החל תכנון הקו הסגול

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
החל תכנון הקו הסגול
הודעה לעיתונות
תודה רבה!
נקווה שייצא לפועל כקו רק"ל
אמיתי מהיר ורב קיבולת, ולא כקו אוטובוסים "רבי קיבולת" במרכאות...
 

alantan

New member
החל תכנון הקו הסגול
הודעה לעיתונות
יפה מאוד, אני רואה כאן אפשרות נסיעה מענינת
שאינה קיימת כיום (כלומר קיימת, אבל לא ממש נוחה), והיא כ"ס - סגולה - תל השומר (רכבת + רק"ל). תודה רבה על המידע. חסרים מספר נתונים, למשל המהירות המסחרית בקטע התוואי המשותף, אבל בהנחה של מהירות של 24 קמ"ש, חישוב קל מראה את זמני הנסיעה הבאים: סגולה - תה"ש מזרח 33 ד' יהוד - תה"ש מזרח 17 ד' תה"ש מזרח - ת"א רכבת מרכז 35 ד' עוד, ניתן לנחש את זמני הנסיעה הבאים: תה"ש מזרח - ת"א רכבת ההגנה 21 ד' ת"א רכבת ההגנה - ת"א רכבת מרכז 14 ד' אני שואל את עצמי למה המתכננים בחרו להעביר את הקו ברחוב בן יהודה ולא ברחובות פינסקר ודיזנגוף. התוואי של בן יהודה משרת איזור דליל יותר (ממערב יש 50 מ' בתים אך בעיקר ים), ואילו דיזנגוף הוא רחוב מסחרי גווע המשווע להתאוששות והתפטרות מהתנועה הרועשת. כמו כן, דיזנגוף אינו רחוק כל כך מהים, ותוואי כזה ישרת גם את בתי רחוב ריינס.
 

alantan

New member
החל תכנון הקו הסגול
הודעה לעיתונות
אגב, יהיה מעניין לראות כמה זמן יקח לפנות את
הבתים (בניה בלתי חוקית?) שבקצה המזרחי של דרך ההגנה בכפר שלם (מדרום לאורט סינגלובסקי). לאיזור זה יש הסטוריה בנושא כמדומני.
 

yazzon

New member
החל תכנון הקו הסגול
הודעה לעיתונות
כמה שאלות בקשר למפה
1. למה בדיוק צריך קו שהוא לולאה? רק לי זה נראה מיותר? 2. איך זה שאין אף קו שמתוכנן לעבור בנקודות שהמתכננים בעצמם הגדירו כי מרכזים עירוניים? 3. הקו הסגול על פי התכנון יעבור בשטח המחנה תל השומר. נכון להיום ולפי מה שידוע לי שטח הזה רק מיועד לשיווק ע"י צה"ל ולא מעבר לכך. שטחים בצפון המחנה כבר מזמן בתהליך הזה ועדיין בידי צה"ל. 4. במפה ישנה תחנת רכבת "יצחק שדה" !!!! 5. רק לי נראה שחסר קו לאורך כביש 4?
 

alantan

New member
כמה שאלות בקשר למפה
1. למה בדיוק צריך קו שהוא לולאה? רק לי זה נראה מיותר? 2. איך זה שאין אף קו שמתוכנן לעבור בנקודות שהמתכננים בעצמם הגדירו כי מרכזים עירוניים? 3. הקו הסגול על פי התכנון יעבור בשטח המחנה תל השומר. נכון להיום ולפי מה שידוע לי שטח הזה רק מיועד לשיווק ע"י צה"ל ולא מעבר לכך. שטחים בצפון המחנה כבר מזמן בתהליך הזה ועדיין בידי צה"ל. 4. במפה ישנה תחנת רכבת "יצחק שדה" !!!! 5. רק לי נראה שחסר קו לאורך כביש 4?
נסיון חלקעי לענות
1. לא לולאה נוראית, התוואי שנקרא בימיה הראשונים של נת"ע "City Line" מקשר בין המרכז ההיסטורי של תל אביב לציר האיילון בשני כיוונים. המטרה היא לאפשר קישור לבאים מצפון דרך רכבת מרכז-מסוף 2000 והבאים מהמזרח והדרום דרך רכבת ההגנה-תמח"ת. זוהי תבנית די סטנדרטית במערכות מטרו. כמו כן, לא מעשי כל כך לסיים את הקו באיזור בן יהודה, הביקושים לרידינג אינם מספקים ואי אפשר להמשיך לתוך הים... הדבר הבעייתי היחיד שאני רואה הוא שהקו הוא די חד צדדי עם מרבית הביקושים מדרום מזרח. הדבר מזכיר לי את קו הבייקרלו בלונדון, למי שמכיר, שהוא הקו היחיד שמסתיים די במרכז לונדון ולא ממשיך דרומה לפרברים. היה עדיף אם הקו היה ממשיך ויוצא מת"א בדרך כלשהי, על מנת לאזן את הביקושים, אבל אני לא כל כך רואה לאן, אולי לקניון איילון ועתידים במקום השלוחה של הקו הצהוב. 2. מה שהמתכננים הגדירו כ"מרכז עיר" אינו נקודה כפי שמופיעה במפה, אלא איזור נרחב. כמו כן, לפעמים יש להתפשר בין מרכז עירוני לבין מוקד משיכה אחר. למשל, הקו הסגול משרת את אוניברסיטת בר אילן, ובהכרח אין זה מעשי שיעבור גם במרכז קרית אונו. בגדול הקו כן עובר בקרבת רוב האיזורים שהוגדרו. 3. לא יודע, אבל נראה לי שיותר קל להתעסק עם צה"ל מאשר עם אוכלוסיות אחרות לאורך הקו... 4. ניתן להיות אופטימיים, לא? מסילה רביעית באיילון, anyone? 5. לא רק לך... אם הקו הזה היה קיים, הקו הסגול היה יכול לעבור במרכז קרית אונו (תשובה לשאלה 2 לעיל).
 

alantan

New member
נסיון חלקעי לענות
1. לא לולאה נוראית, התוואי שנקרא בימיה הראשונים של נת"ע "City Line" מקשר בין המרכז ההיסטורי של תל אביב לציר האיילון בשני כיוונים. המטרה היא לאפשר קישור לבאים מצפון דרך רכבת מרכז-מסוף 2000 והבאים מהמזרח והדרום דרך רכבת ההגנה-תמח"ת. זוהי תבנית די סטנדרטית במערכות מטרו. כמו כן, לא מעשי כל כך לסיים את הקו באיזור בן יהודה, הביקושים לרידינג אינם מספקים ואי אפשר להמשיך לתוך הים... הדבר הבעייתי היחיד שאני רואה הוא שהקו הוא די חד צדדי עם מרבית הביקושים מדרום מזרח. הדבר מזכיר לי את קו הבייקרלו בלונדון, למי שמכיר, שהוא הקו היחיד שמסתיים די במרכז לונדון ולא ממשיך דרומה לפרברים. היה עדיף אם הקו היה ממשיך ויוצא מת"א בדרך כלשהי, על מנת לאזן את הביקושים, אבל אני לא כל כך רואה לאן, אולי לקניון איילון ועתידים במקום השלוחה של הקו הצהוב. 2. מה שהמתכננים הגדירו כ"מרכז עיר" אינו נקודה כפי שמופיעה במפה, אלא איזור נרחב. כמו כן, לפעמים יש להתפשר בין מרכז עירוני לבין מוקד משיכה אחר. למשל, הקו הסגול משרת את אוניברסיטת בר אילן, ובהכרח אין זה מעשי שיעבור גם במרכז קרית אונו. בגדול הקו כן עובר בקרבת רוב האיזורים שהוגדרו. 3. לא יודע, אבל נראה לי שיותר קל להתעסק עם צה"ל מאשר עם אוכלוסיות אחרות לאורך הקו... 4. ניתן להיות אופטימיים, לא? מסילה רביעית באיילון, anyone? 5. לא רק לך... אם הקו הזה היה קיים, הקו הסגול היה יכול לעבור במרכז קרית אונו (תשובה לשאלה 2 לעיל).
חלקי, לא חלקעי כמובן
 

אורי404

New member
נסיון חלקעי לענות
1. לא לולאה נוראית, התוואי שנקרא בימיה הראשונים של נת"ע "City Line" מקשר בין המרכז ההיסטורי של תל אביב לציר האיילון בשני כיוונים. המטרה היא לאפשר קישור לבאים מצפון דרך רכבת מרכז-מסוף 2000 והבאים מהמזרח והדרום דרך רכבת ההגנה-תמח"ת. זוהי תבנית די סטנדרטית במערכות מטרו. כמו כן, לא מעשי כל כך לסיים את הקו באיזור בן יהודה, הביקושים לרידינג אינם מספקים ואי אפשר להמשיך לתוך הים... הדבר הבעייתי היחיד שאני רואה הוא שהקו הוא די חד צדדי עם מרבית הביקושים מדרום מזרח. הדבר מזכיר לי את קו הבייקרלו בלונדון, למי שמכיר, שהוא הקו היחיד שמסתיים די במרכז לונדון ולא ממשיך דרומה לפרברים. היה עדיף אם הקו היה ממשיך ויוצא מת"א בדרך כלשהי, על מנת לאזן את הביקושים, אבל אני לא כל כך רואה לאן, אולי לקניון איילון ועתידים במקום השלוחה של הקו הצהוב. 2. מה שהמתכננים הגדירו כ"מרכז עיר" אינו נקודה כפי שמופיעה במפה, אלא איזור נרחב. כמו כן, לפעמים יש להתפשר בין מרכז עירוני לבין מוקד משיכה אחר. למשל, הקו הסגול משרת את אוניברסיטת בר אילן, ובהכרח אין זה מעשי שיעבור גם במרכז קרית אונו. בגדול הקו כן עובר בקרבת רוב האיזורים שהוגדרו. 3. לא יודע, אבל נראה לי שיותר קל להתעסק עם צה"ל מאשר עם אוכלוסיות אחרות לאורך הקו... 4. ניתן להיות אופטימיים, לא? מסילה רביעית באיילון, anyone? 5. לא רק לך... אם הקו הזה היה קיים, הקו הסגול היה יכול לעבור במרכז קרית אונו (תשובה לשאלה 2 לעיל).
אולי היה מוטב הצעד הבא:
קו סגול מיהוד לצפון תל אביב והמשך לכיוון אזור תעשייה הרצליה. קו אדום - להאריך למזרח פתח תקווה.
 

alantan

New member
אולי היה מוטב הצעד הבא:
קו סגול מיהוד לצפון תל אביב והמשך לכיוון אזור תעשייה הרצליה. קו אדום - להאריך למזרח פתח תקווה.
גם אני חשבתי כך בהתחלה
אבל אחרי שחושבים על אפשרויות הנסיעה, מסתבר שהתכנון הנוכחי הוא נוח יותר. מי שבא ממזרח פתח תקווה לא ממש זקוק לקו האדום באותה מידה משום שהחלפה לרכבת ישראל בסגולה תהיה נוחה ומהירה יותר משימוש ברק"ל. כנראה שיש יותר נסיעות לבר אילן ותל השומר מאשר לציר ז'בוטינסקי. אני מניח גם שיש כאן שיקול של זכיינים - הזוכים בקו האדום בקושי מתמודדים עם הסגירה הפיננסית שיש להם, מבלי שיעמיסו עליהם קטע נוסף בקו מאוד יקר. בעתיד יתכן שניתן לעשות interworking בקטע זה, כשחצי מהרכבות יהיו של הקו האדום וחציין מהקו הסגול, אבל זה מתכון בדוק לסיבוכים תפעוליים.
 

אורי404

New member
גם אני חשבתי כך בהתחלה
אבל אחרי שחושבים על אפשרויות הנסיעה, מסתבר שהתכנון הנוכחי הוא נוח יותר. מי שבא ממזרח פתח תקווה לא ממש זקוק לקו האדום באותה מידה משום שהחלפה לרכבת ישראל בסגולה תהיה נוחה ומהירה יותר משימוש ברק"ל. כנראה שיש יותר נסיעות לבר אילן ותל השומר מאשר לציר ז'בוטינסקי. אני מניח גם שיש כאן שיקול של זכיינים - הזוכים בקו האדום בקושי מתמודדים עם הסגירה הפיננסית שיש להם, מבלי שיעמיסו עליהם קטע נוסף בקו מאוד יקר. בעתיד יתכן שניתן לעשות interworking בקטע זה, כשחצי מהרכבות יהיו של הקו האדום וחציין מהקו הסגול, אבל זה מתכון בדוק לסיבוכים תפעוליים.
טוב נקווה לטוב וכן לקידום קווים אחרים
 

yazzon

New member
נסיון חלקעי לענות
1. לא לולאה נוראית, התוואי שנקרא בימיה הראשונים של נת"ע "City Line" מקשר בין המרכז ההיסטורי של תל אביב לציר האיילון בשני כיוונים. המטרה היא לאפשר קישור לבאים מצפון דרך רכבת מרכז-מסוף 2000 והבאים מהמזרח והדרום דרך רכבת ההגנה-תמח"ת. זוהי תבנית די סטנדרטית במערכות מטרו. כמו כן, לא מעשי כל כך לסיים את הקו באיזור בן יהודה, הביקושים לרידינג אינם מספקים ואי אפשר להמשיך לתוך הים... הדבר הבעייתי היחיד שאני רואה הוא שהקו הוא די חד צדדי עם מרבית הביקושים מדרום מזרח. הדבר מזכיר לי את קו הבייקרלו בלונדון, למי שמכיר, שהוא הקו היחיד שמסתיים די במרכז לונדון ולא ממשיך דרומה לפרברים. היה עדיף אם הקו היה ממשיך ויוצא מת"א בדרך כלשהי, על מנת לאזן את הביקושים, אבל אני לא כל כך רואה לאן, אולי לקניון איילון ועתידים במקום השלוחה של הקו הצהוב. 2. מה שהמתכננים הגדירו כ"מרכז עיר" אינו נקודה כפי שמופיעה במפה, אלא איזור נרחב. כמו כן, לפעמים יש להתפשר בין מרכז עירוני לבין מוקד משיכה אחר. למשל, הקו הסגול משרת את אוניברסיטת בר אילן, ובהכרח אין זה מעשי שיעבור גם במרכז קרית אונו. בגדול הקו כן עובר בקרבת רוב האיזורים שהוגדרו. 3. לא יודע, אבל נראה לי שיותר קל להתעסק עם צה"ל מאשר עם אוכלוסיות אחרות לאורך הקו... 4. ניתן להיות אופטימיים, לא? מסילה רביעית באיילון, anyone? 5. לא רק לך... אם הקו הזה היה קיים, הקו הסגול היה יכול לעבור במרכז קרית אונו (תשובה לשאלה 2 לעיל).
לא אמרנו שאלה הם קוי אקספרס?
תחשוב שכל מי שיורד מהרכבת ורוצה להגיע למזרח מטרופולין צריך לבקר בכל מרכז ת"א. למה?! לדעתי צריך לפצל את הקו לשניים. עניין איזון העומסים שציינת עוד יותר מצדיק את זה.
 

alantan

New member
לא אמרנו שאלה הם קוי אקספרס?
תחשוב שכל מי שיורד מהרכבת ורוצה להגיע למזרח מטרופולין צריך לבקר בכל מרכז ת"א. למה?! לדעתי צריך לפצל את הקו לשניים. עניין איזון העומסים שציינת עוד יותר מצדיק את זה.
מי שיסע כך יותר מפעם אחת בטעות זקוק לאשפוז
ויסלח לי אדון Vegemite sandwich, ד'מתקרא קובי על גניבת זכויות היוצרים הזו. אל תקח את זה אישית, זה נאמר בחיבה! נוסע שירד מהרכבת ופניו למזרח, ירד בתחנת ההגנה, ולא יעשה את כל הסיבוב. נוסע בקו האדום יחליף בככר המושבות, ונוסע בקו הירוק יחליף בלוינסקי פינת הר ציון. ממש אין צורך לעשות סיבוב בכל העיר. הנוסעים היחידים שצפויים לעשות את הסיבוב בכל העיר הם אלה שפניהם מועדות למרכז ההיסטורי ממילא, ולכן הם יעשו חצי סיבוב, או אולי 3/4 סיבוב, בכל אופן מדובר ברבע שעה גג עבורם.
 

dctgdctg

Member
אפשר להעלות כ-gif את המסלול?
ולהעלות את הטקסט ישירות לכאן? אני לא מצליח לפתוח את הקבצים משום מה...
הנה הטקסט
‏2009–03–23 הודעה לעיתונות החל שלב תכנון "הקו הסגול" בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן הקו ישרת את תושבי יהוד, אור יהודה, גבעת שמואל, גבעתיים, קרית אונו, פתח תקוה, רמת גן ותל אביב. בכירי נ.ת.ע יפגשו עם קברניטי העיר ויציגו את התוכניות להקמת הרכבת. כ-300,000 נוסעים צפויים להשתמש בו מדי יום. חברת נ.ת.ע – נתיבי תחבורה עירוניים, החלה בתכנונו של הקו הסגול. הלכה למעשה יתבצע התכנון ע"י שתי חברות שנבחרו במכרז שקיימה נ.ת.ע: "רוזנבאום-עמיר-מונטה (ר.ע.מ) הנדסה אזרחית" ו"ת.ה.ן תכנון הנדסי". כל אחת מהחברות הללו מובילה צוות נרחב של אנשי מקצוע בתחומים הנדרשים, כולל מומחים בתכנון תחבורה ותנועה, תכנון עירוני, הנדסה אזרחית ותאום מערכות ותשתיות. הקו מתוכנן לשרת את החלק המזרחי של מטרופולין תל אביב, דהיינו פתח תקווה, ישובי בקעת אונו, גבעתיים, יהוד, גבעת שמואל ופתח תקווה ולשפר את החיבור שלהן עם מרכז תל אביב. על פי התוכניות יורכב הקו משני מסלולי שירות היוצאים מתחנת רכבת ת"א,"מרכז-סבידור", דרך העיר ההיסטורית של תל אביב יפו ודרך אלוף שדה ועד בית החולים שיבא. בנקודה זו מתפצל הקו, כאשר מסלול אחד ימשיך עד תחנת הרכבת סגולה בפתח תקווה והשני יגיע עד יהוד. תכנון התוואי של הקו יעשה בשיתוף עם הרשויות אשר בתחומן הקו עובר ויבוקר על ידי ועדת היגוי מטעם משרד התחבורה. על פי התכנון הכללי יעבור הקו בתחנת רכבת ישראל סגולה, תחנה מרכזית סגולה (מפגש עם קו אדום), מרכז העיר פ"ת, אוניברסיטת בר אילן, בי"ח שיבא, מרכז העיר יהוד, תחנת רכבת ישראל ההגנה, תחנה מרכזית ת"א, הר ציון/לוינסקי (מפגש עם קו ירוק), אלנבי/יהודה הלוי (מפגש עם קו אדום), אבן גבירול/ארלוזרוב (מפגש עם קו ירוק) ומסוף ארלוזרוב/תחנת רכבת מרכז (מפגש עם קו אדום). הקו יצטלב אם כך עם הקו האדום והקו הירוק במספר מקומות שונים, עם 3 תחנות של רכבת ישראל ועם תחנה מרכזית פ"ת, תחנה מרכזית ת"א ומסוף ארלוזרוב. בתקופה האחרונה נפגשו מנכ"ל נ.ת.ע,ישי דותן, והצוות המקצועי של הפרויקט עם ראשי העיר שבתחומם עתיד הקו הסגול לעבור והציגו בפניהם את התוכניות להקמת הרכבת ועמדו על השפעת הרכבת על חיי העיר. בשבוע שעבר נערכו פגישות עם ראש עיריית יהוד, יוסי בן דוד, ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברדוני וראש עיריית גבעתיים, ראובן בן שחר. בנוסף, בשבועות הקרובים מתוכננות פגישות עם נציגי עיריות תל אביב, רמת גן, פתח תקווה, אור יהודה וקריית אונו. פ"ת – ת"א יהוד – ת"א קטע משותף אורך 27 ק"מ 21 ק"מ 14 ק"מ מס' תחנות 52 36 27 תדירות 7 דקות 7 דקות 3.5 דקות מהירות ממוצעת 24 קמ"ש 25 קמ"ש - על פי התוכניות, התכנון יארך כשנתיים ולאחריו יחל הליך סטטוטורי לאישור הקו. בזמן ההליך הסטטוטורי יוצג תכנון הקו לגופים התכנוניים השונים ולציבור על מנת לקבל הערות והסתייגויות לפני ביצוע הקו. עם יישומו תתחולל מהפכה תחבורתית של ממש באזור המטרופולין העמוס של תל אביב ויקוצרו זמני הנסיעה באופן משמעותי. ההשקעה בתשתיות תחבורה תסייע למשק כולו להיחלץ מהמשבר הכלכלי, ותקדם משמעותית את משק התחבורה בישראל. ההשקעה בפרויקטי התשתית היא חלק מתוכנית כוללת של משרד האוצר, שנועדה למתן את השפעות המשבר הכלכלי העולמי על ישראל. הקו הסגול, קו הרוחב שיחבר את בקעת אונו עם תל-אביב נמצא בראש סדר העדיפויות של פיתוח הרכבת הקלה - כך התבטא שר התחבורה שאול מופז לפני כ-4 חודשים. נ.ת.ע, נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ היא חברה ממשלתית, אשר הוקמה בשנת 97' על מנת לפתור את בעיות התחבורה במטרופולין תל-אביב. במטרה להוציא אל הפועל את פרוייקט התחבורה הגדול ביותר שתוכנן בישראל עד כה, מסתייעת נ.ת.ע בניסיונם של מומחים בעלי שם עולמי בהנדסת תחבורה, מהארץ ומרחבי העולם. בעזרת צוות המומחים הבינלאומי גיבשה נ.ת.ע פתרון תחבורה אופטימלי שיחולל מהפכה תחבורתית של ממש באזור המטרופולין העמוס של תל אביב.
 

דןמור

New member
הנה הטקסט
‏2009–03–23 הודעה לעיתונות החל שלב תכנון "הקו הסגול" בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן הקו ישרת את תושבי יהוד, אור יהודה, גבעת שמואל, גבעתיים, קרית אונו, פתח תקוה, רמת גן ותל אביב. בכירי נ.ת.ע יפגשו עם קברניטי העיר ויציגו את התוכניות להקמת הרכבת. כ-300,000 נוסעים צפויים להשתמש בו מדי יום. חברת נ.ת.ע – נתיבי תחבורה עירוניים, החלה בתכנונו של הקו הסגול. הלכה למעשה יתבצע התכנון ע"י שתי חברות שנבחרו במכרז שקיימה נ.ת.ע: "רוזנבאום-עמיר-מונטה (ר.ע.מ) הנדסה אזרחית" ו"ת.ה.ן תכנון הנדסי". כל אחת מהחברות הללו מובילה צוות נרחב של אנשי מקצוע בתחומים הנדרשים, כולל מומחים בתכנון תחבורה ותנועה, תכנון עירוני, הנדסה אזרחית ותאום מערכות ותשתיות. הקו מתוכנן לשרת את החלק המזרחי של מטרופולין תל אביב, דהיינו פתח תקווה, ישובי בקעת אונו, גבעתיים, יהוד, גבעת שמואל ופתח תקווה ולשפר את החיבור שלהן עם מרכז תל אביב. על פי התוכניות יורכב הקו משני מסלולי שירות היוצאים מתחנת רכבת ת"א,"מרכז-סבידור", דרך העיר ההיסטורית של תל אביב יפו ודרך אלוף שדה ועד בית החולים שיבא. בנקודה זו מתפצל הקו, כאשר מסלול אחד ימשיך עד תחנת הרכבת סגולה בפתח תקווה והשני יגיע עד יהוד. תכנון התוואי של הקו יעשה בשיתוף עם הרשויות אשר בתחומן הקו עובר ויבוקר על ידי ועדת היגוי מטעם משרד התחבורה. על פי התכנון הכללי יעבור הקו בתחנת רכבת ישראל סגולה, תחנה מרכזית סגולה (מפגש עם קו אדום), מרכז העיר פ"ת, אוניברסיטת בר אילן, בי"ח שיבא, מרכז העיר יהוד, תחנת רכבת ישראל ההגנה, תחנה מרכזית ת"א, הר ציון/לוינסקי (מפגש עם קו ירוק), אלנבי/יהודה הלוי (מפגש עם קו אדום), אבן גבירול/ארלוזרוב (מפגש עם קו ירוק) ומסוף ארלוזרוב/תחנת רכבת מרכז (מפגש עם קו אדום). הקו יצטלב אם כך עם הקו האדום והקו הירוק במספר מקומות שונים, עם 3 תחנות של רכבת ישראל ועם תחנה מרכזית פ"ת, תחנה מרכזית ת"א ומסוף ארלוזרוב. בתקופה האחרונה נפגשו מנכ"ל נ.ת.ע,ישי דותן, והצוות המקצועי של הפרויקט עם ראשי העיר שבתחומם עתיד הקו הסגול לעבור והציגו בפניהם את התוכניות להקמת הרכבת ועמדו על השפעת הרכבת על חיי העיר. בשבוע שעבר נערכו פגישות עם ראש עיריית יהוד, יוסי בן דוד, ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברדוני וראש עיריית גבעתיים, ראובן בן שחר. בנוסף, בשבועות הקרובים מתוכננות פגישות עם נציגי עיריות תל אביב, רמת גן, פתח תקווה, אור יהודה וקריית אונו. פ"ת – ת"א יהוד – ת"א קטע משותף אורך 27 ק"מ 21 ק"מ 14 ק"מ מס' תחנות 52 36 27 תדירות 7 דקות 7 דקות 3.5 דקות מהירות ממוצעת 24 קמ"ש 25 קמ"ש - על פי התוכניות, התכנון יארך כשנתיים ולאחריו יחל הליך סטטוטורי לאישור הקו. בזמן ההליך הסטטוטורי יוצג תכנון הקו לגופים התכנוניים השונים ולציבור על מנת לקבל הערות והסתייגויות לפני ביצוע הקו. עם יישומו תתחולל מהפכה תחבורתית של ממש באזור המטרופולין העמוס של תל אביב ויקוצרו זמני הנסיעה באופן משמעותי. ההשקעה בתשתיות תחבורה תסייע למשק כולו להיחלץ מהמשבר הכלכלי, ותקדם משמעותית את משק התחבורה בישראל. ההשקעה בפרויקטי התשתית היא חלק מתוכנית כוללת של משרד האוצר, שנועדה למתן את השפעות המשבר הכלכלי העולמי על ישראל. הקו הסגול, קו הרוחב שיחבר את בקעת אונו עם תל-אביב נמצא בראש סדר העדיפויות של פיתוח הרכבת הקלה - כך התבטא שר התחבורה שאול מופז לפני כ-4 חודשים. נ.ת.ע, נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ היא חברה ממשלתית, אשר הוקמה בשנת 97' על מנת לפתור את בעיות התחבורה במטרופולין תל-אביב. במטרה להוציא אל הפועל את פרוייקט התחבורה הגדול ביותר שתוכנן בישראל עד כה, מסתייעת נ.ת.ע בניסיונם של מומחים בעלי שם עולמי בהנדסת תחבורה, מהארץ ומרחבי העולם. בעזרת צוות המומחים הבינלאומי גיבשה נ.ת.ע פתרון תחבורה אופטימלי שיחולל מהפכה תחבורתית של ממש באזור המטרופולין העמוס של תל אביב.
לקשר בין הקו הסגול למשבר הכלכלי?
קצת מופרך... (תודה רבה על העתקת ההודעה). התכנון יסתיים לפי ההודעה בעוד שנתיים, נניח עוד שנה של בחירת זכיין (במקרה הכי טובה) ועוד שנה וחצי של סגירה פיננסית. 5 שנים של בנייה - כלומר מדובר בסיום הפרוייקט מינימום ב-2018 אם לא יותר מזה. עד אז יהיו עוד 3 משברים פיננסים ועוד 3 שנות שגשוג - מה פתאום מזכירים השקעה בתשתיות כחלק ממיתון המשבר הכלכלי העולמי על ישראל. נו באמת... ובאופן ספציפי - לפי דעתי השלוחה בתוך תל אביב ההיסטורית (כל המעגל) צריך להיבנות בעדיפות ראשונה (למעשה הייתי מעדיף שהקו הירוק היה עושה את זה).
 

raminec

New member
לקשר בין הקו הסגול למשבר הכלכלי?
קצת מופרך... (תודה רבה על העתקת ההודעה). התכנון יסתיים לפי ההודעה בעוד שנתיים, נניח עוד שנה של בחירת זכיין (במקרה הכי טובה) ועוד שנה וחצי של סגירה פיננסית. 5 שנים של בנייה - כלומר מדובר בסיום הפרוייקט מינימום ב-2018 אם לא יותר מזה. עד אז יהיו עוד 3 משברים פיננסים ועוד 3 שנות שגשוג - מה פתאום מזכירים השקעה בתשתיות כחלק ממיתון המשבר הכלכלי העולמי על ישראל. נו באמת... ובאופן ספציפי - לפי דעתי השלוחה בתוך תל אביב ההיסטורית (כל המעגל) צריך להיבנות בעדיפות ראשונה (למעשה הייתי מעדיף שהקו הירוק היה עושה את זה).
צודק

אבל זה פופוליסטי לומר שאנחנו עושים דברים על מנת להילחם במיתון בישראל, אז אומרים...
 

דןמור

New member
החל תכנון הקו הסגול
הודעה לעיתונות
החלק של בן יהודה הוא החשוב ביותר לטעמי + שאלה
בעיני החלק של אלנבי/בן יהודה הוא החשוב ביותר - כי סוף סוף יהיה חיבור טוב בין איילון ורכבת ישראל למרכז תל אביב. בנוסף - האם נראה כי יהיה מדובר בקו תת-קרקעי או עילי?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה