רכבת לחולון: פורסם מכרז לתחנה ראשונה

מצב
הנושא נעול.
רכבת לחולון: פורסם מכרז לתחנה ראשונה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3634666,00.html לפי המרחק מתחנת ההגנה זה נראה תחנת וולפסון...האם זה ספין נוסף של מופז?
לא,המכרז על וולפסון כבר נסגר..
הפעם מדובר על תחנה בצומת חולון, שחלקינו הינו בספק לגבי הקמתה ונחיצותה (תחנת "שער חולון" תהיה במרחק של קילומטר 1 בודד מתחנת וולפסון, והמרחק ממנה על לתחנת ההגנה הוא אפילו פחות מ 2 וחצי קילומטרים..). לגבי איזכור שכונת תל גיבורים בכתבה- תחנת שער חולון לא קרובה כלל לשכונת תל גיבורים (אם כבר אז תחנת וולפסון ממוקמת בקרבת שכונה זו).השכונה היחידה למעשה שתחנת שער חולון צפויה לשרת היא שכונת קרית שלום (תל אביב), וכמו כן- התחנה עתידה לתפקד גם כתחנת מעבר לקווים הבין עירוניים הרבים שעוברים בצומת חולון. יש לציין שבוצוע ועדיין מתבצעות עבודות הכנה לתחנת שער חולון- במסגרת העבודות התשתית על הקו באזור צומת חולון.
 

XrayCharlie

New member
לא,המכרז על וולפסון כבר נסגר..
הפעם מדובר על תחנה בצומת חולון, שחלקינו הינו בספק לגבי הקמתה ונחיצותה (תחנת "שער חולון" תהיה במרחק של קילומטר 1 בודד מתחנת וולפסון, והמרחק ממנה על לתחנת ההגנה הוא אפילו פחות מ 2 וחצי קילומטרים..). לגבי איזכור שכונת תל גיבורים בכתבה- תחנת שער חולון לא קרובה כלל לשכונת תל גיבורים (אם כבר אז תחנת וולפסון ממוקמת בקרבת שכונה זו).השכונה היחידה למעשה שתחנת שער חולון צפויה לשרת היא שכונת קרית שלום (תל אביב), וכמו כן- התחנה עתידה לתפקד גם כתחנת מעבר לקווים הבין עירוניים הרבים שעוברים בצומת חולון. יש לציין שבוצוע ועדיין מתבצעות עבודות הכנה לתחנת שער חולון- במסגרת העבודות התשתית על הקו באזור צומת חולון.
ע"פ גוגל ארף המרחק בין תחנות ההגנה-וולפסון
הוא 4 ק"מ בדיוק. תחנת "שער חולון" ממוקמת פחות או יותר באמצע (300 מטר בערך לכיוון וולפסון). אם זאת נראה כי התחנות קרובות מידי אחת לשניה בשביל רכבת כבדה אבל תחנה בצומת חולון היא דבר נכון (יותר מוולפסון).
 

amit1270

New member
לא,המכרז על וולפסון כבר נסגר..
הפעם מדובר על תחנה בצומת חולון, שחלקינו הינו בספק לגבי הקמתה ונחיצותה (תחנת "שער חולון" תהיה במרחק של קילומטר 1 בודד מתחנת וולפסון, והמרחק ממנה על לתחנת ההגנה הוא אפילו פחות מ 2 וחצי קילומטרים..). לגבי איזכור שכונת תל גיבורים בכתבה- תחנת שער חולון לא קרובה כלל לשכונת תל גיבורים (אם כבר אז תחנת וולפסון ממוקמת בקרבת שכונה זו).השכונה היחידה למעשה שתחנת שער חולון צפויה לשרת היא שכונת קרית שלום (תל אביב), וכמו כן- התחנה עתידה לתפקד גם כתחנת מעבר לקווים הבין עירוניים הרבים שעוברים בצומת חולון. יש לציין שבוצוע ועדיין מתבצעות עבודות הכנה לתחנת שער חולון- במסגרת העבודות התשתית על הקו באזור צומת חולון.
גם הקו הירוק של הרק"ל אמור לעבור שם
 

Pycnonotidaeon

New member
רכבת לחולון: פורסם מכרז לתחנה ראשונה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3634666,00.html לפי המרחק מתחנת ההגנה זה נראה תחנת וולפסון...האם זה ספין נוסף של מופז?
מעניין אם גם חשבו על השארת מקום לתחנה
בין נתיבי האיילון שעכשיו עובדים על הזזתם... וגם מעניין אם חשבו על ההרחבה העתידית של הרציפים של שער - חולון?
 

אורי404

New member
מעניין אם גם חשבו על השארת מקום לתחנה
בין נתיבי האיילון שעכשיו עובדים על הזזתם... וגם מעניין אם חשבו על ההרחבה העתידית של הרציפים של שער - חולון?
מה שנראה, זה שלא חשבו שאולי
בעתיד יהיה צורך לשלוש מסילות. גם אם לא בשנים הקרובות.
 
מעניין אם גם חשבו על השארת מקום לתחנה
בין נתיבי האיילון שעכשיו עובדים על הזזתם... וגם מעניין אם חשבו על ההרחבה העתידית של הרציפים של שער - חולון?
כמו שכבר כתבתי מקודם..
מתבצעות עבודות הכנה לרציפי התחנה ולמעבר התחתון מתחת לנתיבי הכביש. מבנה התחנה עצמו יקום בסמוך לתחנות האוטובוסים לכיון חולון (כרגע מרוכזים על השטח שמיועד לתחנה- קרוואנים וציוד של הקבלן שעובד על הגשרים). ודבר נוסף- לא תתאפשר הרחבה עתידית של רציפי התחנה- כיון שגם הקמת תחנה עם 2 רציפי צד היא לא דבר פשוט בגלל אילוצים של "שטח פנוי מוגבל", כנ"ל לגבי תחנות וולפסון, יוספטל, קוממיות.
 

ynon40

New member
רכבת לחולון: פורסם מכרז לתחנה ראשונה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3634666,00.html לפי המרחק מתחנת ההגנה זה נראה תחנת וולפסון...האם זה ספין נוסף של מופז?
ד"א, אם התחנה תהיה בצומת חולון,
תושבי קרית שלום, יוכלו להתלונן על כך שהתחנה תהיה באמצע הכביש , ולכן במקום תחנת "שער חולון" אפשר לקרוא לה "שער חולון, ושער קרית שלום", מעניין מה אז תושבי חולון יגידו על זה... (תזכרו שזה מה שאז תושבי חולון עשו לתושבי בת -ים עם תחנת "יוספטל")
 

megashock

New member
ד"א, אם התחנה תהיה בצומת חולון,
תושבי קרית שלום, יוכלו להתלונן על כך שהתחנה תהיה באמצע הכביש , ולכן במקום תחנת "שער חולון" אפשר לקרוא לה "שער חולון, ושער קרית שלום", מעניין מה אז תושבי חולון יגידו על זה... (תזכרו שזה מה שאז תושבי חולון עשו לתושבי בת -ים עם תחנת "יוספטל")
מצויין כמה שיותר תחנות יותר טוב
בגלל שהקו לראשל"צ מערב הוא קו עירוני שנועד להוריד את העומס בנסיעות לטווחים קצרים במרכז, סוג של רכבת פרברית. כדי שהקונספט יצליח צריכות להיות כמה שיותר תחנות לאורך התוואי כדי שהן יהיו נגישות לכולם. התחנה הנוספת שצריכה להיות היא תחנה במחלף דוב הוז, כך הרכבת תכסה את כל היציאות ואזורי המגורים והתעסוקה לאורך נתיבי איילון.
 
מצויין כמה שיותר תחנות יותר טוב
בגלל שהקו לראשל"צ מערב הוא קו עירוני שנועד להוריד את העומס בנסיעות לטווחים קצרים במרכז, סוג של רכבת פרברית. כדי שהקונספט יצליח צריכות להיות כמה שיותר תחנות לאורך התוואי כדי שהן יהיו נגישות לכולם. התחנה הנוספת שצריכה להיות היא תחנה במחלף דוב הוז, כך הרכבת תכסה את כל היציאות ואזורי המגורים והתעסוקה לאורך נתיבי איילון.
אתה שוכח משהו חשוב..
ריבוי תחנות יגרום להארכת זמן הנסיעה, מה שיוריד את אטרקטיביות הקו.. הפעלת רכבת "כבדה" בקו עם מרחקים מגוחכים כאלה בין התחנות זו בדיחה , ובמובן מסוים, גם "התעללות בציוד".
 

luckydude

Active member
אתה שוכח משהו חשוב..
ריבוי תחנות יגרום להארכת זמן הנסיעה, מה שיוריד את אטרקטיביות הקו.. הפעלת רכבת "כבדה" בקו עם מרחקים מגוחכים כאלה בין התחנות זו בדיחה , ובמובן מסוים, גם "התעללות בציוד".
חישמול יכול לעזור פה הרבה
 

easylivin

New member
חישמול יכול לעזור פה הרבה
 

ynon40

New member
מצויין כמה שיותר תחנות יותר טוב
בגלל שהקו לראשל"צ מערב הוא קו עירוני שנועד להוריד את העומס בנסיעות לטווחים קצרים במרכז, סוג של רכבת פרברית. כדי שהקונספט יצליח צריכות להיות כמה שיותר תחנות לאורך התוואי כדי שהן יהיו נגישות לכולם. התחנה הנוספת שצריכה להיות היא תחנה במחלף דוב הוז, כך הרכבת תכסה את כל היציאות ואזורי המגורים והתעסוקה לאורך נתיבי איילון.
לדעתי אתה לא צודק
ריבוי תחנות כמו שכבר כתבו כאן יגרום להארכת זמן הנסיעה- לא טוב לנוסעים. לדתע י מי שמתכנן את התחנות לא חושב שים לב כמה תחנות מתוכננות בדרך שאתה יכול לעבור אותה במכונית בזמן של דקה וחצי, גג שתי דקות (צומת חולון-וולפסון-יוספטל-קוממיות-משה דיין- (ואם אני לא בטוח, ואני לא רוצה להטעות אבל אולי בונים גם ליד המחלף החדש שבנו בראשון ליד איצטדיון הכדורגל- אבל אני לא בטוח בזה. מה גם שהנתיב עצמו הוא מספיק רק ל2 מסליות , ותחשוב מה יקרה אם רכבת מת"א לאשדוד תרצה לעבור בקו?? זה נכון כל עיכוב קטן שיכול להיגרם ע"י רכבת פרברית כזאת או אחרת תגרום לעיכוב ברכת של אשדוד, וכך הלאה, ומכאן שריבוי התחנות יגדיל את הסיכון להפרעות כאלה. ומכאן שתחנת דוב הוז- לא טובה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה