החרדים vs אגד ירושלים

מצב
הנושא נעול.
בשפתך - הקצנה. בשפתי - סוף סוף התחשבות
ברגשות של החרדים. הם בדרך כלל בעלי הכנסה נמוכה ומשתמשים הרבה באוטובוסים. הגיע הזמן להפסיק לילל את "הקוזק הנגזל" ולהתחשב במיעוט החרדי כאן. ומי שחושב שיש התדרדרות והקצנה של השנים האחרונות, שיואיל בטובו לראות את היקפי המסחר בשבתות וחגים. צביון של מדינה מורכב גם ממרקם היחסים בין תושביה.
רוב העם לא צריך להתנהל לצליל החליל שלהם
התחבורה הציבורית, כשמה כן היא, היא ציבורית. התחבורה הציבורית בנויה ע"פי קודים מסויימים שמשרתים את רוב רובו של הציבור נאמנה... אם נתנהל לפי הרעיון שהחרדים משתמשים הרבה בתח"צ ו"צריך להתחשב בהם", אז למה שלא כל הקוים בארץ יהיו לפי החליל שלהם כי אולי חרדי שעולה על קו 5 בת"א ירגיש נפגע?!? אני לא עולה על קוי מהדרין, גם אם זה יותר נוח לי לפעמים מבחינת מחיר ומסלול הקו, כי אני לא מסוגל לעלות עליו מכיוון שפשוט מגעיל אותי הסטייל אירן הזה... אז אתה רוצה עכשיו להכריח אותי לנסוע לפי הקודים שלהם?!? לא תודה. אני לא חושב שיש הדרדרות בשנים האחרונות בתחום התחרדות המדינה, אבל בהחלט יש התחרדות התח"צ בשנים האחרונות. גם עצם העובדה שאין בישראל תח"צ בשבתות וחגים גורם בוודאות לנזק סביבתי עצום ואולי גם להתגברות המסחר בסופ"ש (כי זה מה שיש לאנשים לעשות במקום לנסוע לטייל בתח"צ).
 
רוב העם לא צריך להתנהל לצליל החליל שלהם
התחבורה הציבורית, כשמה כן היא, היא ציבורית. התחבורה הציבורית בנויה ע"פי קודים מסויימים שמשרתים את רוב רובו של הציבור נאמנה... אם נתנהל לפי הרעיון שהחרדים משתמשים הרבה בתח"צ ו"צריך להתחשב בהם", אז למה שלא כל הקוים בארץ יהיו לפי החליל שלהם כי אולי חרדי שעולה על קו 5 בת"א ירגיש נפגע?!? אני לא עולה על קוי מהדרין, גם אם זה יותר נוח לי לפעמים מבחינת מחיר ומסלול הקו, כי אני לא מסוגל לעלות עליו מכיוון שפשוט מגעיל אותי הסטייל אירן הזה... אז אתה רוצה עכשיו להכריח אותי לנסוע לפי הקודים שלהם?!? לא תודה. אני לא חושב שיש הדרדרות בשנים האחרונות בתחום התחרדות המדינה, אבל בהחלט יש התחרדות התח"צ בשנים האחרונות. גם עצם העובדה שאין בישראל תח"צ בשבתות וחגים גורם בוודאות לנזק סביבתי עצום ואולי גם להתגברות המסחר בסופ"ש (כי זה מה שיש לאנשים לעשות במקום לנסוע לטייל בתח"צ).
אתיחס לסתירה במשפט האחרון שלך
המסחר בשבת בנוי על מכוניות פרטיות (שגם הן שנוסעות לטיולים...) ולכן אין שום קשר בין התחבורה הציבורית בשבת ובין המסחר הזה. נהפוך הוא. תח"ץ בשבת היתה גורמת להתגברות המסחר כי עוד אנשים היו באים למרכזים שמחוץ לעיר. ושום דבר לא מונע מהמרכזים האלה לשכור אוטובוסים שיביאו עוד אנשים בשבת. לגבי פרישת הקווים האלה זאת שאלה של גיאוגרפיה ומירקם אוכלוסיה. ברור שבקיבוץ של השוה"ץ לא יגיע אוטובוס מהדרין אולם בריכוזי דתיים וכשיש הצדקה מסחרית לכך, למה לא? החכמה היא לחיות יחד ולכבד את המיעוט. .
 

Pycnonotidaeon

New member
אתיחס לסתירה במשפט האחרון שלך
המסחר בשבת בנוי על מכוניות פרטיות (שגם הן שנוסעות לטיולים...) ולכן אין שום קשר בין התחבורה הציבורית בשבת ובין המסחר הזה. נהפוך הוא. תח"ץ בשבת היתה גורמת להתגברות המסחר כי עוד אנשים היו באים למרכזים שמחוץ לעיר. ושום דבר לא מונע מהמרכזים האלה לשכור אוטובוסים שיביאו עוד אנשים בשבת. לגבי פרישת הקווים האלה זאת שאלה של גיאוגרפיה ומירקם אוכלוסיה. ברור שבקיבוץ של השוה"ץ לא יגיע אוטובוס מהדרין אולם בריכוזי דתיים וכשיש הצדקה מסחרית לכך, למה לא? החכמה היא לחיות יחד ולכבד את המיעוט. .
הדברים לא כאלה פשוטים והדוגמא לכך הם אזורים
מעורבים. מי שגר באזורים חילוניים (במובן זה נטולי חרדים) מובהקים, שבסמיכות אליהם יש גם אזורים דומים, לא יחוש את המאבק על התחבורה הציבורית על בשרו, ולא יחוש גם בהסטתם של המשאבים (המוגבלים כמובן) אל עבר המגזר החרדי התובעני (לחיוב). הדבר מורגש בערי מעורבות כגון ירושלים, פתח תקוה, ואזורי הדרום (אופקים, נתיבות, יפרח וכו). הבעיה היא כאשר אותו מגזר תובעני דורש תחבורה ציבורית, הוא דורש זאת רק לעצמו ודואג שהיא תעשה על חשבונם של אחרים. כך האוטובוסים "שלהם" לא עוצרים באזורים שאינם חרדים למרות שהם חולפים דרכם ומגיעים ליעד המבוקש על ידי הציבור הלא-חרדי. בנוסף, כמובן, מונהגת גם שיטת ההפרדה "הוולנטרית" בין המינים בחלק מן האוטובוסים, והחורקג ממנה זוכה לגידופים במקרה הטוב ומכות כמו שראינו שדווח פעמים רבות על גבי דפי הפורום. אם כן, לא כולנו חיים בקיבוצים של השומר הצעיר, ובמדינה שלנו עדיין, יש לכל האוכלוסייה עניין להגיע למקומות מסויימים: ירושלים, הכותל ועוד... הפקרת הנגישות התחבורתית (הנוחה והיעילה) של כלל הציבור לאותם מקומות בידיה של קבוצה סקטוריאלית הוא מתכון בטוח להמשך הדרת רגליו של הציבור הלא-חרדי מאוזרי החיכוך החילוניים-חרדיים (שכאמור הוזכרו חלקם לעיל).
 
הדברים לא כאלה פשוטים והדוגמא לכך הם אזורים
מעורבים. מי שגר באזורים חילוניים (במובן זה נטולי חרדים) מובהקים, שבסמיכות אליהם יש גם אזורים דומים, לא יחוש את המאבק על התחבורה הציבורית על בשרו, ולא יחוש גם בהסטתם של המשאבים (המוגבלים כמובן) אל עבר המגזר החרדי התובעני (לחיוב). הדבר מורגש בערי מעורבות כגון ירושלים, פתח תקוה, ואזורי הדרום (אופקים, נתיבות, יפרח וכו). הבעיה היא כאשר אותו מגזר תובעני דורש תחבורה ציבורית, הוא דורש זאת רק לעצמו ודואג שהיא תעשה על חשבונם של אחרים. כך האוטובוסים "שלהם" לא עוצרים באזורים שאינם חרדים למרות שהם חולפים דרכם ומגיעים ליעד המבוקש על ידי הציבור הלא-חרדי. בנוסף, כמובן, מונהגת גם שיטת ההפרדה "הוולנטרית" בין המינים בחלק מן האוטובוסים, והחורקג ממנה זוכה לגידופים במקרה הטוב ומכות כמו שראינו שדווח פעמים רבות על גבי דפי הפורום. אם כן, לא כולנו חיים בקיבוצים של השומר הצעיר, ובמדינה שלנו עדיין, יש לכל האוכלוסייה עניין להגיע למקומות מסויימים: ירושלים, הכותל ועוד... הפקרת הנגישות התחבורתית (הנוחה והיעילה) של כלל הציבור לאותם מקומות בידיה של קבוצה סקטוריאלית הוא מתכון בטוח להמשך הדרת רגליו של הציבור הלא-חרדי מאוזרי החיכוך החילוניים-חרדיים (שכאמור הוזכרו חלקם לעיל).
אתיחס לשני דברים שלך
אף אחד לא מכריח אותך לגור בסביבה חרדית ולכן גם אף אחד לא מכריח אותך לנסוע באוטובוס שלהם. אם המונופול של אגד בירושלים היה נשבר אז סביר להניח שהיתה חברה חרדית עם אוטובוסים כשרים למהדרין משרתת את הקהל ההוא. לחילונים יש אופציה לנסוע באוטובוס טרף וכשר ולחרדים - אין. למה? גם אני לא מבין אותם אבל זאת עובדה.מפריעה לך הפרדת גברים מנשים? סע באוטובוס חילוני..(זאת הסיבה אגב שאני עצמי, חילוני מאד, מדיר רגליי מבתי הכנסת). חוץ מנהי ובכי של "נעשקתי" לא ראיתי כל כך שדווקא בגלל זה יש לחילונים תח"ץ מחורבנת. ניתן למצוא פתרון יצירתי ואם לא אז החיים והכח הכלכלי של החרדים, עושים את שלהם ובא לציון גואל...
 

Pycnonotidaeon

New member
אתיחס לשני דברים שלך
אף אחד לא מכריח אותך לגור בסביבה חרדית ולכן גם אף אחד לא מכריח אותך לנסוע באוטובוס שלהם. אם המונופול של אגד בירושלים היה נשבר אז סביר להניח שהיתה חברה חרדית עם אוטובוסים כשרים למהדרין משרתת את הקהל ההוא. לחילונים יש אופציה לנסוע באוטובוס טרף וכשר ולחרדים - אין. למה? גם אני לא מבין אותם אבל זאת עובדה.מפריעה לך הפרדת גברים מנשים? סע באוטובוס חילוני..(זאת הסיבה אגב שאני עצמי, חילוני מאד, מדיר רגליי מבתי הכנסת). חוץ מנהי ובכי של "נעשקתי" לא ראיתי כל כך שדווקא בגלל זה יש לחילונים תח"ץ מחורבנת. ניתן למצוא פתרון יצירתי ואם לא אז החיים והכח הכלכלי של החרדים, עושים את שלהם ובא לציון גואל...
שטויות! זה לא שעברתי לגור במאה שערים..
"אף אחד לא מכריח אותך לגור בסביבה חרדית" - החרדים עברו לגור בסביבתי... אין לי שום דבר כנגד זה.. ברוכים הבאים, אך הבעיה היא שהם כציבור תובעני (לחיוב, כבר אמרתי) דואגים רק לעצמם, והשמיכה לא מספיק ארוכה בשביל כולם! השכוננות והאזורים המתחרדים הללו הם לרוב לא רק חילוניים או דתיים או מסורתיים, הם מגוונים ומכילים אוכלוסיות שונות. "אף אחד לא מכריח אותך לנסוע באוטובוס שלהם" - אז קודם כל האוטובוס לא שלהם, בדיוק כמו שקו 5 בתל אביב לא שייך רק לשמאלנים פלצנים בפלורנטין (לצורך הדוגמה), וקו 189 לא שייך למתנחלים סהרוריים שאוכלים ערבים לארוחת בוקר. לפי דבריך, אף אחד גם לא מכריח אותי לנסוע בקו הישיר לחיפה מתל אביב, אני תמיד יכול לנסוע דרך באר שבע, אני אוהב אוטובוס שעושה סיבוב ולוקח לו פי שתיים מהזמן. "לחילונים יש אופציה לנסוע באוטובוס טרף וכשר ולחרדים - אין" - אז זהו שגם לחילונים אין אופציה כזו. הבעייה עם קווי האוטובסים "החרדיים" (במרכאות, שוב כי זה לא שלהם) שהם אוספים ומורידים רק במקומות שלהם נוח (שכונות חרדיות המצויות בתוך ערים מעורבות של חילונים לייט, מסורתיים, דתיים וסתם אתאיסטים), וכך מונעים גישה של אוכלוסייה אחרת כלשהי לקווים ציבוריים (!!!) אלה. "מפריעה לך הפרדת גברים מנשים? סע באוטובוס חילוני.." - ההפרדה לא מפריעה לי, היא וולונטרית ומי שרוצה שיינהג כך. מה שמפריע הוא האלימות המילולית והפיזית מצדם של אלה הטוענים לבעלות על האוטובוס (לא מפתיע במיוחד כאשר יש אנשים שטוענים שזה אוטובוס שלהם... מוזר...).. "ואם לא אז החיים והכח הכלכלי של החרדים, עושים את שלהם ובא לציון גואל..." - או: אז יאללה מה אכפת לי, שיאכלו פה אחד את השני כולם... כל עוד זה לא מגיע אליי במעלות חרציץ ובמצפה צילה, אז על על הז**בי שלי הכל... שבת שלום
 

Pycnonotidaeon

New member
אתיחס לשני דברים שלך
אף אחד לא מכריח אותך לגור בסביבה חרדית ולכן גם אף אחד לא מכריח אותך לנסוע באוטובוס שלהם. אם המונופול של אגד בירושלים היה נשבר אז סביר להניח שהיתה חברה חרדית עם אוטובוסים כשרים למהדרין משרתת את הקהל ההוא. לחילונים יש אופציה לנסוע באוטובוס טרף וכשר ולחרדים - אין. למה? גם אני לא מבין אותם אבל זאת עובדה.מפריעה לך הפרדת גברים מנשים? סע באוטובוס חילוני..(זאת הסיבה אגב שאני עצמי, חילוני מאד, מדיר רגליי מבתי הכנסת). חוץ מנהי ובכי של "נעשקתי" לא ראיתי כל כך שדווקא בגלל זה יש לחילונים תח"ץ מחורבנת. ניתן למצוא פתרון יצירתי ואם לא אז החיים והכח הכלכלי של החרדים, עושים את שלהם ובא לציון גואל...
וסליחה, גם שכחתי את כל עניין התעריפים המוזלים
המוזלים מספר פעמים אפילו כי לחרדי הממוצע אין צורך גם בנסיעה העירונית בתוך העיר ממסוף התחבורה הבין-עירוני ליעדו... אז שוב, שבת שלום וליל מנוחה.
 

down under

New member
רוב העם לא צריך להתנהל לצליל החליל שלהם
התחבורה הציבורית, כשמה כן היא, היא ציבורית. התחבורה הציבורית בנויה ע"פי קודים מסויימים שמשרתים את רוב רובו של הציבור נאמנה... אם נתנהל לפי הרעיון שהחרדים משתמשים הרבה בתח"צ ו"צריך להתחשב בהם", אז למה שלא כל הקוים בארץ יהיו לפי החליל שלהם כי אולי חרדי שעולה על קו 5 בת"א ירגיש נפגע?!? אני לא עולה על קוי מהדרין, גם אם זה יותר נוח לי לפעמים מבחינת מחיר ומסלול הקו, כי אני לא מסוגל לעלות עליו מכיוון שפשוט מגעיל אותי הסטייל אירן הזה... אז אתה רוצה עכשיו להכריח אותי לנסוע לפי הקודים שלהם?!? לא תודה. אני לא חושב שיש הדרדרות בשנים האחרונות בתחום התחרדות המדינה, אבל בהחלט יש התחרדות התח"צ בשנים האחרונות. גם עצם העובדה שאין בישראל תח"צ בשבתות וחגים גורם בוודאות לנזק סביבתי עצום ואולי גם להתגברות המסחר בסופ"ש (כי זה מה שיש לאנשים לעשות במקום לנסוע לטייל בתח"צ).
לאיפה בדיוק אפשר לטייל באמצע השבוע
עם התח"ץ?!? רק בין הערים. אין, כמעט, אף קו תח"ץ שמגיע לאתרי הטבע, השמורות והפארקים הלאומיים והגנים הגדולים. והמשפט האחרון שכתבת הוא שטות מוחלטת. אין אפילו אדם אחד, אחד אפילו לא, שבגלל העדר תח"ץ בשבתות ובחגים בוחר לקחת את מכוניתו ולנסוע לאזורי מסחר (פאוור סנטרים) במקום לטייל. אם הוא כל כך רוצה לטייל ויש לו רכב אזי הוא יקח את הרכב שלו ויסע לטייל. המסחר בסופ"ש הוא, במעל ל-95% מהמקרים, מחוץ לעיר ככה שחייבים רכב בשביל להגיע אליו. זה לא שהמסחר הוא במרכזי הערים. ממש לא.
 

אורי404

New member
לאיפה בדיוק אפשר לטייל באמצע השבוע
עם התח"ץ?!? רק בין הערים. אין, כמעט, אף קו תח"ץ שמגיע לאתרי הטבע, השמורות והפארקים הלאומיים והגנים הגדולים. והמשפט האחרון שכתבת הוא שטות מוחלטת. אין אפילו אדם אחד, אחד אפילו לא, שבגלל העדר תח"ץ בשבתות ובחגים בוחר לקחת את מכוניתו ולנסוע לאזורי מסחר (פאוור סנטרים) במקום לטייל. אם הוא כל כך רוצה לטייל ויש לו רכב אזי הוא יקח את הרכב שלו ויסע לטייל. המסחר בסופ"ש הוא, במעל ל-95% מהמקרים, מחוץ לעיר ככה שחייבים רכב בשביל להגיע אליו. זה לא שהמסחר הוא במרכזי הערים. ממש לא.
קובי. לא ממש מדוייק, מה שכתבת.
אין אולי קווים למדבר יהודה או להר מירון או להרי ירושלים. גם ככה מי שמטיילים שם נוסעים בהסעה פרטית של אוטובוס או במכוניתם. עם זאת יש תחבורה ציבורית לאתרי טבע, שמורות ופארקים לאומיים וגנים גדולים, מה שלרב משפחה מטיילת ופחות (באופן יחסי כמובן) באזורים הרריים. חלק מהאתרים גם קרובים לתחנות רכבת בהליכה או בהמשך נסיעה קצרה. בכל מקרה, מסכים שהדוגמא הזו של האוהד האדום אינה טובה על הקשר בין אי הפעלת תח"צ לנסיעה במכונית באזורי מסחר.
 

בועז ל

New member
קובי. לא ממש מדוייק, מה שכתבת.
אין אולי קווים למדבר יהודה או להר מירון או להרי ירושלים. גם ככה מי שמטיילים שם נוסעים בהסעה פרטית של אוטובוס או במכוניתם. עם זאת יש תחבורה ציבורית לאתרי טבע, שמורות ופארקים לאומיים וגנים גדולים, מה שלרב משפחה מטיילת ופחות (באופן יחסי כמובן) באזורים הרריים. חלק מהאתרים גם קרובים לתחנות רכבת בהליכה או בהמשך נסיעה קצרה. בכל מקרה, מסכים שהדוגמא הזו של האוהד האדום אינה טובה על הקשר בין אי הפעלת תח"צ לנסיעה במכונית באזורי מסחר.
תגיד, אתה לא חושב שקצת קשה להעמיס
על האוטובוס את המנגל, הצידנית, השולחן המתקפל והערסל?
 

אורי404

New member
תגיד, אתה לא חושב שקצת קשה להעמיס
על האוטובוס את המנגל, הצידנית, השולחן המתקפל והערסל?
גם ברכבת קשה...
ברצינות בחלק מהמקומות אין צורך בשולחן מתקפל. וכל השאר - כל אחד מהחבר'ה, שיסחוב עימו משהו.
 

רגבת

Member
קובי. לא ממש מדוייק, מה שכתבת.
אין אולי קווים למדבר יהודה או להר מירון או להרי ירושלים. גם ככה מי שמטיילים שם נוסעים בהסעה פרטית של אוטובוס או במכוניתם. עם זאת יש תחבורה ציבורית לאתרי טבע, שמורות ופארקים לאומיים וגנים גדולים, מה שלרב משפחה מטיילת ופחות (באופן יחסי כמובן) באזורים הרריים. חלק מהאתרים גם קרובים לתחנות רכבת בהליכה או בהמשך נסיעה קצרה. בכל מקרה, מסכים שהדוגמא הזו של האוהד האדום אינה טובה על הקשר בין אי הפעלת תח"צ לנסיעה במכונית באזורי מסחר.
יש קווים לים המלח ומצדה - כל מה שעובר
על כביש 90 באזור שם. לך קצת ברגל ותגיע למסלולילם [עשיתי כזה דבר היום].
 

mister K

New member
בשפתך - הקצנה. בשפתי - סוף סוף התחשבות
ברגשות של החרדים. הם בדרך כלל בעלי הכנסה נמוכה ומשתמשים הרבה באוטובוסים. הגיע הזמן להפסיק לילל את "הקוזק הנגזל" ולהתחשב במיעוט החרדי כאן. ומי שחושב שיש התדרדרות והקצנה של השנים האחרונות, שיואיל בטובו לראות את היקפי המסחר בשבתות וחגים. צביון של מדינה מורכב גם ממרקם היחסים בין תושביה.
בהחלט יש הקצנה בנושא הזה
בשנים האחרונות דעותיהם של החרדים בנושא תחבורה רק הולכות ומקצינות. בהתחלה הדרישה הייתה שגברים יישבו מלפנים ונשים מאחור, וכיום יש גם כאלה שדורשים שהנשים יעלו מאחור (דבר לא בטיחותי בעליל) ושהנהג ילך לשם ויכרטס אותם כי איזה רב מחסידות גור החליט שאסור לגבר לעמוד מאחורי אישה בשום פנים ואופן. ומה בהמשך? אוטובוסים נפרים לחלוטין? מחיצה באמצע האוטובוס? אמנם אני לא אדם דתי אבל אני יודע שאין שום חוק בהלכה שאוסר לגבר לשבת ליד אישה. כל החוקים האלה הומצאו על ידי קיצוניים ואם ייכנעו לדרישות שלהם הם רק יבואו עם דרישות עוד יותר קיצוניות. אין לי בעייה עם זה שפתחו קווים במיוחד בשביל החרדים (יש לי בעייה עם זה שהם מוזלים אבל זה כבר עניין אחר) ומצדי שהם יישבו שם איך שהם רוצים, אני גם ככה לא נוסע בהם וזה לא ענייני. אבל להפוך קו ותיק שקיים כבר שנים לקו מהדרין זה דבר שאסור שייעשה.
 

amit1270

New member
בהחלט יש הקצנה בנושא הזה
בשנים האחרונות דעותיהם של החרדים בנושא תחבורה רק הולכות ומקצינות. בהתחלה הדרישה הייתה שגברים יישבו מלפנים ונשים מאחור, וכיום יש גם כאלה שדורשים שהנשים יעלו מאחור (דבר לא בטיחותי בעליל) ושהנהג ילך לשם ויכרטס אותם כי איזה רב מחסידות גור החליט שאסור לגבר לעמוד מאחורי אישה בשום פנים ואופן. ומה בהמשך? אוטובוסים נפרים לחלוטין? מחיצה באמצע האוטובוס? אמנם אני לא אדם דתי אבל אני יודע שאין שום חוק בהלכה שאוסר לגבר לשבת ליד אישה. כל החוקים האלה הומצאו על ידי קיצוניים ואם ייכנעו לדרישות שלהם הם רק יבואו עם דרישות עוד יותר קיצוניות. אין לי בעייה עם זה שפתחו קווים במיוחד בשביל החרדים (יש לי בעייה עם זה שהם מוזלים אבל זה כבר עניין אחר) ומצדי שהם יישבו שם איך שהם רוצים, אני גם ככה לא נוסע בהם וזה לא ענייני. אבל להפוך קו ותיק שקיים כבר שנים לקו מהדרין זה דבר שאסור שייעשה.
עם האוכל בא התיאבון
כל כניעה מביאה לעוד הקצנה (שאין בינה לבין ההלכה דבר) וחוזר חלילה.
 

זודי

New member
עם האוכל בא התיאבון
כל כניעה מביאה לעוד הקצנה (שאין בינה לבין ההלכה דבר) וחוזר חלילה.
יפה , נהייתם גם מומחים להלכה .
אני מבין שאתם בוגרי ישיבות ואברכי כוללים שמקדישים את כל עתותם ללימוד ההלכה .
 

urilei

New member
בשפתך - הקצנה. בשפתי - סוף סוף התחשבות
ברגשות של החרדים. הם בדרך כלל בעלי הכנסה נמוכה ומשתמשים הרבה באוטובוסים. הגיע הזמן להפסיק לילל את "הקוזק הנגזל" ולהתחשב במיעוט החרדי כאן. ומי שחושב שיש התדרדרות והקצנה של השנים האחרונות, שיואיל בטובו לראות את היקפי המסחר בשבתות וחגים. צביון של מדינה מורכב גם ממרקם היחסים בין תושביה.
אין לי בעייה עם מה שאתה אומר
כל עוד לא תפגע זכותי, הלגיטימית לא פחות, לעלות לאוטובוס הזה ולשבת ליד חברה / ידידה / אמא שלי. אם רוצים לחלק את האוטובוס באופן שיאפשר גם את זה, ומובטח לכל משתמש שהסיכוי לעלות לאוטובוס גם באמצע הקו ולמצוא לעצמו מקום מתאים קיים, אז מבחינתי זה אפשרי בקווים מסויימים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה