שאלות בנושא הרכבת

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
שאלות בנושא הרכבת
מי יודע מדוע ולמה...
נגרמו גם אתמול כמדי מוצ"ש עיכובים "קלים" ברכבות? רכבת 7025 למשל, הגיעה לבאר שבע באיחור קליל ביותר של 59 דקות... רכבת 7027 (המאחרת הכמעט קבועה יש לציין) שנסעה אחריה הגיעה לתל אביב באיחור של 25 דקות "בלבד".
 

YTmda

New member
שאלות בנושא הרכבת
אשקלון? רחובות? מי? מה? מתי?!
חוויה מאוד נחמדה באדיבות רכבת ישראל, היום: הגעתי לתחנת נתניה בליווי הקולגה והמפקד. "קנינו" את כרטיסי החיילים שלנו, והלכנו לנו לכיוון רציף מס' 2, משם יוצאת הרכבת לאשקלון. כבר מהכניסה לתחנה ראינו את הרכבת לרחובות ממתינה ברציף 3, כמו שהיא תמיד נוהגת לעשות בקו רחובות-נתניה כשזו תחנתה האחרונה. השעה 17:38, אך לא מסתמן כי הרכבת לאשקלון הגיעה, ולכן אנחנו זרועים בתקווה. וכמובן, איך יכול להיות שהכל ילך כשורה? בהגיענו לרציף מס' 2, גילינו שהרכבת לרחובות שינתה עורה, וכעת היא פתאום רכבת לאשקלון! אך אבוי, זו שינתה את מסלולה, והכרוז נזכר להודיע זאת רק כאשר כבר אין אפשרות לפתוח הדלתות והרכבת החלה בנסיעה. מספר דק' אח"כ, הגיעה רכבת נוספת מכיוון צפון. הרכבת הזו היא לאשקלון, כמו תמיד. אז למה בעצם עצרה ברציף 3 ולא 2? לא חשוב, אשקלון זה אשקלון! הרי הכיתוב בשילוט האלקטרוני של הרכבת לא משקר, נכון? והנוסעים שירדו מהרכבת, נשאלו על ידי אם הרכבת אכן מגיעה לאשקלון, ונעניתי בחיוב. נחמד מאוד. עלינו בשמחה וששון לרכבת, שפתאום שינתה עורה, והפכה לרכבת לרחובות. הכרוז הודיע שתחנתה האחרונה של הרכבת היא רחובות. למזלנו הספקנו לצאת לאחר שנוכחנו כי השילוט האלקטרוני שונה אף הוא. הרכבת, אגב, יצאה לפני הזמן מהתחנה לכיוון רחובות ולכן מס' נוסעים לא הספיקו לעלות ונשארו ברציף, לחכות לרכבת הבאה לאשקלון, שיוצאת בשעה 18:15, כחצי שעה מאוחר יותר. ומי יודע אם זו בכלל תגיע, או שתהיה באמת למקום הנכון? מי יודע שלא תחליט הרכבת שהיא בעצם רכבת לירושלים? או לחיפה? ומי בכלל מבטיח לנו שתעצור בתחנה? בכל מקרה, כצפוי, הרכבת של 18:15 איחרה לבוא בכ-5 דק'. מה קורה ברכבת?! איך הרכבות הופכות מקו אחד לקו אחר בלי הודעה מוקדמת? ומעניין מה עלה בגורלם של הנוסעים שגילו לפתע כי הרכבת לאשקלון שבה נסעו כבר מבנימינה, לא תגיע ליעדה..? יש למישהו תשובה לסוגיה המוזרה הזו? לילה טוב,
 
שאלות בנושא הרכבת
רציפים קצרים, קרונות סימנס ומה שביניהם
שלום,יש לי שאלה קטנה: קראתי בזמנו בYNET שעם הוספת הקרונות החדשים של סימנס צפויה הבעיה הנגרמת עקב הרציפים הקצרים בישראל להחריף (יותר נוסעים יצטרכו לרוץ "עם כיוון הנסיעה" כדי להספיק לרדת בתחנה). אני מניח שהסיבה שלכך שהרציפים בישראל קצרים יחסית למקובל בעולם היא שהם נבנו בהתאמה לצרכים של שנות ה70 או משהו בסנגון, אבל מדוע אי אפשר להאריך את הרציפים *היום*? מה הבעיה לשפוך עוד קצת בטון ומלט? לתשובתכם אודה
 

easylivin

New member
איזה ציוד צריכה רכבת ישראל לרכוש להובלתנוסעים
חברה דגם ולמה
ציוד נייד חשמלי (למה שלא נחלום קצת?
):
קטרי EuroSprinter של סימנס - כי הם פשוט מעולים! 8,600 כוחות סוס ומהירות שמגיעה ל-230 קמ"ש! קרונועים חשמליים דומים ל-423 הגרמניים - כי הם מפרקיים עם הרבה דלתות, מה שאנחנו צריכים בקווים הפרבריים העמוסים! וקרונועי חשמל דו-קומתיים כמו בהולנד (רק בגירסה לרציפים גבוהים).
 

איבגי1

New member
רציפים קצרים, קרונות סימנס ומה שביניהם
שלום,יש לי שאלה קטנה: קראתי בזמנו בYNET שעם הוספת הקרונות החדשים של סימנס צפויה הבעיה הנגרמת עקב הרציפים הקצרים בישראל להחריף (יותר נוסעים יצטרכו לרוץ "עם כיוון הנסיעה" כדי להספיק לרדת בתחנה). אני מניח שהסיבה שלכך שהרציפים בישראל קצרים יחסית למקובל בעולם היא שהם נבנו בהתאמה לצרכים של שנות ה70 או משהו בסנגון, אבל מדוע אי אפשר להאריך את הרציפים *היום*? מה הבעיה לשפוך עוד קצת בטון ומלט? לתשובתכם אודה
דעתי.............
כסף. כמו כן כיום למשל בכמה חתנות של תל אביב לפי מה שנראה לא ניתן לעשות זאת. אלא אם כן להשקיע הרבה משאבים לכך. להזיז מסילות, לפרק ולבנות מחדש בטון מזויין
 

david80

Member
רציפים קצרים, קרונות סימנס ומה שביניהם
שלום,יש לי שאלה קטנה: קראתי בזמנו בYNET שעם הוספת הקרונות החדשים של סימנס צפויה הבעיה הנגרמת עקב הרציפים הקצרים בישראל להחריף (יותר נוסעים יצטרכו לרוץ "עם כיוון הנסיעה" כדי להספיק לרדת בתחנה). אני מניח שהסיבה שלכך שהרציפים בישראל קצרים יחסית למקובל בעולם היא שהם נבנו בהתאמה לצרכים של שנות ה70 או משהו בסנגון, אבל מדוע אי אפשר להאריך את הרציפים *היום*? מה הבעיה לשפוך עוד קצת בטון ומלט? לתשובתכם אודה
קישקושים ב-Ynet:
ב-Ynet לא יודעים שרכבת ישראל כבר יודעת שנים להתמודד עם רכבות IC3 הארוכים!
 

Rubim88

New member
ציוד נייד חשמלי (למה שלא נחלום קצת?
):
קטרי EuroSprinter של סימנס - כי הם פשוט מעולים! 8,600 כוחות סוס ומהירות שמגיעה ל-230 קמ"ש! קרונועים חשמליים דומים ל-423 הגרמניים - כי הם מפרקיים עם הרבה דלתות, מה שאנחנו צריכים בקווים הפרבריים העמוסים! וקרונועי חשמל דו-קומתיים כמו בהולנד (רק בגירסה לרציפים גבוהים).

 
ציוד נייד חשמלי (למה שלא נחלום קצת?
):
קטרי EuroSprinter של סימנס - כי הם פשוט מעולים! 8,600 כוחות סוס ומהירות שמגיעה ל-230 קמ"ש! קרונועים חשמליים דומים ל-423 הגרמניים - כי הם מפרקיים עם הרבה דלתות, מה שאנחנו צריכים בקווים הפרבריים העמוסים! וקרונועי חשמל דו-קומתיים כמו בהולנד (רק בגירסה לרציפים גבוהים).
אגב, הקרונועים ההולנדיים
לטעמי צפופים להחריד ומאוד לא נוחים. מבחינתי קרונות הקומותיים של ר"י נוחים מהם בהרבה, ונוחים יותר גם ממקביליהם אצל DB.
 

easylivin

New member
אגב, הקרונועים ההולנדיים
לטעמי צפופים להחריד ומאוד לא נוחים. מבחינתי קרונות הקומותיים של ר"י נוחים מהם בהרבה, ונוחים יותר גם ממקביליהם אצל DB.
את עיצוב הפנים אפשר לשנות...
התכוונתי בעיקר לעיצוב החוץ ולעצם העובדה שמדובר על קרונועים חשמליים דו-קומתיים
 
איזה ציוד צריכה רכבת ישראל לרכוש להובלתנוסעים
חברה דגם ולמה
אין דגם ספציפי או יצרן ספציפי שממנו יש לקנות
ציוד נייד.. מה שכן יש זה קריטריונים חשובים ואף הכרחיים לצורך התאמת הציוד הנייד לתשתית בארץ, כגון- רוחב סרנים בהתאם לרוחב המסילה בארץ, גובה הכניסה לקרונות חייב להיות תואם לגובה הרציפים בארץ.. אם מזמינים קטרים, אז עליהם להתאים למערכי הקרונות הקיימים בארץ מבחינת מערכות השליטה, בלימה, חשמל ועוד.. ליצרני הרכבת השונים קיימים דגמים רבים שיכולים להתאים לדרישות בארץ, ותמיד ישנה גם אפשרות לקנות ציוד נייד עפ"י הזמנה,כפי שזה בוצע עם קטרי ה בו-בו (JT42BW), וקרונות הסימנס שעומדים להכנס לשירות.
 

easylivin

New member
אין דגם ספציפי או יצרן ספציפי שממנו יש לקנות
ציוד נייד.. מה שכן יש זה קריטריונים חשובים ואף הכרחיים לצורך התאמת הציוד הנייד לתשתית בארץ, כגון- רוחב סרנים בהתאם לרוחב המסילה בארץ, גובה הכניסה לקרונות חייב להיות תואם לגובה הרציפים בארץ.. אם מזמינים קטרים, אז עליהם להתאים למערכי הקרונות הקיימים בארץ מבחינת מערכות השליטה, בלימה, חשמל ועוד.. ליצרני הרכבת השונים קיימים דגמים רבים שיכולים להתאים לדרישות בארץ, ותמיד ישנה גם אפשרות לקנות ציוד נייד עפ"י הזמנה,כפי שזה בוצע עם קטרי ה בו-בו (JT42BW), וקרונות הסימנס שעומדים להכנס לשירות.
שוב, ולמה לא לחלום קצת?

כל הדברים שכתבת ברורים ושקופים, אבל השאלה היא לא "מאיזה יצרן ר"י צריכה לקנות ציוד נייד" אלא "מה היינו רוצים לראות על המסילות שלנו". הבאתי דוגמאות לדגמים שהייתי רוצה לראות דומים להם בארץ, כמובן שמדובר רק במשאלת לב והצבעה לכיוונים מסוים (במקרה הזה: קטרים חשמליים מהירים וחזקים, קרונועים רבי-קיבולת, קרונועים דו-קומתיים). ומה איתך?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה