למה בעצם הוקמה קומה 7 בתחנה מרכזית ת"א?

מצב
הנושא נעול.

danezeq

Member
למה בעצם הוקמה קומה 7 בתחנה מרכזית ת"א?
היי כולם. למישהו יש מושג מדוע בעצם הופסק השימוש בקומות 1, 2 בתחנה המרכזית בת"א? האם בגלל שהן רחוקות פיסית מקומה 6 וקשה להגיע אליהן? האם מטעמים אסטטיים? מטעמי ביטחון אולי?
 

hai001

New member
למה בעצם הוקמה קומה 7 בתחנה מרכזית ת"א?
היי כולם. למישהו יש מושג מדוע בעצם הופסק השימוש בקומות 1, 2 בתחנה המרכזית בת"א? האם בגלל שהן רחוקות פיסית מקומה 6 וקשה להגיע אליהן? האם מטעמים אסטטיים? מטעמי ביטחון אולי?
הקומות 1 - 2 נסגרו
בשל חשש מחומר מסרטן, אז כל הקווים עברו לקומה 7. דווקא קל להגיע לקומה 7 יש מעליות ומדרגות נעות.
 

danezeq

Member
הקומות 1 - 2 נסגרו
בשל חשש מחומר מסרטן, אז כל הקווים עברו לקומה 7. דווקא קל להגיע לקומה 7 יש מעליות ומדרגות נעות.
זו הסיבה? חשש לחומר מסרטן?!
יש פרטים נוספים בקשר לחשש הזה? מעניין מאוד
 

danezeq

Member
יתקינו מערכת איוור נורמלית והכל יהיה בסדר :)
ת"א אינה העיר הראשונה בעולם בה נבנה קו רכבת לתחת לקרקע...
לפי מה שאתה אומר ניתן היה לפתור את בעית
גז הרדאון בתחנה המרכזית באמצעות מערכת איורור טובה?
 

yazzon

New member
לפי מה שאתה אומר ניתן היה לפתור את בעית
גז הרדאון בתחנה המרכזית באמצעות מערכת איורור טובה?
"איורור" ולא מה שרשמתי קודם

אי אפשר לדעת. זה מאוד תלוי בתנאים הגאולוגיים של אותו האזור ובמבנה עצמו. וכמובן, שהכל עניין של עלות מול תועלת. ייתכן מאוד שבסה"כ היה זול יותר להקים עוד קומה מאשר לשפר את המרתפים הקיימים.
 

שבלולקה

New member
למה בעצם הוקמה קומה 7 בתחנה מרכזית ת"א?
היי כולם. למישהו יש מושג מדוע בעצם הופסק השימוש בקומות 1, 2 בתחנה המרכזית בת"א? האם בגלל שהן רחוקות פיסית מקומה 6 וקשה להגיע אליהן? האם מטעמים אסטטיים? מטעמי ביטחון אולי?
קומות 2 ו-1
הן אחד המקומות היותר מצמררים. הכל ריק וחשוך... אותו מבנה כמו של הקומות העליונות, רק כאילו "לאחר 50 שנה ושואה גרעינית". אבל אם יש שם חומרים מסרטנים, אני אפסיק להסתובב שם:p
 

ZILYON

New member
למה בעצם הוקמה קומה 7 בתחנה מרכזית ת"א?
היי כולם. למישהו יש מושג מדוע בעצם הופסק השימוש בקומות 1, 2 בתחנה המרכזית בת"א? האם בגלל שהן רחוקות פיסית מקומה 6 וקשה להגיע אליהן? האם מטעמים אסטטיים? מטעמי ביטחון אולי?
דווקא המצב הקיים יותר נוח מהמצב הקודם
לדוגמא נניח חייל שמשרת בצפון/דרום ומגיע לחופשת סוף שבוע הביתה עם תיק כבד מאד לתחנה המרכזית בת"א ועליו להמשיך עם קוו דן הביתה, בעבר היה עליו לרדת מקומה 6 ועד לקומה 1 וביום ראשון שהוא היה חוזר מחופשת שבת, הוא היה צריך להגיע עם תיקו הכבד מקומה 2 להגיע עד קומה 6, תהליך מסורבל קצת שהיה יכול לגרום לו אולי לפספס את האוטובוס ולחכות לאוטובוס הבא. במצב הקיים כיום התהליך מהיר יותר, חייל מגיע לקומה 6 וצריך להמשיך בקוו של דן לביתו, הוא מגיע חיש מהר יותר לרציף של דן שיקח אותו לביתו (אם הוא לא צריך להשתמש באחד הקווים שיוצא מקומה 4) וכמובן ביום ראשון בחזרה לבסיס (אם הוא לא משתמש ברכבת) ברגע שהוא מגיע לתחנה המרכזית הכל מהר יותר ובמהירות יותר הוא מגיע לרציף של קומה 6 (או קומה 7 אם הוא נוסע באחד הקווים שיוצא מקומה 7 של אגד לצפון).
 

danezeq

Member
דווקא המצב הקיים יותר נוח מהמצב הקודם
לדוגמא נניח חייל שמשרת בצפון/דרום ומגיע לחופשת סוף שבוע הביתה עם תיק כבד מאד לתחנה המרכזית בת"א ועליו להמשיך עם קוו דן הביתה, בעבר היה עליו לרדת מקומה 6 ועד לקומה 1 וביום ראשון שהוא היה חוזר מחופשת שבת, הוא היה צריך להגיע עם תיקו הכבד מקומה 2 להגיע עד קומה 6, תהליך מסורבל קצת שהיה יכול לגרום לו אולי לפספס את האוטובוס ולחכות לאוטובוס הבא. במצב הקיים כיום התהליך מהיר יותר, חייל מגיע לקומה 6 וצריך להמשיך בקוו של דן לביתו, הוא מגיע חיש מהר יותר לרציף של דן שיקח אותו לביתו (אם הוא לא צריך להשתמש באחד הקווים שיוצא מקומה 4) וכמובן ביום ראשון בחזרה לבסיס (אם הוא לא משתמש ברכבת) ברגע שהוא מגיע לתחנה המרכזית הכל מהר יותר ובמהירות יותר הוא מגיע לרציף של קומה 6 (או קומה 7 אם הוא נוסע באחד הקווים שיוצא מקומה 7 של אגד לצפון).
לא אמרתי מה טוב או מה לא
אני פשוט רוצה להבין את השתלשלות האירועים שהובילה לביטול קומה 1 ו2, ולהקמת של קומה 7. בנוסף, מעניין אותי האם הקומה הזו תוכננה עוד שתכננו את התחנה בשנות ה60, או שזה אילתור של רגע שנכשה בשנות ה2000
 

oshri5917

New member
לא אמרתי מה טוב או מה לא
אני פשוט רוצה להבין את השתלשלות האירועים שהובילה לביטול קומה 1 ו2, ולהקמת של קומה 7. בנוסף, מעניין אותי האם הקומה הזו תוכננה עוד שתכננו את התחנה בשנות ה60, או שזה אילתור של רגע שנכשה בשנות ה2000
קוים 1ו2 משמשות את צה"ל
 

amirv

New member
בימי א' בלבד
מה לעושת קומות 1,2
לדעתי זה מבורך שסגרו אותם, הם בהחלט היוו גורם מרתיע ואחראים לא מעט לשם הרע והמוצדק שיש לתחנה המרכזית. לדעתי צריך לתכנן את הקומות מחדש, להפוך חלק מהן לחניונים (לרכב פרטי ואוטובוסים בהתאם לצורך) וחלק לחנויות ענק כדוגמת מגה, הום סנטר וכדומה, שייהנו מהקרבה לחניונים התת קרקעיים. מעבר לכך צריך בכל הצחנה המרכזית תכנון מחודש של מערך הדרגנועים כך שיידמה לקניון מודרני ולא יכריח אנשים לעשות סיבובים מיותרים בבניין. וככל שימצאו עוד מסדרונות לסגור (רצוי להפוך לשטח חנויות גדולות) כן ייטב. כל זה דורש השקעה של מליוני שקלים בשיפוץ, אבל זה הכרחי.
 

raminec

New member
למה בעצם הוקמה קומה 7 בתחנה מרכזית ת"א?
היי כולם. למישהו יש מושג מדוע בעצם הופסק השימוש בקומות 1, 2 בתחנה המרכזית בת"א? האם בגלל שהן רחוקות פיסית מקומה 6 וקשה להגיע אליהן? האם מטעמים אסטטיים? מטעמי ביטחון אולי?
מהסיבה הפשוטה
שבישראל כבר יודעים איך לבנות חדש, אבל עדיין לא למדו איך לתחזק ולשקם. לכן, עדיף לבנות עוד קומה אחת למעלה מאשר לשקם את שתי הקומות שלמטה. אותה הבעיה מתבטאת בסלילת כבישים חדשים בצמוד ובמקביל לכבישים קיימים במקום לעשות עבודות לפיתוח ושדרוג של הישנים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה