מהירות רכבות

מצב
הנושא נעול.

oferweisglass

New member
מהירות רכבות
האם יכול להגיע יום שבישראל יהיו רכבות מהירות 25 דקות תל אביב - חיפה 25 דקות תל אביב - ירושלים שעתיים וחצי תל אביב - אילת הרי קראתי שבעולם יש רכבות מאוד מהירות ביפן ראיתי משהו... --- צלמו ושימרו את הרכוש שלכם כבר היום http://www.mypicture.co.il
 

raminec

New member
מהירות רכבות
האם יכול להגיע יום שבישראל יהיו רכבות מהירות 25 דקות תל אביב - חיפה 25 דקות תל אביב - ירושלים שעתיים וחצי תל אביב - אילת הרי קראתי שבעולם יש רכבות מאוד מהירות ביפן ראיתי משהו... --- צלמו ושימרו את הרכוש שלכם כבר היום http://www.mypicture.co.il
כן, יכול להגיע יום כזה
אך לא בתשתית המסילתית ובציוד הנייד הקיימים כיום. עקב המסלולים הקצרים (למעט מסלול ת"א-אילת) ועלות ההקמה והתחזוקה הגבוהים בהרבה, ספק רב אם קיימת כדאיות כלשהי להפעלת רכבות מסוג זה. במילים אחרות: זה פשוט פרוייקט שגדול בכמה מידות על מדינה כמו מדינת ישראל, ביותר ממובן אחד!
 

Rubim88

New member
כן, יכול להגיע יום כזה
אך לא בתשתית המסילתית ובציוד הנייד הקיימים כיום. עקב המסלולים הקצרים (למעט מסלול ת"א-אילת) ועלות ההקמה והתחזוקה הגבוהים בהרבה, ספק רב אם קיימת כדאיות כלשהי להפעלת רכבות מסוג זה. במילים אחרות: זה פשוט פרוייקט שגדול בכמה מידות על מדינה כמו מדינת ישראל, ביותר ממובן אחד!
בשביל 25 דקות בין תל אביב-חיפה
לא צריך רכבת של 300 קמ"ש ואם יגיע יום כזה..אני חושב שהוא לא יהיה ב10 השנים הקרובות..
 

אורי404

New member
מהירות רכבות
האם יכול להגיע יום שבישראל יהיו רכבות מהירות 25 דקות תל אביב - חיפה 25 דקות תל אביב - ירושלים שעתיים וחצי תל אביב - אילת הרי קראתי שבעולם יש רכבות מאוד מהירות ביפן ראיתי משהו... --- צלמו ושימרו את הרכוש שלכם כבר היום http://www.mypicture.co.il
זה יכול להיות בהחלט.
כיום זמן הנסיעה ברכבת הישירה מחיפה לתל אביב הוא כארבעים דקות ללא איחורים. זה עם העיקול באיזור בנימינה/חדרה. לו הייתה מסילה מקבילה לכביש החוף, אשר יהיה דילוג על קטע בינימינה/חדרה, רב הסיכויים שזמן הנסיעה עם הציוד הקיים היה 25 דקות. קו תל אביב-ירושלים - זמן הנסיעה של הקו המהיר אמור להיות 28 דקות. תל אביב-באר שבע - לאחר שדרוג הקו, שכולל בתוכו הכפלת הקו ויישור הקו, זמן הנסיעה אמור להיות כארבעים וחמש דקות. אחרי זה הקו לדימונה הוא קו מפותל וגם ההמשך לצין מפותל למדי. קיימים סיכויים שגם עם רכבת חשמלית זמן הנסיעה יהיה עוד יותר קצר. דרך אגב בעבר שאלתי לאיזו מהירות מבחינת מסילה לא מבחינת ציוד ניידניתן לנסוע במסילות הרכבת של תל אביב-חיפה או בקו המשודרג לבאר שבע. טרם קיבלתי תשובה ואשמח לקבל.
 
זה יכול להיות בהחלט.
כיום זמן הנסיעה ברכבת הישירה מחיפה לתל אביב הוא כארבעים דקות ללא איחורים. זה עם העיקול באיזור בנימינה/חדרה. לו הייתה מסילה מקבילה לכביש החוף, אשר יהיה דילוג על קטע בינימינה/חדרה, רב הסיכויים שזמן הנסיעה עם הציוד הקיים היה 25 דקות. קו תל אביב-ירושלים - זמן הנסיעה של הקו המהיר אמור להיות 28 דקות. תל אביב-באר שבע - לאחר שדרוג הקו, שכולל בתוכו הכפלת הקו ויישור הקו, זמן הנסיעה אמור להיות כארבעים וחמש דקות. אחרי זה הקו לדימונה הוא קו מפותל וגם ההמשך לצין מפותל למדי. קיימים סיכויים שגם עם רכבת חשמלית זמן הנסיעה יהיה עוד יותר קצר. דרך אגב בעבר שאלתי לאיזו מהירות מבחינת מסילה לא מבחינת ציוד ניידניתן לנסוע במסילות הרכבת של תל אביב-חיפה או בקו המשודרג לבאר שבע. טרם קיבלתי תשובה ואשמח לקבל.
השאלה אם רכבת מהירה תוכל לסבול עליות...
 

אורי404

New member
השאלה אם רכבת מהירה תוכל לסבול עליות...
היה על זה דיון בעבר
לא היה על העליות, אבל הייתה התייחסות לקטע תל אביב דרום-גנות עם שתי המסילות, שכיום אינן מספקות. על תחנת נתב"ג, שעדיין לא בטוח אם תהיה הרחבה שלה ועל עיכובים נוספים אפשריים בקו, כך שזמן הנסיעה עלול להיות גבוה יותר. בכל מקרה נקווה לטוב במיוחד לנוכח ההשקעה התקציבית הגבוהה בקו זה.
 

easylivin

New member
השאלה אם רכבת מהירה תוכל לסבול עליות...
דווקא בקווים המהירים השיפועים גדולים מהרגיל!
ע"ע קווי ה-ICE בגרמניה - השיפועים שם גדולים יותר משאר קווי הרכבת, דווקא בגלל שלרכבת שנוסעת במהירות גבוהה יש כח התמדה גדול יותר, שמאפשר לה להתגבר על השיפועים בקלות. עם זאת, רדיוסי העיקולים בקווים אלה צריכים להיות גדולים יותר בדיוק מאותה הסיבה - בגלל המהירות הגבוהה הרכבת 'נזרקת' החוצה בסיבובים. אך גם על העיקולים ניתן להתגבר על ידי שימוש ברכבות רוכנות. בלא מעט מדינות שלא היו מעוניינות לבנות קווים חדשים ונפרדים עבור הרכבות המהירות - משתמשים ברכבות טילטינג אחרי שידרוג מינורי יחסית של הקווים הקיימים. לפיכך, השיפועים והעיקולים לא מפריעים בכלל להפעלת הרכבות המהירות. עם זאת, עדיין יהיה צורך בשיפורים מסוימים בתשתית הקיימת למהירות שמעל 160 קמ"ש: החלפה של מסוטים, שדרוג של מערכות הבקרה, הוספת מסילות לצורך הפעלת רכבות פרבריות איטיות במקביל לרכבות הבין-עירוניות המהירות, ועוד.
 

easylivin

New member
מהירות רכבות
האם יכול להגיע יום שבישראל יהיו רכבות מהירות 25 דקות תל אביב - חיפה 25 דקות תל אביב - ירושלים שעתיים וחצי תל אביב - אילת הרי קראתי שבעולם יש רכבות מאוד מהירות ביפן ראיתי משהו... --- צלמו ושימרו את הרכוש שלכם כבר היום http://www.mypicture.co.il
זה אפשרי בהחלט. עניין של עלות מול תועלת...
כפי שכתבתי בתגובתי לאוהד באדום, אין צורך בבניית קווים נפרדים עבור רכבות מהירות עד ל-250 קמ"ש בערך, ולדעתי האישית, אין בארץ צורך ביותר מזה, גם לא בקו לאילת. במרכז הארץ גם אם נגיע ל-200 קמ"ש מקסימום, זה יהיה מעולה. יש צורך בשדרוג של התשתית הקיימת לשם כך, אבל השדרוג הזה הוא לא כל-כך דראסטי, כפי שנוטים לתאר. אבל בכל זאת, מדובר בהשקעה משמעותית, ויש לבחון בכובד ראש איפה ואיך הכי משתלם לבצע זאת. בכל מקרה, אני גורס שהשקעה בחישמול משתלמת כבר עכשיו ברוב הקווים (אם לא בכולם), וחישמול המסילות יהיה הצעד הראשון בדרך להעלאת המהירות והתדירות (אותם שיפורים הכרחיים ברמת השירות, שהבטיחו לנו ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה). להפעיל רכבת מהירה על קו מחושמל - זה יותר פשוט ויותר זול, ולהפעיל רכבת פרברית על קו מחושמל - אדרבא. ולדעת רבים זה בדיוק הפתרון שאנחנו צריכים - שילוב של רכבות פרבריות יעילות עם רכבות בין-עירוניות מהירות (200 קמ"ש במקום 150 היום יהיה מעולה בשבילנו).
 

benshap2

New member
מהירות רכבות
האם יכול להגיע יום שבישראל יהיו רכבות מהירות 25 דקות תל אביב - חיפה 25 דקות תל אביב - ירושלים שעתיים וחצי תל אביב - אילת הרי קראתי שבעולם יש רכבות מאוד מהירות ביפן ראיתי משהו... --- צלמו ושימרו את הרכוש שלכם כבר היום http://www.mypicture.co.il
25 דק'? קודם כל שיצאו בפחות מ25 דקות איחור...
אחרי זה דבר איתי על נסיעה מהירה. לעזאזל ת"א יבנה בחודש האחרון לא לוקח פחות משעה וחצי משמגיעים לתחנה ועד שמגיעים לת"א. בפקקים הכי נוראיים זה לוקח פחות. ובברבה.
 

lorley boy

New member
25 דק'? קודם כל שיצאו בפחות מ25 דקות איחור...
אחרי זה דבר איתי על נסיעה מהירה. לעזאזל ת"א יבנה בחודש האחרון לא לוקח פחות משעה וחצי משמגיעים לתחנה ועד שמגיעים לת"א. בפקקים הכי נוראיים זה לוקח פחות. ובברבה.
יצא לי לאחרונה לנסוע בקו זה מספר פעמים וזה לא
כ"כ נכון. נכון שלעיתים קרובות מדיי הרכבת מתעכבת והנסיעה אורכת 45-50 דקות (בפועל הנסיעה אמורה לקחת 30-35 דקות) אך בהחלט לא שעה וחצי כפי שאמרת.
 

amit1270

New member
יצא לי לאחרונה לנסוע בקו זה מספר פעמים וזה לא
כ"כ נכון. נכון שלעיתים קרובות מדיי הרכבת מתעכבת והנסיעה אורכת 45-50 דקות (בפועל הנסיעה אמורה לקחת 30-35 דקות) אך בהחלט לא שעה וחצי כפי שאמרת.
משום מה אנשים אוהבים להפריז בתיאורי הזוועה של
הרכבת בארץ (ראה ynet).
 

easylivin

New member
משום מה אנשים אוהבים להפריז בתיאורי הזוועה של
הרכבת בארץ (ראה ynet).
לזה כבר אי אפשר לקרוא 'ביקורת בונה'.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה