי מוטב היה לדלג על העיקוף סביב קרליבך ואבן גבירול. הנוסעים מכיוון יד אליהו (שהינה מבין אזורי המגורים הגדולים בתל אביב) ישמחו בחלקם לוותר על נסיעה ליד הסינימטק ברב שעות היום. במקום זה מוטב לדעתי להסיט את הקו לנסיעה מכיוון יצחק שדה (או רחוב אחר) ישירות לבית החולים ולוותר על הסיבוב. במקום זה אולי הפעלת קו אוטובוס אחר מכיוון יד אליהו (ששוב, אחד מאזורי המגורים הגדולים בתל אביב) או פתיחת קו אחר. הערה נוספת, שיש לי גם לאמר - אני יודע שאולי זהו לא דבר הכי דחוף ובהול ובכל זאת - אין קו אוטובוס סדיר מכיוון אזור בית החולים איכילוב ושאול המלך לאזור הצפוני של אבן גבירול. אולי היה מוטב גם להסיט את קו 9 לאבן גבירול, אך פה יש הסתייגות. אינני בטוח לגמרי. - קו 5 - עולה השאלה עד כמה רלוונטי הקו כיום. כלומר זהו אינו קו זניח כלל וכלל. אולם ההתרשמות שלי היא של קו, שעמוס לרב בקטע דיזנגוף-תחנה מרכזית ופחות בקטע של נורדאו-תחנת רכבת מרכז. למעשה רב היעדים שקו 5 מגיע אליהם מתחנת תל אביב מרכז/מסוף 2000 עדיף להגיע מבחינת מסלול עם קווים אחרים. מבין האזורים, שכן קו 5 מגיע אליהם, זהו אזור של צפון אבן גבירול ושדרות נורדאו. גם האריכו את הקו מבית החייל. עם זאת לא עדכנו למסלולים חופפים ובכל כיוון נסיעה מסלול שונה לחלוטין: מרכבת מרכז, נסיעה דרך כיכר המדינה ואילו לרכבת מרכז נסיעה דרך רחוב פנקס והמשך לכיוון אחר ביהודה המכבי. מוטב היה אפוא מסלול חופף וגם מסלול משופר מכיוון תחנת הרכבת לנורדאו. למשל נסיעה לרחוב פנקס והתחברות לנורדאו בשני כיווני הנסיעה בלי סיבובים מסביב. אולי גם תחנת קצה באזור אחר. - אלה שינויים נוסף למה שהיה בהכתבות שלי עם קובי ואוריינט אקספרס על קו אוטובוס מכיוון רחוב דיזנגוף והסביבה לעבר אוניברסיטת תל אביב. אולי עם שינוי אחד מן הקווים (כפי שאוריינט אקספרס כתב) 13, 24 או 25.
תרשה לי להוסיף משהו
איזור עזראילי והקרייה מנותקים מאיזור אבן גבירול/דיזינגוף/בן יהודה הצפוניים. יש רק את 56 של קווים שהתדירות "המפוארת" שלו ידועה. לפי דעתי יש מקום לעוד קו פנימי שיעבור באיזורים הומי אדם.
 

אורי404

New member
תרשה לי להוסיף משהו
איזור עזראילי והקרייה מנותקים מאיזור אבן גבירול/דיזינגוף/בן יהודה הצפוניים. יש רק את 56 של קווים שהתדירות "המפוארת" שלו ידועה. לפי דעתי יש מקום לעוד קו פנימי שיעבור באיזורים הומי אדם.
תגובה והוספות:
אכן יש בעיה מסויימת ויש קו 56 וקו 23 באזור דרך השלום וקפלן. כיצד ניתן לשפר זאת? הוספת קו אוטובוס או שינוי של אחד או יותר מקווי האוטובוסים הבאים: - קו 9 (נדמה לי, שגם כתבתי את זה בעבר) - מאזור יד אליהו נסיעה בדרך יגאל אלון לדרך השלום, המשך קפלן והתחברות לאזור בית החולים איכילוב ללא סיבובים, אלא מסלול הגיוני. אולי גם כפי, שכתבתי המשך באבן גבירול ולא פנייה לארלוזרוב. לדעתי בית החולים איכילוב, שהוא אחד מן המרכזים הרפואיים הגדולים, יש בו חוסר מסויים בתחבורה ציבורית ולדעתי הגיוני, שיהיה קו מקשר מהאזור הצפוני של אבן גבירול, שבו מתגוררים רבים, שכן צריכים להגיע לאזור איכילוב וגם אזור הקריה/עזריאלי. - הסטת קו 174 להמשך דרך בגין והתחברות לקפלן ואבן גבירול, במקום נסיעה באזור קרליבך. עם זאת ייתכן, שהאופציה הראשונה עדיפה. בין היתר שבקו פנימי אמור להיות קל יותר להעריך זמני המתנה בתחנה וזה נוסף לכך, שזהו קו בתדירות די גבוהה.
 

אוהד11

New member
התייחסות לקווים פנימיים בת"א 5, 9 ועוד
מובן שיש כל מיני תכניות לפריסת קווים בתל אביב. עם זאת לדעתי עד לאותה תכנית לדעתי יש מספר קווים, שמוטב לשנות להם את המסלול: - קו 9 - לא מובן לי המסלול שלו מכיוון מסוף הטייסים למסוף רידנג. הקו נוסע לכיוון רחוב קרליבך ומתחבר לאבן גבירול. אולם לפתע הקו נכנס לרחוב שאול המלך, כדי להגיע בין היתר לבית החולים איכילוב. לדעתי מוטב היה לדלג על העיקוף סביב קרליבך ואבן גבירול. הנוסעים מכיוון יד אליהו (שהינה מבין אזורי המגורים הגדולים בתל אביב) ישמחו בחלקם לוותר על נסיעה ליד הסינימטק ברב שעות היום. במקום זה מוטב לדעתי להסיט את הקו לנסיעה מכיוון יצחק שדה (או רחוב אחר) ישירות לבית החולים ולוותר על הסיבוב. במקום זה אולי הפעלת קו אוטובוס אחר מכיוון יד אליהו (ששוב, אחד מאזורי המגורים הגדולים בתל אביב) או פתיחת קו אחר. הערה נוספת, שיש לי גם לאמר - אני יודע שאולי זהו לא דבר הכי דחוף ובהול ובכל זאת - אין קו אוטובוס סדיר מכיוון אזור בית החולים איכילוב ושאול המלך לאזור הצפוני של אבן גבירול. אולי היה מוטב גם להסיט את קו 9 לאבן גבירול, אך פה יש הסתייגות. אינני בטוח לגמרי. - קו 5 - עולה השאלה עד כמה רלוונטי הקו כיום. כלומר זהו אינו קו זניח כלל וכלל. אולם ההתרשמות שלי היא של קו, שעמוס לרב בקטע דיזנגוף-תחנה מרכזית ופחות בקטע של נורדאו-תחנת רכבת מרכז. למעשה רב היעדים שקו 5 מגיע אליהם מתחנת תל אביב מרכז/מסוף 2000 עדיף להגיע מבחינת מסלול עם קווים אחרים. מבין האזורים, שכן קו 5 מגיע אליהם, זהו אזור של צפון אבן גבירול ושדרות נורדאו. גם האריכו את הקו מבית החייל. עם זאת לא עדכנו למסלולים חופפים ובכל כיוון נסיעה מסלול שונה לחלוטין: מרכבת מרכז, נסיעה דרך כיכר המדינה ואילו לרכבת מרכז נסיעה דרך רחוב פנקס והמשך לכיוון אחר ביהודה המכבי. מוטב היה אפוא מסלול חופף וגם מסלול משופר מכיוון תחנת הרכבת לנורדאו. למשל נסיעה לרחוב פנקס והתחברות לנורדאו בשני כיווני הנסיעה בלי סיבובים מסביב. אולי גם תחנת קצה באזור אחר. - אלה שינויים נוסף למה שהיה בהכתבות שלי עם קובי ואוריינט אקספרס על קו אוטובוס מכיוון רחוב דיזנגוף והסביבה לעבר אוניברסיטת תל אביב. אולי עם שינוי אחד מן הקווים (כפי שאוריינט אקספרס כתב) 13, 24 או 25.
אורי, שים לב לרמזורים בדרך בגין, מצומת תנובה
אין פנית פרסה לכיוון שדרות שאול המלך, כך שמי שרוצה להגיע לאיכילוב משם צריך להגיע לנמיר/ארלוזרוב, לפנות לארלוזרוב ואז לוייצמן לכיוון איכילוב, בית המשפט והקריה, כך שאינך פותר שום דבר. תושבי השכונות המזרחיות של ת"א צריכים להגיע לאזור אבן גבירול, כך ש- 9 נותן להם תשובה מתאימה. לגבי 5, הקו הוארך בהתאם להתפתחותה של ת"א צפונה. במשך שנים רבות תחנת המוצא היתה ליד בית החייל, אך האזור הוא אזור מגורים, ובעלי ההשפעה שמתגוררים במקום הצליחו לשנות את "רוע הגזרה" ולהאריך את הקו עד רכבת ארלוזרוב, מה עוד שהמגמה הכללית היא לא לקבוע תחנות מוצא באזור מגורים. יחד עם זאת, אכן יש בעית קישור בין אזור צפון-מערב ת"א לאזור הרכבת ואיכילוב/בית המשפט, ודווקא לנקודה האחרונה עדיף היה להאריך את קו 5.
 

אורי404

New member
אורי, שים לב לרמזורים בדרך בגין, מצומת תנובה
אין פנית פרסה לכיוון שדרות שאול המלך, כך שמי שרוצה להגיע לאיכילוב משם צריך להגיע לנמיר/ארלוזרוב, לפנות לארלוזרוב ואז לוייצמן לכיוון איכילוב, בית המשפט והקריה, כך שאינך פותר שום דבר. תושבי השכונות המזרחיות של ת"א צריכים להגיע לאזור אבן גבירול, כך ש- 9 נותן להם תשובה מתאימה. לגבי 5, הקו הוארך בהתאם להתפתחותה של ת"א צפונה. במשך שנים רבות תחנת המוצא היתה ליד בית החייל, אך האזור הוא אזור מגורים, ובעלי ההשפעה שמתגוררים במקום הצליחו לשנות את "רוע הגזרה" ולהאריך את הקו עד רכבת ארלוזרוב, מה עוד שהמגמה הכללית היא לא לקבוע תחנות מוצא באזור מגורים. יחד עם זאת, אכן יש בעית קישור בין אזור צפון-מערב ת"א לאזור הרכבת ואיכילוב/בית המשפט, ודווקא לנקודה האחרונה עדיף היה להאריך את קו 5.
אוהד אתחיל מהסיכום:
1. מסלול קו 9 לדעתי די מסורבל עם העיקופים ואותו מצב קורה גם בקווים אחרים ולדעתי צריך לשנות. 2. הקישור מאזור צפון אבן גבירול לכיוון כיכר המדינה, תחנת רכבת מרכז/מסוף 2000, לבית החולים איכילוב ולבית המשפט לוקה בחסר. לגבי קו 9: כוונתי הייתה, שעד לפריסה מחודשת של קווי האוטובוסים, שתהיה הסטה של הקו. למשל לדרך למשל דרך קפלן ובית החולים איכילוב. לחילופין המשך קו 9 עבור תושבי יד אליהו בהמשך אבן גבירול מבלי להיכנס לשאול המלך וקו אחר. בכל מקרה לדעתי יש משהו לא הגיוני במסלול קו 9 ומוטב היה לשנות אותו למסלול גם מהיר יותר עבור תושבי יד אליהו וכך גם בקו זה או אחר מצפון אבן גבירול לאזור בית החולים איכילוב עבור תושבים באזור צפון רחוב אבן גבירול. באזור יש הרבה תושבים ומרכז איכילוב הוא מרכז גדול ואני לא אומר, שצריך קו כל חמש דקות, אבל בהחלט קו בתדירות של עשרים דקות לכיוון הרבע שעה. לדעתי אם לא בהסטת קו 9, אז בקו אחר מרידינג לאבן גבירול או אולי דיזנגוף/בן יהודה-נורדאו-אבן גבירול, המשך לאיכילוב ואולי משם המשך לכיוון קפלן/השלום ויד אליהו או לכיוון גבעתיים או רמת גן. לגבי קו 5 - מדוע קו נכנס ליהודה המכבי? כי בעבר הייתה התחנה בבית החייל וכדי לאפשר הגעה לבית החייל, היה הסיבוב בויצמן, יהודה המכבי, דרך נמיר וחזרה לפנקס. מובן שהמרחק הנסיעה קצר מבית החייל למסוף 2000 וזה היה טוב. אבל שני כיווני הנסיעה לא חופפים כלל וכלל. מכיוון מסוף 2000 נסיעה לכיכר המדינה ויהודה המכבי באזור היותר מערבי ואילו בכיוון ההפוך, הוא בכלל לא מתקרב לכיכר המדינה ונוסע בכלל בחלק המזרחי של יהודה המכבי. לכן לדעתי אם לא מכניסים מערך אוטובוסים חדש ואם לא מתכוונים אולי לשנות את קו 5 לקו אחר (וזה לגיטימי לקו הוותיק), היה צריך לשנות את זה אחרת. נסיעה מהמסוף לדרך נמיר ולכיכר רבין (אם אני לא טועה דרך ז'בוטינסקי), רחוב פנקס ומשם לנורדאו בשני הכיוונים כקו יעיל בין האזורים.
 

down under

New member
התייחסות לקווים פנימיים בת"א 5, 9 ועוד
מובן שיש כל מיני תכניות לפריסת קווים בתל אביב. עם זאת לדעתי עד לאותה תכנית לדעתי יש מספר קווים, שמוטב לשנות להם את המסלול: - קו 9 - לא מובן לי המסלול שלו מכיוון מסוף הטייסים למסוף רידנג. הקו נוסע לכיוון רחוב קרליבך ומתחבר לאבן גבירול. אולם לפתע הקו נכנס לרחוב שאול המלך, כדי להגיע בין היתר לבית החולים איכילוב. לדעתי מוטב היה לדלג על העיקוף סביב קרליבך ואבן גבירול. הנוסעים מכיוון יד אליהו (שהינה מבין אזורי המגורים הגדולים בתל אביב) ישמחו בחלקם לוותר על נסיעה ליד הסינימטק ברב שעות היום. במקום זה מוטב לדעתי להסיט את הקו לנסיעה מכיוון יצחק שדה (או רחוב אחר) ישירות לבית החולים ולוותר על הסיבוב. במקום זה אולי הפעלת קו אוטובוס אחר מכיוון יד אליהו (ששוב, אחד מאזורי המגורים הגדולים בתל אביב) או פתיחת קו אחר. הערה נוספת, שיש לי גם לאמר - אני יודע שאולי זהו לא דבר הכי דחוף ובהול ובכל זאת - אין קו אוטובוס סדיר מכיוון אזור בית החולים איכילוב ושאול המלך לאזור הצפוני של אבן גבירול. אולי היה מוטב גם להסיט את קו 9 לאבן גבירול, אך פה יש הסתייגות. אינני בטוח לגמרי. - קו 5 - עולה השאלה עד כמה רלוונטי הקו כיום. כלומר זהו אינו קו זניח כלל וכלל. אולם ההתרשמות שלי היא של קו, שעמוס לרב בקטע דיזנגוף-תחנה מרכזית ופחות בקטע של נורדאו-תחנת רכבת מרכז. למעשה רב היעדים שקו 5 מגיע אליהם מתחנת תל אביב מרכז/מסוף 2000 עדיף להגיע מבחינת מסלול עם קווים אחרים. מבין האזורים, שכן קו 5 מגיע אליהם, זהו אזור של צפון אבן גבירול ושדרות נורדאו. גם האריכו את הקו מבית החייל. עם זאת לא עדכנו למסלולים חופפים ובכל כיוון נסיעה מסלול שונה לחלוטין: מרכבת מרכז, נסיעה דרך כיכר המדינה ואילו לרכבת מרכז נסיעה דרך רחוב פנקס והמשך לכיוון אחר ביהודה המכבי. מוטב היה אפוא מסלול חופף וגם מסלול משופר מכיוון תחנת הרכבת לנורדאו. למשל נסיעה לרחוב פנקס והתחברות לנורדאו בשני כיווני הנסיעה בלי סיבובים מסביב. אולי גם תחנת קצה באזור אחר. - אלה שינויים נוסף למה שהיה בהכתבות שלי עם קובי ואוריינט אקספרס על קו אוטובוס מכיוון רחוב דיזנגוף והסביבה לעבר אוניברסיטת תל אביב. אולי עם שינוי אחד מן הקווים (כפי שאוריינט אקספרס כתב) 13, 24 או 25.
אורי, לפני שאתה מציע שינויים במערך הקווים
(שאם אתה קורא את דבריי אתה אמור לדעת שאני יותר מאשר בעד שינוי שכזה) אתה חייב לזכור/לדעת שיש מגבלה של כמות נהגים בדן וכן מגבלה של כמות אוטובוסים. לכן, את השינויים שאתה חושב בלב, לפני שאתה מעלה על הכתב, כדאי לבדוק האם הם מצריכים יותר נהגים ואוטובוסים. את השינויים שאני חושב שצריך לעשות, אפשר לעשות עם אותה מצבת אוטובסים ונהגים. למשל, הצעתי להאריך את קו 4 במקום עד רידינג עד לאונ' (או למסוף המערבי שבין האונ' לרכבת). אני לא נגד השינוי שהצעת בקו 9, רק אל תכתוב סתם את הדברים הבאים: "במקום זאת הפעלת קו אוטובוס אחר מיד אליהו וגו'". צריך לבדוק, הכוונה מראש ובראש, האם מה שאני מציע מצריך תוספת נהגים ואוטובוסים, או שאפשר להסתדר עם הקיים. אז לגבי השינוי שלך לקו 9, אם לא צריך קו נוסף הרי שאפשר גם אפשר. לגבי השינוי שאני הצעתי עם קו 4 זה גם כן אפשרי.
 

אורי404

New member
אורי, לפני שאתה מציע שינויים במערך הקווים
(שאם אתה קורא את דבריי אתה אמור לדעת שאני יותר מאשר בעד שינוי שכזה) אתה חייב לזכור/לדעת שיש מגבלה של כמות נהגים בדן וכן מגבלה של כמות אוטובוסים. לכן, את השינויים שאתה חושב בלב, לפני שאתה מעלה על הכתב, כדאי לבדוק האם הם מצריכים יותר נהגים ואוטובוסים. את השינויים שאני חושב שצריך לעשות, אפשר לעשות עם אותה מצבת אוטובסים ונהגים. למשל, הצעתי להאריך את קו 4 במקום עד רידינג עד לאונ' (או למסוף המערבי שבין האונ' לרכבת). אני לא נגד השינוי שהצעת בקו 9, רק אל תכתוב סתם את הדברים הבאים: "במקום זאת הפעלת קו אוטובוס אחר מיד אליהו וגו'". צריך לבדוק, הכוונה מראש ובראש, האם מה שאני מציע מצריך תוספת נהגים ואוטובוסים, או שאפשר להסתדר עם הקיים. אז לגבי השינוי שלך לקו 9, אם לא צריך קו נוסף הרי שאפשר גם אפשר. לגבי השינוי שאני הצעתי עם קו 4 זה גם כן אפשרי.
תודה קובי ליקויים נוספים, שעולים:
קובי תודה. אני מודה שבמובן מסויים לא נכנסתי לעובי הקורה. סביר להניח, שגם בין כה וכה יש צורך ביותר נהגי אוטובוסים וזהו נושא חשוב, שמצריך טיפול בפני עצמו. בכל מקרה אני מודה שעלו לי רעיון איך מחליפים מסלול נסיעה לקו X , מאריכים קו Y ומוסיפים קו חדש Z. מה שבסוף מביא אולי לשינוי של חלק מפריסת קווי האוטובוסים. הליקויים שלדעתי עולים בתוך תל אביב: 1. קישור מצפון אבן גבירול והסביבה לקו יעיל לתחנת רכבת מרכז וגם לכיוון בית המשפט ובית החולים איכילוב. 2. אין קישור מאזור דיזנגוף או בן יהודה לכיוון אוניברסיטת תל אביב ואזור רמת גן. 3. אין קו אוטובוס סדיר ויעיל מתחנת רכבת תל אביב האוניברסיטה לכיוון מסוף רידינג/נמל תל אביב ולקטע הצפוני של אזור בן יהודה ודיזנגוף. 4. שירות לוקה בחסר עבור תושבי שכונת יד אליהו בהגעה לכיוון צפון תל אביב (אבן גבירול וצפונה) ובמקום זה קו עם סיבובים סביב שאול המלך ורחובות קטנים אחרים.
 

אורי404

New member
תודה קובי ליקויים נוספים, שעולים:
קובי תודה. אני מודה שבמובן מסויים לא נכנסתי לעובי הקורה. סביר להניח, שגם בין כה וכה יש צורך ביותר נהגי אוטובוסים וזהו נושא חשוב, שמצריך טיפול בפני עצמו. בכל מקרה אני מודה שעלו לי רעיון איך מחליפים מסלול נסיעה לקו X , מאריכים קו Y ומוסיפים קו חדש Z. מה שבסוף מביא אולי לשינוי של חלק מפריסת קווי האוטובוסים. הליקויים שלדעתי עולים בתוך תל אביב: 1. קישור מצפון אבן גבירול והסביבה לקו יעיל לתחנת רכבת מרכז וגם לכיוון בית המשפט ובית החולים איכילוב. 2. אין קישור מאזור דיזנגוף או בן יהודה לכיוון אוניברסיטת תל אביב ואזור רמת גן. 3. אין קו אוטובוס סדיר ויעיל מתחנת רכבת תל אביב האוניברסיטה לכיוון מסוף רידינג/נמל תל אביב ולקטע הצפוני של אזור בן יהודה ודיזנגוף. 4. שירות לוקה בחסר עבור תושבי שכונת יד אליהו בהגעה לכיוון צפון תל אביב (אבן גבירול וצפונה) ובמקום זה קו עם סיבובים סביב שאול המלך ורחובות קטנים אחרים.
3. אזור רמת גן-צ"ל רמת אביב
 

dw2322

New member
אורי, לפני שאתה מציע שינויים במערך הקווים
(שאם אתה קורא את דבריי אתה אמור לדעת שאני יותר מאשר בעד שינוי שכזה) אתה חייב לזכור/לדעת שיש מגבלה של כמות נהגים בדן וכן מגבלה של כמות אוטובוסים. לכן, את השינויים שאתה חושב בלב, לפני שאתה מעלה על הכתב, כדאי לבדוק האם הם מצריכים יותר נהגים ואוטובוסים. את השינויים שאני חושב שצריך לעשות, אפשר לעשות עם אותה מצבת אוטובסים ונהגים. למשל, הצעתי להאריך את קו 4 במקום עד רידינג עד לאונ' (או למסוף המערבי שבין האונ' לרכבת). אני לא נגד השינוי שהצעת בקו 9, רק אל תכתוב סתם את הדברים הבאים: "במקום זאת הפעלת קו אוטובוס אחר מיד אליהו וגו'". צריך לבדוק, הכוונה מראש ובראש, האם מה שאני מציע מצריך תוספת נהגים ואוטובוסים, או שאפשר להסתדר עם הקיים. אז לגבי השינוי שלך לקו 9, אם לא צריך קו נוסף הרי שאפשר גם אפשר. לגבי השינוי שאני הצעתי עם קו 4 זה גם כן אפשרי.
לגבי קו 4
ראה שרשור קודם. אני סבור שאין צורך שכל נסיעות קו 4 ימשיכו כקו 4א כך שכן לטעמי קו 4 משמש מעין שאטל לאורך בן יהודה אלנבי, ולא קו מאסף. לכן האופציה החדשה של מיניבוסים, בחלק מנסיעות הקו, להמשך הקו, היא פתרון נהדר. מה שכן הצטערתי לקרוא כי החופשי יומי אינו משותף.
 

אוהד11

New member
לגבי קו 4
ראה שרשור קודם. אני סבור שאין צורך שכל נסיעות קו 4 ימשיכו כקו 4א כך שכן לטעמי קו 4 משמש מעין שאטל לאורך בן יהודה אלנבי, ולא קו מאסף. לכן האופציה החדשה של מיניבוסים, בחלק מנסיעות הקו, להמשך הקו, היא פתרון נהדר. מה שכן הצטערתי לקרוא כי החופשי יומי אינו משותף.
זו חברת מוניות פרטית ולא קשורה לדן, לכן אין
כרטוס משותף
 

Master18

New member
התייחסות לקווים פנימיים בת"א 5, 9 ועוד
מובן שיש כל מיני תכניות לפריסת קווים בתל אביב. עם זאת לדעתי עד לאותה תכנית לדעתי יש מספר קווים, שמוטב לשנות להם את המסלול: - קו 9 - לא מובן לי המסלול שלו מכיוון מסוף הטייסים למסוף רידנג. הקו נוסע לכיוון רחוב קרליבך ומתחבר לאבן גבירול. אולם לפתע הקו נכנס לרחוב שאול המלך, כדי להגיע בין היתר לבית החולים איכילוב. לדעתי מוטב היה לדלג על העיקוף סביב קרליבך ואבן גבירול. הנוסעים מכיוון יד אליהו (שהינה מבין אזורי המגורים הגדולים בתל אביב) ישמחו בחלקם לוותר על נסיעה ליד הסינימטק ברב שעות היום. במקום זה מוטב לדעתי להסיט את הקו לנסיעה מכיוון יצחק שדה (או רחוב אחר) ישירות לבית החולים ולוותר על הסיבוב. במקום זה אולי הפעלת קו אוטובוס אחר מכיוון יד אליהו (ששוב, אחד מאזורי המגורים הגדולים בתל אביב) או פתיחת קו אחר. הערה נוספת, שיש לי גם לאמר - אני יודע שאולי זהו לא דבר הכי דחוף ובהול ובכל זאת - אין קו אוטובוס סדיר מכיוון אזור בית החולים איכילוב ושאול המלך לאזור הצפוני של אבן גבירול. אולי היה מוטב גם להסיט את קו 9 לאבן גבירול, אך פה יש הסתייגות. אינני בטוח לגמרי. - קו 5 - עולה השאלה עד כמה רלוונטי הקו כיום. כלומר זהו אינו קו זניח כלל וכלל. אולם ההתרשמות שלי היא של קו, שעמוס לרב בקטע דיזנגוף-תחנה מרכזית ופחות בקטע של נורדאו-תחנת רכבת מרכז. למעשה רב היעדים שקו 5 מגיע אליהם מתחנת תל אביב מרכז/מסוף 2000 עדיף להגיע מבחינת מסלול עם קווים אחרים. מבין האזורים, שכן קו 5 מגיע אליהם, זהו אזור של צפון אבן גבירול ושדרות נורדאו. גם האריכו את הקו מבית החייל. עם זאת לא עדכנו למסלולים חופפים ובכל כיוון נסיעה מסלול שונה לחלוטין: מרכבת מרכז, נסיעה דרך כיכר המדינה ואילו לרכבת מרכז נסיעה דרך רחוב פנקס והמשך לכיוון אחר ביהודה המכבי. מוטב היה אפוא מסלול חופף וגם מסלול משופר מכיוון תחנת הרכבת לנורדאו. למשל נסיעה לרחוב פנקס והתחברות לנורדאו בשני כיווני הנסיעה בלי סיבובים מסביב. אולי גם תחנת קצה באזור אחר. - אלה שינויים נוסף למה שהיה בהכתבות שלי עם קובי ואוריינט אקספרס על קו אוטובוס מכיוון רחוב דיזנגוף והסביבה לעבר אוניברסיטת תל אביב. אולי עם שינוי אחד מן הקווים (כפי שאוריינט אקספרס כתב) 13, 24 או 25.
מה עם ארגון מחדש של קווי התחבורה?
משרד התחבורה הודיע שזה יקרה בתחילת השנה הזאת לא?
 

אוהד11

New member
מה עם ארגון מחדש של קווי התחבורה?
משרד התחבורה הודיע שזה יקרה בתחילת השנה הזאת לא?
נו, אז משרד התחבורה הודיע, מה בוער ? בינתיים
התחלף השר והוא צריך להנציח את עצמו על דפי ההיסטוריה של המשרד ולהמציא את הגלגל
 

Master18

New member
נו, אז משרד התחבורה הודיע, מה בוער ? בינתיים
התחלף השר והוא צריך להנציח את עצמו על דפי ההיסטוריה של המשרד ולהמציא את הגלגל
מייאש
 

אורי404

New member
התייחסות לקווים פנימיים בת"א 5, 9 ועוד
מובן שיש כל מיני תכניות לפריסת קווים בתל אביב. עם זאת לדעתי עד לאותה תכנית לדעתי יש מספר קווים, שמוטב לשנות להם את המסלול: - קו 9 - לא מובן לי המסלול שלו מכיוון מסוף הטייסים למסוף רידנג. הקו נוסע לכיוון רחוב קרליבך ומתחבר לאבן גבירול. אולם לפתע הקו נכנס לרחוב שאול המלך, כדי להגיע בין היתר לבית החולים איכילוב. לדעתי מוטב היה לדלג על העיקוף סביב קרליבך ואבן גבירול. הנוסעים מכיוון יד אליהו (שהינה מבין אזורי המגורים הגדולים בתל אביב) ישמחו בחלקם לוותר על נסיעה ליד הסינימטק ברב שעות היום. במקום זה מוטב לדעתי להסיט את הקו לנסיעה מכיוון יצחק שדה (או רחוב אחר) ישירות לבית החולים ולוותר על הסיבוב. במקום זה אולי הפעלת קו אוטובוס אחר מכיוון יד אליהו (ששוב, אחד מאזורי המגורים הגדולים בתל אביב) או פתיחת קו אחר. הערה נוספת, שיש לי גם לאמר - אני יודע שאולי זהו לא דבר הכי דחוף ובהול ובכל זאת - אין קו אוטובוס סדיר מכיוון אזור בית החולים איכילוב ושאול המלך לאזור הצפוני של אבן גבירול. אולי היה מוטב גם להסיט את קו 9 לאבן גבירול, אך פה יש הסתייגות. אינני בטוח לגמרי. - קו 5 - עולה השאלה עד כמה רלוונטי הקו כיום. כלומר זהו אינו קו זניח כלל וכלל. אולם ההתרשמות שלי היא של קו, שעמוס לרב בקטע דיזנגוף-תחנה מרכזית ופחות בקטע של נורדאו-תחנת רכבת מרכז. למעשה רב היעדים שקו 5 מגיע אליהם מתחנת תל אביב מרכז/מסוף 2000 עדיף להגיע מבחינת מסלול עם קווים אחרים. מבין האזורים, שכן קו 5 מגיע אליהם, זהו אזור של צפון אבן גבירול ושדרות נורדאו. גם האריכו את הקו מבית החייל. עם זאת לא עדכנו למסלולים חופפים ובכל כיוון נסיעה מסלול שונה לחלוטין: מרכבת מרכז, נסיעה דרך כיכר המדינה ואילו לרכבת מרכז נסיעה דרך רחוב פנקס והמשך לכיוון אחר ביהודה המכבי. מוטב היה אפוא מסלול חופף וגם מסלול משופר מכיוון תחנת הרכבת לנורדאו. למשל נסיעה לרחוב פנקס והתחברות לנורדאו בשני כיווני הנסיעה בלי סיבובים מסביב. אולי גם תחנת קצה באזור אחר. - אלה שינויים נוסף למה שהיה בהכתבות שלי עם קובי ואוריינט אקספרס על קו אוטובוס מכיוון רחוב דיזנגוף והסביבה לעבר אוניברסיטת תל אביב. אולי עם שינוי אחד מן הקווים (כפי שאוריינט אקספרס כתב) 13, 24 או 25.
הערה גם על קו 24 ואזור רמת השרון ותל אביב
קו 24 מכיוון הכפר הירוק לתל אביב - מדוע בצומת הפיל להמשיך לנסוע במשה סנה ודבורה הנביאה? לדעתי מוטב המשך בבני אפרים (בדומה למסלול 47/48). באותו אזור, שקו 24 נוסע, יש כבר קווים אחרים של "אגד", שנוסעים שם, כמו 531, 524 ו-525. לדעתי אין ממש צורך בהרבה קווים. מהאזור של משה סנה/דבורה הנביאה לכיוון מרכז תל אביב, אם כבר שיפעילו קווים אחרים. בהמשך האוניברסיטה מוטב לדעתי נסיעה דרך רחוב ש"י עגנון לכיוון מסוף רידינג ומשם על דיזנגוף או בן יהודה לכיוון מסוף כרמלית. היתרון הוא פחות חפיפה עם 525, 524 ו-531, 25, 47, 48 וכן קו יעיל מרמת השרון ואזור אפקה והאוניברסיטה לכיוון אזור דיזנגוף/בן יהודה. יש לציין גם שאזורי המגורים סביב משה סנה של תל אביב ושל רמת השרון גדלו. קו 127 - בשביל מה נסיעה דרך רמת אביב? גם פה לדעתי עדיף שינוי עם 24 והמשך נסיעה של 127 בדרך בני אפרים ורוקח לכיוון התחנה המרכזית. לדעתי צריך לשפר גם את הקישור מאזורי מגורים סביב משה סנה (כמו למשל משתלה, קרית שאול, אפקה, הדר יוסף ומעוז אביב) עם קו מהיר לכיוון רכבת מרכז/מסוף 2000/איכילוב, עזריאלי ותחנה מרכזית. לצד זה לדעתי יש מקום להוספת נסיעות של קו 521 הרצליה-תל אביב למשך כל שעות היום וסכרון בין קווים 127 ו-521 שלא תהיה המתנה ארוכה ולפתע מגיעים שני האוטובוסים ביחד, אלא המתנה של כרבע שעה ומגיע 127 והמתנה של כרבע שעה נוספת ומגיע 521. גם 521 יעיל יותר מהרצליה ורמת השרון לכיוון רכבת מרכז/מסוף 2000 ותחנה מרכזית מאשר קווי 52X אחרים, 531 ולדעתי גם יעיל מ-147, שגם לו למעשה יש נסיעות מעטות וגם לכיוון אחד בלבד.
 

אוהד11

New member
הערה גם על קו 24 ואזור רמת השרון ותל אביב
קו 24 מכיוון הכפר הירוק לתל אביב - מדוע בצומת הפיל להמשיך לנסוע במשה סנה ודבורה הנביאה? לדעתי מוטב המשך בבני אפרים (בדומה למסלול 47/48). באותו אזור, שקו 24 נוסע, יש כבר קווים אחרים של "אגד", שנוסעים שם, כמו 531, 524 ו-525. לדעתי אין ממש צורך בהרבה קווים. מהאזור של משה סנה/דבורה הנביאה לכיוון מרכז תל אביב, אם כבר שיפעילו קווים אחרים. בהמשך האוניברסיטה מוטב לדעתי נסיעה דרך רחוב ש"י עגנון לכיוון מסוף רידינג ומשם על דיזנגוף או בן יהודה לכיוון מסוף כרמלית. היתרון הוא פחות חפיפה עם 525, 524 ו-531, 25, 47, 48 וכן קו יעיל מרמת השרון ואזור אפקה והאוניברסיטה לכיוון אזור דיזנגוף/בן יהודה. יש לציין גם שאזורי המגורים סביב משה סנה של תל אביב ושל רמת השרון גדלו. קו 127 - בשביל מה נסיעה דרך רמת אביב? גם פה לדעתי עדיף שינוי עם 24 והמשך נסיעה של 127 בדרך בני אפרים ורוקח לכיוון התחנה המרכזית. לדעתי צריך לשפר גם את הקישור מאזורי מגורים סביב משה סנה (כמו למשל משתלה, קרית שאול, אפקה, הדר יוסף ומעוז אביב) עם קו מהיר לכיוון רכבת מרכז/מסוף 2000/איכילוב, עזריאלי ותחנה מרכזית. לצד זה לדעתי יש מקום להוספת נסיעות של קו 521 הרצליה-תל אביב למשך כל שעות היום וסכרון בין קווים 127 ו-521 שלא תהיה המתנה ארוכה ולפתע מגיעים שני האוטובוסים ביחד, אלא המתנה של כרבע שעה ומגיע 127 והמתנה של כרבע שעה נוספת ומגיע 521. גם 521 יעיל יותר מהרצליה ורמת השרון לכיוון רכבת מרכז/מסוף 2000 ותחנה מרכזית מאשר קווי 52X אחרים, 531 ולדעתי גם יעיל מ-147, שגם לו למעשה יש נסיעות מעטות וגם לכיוון אחד בלבד.
אורי, אל תשכח שקו אוטובוס משרת גם אוכלוסיה
בתוך אזורי הנסיעה ולא רק את נקודות הקצה. אין קשר בין קווי אגד של רמה"ש לבין קווי דן, משום שאגד מגיע לתחנה המרכזית דרך אבא הלל ואילו דן מגיע למרכז ת"א, מה עוד שהנסיעה שלו דרך שמה סנה מיועדת לשרת את רחוב שלונסקי והרחובות המסתעפים ממנו. כך גם עם קווי מהשכונות המזרחיות של ת"א למרכזה וצפונה
 

אורי404

New member
אורי, אל תשכח שקו אוטובוס משרת גם אוכלוסיה
בתוך אזורי הנסיעה ולא רק את נקודות הקצה. אין קשר בין קווי אגד של רמה"ש לבין קווי דן, משום שאגד מגיע לתחנה המרכזית דרך אבא הלל ואילו דן מגיע למרכז ת"א, מה עוד שהנסיעה שלו דרך שמה סנה מיועדת לשרת את רחוב שלונסקי והרחובות המסתעפים ממנו. כך גם עם קווי מהשכונות המזרחיות של ת"א למרכזה וצפונה
מובן שהוא משרת כקו בין אזורי נסיעה
אבל לפעמים במקום לשפר קווים ואז שיהיה קו יעיל בין נקודות הקצה, נעשית מן הכלאה עם קו אחד. כוונתי הייתה שקווים 524/525 די חופפים ל-24 ברמת השרון עד צפון תל אביב. ולדעתי עדיף שמאזורים של נווה שרת/צהלה והסביבה יהיה קו אחר לאזור האוניברסיטה במקום הסיבוב של 24. אוהד אם הזכרת את השכונות המזרחיות, כמו למשל יד אליהו, אז לדעתי לשכונת מגורים גדולה וכל מה, שסביבה מן הראוי, שיהיו קווי אוטובוסים נוחים יותר לתל אביב.
 

nahag

New member
מובן שהוא משרת כקו בין אזורי נסיעה
אבל לפעמים במקום לשפר קווים ואז שיהיה קו יעיל בין נקודות הקצה, נעשית מן הכלאה עם קו אחד. כוונתי הייתה שקווים 524/525 די חופפים ל-24 ברמת השרון עד צפון תל אביב. ולדעתי עדיף שמאזורים של נווה שרת/צהלה והסביבה יהיה קו אחר לאזור האוניברסיטה במקום הסיבוב של 24. אוהד אם הזכרת את השכונות המזרחיות, כמו למשל יד אליהו, אז לדעתי לשכונת מגורים גדולה וכל מה, שסביבה מן הראוי, שיהיו קווי אוטובוסים נוחים יותר לתל אביב.
אורי פישלת בגדול
קודם כל אתה תושב כפר סבא ואת בית ספר צייטלין אתה לא מכיר. רוב הנוסעים בבוקר של קו 9 הם לאיכלוב ערוני א וצייטלין ולכן נעשה מסלול כי יש גם דרישה מאזור איכילוב ודוד המלך לכיוון ארלזורוב דיזנגוף ובמיוחד לאוכלסיה הקשישה. קו 24 ברמת השרון נוסע לכיוון תל אביב הפוך מאגד בתדירות יותר טובה ונותן מענה לאזור דבורה הנביאה לכיוון רמת אביב. תשאיר את ההצעות שלך למי שכותב מידי פעם דברים לא ראלים ולא ציפיתי שאתה תדרדר לזה.
 

אורי404

New member
אורי פישלת בגדול
קודם כל אתה תושב כפר סבא ואת בית ספר צייטלין אתה לא מכיר. רוב הנוסעים בבוקר של קו 9 הם לאיכלוב ערוני א וצייטלין ולכן נעשה מסלול כי יש גם דרישה מאזור איכילוב ודוד המלך לכיוון ארלזורוב דיזנגוף ובמיוחד לאוכלסיה הקשישה. קו 24 ברמת השרון נוסע לכיוון תל אביב הפוך מאגד בתדירות יותר טובה ונותן מענה לאזור דבורה הנביאה לכיוון רמת אביב. תשאיר את ההצעות שלך למי שכותב מידי פעם דברים לא ראלים ולא ציפיתי שאתה תדרדר לזה.
הכל טוב ויפה, מידד אבל
את תל אביב, כולל חלק מן האזורים, שהתייחסתי אליהם (אבן גבירול והסביבה) אני מכיר לא רע. בכל מקרה נוסע קבוע יעדיף מסלול ללא פיתולי ענק. גם אם הוזכרה אוכלוסייה מבוגרת, אז כאשר כתבתי על שינוי מאבן גבירול סביב אזור איכילוב וגם לשאול המלך (בין היתר ספריה ראשית, בית אריאלה ובית המשפט), הכוונה הייתה לאוכלוסייה ותיקה ומבוגרת באזור צפון אבן גבירול. הכל טוב ויפה שיש שירות לנוסעים לאיכילוב, עירוני א וצייטלין, אבל אולי ראוי לפצל לקווים יעילים יותר. ככלות הכל יד אליהו ומה שמסביב הם אזורי מגורים גדולים ולכן ראוי קווים לאזורים שונים. גם מרכז רפואי איכילוב הוא מרכז גדול וזה טוב ויפה, שיש קו לכיוון ארלוזרוב ודיזנגוף, אבל אני סבור, שיש לא פחות (אם לא יותר) אוכלוסייה מבוגרת סביב רחוב אבן גבירול, כמו למשל יהושע בן נון, הבשן, נורדאו, שמעון התרסי, יהודה המכבי, אזור בזל ועוד. על קו 24 - תגובה למטה יותר.
 

nahag

New member
הכל טוב ויפה, מידד אבל
את תל אביב, כולל חלק מן האזורים, שהתייחסתי אליהם (אבן גבירול והסביבה) אני מכיר לא רע. בכל מקרה נוסע קבוע יעדיף מסלול ללא פיתולי ענק. גם אם הוזכרה אוכלוסייה מבוגרת, אז כאשר כתבתי על שינוי מאבן גבירול סביב אזור איכילוב וגם לשאול המלך (בין היתר ספריה ראשית, בית אריאלה ובית המשפט), הכוונה הייתה לאוכלוסייה ותיקה ומבוגרת באזור צפון אבן גבירול. הכל טוב ויפה שיש שירות לנוסעים לאיכילוב, עירוני א וצייטלין, אבל אולי ראוי לפצל לקווים יעילים יותר. ככלות הכל יד אליהו ומה שמסביב הם אזורי מגורים גדולים ולכן ראוי קווים לאזורים שונים. גם מרכז רפואי איכילוב הוא מרכז גדול וזה טוב ויפה, שיש קו לכיוון ארלוזרוב ודיזנגוף, אבל אני סבור, שיש לא פחות (אם לא יותר) אוכלוסייה מבוגרת סביב רחוב אבן גבירול, כמו למשל יהושע בן נון, הבשן, נורדאו, שמעון התרסי, יהודה המכבי, אזור בזל ועוד. על קו 24 - תגובה למטה יותר.
אורי לפני שכותבים בודקים
אני מציע לך לקחת את קו 9 מההתחלה ואז תבין למה הוא נוסע כך. ואני מציע בסביבו 0730.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה