בכורה בפורום - תת"ל 21א

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
בכורה בפורום - תת"ל 21א
"מה?!" אתם בוודאי שואלים... מדובר במסילה לאילת, או אם לדייק, בקטע שבין באר שבע לדימונה. "מה אתה אומר...", אתם עונים, התכניות האלה נמצאות באתר של משרד הפנים כבר חודשים. "טוב טוב", אני עונה, "לא היה לי זמן לבדוק קודם, ולא ראיתי שמישהו אחר הציג את המפה בפורום". חוץ מזה, יש כאן בשורה מסויימת: העיקול בערוער השנוא עליי במיוחד זוכה כאן ליישור אגרסיבי - לא סתם יישור, אלא ממש חוצים אותו במרכזו. כנראה שלא רק לי זה הפריע בעין.
 

alantan

New member
בכורה בפורום - תת"ל 21א
"מה?!" אתם בוודאי שואלים... מדובר במסילה לאילת, או אם לדייק, בקטע שבין באר שבע לדימונה. "מה אתה אומר...", אתם עונים, התכניות האלה נמצאות באתר של משרד הפנים כבר חודשים. "טוב טוב", אני עונה, "לא היה לי זמן לבדוק קודם, ולא ראיתי שמישהו אחר הציג את המפה בפורום". חוץ מזה, יש כאן בשורה מסויימת: העיקול בערוער השנוא עליי במיוחד זוכה כאן ליישור אגרסיבי - לא סתם יישור, אלא ממש חוצים אותו במרכזו. כנראה שלא רק לי זה הפריע בעין.
היסטוריה - תמ"א 23 מסילת אור עקיבא
להזכיר את הדיון משבוע שעבר, הנה התוואי שבוטל, כמעט זהה למה שזכרתי.
 

alantan

New member
בכורה בפורום - תת"ל 21א
"מה?!" אתם בוודאי שואלים... מדובר במסילה לאילת, או אם לדייק, בקטע שבין באר שבע לדימונה. "מה אתה אומר...", אתם עונים, התכניות האלה נמצאות באתר של משרד הפנים כבר חודשים. "טוב טוב", אני עונה, "לא היה לי זמן לבדוק קודם, ולא ראיתי שמישהו אחר הציג את המפה בפורום". חוץ מזה, יש כאן בשורה מסויימת: העיקול בערוער השנוא עליי במיוחד זוכה כאן ליישור אגרסיבי - לא סתם יישור, אלא ממש חוצים אותו במרכזו. כנראה שלא רק לי זה הפריע בעין.
הסטוריה - תמ"א 23 הרס במזרח כפר סבא
אח, אח, אלה היו שנות ה-60! ידעו אז לתכנן כמו שצריך, בלי לשים לב לדברים שוליים כגון בתים, אנשים וגו'.
 

אורי404

New member
הסטוריה - תמ"א 23 הרס במזרח כפר סבא
אח, אח, אלה היו שנות ה-60! ידעו אז לתכנן כמו שצריך, בלי לשים לב לדברים שוליים כגון בתים, אנשים וגו'.
מה שסימנתי בכחול היה עד השנים האחרונות
שלוחה ישנה לכפר סבא, שפורקה סופית לפני חמש שנים.
 

alantan

New member
בכורה בפורום - תת"ל 21א
"מה?!" אתם בוודאי שואלים... מדובר במסילה לאילת, או אם לדייק, בקטע שבין באר שבע לדימונה. "מה אתה אומר...", אתם עונים, התכניות האלה נמצאות באתר של משרד הפנים כבר חודשים. "טוב טוב", אני עונה, "לא היה לי זמן לבדוק קודם, ולא ראיתי שמישהו אחר הציג את המפה בפורום". חוץ מזה, יש כאן בשורה מסויימת: העיקול בערוער השנוא עליי במיוחד זוכה כאן ליישור אגרסיבי - לא סתם יישור, אלא ממש חוצים אותו במרכזו. כנראה שלא רק לי זה הפריע בעין.
‫היסטוריה - תמ"א 23 הרס במרכז הרצליה
או שמא מנהרה? ואיך בדיוק היו אמורות הרכבות להתחבר לקו החוף? באמצעות סובבן אולי? לפחות התוואי שבוטל לא עשה מעקף של שלושה ק"מ מצפון לעיר לפני חזרה דרומה, ונתן אפשרות לתחנה במרכז הרצליה...
 

alantan

New member
‫היסטוריה - תמ"א 23 הרס במרכז הרצליה
או שמא מנהרה? ואיך בדיוק היו אמורות הרכבות להתחבר לקו החוף? באמצעות סובבן אולי? לפחות התוואי שבוטל לא עשה מעקף של שלושה ק"מ מצפון לעיר לפני חזרה דרומה, ונתן אפשרות לתחנה במרכז הרצליה...
המפה
 

alantan

New member
בכורה בפורום - תת"ל 21א
"מה?!" אתם בוודאי שואלים... מדובר במסילה לאילת, או אם לדייק, בקטע שבין באר שבע לדימונה. "מה אתה אומר...", אתם עונים, התכניות האלה נמצאות באתר של משרד הפנים כבר חודשים. "טוב טוב", אני עונה, "לא היה לי זמן לבדוק קודם, ולא ראיתי שמישהו אחר הציג את המפה בפורום". חוץ מזה, יש כאן בשורה מסויימת: העיקול בערוער השנוא עליי במיוחד זוכה כאן ליישור אגרסיבי - לא סתם יישור, אלא ממש חוצים אותו במרכזו. כנראה שלא רק לי זה הפריע בעין.
הסטוריה - תמ"א 23 הרס בחולון
נראה לי שיש איזו סטיה צפונה ומערבה בשכבת התמ"א לעומת מפות הרקע, ותיקנתי באמצעות קו כחול את התוואי שנראה לי שתוכנן. מה שמביא אותי לחשוב שההרס במפות הקודמות לא היה רב כל כך כמו שחשבתי, אבל אני צריך לערוך בדיקה חוזרת. יש למישהו בפורום מידע על התכניות ההזויות האלה משנות עבר? חן? מייקל?
 

amit1270

New member
בכורה בפורום - תת"ל 21א
"מה?!" אתם בוודאי שואלים... מדובר במסילה לאילת, או אם לדייק, בקטע שבין באר שבע לדימונה. "מה אתה אומר...", אתם עונים, התכניות האלה נמצאות באתר של משרד הפנים כבר חודשים. "טוב טוב", אני עונה, "לא היה לי זמן לבדוק קודם, ולא ראיתי שמישהו אחר הציג את המפה בפורום". חוץ מזה, יש כאן בשורה מסויימת: העיקול בערוער השנוא עליי במיוחד זוכה כאן ליישור אגרסיבי - לא סתם יישור, אלא ממש חוצים אותו במרכזו. כנראה שלא רק לי זה הפריע בעין.
תמשיך לעדכן
אחרת בשביל מה אנחנו משלמים לך?
בהחלט נחמד שמתכוונים לבטל את הפיתול, אבל למה לחכות לקו לאילת כשאפשר כבר בעתיד הקרוב להפוך את קו הנוסעים הפוליטי (והלא מוצדק בעליל) לקו רכבת אטרקטיבי ע"י שתי פעולות פשוטות יחסית? (ולמי שעוד חדש כאן אומר שמדובר בסלילת שלוחה לתוך העיר דימונה + תחנה בסמוך לתחנה המרכזית, והשלמת משולש מסילות בבאר שבע.)
 

alantan

New member
תמשיך לעדכן
אחרת בשביל מה אנחנו משלמים לך?
בהחלט נחמד שמתכוונים לבטל את הפיתול, אבל למה לחכות לקו לאילת כשאפשר כבר בעתיד הקרוב להפוך את קו הנוסעים הפוליטי (והלא מוצדק בעליל) לקו רכבת אטרקטיבי ע"י שתי פעולות פשוטות יחסית? (ולמי שעוד חדש כאן אומר שמדובר בסלילת שלוחה לתוך העיר דימונה + תחנה בסמוך לתחנה המרכזית, והשלמת משולש מסילות בבאר שבע.)
ויישור העיקול אינו פשוט?
אני לא ממש מבין את הצורך בעיקול ומדוע נבנה כך מלכתחילה. עד כמה שאני מבין, אין שם הפרשי גבהים, אין מכשולים...
 

easylivin

New member
ויישור העיקול אינו פשוט?
אני לא ממש מבין את הצורך בעיקול ומדוע נבנה כך מלכתחילה. עד כמה שאני מבין, אין שם הפרשי גבהים, אין מכשולים...
העיקולים נועדו להקטין את השיפוע קיים גם קיים
במקום. אזכיר שקו ב"ש-דימונה נבנה בשנות ה-60 ונועד בעיקר לרכבות משא, כך שעניין השיפועים שיחק תפקיד חשוב בהרבה מעניין המהירות. היום יש קטרים חזקים יותר שמושכים רכבות נוסעים קלות יותר במהירויות גבוהות יותר, כך שאין להם בעיה להתגבר על שיפועים גדולים בהרבה.
 

alantan

New member
העיקולים נועדו להקטין את השיפוע קיים גם קיים
במקום. אזכיר שקו ב"ש-דימונה נבנה בשנות ה-60 ונועד בעיקר לרכבות משא, כך שעניין השיפועים שיחק תפקיד חשוב בהרבה מעניין המהירות. היום יש קטרים חזקים יותר שמושכים רכבות נוסעים קלות יותר במהירויות גבוהות יותר, כך שאין להם בעיה להתגבר על שיפועים גדולים בהרבה.
כנראה שאני לא ממש קורא נכון את המפה
שבגוגל מפה. יש שם אופציה למפת Terrain, עם קווי גובה, ונראה שיש שינוי גובה אבל לא יותר מ-20 מ' (נראה אף פחות) ולאורך יותר מק"מ, כלומר פחות מ-2%. אני מקבל את קביעתך לגבי רכבות המשא, אולי גם הרצון להמנע ממעבר בסמוך לנחר ערוער?
 

easylivin

New member
כנראה שאני לא ממש קורא נכון את המפה
שבגוגל מפה. יש שם אופציה למפת Terrain, עם קווי גובה, ונראה שיש שינוי גובה אבל לא יותר מ-20 מ' (נראה אף פחות) ולאורך יותר מק"מ, כלומר פחות מ-2%. אני מקבל את קביעתך לגבי רכבות המשא, אולי גם הרצון להמנע ממעבר בסמוך לנחר ערוער?
1. מפת הגבהים בגוגל לא מדוייקת מספיק;
2. מדובר בשיפועים של פחות מ-1% שהם קריטיים מאוד לרכבות משא, ואינם קריטיים לעין האנושית.
 

easylivin

New member
כנראה שאני לא ממש קורא נכון את המפה
שבגוגל מפה. יש שם אופציה למפת Terrain, עם קווי גובה, ונראה שיש שינוי גובה אבל לא יותר מ-20 מ' (נראה אף פחות) ולאורך יותר מק"מ, כלומר פחות מ-2%. אני מקבל את קביעתך לגבי רכבות המשא, אולי גם הרצון להמנע ממעבר בסמוך לנחר ערוער?
ושכחתי לציין שגם 2% זה הרבה בשביל רכבת
משא מהדור הישן (קטר דיזל בודד עם רכבת כבדה).
 

אורי404

New member
בכורה בפורום - תת"ל 21א
"מה?!" אתם בוודאי שואלים... מדובר במסילה לאילת, או אם לדייק, בקטע שבין באר שבע לדימונה. "מה אתה אומר...", אתם עונים, התכניות האלה נמצאות באתר של משרד הפנים כבר חודשים. "טוב טוב", אני עונה, "לא היה לי זמן לבדוק קודם, ולא ראיתי שמישהו אחר הציג את המפה בפורום". חוץ מזה, יש כאן בשורה מסויימת: העיקול בערוער השנוא עליי במיוחד זוכה כאן ליישור אגרסיבי - לא סתם יישור, אלא ממש חוצים אותו במרכזו. כנראה שלא רק לי זה הפריע בעין.
תודה אלן. טוב לראות.
מסילת אור עקיבא - היה לי נדמה עד כה, שהמטרה היא למסילה מהירה. על פניו נראה במסילה זו לא יהיה קיצור זמן הנסיעה וכפי שכתבתי מוטב להוסיף מסילות (במידה שזה ניתן כמובן) את קטע המסילה הקיים ולשדרג את הציוד הנייד לציוד מהיר יותר. קו לדימונה ועקומת ערוער - השאלה היא האם מבחינת אישורי שטח, זה אפשרי. במידה שכן אני בהחלט בעד. בקשר למיקום תחנת רכבת - מוטב, שתהיה תחנה בתוואי הקיים מעט דרומית מן התחנה הקיימת. אולי אני טועה, אבל היתרון בקו רכבת לדימונה או לא כשירות לבאר שבע. יתקנו אותי אם אני טועה, אך הכבישים לרב פנויים ושירות האוטובוסים מקשר מאזורי מגורים שונים בדימונה למרכז באר שבע. היתרון הרכבתי בקו דימונה הוא לדעתי עבור מי, שמעוניין להגיע לאזור מרכז או הצפון. על כן מוטב חיבור קיים לבאר שבע אוניברסיטה בלי עיקוף לבאר שבע מרכז. על מנת לשפר בכל זאת את השיפור מדימונה לבאר שבע, אז לבצע תיאום אופטימלי בין הרכבות מדימונה לבאר שבע צפון לרכבות מכיוון צפון/מרכז לבאר שבע מרכז. לצד זה כמובן צריך לסיים שדרוג באר שבע וכפי שכתבתי העתקת או הוספת תחנת רכבת דרומה יותר ובמידת הניתן שדרוג תוואי דימונה-באר שבע.
 

easylivin

New member
תודה אלן. טוב לראות.
מסילת אור עקיבא - היה לי נדמה עד כה, שהמטרה היא למסילה מהירה. על פניו נראה במסילה זו לא יהיה קיצור זמן הנסיעה וכפי שכתבתי מוטב להוסיף מסילות (במידה שזה ניתן כמובן) את קטע המסילה הקיים ולשדרג את הציוד הנייד לציוד מהיר יותר. קו לדימונה ועקומת ערוער - השאלה היא האם מבחינת אישורי שטח, זה אפשרי. במידה שכן אני בהחלט בעד. בקשר למיקום תחנת רכבת - מוטב, שתהיה תחנה בתוואי הקיים מעט דרומית מן התחנה הקיימת. אולי אני טועה, אבל היתרון בקו רכבת לדימונה או לא כשירות לבאר שבע. יתקנו אותי אם אני טועה, אך הכבישים לרב פנויים ושירות האוטובוסים מקשר מאזורי מגורים שונים בדימונה למרכז באר שבע. היתרון הרכבתי בקו דימונה הוא לדעתי עבור מי, שמעוניין להגיע לאזור מרכז או הצפון. על כן מוטב חיבור קיים לבאר שבע אוניברסיטה בלי עיקוף לבאר שבע מרכז. על מנת לשפר בכל זאת את השיפור מדימונה לבאר שבע, אז לבצע תיאום אופטימלי בין הרכבות מדימונה לבאר שבע צפון לרכבות מכיוון צפון/מרכז לבאר שבע מרכז. לצד זה כמובן צריך לסיים שדרוג באר שבע וכפי שכתבתי העתקת או הוספת תחנת רכבת דרומה יותר ובמידת הניתן שדרוג תוואי דימונה-באר שבע.
מסכים - אין צורך בזמן הקרוב במסילת המעקף
ליד אור עקיבא. וגם לגבי דימונה אני גם מסכים עם כל מילה שלך. אכן ל"קו המיניבוס" פוטנציאל גדול מכפי שחושבים. מספיק יהיה להגדיל את מספר השאטלים המתואמים לבאר שבע במשך היום עם קישוריות לצפון, כדי שנזכה לראות עלייה דרמטית בכמות הנוסעים. עם פתיחת קו אשקלון - ב"ש פוטנציאל הנוסעים לדימונה יגדל עוד יותר, והייתי מציע אף "להאריך" את הקו כך שרכבות פרבריות יצאו מאשקלון ויסיימו בדימונה (ייתכן שיידרש רציף שני בדימונה לשם כך). העתקת התחנה אולי תעזור גם כן, אבל אני די בטוח שניתן להדגיל את כמות הנוסעים גם מבלי להסתבך בהעתקה היקרה והמסובכת. גם שיפור שירות האוטובוסים הפנים-עירוני בדימונה לתחנת הרכבת יעזור מאוד, ובטח שההכפלה המתוכנתת של המסילה ויישורה - יעזרו! כך שמוקדם להספיד את תחנת דימונה!
 

אוהד11

New member
בכורה בפורום - תת"ל 21א
"מה?!" אתם בוודאי שואלים... מדובר במסילה לאילת, או אם לדייק, בקטע שבין באר שבע לדימונה. "מה אתה אומר...", אתם עונים, התכניות האלה נמצאות באתר של משרד הפנים כבר חודשים. "טוב טוב", אני עונה, "לא היה לי זמן לבדוק קודם, ולא ראיתי שמישהו אחר הציג את המפה בפורום". חוץ מזה, יש כאן בשורה מסויימת: העיקול בערוער השנוא עליי במיוחד זוכה כאן ליישור אגרסיבי - לא סתם יישור, אלא ממש חוצים אותו במרכזו. כנראה שלא רק לי זה הפריע בעין.
 

easylivin

New member
בכורה בפורום - תת"ל 21א
"מה?!" אתם בוודאי שואלים... מדובר במסילה לאילת, או אם לדייק, בקטע שבין באר שבע לדימונה. "מה אתה אומר...", אתם עונים, התכניות האלה נמצאות באתר של משרד הפנים כבר חודשים. "טוב טוב", אני עונה, "לא היה לי זמן לבדוק קודם, ולא ראיתי שמישהו אחר הציג את המפה בפורום". חוץ מזה, יש כאן בשורה מסויימת: העיקול בערוער השנוא עליי במיוחד זוכה כאן ליישור אגרסיבי - לא סתם יישור, אלא ממש חוצים אותו במרכזו. כנראה שלא רק לי זה הפריע בעין.
תודה רבה!!! יש מפות של המשך הקו לאילת?
מעניינת אותי בעיקר הירידה מאזור נחל צין לערבה, ומיקום תחנת הנוסעים ושלוחת המשאות באילת. אפשר לקבל גם קישור לאתר?
 

alantan

New member
תודה רבה!!! יש מפות של המשך הקו לאילת?
מעניינת אותי בעיקר הירידה מאזור נחל צין לערבה, ומיקום תחנת הנוסעים ושלוחת המשאות באילת. אפשר לקבל גם קישור לאתר?
לצערי אין מפות של ההמשך
גם אותי מאוד מסקרן מה התכנון המדוייק... האתר הוא http://gis.moin.gov.il תתבקש להתקין תוכנה שמתממשקת עם המפות באתר.
 

אורי404

New member
תודה רבה!!! יש מפות של המשך הקו לאילת?
מעניינת אותי בעיקר הירידה מאזור נחל צין לערבה, ומיקום תחנת הנוסעים ושלוחת המשאות באילת. אפשר לקבל גם קישור לאתר?
תחנת נוסעים (אם וכאשר זה ייבנה...) מתוכננת
באזור שדה התעופה. קו משא (אם וכאשר...) סביר להניח, שיגיע לנמל או בהעברת הנמל או לקיים (סבירות נמוכה). אפשרות נוספת (פה דעה בלבד) היא למסוף מטענים במרחק מה מהנמל ועד לשם משאיות, שיובילו סחורות, בדומה למצב הנוכחי שמביאים למסוף צין. ההבדל הוא שבמקום נסיעה של כ-180 ק"מ, נסיעה קצרה של ק"מ בודדים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה