התייחסות לקווים פנימיים בת"א 5, 9 ועוד
מובן שיש כל מיני תכניות לפריסת קווים בתל אביב. עם זאת לדעתי עד לאותה תכנית לדעתי יש מספר קווים, שמוטב לשנות להם את המסלול: - קו 9 - לא מובן לי המסלול שלו מכיוון מסוף הטייסים למסוף רידנג. הקו נוסע לכיוון רחוב קרליבך ומתחבר לאבן גבירול. אולם לפתע הקו נכנס לרחוב שאול המלך, כדי להגיע בין היתר לבית החולים איכילוב. לדעתי מוטב היה לדלג על העיקוף סביב קרליבך ואבן גבירול. הנוסעים מכיוון יד אליהו (שהינה מבין אזורי המגורים הגדולים בתל אביב) ישמחו בחלקם לוותר על נסיעה ליד הסינימטק ברב שעות היום. במקום זה מוטב לדעתי להסיט את הקו לנסיעה מכיוון יצחק שדה (או רחוב אחר) ישירות לבית החולים ולוותר על הסיבוב. במקום זה אולי הפעלת קו אוטובוס אחר מכיוון יד אליהו (ששוב, אחד מאזורי המגורים הגדולים בתל אביב) או פתיחת קו אחר. הערה נוספת, שיש לי גם לאמר - אני יודע שאולי זהו לא דבר הכי דחוף ובהול ובכל זאת - אין קו אוטובוס סדיר מכיוון אזור בית החולים איכילוב ושאול המלך לאזור הצפוני של אבן גבירול. אולי היה מוטב גם להסיט את קו 9 לאבן גבירול, אך פה יש הסתייגות. אינני בטוח לגמרי. - קו 5 - עולה השאלה עד כמה רלוונטי הקו כיום. כלומר זהו אינו קו זניח כלל וכלל. אולם ההתרשמות שלי היא של קו, שעמוס לרב בקטע דיזנגוף-תחנה מרכזית ופחות בקטע של נורדאו-תחנת רכבת מרכז. למעשה רב היעדים שקו 5 מגיע אליהם מתחנת תל אביב מרכז/מסוף 2000 עדיף להגיע מבחינת מסלול עם קווים אחרים. מבין האזורים, שכן קו 5 מגיע אליהם, זהו אזור של צפון אבן גבירול ושדרות נורדאו. גם האריכו את הקו מבית החייל. עם זאת לא עדכנו למסלולים חופפים ובכל כיוון נסיעה מסלול שונה לחלוטין: מרכבת מרכז, נסיעה דרך כיכר המדינה ואילו לרכבת מרכז נסיעה דרך רחוב פנקס והמשך לכיוון אחר ביהודה המכבי. מוטב היה אפוא מסלול חופף וגם מסלול משופר מכיוון תחנת הרכבת לנורדאו. למשל נסיעה לרחוב פנקס והתחברות לנורדאו בשני כיווני הנסיעה בלי סיבובים מסביב. אולי גם תחנת קצה באזור אחר. - אלה שינויים נוסף למה שהיה בהכתבות שלי עם קובי ואוריינט אקספרס על קו אוטובוס מכיוון רחוב דיזנגוף והסביבה לעבר אוניברסיטת תל אביב. אולי עם שינוי אחד מן הקווים (כפי שאוריינט אקספרס כתב) 13, 24 או 25.
מובן שיש כל מיני תכניות לפריסת קווים בתל אביב. עם זאת לדעתי עד לאותה תכנית לדעתי יש מספר קווים, שמוטב לשנות להם את המסלול: - קו 9 - לא מובן לי המסלול שלו מכיוון מסוף הטייסים למסוף רידנג. הקו נוסע לכיוון רחוב קרליבך ומתחבר לאבן גבירול. אולם לפתע הקו נכנס לרחוב שאול המלך, כדי להגיע בין היתר לבית החולים איכילוב. לדעתי מוטב היה לדלג על העיקוף סביב קרליבך ואבן גבירול. הנוסעים מכיוון יד אליהו (שהינה מבין אזורי המגורים הגדולים בתל אביב) ישמחו בחלקם לוותר על נסיעה ליד הסינימטק ברב שעות היום. במקום זה מוטב לדעתי להסיט את הקו לנסיעה מכיוון יצחק שדה (או רחוב אחר) ישירות לבית החולים ולוותר על הסיבוב. במקום זה אולי הפעלת קו אוטובוס אחר מכיוון יד אליהו (ששוב, אחד מאזורי המגורים הגדולים בתל אביב) או פתיחת קו אחר. הערה נוספת, שיש לי גם לאמר - אני יודע שאולי זהו לא דבר הכי דחוף ובהול ובכל זאת - אין קו אוטובוס סדיר מכיוון אזור בית החולים איכילוב ושאול המלך לאזור הצפוני של אבן גבירול. אולי היה מוטב גם להסיט את קו 9 לאבן גבירול, אך פה יש הסתייגות. אינני בטוח לגמרי. - קו 5 - עולה השאלה עד כמה רלוונטי הקו כיום. כלומר זהו אינו קו זניח כלל וכלל. אולם ההתרשמות שלי היא של קו, שעמוס לרב בקטע דיזנגוף-תחנה מרכזית ופחות בקטע של נורדאו-תחנת רכבת מרכז. למעשה רב היעדים שקו 5 מגיע אליהם מתחנת תל אביב מרכז/מסוף 2000 עדיף להגיע מבחינת מסלול עם קווים אחרים. מבין האזורים, שכן קו 5 מגיע אליהם, זהו אזור של צפון אבן גבירול ושדרות נורדאו. גם האריכו את הקו מבית החייל. עם זאת לא עדכנו למסלולים חופפים ובכל כיוון נסיעה מסלול שונה לחלוטין: מרכבת מרכז, נסיעה דרך כיכר המדינה ואילו לרכבת מרכז נסיעה דרך רחוב פנקס והמשך לכיוון אחר ביהודה המכבי. מוטב היה אפוא מסלול חופף וגם מסלול משופר מכיוון תחנת הרכבת לנורדאו. למשל נסיעה לרחוב פנקס והתחברות לנורדאו בשני כיווני הנסיעה בלי סיבובים מסביב. אולי גם תחנת קצה באזור אחר. - אלה שינויים נוסף למה שהיה בהכתבות שלי עם קובי ואוריינט אקספרס על קו אוטובוס מכיוון רחוב דיזנגוף והסביבה לעבר אוניברסיטת תל אביב. אולי עם שינוי אחד מן הקווים (כפי שאוריינט אקספרס כתב) 13, 24 או 25.