פורסם המכרז להפעלת הקווים בשרון

  • פותח הנושא kw0
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

kw0

New member
פורסם המכרז להפעלת הקווים בשרון
מצורף קישור להודעת דובר משרד התחבורה מהיום
 

mister K

New member
פורסם המכרז להפעלת הקווים בשרון
מצורף קישור להודעת דובר משרד התחבורה מהיום
ואני חשבתי שהרפורמה "הוקפאה"...
במרכז הזה אפשר לומר שהרפורמה לא רק שאינה מובילה לשום תחרות, אלא אפילו מחסלת את התחרות בין אגד ודן על הקווים המקשרים בין דרום השרון לת"א. אחרי המכרז יהיה רק מפעיל אחד והתחרות תחוסל, ואיתה גם השירות הטוב של אגד ודן בשרון. שימו לב שפה מדובר במכרז גדול על קווים עירוניים קשים להפעלה. האם לא למדו מהכישלון בבקעת אונו ובפתח תקוה??? בשביל מה לקחת לאגד ודן את הקווים האלה?!?! יש לי הרגשה שתושבי כפר סבא, רעננה ורמת השרון הולכם לאכול אותה ובגדול, בין אם קווים תיקח את המכרז, ובין אם כל חברה קיקיונית אחרת (לא צויין אם אגד ודן רשאיות להשתתף במכרז באמצעות חברות בנות).
 

אוהד11

New member
ואני חשבתי שהרפורמה "הוקפאה"...
במרכז הזה אפשר לומר שהרפורמה לא רק שאינה מובילה לשום תחרות, אלא אפילו מחסלת את התחרות בין אגד ודן על הקווים המקשרים בין דרום השרון לת"א. אחרי המכרז יהיה רק מפעיל אחד והתחרות תחוסל, ואיתה גם השירות הטוב של אגד ודן בשרון. שימו לב שפה מדובר במכרז גדול על קווים עירוניים קשים להפעלה. האם לא למדו מהכישלון בבקעת אונו ובפתח תקוה??? בשביל מה לקחת לאגד ודן את הקווים האלה?!?! יש לי הרגשה שתושבי כפר סבא, רעננה ורמת השרון הולכם לאכול אותה ובגדול, בין אם קווים תיקח את המכרז, ובין אם כל חברה קיקיונית אחרת (לא צויין אם אגד ודן רשאיות להשתתף במכרז באמצעות חברות בנות).
 

kw0

New member
ואני חשבתי שהרפורמה "הוקפאה"...
במרכז הזה אפשר לומר שהרפורמה לא רק שאינה מובילה לשום תחרות, אלא אפילו מחסלת את התחרות בין אגד ודן על הקווים המקשרים בין דרום השרון לת"א. אחרי המכרז יהיה רק מפעיל אחד והתחרות תחוסל, ואיתה גם השירות הטוב של אגד ודן בשרון. שימו לב שפה מדובר במכרז גדול על קווים עירוניים קשים להפעלה. האם לא למדו מהכישלון בבקעת אונו ובפתח תקוה??? בשביל מה לקחת לאגד ודן את הקווים האלה?!?! יש לי הרגשה שתושבי כפר סבא, רעננה ורמת השרון הולכם לאכול אותה ובגדול, בין אם קווים תיקח את המכרז, ובין אם כל חברה קיקיונית אחרת (לא צויין אם אגד ודן רשאיות להשתתף במכרז באמצעות חברות בנות).
איזו תחרות יש בין הקווים של אגד ודן?
הם מגיעים ליעדים שונים בתל אביב. ודווקא לפי ההודעה כרטיסי המנוי יהיו משותפים למפעילים, בניגוד למצב היום שהנוסע צריך לבחור בין אגד לדן.
 

אורי404

New member
איזו תחרות יש בין הקווים של אגד ודן?
הם מגיעים ליעדים שונים בתל אביב. ודווקא לפי ההודעה כרטיסי המנוי יהיו משותפים למפעילים, בניגוד למצב היום שהנוסע צריך לבחור בין אגד לדן.
קיימת תחרות מסויימת בקווים מהשרון לתל אביב
חלק מהיעדים גם זהים. ראיה לתחרות היא מאבקם של "אגד" בעבר הרחוק כנגד "דן". במידה מסויימת גם תחרות בתוך איזור בין קווים 1 רמת השרון, 24, 48 ו-247 של "דן" לקווים שונים של "אגד". אילולא היה כרטוס משותף בין החברות (כפי שיש של גוש דן הדרומי-תל אביב), המצב היה עוד יותר טוב עבור הנוסעים.
 

Mar Garina

New member
ואני חשבתי שהרפורמה "הוקפאה"...
במרכז הזה אפשר לומר שהרפורמה לא רק שאינה מובילה לשום תחרות, אלא אפילו מחסלת את התחרות בין אגד ודן על הקווים המקשרים בין דרום השרון לת"א. אחרי המכרז יהיה רק מפעיל אחד והתחרות תחוסל, ואיתה גם השירות הטוב של אגד ודן בשרון. שימו לב שפה מדובר במכרז גדול על קווים עירוניים קשים להפעלה. האם לא למדו מהכישלון בבקעת אונו ובפתח תקוה??? בשביל מה לקחת לאגד ודן את הקווים האלה?!?! יש לי הרגשה שתושבי כפר סבא, רעננה ורמת השרון הולכם לאכול אותה ובגדול, בין אם קווים תיקח את המכרז, ובין אם כל חברה קיקיונית אחרת (לא צויין אם אגד ודן רשאיות להשתתף במכרז באמצעות חברות בנות).
"השירות הטוב"??
צמד המילים האלה די צרם לי. ראה מה שכתבתי בהמשך. אכן, יכול להיות שיש יותר גרוע - אבל לקרוא למשהו "טוב" נשמע לי כמו אמירה שאין צורך לשפר כלום, והיא מאוד לא נכונה במקרה של הקווים בהרצליה ורעננה, שאני מכיר היטב.
 
"השירות הטוב"??
צמד המילים האלה די צרם לי. ראה מה שכתבתי בהמשך. אכן, יכול להיות שיש יותר גרוע - אבל לקרוא למשהו "טוב" נשמע לי כמו אמירה שאין צורך לשפר כלום, והיא מאוד לא נכונה במקרה של הקווים בהרצליה ורעננה, שאני מכיר היטב.
מסלולי הקווים בשרון זוועתיים
הוד השרון היא עיר לווין של פתח תקווה, שבמקרה קווי הגליל וחיפה "עושים לה טובה" מעלים ומורדים בה נוסעים. תחנות הרכבת אינן מקושרות דיין לערים אותן הן משרתות. הקישור בין ערי השרון מסורבל. נסיעה בקו 29 מכפר סבא להרצליה היא סיוט מתמשך (גרוע ממנו הוא קו 247 בערב). מרכז התח"צ האזורי, הלא הוא המסוף בצומת רעננה מרכז סובל מהזנחה פושעת. שלא לדבר על מקומות מרכזיים מאוד כמו קניון רננים או המרכז הבינתחומי שתח"צ כמעט ולא רלוונטי לגביהם. שינוי נדרש בדחיפות. השאלה היא האם קווים, סופרבוס ודומיהם הם אלה שיביאו את הבשורה. בהתחשב בהיסטוריה הקרובה, אני מאוד בספק.
 

אורי404

New member
מסלולי הקווים בשרון זוועתיים
הוד השרון היא עיר לווין של פתח תקווה, שבמקרה קווי הגליל וחיפה "עושים לה טובה" מעלים ומורדים בה נוסעים. תחנות הרכבת אינן מקושרות דיין לערים אותן הן משרתות. הקישור בין ערי השרון מסורבל. נסיעה בקו 29 מכפר סבא להרצליה היא סיוט מתמשך (גרוע ממנו הוא קו 247 בערב). מרכז התח"צ האזורי, הלא הוא המסוף בצומת רעננה מרכז סובל מהזנחה פושעת. שלא לדבר על מקומות מרכזיים מאוד כמו קניון רננים או המרכז הבינתחומי שתח"צ כמעט ולא רלוונטי לגביהם. שינוי נדרש בדחיפות. השאלה היא האם קווים, סופרבוס ודומיהם הם אלה שיביאו את הבשורה. בהתחשב בהיסטוריה הקרובה, אני מאוד בספק.
את הדברים האלה אפשר לשנות עם המפעילים הקיימים
על קווי חיפה והגליל כתבתי את דעתי, שאין להם מה לחפש בתוך פתח תקווה והוד השרון. גם תחנות מרכזיות שונות ומסופי תחבורה ראשיים (כפר סבא והרצליה ומסוף צומת רעננה במקרה זה) לא בטוח, שיעברו ריענון עם מחליף חדש.
 

mister K

New member
"השירות הטוב"??
צמד המילים האלה די צרם לי. ראה מה שכתבתי בהמשך. אכן, יכול להיות שיש יותר גרוע - אבל לקרוא למשהו "טוב" נשמע לי כמו אמירה שאין צורך לשפר כלום, והיא מאוד לא נכונה במקרה של הקווים בהרצליה ורעננה, שאני מכיר היטב.
מנסיון העבר: יכול להיות רק יותר גרוע!
גם בבקעת אונו ובפתח תקוה קיוו לשיפור בשירות וכיום מתחננים שם להחזרת דן. שני המכרזים היחידים עד עתה שכללו קווים עירוניים בגוש דן נכשלו כישלון צורם, עד היום קווים עדיין לא מצליחים להשתלט על הקווים האלה, ואני בספק עם חברה אחרת למעט דן הייתה מצליחה בזה. רוצים שיפור בשירות? הפיתרון היחיד הוא לכפות זאת על אגד ודן. בחיפה למשל, כופים כיום על אגד שינויים רבים והם אכן משנים כי אין להם ברירה. ראו איזה פלא! השירות בחיפה השתפר לאחרונה מבלי להחליף את המפעיל! לא ברור לי איך בממשלה עדיין לא הפנימו שמכרזי ענק כאלה בגוש דן נידונו לכישלון! או שבעצם יותר הגיוני שהם הפנימו את זה (הרי אי אפשר להתעלם לחלוטין מהשירות הקטסטרופלי של קווים בפ"ת ובבקעת אונו) ופשוט זה לא מעניין אותם. אין לי ספק שתושבי השרון עוד יתגעגעו נואשות לאגד ולדן.
 

אורי404

New member
מנסיון העבר: יכול להיות רק יותר גרוע!
גם בבקעת אונו ובפתח תקוה קיוו לשיפור בשירות וכיום מתחננים שם להחזרת דן. שני המכרזים היחידים עד עתה שכללו קווים עירוניים בגוש דן נכשלו כישלון צורם, עד היום קווים עדיין לא מצליחים להשתלט על הקווים האלה, ואני בספק עם חברה אחרת למעט דן הייתה מצליחה בזה. רוצים שיפור בשירות? הפיתרון היחיד הוא לכפות זאת על אגד ודן. בחיפה למשל, כופים כיום על אגד שינויים רבים והם אכן משנים כי אין להם ברירה. ראו איזה פלא! השירות בחיפה השתפר לאחרונה מבלי להחליף את המפעיל! לא ברור לי איך בממשלה עדיין לא הפנימו שמכרזי ענק כאלה בגוש דן נידונו לכישלון! או שבעצם יותר הגיוני שהם הפנימו את זה (הרי אי אפשר להתעלם לחלוטין מהשירות הקטסטרופלי של קווים בפ"ת ובבקעת אונו) ופשוט זה לא מעניין אותם. אין לי ספק שתושבי השרון עוד יתגעגעו נואשות לאגד ולדן.
אילו שינויים נעשו לאחרונה בחיפה?
 

mister K

New member
אילו שינויים נעשו לאחרונה בחיפה?
שינויים בפריסת הקווים+מחירים.
פריסת קווים חדשה בחלק מהשכונות, פתיחת קווים שכונתיים חדשים, והכי חשוב: הנהגת כרטיס מעבר שעתי (ללא תוספת מחיר וללא הגבלת נסיעות, לא כמו הכרטיס המעאפן שיש בירושלים) בכל מטרופולין חיפה.
 

אורי404

New member
שינויים בפריסת הקווים+מחירים.
פריסת קווים חדשה בחלק מהשכונות, פתיחת קווים שכונתיים חדשים, והכי חשוב: הנהגת כרטיס מעבר שעתי (ללא תוספת מחיר וללא הגבלת נסיעות, לא כמו הכרטיס המעאפן שיש בירושלים) בכל מטרופולין חיפה.
תודה רתם. על פניו נשמע טוב.
בקשר לכרטיסים - לדעתי מוטב, שיהיה כרטיס חופשי-יומי, כפי שיש בגוש דן.
 

mister K

New member
תודה רתם. על פניו נשמע טוב.
בקשר לכרטיסים - לדעתי מוטב, שיהיה כרטיס חופשי-יומי, כפי שיש בגוש דן.
בחיפה לדעתי ההסדר הנוכחי הוא האידיאלי.
בתל אביב יש מדי יום נוסעים רבים שמגיעים מחוץ לעיר ומחליפים הרבה אוטובוסים במשך כל היום עד שהם חוזרים הביתה, לכן בתל אביב חובה שיהיה חופשי יומי. בחיפה לעומת זאת, אין לדעתי כל כך הרבה נוסעים שבאים מחוץ לעיר ומבלים בחיפה כל היום. רוב אלה שעושים זאת הם יוממים ולהם יש חופשי חודשי. לכן בחיפה יותר חשוב שיהיה חופשי שעתי, שבאמצעותו אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום ללא "עונש" של תשלום כרטיס נוסף. ההסדר הזה צריך לדעתי להיות מונהג בכל הארץ ללא יוצא מן הכלל. בערים רבות באירופה למשל, אין דבר כזה לשלם עוד פעם כשמחליפים אמצעי תחבורה. חבל שמשרד התחבורה לא כופה את ההסדר הזה לפחות על המפעילים בגוש דן ועל אגד ירושלים.
 

אורי404

New member
בחיפה לדעתי ההסדר הנוכחי הוא האידיאלי.
בתל אביב יש מדי יום נוסעים רבים שמגיעים מחוץ לעיר ומחליפים הרבה אוטובוסים במשך כל היום עד שהם חוזרים הביתה, לכן בתל אביב חובה שיהיה חופשי יומי. בחיפה לעומת זאת, אין לדעתי כל כך הרבה נוסעים שבאים מחוץ לעיר ומבלים בחיפה כל היום. רוב אלה שעושים זאת הם יוממים ולהם יש חופשי חודשי. לכן בחיפה יותר חשוב שיהיה חופשי שעתי, שבאמצעותו אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום ללא "עונש" של תשלום כרטיס נוסף. ההסדר הזה צריך לדעתי להיות מונהג בכל הארץ ללא יוצא מן הכלל. בערים רבות באירופה למשל, אין דבר כזה לשלם עוד פעם כשמחליפים אמצעי תחבורה. חבל שמשרד התחבורה לא כופה את ההסדר הזה לפחות על המפעילים בגוש דן ועל אגד ירושלים.
לא חשבתי על זה רתם + שאלה
אפרופו כרטוסים שונים: בעבר היה כרטיס הלוך-חזור ברכבת משולב עם חופשי יומי של "דן" ולא רק מקווים רחוקים, כמו חיפה או נהריה, אלא גם מקווים קרובים יותר. חבל שגם זה בוטל. אם כבר חבל, אז חבל שאין כרטוס משותף. למשל בתל אביב עם חברות האוטובוסים הרבות וגם עם הרכבת, שבמקרים רבים עדיף להגיע עימה מאיזור לאיזור מאשר באוטובוסים השונים. רתם (או אחרים), בקשר לקווי שכונתית - אם אני מבין נכון, כיום אלה לא מיניבוסים. האם אלה אוטובוסים? איך התפוסה בהם? אוטובוסים ריקים? מלאים? מלאים למחצה? אם קשר ובלי קשר אחת מנקודות התורפה בערי השרון (הרצליה והוד השרון בעיקר וגם רעננה) הן עם קווי האוטובוסים הפנימיים עם שירות דל לאיזור התעשייה או לתחנות הרכבת או איזורי מגורים שונים. נראה שאם משרד התחבורה והעיריות יהיו איתנים יותר (מכורח תפקידם) על "אגד" או על החברה החדשה, אפשר (כלומר מתבקש) לשפר את השירות. להערכתי במידה וקווי האוטובוסים יהיו יעילים מבחינת מסלול הנסיעה וזמנים, הם יהיו במשך כל שעות היום די מלאים ואף יותר מזה.
 

mister K

New member
לא חשבתי על זה רתם + שאלה
אפרופו כרטוסים שונים: בעבר היה כרטיס הלוך-חזור ברכבת משולב עם חופשי יומי של "דן" ולא רק מקווים רחוקים, כמו חיפה או נהריה, אלא גם מקווים קרובים יותר. חבל שגם זה בוטל. אם כבר חבל, אז חבל שאין כרטוס משותף. למשל בתל אביב עם חברות האוטובוסים הרבות וגם עם הרכבת, שבמקרים רבים עדיף להגיע עימה מאיזור לאיזור מאשר באוטובוסים השונים. רתם (או אחרים), בקשר לקווי שכונתית - אם אני מבין נכון, כיום אלה לא מיניבוסים. האם אלה אוטובוסים? איך התפוסה בהם? אוטובוסים ריקים? מלאים? מלאים למחצה? אם קשר ובלי קשר אחת מנקודות התורפה בערי השרון (הרצליה והוד השרון בעיקר וגם רעננה) הן עם קווי האוטובוסים הפנימיים עם שירות דל לאיזור התעשייה או לתחנות הרכבת או איזורי מגורים שונים. נראה שאם משרד התחבורה והעיריות יהיו איתנים יותר (מכורח תפקידם) על "אגד" או על החברה החדשה, אפשר (כלומר מתבקש) לשפר את השירות. להערכתי במידה וקווי האוטובוסים יהיו יעילים מבחינת מסלול הנסיעה וזמנים, הם יהיו במשך כל שעות היום די מלאים ואף יותר מזה.
קווי ה"שכונתית" מופעלים עם אוטובוסים רגילים.
אם הם מלאים או לא? אין לי מושג. אני משער שהחיפאים פה יודעים יותר טוב ממני. לאחרונה כמעט ולא יוצא לי להגיע לחיפה (במקרה בשבוע שעבר הייתי אבל זה נדיר לאחרונה).
 

אורי404

New member
קווי ה"שכונתית" מופעלים עם אוטובוסים רגילים.
אם הם מלאים או לא? אין לי מושג. אני משער שהחיפאים פה יודעים יותר טוב ממני. לאחרונה כמעט ולא יוצא לי להגיע לחיפה (במקרה בשבוע שעבר הייתי אבל זה נדיר לאחרונה).
טוב. תודה רתם.
 
קווי ה"שכונתית" מופעלים עם אוטובוסים רגילים.
אם הם מלאים או לא? אין לי מושג. אני משער שהחיפאים פה יודעים יותר טוב ממני. לאחרונה כמעט ולא יוצא לי להגיע לחיפה (במקרה בשבוע שעבר הייתי אבל זה נדיר לאחרונה).
מלאים בישיבה אפילו, תלוי איזה קו.
 

אורי404

New member
מלאים בישיבה אפילו, תלוי איזה קו.
יפה לשמוע שקו שתוכנן להיות מיניבוס מלא בישיבה
כאוטובוס. רק מחזק את דעתי שאם עושים קווי אוטובוס יעילים מבחינת מסלול ותדירות לאיזורי מגורים שונים בערים שונות, הם יכולים להיות יעילים בניגוד למצב הרווח של אוטובוסים די ריקים.
 
בחיפה לדעתי ההסדר הנוכחי הוא האידיאלי.
בתל אביב יש מדי יום נוסעים רבים שמגיעים מחוץ לעיר ומחליפים הרבה אוטובוסים במשך כל היום עד שהם חוזרים הביתה, לכן בתל אביב חובה שיהיה חופשי יומי. בחיפה לעומת זאת, אין לדעתי כל כך הרבה נוסעים שבאים מחוץ לעיר ומבלים בחיפה כל היום. רוב אלה שעושים זאת הם יוממים ולהם יש חופשי חודשי. לכן בחיפה יותר חשוב שיהיה חופשי שעתי, שבאמצעותו אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום ללא "עונש" של תשלום כרטיס נוסף. ההסדר הזה צריך לדעתי להיות מונהג בכל הארץ ללא יוצא מן הכלל. בערים רבות באירופה למשל, אין דבר כזה לשלם עוד פעם כשמחליפים אמצעי תחבורה. חבל שמשרד התחבורה לא כופה את ההסדר הזה לפחות על המפעילים בגוש דן ועל אגד ירושלים.
צריך שיהיה גם חופשיומי וגם חופשי שעתי
אחד לא מבטל את נחיצותו של השני.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה